2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Getirdiğiniz görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan’ı çok seviyorum. Mustafa Kemal Atatürk’ün bize hediye ettiği bir bayram. Türkiye Büyük Millet Meclisi açılırken Mustafa Kemal Atatürk bu güzel günü bize hediye etmiş. 23 Nisan’da oyunlar oynar gösteriler yapar ve çok eğleniriz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru :  a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya ülkeleri, dünyadaki çocukları.

çocuk : Daha bakıma muhtaç olan insan.

bayram : bir yılda veya belirli bir şekilde tekrar eden önemli bir olayı kutlamak için olan özel olan gün.

Türkiye : Bizim güzel vatanımız.


Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü 365 günde tamamlar.

çocuk : Çocuklar, gelecek nesillerin yetişkinleridir.

bayram : Bayramı kutlamak için, büyükannemin yanına gidecektik..

Türkiye : Türkiye’de doğduğum için, çok mutluyum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Türkiye hangi özelliğiyle dünyanın tek ülkesiymiş?


Cevap : Çocuklara bayram veren tek ülke Türkiye’dir.


2. “Siyah, beyaz, sarı olsun,” derken şair kimlerden bahsetmiş?


Cevap : Siyah, beyaz, sarı olsun derken şair insanların ten renginden bahsetmiştir.


3. Şair kimlerin neşemize ortak olmasını istemiş?


Cevap : Şair bütün çocukların neşemize ortak olmasını istemiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını şiirden bulup karşılarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


siyah = beyaz

Cümlem : Resmini kullanmak için siyah ve beyaz boyayı karıştırarak gri boya elde etti.

kapalı = açık

Cümlem : Kapalı hediye kutusunun acele ile açtı.

düşman = dost

Cümlem : Düşman dost ayırt etmeden herkese ön yargısız yaklaşmaya karar verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.


Kısa Cevap : “Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan gününde

Atamız önemli bir günde

Hediye etti bize bu bayramı

Tüm dünyada bir tek çocuk bayramı

23 Nisan gününde

Ay yıldızlı bayrağımız

Şehitlerin kanıyla sulanmış

Elimizde, sallıyoruz göklere

23 Nisan gününde

Atatürk düşmanlardan temizledi

Emanet etti bu cennet vatanı

Özgürlüğümüzü verdi

23 Nisan gününde


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Önceki etkinlikte yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okurken nelere dikkat ettiniz? Aşağıdaki davranışlardan uyguladıklarınızı işaretleyiniz.


Cevap : Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , noktalama işaretlerine ve duygu ile okumaya dikkat ettim.

Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , duygularımı katarak okumaya çok dikkat ettim. Şiirdeki noktalama işaretlerine de dikkat etmeye çalıştım. Heyecanlanmadan okumaya dikkat ettim.

Satırları parmağımla takip ettim.
(X) Şiiri ezbere okudum.
(X)Acele etmeden, anlaşılır hızda okuma yaptım.
(X)Kelimeleri doğru telaffuz etmeye özen gösterdim.
(X)Vurgu ve tonlamaya dikkat ettim.
(X)Arkadaşlarımın duyabileceği bir ses tonu kullandım.
(X)Sesimi gereksiz yere alçaltıp yükseltmedim.
(X)Noktalama işaretlerine dikkat ettim, doğru yerlerde nefes aldım.
(X)Beden dilimi uygun şekilde kullandım.
(X)Dinleyicilerle göz teması kurdum.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.


Kısa Cevap : “Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat geleneksel Türk tiyatrosunun başlıca türlerinden birisidir. Karagöz ve Hacivat taklit ve konuşmaya dayalıdır. Perdede oynanan bir gölge oyunudur. Karagöz öğrenim görmemiştir ve zekidir. Hacivat ise eğitim görmüş ve gösteriş meraklısıdır.


