2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 51, 52


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52


1) Öznur, babasının verdiği 50 TL ile marketten çay ve tereyağı alır. Çayın fiyatı 30 TL, tereyağının fiyatı ise 10 TL’dir. Öznur, artan para ile fiyatı 15 TL olan bir kitap almak ister.

Sizce Öznur’un artan parası kitap için yeterli midir? Zihinden bulunuz.


Cevap :

  • Öznur’un artan parası kitap için yeterli değildir.
  • 30+10=40
  • 50-40=10 TL kalır.

Soru : Zihinden çıkarma işlemini nasıl yaptığınızı açıklayınız. 


Cevap :

  • Onlukları yuvarlayarak ve çıkararak işlemi yaptık.

2) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. Sonucu aynı olan havuçları aynı renge boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları


3) Okları takip ederek aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 48, 49, 50


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çıkarma İşlemi Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50


1) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Onluk bozmayı gerektiren çıkarma işlemlerinin bulunduğu balonları kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50”

Soru : Onluk bozmayı gerektiren çıkarma işlemlerini nasıl belirlediniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Onluk kısımdan 1 onluk alarak çıkarma işlemini yaptık.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 49 Cevapları


2) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemlerinin bulunduğu kelebekleri yeşile boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 49 Cevapları”

3) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yaparak sonuçlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları


4) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Doğru sonucun bulunduğu çiçeği maviye boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50 Cevapları”

5) Boşlukları doldurarak aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46-47

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Eldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Eldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46-47


1) Yukarıdaki görselde balıkların üzerindeki toplama işlemlerini yapınız. Toplama işlemi eldeli olan balıkları kırmızıya, eldesiz olan balıkları maviye boyayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”

Hangi işlemlerin eldesiz toplama işlemi olduğunu nasıl belirlediniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Birler basamağının toplamı tiki basamaklı sayı çıktığında işlem eldeli olur.

Hangi işlemlerin eldeli toplama işlemi olduğunu nasıl belirlediniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Birler basamağının toplamı tiki basamaklı sayı çıktığında işlem eldeli olur.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları


2) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları”

3) Okları takip ederek aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları


4) Aşağıda modellenmiş sayıları noktalı yerlere yazınız. Yazdığınız sayıları toplayarak sonuçları uygun şekilde modelleyiniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları


5) Boşlukları doldurarak aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı En Yakın Onluğunu Belirleme Metni Cevapları Sayfa 41, 42, 43


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı En Yakın Onluğunu Belirleme Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43


1) Salih Bey, yüksek hızlı trenle Konya’dan Ankara’ya gidecektir. Salih Bey, bilet numarasının en yakın onluğu olan 30 numaralı kapıdan yüksek hızlı trene binecektir.


Buna göre Salih Bey’in koltuk numarası olabilecek sayıları yazınız.


Cevap :

  • 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30

Bu sayıları nasıl belirlediniz? Açıklayınız. 


Cevap :

  • 20 ve 30 arasında var olan sayıları yazarak bulduk.

2) Aşağıdaki sayıların hangi onluğa daha yakın olduklarını yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları


3) Çiçeğin yapraklarına, ortasındaki sayı en yakın onluğu olacak şekilde örnekteki gibi sayılar yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları”

4) Aşağıdaki sayıların en yakın onluklarını maviye boyayınız. 


Cevap :

  • 17 = 20
  • 43 =  40
  • 86 =  90
  • 54 =  50
  • 78 =  80

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları


5) Aşağıdaki sayılardan bazılarının en yakın onluğu yanlış verilmiştir. Doğru verilenlerin önündeki yüzü boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

6) Aşağıdaki soruları cevaplayınız. Soruların yanındaki harfi cevabın bulunduğu kutuya yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap : Şifre : AFERİN

  • 4 onluk 6 birlikten oluşan sayının en yakın onluğu kaçtır?  = 50
  • En yakın onluğu 30 olan en büyük sayı kaçtır? =34
  • Onlar basamağı 7 olan sayılardan en yakın onluğu 80 olan en büyük sayı kaçtır? =79
  • 6 onluk 6 birlikten oluşan sayının en yakın onluğu kaçtır? =70
  • En yakın onluğu 80 olan en büyük sayı kaçtır? =84
  • Onlar basamağı 2 olan sayılardan en yakın onluğu 30 olan en büyük sayı kaçtır? = 29


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39-40

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayıları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayıları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39-40


1) Yukarıdaki görselde dört arkadaşın ağaçtan topladıkları elma sayıları verilmiştir. Bu sayıları büyükten küçüğe sıralayarak aşağıdaki kutulara yazınız.


