2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 135-136-137-138-139 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Yapılar Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139


2. Sınıf Matematik Kitabı Yapılar Oluşturalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 135-136-137-138-139


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Üç kafadar robot hangi geometrik şekle benzemektedir?


Cevap :

  • Daireye benzemektedir.

 Uzay aracı hangi geometrik şekillerden oluşmuştur? 


Cevap :

  • Daireden oluşmuştur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 136 Cevapları


Kartonlarla Yapı Oluşturuyorum

Malzemeler: renkli kartonlar, makas, resim defteri, yapıştırıcı

Adım Adım Uygulayalım
Renkli kartonlardan geometrik şekiller kesiniz.
Öncelikle sıranızın üzerinde geometrik şekillerinizden yapılar oluşturunuz.
Yapılardan en çok beğendiğinizi resim defterinizde oluşturunuz.
Geometrik şekillerinizi yapıştırınız.


Cevap :

  • Renkli kartonlardan daire, kare, dikdörtgen gibi geometrik şekiller oluşturmanız gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 138 Cevapları


1) A4 kâğıdınızdan üçgen modelleri kesiniz. Üçgenlerinizi kullanarak sıranızın üzerinde bir yapı oluşturunuz. Oluşturduğunuz yapının resmini aşağıdaki noktalı kâğıda çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 135-136-137-138-139 MEB Yayınları”

2) A4 kâğıdınızdan kare, dikdörtgen, daire modelleri kesiniz. Geometrik şekillerinizi kullanarak sıranızın üzerinde yapı oluşturunuz. Oluşturduğunuz yapının resmini aşağıdaki noktalı kâğıda çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 138 Cevapları”

3) Aşağıdaki nesneleri kullanarak hangi geometrik şekilleri çizebileceğinizi belirtiniz.


Cevap :

  1. Kare
  2. Çember
  3. Üçgen
  4. Dikdörtgen

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 139 Cevapları


4) Aşağıdaki görselde kullanılan geometrik şekilleri istenen renklerde boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 135-136-137-138-139 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-133-134-135 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Şekilleri Sınıflandıralım Metni Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135


2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Şekilleri Sınıflandıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-133-134-135


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Görselde hangi geometrik şekilleri görüyorsunuz?


Cevap :

  • Daire, kare, dikdörtgen ve üçgen görüyoruz.

Sizce kare, dikdörtgen ve üçgen niçin kapıdan giremezler?


Cevap :

  • Kenarlı ve köşeli oldukları için kapıdan giremezler.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Malzemeler: A4 kâğıdı, makas, mavi el işi kâğıdı, yapıştırıcı, boya kalemleri
Adım Adım Uygulayalım
Mavi el işi kâğıdınızdan kare, dikdörtgen ve üçgen kesiniz.
A4 kâğıdınıza mavi el işi kâğıdınızdan kestiğiniz kare, dikdörtgen ve üçgeni yapıştırınız.
Geometrik şekillerinizin kenarlarını kırmızı kaleminizle çiziniz.
Geometrik şekillerinizin köşelerini nokta koyarak belirtiniz. Çalışmalarınızı sınıf panonuzda sergileyiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği kendiniz sınıfta yapanız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 133 Cevapları


1) Aşağıda noktalı verilen şekilleri ok yönünden başlayarak birleştiriniz. Varsa kenarlarını ve köşelerini gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-133-134-135 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 134 Cevapları


2) Aşağıdaki görseller hangi geometrik şekillere benzemektedir? Altlarına yazınız.


Cevap :

  1. Çember
  2. Üçgen
  3. Kare
  4. Dikdörtgen

3) Aşağıdaki görselde hangi geometrik şekilden kaçar tane olduğunu bulunuz. Şekillerin altındaki kutulara yazınız.


Cevap :

  • 8
  • 9
  • 12
  • 11
  • 5

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 135 Cevapları


4) Aşağıdaki geometrik şekillerin benzer ve farklı gönlerini yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-133-134-135 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Üç kafadar robot hangi geometrik şekle benzemektedir?


Cevap :

  • Daire

Uzay aracı hangi geometrik şekillerden oluşmuştur?


