2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205


2. Sınıf Türkçe Kitabı Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Şu ana kadar ülkemizde hangi şehirleri gördünüz? 


Cevap :

Şu ana kadar ülkemizde sadece Ankara’yı görme imkanı buldum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım.


Cevap :

Seyahat Kelimesi

Sözlük Anlamı : yolculuk, gezi

Tahminim : gezmek


Kale Kelimesi

Sözlük Anlamı : Düşmanın gelmesi beklenilen yollar üzerinde, askeri önem taşıyan şehirlerde, geçit ve dar boğazlarda güvenliği sağlamak için yapılan

Tahminim : Şehirlerin korunması için yapılan büyük yapılar.


2. Etkinlik 


Soru : Görselde neler görüyorsunuz? Bunlar size ülkemizle ilgili neleri hatırlatıyor? Anlatalım.


Cevap :

Görselde Nasrettin Hoca’yı ve ters bindiği eşeğini görüyorum.

Bunlar bana ülkemiz ile ilgili Akşehir’i hatırlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara kim verdi? 


Cevap :

Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara babaannesi veriyor.


2. Truva atı nerededir? 


Cevap :

Truva atı Biga’ dadır.


3. Tahta atın içinde ne vardı? 


Cevap :

Tahta hatun içinde en cesur askerler vardı.


4. Çocukların gördüğü tahta at neden çürümemişti? 


Cevap :

Çocukların gördüğü tahta at o zamanlar yapılmış at olmayıp benzeri olduğu için çürümemişti.


4. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Okuduğumuz metne farklı başlıklar

  • Babaannemle Gezmek
  • Truva Atı Efsanesi

5. Etkinlik 


Soru : Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin Hoca namaz vaktini beklerken telaşlı bir şekilde kapısının tokmağına vurulduğunu işitir ve kapıyı açınca komşusunu görür.

Komşunun telaşını sorunca komşusu karısıyla baldızının saç saça dövüştüğünü söyler.

Hoca ayırdın mı diye sorunca komşu yanlarına bile yaklaşamadıklarını söyler.

Neden kavga ettiklerini sorunca adam bilmediğini söyler. Bu defa Hoca “sakın, “sen yaşlısın , ben yaşlıyım ” diye kavga etmesinler? ” diye sorar.

Komşu başka bir konudan kavga ettiklerini düşündüğünü söyleyince Hoca”o zaman telaşa gerek yok belki şimdiye barışmışlardır bile” diye cevap verir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Gezip gördüğümüz yerlerden birini seçelim. Aşağıdaki soruları gezdiğimiz bu yeri düşünerek cevaplayalım.


1. Gezdiğiniz yer ülkemizin hangi şehrindedir?

Cevap :

Gezdiğimiz yer ülkemizin İstanbul şehrindedir.


2. Kimlerle oraya gittiniz?

Cevap :

Oraya ailemle beraber gittim.


3. Buraya hangi araçla gittiniz?

Cevap :

Buraya otobüs ile gittim.


4. Yollarda neler gördünüz?

Cevap :

Yollarda birçok yapıt, köprüler gördüm.


5. Molada ne gördünüz, ne yediniz?

Cevap :

Molada birçok insan, süs ve sanat eşyaları gördüm. Ailemle beraber kebap yedik.


6. Nerede kaldınız? Nasıl bir yerdi?

Cevap :

Aile yakınımızda kaldık. Bizlere çok sıcak ve samimi davrandılar.


7. Nereleri gezdiniz? En çok ilginizi ne çekti?

Cevap :

Birçok tarihi eseri gezdik ve denizi izledik. En çok ilgimi çeken Ayasofya Camii idi.


8. Buradan ayrılırken hangi duyguları yaşadınız?

Cevap :

Buradan ayrılırken bu şehri çok sevdiğimi düşündüm ve büyüyünce burada yaşamak istedim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


Soru : b) Sorulara verdiğimiz cevaplardan hareketle bir günlük yazalım.


Cevap :

Sevgili günlüğüm,

Bugün ailemle beraber İstanbul’u ziyaret etmek için yolculuğa çıktık.

Uzun zamandan beri annem ve babam İstanbul hakkında konuşuyor gezilecek yerler konusunda birbirleriyle fikir alışverişinde bulunuyorlardı.

