2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 185-189-190-191 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Bölme işlemini Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191


2. Sınıf Matematik Kitabı Bölme işlemini Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 185-189-190-191


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Kelebekler üçerli gruplara ayrılırsa kaç grup oluşur?


Cevap : 5 tane grup oluşur.


Kelebekler beşerli gruplara ayırılırsa kaç grup oluşur?


Cevap : 3 tane grup oluşur.


ETKİNLİK SEPETİ 


Sayma çubuklarını ikişerli gruplara ayırınız.
Kaç grup oluştuğunu söyleyiniz.
Aynı şekilde dörderli ve beşerli gruplara ayırıp kaç grup oluştuğunu söyleyiniz.


Cevap :

  • 20 ÷ 2 = 10
  • 20 ÷ 4 = 5
  • 20 ÷ 5 = 4

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 189 Cevapları


1) 16 elmayı tabakların içine çizerek eşit olarak paylaştırınız. Her tabakta kaç elma olduğunu boş kutulara yazınız.


Cevap :

  • Her tabak içerisine 4’er tane elma çizmeniz gerekiyor.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 190 Cevapları


2) 9 tane ördeği üçerli gruplara ayırınız. Grupları yuvarlak içine alarak boyayınız. Toplam kaç grup oluştuğunu yazınız.


Cevap :

  • Ördekler üçerli 3 grup oluşturur.

3) 12 tane çileği ikişerli gruplandırınız. Grupları yuvarlak içine alarak boyayınız. Toplam kaç grup oluştuğunu yazınız.


Cevap :

  • Çilekler ikişerli grup oluşturur.

4) Aşağıdaki kalemleri kalemliklere eşit olarak paylaştırınız. Her bir kalemlikte kaçar kalem olduğunu çizerek gösteriniz.


Cevap :

  • 15 ÷ 3 = 5 kalemlik başı kalem sayısı.

5)Elif ve Emel, 14 kurabiyeyi eşit şekilde paylaşmışlar. Her birine kaçar kurabiye düştüğünü art arda çıkarma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 185-189-190-191 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 191 Cevapları


6) 20 portakalı 5 tabağa eşit olarak paylaştırdığımızda her tabağa kaç portakal düşer? Art arda çıkarma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 185-189-190-191 Cevapları”

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıda boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

a)Eşit şekilde paylaştırmanın veya gruplara ayırmanın kısa yoldan yapılışına  bölme işlemi denir.

b)Bölme işlemi, art arda  çıkarma işleminin kısa yoldan yapılmasıdır.


2) 18 tavşan, üçerli gruplandığında kaç grup oluşur?


Cevap :

  • 18 ÷ 3 = 6 tane üçerli grup oluşur.

3) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • Kelebekler üçerli gruplandırılırsa  4 grup olur.
  • Kelebekler dörderli gruplandırılırsa  grup olur.
  • Kelebekler ikişerli gruplandırılırsa 2 grup olur.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma işlemi Gerektiren Problem Çözelim Cevapları Metni Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184


2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma işlemi Gerektiren Problem Çözelim Cevapları Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Kaç tane horoz vardır?


Cevap : 8 tane horoz vardır.


Horozların ayak sayılarını hangi işlemlerle bulabilirsiniz?


Cevap :

  • Çarpma işlemi yardımıyla bulabiliriz.
  • 8 x 2 = 16 tane ayak sayısına ulaşabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 181 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ 


Kalemlerimizin Sayısı Kaç?
Malzemeler: kalemler Adım Adım Uygulayalım
Sınıfınızda 10u geçmeyecek şekilde gruplar oluşturunuz.
Grup olarak sıranın üzerine birbirine karışmayacak şekilde ikişer kalem koyunuz.
Çarpma işlemi yaparak toplam kalem sayısını bulunuz.
Aynı şekilde üçer, dörder ve beşer kalem koyarak çarpma işlemine devam ediniz.


Cevap :

  • Sınıfta 8 tane grup oluşturduğumuzu kabul edelim.
  • 8 x 2 = 16
  • 8 x 3 = 24
  • 8 x 4 = 32
  • 8 x 5 = 40
  • 8 x 6 = 48
  • 8 x 7 = 56

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 182 Cevapları


1) 4 katlı bir apartmanın her katında 2 pencere vardır. Apartmanda toplam kaç pencere vardır?


Cevap :

  • 4 x 2 = 8 tane pencere vardır.