“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kardan Adamın Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kardan Adamın Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

KARDAN ADAMIN ŞARKISI

(…) En hareketli ve cıvıl cıvıl mevsim bahardı. Baharın sesi her yerde duyulurdu. Bazen cıvıldayan bir kuş, bazen vızıldayan bir arıydı bu ses. Bazen de kış uykusundan uyanıp homurdanan huysuz bir ayı ya da bahçesini tırmıklayan bir tavşan…


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Yaz da pek farklı değildi. Sokaklar insanlarla dolar, ormandaki canlılar gölge arardı. Sonbaharda önce yapraklar sararırdı, sonra rüzgâr savururdu onları her yere. Bastıkça “haşır huşur” diye ses çıkarırdı kuru yapraklar. Ta ki temizlik görevlisi gelip yaprakları süpürene kadar. Temizlik görevlisinin süpürgesi de en az yapraklar kadar gevezeydi. “Haş huş” diye şarkı söylerdi süpürge, temizlik görevlisi onu salladıkça.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Kışınsa tüm doğa sessizliğe bürünürdü. Ne çayırlarda fındığını “kıtır kıtır” kemiren bir sincabın ne de ağacı “tak tak” oyan bir ağaçkakanın sesi duyulurdu. Kışın yalnız ayılar ve kaplumbağalar değil, sanki tüm doğa uyurdu. Etrafta ne birbirini kovalayan tül kanatlı helikopter böcekleri ne rengârenk kelebekler ne de “vız vız” uçuşan arılar olurdu.

Kışın bu sessizlik, kar yağana kadar sürerdi. Kar yağınca doğanın sessizliği bozulurdu. Atkısını takan, paltosunu ve şapkasını giyen çocuklar fırlardı dışarıya, oyun oynamaya. O kış da yine bol bol kar yağdı. Çocuklar sımsıkı giyinip çıktılar dışarıya. Ayşe, Ömer, Ali, Suna, Tuna… Neşeli kahkahalarla önce kartopu oynadılar. Karda dolaşıp yuvarlandılar. Sonra da kızakla kaydılar.

Sıra gelmişti kardan adam yapmaya. Karları top top yuvarladılar. Kocaman da bir baş yaptılar ona. İki kömür göz, bir de upuzun havuç burun. Suna, eski püskü atkısını da getirmişti yanında. Sımsıkı bağladılar atkıyı kardan adamın boynuna.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Kardan adam çocukları çok sevdi:
— Ne neşeli çocuklar bunlar, dedi.
Çocuklar, kardan adamın karşısına geçip bir de şarkı söylediler. (…)

Akşama doğru çocuklar, kardan adama el sallayıp evlerine gittiler. Her yer yine sessizliğe büründü. Kardan adamın canı çok sıkıldı. Ofladı kardan adam, pufladı… Gece ilerledikçe kendini iyice yalnız hissetti. Sonra da başladı çocuklardan duyduğu şarkıyı mırıldanmaya:

“Kar yağıyor lapa lapa,
Kar, oyundur çocuklara…”

Söyledikçe neşelendi, neşelendikçe söyledi. Kardan adamın şarkısıyla tüm doğa şenlendi. (…)

Koray Avcı ÇAKMAN
Masal Rüzgârı
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Güneş Uykuda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güneş Uykuda Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Gökyüzü ile ilgili gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Kısa Cevap : “Gökyüzü ile ilgili gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gündüzleri gökyüzüne baktığım zaman masmavi bir gök görmekteyim. Güneş sapsarı bir şekilde parıldıyor. Beyaz bulutlar etrafta dolaşıyor. Yağmurlu günde ise bu beyaz bulutlar simsiyah olabiliyor. Akşam gökyüzüne baktığımda ise simsiyahtır. Beyaz yıldızlar gökte parıldıyor ve Ay’ı görüyorum.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


Cevap : Güneş çok yorgun gözüküyor. Sanırım uyuyacak bu uyku sırasında hayvanların başına gelenleri anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Güneş kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Kısa Cevap “Güneş kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Güneş bana kocaman bir yıldızı hatırlatıyor. Gökyüzüne baktığım zaman parıl parlayan bu yıldız gördükçe beni mutlu ediyor. Güneşin doğuşunu ve batışını izletmekte çok heyecan verici.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız. Bu kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.


Cevap :

gece = Gündüz yapmadığı ödevini gece tamamlaması gerekiyordu.

gündüz = Gündüz işleri için dışarı çıkacaktı.

sabah = Sabah dersine geç kalmıştı.

akşam = Akşam eve gelmediği için herkesi meraklandırdı.

gökyüzü = Çimlerin üstüne uzanıp gökyüzünü seyretmeyi çok seviyordu.

