2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplayalım Metni Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94, 95


2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplayalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95


Soru : Aşağıdaki soruları görsellere göre cevaplayınız.


Fatma’nın toplam kaç kez ip atladığını zihinden bulunuz. Nasıl bulduğunuzu söyleyiniz.


Cevap :

  • 30 + 20 = 50 kez ip atlamıştır.
  • 3 + 2 = 5 = 50 olarak zihinden hesaplanır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1) Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayınları”

2) Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 Cevapları”

3) Aşağıda verilen toplama işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 11 + 19 = 30
  • 32 + 16 = 48
  • 29 + 14 = 43
  • 20 + 18 = 38
  • 13 + 31 = 44
  • 15 + 17 = 32

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 95 Cevapları


4) Aşağıda verilen toplama işlemlerini zihinden yapınız


Cevap :

  • 32 + 12 = 44
  • 21 + 18 = 39
  • 30 + 16 = 46
  • 22 + 13 = 35

 ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Toplamları tahmin edilen işlemlerden hangisinin tahmini sonucu diğerlerinden farklıdır?


Cevap : B şıkkı


2) Toplamları tahmin edilen işlemlerden hangisinin tahmini sonucu diğerlerinden küçüktür?


Cevap : A şıkkı


3) Aşağıda verilen zihinden toplama işlemlerinden kaç tanesi doğrudur?


Cevap : A şıkkı


4) 6 birlik, 2 onluktan oluşan sayı 10 ile zihinden toplandığında sonuç kaç olur?


Cevap : B şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 88, 89, 90


2. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Edelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90


Soru : Aşağıdaki soruları görsellere göre cevaplayınız.


İki grupta oyun oynayan çocukların sayısı tahmini olarak kaçtır?


Cevap : 20


İki gruptaki toplam çocuk sayısı kaçtır?


Cevap : 19


Tahmininiz ile gerçek sonuç arasındaki fark kaçtır?


Cevap : 20 – 19 = 1 fark vardır.


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: 50 – 60 tane boncuk
Adım Adım Uygulayalım
-► Her iki elinize bir miktar boncuk alınız.
-► İki elinizde toplam kaç boncuk olduğunu tahmin ediniz.
-► Tahmini sonucu bir yere not ediniz. Gerçek sonucu bulunuz. Sonuçları karşılaştırınız. Etkinliği dönüşümlü olarak yapınız.


Cevap :

  • Sınıf arkadaşlarınızla birlikte bu etkinliği gerçekleştiriniz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 90 Cevapları


1) Ayla, Kemal ve Serkan okul ihtiyaçlarını karşılamak için kırtasiyeye gittiler. Alacakları ürünlerin fiyatları aşağıda verilmiştir. Yapacakları alışverişe kaç lira ödeyeceklerini tahmin ediniz. Gerçek sonucu bulup tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85-86-87 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Verilmeyen Toplananı Bulalım Metni Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


2. Sınıf Matematik Kitabı Verilmeyen Toplananı Bulalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru : Okulumuzdaki tiyatro gösterisini izlemek için 2/A sınıfı olarak 20 kişi salona indik. 2/B sınıfı da indiğinde salonda toplam 40 kişi olduk. Buna göre 2/B sınıfında kaç öğrenci vardır?


Cevap :

  • 40 – 20 = 20 Buna göre 2/B sınıfında öğrenci vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Malzemeler: sayı çubukları Adım Adım Uygulayalım

-► Sıranızın üzerine birinci toplanan bölümüne 10 mavi sayı çubuğu koyunuz,
-► İkinci toplanan bölümünü boş bırakınız.
-► Toplam bölümüne 18 mavi sayı çubuğu koyunuz.
-► Arkadaşınıza ikinci toplananda kaç çubuk olması gerektiğini sorunuz.
-► Doğruluğunu birlikte kontrol ediniz.
-► Yeni işlemlerle etkinliği sürdürünüz.


Cevap :

  • 8 tane çubuk olması gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1) Ahmet ile Berkay’ın toplam 26 balonu vardır. Ahmet’in 14 balonu olduğuna göre Berkay’ın balonlarının sayısını bulunuz.


Cevap :

  • 26 – 14 = 12 Berkay’ın balonlarının sayısı

2) Bir otobüste toplam 20 yolcu vardır. 12 yolcu birinci duraktan bindiğine göre diğer duraklardan kaç kişi binmiştir?


Cevap :

  • 20 – 12 = diğer duraklardan kişi binmiştir.

3) Aklımdan bir sayı tuttum. Bu sayıya 6 ekledim. Bulduğum sayı 17 oldu. Aklımdan tuttuğum sayı kaçtır?