Kendisinde kaldığımız akrabamız bizi samimi bir şekilde karşıladı. Yaptığı güzel yemekleri yedikten sonra deniz kenarına çıktık ve orada çay içtik.

Diğer gün erkenden kalkıp gezilecek yerleri gezdik ve harika bir gün geçirdik.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Ev adresimizi bir büyüğümüzden öğrenelim.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği kendi ev adresinize göre yapmanız gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat’ın eskiden yaşayan iki insan oldukları düşünülmektedir.

Perde ile oynanan bir gölge oyunudur.

Yardımcı oyuncular olmakla beraber başrol oyuncular Karagöz ve Hacivat’ tır.

Karagöz öğrenim görmemiş zeki bir tiptir.

Hacivat ise öğrenim görmüş, gösteriş meraklısı ayrı bir tiptir.

Bu oyun içerisinde komedi katılarak daha ilginç ve komik hale gelmiş seyircilerin daha çok dikkatini çekmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin bir bölümünü arkadaşımızla birlikte okuyalım. Okumamızı aşağıdaki tabloya göre değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı sınıf arkadaşlarınızla birlikte doldurmanız gerekmektedir.


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Karagöz Hacivat’ı niçin aramaktadır? 


Cevap :

Karagöz, Hacivat’ı gelen mektubu okutmak için arıyormuş.


2. Mektup zarfının üzerinde neler olmalıdır? 


Cevap :

Mektup zarfının üzerinde pul ve tarih olmalıdır


3. Karagöz’e mektubu kim göndermiştir? 


Cevap :

Karagöz’e mektubu kimse göndermemiştir. Mektubu amcasına gönderecekken pul ve tarihi eksik olduğu için mektup gitmemiş kendisi de mektubu kendine geldi sanmıştır.


4. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu Hacivat ve Karagöz gölge oyunudur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlarını yazalım.


Cevap :

  • kolay : zor
  • : dış
  • güzel : çirkin
  • sağlam : çürük
  • gülmek : ağlamak
  • doldurmak : boşaltmak
  • boş : dolu
  • cevap : soru

6. Etkinlik 


Soru : Araştırdığımız Karagöz oyunundaki karakterleri arkadaşlarımıza tanıtalım.


Cevap :

Araştırdığım Karagöz oyunundaki karakterler Hacivat ve Karagöz dışında Laz, Ermeni ve Çelebidir.

Araştırdığım karagöz oyunundaki karakterler Hacivat ve Karagöz dışında oğlu, eşi ve Laz’dır.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

( _) Yaz tatilinde nereye gittiniz (? )
( _) İstanbul ( ‘) a gittik ( .)
( _) Nereleri gördünüz (? )
( _) Sultan Ahmet Camii ( ‘) ni ( ,) Topkapı Sarayı ve
Beylerbeyi Sarayı (‘ ) nı gördük (. )
( _) Peki (, ) ya Kız Kulesi (? )
(_ ) Oraya gitmeye zamanımız olmadı (. )


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Metinden alınan bölümü aşağıdaki alana bakarak yazalım. Yazdıklarımızı harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama işaretlerine göre düzenleyelim.


Cevap :

KARAGÖZ — Ne istiyorsun?

HACİVAT — Mektubu versene! Nedir bu dalgınlığın canım?

KARAGÖZ — Benim kimseyle dargınlığım falan yok! Sen mektubu oku!..

HACİVAT — Vermiyorsun ki okuyayım! Bak ceplerine…

KARAGÖZ — Bende mektup yok…Nerede?

HACİVAT — Pekalâ, yolda postacı mı verdi?

KARAGÖZ — Yalıda pastacı vermedi. Oğlum masanın üstüne bırakmış… Çok merak ediyorum, kimden geliyor, ne yazıyor?


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 188, 189, 190


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları”

SANAL GERÇEKLİK KASKLARI SADECE EĞLENDİRİR Mİ?

Bir sanal gerçeklik kaskı taktığınızda, korkunç bir kaleyi keşfedebilir ya da uzayın derinliklerine dalabilirsiniz.

Bir bilgisayar, farklı bir yere yolculuk yapmışsınız gibi görmenizi sağlar. Ayrıca sanal gerçeklik kaskları, insanlara nasıl araba kullanmaları gerektiğini öğretmede veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapmalarında kullanılabilir. (…)

Mimarlar tasarladıkları bir binanın içinde sanal gerçeklik kaskı takarak dolaşabilirler. Hem de bina daha inşa edilmeden!

