2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 64-65 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Üniteye Hazırlık Cevapları Sayfa 64, 65


2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Üniteye Hazırlık Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 64-65


1. 7 + 3 işlemini zihinden yapmak isteyen bir öğrenci, hangi stratejileri kullanabilir?


Cevap :

  • 1’er 1’er ritmik olarak sayarak ilerlemeliyiz.

2. Manav Hasan amcanın tezgâhında sabah 24 tane karpuz vardı. Öğleden sonra tezgâhta 10 karpuz kaldığına göre Hasan amca kaç karpuz satmıştır?


Cevap :

  • 24 – 10 = 14 tane Hasan amca karpuz satmıştır.

3. Hamdi’nin 4 tane mor bilyesi vardı. Arkadaşı, Hamdi’ye 5 mor bilye daha verdi. Hamdi’nin mor bilyelerinin sayısını bulunuz.


Cevap :

  • 5 + 4 = 9 tane mor bilye vardır.

4. Hangi işlemlerin sonucu, 13 + 2 işlemi ile aynıdır? Aynı olanları eşleştiriniz.


Cevap :

  • 11 + 4 = 15
  • 8 + 4 = 12
  • 10 + 5 = 15
  • 9 + 6 = 15

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 65 Cevapları


5. Sezin, 32 tane akıl oyunları kartı biriktirmişti. 12 tane de Uğur’dan aldı. Sezin’in kaç tane akıl oyunları kartı oldu?


Cevap :

  • 32 + 12 = 44 tane akıl oyunları kartı oldu.

6.Kardeşim ödev yapıyordu. 25 sorudan 13 tanesini bitirdi. Daha yapması gereken … tane sorusu var.

Yukarıdaki bilgiye göre noktalı yere işlem sonucunu yazınız


Cevap :

  • 25 – 13 = 12 tane daha sorusu vardır.

7. Halime teyzenin büyük bir sabırla beslediği 8 tane sokak kedisi vardı. Kedilere 2 tane daha sokak kedisi katıldı. Halime teyze kedilerden 3 tanesini sahiplendirdi. Sahiplendirilmeyen kaç kedi kaldı?


Cevap :

  • 8 + 2 = 10
  • 10 – 3 = 7 tane Sahiplendirilmeyen kedi kaldı.

8. Sude’nin hikâye kitapları vardı. En sevdiği arkadaşı Esin’in hediye ettiği 4 hikâye kitabı ile birlikte toplam 12 hikâye kitabı oldu. Sude’nin daha önce kaç tane hikâye kitabı vardı?


Cevap :

  • 12 –  4 = 8 tane Sude’nin daha önce hikâye kitabı vardı.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62


2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62


1. Yandaki şekiller ile sayılarını eşleştirdiğinizde hangi sayı dışarıda kalır?


Cevap :

A) 16
B) 25
C) 42


2. Seçeneklerin hangisinde bir deste kalem vardır? 


Cevap :

  • B şıkkı

3. Bir deste çiçeğe kaç tane daha çiçek eklenirse bir düzine çiçek olur?


Cevap :

A) 2 B) 3 C) 4


4. Deniz, peçete koleksiyonu yapmaktadır. Peçetelerinin sayısı 72’dir. Bu sayıdaki 7’nin basamak değeri kaçtır?


Cevap :

A) 7 B) 70 C) 72


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 59 Cevapları


5. İleriye doğru dörder ritmik sayarken boş bırakılan kutuya hangi sayı gelmelidir?


Cevap :

A) 30 B) 32 C) 36


6. Yandaki toplama işlemi, sayılar en yakın onluğa yuvarlanarak yapılırsa sonuç kaç olur?


Cevap :

A) 70
B) 65
C) 60


7. 55 sayısı, aşağıdaki sayılardan hangilerinin arasındadır? 


Cevap :

A) 70-80 B) 60-70 C) 50-60


8. Yukarıdaki ritmik saymada noktalı yere hangi sayı gelmelidir?


Cevap :

A) 51 B) 52 C) 53


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 60 Cevapları


9. Aşağıdaki ritmik saymaların başlarındaki balonlara, saymalar doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 24, 27, 30, 33, 36, 39, 42
  • ( Yanlış ) 25, 30, 35, 40, 41, 42, 43
  • ( Doğru ) 40, 50, 60, 70, 80, 90
  • ( Yanlış ) 20, 24, 28, 30, 34, 38

10. 2 onluk ve 1 birlikten oluşan nesne sayısı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62 Pasifik Yayınları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 61 Cevapları


11. Çiçeklerin sayısı 12 olduğuna göre kırmızı balonların sayısını tahmin ediniz. Daha sonra, balonları sayarak tahminlerinizi kontrol ediniz ve balon sayısını kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • 9

12. Aşağıdaki sayıları küçükten büyüğe doğru sıraladığımızda, arada kalan iki sayı, hangi seçenekte doğru verilmiştir? 


Cevap :

A) 25 38
B) 42 48
C) 38 42


13. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. 