2) Bir ahtapotta 8 kol vardır. 3 ahtapotta toplam kaç kol vardır?


Cevap :

  • 8 x 3 = 24 tane kol vardır.

3) Bir kutuda 5 tane boya kalemi vardır. 6 kutuda toplam kaç boya kalemi vardır?


Cevap :

  • 6 x 5 = 30 tane boya kalemi vardır.

4) Bir vazoda 3 papatya vardır. 9 vazoda toplam kaç papatya vardır?


Cevap :

  • 9 x 3 = 27 tane papatya vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 183 Cevapları


5) Ahmet, tanesi 3 liradan 5 tane renkli karton alıyor. Toplam kaç lira öder?


Cevap :

  • 3 x 5 = 15 lira öder.

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aysellerin evi apartmanın 3. katındadır. Her katta 8 basamak vardır. Aysel evine gitmek için kaç basamak çıkar?


Cevap : C Şıkkı


2) Ferhat her gün 5 sayfa kitap okuyor. 9 günde kaç sayfa kitap okur?


Cevap : A Şıkkı


3) Bir kutuda 6 yumurta vardır. 5 kutuda kaç yumurta vardır?


Cevap : A Şıkkı


4) Berna tanesi 3 lira olan kalemlerden 5 tane aldı. Kaç lira öder?


Cevap : B Şıkkı


5) Bir otobüste 9 koltuk vardır. Her koltukta 2 yolcu oturduğuna göre otobüste kaç yolcu vardır?


Cevap : A Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 184 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız. Çarpım sonucunuzla aynı olan çiçekleri, belirtilen renklerde boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 167-176-177-178-179-180 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma işlemini Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma işlemini Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 167-176-177-178-179-180


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Çocuklar kaçar kişilik gruplara ayrılmıştır?


Cevap : Çocuklar 2’şer kişilik gruplara ayrılmıştır.


Çocuklar kaç grup oluşturmuştur?


Cevap : Çocuklar ; 5 grup oluşturmuştur.


Toplam kaç çocuk vardır?


Cevap : 2 x 5 = 10 çocuk vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 168 Cevapları 


ETKİNLİK SEPETİ


 Bul Bakalım
Büyük boy bir kartona yüzlük tablo yapıp tahtaya yapıştırınız.
Her biriniz, küçük kartonlara tekrarlı toplama işlemi yazınız.
Elinizdeki işlemin sonucunu yüzlük tabloda bulunuz. Sırayla tahtaya kalkıp yapıştırınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıf içerisinde öğretmeninizin eşliğinde yapmanız gerekiyor.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 176 Cevapları


1) Aşağıdaki ayıcıkların her birinde 4 balon vardır. 3 ayıcıkta toplam kaç balon olduğunu çarpma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap:

  •  3 x 4 = 12

1) Aşağıdaki ayıcıkların her birinde 4 balon vardır. 3 ayıcıkta toplam kaç balon olduğunu çarpma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap:

  •  4 x 5  = 20

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 177 Cevapları


3) Bir çiçekte 3 kelebek vardır. 4 çiçekte toplam kaç kelebek olduğunu çarpma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap:

  •  3 x 4 = 12

4) Bir yuvada 2 kuş vardır. 6 yuvada kaç kuş olduğunu çarpma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap:

  •  2 x 6 = 12

5) Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız. Örnekteki gibi çarpanların yeri değiştirerek tekrar çarpınız.


Cevap:

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 167-176-177-178-179-180 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 178 Cevapları


6) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Örnekteki gibi çarpma işlemi ile gösteriniz.


Cevap:

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 167-176-177-178-179-180 Cevapları”

7) Aşağıdaki çarpma işlemlerini örnekteki gibi yapınız.


Cevap:

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 178 Cevapları MEB Yayınları “

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 179 Cevapları


8) Aşağıdaki tabloda çarpma işlemleri yapılmıştır. Boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap:

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 167-176-177-178-179-180 Cevapları Meb Yayınları”

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap:

  • a) Bir sayının bir ile çarpımı sayının kendisine eşittir.
  • b) Çarpma işleminin işareti x olarak ifade edilir.
  • c) Bir sayının sıfır ile çarpımı daima sıfıra eşittir.
  • d) Çarpma işleminde çarpanlar ser değiştirdiğinde çarpım değişmez.
  • e) Çarpma işlemi, terimleri ayni olan toplama işleminin kısa soldan sapılmasıdır.