Richard MEAD ( Riçırt Mit)
Çeviren: Bora Denker


1, ve 2. soruları metne göre cevaplayalım. 


1. Sanal gerçeklik kaskları ile neler yapılabilir? 


Cevap :

Sanal gerçeklik kaskları ile farklı bir yere yolculuk yapmış gibi görürüz.

Yeni araba sürmeye başlayan kişilerin nasıl araba kullanmaları gerektiği veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları bu kasklarla yapılabilir.


2. Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi nasıl algılarız? 


Cevap :

Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi gerçekmiş gibi algılarız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


Ben de büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum. Yurdum ve insanlık için yeni icatlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden vaktimi boşa harcamayıp planlı çalışıyorum.

3. Metinde geçen eş anlamlı kelimelerin altını çizelim. Bu kelimelerin eş anlamlılarını kullanarak metni yeniden yazalım. 


Cevap :

Ben de kocaman olunca bilim adamı olmak talep ediyorum.

Vatanım ve insanlık için yeni buluşlar yapmayı muhakeme ediyorum.

Bunun için şimdiden zamanımı boşa sarf etmemek için planlı çalışıyorum.


4. Aşağıdaki noktalı yerlere tarih ve günleri doğru yazarak cümleleri tamamlayalım. 


Cevap :

• Okullar ………… 11 Eylül 2023…………………….. tarihinde açıldı.

• Mahallemize her ……………….. Cuma………………. günü pazar kurulur.

• Ben ………………. 4 kasım 2015………………. tarihinde doğdum.

• ………Mart……… , ………….Nisan………….. , …………. Mayıs……………. ilkbahar aylarıdır.

• Her …..10…. ……. Kasım……….. günü Atatürk’ü anarız.

• Karneleri ……… Haziran …………… ayında alacağız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


5. Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

Bugün bize ders çalışmaya gelecek misin ( ?)
En çok doğayı ( ,) bitkileri (, ) hayvanları anlatan kitapları
seviyorum (. )
Eyvah (, ) defterimi bulamıyorum ( !)
Şimdi ne yapacağım (? )
Büyüklerimizi saymalı (, ) küçüklerimizi korumalıyız ( .)
Bayat ekmekleri martılara (, ) serçelere veya balıklara
verebiliriz ( .)


6. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adları

  • Aleksander Graham Bell
  • İletişim Dünyası
  • Roket
  • İnterneti Nasıl Kullanmalıyım?
  • İnatçı Gölgeler

6. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

İşlediğimiz metinlerden en çok …..” Aleksander Graham Bell” metnini.…… beğendim. Çünkü  ………..çok farklı ve ilgi çekici bir metindi.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları”

İNATÇI GÖLGELER
*
Bahar güneşi kırları tazeliyordu. (…) Fizi ve Çekirdek güle eğlene güneşin altında dolaşıyorlardı. Her hareketlerini taklit eden gölgeleriyse, önlerine düşmüş, onlarla birlikte yol alıyorlardı. Fizi onları merakla izledi.

Bir süre sonra ise “Of, sıkıldım artık bu gölgelerden! Ne yapsam aynısını yapıyorlar!” diye homurdanmaya başladı. Yerinde zıpladı, etrafında döndü. Gölgesinden kurtulmaya çalıştı. Çekirdek de burnunu sallayarak Fizi’yi taklit etti. O da yerinde zıpladı, etrafında döndü. Sonra da koşarak bir ağacın arkasına saklandı. Her ikisi de ne yaptılarsa gölgelerini atlatmayı başaramadılar. Sonunda hayal kırıklığına uğramış bir hâlde sessiz sessiz dolaşmayı sürdürdüler.