Cevap :

  • 50 – 20 = 5 – 2 = 3 = 30
  • 80 – 60 = 8 – 6 = 2 = 20

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 62 Cevapları


14. Yukarıda verilen sayı örüntüsü için seçeneklerdeki hangi ifade yanlıştır?


Cevap :

A) Sayı örüntüsü; 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27 şeklindedir.
B) Örüntünün kuralı, 2’den başlayıp 27’ye kadar üçer saymadır.
C) Örüntü bir adım genişletilirse sonra söylenecek sayı, 30 olur.


15. Dicle Öğretmen; 2/C, 2/D ve 2/E sınıfı öğrencilerini tiyatroya götürecektir. Dicle Öğretmen; 2/C sınıfından 18, 2/D sınıfından 26 ve 2/E sınıfından da 27 öğrenci için bilet aldığına göre kaç öğrenci tiyatroya gidecektir?


Cevap :

A) 71 B) 58 C) 53


16. Bir çıkarma işleminde eksilen 82, çıkan 48 ise fark kaç olur?


Cevap :

A) 32 B) 34 C) 36



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkaralım Metni Cevapları Sayfa 56, 57


2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkaralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57


Bir bisküvi paketinde 60 adet bisküvi vardı. Serdar, bisküvilerin 20 tanesini yedi. Kalanları da sonra yemek için ayırdı. 

Soru : Ayırdığı bisküvilerin sayısını zihinden nasıl buluruz?


Cevap :

  • Onluklardan 6 – 2 = 4 olur
  • Sonuç 40 olur.

Soru : Aşağıdaki sayıların farkını zihinden bulalım. Farkı örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  • 80 – 20 =8 – 2 = 6 = 60
  • 90 – 20 = 9 – 2 = 7 = 70
  • 70 – 30 = 7 – 3 = 4 = 40

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 57 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapalım. Bulduğumuz sonuçları yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 56-57 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55


2. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55


2/C sınıfında toplam 28 öğrenciyiz. Öğretmenimiz, yanında cetveli olanların parmak kaldırmasını istedi. 15 kişi parmak kaldırdı. “Kaç kişinin cetveli yoktu?“

Soru : Sorunun cevabını bulmak için hangi işlemi yapmalıyız?


Cevap :

  • Çıkarma işlemi yapmamız gerekmektedir.
  • 28 – 15 = 13 olarak cetvel olmayanlar çıkar.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 48 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 50 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki işlemleri örnekteki gibi yapalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 50 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 51 Cevapları


“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55 “

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 52 Cevapları


 Soru : Aşağıda verilen örnekleri de siz yaparak arkadaşınıza anlatınız.


Cevap :

82 – 27 =  8 onluktan 1 onluk alınıp birliklere verilince 12 birlik oldu. 12’den 7’yi çıkardık. Kalan 7 onluktan da 2 onluğu
çıkardık. Farkı, 55 bulduk.

61 – 17 = 6 onluktan 1 onluk alınıp birliklere verilince 11 birlik oldu. 11’den 7’u çıkardık. Kalan 5 onluktan da 1 onluğu
çıkardık. Farkı, 44 bulduk.


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 53 Cevapları


 Soru : Aşağıda verilen örnekleri de siz yaparak arkadaşınıza anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 53 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


 Soru : Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini yapalım. Bulduğumuz sonuçları, örnekteki gibi yapraklarla eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 55 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini sonuçları ile eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46


Top havuzunda bir grup çocuk, top toplama yarışması yapıyor. Birinci grubun oyuncularından Leman 18, Kerim 21 tane mavi top topluyor.

Soru : Birinci grubun topladığı topların toplam sayısını nasıl buluruz?


Cevap :

  • 18 + 21 = 39 tane top vardır. Toplama işlemi yaparak bulabiliriz.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 43 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım.


Cevap :

  • 32 + 27 = 59
  • 15 + 23 = 38
  • 83 + 14 = 97
  • 43 + 25 = 68
  • 13 + 41 + 34 = 88
  • 21 + 12 + 35 = 68
  • 60 + 13 + 24 = 97
  • 52 + 10 +35 = 97

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 46 Cevapları


 Soru : Sol taraftaki işlemlerin sonucunu sağ taraftan bulup işlem ile sonucunu örnekteki gibi eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Hangi Onluğa Yakın Metni Cevapları Sayfa 40, 41


2. Sınıf Matematik Kitabı Hangi Onluğa Yakın Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41


Soru : Aşağıdaki sayıları, en yakın oldukları onluğa örnekteki gibi yuvarlayalım.