Cevap :

  • Daire


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 126, 127, 128


2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Toplama işleminde verilmeyen toplanan geriye doğru sayma ile de bulunabilir.
  2. ( Doğru ) 26 + 12 işleminin tahmini sonucu 40’tır.
  3. ( Yanlış ) 37 – 16 işleminin tahmini sonucu 30’dur. (37 – 16=21 )
  4. ( Yanlış ) Matematiksel ifadelerdeki eşitliklerde “eksi” işareti kullanılır. (Eşittir)
  5. ( Doğru )Çıkarma işleminde farkı tahmin ederken sayılar en yakın onluğa yuvarlanır.

Soru : Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • 11) 16
  • 12) Çıkarma
  • 13 ) Zeynep 25 + 20 = 45
  • 14 ) 46 – 30 = 16 46 + 16 = 62
  • 15) 3

Soru : Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyunuz. Doğru seçeneği yuvarlak içerisine alınız.


Cevap :

  • 16) B şıkkı
  • 17) A şıkkı

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 128 Cevapları


18)Yukarıdaki çıkarma işleminde eksilen sayı kaçtır?


Cevap : A şıkkı


19) Bir tencere hoşaf ile 6 kâse dolmaktadır, İki tencere dolusu hoşaf ile kaç kâse dolar?


Cevap : B şıkkı


20) Aşağıda verilen eşitliklerden hangisi doğrudur?


Cevap : A şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123-124-125 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıları Ölçüleri Problemleri Ölçelim Metni Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


2. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıları Ölçüleri Problemleri Ölçelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123-124-125


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Bardak, sürahiyi doldurmak için daha kaç sefer su götürmelidir?


Cevap :

  • 9 – 3 = 6 sefer  sürahiyi doldurmak için su götürmelidir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 123 Cevapları


1) İlkay, diktikleri fidanı her gün 3 bardak su ile sulamaktadır. İlkay, iki günün sonunda kaç bardak su kullanır?


Cevap :

  • 3 + 3 = 6 bardak su kullanır.

2) Masadaki sürahiden babam 3 bardak, annem 2 bardak, kardeşim de 1 bardak su içince sürahideki su bitti. Sürahi kaç bardak su almaktadır?


Cevap :

  • 3 + 2 + 1 = 6 bardak su almaktadır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 124 Cevapları


3 )Bir varil 20 kova su ile dolmaktadır. Varilin içindeki suyun 10 kovası kullanılırsa varilde kaç kova su kalır?


Cevap :

  • 20 – 10 = 10 kova su kalır.

4) Bir kutudaki süt miktarı, 10 çay bardağı süte eşittir. Enes, kedisine 4 çay bardağı süt vermiştir. Geriye kaç bardak süt kalmıştır?


Cevap :

  • 10 – 4 = 6 bardak süt kalmıştır.

5) Bir bidondaki su miktarı, 36 bardak suya eşittir. Bidondaki suyun 17 bardağı kullanılmıştır. Geriye kaç bardak su kalmıştır?


Cevap :

  • 36 – 17 = 19 bardak su kalmıştır.

6) Erdem ile Furkan bir su deposuna su taşımışlardır. Erdem 12 kova, Furkan ise Erdem’in taşıdığından 3 kova eksik su taşımıştır. Buna göre Erdem ile Furkan su deposuna kaç kova su taşımıştır?


Cevap :

  • 12 – 3 = 9
  • 12 + 9 = 21 kova su taşımıştır.

7)Bir tencerede 32 kepçe çorba vardır. Tencereden 12 kepçe çorba içildiğine göre geriye kaç kepçe çorba kalmıştır?


Cevap :

  • 32 + 12 = 20 kepçe çorba kalmıştır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ilk 3 soruyu tablodan yararlanarak cevaplayınız. Soruların cevaplarını altlarındaki boşluklara yazınız.


1) 1 damacana, 1 sürahiden kaç su bardağı fazla su alır?


Cevap :

  • 87 – 8 = 79 su bardağı fazla su alır.

2) 2 kova, 1 damacanadan kaç su bardağı az su alır?


Cevap :

  • 30 + 30 = 60
  • 87 – 60 = 27 su bardağı az su alır.

3) 1 bidon ve 1 sürahiyi doldurmak için gereken su, kaç su bardağıdır?


