2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıÜçtaş Oynuyoruz Metni CevaplarıSayfa 38
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Üçtaş Oynuyoruz Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 38
Soru : Aşağıda anlatılan oyunu kurallarına uygun şekilde oynayınız.
Cevap: Bu oyunu sıra arkadaşlarınızla oynamanız gerekir.
Üçtaş Oyunu
1. Üçtaş oyunu 2 kişi ile oynanır.
2. Her oyuncunun farklı renklerde üçer taşı bulunur.
3. İlk oyuncuyu belirlemek için kura çekilir.
4. Kura sonunda kazanan oyuncu ilk taşı koyarak oyuna başlar. Sonra rakibi bir taş koyar.
5. Oyuncular ellerindeki 3 taşı da oyun alanına bırakmadan oyun alanındaki hiçbir taşı oynatamazlar.
6. Oyuncuların hepsi ellerindeki tüm taşları yerleştirdiğinde sırası gelen oyuncu ilk hamleyi yapar.
7. Oyuncular dokundukları taşı oynamak zorundadırlar.
8. Taşlarını aynı çizgi üzerinde (dikey, yatay, çapraz) ilk sıralayan oyuncu oyunu kazanır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıOyun Oynuyoruz Metni CevaplarıSayfa 36, 37
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Oyun Oynuyoruz Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 36-37
Soru : • Aşağıdaki metni okuyunuz.
Yaşasın Yakan Top
2A sınıfı öğrencileri beden eğitimi ve oyun dersi geldiğinde yakan top oynamaya karar verdiler. Aralarında sayışma yaparak altışar kişilik iki grup oluşturdular. Ali ve arkadaşlarının grubu görev paylaşımı yaptı. Üç kişi sıra ile topu atacak, iki kişi kaçan topları yakalayacak, bir kişi de oyunu takip edecekti. Öğretmenleri oyun kurallarını bir kere daha hatırlattı ve oyunu başlattı. Oyun sonunda karşı takım kazandı.
Ali ile aynı grupta olan Onur, bu durumu kabul etmedi. Karşı takımın haksızlık yaptığını söyledi. Öğretmenleri kazanmak
kadar kaybetmenin de doğal bir durum olduğundan bahsetti. Kuralların öz denetimimiz için önemli olduğunu da söyledi. Bunun üzerine Onur sakinleşmişti. Her iki grup birbirini tebrik etti. Çok eğlenceli bir ders geçirmişlerdi. Ali yakan top, körebe, seksek gibi oyunları çok sevdiğini düşündü. Bu oyunları oynamak için can atıyordu.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Oyunda görev paylaşımı nasıl yapıldı?
Cevap: 3 kişi sırayla topa vurulacak. İki kişi de kaçan topları yakalaması gerekir. Diğer bir kişi de oyunu takip edecektir.
2. Oyunun sonunda yaşanan anlaşmazlık nasıl çözüldü?
Cevap: Öğretmen, Ali ile konuşarak onu sakinleştirdi.
3. Siz oyunlarınızda görev paylaşımını nasıl yapıyorsunuz?
Cevap: Kim hangi konuda başarılıysa ona göre görev paylaşımı yapıyoruz.
4. Oyunlarınızda anlaşmazlık olduğunda siz nasıl çözüm buluyorsunuz?
Cevap: Öğretmen gibi konuşarak sakinleştirir, öz denetimi yaparız.
Soru : Metinde anlatılan oyunun görselini çiziniz, çizdiğiniz görseli boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 36-37 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıEtkili Dinliyoruz Metni CevaplarıSayfa 34
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Etkili Dinliyoruz Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 34
Soru : Aşağıdaki cümleleri doğru kelimelerle tamamlayınız. Doğru kelimelerin başındaki harfi, altta yer alan cümledeki boş kutulara sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 34 MEB Yayınları”
Tek başımıza yapacağımız işleri, başkalarının yardımıyla daha kolay bir şekilde yapabileceğimiz anlamına gelen bir atasözüdür.
“Birlikten kuvvet doğar.” atasözü bizlere bir kişinin yapacağı işi, birden fazla kişinin daha iyi ve daha kolay yapabileceği anlamına gelen bir atasözü olarak ifade etmektedir.
Soru : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünün görselini aşağıdaki boşluğa çiziniz.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları”
Soru : Aşağıda verilen soruları atasözlerine dikkat ederek açıklayınız.
1. Bu atasözlerinde hangi değerler yer almaktadır?
Cevap:
Birlik ve beraberlik değerleri yer almaktır.
2. Grup çalışmaları yaparken bu değerlere sahip olmak neden önemlidir?
Grup çalışmalara yaparken bu değerler grubun birlik ve dayanışma içerisinde olması gerektiği hakkında bilgi vermektedir.
Bu sayede insanların grup içerisinde daha ii bir şekilde işlerini yapmakta ve işler en iyi şekilde olmaktadır. Bu da grup içerisinde dayanışmanın sağlanarak işlerin en iyi şekilde olmasını sağlamaktadır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıDeğerlerimiz Metni CevaplarıSayfa 32
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Değerlerimiz Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 31
Soru : Aşağıda değerlerimizle ilgili kavramların harfleri karışık olarak verilmiştir. Harfleri düzenleyerek bulduğunuz kavramları kutuların altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 32 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıOkul Kaynaklarımızı Tasarruflu Kullanıyoruz Metni CevaplarıSayfa 28, 29
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okul Kaynaklarımızı Tasarruflu Kullanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 28-29
Soru : Tablolarda benzer özelliklere sahip Atatürk ve Cumhuriyet İlkokullarının kaynak kullanımları verilmiştir. Resimli tabloları inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 28-29 MEB Yayınları”
1. Atatürk İlkokulu hangi kaynağı daha az kullanmıştır?
Cevap:
Atatürk İlkokulu Isıma kaynağı kaynağı daha az kullanmıştır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları
2. Cumhuriyet İlkokulu hangi kaynağı daha fazla kullanmıştır?
Cevap:
Cumhuriyet İlkokulu elektrik kaynağı daha fazla kullanmıştır.
Soru : Aşağıdaki soruları tablolara göre cevaplayınız.
1. Hangi okul daha fazla elektrik faturası öder?
Cevap:
Atatürk İlkokulu
2. Hangi okul su faturasını daha az öder?
Cevap:
Cumhuriyet İlkokulu
3. Hangi okul ısınma giderlerinde tasarruf sağlamıştır?
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıOkul Kaynaklarımızı Doğru Kullanıyoruz Metni CevaplarıSayfa 27
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okul Kaynaklarımızı Doğru Kullanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 27
Soru : Aşağıdaki görsellerde okul kaynaklarımızın kullanımı ile ilgili yanlış davranışları bulunuz. Altındaki boşluğa davranışın doğrusunu örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Kalorifer yanarken camları ve kapıları kapalı tutarız.