Cevap :

  • 17 – 6 = 11 Aklımdan tuttuğum sayı

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


Soru : Aşağıdaki işlemleri inceleyiniz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 80-81-82 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 80, 81, 82


2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 80-81-82


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. kare
  2. üçgenin
  3. piller
  4. yapılar
  5. içinin

Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını yanlarına yazınız.


11) 4 onluk, 7 birlikten oluşan sayının 15 fazlası kaçtır?


Cevap : 42 + 15 = 62


12) Yirmi sekiz ve seksen iki sayılarını rakamla yazınız


Cevap : 28, 82


13) 40’tan geriye dörder saydığımızda 6. saymada hangi sayıyı söyleriz?


Cevap : 15


14) Görseldeki uçurtma sayısını tahmin ediniz. Gerçek sonuçla karşılaştırınız.


Cevap :

  • Tahmin : 15
  • Gerçek Sonuç : 16

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 82 Cevapları


15) Aşağıdaki örüntüde verilmeyen sayıları kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • 50 ve 40 sayıları

16) Aşağıdaki tabloya göre .. ve .. yerine hangi sayılar yazılmalıdır?


Cevap : C Şıkkı


17) Kantine simit almak için gittim. Önümde 2 ki ş i, arkamda ise 1 kişi vardı. Acaba ben kaçıncı sıradayım?


Cevap : B Şıkkı


18) Aşağıdaki sayılardan hangisinin en yakın olduğu onluk doğru verilmiştir?


Cevap : A Şıkkı


19) Aşağıda zihinden yapılmış olan çıkarma işlemlerinden kaç tanesi doğrudur?


Cevap : B Şıkkı


20) Aşağıdaki ritmik saymalarda boş bırakılan yerlere sırayla hangi sayılar gelmelidir?


Cevap :  C Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkaralım Metni Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80


2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkaralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80


Soru : Kitabım 60 sayfadır. 40 sayfasını okudum. Acaba okunacak kaç sayfam kaldı? Zihinden nasıl bulabilirsiniz?


Cevap :

  • 60 – 40 = 20 olarak bulabiliriz.
  • 6 – 4 = 2 = 20 olarak zihinden bulabiliriz.

Çıkarma Kartları ile Oynayalım
Malzemeler: karton, makas, cetvel Adım Adım Uygulayalım
Karton üzerine eşit büyüklükte 5 tane dikdörtgen çiziniz. Dikdörtgenleri keserek kartlarınızı oluşturunuz.
Kartlarınızın üzerine birler basamağı sıfır olan iki basamaklı sayılarla çıkarma işlemleri yazınız. ( Örneğin 60 – 20 = ? , 40 – 30 = ?) Kartlarınızın arkasına işlemlerin sonuçlarını yazınız.
Kartlarınızı karıştırınız, işlem kısmını arkadaşınıza gösteriniz.
İşlem sonucunu söyledikten sonra kartınızı çevirip sonuç ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapabilirsiniz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 50 – 30 = 20
  • 40 – 10 = 30
  • 90 – 50 = 40
  • 20 – 10 = 10
  • 80 – 60 = 20
  • 70 – 20 = 50

2)? işareti yerine gelecek sayı kaçtır?


Cevap :

  • 80 – 70  – 50 – 20

3) Aşağıdaki işlemleri zihinden yaparak tabloyu doldurunuz.


Cevap :

  • 90 – 30 = 60
  • 20 – 10 = 10

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Bulduğunuz sonuçlara karşılık gelen harfleri yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Bozarak Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77 


2. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Bozarak Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77


Soru : Sizce, 8 birlikten 9 birlik nasıl çıkar?


Cevap :

  • Komşusu olan 4’ten 1 onluk alınır.
  • 8 + 10 = 18 yapılır.
  • 18 – 9 yapılarak işlem sonucu 9 bulunur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Hamurlarla Onluk Bozalım Malzemeler: oyun hamuru Adım Adım Uygulayalım
Oyun hamurunuzdan 3 tane onluk, 3 tane birlik blok oluşturunuz.
Oluşturduğunuz bloklarınızla sıranızın üzerine 33 sayısını modelleyiniz.

33 – 8 = ? işlemini model üzerinde gösteriniz.
3 birliğin içinden 8 birlik alabilir misiniz?


Cevap : Hayır alamayız.


3 onluğun içinden bir onluk alınız ve 3 birliğe ekleyiniz. Oluşan 13 birlik içinden 8 birlik çıkarınız.
Geriye kaç onluk ve kaç birlik kaldığını söyleyiniz.


Cevap : 25 blok kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 75 Cevapları


1) Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 62 – 24 = 38
  • 70 – 31 = 39
  • 83 – 47 = 36

2) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Bulduğunuz işlem sonuçlarını balonların üzerindeki sonuçlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 76 Cevapları


3) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yaparak ☆ yerine hangi sayının geleceği bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 Cevapları”

4) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yaparak onluk ve birlik taban blokları üzerinde çizerek gösteriniz.