Cevap :

  • 18 = 20
  • 23 = 20
  • 32 =  30
  • 76 =  80
  • 45 =  50
  • 51 =  50
  • 64 =  60
  • 89 =  90
  • 69 =  70
  • 84 =  80
  • 56 =  60
  • 72 =  70


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Karşılaştıralım Sıralayalım Metni Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


2. Sınıf Matematik Kitabı Karşılaştıralım Sıralayalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37-38-39


 Tablo, kırtasiyede satılan bir ürünün üç günlük satış sayısını göstermektedir.

Soru : En çok satışın hangi gün yapıldığını nasıl belirleriz?


Cevap :

  • Cumartesi günü yapmıştır. En fazla sayı değerini karşılaştırarak belirledik.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 37 Cevapları


 Soru : Aynı çerçevede verilen sayıları karşılaştıralım. Karşılaştırma sonucunu, sözlü olarak belirtip örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  • 72, 83’ten küçüktür.
  • 83, 72’den büyüktür.
  • 61, 47’den büyüktür.
  • 47 61’den küçüktür.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 38 Cevapları


 Soru : Aynı çerçevede verilen sayıları karşılaştıralım. Karşılaştırma sonucunu, sözlü olarak belirtip örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Pasifik Yayınları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Aşağıdaki sayıları, küçükten büyüğe doğru örnekteki gibi sıralayalım.


Cevap :

  • 12, 14, 13 → 12 – 13 – 14
  • 61, 49, 52, 57 → 49 – 52 – 57 – 61
  • 43, 48, 42 →  42 – 43 – 48
  • 39, 27, 59 →  27 – 39 – 59
  • 72, 63, 53 → 53 – 63 – 72
  • 78, 87, 48, 81 → 48 – 78 – 81 – 87

Soru : Aşağıdaki sayıları karşılaştıralım. “Büyük”, “küçük”, “önce”, “sonra” ya da “arasında” kavramlarını kullanalım. Karşılaştırmamızı sözlü olarak da ifade edelim.


Cevap :

  • Üçüncü sayı, dördüncü sayıdan küçüktür.
  • Dördüncü sayı, üçüncü sayıdan  büyüktür.
  • Üçüncü sayı, ikinci sayıdan küçüktür.
  • Birinci sayı, dördüncü sayıdan büyüktür.
  • İkinci sayı, dördüncü sayı ile birinci sayı  arasında
  • Dördüncü sayı, üçüncü sayı ile ikinci sayı arasında


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüsü Metni Cevapları Sayfa 34, 35


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüsü Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35


 Eren’in, kavanozunda 1 TL’si vardı. Eren, her gün kavanoza 3 TL daha ekledi.

Soru : Eren’in 4. gün kaç TL’si olur? Eren’in 5. gün kaç TL’si olur?


Cevap :

  • 4 gün 7 TL’si olur.
  • 5. gün 10 TL’si olur.

Soru : Her gün kavanozunda toplanan para miktarları arasındaki ilişki nasıldır? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • 3’er 3’er artan bir ardışık sıralama vardır.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 35 Cevapları


 Soru : Aşağıda modellenen sayıları, sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  • 2, 4, 6, 8, 10, 12 Kural: Bir önceki sayının 2 artması
  • 40, 36, 32, 28 , 24, 20 Kural: Bir önceki sayının 4 azalması
  • 35, 30, 25, , 20 , 15 10  Kural: Bir önceki sayının 5 azalması
  • 10, 20, 30, 40 , 50  Kural: Bir önceki sayının 10 artması
  • 4, 8, 12, , 16 , 20 24  Kural: Bir önceki sayının 4 artması


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ritmik Sayalım Metni Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33


2. Sınıf Matematik Kitabı Ritmik Sayalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33


 Annem, bana kazak örerken; ilmekleri 2, 4, 6,8 … diye sayıyordu. Anneme niçin ikişerli saydığınısordum. Bana “Böyle çabuk sayılıyor.” dedi.

Soru : Oysa beşer beşer saysa daha çabuk bitmez mi?


Cevap :

  • 5’şer 5’şer sayarsak çubuk daha çabuk biter.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değeri Metni Cevapları Sayfa 27, 28, 29


2. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değeri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29


 Ezgi’nin çok sayıda hikâye kitabı var. Ezgi, odasındaki kitaplığa sığmayan hikâye kitaplarını çalışma odasındaki kitaplığa taşıyacak. Ezgi, kitaplarını üst üste, onar onar dizmiş. 7 tane grup yapmış. Artan 2 kitap ise yanda duruyor.

Soru : Ezgi’nin, kitaplığına sığmayan kaç kitabı olduğunu grup sayısına bakarak nasıl söyleriz?


Cevap :

  • 7 Onluk ve 2 birlik vardır. 72 tane kitap olduğunu söyleyebiliriz.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 28 Cevapları


 Soru : Aşağıda modellenen sayıları, sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29 Pasifik Yayınları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 29 Cevapları


 Soru : Altı çizili sayıların basamak değerlerini örnekteki gibi yuvarlak içine alalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!