2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 243-244-245-246 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 5. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 243, 244, 245, 246


2. Sınıf Matematik Kitabı 5. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 243-244-245-246


Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Bir bütünün iki eş parçasından her birine yarım denir.
  2. ( Yanlış ) Bir saat 30 dakikadır. (60 Dakikadır)
  3. ( Yanlış ) Bir ayda 3 hafta vardır. (4 Hafta)
  4. ( Doğru ) Türk lirası kısaca TL ile gösterilir.
  5. ( Doğru ) Çeyrek saat 15 dakikadır.

Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

  • 6) Bir bütün 4 çeyrekten oluşur.
    7) Liradan  küçük para birimimiz kuruştur.
    8) Bir gün 24 saattir.
    9) Okullar  eylül ayında açılır.
    10) Bir saat 60 dakikadır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 244 Cevapları


11) Derya, annesiyle saat 12.00’de evden çıktı. Saat 16.00’da eve döndüler. Derya ve annesi kaç saat dışarıda kalmıştır?


Cevap : 4 saat


12) Akrep 3 ile 4’ün arasında, yelkovan 6’nın üzerinde ise saat kaçtır?


Cevap : 3.30


13) Aşağıdaki paraları değeri büyük olandan değeri küçük olana doğ sıralayınız.


Cevap : 100 – 20 – 10 – 5


14) Annem, 85 TL ile pazara gitti. Pazardan dönünce 15 lirası kaldığ söyledi. Annem, pazarda kaç lira harcamıştır?


Cevap : 85 – 15 = 70


15 ) Yukarıdaki bilgilerden kaç tanesi doğrudur?


Cevap : D – Y – D – Y 2 tanesi.


16) Aşağıdaki şekillerden hangisi yarımı gösterir?


Cevap : B Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 245 Cevapları


17) Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Cevap :

A) Bir bütün, 2 yarımdan oluşur.
B) Bir bütün, 4 yarımdan oluşur.
C) Bir bütün, 4 çeyrekten oluşur.


18)Yukarıdaki saatin öğleden önce ve öğleden sonra okunuşu hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

A) Öğleden önce: 02.00 – Öğleden sonra: 14.00
B) Öğleden önce: 01.00 – Öğleden sonra: 13.00
C) Öğleden önce: 01.00 – Öğleden sonra: 24.00


19)Yukarıdaki saatin belirttiği zamandan yarım saat önceki ve 15 dakika sonraki zaman, hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 243-244-245-246 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 246 Cevapları


20) Aşağıdaki paraların değeri büyük olandan değeri küçük olana doğ sıralanışı, hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 243-244-245-246 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 237-238-239-240-241-242 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Paralarımızla ilgili Problem Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242


2. Sınıf Matematik Kitabı Paralarımızla ilgili Problem Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 237-238-239-240-241-242


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Sezin’in kumbarasında kaç lirası vardır?


Cevap :

  • 30 lirası vardır.

Sezin, gitar alabilmek için en az kaç lira daha biriktirmelidir?


Cevap :

  • 75 – 30 = 45 lira daha biriktirmelidir.

Fiyatı en yüksek olan gitarı alabilmesi için Sezin’in kaç liraya ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 99 – 30 = 69 liraya ihtiyacı vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 238 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: Ek 3’teki para görselleri, oyuncaklar
Adım Adım Uygulayalım
Evden getirdiğiniz oyuncakları sergilemek için sınıfınızda uygun bir alan oluşturunuz. Oyuncakların her biri için fiyat belirleyip üzerine yazınız. Oyuncakların başında durması için iki arkadaşınızı seçiniz.
Elinizdeki para ile hangi oyuncağı alabileceğinizi belirleyiniz. Oyuncağın parasını ödedikten sonra kaç lira geri alacağınızı hesaplayınız.
Alışverişinizi yapınız. Daha önce yaptığınız hesaplama doğru mu? Kontrol ediniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla gerçekleştiriniz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 240 Cevapları


1) Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız


a) Nilgün’ün kumbarasında kaç lirası vardır?


Cevap :

  • 20 + 10 + 5 + 5 + 5 = 45 lirası vardır.

b) Kumbaradaki paralardan değeri en büyük olan para hangisidir?