Cevap :

  • 40 + 8 = 48 su bardağıdır.

4) Bir sürahi 14 çay bardağı su ile dolmaktadır. 2 sürahiyi doldurabilmek için kaç çay bardağı suya ihtiyacımız vardır?


Cevap :

  • 14 + 14 = 48 çay bardağı suya ihtiyacımız vardır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 120-121-122 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıları Ölçelim Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 120, 121, 122


2. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıları Ölçelim Karşılaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 120-121-122


İsmail Bey, damacanada olan suyu bir sürahiye ve iki şişeye doldurdu. Bir bardak da su içti. Damacanada hâlâ su vardı.


Soru : Sizce damacanadaki su niçin bitmemiştir?


Cevap :

  • Sürahi ve şişe hacim olarak küçük olduğu için su bitmemiştir.

Soru : Kaç numaralı kaptaki su miktarı daha fazladır?


Cevap :

  • 2 numaralı kaptaki su miktarı daha fazladır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Malzemeler: sürahi, su bardağı, çay bardağı, kova, kâğıt, kalem
Adım Adım Uygulayalım
Sürahiyi su ile doldurunuz.
Sürahideki suyun tamamını su bardağı ile kovaya boşaltınız.
Su bardağını kaç kez kullandığınızı yazınız.


Cevap : 5 kere dolduruldu.


Sürahiyi tekrar su ile doldurunuz.
Sürahideki suyun tamamını çay bardağı ile kovaya boşatınız.
Çay bardağını kaç kez kullandığınızı yazınız.


Cevap : 8 kere


Sürahideki aynı miktardaki suyu su bardağı ile mi çay bardağı ile mi daha çabuk boşalttınız? Nedenini açıklayınız.
Kovanızdaki su ile bahçenizdeki fidanları sulayınız. Kaynaklarımızı tasarruflu kullanmamız gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

  • Hacim olarak su bardağı daha büyük olduğu için su bardağı olarak açıklayabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 122 Cevapları


ÖĞRENELİM


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 120-121-122 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 114-117-118-119 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Gerektiren Problemleri Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları Sayfa 114,115, 116, 117, 118, 119


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Gerektiren Problemleri Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 114-117-118-119


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


İki tepside toplam kaç kurabiye vardır?


Cevap :  15 + 17 = 32 iki tepsideki kurabiye sayısı


Tepsilerdeki kalp şeklindeki kurabiyeler yendiğinde geriye kaç kurabiye kalır?


Cevap :  32 – 8 = 24 Tepsilerdeki kalp şeklindeki kurabiyeler yendiğinde geriye kurabiye sayısı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1) Yusuf, kırtasiyeden 6 liraya kalem, 8 liraya kuru boya aldı. Satıcıya 20 lira verdi. Kaç lira para üstü alır?


Cevap :

  • 6 + 8 = 14
  • 20 – 14 = 6 lira para üstü alır.

2) Aşağıdaki problemleri çözünüz. Sonuçlarınızı çocukların ellerindeki kâğıtlara yazınız.


a) Nil 19 yaşındadır. Kardeşi Nil’den 4 yaş küçüktür. İkisinin yaşları toplamı kaçtır?


Cevap :

  • 19 + 4 = 23

b) Bir çiftlikte 28 koyun, koyunların sayısından 9 eksik tavuk vardır. Çiftlikte toplam kaç hayvan vardır?


Cevap :

  • 28 – 9 = 19
  • 28 + 19 = 47

c)Bir sınıfta 14 kız öğrenci vardır. Erkek öğrencilerin sayısı dan 2 eksik olduğuna göre sınıfta kaç öğrenci vardır?


Cevap :

  • 14 – 2 = 12
  • 14 + 12 = 26

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 118 Cevapları


3 ) Aşağıdaki metni okuyunuz. Toplama ve çıkarma işlemi gerektiren problem kurunuz. Problemi çözüp kontrol ediniz.

Okulumuzda, 4. sınıflar “Kimin Sorumluluğu?” adlı tiyatro oyunu sahneledi. Salonda 92 koltuk vardı. 2. sınıflardan 28 kız, 35 erkek öğrenci salona inerek oyunu izledi.


Problem :

  • 2. sınıftan kaç kişi salonda oyunu izlemiştir?