Cevap :

  • 32 – 25 = 7
  • 40 – 19 = 21

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Onluk ve birlik taban bloklarıyla gösterilmiş olan çıkarma işlemi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : C Şıkkı


2) Aşağıdaki işlemlerden hangisinin sonucu diğerlerinden farklıdır?


Cevap : C Şıkkı


3) Bir çıkarma işlemindeki en büyük sayı, hangi terim ile ifade edilir?


Cevap : A Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 77 Cevapları


4) Aşağıdaki onluk ve birlik taban bloklarıyla gösterilen çıkarma işlemleri örnekteki gibi altlarındaki kutulara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72


2. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Yukarıda verilen birinci resimde kaç tane portakal vardır?


Cevap :

  • Birinci resimde 18 tane portakal vardır.

İkinci resimde portakalların kaç tanesi yere düşmüştür? Ağaçta kaç portakal kalmıştır?


Cevap :

  • İkinci resimde portakalların 8 tanesi yere düşmüştür.
  • 18 – 8 = 10 ağaçta tane portakal kalmıştır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Malzemeler: Ek 1 onluk ve birlik taban blokları
Adım Adım Uygulayalım “37 – 15 = ?” işlemini taban bloklarınızla yapınız.
Sıranızın üzerinde taban bloklarınızla 37 sayısını oluşturunuz.
37 sayısının içerisinden 1 onluk, 5 birlik alınız.
Kalan bloklarınızı sayınız. Yaptığınız işlemi defterinizde gösteriniz.


Cevap :

  • 22 blok kalır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 71 Cevapları


1)Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini onluk ve birlik taban blokları üzerinde çizerek gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71 -72 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 72 Cevapları


2) Aşağıda alt alta verilen çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 29 – 4 = 25
  • 37 – 23 = 14
  • 51 – 30 = 21

3) Aşağıda yan yana verilen çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 27 – 6 = 21
  • 38 – 12 = 26
  • 57 – 22 = 35
  • 31 – 11 = 20
  • 63 – 41 = 22
  • 77 – 25 = 52

4) Aşağıda çıkarma işlemi terimleri verilmiştir. Sayıları yerlerine yerleştirerek çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-65-66-67 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Eldeli Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


2. Sınıf Matematik Kitabı Eldeli Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-65-66-67


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Sizce 1 nereye gitmelidir?


Cevap :

  • Bence 1 sayısı elde olarak işlemin üst tarafına yazılması ve 3 + 1 toplandığında eklenmesi gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1) Aşağıdaki toplama işlemlerini örnekteki gibi yapınız.


Cevap :

  • 25 + 16 = 41
  • 22 + 8 = 30
  • 45 + 28 = 73
  • 19 + 8 + 6 = 33
  • 24 + 5 + 7 = 36
  • 29 + 26 + 4 = 59

2) Aşağıdaki toplama işlemlerini yaparak tepeye ulaşınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-65-66-67 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 66 Cevapları


3) Aşağıda verilen toplama işlemlerini yapınız


Cevap :

  • 16 + 6 + 7 = 33
  • 20 + 2 + 8 = 30
  • 30 + 10 + 4 = 44
  • 43 + 4 + 8 = 55
  • 21 + 5 + 7 = 33
  • 15 + 19 + 3 = 37
  • 13 + 9 + 2 = 24
  • 18 + 5 + 9 = 33

4) Bulutlardaki toplama işlemlerini yapınız. İşlem sonucunu aşağıdaki kutulardan bulunuz. Kutuları işlem bulutunun renginde boyayınız.


Cevap :

  1. 44 + 35 = 79
  2. 37 + 15 = 52
  3. 46 +18 = 64
  4. 34 + 25 = 59
  5. 29 + 31 = 60
  6. 39 + 24 = 63
  7. 26 + 15 + 5 = 46
  8. 48 + 23 + 2 = 73

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçları, hangi seçenekte küçükten büyüğe doğru sıralanmıştır?


Cevap : B Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 67 Cevapları


2) Aşağıdaki öğrencilerin yaptığı toplama işlemlerinde iki kişinin sonucu aynı çıkıyor. İşlemleri yapıp hangi çocukların aynı sonuca ulaştıklarını bulunuz.


Cevap : A Şıkkı


3) Aşağıdaki örüntüye göre … işleminin sonucu kaçtır?


Cevap :  A Şıkkı


4) Mustafa, dikdörtgen ve üçgenin içindeki sayıları topladı. Bulduğu sayının onluk ve birliklerini gösterdi. Mustafa’nın yaptığı işlem hangi seçenekte doğru gösterilmiştir?


Cevap :  C Şıkkı


5) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 32 + 24 = 56
  • 26 + 17 = 43
  • 54 + 20 = 74
  • 30 + 18 = 48
  • 20 + 15 + 3 = 38
  • 46 + 33 + 5 = 84
  • 53 + 18 + 4 = 75
  • 68 + 22 + 9 = 99


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Sarı oyuncak kedilerin sayısı kaçtır?