Cevap : 20 lira


c) Kumbaradaki paralardan değeri en küçük olan para hangisidir?


Cevap : 5 lira


d) Değeri en büyük para ile değeri en küçük para arasında ne kadar fark vardır? 


Cevap : 20 – 5 = 15 lira


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 241 Cevapları


2) İlayda, Erhan ve Gizem bir yardım kampanyası için para biriktiriyorlar. İlayda 13 TL, Erhan 16 TL, Gizem 12 TL biriktirmiştir. Uç arkadaş toplam kaç lira biriktirmiştir?


Cevap :

  • 13 + 16 + 12 = 41 lira biriktirmiştir.

3) Serap’ın 15 lirası vardır. Mahmut’un parası, Serap’ın parasından 9 TL fazla ise ikisinin toplam kaç lirası vardır?


Cevap :

  • 15 + 9 = 24
  • 24 + 15 = 39 lirası vardır.

4) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Problem kurup çözünüz.


Problem :

  • Aslı, marketten 2 şişe zeytinyağı, 1 torba un, 1 paket süt ve 2 paket şeker almıştır. Aslı, toplamda kaç lira ödemesi gerekir ?

Çözüm :

  • 2 x  20 = 40 zeytinyağı
  • 1 x 4 = 4 un
  • 2 x 7 = 14 şeker
  •  40 + 4 + 14 = 58 lira ödemesi gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 242 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

  • a) Liradan küçük para birimimiz kuruştur.
  • b) Aldığımız ürünlerin karşılığında para veririz.
  • c) Gereksiz para harcamayıp  tasarruf yapmalıyız.
  • d) Türk lirası kısaca TL ile gösterilir.
  • e) En büyük madeni paramız 1 TL’dir.

2) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Doğru
  2. Yanlış
  3. Yanlış
  4. Doğru
  5. Doğru

3) İki tane 5 lira, iki tane 20 liranın toplamı aşağıdakilerden hangisinde doğru gösterilmiştir?


Cevap : B Şıkkı


4)Aşağıdaki ürünlerden fiyatı en yüksek olan hangisidir?


Cevap : C Şıkkı


5) Aşağıdaki görselde verilen madeni paraların toplamı hangisinde doğru verilmiştir?


Cevap : A Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 235-236-237 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Farklı Miktarlarda Paraları Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 235, 236, 237


2. Sınıf Matematik Kitabı Farklı Miktarlarda Paraları Karşılaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 235-236-237


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Çocukların aldıkları ürünleri karşılaştırınız.


Cevap :

  • Sinan’ın kalemi ve cüzdanı Selin’in kalemi ve cüzdanından daha ucuzdur. Kitabı daha pahalıdır.

Hangisinin aldığı kitabın fiyatı daha yüksektir?


Cevap :

  • Sinan’ın aldığı kitabın fiyatı daha yüksektir.

Hangisinin aldığı kalemin fiyatı daha düşüktür?


Cevap :

  • Sinan’ın aldığı kalemin fiyatı daha düşüktür.

Alışverişte daha az para harcayarak tutumlu davranan kimdir?


Cevap :

  • Sinan tutumlu davranmıştır.

ETKİNLİK SEPETİ


Hangisi Daha Çok?
Malzemeler: 2 tane kutu, Ek 3’teki madeni para görselleri
Adım Adım Uygulayalım
Sıra arkadaşınıza kutulardan birini veriniz.
Her iki kutuya da aşağıda belirtilen miktarlarda madeni para atınız. Kutulardaki toplam para miktarlarını karşılaştırınız. Sizin para miktarınız, arkadaşınızın para miktarından az mı çok mu? Söyleyiniz. Kutulara atılacak para miktarı:


Cevap :

  • Sıra arkadaşınızla birlikte kutu içerisinde atılan paralarla bu etkinliği yapınız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 236 Cevapları


1) Aşağıdaki ihtiyaç listesine göre cümlelerdeki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

  • Damla’nın 56 liraya ihtiyacı vardır.
  • Kadir’in 66 liraya ihtiyacı vardır.
  • Kadir’in Damla’dan 10 lira fazla paraya ihtiyacı vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 237 Cevapları


2)Aşağıdaki ürünlerden fiyatı en düşük olanı bulup boyayınız


Cevap :

  • 65 krş  = Silgi

3) Aşağıdaki ürünlerden fiyatı en yüksek olanı bulup boyayınız.