Yürürlerken birdenbire serin, sert bir rüzgâr çıktı. Fizi adımlarını hızlandırdı. Çekirdek peşinden yetişmekte zorlanmaya başladı. Esmekte olan rüzgâr o kadar sertleşmişti ki zavallı Çekirdek’in dikenleri bile titremeye başladı. Bir bulut Güneş’e doğru yaklaşıp önüne geçerken gölgeler de yavaş yavaş ortadan kayboldu. Fizi gözlerini hemen gökyüzüne dikti.
“Bir sorunumuz daha var şimdi. Gölgeler. Yeniden ortaya kmadan önce bu gölge meselesini çözmemiz lazım!” dedi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


Çekirdek! kucakladığı gibi koşmaya başladı. Fakat geç kalmışlardı çünkü rüzgâr Güneş’in önündeki bulutları savurmuş ve gölgeler yeniden ortaya çıkmışlardı. Fizi “İnanamıyorum, bu gölgelerden kurtulmak mümkün değil! Onları görünmez kılmak için bir an önce bir formül bulmam lazım.” diye söylendi. Bir süre daha yürümeye devam ettiler. Sonra Fizi aniden durdu ve “Evet, elbette!” diye haykırdı. Çekirdek şaşırarak yerinden sıçradı.

“Neden gölgemiz var Çekirdek biliyor musun?” diye sorarak konuşmasına devam etti. Sonra da kendi sorusunu yanıtladı: “Çünkü bizler arkamızdan gelen güneş ışığının geçmesi için engel oluşturuyoruz! Işınlar geçemiyorlar ve bu nedenle gölge, yani diğer bir deyişle ışığın yokluğu, önümüzde beliriyor!” Bunları duyan Çekirdek şaşkın şaşkın baktı. (…)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?


Kısa Cevap : “İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikelere karşı çok dikkatli olmalıyız.

İnternet ortamına iyi niyetli insanların ulaşabileceği gibi kötü niyetli insanların da olabileceğini bilmeli e dışarıda davrandığımız gibi İnternet ortamında da çok dikkatli davranmalıyız.

İnternet kullanımında yanlış veya zararlı bilgileri erişim sağlayabilir siber zorbalık ve dolandırıcılığa maruz kalabiliriz.

Kişisel bilgilerimizi aldığını söyleyen insanlar bizleri tehdit edebilir ve kötü niyetli insanların oyunlarına gelebiliriz.

Yeter de şu kumar internet bağımlılığı yabancılarla konuşma, silah ve madde kullanımı gibi kötü durumlarla karşı karşıya gelebiliriz.

Bunun için böyle bir durumla karşılaştığımız zaman hemen aile büyüklerimizden veya öğretmenimizden yardım istemeli olay büyümeden önlem almalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videonun konusunu yazalım. 


Cevap :

Güvenli internet kullanımı.


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplayalım.


1. Genel ağ sayesinde hangi işlerimizi yapabiliriz? 


Cevap :

İnternet sayesinde bankacılık işlemlerimizi ve online alışverişi yapabiliriz.


2. Genel ağı güvenli kullanmadığımızda ne tür tehlikelerle karşılaşabiliriz?


Cevap :

İnterneti güvenli kullanmadığımızda kötü niyetli kişiler fotoğraf, video, şifre gibi kişisel bilgilerimizi ele geçirebilir, bu bilgileri kötü amaçlar için kullanabilirler.


3. İnterneti güvenli kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap :

Kişisel bilgilerimizi paylaşmamalı ve güvenli siteleri tercih etmeliyiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videoya faklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Genel Ağ Kullanımına Dikkat


4. Etkinlik 


Soru : İnterneti kullanırken başka hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz? Anlatalım.


Kısa Cevap : “İnterneti kullanırken başka hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnterneti kullanırken telefon numaramız, yaşımız, TC kimlik numaramız fotoğraflarımız gibi kişisel bilgilerimizi asla başkasına paylaşmamalı ve bu paylaşımları mutlaka ailemizin bilgileri doğrultusunda güvenilir sitelere yapmalıyız.

Yabancılarla konuşmamalı, samimi olmamalı onların bize tehditlerine karşı kulak asmamalı ve hemen ailemize haber vermeliyiz.

İnternette kullanırken ayrıca yabancılarla konuşmamaya ve siber zorbalığa karşı çok dikkat ediyorum.


5. Etkinlik 


Soru : Güvenli internet kullanımı konusunda yaşadığımız veya duyduğumuz bir olayı oluş sırasına dikkat ederek yazalım. Yazımızda noktalama işaretlerini doğru yerlerde kullanalım.


Kısa Cevap : “Güvenli internet kullanımı konusunda yaşadığımız veya duyduğumuz bir olayı oluş sırasına dikkat ederek yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Haberlerde okuduğum güvenli internet kullanımı konusunda yaşadığımız veya duymuş olduğum bir başka olay da hediye verme adı altında dolandırıcılık işlemleridir.