Konuşma:

Fatih tableti ile gece gece oynadığı için geç uyudu. Yarın dersi olduğundan habersizdi. Uyandığında hemen gökyüzüne baktı. Parıl parıl parıldayan güneşi görünce dersini hatırladı. Fatih sabah dersine geç kalmıştı. Gündüz onun için çok verimsiz geçmişti. Çünkü çok uykusuzdu. Eve gelince akşama kadar uyudu. Bir daha geceleri tabletle oynamayacağına kendi kendine söz verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

2…  Top oynamak, ip atlamak, dilediği kadar uyumak istiyordu.
3… Etrafa saçtığı ışığı alıp çantasına koydu.
1… Güneş’in canı çok sıkılıyordu.
5.. Okula giderken üşüyen bir çocuk Güneş’e seslendi.
4.. Her yer kapkaranlık oldu.
6… Üşüyen çocuğu görünce Güneş, kendinden çok utandı.


4. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıdaki cümleleri metne uygun ifadelerle tamamlayınız. 


Cevap :

Güneş’in canı çok sıkılıyordu çünkü ; artık başka bir şeyler yapmak istiyordu. Top oynamak, ip atlamak, dilediği kadar uyumak istiyordu.

Güneş, kendisinden çok utandı çünkü  ; okula giden bir çocuk güneş olmadığı için elleri, yüzü, kulakları soğuktan buz gibi olmuştu.

Her yer kapkaranlık olmuştu çünkü ; Güneş etrafı saçtı parıl parıl ışığı çantasına koydu.

Dünyadaki insanlar çok sevindiler çünkü ; Güneş çantasına koyduğu ışınlarını tekrar yaymaya karar verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak verilen kelimelerin zıt anlamlılarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

uyumak – uyanmak

çürük – sağlam

giriş –  çıkış

aydınlık – karanlık

kapalı – açık

gündüz – gece


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki hava durumu sembollerini anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Siz de aşağıya karlı havayı ifade eden farklı bir işaret çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru :  a. Aşağıda ön ve arka yüzleri görülen kartpostalı inceleyiniz. Kartpostalda nerelerde büyük harf kullanıldığını belirleyiniz.


Cevap :

Özel isimlerde, cümle başında  ve özel günlerde büyük harfler kullanılmıştır.


Soru : b. Kartpostala göre aşağıdaki açıklamalardan doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap :

Kartı yazmaya hitap ifadesiyle başlarız. D

Mesajımızı kısaca, açık ve anlaşılır olarak yazarız. D

Adımızı, soyadımızı yazarak kartın yazımını tamamlarız. D

Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanırız. D

Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakırız. D


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayarak siz de bir kartpostal hazırlayınız.


Cevap :

Bu etkinliği yönergeleri takip ederek evinizde yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiğini araştırınız.


Kısa Cevap : “Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiğini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sonbahar geldiğinde havalar yavaş yavaş soğumaya başlar. Gündüzler kısalır, geceler uzar. Güneş geç doğal erken batar. Artık daha uzun ve kalın kıyafetler giymeye başlarız.

Yapraklar kahverengi sarı renklerine dönerler ve etrafta yapraklar düşer. Ağaçlar yapraklarını döker. Göçmen kuşlar havalar soğuduğu için daha sıcak bölgelere göç etmeye başlarlar. Sonbaharda artık mandalina  portakal ve elma görmeye başlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ÇİFTÇİ İLE ÇOCUKLARI

Koşun durmadan çalışın, didinin;
Topraklar altındır çalışanlara.
Çok hasta olan zengin bir çiftçi,
Çocuklarını çağırttı, dedi ki onlara:
“Tarlaları satmaya kalkmayasınız sakın.
Ecdadımızdan kaldı bize onlar.
İçinde büyük bir hazine yatar.
Yerini bilemem, kendiniz bulun çıkarın.
Bir parçacık gayretle hakkından gelirsiniz;
O hazine sayesinde de yükselirsiniz.
Kazın, çapalayın, sürün, belleyin, tarayın;
El değmedik yerini bırakmayın.”
Sarıldılar kazmaya çocuklar.
Sürüldü, çapalandı tarlanın dört bir yanı;
Mahsul pek bol oldu harman zamanı.
Ne hazine ne de bir şey; tecrübeli ihtiyar
Sade şunu anlatmak istemişti:
Dünyada en büyük hazine işti.

Orhan Veli KANIK
La Fontaine’in (La Fonten) Masalları


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Metnin varlık kadrosu kimlerden oluşmaktadır? 


Cevap : Zengin çiftçi, zengin çiftçinin çocukları.


2. Metnin konusu nedir? 


Cevap : Metnin konusu: İnsanın çabalayarak çalışmasını en büyük hazine olduğunu anlatmaktadır.


C. Aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

(Y) 1. Alfabemizde 28 harf vardır.
(D) 2. Kelimeler, sözlüklerde alfabetik sıraya göre sıralanır.
(D) 3. Hikâye, gerçek veya tasarlanmış olayları anlatan düzyazı türüdür.
(Y) 4. Yer adlarında geçen mahalle, cadde, sokak gibi kelimelerin ilk harfi küçük yazılır.
(D) 5. Millî ve dinî bayramların adları büyük harfle başlar.
(Y) 6. Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları küçük harfle başlar.


Ç. Alfabemizdeki harflerden eksik bırakılanları alfabetik sıraya göre noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


D. Aşağıdaki cümleleri uygun noktalama işaretlerini kullanarak tamamlayınız.


Cevap : 1. Dün gece seni rüyamda gördüm.

2. 18 Mayıs’ta doğum günümü kutladık.

3. Tuna 2. sınıfa gidiyor

4. Eyvah! Okula geç kaldım.

5. Erol domates fidelerini suladın mı?


E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Kitabınızda bulunan metinleri sayfa numaralarıyla liste hâlinde görebileceğiniz bölüm aşağıdakilerden hangisidir?


A) İçindekiler B) Kaynakça C) Sözlük


2. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yazım yanlışı yoktur?


A) Komşumuz fatma teyze ile selamlaştık.
B) Aslı, annesine gecikeceğini haber verdi.
C) Köpeğim tarçın ile parkta dolaştık.


F. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanları eşleştiriniz. Noktalı yere, eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını yazınız.


Cevap :

Dost : Düşman

Zor : Kolay

Tok : Aç

Kötü : İyi


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa, mevsimlerle ilgili görseller getiriniz.


Kısa Cevap : “Sınıfa, mevsimlerle ilgili görseller getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46-47-48 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Uçurtma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Uçurtma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144


Soru : Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Rengarenk : Çeşitli renkleri olan, renk renk

Kuğu : Yabani ve evcil türleri bulunan, çok uzun ve kıvrık boyunlu geniş kanatlı bir su kuşu.

Uçurtma : Üzeri kaplanmış, iple bağlanarak rüzgar yardımıyla uçurulan oyuncak.


Soru : Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Rengarenk : Rengarenk, karışık renkli, renk renk, birçok renkten oluşan gibi anlamlara gelmektedir.

Kuğu : Kuğu, perdeayaklılardan, yabanıl ve evcil türleri bulunan, çok uzun ve kıvrık boyunlu, geniş kanatlı, geniş gagalı, bütünüyle beyaz ya da siyah beyaz tüyleri olan, iri bir su kuşu gibi anlamlara gelmektedir.

Uçurtma : Uçurtma, üzeri renkli kâğıtlarla, bezle vb. kaplanmış hafif çıtalardan yapılmış çokgen biçimli bir gövde ve süslü bir kuyruktan oluşan, sicimle bağlanarak, rüzgâr yardımıyla uçurulan bir tür oyuncak gibi anlamlara gelmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 137 Cevapları


 Soru : Soruları ‘Uçurtma’ şiirine görsel cevaplayınız.


1. Çocuğun nasıl bir uçurtması var?


Cevap : Rengarenk bir uçurtma var.


2. Uçurtma kimlerle arkadaş?


Cevap : Serin rüzgarlarla arkadaş.


3. Şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Uçurtma uçuran bir çocuğun sevinci konu almaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 138 Cevapları


 Soru : Hikayelerden birini seçiniz. Seçtiğiniz hikayeye ait bölümlerin kutularını işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144 MEB Yayınları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 139 Cevapları


 Soru : Seçtiğiniz hikayeyi tamamlayarak yazınız. Hikayenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Arkadaşları ona hayvanlarla ilgili kitaplarının olduğunu söylemiş. Bu kitapta ise hayvanlar hakkında ilginç bilgiler varmış.

Bu ilginç bilgileri okursa yeni şeyler öğreneceğini söylemişler. Veli’de en kısa zamanda bu kitabı kendilerine ödünç vermelerini istemiş. O da bu kitabı çok merak ediyormuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları


 Soru : Mevsimler hakkında bildiklerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Mevsimler hakkında bildiklerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Toplamda dört adet mevsim bulunmaktadır. Mevsimlerin hepsinin apayrı güzelliği bulunmaktadır. İlk olarak ilkbahar mevsimi  bulunmaktadır.