Cevap :

  • 92 lira = Mont


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 231-232-233-234 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Kuruş ve Lirayı Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 231, 232, 233, 234


2. Sınıf Matematik Kitabı Kuruş ve Lirayı Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 231-232-233-234


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Sizce Sedat ne düşünüyor?


Cevap : Cüzdan içerisinde ne kadar para olduğunu düşünüyor.


Para deyince aklınıza neler geliyor?


Cevap : Bir şeyleri satın almak için gerekli olan araç aklımıza gelir.


Para olmasaydı ihtiyaçlarınızı nasıl karşılardınız?


Cevap : Denk olan değerli eşyalarla takas yaparak karşılardık.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 232 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Paralarımızı Öğrenelim
Malzemeler: Ek 3’teki para görselleri
Adım Adım Uygulayalım
Ek 3’teki para görsellerini kesiniz.
Kâğıt ve madeni paraları ayırıp inceleyiniz.
Kâğıt paralarınızı ve madeni paralarınızı büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Sıra arkadaşınızla birbirinize paralarla ilgili sorular sorunuz. (Örneğin 1 lira içinde kaç tane 50 kuruş vardır?


Cevap :

  • Sınıfta getireceğiniz paralarla sıralamayı sizlerin sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekiyor.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 234 Cevapları


1) Aşağıdaki ürünleri fiyatları ile eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 231-232-233-234 MEB Yayınları”

2) Aşağıda verilen paralarla yukarıda fiyatı verilen ürünlerden hangilerini alabilirsiniz? Yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 234 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 226-227-228-229-230 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Zaman Ölçüleriyle Problem Çözelim Metni Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230


2. Sınıf Matematik Kitabı Zaman Ölçüleriyle Problem Çözelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 226-227-228-229-230


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Saat 05.00’te akrep ve yelkovan hangi sayıların üzerinde olur?


Cevap :

  • Akrep 5’in üzerinde, Yelkovanın 12’nin üzerinde olması gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 227 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Zamanı Doğru Kullanıyorum
Malzemeler: kâğıt, kalem
Adım Adım Uygulayalım
Kâğıt ve kaleminizi hazırlayınız.
Ders çalışma, dinlenme ve uyku için ne kadar zaman ayırdığınızı belirleyip kâğıda not ediniz.
Sonra bu etkinliklerin hepsi için toplam ne kadar zaman ayırdığınızı hesaplayınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği kendi düzeninize göre yapmanız ve öğretmeninize sunmanız gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 229 Cevapları


1) Aynur, her gün 1 saat kitap okuyor. Bir haftada kaç saat kitap okur?


Cevap :

  • 1 x 7 = 7 saat kitap okur.

2) Cem, her gün saat 8.30’da servise biniyor ve yarım saat sonra okulda oluyor. Cem okula geldiğinde saat kaç olur?


Cevap :

  • 8.30 + 0.30 = 09:00 okula geldiğinde olan saat.

3) Celal, haftada 2 gün yüzme kursuna gidiyor. 5 haftada kaç gün kursa gitmiş olur?


Cevap :

  • 2 x 5 = 10 gün kursa gitmiş olur.

4) Yeliz, iki hafta önce gittiği okul gezisinde çok eğlendi. Yeliz, geziye kaç gün önce gitmiştir?


Cevap :

  • 2 x 7 = 14 gün önce gitmiştir.

5) Yasemin yılın ikinci ayında, Yusuf aynı yılın dokuzuncu ayında doğmuştur. Yasemin, Yusuf’tan kaç ay büyüktür?


Cevap :

  • 9 – 2 = 7 ay büyüktür.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 230 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Selma, aldığı sütün son kullanma tarihine baktı. Kullanma tarihinin bitmesine 1 hafta, 5 gün vardı. Sütün son kullanma tarihinin bitmesine kaç gün kalmıştır?


