2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 174-175

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Ölçme Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları Sayfa 174, 175


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Ölçme Birimleriyle İlgili Problemler Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 174-175


1) Kardeşimin boyu 85 cm, kuzenimin boyu 97 cm’dir. Buna göre kuzenimin boyu kardeşimin boyundan kaç cm uzundur?


Cevap :

  • 97 – 85 = 12 kardeşimin boyundan cm uzundur.

2) Bir terzi 9 m kumaşın 4 m’si ile elbise, 2 m’si ile pantolon dikmiştir. Geriye kaç m kumaş kalmıştır?


Cevap :

  •  4 + 2 = 6 metre
  • 9 – 6 = 3 Geriye m kumaş kalmıştır.

3) Kerem, uzunluğu 5 cm olan şeritlerden 4 tanesini yan yana diziyor. Bütün şeritlerin toplam uzunluğu kaç cm olur?


Cevap :

  • 5 x 4 = 20 Bütün şeritlerin toplam uzunluğu cm olur.

4) Evimiz ile bakkal arası uzaklık 47 metredir. Bakkala bir defa gidip dönünce kaç metre yol gitmiş olurum?


Cevap :

  • 47 x 2 = 94 Bakkala bir defa gidip dönünce metre yol gitmiş olurum.

5) Pelin Hanım, balkonuna 18 m’lik çamaşır ipi asacaktır. Elinde 5 m’lik 3 tane çamaşır ipi vardır. Pelin Hanım’ın kaç m daha çamaşır ipine ihtiyaç vardır?


Cevap :

  • 5 x 3 = 15 cm ip vardır.
  • 18 – 15 = 3 Pelin Hanım’ın m daha çamaşır ipine ihtiyaç vardır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 175 Cevapları


6) Çerçevemin uzun kenarı 21 cm, kısa kenarı ise 17 cm’dir. Buna göre uzun kenarla kısa kenar uzunluğu toplam kaç cm’dir?


Cevap :

  • 21 + 17 = 38 uzun kenarla kısa kenar uzunluğu toplam cm’dir.

7) Hayriye Hanım, torunlarına elbise dikecektir. Bunun için 20 m kumaşa ihtiyacı vardır. Evinde 12 m kumaş olduğuna göre kaç m kumaşa ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 20 – 12 = 8 m kumaşa ihtiyacı vardır.

8) Ayşe, uzunluğu 3 cm olan silgisi ile kitabının uzun kenarını ölçmüştür. Ölçme sonucu 7 silgi çıkmıştır. Buna göre kitabın kenar uzunluğu kaç cm’dir?


Cevap :

  • 7 x 3 = 21 kitabın kenar uzunluğu cm’dir.

9) Uzunlukları 3 m ve 4 m olan iki tane kilim aldık. Kilimleri sereceğimiz koridor 10 m’dir. Koridoru tam olarak kaplamak için kaç m kilime ihtiyacımız vardır?


Cevap :

  • 3 + 4 = 7
  • 10 – 7 =3 m kilime ihtiyaç vardır.

10) Bir öğretmen 18 m ipi 3 öğrencisine eşit şekilde paylaştırmıştır. Her öğrenciye kaç m ip vermiştir?


Cevap :

  • 18 ÷ 3 = 6 m ip vermiştir.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Modelleri Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 171, 172, 173


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Modelleri Oluşturma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173


1) Hazırladığınız şeritlerle aşağıdaki görsellerin uzunluklarını ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Diş fırçası 3 şerit uzunluğundadır.
  • Diş fırçası 17 cm uzunluğundadır.
  • Kalem 2 şerit uzunluğundadır.
  • Kalem  12 cm uzunluğundadır.

Kâğıt parçaları ile yaptığınız hangi ölçme sonucu daha fazla çıktı? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

  • Dış fırçası, kalemden daha uzun olduğu için diş fırçası çıkmıştır.

Şimdi de kestiğiniz şeritlerle tabloda verilenleri ölçünüz. Kaç cm uzunlukta olduklarını bulup noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • Kitap kapağının uzun kenarı4 şerit  21 cm
  • Suluğun boyu = 4 şerit  20 cm

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 172 Cevapları


2) Silginizi aşağıdaki kareli alan üzerinde başlangıç noktasına koyunuz. Bitiş noktasını işaretleyiniz. Bu işlemi kareli alan boyunca tekrarlayarak bir sayı doğrusu oluşturunuz. 


Cevap :

  • Sayı doğrusu çiziniz.