Cevap :

  • Özlem 35 elma
  • Emre 27 elma
  • Betül 21 elma
  • Özgür 16 elma

Soru : Sayıları sıralarken neye dikkat ettiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Büyükten küçüğe doğru sırlamaya çalıştım.

Soru : Sayıları sıralarken neye dikkat ettiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • En fazla elmayı Özlem toplamıştır.
  • En az elmayı   Özgür toplamıştır.
  • Betül, Özgür ’den fazla elma toplamıştır.
  • Emre, Özlem ’den az elma toplamıştır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2) Aşağıdaki sayılardan en büyük olanı kırmızıya boyayınız. 


Cevap :

  • 43

3) Aşağıdaki sayılardan en küçük olanı maviye boyayınız. 


Cevap :

  • 17

4) Aşağıdaki sayılar büyükten küçüğe doğru sıralanmıştır. Noktalı yere sıralamaya uygun bir sayı yazınız.


Cevap :

  • 37

5) Aşağıdaki sayılar küçükten büyüğe doğru sıralanmıştır. Noktalı yere sıralamaya uygun bir sayı yazınız.


Cevap :

  • 89

6) Aşağıdaki sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları


7) Aşağıdaki sayıları küçükten büyüğe doğru sıralayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları”

8) Yukarıdaki görselde verilen varlığı bulmak için aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.

40’tan küçük sayıları kırmızıya boyayınız.
45’ten büyük sayıları maviye boyayınız.


Cevap :

  • Verilen bilgilere göre resmi boyayınız.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları


Sayfa 183’teki Ek-2’de verilen görselleri kesiniz. Kestiğiniz görselleri aşağıdaki yönergeden yararlanarak sırasına uygun yerlere yapıştırınız.

9) Çocuklar, diktikleri fidanları sulayacaklardır. Çeşme başında su doldurmak için sıraya girmişlerdir. Ayşe 1. sırada, Mehmet 2. sırada, Soner 3. sırada, Ayfer 4. sırada, Ferhat ise 5. sıradadır.

Aşağıdaki boşlukları görselden yaralanarak “önce, sonra, arasındadır” kavramlarından uygun olanıyla doldurunuz.


Cevap :

  • Mehmet, Soner’den önce gelir.
  • Ayfer, Soner ile Ferhat’ın arasında
  • Ayşe’den sonra Mehmet gelir.
  • Mehmet, Ayşe ile Soner’in arasında
  • Ayfer, Ferhat’tan önce gelir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları


10) Aşağıdaki sıra bildiren sayılardan önce ve sonra gelen sıra sayılarını boşluklara yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları”

11) Aşağıdaki sıra bildiren sayıların arasındaki sıra sayısını bularak boşluklara yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39-40 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40  Cevapları


12) Görsele göre aşağıdaki boşlukları verilen sözcüklerden uygun olanı ile doldurunuz.


Cevap :

  • Mert’ten sonra Başak ip atlayacak.
  • Aygül ile Faruk’un arasında Cemil var.
  • Aygül’den önce Başak ip atlayacak.
  • Başak’tan önce Mert ip atlayacak.
  • Cemil’den sonra Faruk ip atlayacak.
  • Cemil ile Başak’ın arasında Aygül var.
  • Başak’tan sonra Aygül ip atlayacak.
  • Aygül ile Mert’in arasında Başak var.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 31-32-33-34

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayı Örüntüleri Metni Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayı Örüntüleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 31-32-33-34


1) Yukarıdaki sporcuların forma numaraları belli bir kurala göre verilmiştir. Sporcuların forma numaralarını inceleyiniz. Forma numarası olmayan sporculara kurala uygun forma numarası yazınız.


Cevap :

  • 21 ve 29

Soru :  Forma numarası olmayan sporculara numara verirken neye dikkat ettiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Kurallara uygun bir şekilde 4’er olarak ileriye doğru ilerlemektedir.

2) Aşağıdaki trenin vagonlarındaki sayılar bir örüntü oluşturmaktadır. Buna göre verilmeyen sayıları bulunuz.


Cevap :

  • 32 37 42 47 52 57 62

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları


3) Aşağıda verilen sayılar arasındaki değişimi ve örüntülerin kuralını belirleyip örnekteki gibi yazınız. 