Cevap : B Şıkkı


2) Onur, her gün okula gitmek için 8.30’da evden çıkıyor. Bugün kırtasiyeye uğramak için evden yarım saat erken çıktı. Onur, bugün saat kaçta evden çıkmıştır?


Cevap : C Şıkkı


3) Bursa – Ankara yolculuğu otobüs ile 6 saat sürmektedir. Bursa’dan sabah saat 9.00’da hareket eden otobüs, saat kaçta Ankara’ya ulaşır?


Cevap : A Şıkkı


4) Nerminler günde 2 ekmek tüketiyorlar. 8 günde kaç ekmek tüketirler?


Cevap : A Şıkkı


5) Semra, dedesini en son 2 ay önce gördü. Şimdi kasım ayında olduğumuza göre Semra dedesini hangi ayda görmüştür?


Cevap : A Şıkkı


6) Ayhan’ın doğum gününe 1 ay 2 hafta vardır. Doğum gününe kaç gün kalmıştır?


Cevap : A Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 219-224-225-226 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Zaman Ölçü Birimleri Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226


2. Sınıf Matematik Kitabı Zaman Ölçü Birimleri Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 219-223-224-225-226


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Samet ne düşünüyor olabilir?


Cevap : Zamanını nasıl değerlendireceğini düşünüyor olabilir.


Samet’e saat ve takvim niçin gerekli olabilir?


Cevap : Zamanı öğrenmek ve planlamak için gerekli olabilir.


Samet’in duvarına astığı mevsim şeridinde gördüklerinizi anlatınız.


Cevap : İlkbahar, Yaz, Sonbahar ve Kış mevsimleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 220 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: 4 tane renkli karton, makas, yapıştırıcı, mevsim görselleri
Adım Adım Uygulayalım
4 gruba ayrılınız.
Grup arkadaşlarınızla birlikte seçtiğiniz mevsimin görselini kartona yapıştırınız. Görselin altına mevsimin aylarının adlarını yazınız. Bütün gruplar çalışmasını bitirdiğinde sonbahar, kış, ilkbahar, yaz sıralaması ile etkinliğinizi panoya asınız.
Bir yılda 4 mevsim, 12 ay olduğunu fark ettiniz mi ?


Cevap : Evet. Fark ettik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 224 Cevapları


1) Aşağıda verilen süreleri dakika olarak yazınız.


Cevap :

  • 1 saat 60 dakikadır.
  • Yarım saat  30 dakikadır.
  • Çeyrek saat  15 dakikadır.
  • 2 çeyrek saat 30 dakikadır.
  • 4 çeyrek saat  60 dakikadır.

2) Aşağıda verilen süreleri saat olarak yazınız.


Cevap :

  • 60 dakika saattir.
  • 2 tane 30 dakika saattir.
  • 4 tane 15 dakika saattir.

3) Aşağıdaki bilgileri dikkatle okuyunuz. Doğru eşleştirmeleri yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 219-224-225-226 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 225 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Bir yılda 12 ay vardır.
  • ( Yanlış ) Analog saatlerde akrep dakikayı, yelkovan saati gösterir.
  • ( Doğru ) Yarım saat 30 dakikadır.
  • ( Yanlış ) Yılın ilk ayı eylüldür.
  • ( Doğru ) Bir hafta 7 gündür.

2)Yukarıdaki analog saat aşağıdaki dijital saatlerin hangisi ile aynıdır?


Cevap : B Şıkkı


3) Aşağıdakilerden hangisi sonbahar mevsiminin ayı değildir?


Cevap : A Şıkkı


4) Aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?


Cevap : A Şıkkı


5) Bugün salı ise iki gün sonra hangi gün olur?


Cevap : A Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 226 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bulmacada sözcükler yukarıdan aşağıya ve soldan sağa gizlenmiştir. Sözcükleri bulup boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 219-224-225-226 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 208-216-217-218 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Tam, Yarım ve Çeyrek Saati Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218


2. Sınıf Matematik Kitabı Tam, Yarım ve Çeyrek Saati Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 208-216-217-218


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Selim hangi duygu içindedir? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Senim, okula geç kaldığı için endişe ve korku duygusu içindedir.