İlkbahar mevsiminde kuşlar, kelebekler, hayvanlar, çiçekler, bitkiler belirir ve ortaya çıkmaya başlarlar. Ağaçlarda meyve ve çiçekler çıkmaya başlar. Etrafta çeşit çeşit kelebekler dolaşmaya başlar.

Daha sonra ise yaz mevsimi gerçekleşmektedir. Yaz mevsiminde hava sıcaklamaya başlar. Serin ve açık renkli kıyafetler tercih edilmeye başlar. Daha sonra sonbahar mevsimi gerçekleşmektedir.

Sonbahar mevsiminde ise yapraklar etrafa renk renk dökülmeye başlar. Daha sonra ise kış mevsimi gerçekleşmektedir. Kış mevsiminde hava çok soğuk olmaya başlar. Kış mevsiminde koyu renkli ve kalın kıyafetler tercih edilmeye başlar. Mevsimler bu şekilde sırasıyla gerçekleşmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları


 Soru : Resmi inceleyiniz. Resimde bulunan varlıkların adlarını işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları


 Soru : Kelimeleri zıt anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  1. 10
  2. 13
  3. 11
  4. 8
  5. 7
  6. 6
  7. 4
  8. 1
  9. 3
  10. 2
  11. 5
  12. 9
  13. 12

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları


 Soru : Satır sonuna sığmayan kelimelerden hangileri doğru ayrılmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki cümleleri “mi” soru ekini kullanarak soru cümlesi haline getiriniz.


Cevap :

  1. Ayça, gezegenleri araştırır mı?
  2. Emir, çiçekleri her gün sular mı?
  3. İpek, yaz mevsimini çok sever mi?
  4. Metin, gece gökyüzünü seyreder mi?
  5. Esma, gökyüzünde kutup yıldızı gördü mü?
  6. Sabri, uzayı merak ediyor mu?
  7. Atakan, rüzgarda üşüdü mü?


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yeme İşi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yeme İşi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149


Soru : Fıkrada ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Bayram yaklaşınca Nasrettin Hoca ile arkadaşları bir araya toplanmışlar(.)
O gün hangi yemeklerin kimler tarafından yapılacağı kararlaştırılmış(.) İçlerinden biri:
(—)Dolma benim üstüme, demiş(.)
Bir başkası:
(—)Hindi benim üstüme, Herkes bir yemek üstlenmiş:
(—)Börek benim üstüme(.)
(—)Baklava benim üstüme (.)
Hoca hiç ses çıkarmayınca biri sormuş:
(—)Hocam sen ne yapacaksın (?)
(—)O yemekleri yeme görevi de benim üstüme (.)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


 Soru : Yukarıda, bir sınıftaki öğrencilerin en sevdiği oyunlar verilmiştir. Bu bilgilere göre soruları cevaplayınız.


Yukarıda kaç tane oyun vardır?


Cevap : 5 tane oyun vardır.


En çok sevilen oyun hangisidir?


Cevap : En çok dokuztaş oyunu sevilmektedir.


En az sevilen oyun hangisidir?


Cevap : Mendil kapmaca oyunu en az sevilen oyundur.


 Eşit sayıda sevilen oyunlar hangisidir?


Cevap : Körebe ve istop oyunu eşit sayıda sevilen oyunlardır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları


 Soru : Sevdiğiniz bir oyunun adını ve yönergelerini yazınız.


Kısa Cevap : “Sevdiğiniz bir oyunun adını ve yönergelerini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ebe bir duvara, ağaca ya da başka bir nesneye kafasını yaslar ve gözünü -genellikle kolu yardımıyla- kapatarak oyuncular tarafından kararlaştırılmış bir sayıya kadar birer birer sayar.

Ebenin yaslandığı bu yere sobeleme yeri denir. Bu sırada diğer oyuncular ebenin onları göremeyeceği yerlere saklanırlar. Bu oyuna saklambaç denmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 148 Cevapları


 Soru : Resimde neler görüyorsunuz?


Cevap :

Kış ayında, yağan karda dışarı çıkan çocukların kuşları beslediklerini görüyoruz.


 Soru : Sizce soğuk ve karlı havalar kuşların hayatını nasıl etkilemektedir?


Kısa Cevap : “Sizce soğuk ve karlı havalar kuşların hayatını nasıl etkilemektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Soğuk ve karlı havalarda kuşlar üşürler ve kendilerine ev bulurlar. Kuşlar normalde de kendilerini tüyleri ile soğuktan korumaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 149 Cevapları


 Soru : Siz kuş olsaydınız insanlardan bir beklentiniz olur muydu?