3) Şeridin ilk birimini cetvelinizdeki 0 ile hizalayınız. Şerit üzerindeki birimlerin cetvel üzerinde hangi sayıya denk geldiğini bulunuz. Bu sayıları birimlerin üzerine yazınız. 


Cevap :

  • 0 – 13 arasında bir sayı doğrusu çiziniz.

4) Aşağıdaki sayı doğrusunu inceleyiniz. Sayı doğrusu üzerindeki sayılar ile cetveliniz üzerindeki sayılar arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız. 


Cevap :

  • Aynı uzunluktadır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 173 Cevapları


5) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların önündeki kutuya “D”, yanlış olanların önündeki kutuya “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Cetvel kullanarak sayı doğrusu oluşturabiliriz.
  • ( Yanlış ) Cetvelde sayı aralıkları ikişer santimetredir.
  • ( Doğru ) Sayı doğrusunda sayılar eşit aralıklarla sıralanır.
  • ( Doğru ) Standart olan ve olmayan ölçme birimleriyle sayı doğrusu oluşturulabilir.
  • ( Yanlış ) Çeşitli birimler kullanarak sayı doğrusu oluşturamayız.

6) Aşağıdaki sözcük avında uzunluk ölçme ile ilgili kavramlar verilmiştir. Bu kavramları bulup boyayınız ve noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 169-170

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunlukları Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 169, 170


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunlukları Tahmin Etme Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 169-170


1) Bir karışınızın uzunluğunu standart ölçme birimiyle tahmin ediniz. Daha sonra karışınızın uzunluğunu ölçünüz. Tahmininizi ve ölçme sonucunuzu aşağıdaki tabloda uygun yere yazarak karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim =  8 cm

Ölçme Sonucu =  9 cm


Tahmininizi neye göre yaptınız? Açıklayınız. 


Cevap :

  • Kaç santimetre olduğunu tahmin ederek işlemleri yaptık.

2) Aşağıdaki şeritlerin uzunluklarını tahmin ediniz. Sonra şeritleri cetvelinizle ölçünüz. Tahmin ve ölçme sonuçlarınızı tablodaki uygun yerlere yazarak karşılaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 169 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 170 Cevapları


3) Tabloda istenen uzunlukları tahmin ediniz. Sonra bu uzunlukları cetvelinizle ölçerek ölçme sonuçlarınızı tahmininiz ile karşılaştırınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 169-170 Cevapları”

4) Aşağıdaki varlıkların belirtilen uzunluklarını tahmin ediniz. Sonra bu uzunlukları cetvelinizle ölçerek ölçme sonuçlarınızı tahmininiz ile karşılaştırınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 170 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 167-168

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Metre ve Santimetre ile Uzunluk Ölçme Metni Cevapları Sayfa 167, 168


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Metre ve Santimetre ile Uzunluk Ölçme Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 167-168


1) Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin uzunluklarını cetvelinizle ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı tablodaki uygun yerlere yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 167-168 Cevapları”

2) Aşağıdaki şeritlerin uzunluklarını cetvelinizle ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. 20
  2. 12
  3. 16
  4. 14

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları


3) Aşağıda elma, çam ve kavak ağaçlarının görselleri verilmiştir. Boşlukları görsellere göre uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

  • Hangi ağacın boyu en uzundur? = Kavak Ağacı
  • Hangi ağacın boyu en kısadır? = Elma Ağacı
  • Kavak ağacı, elma ağacından kaç metre uzundur? = 15 cm
  • Çam ağacı, kavak ağacından kaç metre kısadır? = 11 cm

4) Aşağıdaki görsele göre soruları cevaplayınız. 


Cevap :

  • Yusuf’un evi eczaneye kaç metre uzaklıktadır? = 90 metre
  • Yusuf’un evi parka kaç metre uzaklıktadır? = 40 metre
  • Yusuf’un evine park mı yoksa eczane mi daha yakındır? = Park’ta


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 165-166

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları Sayfa 165, 166


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 165-166


1) Aşağıdaki varlıklardan hangisinin boyu metre, hangisinin boyu santimetre ile ölçülebilir? Altlarına yazınız. 


Cevap :

  • Çiçek : Santimetre
  • Ağaç : Metre

Varlıkların boyunun hangi ölçme birimiyle ölçülebileceğine nasıl karar verdiniz? Açıklayınız. 


Cevap :

  • Boylarına göre yani uzunluklarına göre karar verdik.

2) Aşağıdaki varlıkların boyu hangi ölçme birimiyle daha kolay ölçülebilir?