Saati neden eline almış olabilir? Açıklayınız.


Cevap :

  • Saatin kaç olduğunu kontrol etmek için saati eline almış olabilir.

Görseldeki takvim, hangi günü göstermektedir?


Cevap :

  • Pazartesi gününü göstermektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 209 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: Ek 2’deki saat modelleri, makas, el işi kâğıtları, boya kalemleri
Adım Adım Uygulayalım
Ek 2’deki saat modellerini kesiniz.

Saatleriniz için el işi kâğıtlarından akrep ve yelkovan kesiniz. Akrep ve yelkovanı saatlerde istediğiniz sayıların üzerine yerleştirerek görseldeki gibi farklı saatler oluşturunuz.
Oluşturduğunuz saatin kaç olduğunu sıra arkadaşınıza sorunuz.
Saat üzerinde ayarlama çalışmaları yapınız.


Cevap :

  • Akrep ve yelkovanı sürekli olarak değiştirerek sınıf arkadaşlarınızla birlikte saati tahmin etmeye çalışınız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 216 Cevapları


1) Aşağıdaki saatlerin kaç olduğunu altındaki boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Resimde : Bir
  2. Resimde : Biri Çeyrek Geçiyor
  3. Resimde : Bir Buçuk
  4. Resimde : Biri Kırk beş Geçiyor.

2) Aşağıdaki dijital saatler kaçı gösteriyor? Altlarına yazınız.


Cevap :

  1. Resimde : On sekiz Buçuk
  2. Resimde : Sekiz
  3. Resimde : Yediyi On beş Geçiyor.
  4. Resimde : Yirmi bir Kırk beş Geçiyor

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 217 Cevapları


3) Aşağıda verilen saatleri, akrep ve yelkovan çizerek gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 208-216-217-218 MEB Yayınları”

4) Aşağıdaki saat 7.00’dir. Bu süreden bir saat önceki ve bir saat sonraki zamanı dijital saatlere yazınız.


Cevap :

  • Bir saat önce = Saat 6
  • Bir saat sonra = Saat 8

5) Aşağıdaki saatlerden ortadaki 09.00’dur. Verilen süreden yarım saat önce ve yarım saat sonrasını, saatlere akrep ve yelkovan çizerek gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 217 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 218 Cevapları


6) Aşağıdaki saatlerden ortadaki 14.30’dur. Verilen süreden 15 dakika önce ve 15 dakika sonrasını saatlere akrep ve yelkovan çizerek gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 208-216-217-218 Cevapları”

7) Aşağıda karışık olarak verilmiş saatleri eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 218 Cevapları”

8) Aşağıda okunuşları verilen saatleri yanlarındaki dijital saatlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 208-216-217-218 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 202-206-207 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Bütün, Yarım ve Çeyreği Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 202, 203, 204, 205, 206, 207


2. Sınıf Matematik Kitabı Bütün, Yarım ve Çeyreği Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 202-206-207


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Murat ve Melike, el işi kağıdını eşit olarak nasıl paylaşırlar? Önerilerinizi söyleyiniz.


Cevap :

  • El işi kağıdını tam ortadan bölerek eşit bir şekilde paylaşabilirler.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 203 Cevapları


ETKİNLİK SEPETİ


Yarısı Bende, Yarısı Sende
Malzemeler: simit, peçete
Adım Adım Uygulayalım
Sıranızın üzerine peçetelerinizi seriniz.
Simidinizi tam ortadan iki eşit parçaya bölerek iki yarım simit elde ediniz. Şimdi elinizdeki yarım simitleri bir kez daha tam ortadan ikiye bölerek çeyrek simit elde ediniz.
Bir bütün simitten önce iki yarım sonra dört çeyrek elde ettiniz mi?


Cevap :

  • Evet. Önce 2’ye bölerek yarım, ardından yarımları 2’ye bölerek çeyrek elde etmiş olduk.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 206 Cevapları


1) Aşağıdaki her bir şeklin bütününü boyayınız.


Cevap : Hepsini tam olarak istediğiniz renge boyayınız.