Hediye kazandığını sanan internet kullanıcısı verilen linklere tıklamış ve kimlik bilgilerini girmişti.

Ardından para göndermek için kart bilgilerini de girince kartın içerisindeki parası alınmış ve zor durumda kalmıştır.

Bunun için güvenli siteler dışında asla kart bilgilerimizi internet ortamlarında paylaşmamalıyız ve hediye gibi verilen haberlere inanmamalı gelen yabancı linklere tıklamamalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki broşürü inceleyelim.


Cevap :

Görseli bir kaç defa gözden geçiriniz.


Soru : b) Bilgisayarın doğru kullanımı konusunda bir broşür de biz hazırlayalım. Broşürümüzü kendi çizimlerimizle veya bulduğumuz görsellerle zenginleştirebiliriz. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : a. Yukarıdaki görseli inceleyelim.
b. Genel ağda bu tür bir durumla karşılaştığımızda şunu
yaparım:


Cevap :

  • Sayfayı Kapatırım

Soru : İşaretlediğimiz seçeneği nedenleriyle açıklayalım:


Cevap :

Sayfayı kapatma sebebim bu linklerin güvenilir olmadığındandır. Bu linke tıklarsam kimlik bilgilerim, adres bilgilerim veya bilgisayarım ele geçirilebilir ve tehlikeli durumlar söz konusu olabilir.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Karagöz oyununda yer alan karakterler ile ilgili bir araştırma yapalım.


Kısa Cevap : “Karagöz oyununda yer alan karakterler ile ilgili bir araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz oyununda yer alan diğer karakterler başrol oyuncusu olarak Hacivat, kadınlardan Hacivat’ın kızı, Karagöz’ün karısı, Zenneler, Salkım İnci,, Kanlı Nigar, İstanbul ağzıyla konuşan Çelebi ve Tiryaki, Anadolulu kişiler olan Kayserili Bolulu ve Kastamonulu, Anadolu’nun dışından gelen Kürt, Laz, Arnavut ,Arap ve Acemdir.

Oyunun uzunluğuna ve konusuna göre bu karakterlerden biri veya birkaçı oyun içerisinde canlandırılabilir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180


2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Astronotlar“ hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : ““Astronotlar“ hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Astronotlar Ay’ı ve diğer gök cisimlerini incelemek, oralara ulaşmak amacıyla çalışmalar yürüten, uzaya gitmek üzere özel olarak eğitim alan, uzay araştırmalarında görev yapan insanlardır.

Astronotların uzayda hayatta kalabilmeleri için yüksek maliyetli koruyucu özel bir giysileri vardır. Bir uzay giysinin Dünya’daki ağırlığı, içinde hiç kimse yokken 127 kilodur. Uzayda hiçbir ağırlığı olmadığı için, bu ağırlığa rağmen astronotlar uzayda  kolayca dolaşabilirler.

Günümüze kadar uzaya insan gönderen ülkeler Rusya, Çin ve Amerika Birleşik Devletleridir.

Astronotlar, uzayda genellikle besin değeri yüksek dondurulmuş kuru gıdalar tüketirler.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım. Her kelimeyi birer cümlede kullanalım.


Cevap :

Uzay Kelimesi

Sözlük Anlamı :

1. (isim, gök bilimi) Gök cisimleri de dâhil olmak üzere bütün varlıkların içinde bulunduğu sonsuz boşluk; gök, feza, mekân.

2.( isim, matematik ) Çeşitli boyut ve özelliklere sahip mekân.

Tahminim :  sonsuz alan, gök

Cümlem :

  1. İleride bir astronot olup, uzaya gitmeyi çok istiyorum.
  2. Uzay ile ilgili bilgiler edinmek çok hoşuma gidiyor.

Yön Kelimesi

Sözlük Anlamı : Belli bir noktaya göre olan yer; cihet, taraf.

Tahminim : taraf, yer

Cümlem :

  1. Kaybolduğunda yönünü bulmak için neler yaparsın?
  2. Yanlış yönde gittiğimizi düşünüyorum.

Roket Kelimesi

Sözlük Anlamı :

  1. Bir çeşit füze.
  2. Atış sırasında mekanik olarak yön verilen, yörüngesinin başlangıcında öz itmeli olarak yol alan ve daha sonra yalnız balistik kanunlarına bağlı kalan mermi.