Metre ile kolay ölçülebilenlerin altındaki yıldızı maviye boyayınız.

Santimetre ile kolay ölçülebilenlerin altındaki yıldızı ise kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 165 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 166 Cevapları


3) Aşağıdaki varlıkları uzunluklarını ölçebileceğimiz uygun ölçme birimiyle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 165-166 Cevapları”

4) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların önündeki kutuyu maviye, yanlış olanlarınkini ise kırmızıya boyayınız. 


Cevap :

  • Metre ve santimetre standart ölçme birimleridir.
  • Santimetreden kısa uzunluklar metre ile ölçülür.
  • Kalemimizin uzunluğunu santimetre ile ölçebiliriz.
  • Santimetre, metreden daha uzun bir ölçme birimidir.
  • Yazı tahtasının uzunluğunu metre ile ölçebiliriz.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Olmayan Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları Sayfa 162, 163, 164


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Olmayan Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164


1) Öğretmen, eline aşağıdaki uzunlukta bir kurdele almıştır. 

Öğretmen ve öğrenciler ellerindeki kurdele ile panonun uzunluğunu ölçmüştür. Buna göre aşağıdaki cümlelerin kimlere ait olduğunu yazınız.


Cevap :

Kitabın uzunluğu 8 kurdele kadardır. = Öğretmen
Kitabın uzunluğu 16 kurdele kadardır. =  Zehra
Kitabın uzunluğu 32 kurdele kadardır.=  Okan


Ölçme sonuçlarının kimlere ait olduğuna nasıl karar verdiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Verilen verilere göre karar verdik.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 163 Cevapları


2) Kestiğiniz şeritlerle tablodaki nesnelerin uzunluğunu ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164”

3) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Mavi şerit, 2 yeşil şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Yeşil şerit, 3 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Doğru ) Mavi şerit, 4 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Doğru ) Yeşil şerit, 2 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Yeşil şerit, 4 mavi şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Mavi şerit, 4 yeşil şerit uzunluğundadır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları


6) Aşağıdaki görselleri uygun ifadeyle eşleştiriniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

4) Sırayla kulaç, karış ve parmak kullanarak sıranızın uzunluğunu ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı tablodaki uygun yerlere yazınız.


Cevap :

  • Kulaç =  1
  • Karış =  8
  • Parmak = 17

5) Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını verilen uzunluk ölçme birimlerinden hangileriyle ölçebiliriz? Yazınız.


Cevap :

  • Kaşık: Parmak
  • Televizyon: Karış
  • Koltuk: Kulaç
  • Halı: Ayak
  • Okul koridoru: Adım


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Verileri Toplayarak Tablo ve Grafik Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160, 161


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Verileri Toplayarak Tablo ve Grafik Oluşturma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161


1) Öğretmen, çocuklara okulda açılan kurslardan hangisine gitmek istediklerini sormuştur. Her bir öğrenci tek bir kursa katılmıştır. Öğretmenin aldığı cevaplara göre topladığı veriler aşağıdaki gibidir. 

Bu verilere göre aşağıdaki çetele ve sıklık tablolarını doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 156 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 157 Cevapları


Soru : Sayfa 189’daki Ek-7’de verilen nesneleri kesiniz. Kestiğiniz şekil ve nesneleri aşağıdaki grafiğe uygun sayıda yapıştırınız. Aynı verileri nesne ve şekil grafiği ile gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 157 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları


2) Bir manavın tezgâhında 4 tane karpuz, 6 tane kavun ve 8 tane şeftali vardır. Verilerden yararlanarak çetele ve sıklık tablolarını doldurunuz. Sonra nesne grafiğini oluşturunuz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları


3) Aşağıdaki sıklık tablosunda bir çiftlikteki hayvan sayıları verilmiştir. Verilerden yararlanarak çetele tablosu ve şekil grafiğini oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları


4) Merkez İlkokulu 2. sınıflar için gezi düzenlemiştir. Bu geziye; 

2/A sınıfından 12 kız 14 erkek öğrenci,
2/B sınıfından 9 kız 16 erkek öğrenci,
2/C sınıfından 15 kız 8 erkek öğrenci katılacaktır

Verilerden yararlanarak çetele ve sıklık tabloları ile ağaç şemasını uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 161 Cevapları


5) Bir sınıftaki öğrencilere en çok sevdikleri kitap türleri sorulmuştur. Şiir kitabını 4, masal kitabını 6, fıkra kitabını 3, öykü kitabını 5 öğrenci sevmektedir. Verilerden yararlanarak aşağıdaki ağaç şemasını ve şekil grafiğini doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 152-153-154

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Para Problemleri Metni Cevapları Sayfa 152, 153, 154


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Para Problemleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 152-153-154


1) Figen Hanım, marketten 39 TL değerinde malzeme almıştır. Kasiyere 50 TL veren Figen Hanım kaç TL para üstü alır?


