2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233, 234


2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234


1. Aşağıdakilerden hangisi tartı birimidir? 


Cevap :

A) Metre B) Saat C) Kilogram


2. Her gün 2 kilogram portakal tüketen bir aile, bir haftada kaç kg portakal tüketmiş olur?


Cevap :

A) 14 B) 12 C) 10


3. Ben 22 kilogramım. Abim benden 14 kilogram daha ağırdır. Kilolarımızın toplamı kaçtır?


Cevap :

A) 38 B) 48 C) 58


4. Nesne grafiği ile şekil grafiğinin benzer ve farklı yanları nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • Nesne grafiğinde veriler o nesnenin resmi ile ifade edilir. Şekil grafiğinde veriler için bir şekil belirlenir ve o şekille ifade edilir.

5. “Yeni yapılan binanın yüksekliği 20 ….., kalem kutumun boyu 18 ….’dir.” cümlesinde boş bırakılan yerlere sırasıyla hangi uzunluk ölçüleri yazılırsa daha doğru olur?


Cevap :

A) m – m B) m – cm C) cm – m


6. Köpeğim, geçen ay 25 kg mama yedi. Bu ay, geçen ay yediğinden 2 kg fazla mama yediğine göre köpeğim, iki ayda toplam kaç kg mama yemiştir?


Cevap :

A) 48 B) 50 C) 52


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 233 Cevapları


7. Aşağıda öğrencilerin son bir ayda okudukları kitap türlerine ait nesne grafiği verilmiştir. Her nesne 1 öğrenciyi temsil etmektedir.

Soru : Buna göre, şiir, masal, öykü ve roman okuyan öğrencilerin toplam sayısı kaçtır?


Cevap :

A) 16 B) 17 C) 18


8. Aşağıdakilerden hangisi bir tartma aracıdır? 


Cevap : A Şıkkı


9. 20 metre kumaşın 8 metre eksiği ile perde diktirdik. Perdeye kaç metre kumaş kullanıldı?


Cevap :

A) 12
B) 28
C) 30


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 234 Cevapları


10. Yanda verilen ağırlıklara göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Cevap :

A) En az kütleye sahip kişi Aylin’dir.
B) Ali’nin kütlesi, Aylin ve Emrah’ın kütleleri toplamından azdır.
C) En çok kütleye sahip kişi, Ali’dir.


11. Aşağıdaki terazilerde tartılan nesnelerin kaç kilogram olduklarını altlarına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234 Pasifik Yayınları”

 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 229-230-231 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Kütle Ölçü Birimleri) Metni Cevapları Sayfa 229, 230, 231


2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Kütle Ölçü Birimleri) Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 229-230-231


2. Aşağıdaki problemleri çözüm basamaklarına dikkat ederek çözelim. Sonuçlarını altlarındaki kutuya yazalım. Bulduğumuz sonuçları arkadaşlarımızın sonuçlarıyla karşılaştıralım.


Mehmet Bey manavdan 3 kg elma, 2 kg portakal ve 2 kg armut aldı. Mehmet Bey, manavdan elinde kaç kg yükle çıkmıştır? 


Cevap :

  • 3 + 2 + 2  = 7 kg yükle çıkmıştır.

Sevim’in kütlesi 35 kg’dır. Berna’nın kütlesi, Sevim’in kütlesinden 4 kg az, Musa’nın kütlesi ise Sevim’in kütlesinden 2 kg fazladır. Berna ve Musa’nın kütleleri farkı kaçtır? 


Cevap :

  • 35 – 4 = 31 kg Berna
  • 31 + 2 = 33 kg Musa
  •  33 – 31 = 2 farkı vardır.

Evimizde 3 paket şeker vardır. Şekerin bir paketi 3 kg’dır. Evimizde kaç kg şeker vardır?


Cevap :

  • 3 x 3 = 9 kg şeker vardır.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 231 Cevapları


Zehra teyze, salça yapmak için 50 kg domates kullanacak. Evinde 23 kg domates varsa Zehra teyzenin kaç kg daha domates alması gerekir?