Cevap :  13


Kahverengi oyuncak kedilerin sayısı kaçtır?


Cevap : 15


İki rafta toplam kaç oyuncak kedi vardır?


Cevap : 15 + 13 = 28


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Artar mı, Azalır mı?

Malzemeler: sayı çubukları Adım Adım Uygulayalım
Sayı çubuklarınızın bir kısmını sıranızın üzerine koyarak sayınız.
Sıra arkadaşınızdan da kendi sayı çubuklarını saymasını isteyiniz.
Sayı çubuklarınızı birleştirip tekrar sayınız.
Sayı çubuklarınızın sayısı arttı mı, azaldı mı? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarımızla birlikte yapmanız gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60 Cevapları


1) Abaküslerdeki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61 MEB Yayınları”

2) Modellerle gösterilmiş toplama işleminde boş yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • 3 onluk, 1 birlik
  • 1 onluk, 3 birlik
  • 4 onluk, 4 birlik

3) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapıp terim adlarını karşılarına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 61 Cevapları


4) Onluk ve birlik taban bloklarıyla gösterilmiş toplama işlemindeki boş yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • 3 onluk, 4 birlik
  • 2 onluk, 2 birlik
  • 4 onluk, 6 birlik

5) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61 Cevapları”

6) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 30 + 18 = 48
  • 25 + 13 =  38
  • 16 + 21 =  37
  • 33 + 22 =  55
  • 37 + 17 =  54
  • 68 + 10 =  78
  • 77 + 12 = 89
  • 52 + 43 =  95
  • 15 + 52 =  67
  • 23 + 31 =  54
  • 64 + 14 =  78
  • 45 + 11 = 56
  • 20 + 38 =  58
  • 52 + 25 =  77


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53-54 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayıların Yakın Olduğu Onlukları Bulalım Metni Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayıların Yakın Olduğu Onlukları Bulalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53-54


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Yukarıdaki fare, sizce hangi sayının üzerindeki peynire daha yakındır?


Cevap :

  • 50 – 47 = 3
  • 47 – 40  = 7
  • Bu nedenle 50 sayının üzerindeki peynire daha yakındır.

Malzemeler: top, tebeşir
Adım Adım Uygulayalım

Öğretmeninizle birlikte okul bahçesine çıkınız.
Uzun bir çizgi çiziniz. Çizginin uçlarına da birer daire çiziniz.
Dairelerin içine 40 ve 50 yazınız. Dairelerin içine girmesi için birer arkadaşınızı seçiniz.
Topla çizginin ortasına gelen arkadaşınıza 40 ile 50 arasında bir sayı söyleyiniz. Hangi onluğa daha yakınsa topu o tarafa atmasını isteyiniz.
Sayıları değiştirerek etkinliğe devam edebilirsiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yapınız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52 Cevapları


1) Anne arı 77. yavru arı 74. çiçeğe konmuştur. Arıların kondukları çiçek sayılarının, hangi onluklara yakın olduğunu gösteriniz.


Cevap :

  • 74  = 70 sayısına yakın olduğunu gösterebiliriz.
  • 77  =80 sayısına yakın olduğunu gösterebiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 53 Cevapları


2) Sevimli ağustos böceğinin yakın olduğu onluğa ait çiçeği boyayınız.


Cevap :

  • 85 = 90 sayınına ait çiçeği boyayınız.

3) Aşağıdaki sayıların yakın oldukları onlukları boyayınız.


Cevap :

  • 32 = 30
  • 73 = 70
  • 61 = 60
  • 55 = 60
  • 86 = 90

4) Tablolardaki sayıların en yakın oldukları onlukları bulunuz. Bulduğunuz sayının kutusundaki harfleri noktalı yerlere yazarak şifreyi çözünüz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53-54 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


5) Süslü ve Pullunun bir haftada verdikleri süt miktarı aşağıdaki gibidir. Hangisinin verdiği süt miktarı 40 litreye daha yakındır? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Süslü, 35 litreyle daha yakındır.

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) 37 sayısının en yakın olduğu onluk hangisidir?


Cevap : A Şıkkı


2) Aşağıdaki sayıların yanına en yakın oldukları onluklar yazılmıştır. Hangisi yanlıştır?


Cevap : C Şıkkı


3) 4 onluk, 5 birlikten oluşan sayının en yakın olduğu onluk aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B Şıkkı


4) Aşağıdaki sayılardan hangisi 50’ye yakındır?


Cevap : C Şıkkı


5) Aşağıdaki sayılardan hangisinin en yakın olduğu onluk 80 değildir?


Cevap : C Şıkkı



 

Our Score
error: Content is protected !!