2) Yukarıdaki kuzuların ayak sayılarının toplamını, aşağıdaki kareli alana toplama ve çarpma işlemleriyle yazarak gösteriniz.


Cevap:

  • 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 20
  • 5 x 4 = 20

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 180 Cevapları


3) Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapıp doğru sonuçlar ile eşleştiriniz


Cevap:

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı 167-176-177-178-179-180 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çarpma Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167 


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çarpma Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Uğur böceklerinin her birinde kaçar tane benek vardır?


Cevap :

  • 4’er tane benek vardır.

4 uğur böceğinde toplam kaç benek vardır?


Cevap :

  • 4 + 4 + 4 + 4 = 16 tane benek vardır.

ETKİNLİK SEPETİ 


Kaç Tane Kalem Var?
Malzemeler: 5 tane plastik bardak, kalemler, defter Adım Adım Uygulayalım
3 tane bardağın her birine dörder tane kalem koyunuz.
Bardakların içindeki kalemlerin toplamını, toplama işlemiyle ve ritmik sayma yaparak bulunuz.


Cevap : 4 + 4 + 4 = 12 tane kalem vardır.


Bardak sayılarını ve içlerindeki kalem sayılarını değiştirerek etkinliği devam ettiriniz.
Örneğin 5 bardak ve içlerine üçer kalem, 4 bardak ve içlerine beşer kalem, 2 bardak ve içlerine beşer kalem.


Cevap :

  • Bu etkinliği kalem ve bardak sayılarını değiştirerek sınıfta arkadaşlarınızla etkinliği gerçekleştirebiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 166 Cevapları


1) Aşağıdaki çiçeklerin sayısını örnekteki gibi toplama işlemiyle bulunuz. Çarpma işlemi şeklinde yazınız.


Cevap:

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 167 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


Soru : Aşağıdaki toplama işlemlerini örnekteki gibi çarpma işlemi şeklinde yazınız.


Cevap:

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 160-161-162 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 160, 161, 162


2. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 160-161-162


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Doğru 
  2. Doğru 
  3. Yanlış = Dairenin köşesi yoktur.
  4. Doğru
  5. Yanlış = Üçgen prizmanın bir kenarı ile kare çizilemez.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadeler doldurdunuz.


Cevap:

  • 6) Geometrik cisimlerden küpün bir yüzü boyandığında kare elde edilir.
  • 7) Geometrik cisimlerden  üçgenin üç kenarı, üç köşesi vardır.
  • 8) Silindire benzeyen piller vardır.
  • 9) Eski medeniyetlerde  yapılar oluşturulurken geometrik şekil ve cisimlerin özelliklerinden yararlanılmıştır.
  • 10) Dairenin çemberden farkı içinin dolu olmasıdır.

Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


11) Silginizi sırasıyla sıranızın üzerine, kalem kutunuzun içine koyduğunuzda silginizin özellikleri değişir mi?


Cevap:  Değişmez


12) Sıranızın üzerinde olan iki tane nesneyi yazınız.


Cevap: Kalem, Silgi


13) Aşağıdaki örüntüde boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap: Dikdörtgen ve Daire


14) Yukarıdaki örüntünün kuralına uygun bir örüntü de siz oluşturunuz.


Cevap: Sıralama renklerine göre bir örüntü devam ettiriniz.


15) Kare ve dikdörtgenin benzer özellikleri nelerdir?


Cevap:  İkisinin de kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 162 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyunuz. Doğru seçeneği yuvarlak içerisine alınız.


16) Aşağıdaki şekillerden hangisi iki eş parçaya ayrılamaz?


Cevap: B şıkkı


17)Yandaki görsele göre Gürkan, kendi etrafında yarım dönüş yaptığında kaç numaralı oyuncağı görür?


Cevap: C şıkkı


18)Yandaki görsel oluşturulurken aşağıdaki geometrik şekillerden hangisi kullanılmamıştır?


Cevap: C şıkkı


19)Yandaki görselde yer alan noktalı kâğıt üzerindeki üçgeni aşağıdaki prizmalardan hangisiyle çizebiliriz?


Cevap:  A şıkkı


20)Yandaki görsele ait aşağıdaki bilgilerin kaç tanesi doğrudur ?