2) Aşağıdaki her bir şeklin yarısını boyayınız.


Cevap : Şekillerin yarısını boyayınız.


3) Aşağıdaki her bir şeklin çeyreğini boyayınız.


Cevap : Şekillerin çeyreğini yani 4’te 1’ni boyayınız.


4) Aşağıdaki şekillerin ne kadarı boyanmıştır? Altlarına yazınız.


Cevap :

  1. Bütün
  2. Yarım
  3. Çeyrek

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 207 Cevapları


5) Kerem ile Kenan, hazır yemekleri sağlıksız buldukları için babaları ile evde lahmacun yaptılar. Sonra da afiyetle yediler. Çocukların yediği lahmacundan geriye ne kadar kalmıştır? Aşağıda belirtilen yerlere yazınız.


Cevap :

  • Kerem’in yarım, Kenan’ın çeyrek lahmacunu kalmıştır.

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

  • a) Bir bütünün iki eş parçasından her birine yarım denir.
  • b) Bir bütünün içinde 4 çeyrek vardır.
  • c) Bir yarımın iki eş parçasından her birine çeyrek denir.
  • d) Bir bütünün içinde iki yarım vardır.
  • e) İki yarım bir bütün eder.

2) Aşağıdaki elmalardan hangisi bütünü gösterir? İşaretleyiniz.


Cevap : A Şıkkı


3) Aşağıdaki şekillerden hangisi çeyreği gösterir? İşaretleyiciniz.


Cevap : A Şıkkı


4) Aşağıdaki ekmeklerden hangisi yarımı gösterir? İşaretleyiniz.


Cevap : B Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 198-199-200 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 4. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 198, 199, 200


2. Sınıf Matematik Kitabı 4. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 198-199-200


Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Eşit şekilde paylaştırmanın kısa yoldan yapılışına çarpma işlemi denir. (Bölme İşlemi)
  2. (Yanlış) Bir sayının sıfır ile çarpımı daima sayının kendisine eşittir. (Daima Sıfıra Eşittir.)
  3. (Doğru) Nesneleri eşit şekilde gruplara ayırmak bölme işlemidir.
  4. (Yanlış  ) Çarpma işlemi, terimleri aynı olan çıkarma işleminin kısa yoldan yapılmasıdır. (Bölme İşlemi)
  5. (Doğru) Çarpma işleminin işareti V olarak ifade edilir.

Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

6) Bölme işlemi, art arda yapılmasıdır çıkarma işleminin kısa yoldan
7) Bir sayının bir ile çarpımı sayının kendisine eşittir.
8) Bölme işlemi  (÷) işareti ile gösterilir.
9) Çarpma işleminin terimlerinden çarpım işlemindeki en büyük sayıdır.
10) 15..3=5 işleminde, 15 bölünen sayıdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 199 Cevapları


Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


11) 2 X 3 işlemini toplama ile gösteriniz.


Cevap : 3 + 3


12)Yukarıdaki çiçekler dörderli gruplandığında kaç grup oluşur?


Cevap : 16 ÷ 4 = 4


13) Beren, 10’u 5’e böldü ve sonucu 2 buldu. Berenin yaptığı işlemde bölünen kaçtır?


Cevap : 10


14) 6 + 6 + 6 + 6 toplama işlemini çarpma işlemi şeklinde gösteriniz.


Cevap : 4 x 6


15) 3 x 8 = 24 işleminde 24 sayısı çarpmanın hangi terimidir? 


Cevap : Çarpım


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyunuz. Doğru seçeneği yuvarlak içerisine alınız.


16) Aşağıdaki problemlerden hangisi 9 x 3 = 27 işlemiyle çözülemez?


A) Selim, günde 3 sayfa kitap okuyor. 9 günde kaç sayfa kitap okur?
B) 3 inekten her biri günde 9 litre süt veriyor. 3 inek toplam kaç litre süt verir?
C) Sinem, 9 tane fındığı 3 arkadaşına eşit olarak paylaştırıyor. Her birine kaç fındık vermiş olur?