Tahminim : füze

Cümlem :

  1. Roket fırlatma anı kameralar ile kaydedildi.
  2. Sergide roketlerin içerisini gezme imkanı verilecekmiş.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiirde roketin hangi özellikleri anlatılmıştır? 


Cevap :

Şiirde roketin uçması ve ateş saçması özellikleri anlatılmıştır.


2. Şiire göre uzay nasıl bir yerdir? 


Cevap :

Şiire göre uzay yönü olmayan, insanların boşlukta olduğu, karanlık bir yerdir.


3. Şair neyi tahmin etmemizi istiyor? 


Cevap :

Şair uzayda zamanın nasıl geçtiğini tahmin etmemizi istiyor.


3. Etkinlik 


Soru : a) Evinizde hangi teknolojik ürünler hayatınızı kolaylaştırmaktadır? Arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Evinizde hangi teknolojik ürünler hayatınızı kolaylaştırmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimizde hayatımızı kolaylaştıran teknolojik ürünler

  • Fırın
  • Ocak
  • Buzdolabı
  • Tost makinesi
  • Su ısıtıcısı
  • Mutfak robotu gibi aletler
  • Bilgisayar
  • Tablet
  • Oyun konsolu
  • Televizyon
  • Telefon
  • Ütü
  • Ocak
  • Priz
  • Elektrik
  • İnternet
  • Üçlü prizler
  • Kahve makinesi
  • Hamur yoğurma makinesi
  • Çamaşır makinesi
  • Bulaşık makinesi
  • Kurutma makinesi
  • Klima
  • Pervane
  • Şarj Cihazı

Soru : b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Kelimelerin eş anlamlıları kırmızıyla gösterilmiştir. Bu kelimeleri numaralarına göre bulmacaya yazalım. Bulmacada aynı renkteki harfleri aşağıya yazarak sloganı bulalım.


Cevap :

SLOGAN :  Bilim İlerlemektir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 177-178-179-180 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176


2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?


Kısa Cevap : “Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremizdeki insanların neredeyse birbirleriyle telefon, internet , aracılığı ile haberleşiyorlar. Telefon ve internet ile konuşuyor, birbirlerini görüntülü arıyor yada mesajlaşıyorlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

Telgraf : İki merkez arasında işaretler yardımıyla yazılı haberleri ileten araç.

Cümlem : Eskiden haberleşmek için telgrafla kullanılırdı.

Bilgisayar : Çok sayıda işlemlerden oluşan işi yapan elektronik araç.

Cümlem : Bilgisayar Dünya’ nın en büyük icatlarından bir tanesidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Şiir ile ilgili sorulara verdiğimiz doğru cevapları takip ederek çıkacağımız kapıyı boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : a) Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım. Arkadaşlarımızla konuşurken uygun hitap ifadelerini kullanalım.


Kısa Cevap : “Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her teknolojide olduğu gibi bilgisayarın da hem yararları hemde zararları vardır. Önemli olan teknolojiyi amacına uygun belirli saatler içerisinde kullanmak ve hayattan kopmamaktır. Bu kurallara dikkat ettiğimiz ve belirli amaçlar için kullanıldığı zaman teknoloji bizlere hizmet eder. Aksi halde bizler teknolojinin kölesi oluruz ve bizlere bağımlılık yapabilir.

Bilgisayar haberlerin kolay elde edilmesi, bilgi elde edimi ve paylaşımını hızlandırır. İnsanlar arası iletişimi hızlandırmıştır. Yeni iş imkanları doğmuştur. Film izlemek, oyun oynamak ve ödev yapmak daha kolay hale gelmiştir.

Çok aşırı kullanımı ile bağımlılıklar, çevreden kopma , ders başarısızlıkları görülmüştür. Fiziksel bazı rahatsızlıklara sebep olmuştur. Akrabalık ve çevre ilişkilerini azaltmış, kötü insanlarla karşı karşıya gelme ve zarara uğrama durumları meydana gelmiştir.


Soru : b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


4. Etkinlik 


Merhaba, ben nokta.

Tarih atarken gün, ay ve yılın arasında beni kullanabilirsiniz.

“19. 12. 2012 (iki bin on iki) yılında doğdu.

Soru : Yukarıdaki açıklamaya uygun iki örnek cümle yazalım. 