Cevap: C şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160


2. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Sizce, yukarıdaki nesneler belli bir düzen içinde sıralanmış mıdır? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Yukarı da yer alan nesneler belli bir düzen içerisinde sıralanmıştır. Kırmızı hediye paketi, top, mor hediye paketi olarak belli bir örüntü düzeni olduğunu söyleyebiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 158 Cevapları


1) Hasan, trafik işaretleri oyuncaklarıyla oynarken örüntü oluşturmuştur. Örüntüyü inceleyip kuralını yazınız.


Cevap:

  • Dur – Işıklar – Yaya Geçidi şeklinde bir örüntü kuralı vardır.

2) Aşağıdaki örüntüleri inceleyiniz. Boş bırakılan yerleri uygun şekillerle tamamlayınız.


Cevap :

  1. Üçgen
  2. Daire

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 159 Cevapları


3 ) Aşağıdaki deseni 3 farklı renk kullanarak boyayıp örüntü oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159 MEB Yayınları”

4) Siz de sıranızın üzerinde farklı malzemelerle aynı kurala uygun bir örüntü oluşturunuz.


Cevap :

  • Okul araç ve gereçlerini kullanarak aynı örüntüyü oluşturabiliriz.

5) Aşağıdaki örüntünün kuralını bularak aynı kurala uygun yeni bir örüntü oluşturunuz.


Cevap :

  • İlk dört örüntü arasında değişiklik yaparak şekli baştan meydana getiriniz.

6) Aşağıdaki şekilleri kullanarak örüntü oluşturup boyayınız.


Cevap :

  • Geometrik şekilleri aynı şekilde aşağı tarafa çizerek bir örüntü oluşturunuz ve geometrik şekilleri boyayınız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 160 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki örüntünün kuralına uygun başka bir örüntü oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160 MEB Yayınları”

2) Aşağıdakilerden hangisi örüntü oluşturmaz?


Cevap :  B ŞIKKI


3)Yukarıdaki örüntüde ? yerine aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?


Cevap : B ŞIKKI



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Simetrik Şekilleri Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155


2. Sınıf Matematik Kitabı Simetrik Şekilleri Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155


1) Siz de aşağıdaki şekli iki eş parçaya ayırabilir misiniz?


Cevap :

  • Simetrik olduğu için şekli iki eş parçaya ayırabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 152 Cevapları


1) Aşağıdaki şekillerin eş parçalarından bir tanesini boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları”

2) Yarısı verilen şeklin eş parçasını çizip boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 153 Cevapları


3) Aşağıdaki şekilleri eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155”

4) İki eş parçaya ayrılabilen görselleri boyayınız.


Cevap :

  • Yıldız ve kelebek iki eşit parçaya ayrılabilir.

5) Tablonun sol tarafında verilen şekilleri eşleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  • Benzer olan resimleri birbirine eşitlemeniz gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 154 Cevapları


ACABA ÖĞRENEBİLDİK Mİ ?


1) Aşağıdaki tablo içerisindeki şekillerden kaç tanesi iki eş parçaya ayrılabilir?


Cevap : C ŞIKKI


2)Yanda yarısı verilen şeklin eş parçası aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :  C ŞIKKI


3) Aşağıdaki şekillerden hangisinin eş parçalarından bir tanesi boyalıdır?


Cevap : B ŞIKKI


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 155 Cevapları


Furkan ve Hasret “Bir Sen, Bir Ben” adını verdikleri bir oyun buldular. Aşağıdaki kareli kâğıdı çizerek iki eş parçaya ayırdılar. Sırayla birinin kendi alanına yaptığı boyamayı, diğeri de kendi alanında aynı yere yaptı. Ortaya çıkan resmi çok beğendiler. Bir Sen, Bir Ben

Soru : Siz de sıra arkadaşınızla böyle bir çalışma yapabilirsiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sıra arkadaşınızla birlikte oynayarak eğlenebilirsiniz.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Yer, Yön ve Hareket Belirtelim Metni Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150


2. Sınıf Matematik Kitabı Yer, Yön ve Hareket Belirtelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Top kedinin neresindedir?


Cevap :

  • Top kedinin Önündedir.

Çalışma masasının üstünde neler vardır?


Cevap :

  • Çalışma masasının üstünde Boya kalemleri ve kağıt vardır.

Kâğıt, boya kalemlerinin neresindedir?


Cevap :

  • Yanında yer almaktadır.

Kedi masanın neresindedir?


Cevap :

  • Kedi masanın Altındadır.