Çözüm :

  • 25 + 35 = 63

4) Bir hayvanat bahçesinde 48 tavşan vardır. Maymunların sayısı, tavşanlardan 9 eksiktir. Buna göre hayvanat bahçesindeki tavşan ve maymunların toplam sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 48 – 9 = 39
  • 48 + 39 = 87

5) Ceren, Aleyna’dan 8 kilogram daha ağırdır. Ceren 27 kilogram olduğuna göre ikisinin kütleleri toplamı kaç kilogramdır?


Cevap :

  • 27+ 8 = 35
  • 27 + 35 = 62

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 119 Cevapları


6 ) Aşağıda verilenlere göre toplama ve çıkarma işlemi gerektiren problem kurup çözünüz.


Problem :

  • Verilen bilgilere göre Selçuk ve Sedefin ağırlıkları Umut’tan ne kadar fazladır?

Çözüm :

  • 27 +23 = 50
  • 50 – 25 = 25

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Kağan, 45 lirasının 12 lirasıyla boya kalemi aldı. Kağan’ın kaç lirası kaldı?


Cevap :  A Şıkkı


2)Bahçeye 16 tane karanfil, 12 tane gül ve karanfillerin sayısından 7 tane eksik papatya diktik. Bahçeye toplam kaç çiçek diktik?


Cevap : A Şıkkı


3) Üç kardeşin yaşlarının toplamı 31’dir. Ercan 7 yaşında, Ümit 15 yaşında olduğuna göre Sevda’nın yaşı kaçtır?


Cevap : B Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Matematiksel İfadelerde Eşitlik Kavramını Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114


2. Sınıf Matematik Kitabı Matematiksel İfadelerde Eşitlik Kavramını Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


1. görselde yer alan elmaların toplamı kaçtır?


Cevap :  28 1.görselde elmaların toplamı


2. görselde yer alan elmaların toplamı kaçtır?


Cevap : 28 2.görselde elmaların toplamı


Yaptığınız toplama işlemlerinin sonucunu karşılaştırınız. Sonuçlar birbirine eşit mi? Söyleyiniz.


Cevap : Evet. Yaptığınız toplama işlemlerinin sonucu eşittir.


Malzemeler: 20 tane fasulye
Adım Adım Uygulayalım
20 tane fasulyeyi sıranızın üzerine koyunuz.
Fasulyeleri saymadan iki gruba ayırınız.
Ayırdığınız iki gruptaki fasulyeleri sayıp toplayınız.
Sınıf arkadaşlarınızla karşılaştırınız.
Gruplamadaki farklı tercihlerinize rağmen, sonuçlarınızın eşit olduğunu göreceksiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta fasulyeleri getirerek yapınız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 113 Cevapları


1) Terazi dengede olduğuna göre “?” yerine hangi sayı gelmelidir?


Cevap :

  • 8 – 4 = 4 sayısı gelmelidir.

2) Aşağıdaki eşitliklerde, boş bırakılan yerlere hangi sayılar gelmelidir?


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114 Meb Yayınları”

3) Aşağıdaki eşitlikte ” ? ” yerine hangi sayı gelmelidir?


Cevap :

  • 15 – 8 = 7

4) Aşağıdaki eşitliklerde boş bırakılan yerlere hangi sayılar gelmelidir?


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 114 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


Soru : Aşağıdaki eşitliklerde boş bırakılan yerlere hangi sayılar gelmelidir? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  1. 12 – 6 = 6
  2. 10 + 10 = 20
  3. 20 – 12 = 8


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Hasan dedenin kitaplarını sayınız. 


Cevap :

  • Hasan dedenin 14 tane kitabı vardır.

Hasan dede kaç kitap daha alırsa 32 kitabı olur?


Cevap :

  • 32 – 14 = 28 alırsa 32 kitabı olur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 106 Cevapları


Sayılar Oluşturalım

Adım Adım Uygulayalım

A4 kâğıdınıza çıkarma işlemi modeli çiziniz.
Çıkan kısmına 15 sayı çubuğu koyunuz.
Fark kısmına 20 sayı çubuğu koyunuz.
Sayı çubuklarını birleştiriniz.
Bulduğunuz sayıyı şablon üzerinde eksilen yerine yazınız. Eksilen, çıkan ve fark arasındaki ilişkiyi açıklayınız.