Cevap :

  1. Annem 21.09.1992 tarihinde doğmuş.
  2. Annem 01.05.2013 tarihinde işe başlamış.

5. Etkinlik 


Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak bir yazı yazalım. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım.

merak / bilgisayar / zaman / icat 


Kısa Cevap : “Merak bilgisayar zaman icat kelimeleri kullanarak bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Merak duygusu yüzyıllar boyunca insanlara birçok icat yaptırmıştır. Bu icatlar zamanla daha da gelişmiştir. Günümüzde bir çok icat yapılmakta ve her geçen gün bu icatlar ilerletilmeye çalışılmaktadır.

Teknoloji öyle bir noktaya gelmiştir ki neredeyse hayatımızın her yerinde olmaya başlamıştır. Günlük hayatta gerek evde, gerek dışarıda gerek okul ve iş yerinde icatlar hayatımızın bir parçası haline gelmişlerdir.

Önemli olan bu icatlardan faydalanmak, zararlarından kaçınmak ve bizim onlara değil, onların bize hizmet etmesini sağlamaktır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-173-174-175-176 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.


Kısa Cevap : “En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence en önemli icat telefondur. Telefon sayesinde iletişim sağlanmış ve insanlar birbirleriyle kolaylıkla haberleşebilmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştirelim.

1. Daha önceden olmayanı üretme, var etme, buluş.

2. Resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların ya da bilimsel çalışmalar yapanların çalıştığı yer.

3. Bitki bilimi.

4. Elektrik üreten araç, pil.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Aleksander Graham Bell’in ilk icadı nedir? 


Cevap :

Alexander Graham belin ilk icadı değirmendeki unu öğütmeye yarayan pratik bir el aletidir.


2. Bell ve Watson’ın ilk telefon konuşması nasıl gerçekleşmiştir? 


Cevap :

Bell ve Watson’ ın ilk telefon konuşmasını yardımcısı bak sonra seslenmek isterken farkında olmadan kablo aracılığıyla yapmasıyla oldu.


3. Radyofon adı verilen alet ile telefonda nasıl bir gelişme sağlandı? 


Cevap :

Radyofon adı verilen alet ile telefonda uzak mesafeden sesin ulaşması gelişmesi sağlandı.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Telefonun icadı


4. Etkinlik 


Soru : İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. 


Kısa Cevap : “İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde birçok icat edilen teknolojik alet vardır ki neredeyse hayatımızda bütünleşmişlerdir.

Hepimiz bu teknolojik aletlerden en az bir ikisini gün içerisinde mutlaka kullanırız.

Bir şeyler izleyebilmek için televizyon, dinleyebilmek için radyo, bilgi edinmek ve derslerimizi yapabilmek için bilgisayar, istediğimiz yazıları çıkarabilmek için yazıcı, müzik veya herhangi bir şey dinleyebilmek için MP3 çalar, zamanı öğrenebilmek için saat, çamaşırlarımızı yıkayabilmek için çamaşır makinesi yıkabilmek için bulaşık makinesi ütüleyebilmek için ütü elde edebilmek için, mutfak işlerimizi kolaylaştırmak için doğrayıcı gibi mutfak aletleri, istediğimiz yere gidebilmek için çeşitli arabalar , elektronik aletleri şarj etmek ve çalıştırmak için elektrik ve aydınlanabilmek için ışık, lamba gibi aletleri örnek olarak gösterebiliriz.

Daha birçok teknolojik alet olmakla beraber bunlar gün içerisinde en çok kullandığımız aletlerdir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : a) Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyalım.


Cevap :

TELEFONUN İCADI 

1876 (bin sekiz yüz yetmiş altı) yılında Alexander Graham Bell ( Aleksandır Graham Bel ) telefonu icat etti. Bir tel aracılığıyla insan sesinin bir yerden başka bir yere aktarılmasına insanlar çok şaşırmışlardı. Telefon on yıl içinde önce Amerika’ya daha sonra tüm dünyaya yayıldı.


Soru : b) Yukarıdaki metni sayfa düzenine ve temizliğine dikkat ederek yazalım.


Cevap :

Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Verilen konuya uygun bir yazı yazalım. Yazım ve noktalamaya dikkat edelim. 

Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.


Kısa Cevap : “Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben bir mucit olsaydım insanla yararı dokunacak robotlar icat etmek isterdim.