ETKİNLİK SEPETİ


Tarifi Dinliyorum Yerimi Buluyorum Adım Adım Uygulayalım
Öğretmeninizin yardımıyla sıra arkadaşınızın gözlerini bağlayınız.
Sınıf kapısında beklemesini isteyiniz.
Düz git, sağa dön, sola dön, ileri, geri vb. ifadelerle sıranızın yerini tarif ediniz.
Gözleri kapalı olan arkadaşınızın sıranızı bulmasına yardım ediniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte dönüşümlü olarak gerçekleştiriniz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 149 Cevapları


1) Görseli inceleyiniz. Tablo içindeki kelimeleri kullanarak gördüklerinizi anlatınız.


Cevap :

Parkta yer alan çocuklar vardır. Parkta salıncağın solundaki bank üzerinde bir çocuk vardır.

Onunun sağındaki tahterevallide çocuklar oyun oynuyorlar. Kaykayın üstünde ve altında 2 tane çocuk oyun oynamaktadır. Kum oynama alanının içerisinde 2 çocuk dulunda ise 1 çocuk top oynamaktadır.


2) Aşağıdaki tabloda kutucukları yönergeye göre boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 150 Cevapları


3) Aşağıdaki şekli saat yönünde yarım döndürünüz. Hangi daire, hangi renk olur? Boyayarak gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150 Cevapları”

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.


Mert, kendi etrafında tam dönüş yaptığında hangi nesneyi görür?


Cevap : Top


Mert, kendi etrafında sağa doğru yarım dönüş yaptığında hangi nesneyi görür?


Cevap : Scooter



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 142-143-144-145 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimlerin Biçimsel Özelliklerini Fark Edelim Metni Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145


2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimlerin Biçimsel Özelliklerini Fark Edelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 142-143-144-145


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Görselde hangi geometrik cismi görüyorsunuz?


Cevap :

  • Geometrik cisim olarak küpü görüyoruz.

Yerde duran geometrik cisimler ile üst üste konulan geometrik cisimler aynı mı?


Cevap :

  • Evet. Yerde duran geometrik cisimler ile üst üste konulan geometrik cisimler aynıdır.

Yerde duran geometrik cisimler üst üste konulduğunda şekilleri değişir mi?


Cevap :

  • Şekiller de değişim olmaz. Ancak farklı boyutlarda geometrik cisimler meydana gelebilir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Yerimiz Değişse de Şeklimiz Değişmez
Malzemeler: top, süt kutusu
Adım Adım Uygulayalım
Süt kutusunun ve topun biçimsel özelliklerini arkadaşlarınıza anlatınız. Topu sırasıyla süt kutusunun önüne, arkasına, sağına ve soluna koyunuz. Topun yeri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde ve büyüklüğünde değişiklik oldu mu?
Süt kutusunu sıranızın üzerine önce dikey sonra yatay koyunuz.
Süt kutusunun biçimsel özelliklerinde ve büyüklüğünde değişiklik oldu mu?
Yaptığınız etkinlikten çıkardığınız sonucu arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Süt kutusu dikdörtgen yapısı hiç bir şekilde değişim olmaz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 145 Cevapları


ACABA ÖĞRENEBİLDİK Mİ?


1)Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, başına yanlış olanlar başına ”Y” yazınız.


Cevap :

  1. Doğru
  2. Doğru
  3. Yanlış
  4. Yanlış

2) Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

  1. küreye
  2. çember
  3. köşe

3)Aşağıdaki görsel geometrik cisimlerden hangisine örnek gösterilebilir?


Cevap : C şıkkı


4) Aşağıdaki nesnelerden hangisi silindire benzemektedir?


Cevap : C şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 140-141-142 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimleri Tanıyalım Metni Cevapları Sayfa 140, 141, 142


2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimleri Tanıyalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 140-141-142


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Özkan’ın odasında yuvarlanabilen hangi cisimler vardır?


Cevap :

  • Özkan’ın odasında yuvarlanabilen Toplar ve tekeler vardır.

Özkan’ın odasında kare ve dikdörtgene benzeyen hangi cisimler vardır?


Cevap :

  • Özkan’ın odasında kare ve dikdörtgene benzeyen Dolap, çekmece, küp oyuncaklar ve duvarlar gibi cisimler vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1) Aşağıdaki geometrik cisimlerin isimlerini yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 140-141-142 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 142 Cevapları


2) Aşağıdaki nesneleri benzedikleri geometrik cisimlerle eşleştiriniz


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 140-141-142 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!