Cevap :

  • Çıkarma kısmında eksilen veya çıkan değerlerinden biri verilmediği zaman, farkla toplanması gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 108 Cevapları


1) Tişörtler üzerindeki işlemlerde verilmeyen sayıları bulunuz. Askılar üzerindeki sayılarla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 109 Cevapları


2) Ayşe teyzenin bahçesine diktiği çiçeklerden 15 tanesi soldu. Geriye 20 çiçeği kaldı. Ayşe teyzenin bahçesine diktiği çiçeklerin sayısını bulunuz. İfadelere karşılık gelen çıkarma terimlerini yazınız.


Cevap :

  •  ? – 15 = 20 işleminde
  • 20 + 15 = 35 Ayşe teyzenin bahçesine diktiği çiçeklerin sayısı

3) Aşağıdaki işlemlerde verilmeyen sayıları bularak yerlerine yerleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110 Cevapları”

4) Aşağıdaki çıkarma işlemlerinde verilmeyen terimleri bulunuz.


Cevap :

  1. 20
  2. 60
  3. 41
  4. 55

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 110 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi koyunuz.


Cevap :

  • ( Doğru ) Çıkarma işleminde farkı tahmin ederken sayıların en yakın olduğu onluklar bulunur.
  • ( Yanlış ) Çıkarma işleminde verilmeyen terimleri bulurken çarpma işleminden yararlanırız.
  • ( Doğru ) Çıkarma işleminde verilmeyen eksileni bulmak için çıkan sayı ile farkı toplarız.
  • ( Yanlış ) Çıkarma işleminde verilmeyen çıkanı bulmak için eksilen sayı ile farkı toplarız.
  • ( Doğru ) Çıkan sayının 20, farkın 10 olduğu bir çıkarma işleminde eksilen sayı 30’dur.

2) 52 – 39 = ? işleminin tahminî sonucu ile gerçek sonucu arasındaki fark aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : A Şıkkı


3) 95 ..56 Yandaki çıkarma işleminde verilmeyen terimi bulmak için aşağıdaki işlemlerden hangisini yapmalıyız?


Cevap : A Şıkkı


4) Bir tiyatro salonunda 85 koltuk vardır. Tiyatro başladığında koltukların 63 tanesi dolmuştur. Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı yanlarındaki boşluklara yazınız.


a) Salonda kaç koltuk boş kalmıştır?


Cevap : 85 – 63 = 22


b) Soruyu hangi işlemle çözdünüz?


Cevap : Çıkarma


c) İşlemde hangi terim verilmemiştir?


Cevap : Fark



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 102-103-104-105 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Farkı Tahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


2. Sınıf Matematik Kitabı Farkı Tahmin Edelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 102-103-104-105


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Otoparkta kaç araç vardır? Tahmin ediniz.


Cevap : 25 tane otoparkta araç vardır.


Otoparktaki kırmızı araçlar çıktığında geriye kaç araç kalır? Tahmin ediniz.


Cevap : 16 Otoparktaki kırmızı araçlar çıktığında geriye araç sayısı


Malzemeler: Ek tdeki onluk ve birlik taban blokları

Adım Adım Uygulayalım

Üçerli gruplara ayrılınız.
Biriniz “eksilen sayı”, biriniz “çıkan sayı”, biriniz de “tahmin eden” olunuz. “Eksilen sayı” olan öğrenciden 100’den küçük bir sayı söylemesini isteyiniz. “Çıkan sayı” olan öğrenciden eksilenden küçük bir sayı söylemesini isteyiniz.
“Tahmin eden” öğrencinin farkı tahmin etmesini isteyiniz.
Onluk ve birlik taban blokları ile çıkarma işleminizi yapıp tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 104 Cevapları


1) Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Gerçek sonucu bulunuz. Örnekteki gibi tahmininiz ile gerçek sonucu karşılaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 105 Cevapları


2) Aşağıdaki sebzelerin sayıları arasındaki farkı tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • Tahmin : 35 – 30 = 5
  • Gerçek Sonuç : 35 – 28 = 7
  • Gerçek sonuç ile aradaki fark 2’dir.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-99-100-101 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Gerektiren Problemleri Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Gerektiren Problemleri Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-99-100-101


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Rafta toplam kaç boya kalemi vardır?