Cevap :

  • 50 – 23 = 27 kg daha domates alması gerekir.

5 kilogramlık yağ tenekelerinden 6 teneke satan bir markette kaç kilogram yağ satılmıştır?


Cevap :

  • 5 x 6 = 30 kilogram yağ satılmıştır.

Babam, evdeki 20 kilogram unu, 5 kilogramlık cam kavanozlara doldurmak istiyor. Kaç tane cam kavanoza gereksinim vardır?


Cevap :

  • 20 ÷ 5 = 4 tane cam kavanoza gereksinim vardır.

Bakkal Hasan amca, 30 kilogram unun 9 kilogramını sattı. Geriye kaç kilogram un kalmıştır?


Cevap :

  • 30 – 9 = 21 kilogram un kalmıştır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 227-228 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Tartalım ve Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 227, 228


2. Sınıf Matematik Kitabı Tartalım ve Karşılaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 227-228


Kütlelerimizin ne kadar ağır ya da hafif olduğunu bulmak için terazi ile tartılırız. Kütlemizi, “kilogram” birimi ile ifade ederiz. Kilogramı “kg” kısaltması ile gösteririz.

Soru : Yukarıdaki kişilerden hangisinin kütlesi daha fazladır? 


Cevap :

  • 30 kg < 35 kg < 36 kg < 38 kg < 40 kg
  • 40 kg ile Samet

1. Tartı üzerindeki nesnelerin kaç kilogram olduğunu 1 tartıların altına yazalım. Ağır olana işareti koyalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 227-228 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 228 Cevapları


2. Tartı üzerindeki nesnelerin kaç kilogram olduğunu tartıların altına yazalım. Hafif olana işareti koyalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 227-228 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 224-225-226 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Uzunluk Ölçü Birimleri) Metni Cevapları Sayfa 224, 225, 226


2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Uzunluk Ölçü Birimleri) Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 224-225-226


Soru : Aşağıdaki problemleri aşamalarına dikkat ederek çözelim. Sonuçlarını altlarındaki kutuya yazalım.


Bahçedeki çiçeğimiz, 25 cm boyundadır. Her ay, 2 cm uzamaktadır. Çiçeğimizin boyu 1 yıl sonra kaç cm olur?


Cevap :

  • 12 x 2 = 24 cm bir yılda uzar.
  • 25 + 24 = 49 Çiçeğimizin boyu 1 yıl sonra cm olur.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 226 Cevapları


Evimizden markete gitmek için 28 m yürüdüm. 62 m daha yürürsem markete varmış olacağım. Evimizle market arası kaç m’dir?


Cevap :

  • 62 + 28 = 90  metredir.

Bir çiçek yapmak için 14 cm kırmızı, 12 cm yeşil ve 6 cm kahverengi kurdele gerekmektedir. Bir çiçeğe toplam kaç cm kurdele kullanılmaktadır?


Cevap :

  • 14 + 12 + 6 = 32 cm kurdele kullanılmaktadır.

Metresi 4 lira olan kumaştan 5 m alırsam kaç lira ödeme yapmam gerekir?


Cevap :

  • 4 x5 = 20 lira ödeme yapmam gerekir.

Sefa Bey; 94 m’lik kumaşın önce 12 metresini, ardından da 15 metresini sattı. Kumaşın satılmayan kısmı kaç metredir?


Cevap :

  • 12 + 15 = 27 metre satıldı.
  • 94 – 27 = 67 Kumaşın satılmayan kısmı metredir.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 222-223 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Modelleri Yapalım Metni Cevapları Sayfa 222, 223


2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Modelleri Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 222-223


Soru : Kendinize bir ölçme aracı yapacak olsanız nasıl bir araç yapardınız? Yaptığınız araçla hangi uzunlukları ölçebilirdiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • Çevremizde var olan bütün eşyaları ölçebilecek bir ölçme cihazı isterdim. Ölçme aracı olarak bir lazer ölçüm aleti isterdim.