Kısa Cevap : “Siz kuş olsaydınız insanlardan bir beklentiniz olur muydu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuş olsaydım insanların bana yardım etmesini ve yemek vermesini beklerdim ve isterdim. Bir diğer yandan da insanların bana karşı şefkatli olmasını da isterdim.


 Soru : Siz de bir hayvana iyilik yaptınız mı?


Kısa Cevap : “Siz de bir hayvana iyilik yaptınız mı?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayvanlara iyilik yapmak çok önemli ve değerli bir şeydir. Hayvanlara iyilik yakmak insanların bir görevi de sayılmaktadır.

Hayvanlara her zaman iyi ve şeftali davranmamız gerekmektedir. Hayvanlara her zaman mama ve su vermemiz en iyisi ve en güzeli olacaktır. Hayvanlara asla kötü davranmamalıyız.


 Soru : Buradaki güzel kuş yuvasını yaptıran kişi kendisini kuşlardan sorumlu hissetmeseydi neler olurdu?


Kısa Cevap : “Buradaki güzel kuş yuvasını yaptıran kişi kendisini kuşlardan sorumlu hissetmeseydi neler olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuş yuvasını yaptıran kişi kendini kuşlardan sorumlu hissetmeseydi kuşlar yuvasız olurdu. O kişi bu güzel davranışı düşünmüş ve bu kararı vermiştir. Bu çok güzel ve doğru bir davranıştır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cumhuriyet Öğretmeni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cumhuriyet Öğretmeni Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111


Soru : Sizde Atatürk ile ilgili bir düz yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Sizde Atatürk ile ilgili bir düz yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk, 1881 yılında Selanik’te doğmuştur. Babası Ali Rıza Efendidir.

Annesi ise Zübeyde Hanımdır. Atatürk Siroz hastalığına sahip olmuştur ve bu hastalık yüzünden hayata gözlerini yummuştur. Atatürk’e tüm sevgimizi borçluyuz bu ise asla ödenemeyecek bir borçtur.

Bu yüzden de Atatürk’ü her zaman anmalıyız ve her zaman kalbimizde Atatürk’ü yer açmalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 106 Cevapları


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlamak için farklı ülkelerden çocuklar ülkemize gelir.

 Soru : Bu çocuklardan birinin size misafir geldiğini düşününüz. Onunla neler yapardınız? Yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Başka ülkelerden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutlamaya gelen çocukları güzel ve hazırlıklı bir şekilde karşılardım.

O çocuklara 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı en güzel şekilde yaşatırım ve güzel şenlikler ve hazırlıklar düzenlerdim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 107 Cevapları


 Soru : Cümleyle ilgili olmayan ifadeyi işaretleyin.


Cevap :

  1. Dedesi ona oyuncak getirmiştir.
  2. Annesi kurabiye yapmıştır.
  3. Kardan adam yapmak eğlencelidir.
  4. Melis’e pembe eldiveni babasına almıştır.
  5. Babası arabayla gelmiştir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları


 Soru : Kelime çiftlerinden eş anlamlı olanların güneşine” E”, zıt anlamlı olanların güneşine “Z” harfini yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111 MEB Yayınları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları


 Soru : Noktalama işaretlerinin adlarını uygun boşluklara yazınız.


Cevap :

  • (Kısa Çizgi) Satır sonuna sığmayan kelimeleri hecelerine ayırırım.
  • (Kesme İşareti) Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılırım.
  • (Soru İşareti) Merak ettiklerini öğrenmek için sorular benimle sorulur.
  • (Nokta) Cümleleri bitirmek için kullanilirim.
  • (Kısa İşareti) Birbirine benzeyen kelimelerin arasında bulunurum.
  • (Konuşma Çizgisi) Konuşmaya başlamak için kullanılırım.
  • (Ünlem İşareti) Sevinç, hayret, korkma, şaşırma seslenme gibi durumlarda kullanılırım.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları


 Soru : Satır sonuna sığmayan kelimeleri doğru yerden ayırınız.