Cevap :

  • 12 + 12 + 12 = 36 tane boya kalem vardır.

Malzemeler: oyun hamuru, A4 kâğıdı, kalem
Adım Adım Uygulayalım
Oyun hamurlarıyla iki veya üç farklı renkte bilyeler yapınız.
Yaptığınız bilyeleri sayıp renklerine göre ayırınız.
Bilyelerinizin sayısını kullanarak toplama işlemi gerektiren problemler kurunuz,
A4 kâğıdınıza yazdığınız problemi, sıra arkadaşınızla değiştirip çözünüz. Çözümlerinizi birlikte kontrol ediniz.


Cevap :

  • Sınıf arkadaşlarınızla beraber yapmanız gereken bir etkinliktir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 99 Cevapları


1) 2/A sınıfında iletişim konulu bir anket yapılmıştır. Ankete göre “günaydın, teşekkür ederim, rica ederim, lütfen, özür dilerim vb.” nezaket ifadelerini kullanan 23 öğrenci vardır. 7 öğrenci ise bu ifadeleri kullanmayı unuttuklarını belirtmiştir. Bu ankete, 2/A sınıfından toplam kaç öğrenci katılmıştır?


Cevap :

  • 23 +  7 = 30 Bu ankete, 2/A sınıfından toplam öğrenci katılmıştır.

2) Bir manav, 14 kilogram patates ve patateslerden 9 kilogram fazla soğan satmıştır. Manavın sattığı patates ve soğanlar toplam kaç kilogramdır?


Cevap :

  • 14 + 9 = 23 Manavın sattığı patates ve soğanlar toplam kilogramdır.

3) Sınıf kitaplığımızda 39 kitap vardı. Öğretmenimiz 1 deste masal, 1 düzine öykü kitabı daha aldı. Kitaplığımızda toplam kaç kitabımız oldu?


Cevap :

  • 39 + 12 + 10 = 61 Kitaplığımızda toplam kitabımız oldu.

4) Veli dedenin çiftliğinde 12 koyun, 23 keçi ve 30 tane de inek vardır. Veli dedenin çiftliğinde toplam kaç hayvan vardır?


Cevap :

  • 12 + 23 + 30 = 65 Veli dedenin çiftliğinde toplam hayvan vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100 Cevapları


5) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Toplama işlemi gerektiren bir problem kurup çözünüz.


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-99-100-101 MEB Yayınları”

Problem :

Emel Hanım, Doğum günü için 4 tane küçük pasta, 2 tane orta boy pasta ve 1 tane büyük pasta almıştır. Emel Hanım kaç lira ödemiştir?

Çözüm :

  • 15 + 15 + 15 + 15 = 60
  • 35 + 35 = 70
  • 60 + 70 + 42 = 172 lira ödemiştir.

6)Aşağıdaki metni okuyunuz çözünüz.

Sınıf öğretmenimiz, okulda karşılaştığımız olumsuz davranışlara karşı neler yapabileceğimizi sordu. 12 öğrenci öğretmene söyleyeceğini, 14 öğrenci ailesi ile konuşacağını, 13 öğrenci de arkadaşını uyaracağını söyledi.


Problem :

Buna göre, öğretmene söylenene öğrencilerle, uyarılan öğrencilerin sayısı kaçtır ?

Çözüm :

  • 12 + 13 = 25

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 101 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Okulumuzdaki 2. sınıf öğrencilerinden 12 kişi Almanca, 5 kişi Fransızca kursuna katılmaktadır. İngilizce kursuna katılanların sayısı, Fransızca kursuna katılanlardan 8 fazladır. Yabancı dil kursuna katılan toplam öğrenci sayısı kaçtır?


Cevap :  C Şıkkı


2) 29 + 35 = 64 işlemi, aşağıdaki problemlerden hangisinin çözümü olamaz?


Cevap : B Şıkkı


3) Selda, kırtasiyeden aldığı malzemelere 56 lira ödedi. Selda, hangi malzemeleri almıştır?


Cevap : C Şıkkı



 

Our Score
error: Content is protected !!