Böylelikle hayatın her alanı kolaylaşmış olurdu.


Soru : b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 159, 160, 161


2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları”

SAĞLIK MUTLULUKTUR

Sağlıklı olmak için
İyi beslenmeliyiz.
Et, süt, yumurta, meyve,
Sebze de yemeliyiz.

Hastalıklara karşı
Güçlü olmak gerekir.
Temiz hava, bol güneş
Sağlığa iyi gelir.

Yalnızca bunlar yetmez,
Aşı da olmalıyız.
Temizliği sevmeli,
Uykuyu tam almalıyız.


1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayalım. 


1. Sağlıklı olmak için nasıl beslenmeliyiz? 


Cevap :

Sağlıklı olmak için iyi beslenmeli, et, süt, yumurta, meyve ve sebze yemeliyiz.


2. Sağlığa neler iyi gelir? 


Cevap :

Sağlığa temiz hava bir gün bol Güneş aşılar, temizlik ve uyku iyi gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


3. Yukarıda verilen kelimelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

a) İki takım maç boyunca iyi mücadele etti.

b) Diş fırçamıza leblebi tanesi kadar diş macunu koymalıyız.

c) Burun koku almamızı sağlayan duyu organımızdır.


4. Aşağıda karışık olarak verilen hecelerden kelime, kelimelerden anlamlı cümleler oluşturalım.


Cevap :

Temiz olmayı seviyorum.

Düzenli yürüyüş yaparım.

Dişlerime iyi bakarım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


5. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulup bulmacayı çözelim.


Cevap :

  1. Ulus
  2. Misafir
  3. Fakir
  4. Rüya

6. Cümleleri doğru noktalama işareti ite tamamlayalım.


Cevap :

Yaşlı kadın (,) pazarcıya sordu:
(—) Taze yumurtan var mı (?)
Pazarcı:
(—) Var teyze (,) kaç tane vereyim (?)


7. Verilen cümlelerin sonuna uygun soru eklerini (mı, mi, mu, mü) getirerek cümleleri yazım ve noktalama kurallarına uygun yazalım.


Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur.

Cevap : Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur mu?

Melike parkta koşuyor.

Cevap :  Melike parkta koşuyor mu?

Kahvaltıda yumurta yedi.

Cevap : Kahvaltıda yumurta yedi mi?

Kabanını giymeyince üşüdü.

Cevap : Kabanını giymeyince üşüdü mü?


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158


2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları”

BEYAZ BIYIKLAR

Öğle yemeğinde ıspanak vardı.
— Amma da iş, dedi büyük kardeş, ıspanak hiç yoğurtsuz yenir mi?
— Öyle ya anne, dedi ortanca kardeş. ıspanak yoğurtsuz yenmez.
Küçük kardeşleri Orhan hiçbir şey demedi oysaki hepsinden çok yoğurdu severdi o.
~ Dediğiniz gibi olsun, dedi anneleri. Peki yoğurt almaya kim gidecek?
Bu işi her zaman Orhan görürdü. (…) Her gidişinde elinde olmadan yoğurttan tadardı yolda.
— Orhan gitsin, dedi kardeşleri, belki artık yapmaz…
— Söz veriyorum, dedi Orhan, yerinden sıçradı, paralar cebinde, tabak elinde, soluğu yoğurtçuda aldı. Dönerken dayanamadı, köşeye geldiğinde bir o yana baktı bir bu yana, sonra tabağı dudaklarına götürdü, tattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Odaya girdiği zaman kardeşlerine baktı, onlar da Orhan’a baktı, sonra ikisi birden gülmeye başladı.
— Neye gülüyorsunuz, dedi Orhan. Ben artık eski Orhan değilim.
— Elbette değilsin, dedi büyük kardeşi, çok başkasın şimdi. bak, beyaz bıyıkların var.
Orhan ağabeyini anlayamadı:
— Nasıl bıyıklar a canım, dedi.
Kardeşi cevap vereceği yerde, yerinden kalktı, duvarda asılı duran aynayı aldı. Orhan’a uzattı. Orhan aynaya bakınca ne görsün? Ust dudağında yoğurttan upuzun bir bıyık vardı. Çok utandı, cebinden mendilini çıkardı, neylesin? İşi şakaya döktü:
— Tüh, dedi. Hem aklımdaydı ya, ağzımı silecektim!


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!