Cevap :

  • telefon : te-le-fon
  • oyuncak : o-yun-cak
  • arkadaşlık : ar-ka-daş-lık
  • hayal : ha-yal
  • şemsiye : şem-si-ye
  • topaç : to-paç
  • merak : me-rak
  • lunapark : lu-na-park
  • misket : mis-ket
  • kütüphane : kü-tüp-ha-ne

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 111 Cevapları


 Soru : Resimlerdeki çocuklar ne yapıyorlar? Aşağıdan uygun kelimeyi bularak cümlede kullanınız.


Cevap :

  1. Kadir bisiklet biniyor.
  2. Melisa kitap okuyor.
  3. Elif piyano çalıyor.
  4. Ahmet resim yapıyor.
  5. Burcu dişlerini fırçalıyor.
  6. Selma yemek yiyor.
  7. Buket basketbol oynuyor.
  8. Murat ders çalışıyor.
  9. Yahya uyuyor.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-113-114-115 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Gökyüzü Macerası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Gökyüzü Macerası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-113-114-115


Soru : “Gökyüzü Macerası” metninden anladıklarınızı yazınız. Yazdıklarınızı resimleyiniz.


Cevap :

Masal adında bir çocuk varmış. Rüyasında bir pencereden dışarı baktığında bir uçurtma görüyor.  Uçurtmaya binip gökyüzüne yükseliyor. Yükseldikçe evleri, arabaları, insanları çok yukarıdan görüyor.

Daha sonra uçurtma rüzgardan dolayı ters dönüyor ve hızla düşmeye başlıyor. O sırada yatağında bağırıyor ve annesi omzuna dokunup korkmasını söylüyor. Daha sonra tekrar yağına geçip mutlu bir şekilde uyuyor.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 114 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki oyunu yönergelerine uygun olarak arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

Verilen yönergelerle uyarak arkadaşlarınızla oyunu oynayınız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 115 Cevapları


 Soru : Siz de bildiğiniz bir oyunu yazınız. Arkadaşlarınızla oynayınız.


Kısa Cevap : “Siz de bildiğiniz bir oyunu yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ebe olarak seçilen oyuncunun gözleri mendil veya eşarp gibi bir malzemeyle bağlanır ve ebe etrafını göremez hale getirilir.

Diğer oyuncular ebenin etrafında dolaşır ve ona dokunurlar. Ebe onları yakalamaya çalışır. Ebe gözleri kapalı şekilde birini yakalarsa o ebe olur. Buna körebe oyunu denmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 101-102-103-104 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 101, 102, 103, 104


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 101-102-103-104


Soru : Kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız.


Cevap :

Salıncak : Salıncak, iki ucundan iki iple yüksek bir yere asılan ve üzerine oturulup sallanılan eğlence aracı gibi anlamlara gelmektedir.

Türkü : Türkü, sözleri genellikle halk şiiri biçiminde olan, yazanı ve besteleyeni bilinmeyen, halk ezgileriyle oluşmuş bir şarkı türü gibi anlamlara gelmektedir.

Göl : Göl, karalar üzerinde, oluşması genellikle tektonik, volkanik vb. olaylara bağlı olan, dört yanından kapalı, kimi zaman akarsularla da beslenen, az çok derin ve geniş, tuzlu ya da tatlı su örtüsü gibi anlamlara gelmektedir.


Soru : Kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :

Salıncak : Parka gittiğimiz zaman abim beni salıncakta salladı.

Türkü : Arkadaşım Mehmet, çok güzel Türkü söyler.

Göl : Ailecek piknik yapmaya göle gideceğiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları


 Soru : Soruları “Atatürk Çocuk Olmuş” metnine göre cevaplayınız.


1. Atatürk, çocukların arasına ne zaman katılmış?


Cevap : Atatürk, çocuk bayramında çocukların arasına katılmış.


2. Çocuklara bayramların en güzelini kim vermiş?


Cevap : Çocuklara bayramların en güzelini Atatürk vermiş.


3, Atatürk, yeryüzünde neyin çınlamasını istemiş?


Cevap : Atatürk, yeryüzünde barış türkülerinin çınlamasını istemiş.


4. Atatürk ile beraber salıncakta sallansaydın ne hissederdin?


Cevap : Atatürk ile beraber salıncakta sallansaydım çok heyecanlanır ve çok mutlu olurdum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Okuduğunuz “Atatürk Çocuk Olmuş” metni bir şiirdir. Şiir dizelerden oluşur.