Cevap :

  1. Örüntünün kuralı: 5 artarak ilerleyen örüntü
  2. Örüntünün kuralı:3’er olarak geriye doğru örtülü
  3. Örüntünün kuralı: 2’er olarak geriye doğru örtülü
  4. Örüntünün kuralı: 3 artarak ilerleyen örüntü

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları


4) Aşağıdaki sayı örüntülerinin kuralını bularak örüntüleri tamamlayınız. Örüntülerin kuralını altlarına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 34 Cevapları


5) Aşağıdaki sayı örüntülerinde kuralı bozan sayıyı bulup işaretleyiniz. Örüntüyü bozan sayının yerine yazılacak sayıyı yaprağın içine yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 25-26-27-28-29-30

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Ritmik Sayma Metni Cevapları Sayfa 25, 26 ,27, 28, 29, 30


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Ritmik Sayma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 25-26-27-28-29-30


1) Aşağıdaki tekerlemeleri okuyunuz. Tekerlemeleri örnekteki gibi uygun ifadeyle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 25-26-27-28-29-30 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2) Aşağıdaki tabloda 100’e kadar ileriye doğru birer ritmik sayarak boşlukları doldurunuz.


Cevap :

  • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100

3) Küçük kurbağa, ileriye doğru onar ritmik sayarak karşı kıyıya ulaşmak istiyor. Taşlara uygun sayıları yazarak ona yardım ediniz. 


Cevap :

  • 10 – 20 – 30 – 40 – 50 – 60 – 70 – 80 – 90 – 100

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları


4) Aşağıdaki resimde ileriye doğru beşer ritmik sayarak söylediğiniz sayıları sıra ile birleştiriniz. Resmi tamamlayıp boyayınız. 


Cevap :

  •  Noktaları birleştirerek balık resmini boyamanız gerekmektedir.

5) 64’ten başlayarak 53’e kadar geriye doğru birer ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları çiçeklere yazınız.


Cevap :

  • 64  – 63 – 62 – 61 – 60 – 59 – 58 – 57 – 56 – 55 – 54 – 53

6) 3’ten başlayarak 30’a kadar ileriye doğru üçer ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları yapraklara yazınız.


Cevap :

  • 3 – 6 – 9 – 12 – 15 – 18 – 21 – 24 – 27 – 30

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları


7) 4’ten başlayarak ileriye doğru dörder ritmik sayarak arıyı kovanına ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

8) 48’den başlayarak 24’e kadar geriye doğru ikişer ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları peteklere yazınız.


Cevap :

  • 48 – 46 – 44 – 42 – 40 – 38 – 36 – 34 – 32 – 30 – 28 – 26 – 24

9) 40’tan başlayarak 5’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları yıldızlara yazınız. 


Cevap :

  • 40 – 35 – 30 – 25 – 20 – 15 – 10 – 5

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları


10) 100’den başlayarak geriye doğru onar ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları çiçeklere yazınız. 


Cevap :

  • 100 – 90 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10 – 0

11) 30’dan başlayarak geriye doğru üçer ritmik sayıp sayıları taşlara yazınız. Böylece tavşanı havuca ulaştırınız.


Cevap :

  • 30 – 27 – 24 – 21 – 18 – 15 – 12 – 9 – 6 – 3 – 0

12) 40’tan geriye doğru dörder ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları tabloda boyayarak tavuğu civcivlerine ulaştırınız. 


Cevap :

  • 40 – 36 – 32 – 28 – 24 – 20 – 16 – 12 – 8 – 4 – 0

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları


13 ) Sayfa 183’teki Ek-1’de verilen parçaları kesiniz.

Aşağıdaki tabloda verilen ritmik saymaları devam ettiriniz. Kestiğiniz parçaların arkasındaki sayılara dikkat ederek parçayı çerçevedeki ilgili harfin üzerine yapıştırınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayıların Basamak Değerleri Metni Cevapları Sayfa 22, 23, 24


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayıların Basamak Değerleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24


1) Aşağıdaki sayıları örnekteki gibi abaküste göstererek boşlukları doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları


2) Aşağıdaki tablolarda verilen modellerden yararlanarak boşlukları doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları


3) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) 81 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 80’dir.
  • (Yanlış) 64 sayısının birler basamağındaki rakamın basamak değeri 6’dır.
  • (Doğru) 92 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 90’dır.
  • (Doğru) 41 sayısının birler basamağındaki rakamın basamak değeri 1’dir.
  • (Yanlış) 25 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 50’dir.

4) Aşağıdaki sayıları yönergeleri dikkate alarak uygun kutulara yazınız. 