17) Sınıfımızda 20 öğrenci vardır. Her sırada 2 öğrenci oturduğuna göre sınıfımızda kaç sıra vardır?


Cevap :

  • 20 ÷ 2 = 10 sıra vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 200 Cevapları


18) Yukarıdaki ardışık çıkarma işleminin bölme işlemi şeklinde gösterilişi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B Şıkkı


19)Yukarıdaki çarpma işlemlerinde üçgen ve karenin içine hangi sağılar gazılmalıdır?


Cevap : B Şıkkı


20) Aşağıdaki çarpma işlemlerinden hangisinin sonucu farklıdır?


Cevap : B Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 192-195-196-197 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197


2. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 192-195-196-197


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Ramazan dede, ağaçtaki armutları toplayıp torunları Aylin ile Cemil’e eşit olarak paylaştırmak istiyor,

Ramazan dede torunlarına kaçar tane armut vermelidir?


Cevap : 9’ar armut vermelidir.


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: renkli karton, makas
Adım Adım Uygulayalım
Dörderli gruplar oluşturunuz,
Kartonlarınıza 12 tane elma çizip kesiniz,
Kartondan yaptığınız elma şekillerini önce 2 kişi, sonra 3 kişi, sonra da 4 kişi paylaşınız,
Her paylaşımda kaçar elmanız olduğunu söyleyiniz,


Cevap :

  • 12 ÷ 2 = 6
  • 12 ÷ 3 =  4
  • 12 ÷ 4 =  3

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 195 Cevapları


1) Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. Bölme işleminin terimlerini yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 192-195-196-197 MEB Yayınları”

2) Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 195 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 196 Cevapları


3) Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 5 ÷ 5 = 1
  • 4 ÷ 2 = 2
  • 8 ÷ 4 = 2
  • 18 ÷ 3 = 6
  • 21 ÷ 3 = 7
  • 16 ÷ 4 = 4
  • 12 ÷ 4 = 3
  • 15 ÷ 3 = 5
  • 10 ÷ 2 = 5

4) Aşağıdaki her bir işlemin hangi probleme ait olduğunu bulunuz. Boş bırakılan kareli alanlara doğru işlemleri yazınız.


Sinan, 15 tane bilyeyi 3 arkadaşına eşit olarak paylaştırıyor, Her bir arkadaşına kaçar bilye vermiş olur?


Cevap :

  • 15 ÷ 3 = 5 tane her bir arkadaşına bilye vermiş olur.

Bir at çiftliğindeki atların ayak sayıları toplamı 20’dir, Çiftlikte kaç at vardır?


Cevap :

  • 20 ÷ 4  = 5 tane at vardır.

Günde 2 bardak portakal suyu içen Şenay, 18 bardak portakal suyunu kaç günde içer? 


Cevap :

  • 18 ÷ 2 = 6 günde portakal suyunu içer

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 197 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına Y yazınız.


Cevap :

  • Doğru
  • Yanlış
  • Doğru
  • Yanlış

2) Aşağıdaki ardışık çıkarma işleminin bölme işlemi şeklinde gösteriliş hangisidir?


Cevap : B Şıkkı


3) 20 kalem bir grup öğrenciye dörder dörder paylaştırılıyor. Bu grupta kaç öğrenci vardır?


Cevap : B Şıkkı


4) 15 fındık 3 çocuğa paylaştırılıyor. Her çocuğa kaç fındık düşer?


Cevap : A Şıkkı


5) Bir fırıncı ihtiyacı olan iki ailenin günlük ekmek ihtiyacını karşılıyor. Her gün 8 ekmeği 2 aileye eşit şekilde paylaştırıyor.


Her bir aileye kaçar ekmek vermiş olur?


Cevap :

  • 8 ÷ 2 = 4’er ekmek vermiş olur.

Sizce adaletli bir paylaşım olmuş mudur?


Cevap : Evet. Adaletli bir paylaşım olmuştur.


Sizce aileleri oluşturan birey sayıları farklı olsaydı adaletli bir paylaşım olur muydu? 


Cevap : Olmazdı. Çünkü bazı aileler diğer ailelerden daha az ekmek almış olurlardı.



 

Our Score
error: Content is protected !!