 Soru : Siz de 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız. Şiirinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı milletimiz için çok büyük önem ve değer taşımaktadır. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı gelince insanların içini mutluluk ve neşe sarmaya başlar. Caddeler ve sokaklar şenlenir. Okullar süslenir ve okullarda şiirler ve etkinlikler okunur.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı,

Bu bayram şimdiden bizi heyecanlandırdı,

İçimizi mutluluk ve neşe sardı,

Okullar ve sokaklar birdenbire canlandı.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ben ve Kaan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ben ve Kaan Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131


Soru : Çevremizdeki özel gereksinimli bireylerini hayatını nasıl kolaylaştırabiliriz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Çevremizdeki özel gereksinimli bireylerini hayatını nasıl kolaylaştırabiliriz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Özel gereksinimli bireylerin bir şeyde zorlandığını veya yardıma ihtiyaç duyduğu zaman ona kesinlikle yardım etmemiz gerekmektedir. Özel gereksinimli bireyler için yola gerekli işlemlerin yapılması gerekmektedir.

Özel gereksinimli bireyler için merdivenlerin yanına onlar için özel çıkma yerinin bulunması gerekmektedir. Özel gereksinimli bireyler için yapılması gereken bir çok şey bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları


 Soru : Verilen kelimelerden istediklerinizi kullanarak bir hikaye yazınız.


Cevap :

Ailemizde Bayram

Bayramlar bizim aile de coşkulu ve neşe dolu bir gün olarak kabul edilir. Ailemizde Kurban Bayramı ve Ramazan Bayramları çok büyük bir değere sahiptir.

Bayramlar gelmeden annem, babam ve bizler bayram için evimizi temizleriz. Annem bizlere çeşitli güzel kıyafetler alarak evde nefis tatlılar ve yemekler hazırlanır.

Bayram namazından sonra eller öpülerek ailecek güzel zamanlar geçiririz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları


 Soru : Yazdığınız hikayeyi resimleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131 MEB Yayınları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 126 Cevapları


 Soru : İşaret ve sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • (11) Geri Dönüşüm
  • (5) Park Yapılmaz
  • (7) Engelli İşareti
  • (8) Işıklı İşaret Cihazı
  • (1) Okul Geçidi
  • (6) Yaya Geçidi
  • (2) Dikkat
  • (4) Mecburi Bisiklet Yolu
  • (3) Hastane
  • (12) Görme Engelli İşareti
  • (9) Üst Geçid
  • (10) İşitme Engelli İşareti

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 127 Cevapları


 Soru : Tebrik kartını inceleyiniz. Siz de sevdiğiniz birine tebrik kartı yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları


 Soru : Boşlukları verilen bilgilere dikkat ederek doldurunuz.


1. Ailenizdeki kişilerin adlarını yazınız.


Cevap : Sema, Yağız, Ali, Kenan, Hilal.


2. Arkadaşlarınızın adlarını yazınız.


Cevap : Eda, Kerem, Ege, Nur, Sena ve Nisa.


3. Evinizin adresini yazınız.


Cevap : Çiçek mahallesi. 102. Sokak. No 3. Kat 4. Daire 5.


4. Okulunuzun adresini yazınız.


Cevap :  Atatürk mahallesi. 130. Sokak. No 2. Kat 5. Daire 6.


5. Bildiğiniz bayramların adlarını yazınız.


Cevap :

•15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü

•23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

•1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü

•19 Mayıs Atatürk’ ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı

•30 Ağustos Zafer Bayramı

•29 Ekim Cumhuriyet Bayramı

•Ramazan Bayramı

•Kurban Bayramı


6. Doğum tarihinizi gün, ay, yıl şeklinde yazınız.


Cevap : 02. 03. 1998


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları


 Soru : Özel adlara gelen ekleri kırmızı kalem kullanarak kesme işareti (‘) ile ayırınız.


Cevap :

  • Ankara’da
  • Zeynep’in
  • Ayla’dan
  • Ömer’i
  • Türkiye’yi
  • Mustafa’nın
  • Eda’dan
  • İstanbul’dan
  • Adana’ya
  • Mehmet’le
  • Selim’den
  • Kara’baş
  • Elazığ’ı
  • Mardin’den
  • Elif’ten

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları


 Soru : Kelebek, yazımı doğru olan kelimelerin bulunduğu çiçeklere konmak istiyor. Kelebeğin konacağı çiçekleri işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 131 Cevapları


 Soru : Kelimelerin eş veya zıt anlamlılarını bulmacada belirtilen yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131”


 

Our Score
error: Content is protected !!