Soru : İkişerli grup olalım. Her grup, bir A4 kâğıdını aşağıdaki şekilde gösterildiği gibi ortadan ikiye katlayıp kessin. Her birimizin aynı uzunlukta bir şeridi oldu mu?


Cevap :

  • Evet aynı uzunlukta oldular.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 223 Cevapları


1. Hazırladığımız ölçme aracını kullanarak grup arkadaşımızla birlikte aşağıdaki nesnelerin uzunluğunu ölçelim. Uzunlukları, kullandığımız birim cinsinden yazalım. İki ölçüm ile kullandığımız birim arasındaki ilişkiyi yorumlayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 222-223 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 220-221 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluğu Tahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 220, 221


2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluğu Tahmin Edelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 220-221


Soru : Sizce bir kaplumbağanın boyu ne kadardır? Kaplumbağanın boyunu metre birimi ile mi yoksa santimetre birimi ile mi tahmin etmek doğrudur? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Kaplumbağanın boyunu 1 metreden daha kısa olduğu için santimetre ile ölçmek daha doğrudur.

1. Resimlerde belirtilen uzunlukları tahmin edelim. Tahminimizi not edelim. Metre ile ölçüm yapalım. Ölçüm sonucunu da not edelim. Tahminimizin gerçek uzunluğa yakın olup olmadığını söyleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 220-221 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 221 Cevapları


2. Resimlerde belirtilen uzunlukları tahmin edelim. Tahminimizi yazalım. Cetvelimizle ölçüm yapalım. Ölçüm sonucunu da yazalım. Arkadaşımızın tahmininin mi, bizim tahminimizin mi sonuca daha yakın olduğunu söyleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 220-221 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 218-219 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunlukları Ölçelim Metni Cevapları Sayfa 218, 219


2. Sınıf Matematik Kitabı Uzunlukları Ölçelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 218-219


Arkadaşım “Hangimiz kırmızı boya kalemimizi daha fazla kullandık?” diye sordu. Kalemleri yan yana koyarak karşılaştırdık. Benim kalemim daha uzundu. Çünkü arkadaşım, benden daha fazla boyama yapmıştı.

Soru : Peki, kalemden daha büyük nesneleri nasıl karşılaştıracağız?


Cevap :

  • Metre veya cetvel ile ölçerek işlemi yapabiliriz.

Soru : Aşağıdaki cetvelde her iki sayı arası, 1 cm’dir. Cetvelden yararlanarak çubukların uzunluklarını bulalım. Yanlarındaki kutulara bulduğumuz uzunlukları yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 218-219 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 219 Cevapları


2. Önceki çalışmada yaptığımız ölçümlere göre aşağıdaki karşılaştırmaları yapalım. Boşlukları “uzundur”, “kısadır” sözcüklerini kullanarak tamamlayalım.


Cevap :

  • Kırmızı çubuk, mavi çubuktan uzundur.
  • Kırmızı çubuk, yeşil çubuktan kısadır.
  • Yeşil çubuk, mavi çubuktan   uzundur.
  • Yeşil çubuk, kırmızı çubuktan uzundur.

3. Beşer kişilik gruplar oluşturalım. Aşağıda belirtilen araçların uzunluklarını metre ile ölçelim. Ölçüm sonuçlarımızı tabloya kaydedelim. Araçların uzunluklarını sözel olarak karşılaştıralım.


Cevap :

  • En uzun : sınıf duvarıdır.
  • En kısa : öğrenci sırasıdır.

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 218-219 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 215-216-217 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Uzunluk Ölçme Araçları Metni Cevapları Sayfa 215, 216, 217


2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Uzunluk Ölçme Araçları Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 215-216-217


İlker’in odasına dolap yapılacak. Dolabı yapacak usta geldi ve bazı ölçüler aldı. Elinde bir araç vardı. İlker’in kardeşi, ustaya o aracın ne olduğunu sordu. Usta, “Bu, ölçüm yapmak için kullandığımız ölçme aracı.” dedi.