Cevap :

  • 50 – 39 = 11 TL para üstü alır.

2) Ayşen, günde 3 TL biriktiriyor. Buna göre 1 haftada toplam kaç TL biriktirir?


Cevap :

  • 7 x 3 = 21 TL biriktirir.

3) Bir bakkalda sakız 25 kuruş, kek 45 kuruş, çikolata ise 75 kuruştur. Çikolatanın fiyatı sakız ve kekin toplam fiyatından kaç kuruş fazladır?


Cevap :

  • 25 + 45 = 70 krş
  • 75 – 70 = 5 krş fazladır.

4) Bir manavda domatesin kilosu 4 TL, muzun kilosu 12 TL’dir. Buna göre 2 kilo domates ve 1 kilo muz alan Erhan Bey toplam kaç TL ödemiştir?


Cevap :

  • 2 x 4 = 8 TL domates
  • 1 x 12 = 12 TL muz
  • 8 + 12 = 20 TL ödemiştir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 153 Cevapları


5) Mert’in 95 kuruşu vardır. 50 kuruşa bir kek ve 25 kuruşa bir sakız almıştır. Geriye kaç kuruşu kalmıştır?


Cevap :

  • 50 + 25 = 75
  • 95 – 75 = 20 kuruşu kalmıştır.

6) Sinan Bey’in 95 TL’si vardır. 7 TL’ye çorap, 75 TL’ye gömlek almıştır. Sinan Bey’in kaç TL’si kalmıştır?


Cevap :

  • 75 + 7 = 82
  • 95 – 82 = 13 TL’si kalmıştır.

7) Berna Hanım, fiyatı 55 TL olan bir tava ve fiyatı 40 TL olan bir sürahi almak istiyor. Berna Hanım’ın 85 TL’si vardır. Buna göre kaç TL’ye daha ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 55 + 40 = 95
  • 95 – 85 = 10 TL’ye daha ihtiyacı vardır.

8) Ali’nin 55 kuruşu, Ayşe’nin ise Ali’den 20 kuruş eksik parası vardır. Buna göre ikisinin toplam kaç kuruşu vardır?


Cevap :

  • 55 – 20 = 35 Ayşe’nin parası
  • 55 + 35 = 90 kuruşu vardır.

9) Kırtasiyeden 12 TL’ye bir defter, 44 TL’ye bir çanta aldım. Satıcıya 60 TL verdim. Buna göre kaç TL para üstü almam gerekir?


Cevap :

  • 12 + 44 = 56
  • 60 – 56 = 4 TL para üstü almam gerekir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 154 Cevapları


10) Kumbaramdan 1 tane 50 TL ve 5 tane 5 TL çıktı. Kumbaramda toplam kaç TL para birikmiştir?


Cevap :

  • 50 TL
  • 5 x 5 = 25 TL
  • 50 +25 = 75 TL

11) Görsellerdeki verilerden yararlanarak problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri aşağıdaki boşluklara yazınız ve çözünüz.


Cevap : Nohut 9 TL – Salça 17 TL – Sıvı Yağ 16 TL – Süt 5 TL

Problem: Ümran Hanım,  Nohut 9 TL 1 tane, Salça 17 TL 1 tane ve  Sıvı Yağ 16 TL 1 tane aldı. Ne kadar ödemesi gerekir?

Çözüm:

  • 9 + 17 + 16 = 42 TL

Problem: Nazlı Hanım ev için, 4 tane Süt 5 TL, 2 tane Salça 17 TL almıştır. 100 TL’si olan Nazlı Hanım ne kadar para üstü alır ?

Çözüm:

  • 4 x Süt 5 TL = 20 TL
  • 2 x Salça 17 TL = 34
  • 20 + 34 = 54 TL tutmuştur.
  • 100 – 54 = 46 TL para üstü alır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 148-149-150-151

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Paraları Karşılaştırma Metni Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Paraları Karşılaştırma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 148-149-150-151


1) Okulumuzdaki öğrenciler lösemili çocuklar için bağış yapmıştır. Aşağıdaki görsellerde sınıfların bağış yaptığı miktarlar verilmiştir. Buna göre:


En fazla miktarda bağışı hangi sınıf yapmıştır?