Cevap :

  • Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri “80” olan sayılar = 82, 87, 89,
  • Birler basamağındaki rakamın basamak değeri “4” olan sayılar = 14, 24, 94
  • Birler basamağındaki rakamın basamak değeri “0” olan sayılar = 20, 40, 70
  • Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri “50” olan sayılar = 51, 53, 56


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayıları Onluk ve Birliklerine Ayırma Metni Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20, 21


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayıları Onluk ve Birliklerine Ayırma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21


1) Aşağıdaki görselde çocukların oyun küpleri ile oluşturdukları yapıları inceleyiniz. Yapıların kaç tane küpten oluştuğunu yan sayfadaki tablolarda uygun yerlere yazınız. Yazdığınız sayıları onluk ve birlik gruplara ayırarak örnekteki gibi modelleyiniz.


Cevap :

  • Büşra : 13
  • Kerem : 11
  • Meltem : 8
  • Serhat : 18

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları


 Soru : Kerem’in kullandığı küp sayısı 1 düzine küpten ne kadar eksiktir?


Cevap :

  • 1 eksiktir.

Soru : Büşra’nın kullandığı küp sayısı 1 deste küpten ne kadar fazladır?


Cevap : 3 fazladır.

  • 1 destede  10 adet küp vardır.
  • 1 düzinede 12 adet küp vardır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları


2) Aşağıdaki tablolarda boş bırakılan yerleri doldurunuz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları


3) Aşağıda onluk ve birlikleri verilen sayıları sırayla görselden bulunuz. Bulduğunuz sayıları boyayarak Mert’i evine ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları”

4) Aşağıdaki nesneleri sayınız. Bir deste mi yoksa bir düzine mi olduklarını altlarına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 20 Cevapları


5) Kutulardaki nesne sayılarının 1 deste olabilmesi için kutulara gerekli sayıda nesne çiziniz


Cevap :

  • 1 yıldız tane ve 3 tane kalp çiziniz.

6) Kutulardaki nesne sayılarının 1 düzine olabilmesi için kutulara gerekli sayıda nesne çiziniz.


Cevap :

  • 2 tane çiçek ve 4 tane kelebek

7) Aşağıdaki tabloda verilen görsellerin, belirtilen kadarını boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 20 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları


8) Aşağıdaki tabloda verilen deste ve düzinelerin sayı karşılıklarını yazınız. Ardından sayıların onluk ve birliklerini yazarak modelleyiniz.


Cevap :

  • 2 düzine = 2 onluk, 4 birlik
  • 4 deste =  4 onluk
  • 3 düzine =  3 onluk, 6 birlik

9) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki yıldızı maviye, yanlışsa kırmızıya boyayınız.


Cevap :

  • 62 sayısında 6 onluk vardır.
  • 1 düzine 10 tane aynı tür nesneden oluşur.
  • 49 sayısında 9 tane onluk vardır.
  • 73 sayısı 3 birlik ve 7 onluktan oluşur.
  • 2 birlik 4 onluktan oluşan sayı 24’tür.
  • 12 tane kalem 1 düzine eder.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Nesnelerin Sayısını Belirleme ve Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Nesnelerin Sayısını Belirleme ve Tahmin Etme Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15


1) Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki varlıkların sayısını önce tahmin ediniz. Sonra varlıkları sayınız. Tahminlerinizi ve sayma sonuçlarınızı aşağıdaki tabloda uygun yere yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları


2) Aşağıdaki görsellerde verilen nesneleri sayılarını altlarındaki kutucuğa yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları


3) Aşağıdaki tabloda verilen sayı kadar görseli boyayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları”

4) Aşağıda verilen ağaçlardaki toplam elma sayısını tahmin ediniz. Daha sonra elmaları sayınız. Tahmininizi ve sayma sonucunuzu yazarak tahmininizi kontrol ediniz.


Cevap :

Tahminim: 23

Sayma Sonucu: 28


2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 15 Cevapları


5) Aşağıdaki kutuda her renkten kaçar top olduğunu tahmin ediniz. Topları renklerine göre sayınız. Tahminlerinizi ve sayma sonuçlarınızı yazarak tahminlerinizi kontrol ediniz. 


Cevap :

Kırmızı Toplar

Tahminim: 25
Sayma Sonucu:  30


Sarı Toplar

Tahminim: 48
Sayma Sonucu:  50


Mavi Toplar

Tahminim: 55
Sayma Sonucu: 60


6) Aşağıdaki kutuda verilen cevizlerin sayılarını tahmin ediniz. Daha sonra cevizleri sayınız. Tahmininizi ve sayma sonucunuzu yazarak tahmininizi kontrol ediniz.


Cevap :

Tahminim: 80

Sayma Sonucu:  72



 

Our Score
error: Content is protected !!