Soru : Usta, ölçme için neden adımını ya da karışını kullanmamıştı?


Cevap :

  • Mesafenin kesin olarak ölçülmesi gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 217 Cevapları


1. Aşağıdaki araç ve eşyaların uzunluklarını ölçmek için hangi ölçü birimini kullanmak uygundur? Örnekteki gibi eşleştirerek gösterelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 215-216-217 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 211-212-213-214 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ölçelim Metni Cevapları Sayfa 211, 212, 213, 214


2. Sınıf Matematik Kitabı Ölçelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 211-212-213-214


Soru : Arkadaşım Mert, bir çift ayakkabı almış. Telefonda bana ayakkabılarının çok güzel olduğunu söyledi. Ayakkabısı bana olur mu acaba? Merak edip sordum. Mert, küp şeklindeki yapbozlarını arka arkaya bantlayıp ayakkabısını ölçmüş. Ayakkabısının 8 küp uzunluğunda olduğunu söyledi. Ayaklarımızın aynı uzunlukta olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?


Cevap :

  • Küp şeklindeki yapbozla kendi ayağımızı ölçmemiz gerekir.

Soru : Hem evde hem de okulda bir uzunluk ölçme etkinliği yapacağız. Okulda başladığımız etkinliği, evde devam ettirebilmemiz için bir ölçme aracını nasıl yaparız?


Cevap :

  • Kalem, defter, silgi ve kulaç kullanabiliriz.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 213 Cevapları


1. Hazırlamış olduğumuz kâğıt şeridi kullanarak aşağıdaki okul gereçlerimizin boylarını ölçelim. Bulduğumuz ölçüleri yazalım. Kâğıt şeridimizi önce ikiye, eş parçalardan birini de tekrar ikiye bölelim. Elde ettiğimiz yarım ve çeyrek şeritle de ölçümlerimizi tekrarlayalım.


Cevap :

  • Bu ölçümü kendiniz yapmanız gerekmektedir.

Soru : Peki, şeritten daha kısa olan okul gereçlerimizi nasıl ölçeceğiz?


Cevap :

  • Parmak, karış ve kalemle ölçebiliriz.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 214 Cevapları


2. Kâğıt şeridimizi önce ikiye, eş parçalardan birini de tekrar ikiye bölelim. Elde ettiğimiz yarım ve çeyrek şeritle aşağıdaki okul gereçlerimizin boylarını ölçelim. Sonuçları örneklerdeki gibi yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 211-212-213-214 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 206-207-208-209-210 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Tablo ve Grafik Metni Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210


2. Sınıf Matematik Kitabı Tablo ve Grafik Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 206-207-208-209-210


Soru : Dondurma sever misiniz? Ben çok severim. En çok da çikolatalısını severim. Sınıf arkadaşlarımızın içinde çikolatalı dondurma seven kaç kişi var acaba?


Cevap :

  • 12 kişidir.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 209 Cevapları


Soru : Veriler toplanıp sınıflandırıldıktan sonra, ağaç şeması şeklinde de düzenlenebilir. Bunu bir örnekle göstereyim.


Bir kuruluş “Yaşlılara Saygı” adlı bir etkinlik düzenlemiştir. Etkinlikte mercimek ve ezogelin çorbası olmak üzere iki çeşit çorba, tavuk ve kırmızı etten oluşan iki çeşit et yemeği ile çavdar ve buğday ekmeğinden oluşan menü hazırlanmıştır. Menüdeki bu üç grubun her birinden 1 çeşit alabilecek olan bir kişinin kaç seçeneği vardır?


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 210 Cevapları


Bu seçimi ağaç şeması ile şöyle gösteririz: 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 206-207-208-209-210 Pasifik Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!