Cevap : 2/B Sınıfı


En az miktarda bağışı hangi sınıf yapmıştır?


Cevap : 2/C Sınıfı


2) Üç arkadaş bakkaldan birer tane ürün almıştır. Aşağıdaki görsellerde çocukların bakkalda harcadıkları paralar verilmiştir. Buna göre aşağıdaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

  • En fazla parayı  Murat harcamıştır.
  • En az parayı Aylin harcamıştır.
  • Ceren,  Aylin fazla para harcamıştır.
  • Aylin, Ceren’den az para harcamıştır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 149 Cevapları


3) Aşağıda üç arkadaşın kumbaralarından çıkan paralar verilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


En çok parayı kim biriktirmiştir?


Cevap : Burak


En az parayı kim biriktirmiştir?


Cevap : Esma


Burak, Esma’dan kaç TL fazla para biriktirmiştir?


Cevap : 19 TL


Esma, Berra’dan kaç TL az para biriktirmiştir?


Cevap : 15 TL


4) Aşağıda basketbol malzemeleri ve malzemelerin fiyatları verilmiştir. Verilenlerden yararlanarak boşluklara “pahalıdır” ya da “ucuzdur” sözcüklerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • Forma, toptan daha pahalıdır.
  • Şort, spor ayakkabıdan daha ucuzdur.
  • Forma, şorttan daha pahalıdır.
  • Basketbol topu, spor ayakkabıdan daha ucuzdur.
  • Şort, basketbol topundan daha pahalıdır.
  • Spor ayakkabı, formadan daha pahalıdır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 150 Cevapları


5) Aşağıdaki kutularda verilen paraların toplam değerini bulunuz. 

İçindeki paraların toplam değeri en çok olan kutunun altındaki yıldızı maviye boyayınız.
İçindeki paraların toplam değeri en az olan kutunun altındaki yıldızı kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 150 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6) Aşağıdaki kutularda verilen paraların değerlerini hesaplayınız. Para miktarlarını değeri büyük olandan küçük olana doğru sıralayınız. Aşağıdaki şifreyi bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 151 Cevapları”

7) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 2 tane 20 TL’nin değeri, 3 tane 10 TL’nin değerinden çoktur.
  • ( Yanlış ) 1 tane 20 TL ’nin değeri, 3 tane 5 TL’nin değerine eşittir.
  • ( Yanlış )3 tane 10 TL’nin değeri, 4 tane 5 TL’nin değerinden azdır.
  • ( Doğru ) 2 tane 50 TL’nin değeri, 100 TL’ye eşittir.
  • ( Yanlış )5 tane 5 TL’nin değeri, 4 tane 10 TL’nin değerinden çoktur.
  • ( Doğru ) 3 tane 5 TL’nin değeri, 1 tane 20 TL’nin değerinden azdır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Kuruş ve Lira Metni Cevapları Sayfa 145, 146, 147


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Kuruş ve Lira Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147


1) Filiz, kumbarasına 1 hafta boyunca yukarıda belirtilen miktarlarda para atmıştır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Filiz, kumbarasına kaç gün 1 TL’den az para atmıştır?


Cevap : 2 Gün


Filiz, kumbarasına kaç gün 2 TL atmıştır?


Cevap : 2 Gün


Filiz, kumbarasına kaç gün 1 TL atmıştır?


Cevap : 3 Gün


2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


2) Aşağıdaki madenî paralardan değeri en büyük olanın altındaki kutuyu işaretleyiniz. 


Cevap :

  • 4. resim  1 kuruştur.

3) Aşağıdaki paralardan değeri en büyük olanın kutusunu yeşile, en küçük olanın kutusunu maviye boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları”

4) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 2 tane 50 kr. 1 TL eder.
  • ( Yanlış ) 10 tane 10 kr. 2 TL eder.
  • ( Doğru )  1 tane 50 kr., 2 tane 25 kr. 1 TL eder.
  • ( Yanlış ) En büyük madenî paramız 5 TL’dir.
  • ( Yanlış ) 4 tane 25 kr. 2 TL eder.
  • ( Doğru )  En büyük kâğıt paramız 200 TL’dir.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları


5) Aşağıdaki paraların toplamlarını yanlarındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. 1 TL
  2. 1 TL
  3. 75 krş.
  4. 80 krş.
  5. 1 TL
  6. 25 TL
  7. 33 TL
  8. 60 TL
  9. 80 TL


 

Our Score
error: Content is protected !!