2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 108-109-110 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Doğal Unsurlar Metni Cevapları Sayfa 108, 109, 110


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Doğal Unsurlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 108-109-110


Soru : Aşağıdaki şekilde verilen boş yerleri uygun doğal unsurları yazarak tamamlayınız.


Cevap :

İklim Koşulları

  • Sıcaklık
  • Yağmur
  • Kar

Yer Şekilleri

  • Toprak
  • Dağlar
  • Ovalar

Canlılar

  • Bitkiler
  • Hayvanlar
  • İnsanlar

Su Kaynakları

  • Deniz
  • Göller
  • Akarsular

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Soru : Olumlu ve olumsuz etkileri verilen doğal unsurun ne olduğunu örnekteki gibi yazınız. 


Olumlu özelliği : İnsanların giyimini etkiler ve yağdığında tarım alanlarının verimliliğini artırır.

Olumsuz özelliği :  Az yağması kuraklığa, şiddetli yağması sel ve heyelana neden olur.

Cevap :  Yağmur


Olumlu özelliği : Kenarında bulunduğu toprakların verimini arttırır.

Olumsuz özelliği :  Aşırı yağışlar sonucunda bu unsurun kenarındaki tarım arazileri zarar görür.

Cevap :  Akarsu


Olumlu özelliği : Hayvancılık yapmaya daha elverişli yerlerdir.

Olumsuz özelliği : Nüfus ve yerleşimin az, ulaşımın güç olduğu yerlerdir.

Cevap :  Dağlar


Olumlu özelliği : Toprak oluşumunu, bitki tohumlarının yayılmasını ve elektrik üretmemizi sağlar.

Olumsuz özelliği :  Fazla olduğu durumlarda doğal afetler olur.

Cevap : Rüzgar


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Aşağıda özellikleri verilen doğal unsuru bulunuz. Bulduğunuz doğal unsurun yaşamınıza etkilerine örnekler veriniz.


Örnek: İnsanların kalın veya ince giyinmesine neden olur. Yaşadıkları evleri ve ulaşım faaliyetlerini etkiler.

Cevap :  Sıcaklık

Doğal Unsurun Yaşamımıza Etkileri:

Cevap :  Yaşadığım yerde yazlar çok sıcak geçer, bu nedenle ince kıyafetler giyeriz ancak kuraklık meydana gelir.


Örnek: Kış turizminin gelişmesini sağlar, yer altı su kaynaklarını besler.

Cevap :  Kar

Doğal Unsurun Yaşamımıza Etkileri:

Cevap :  Kıyafetlerimizin kalın giyinmesi, soğuk almamıza neden olur.


Örnek: Üzerinde tarım yapılır. Birçok canlı türü için yaşama ortamı oluşturur.

Cevap :   Ova

Doğal Unsurun Yaşamımıza Etkileri:

Cevap :  Tarım alanları olarak kullanılır ve yüksek verimler alabiliriz.


Örnek: Tarıma ve yerleşime elverişlidir. Sanayi, ulaşım ve ticaretin geliştiği yerlerdir.

Cevap :  Kıyı Şehirleri

Doğal Unsurun Yaşamımıza Etkileri:

Cevap :  Deniz ulaşımı ve turizm açısından olumlu etkiler.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Barınak Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 107


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Barınak Yapıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 107


Soru : Aşağıdaki malzemeleri kullanarak ve yapılış yönergelerini uygulayarak kediler için barınak hazırlayınız.


Cevap :  Kediler için barınak hazırlarken ailenizden veya arkadaşlarınızdan yardım alabilirsiniz.

Malzemeler:

• Karton kutu
• Koli bandı
• Minder vb.

Yapılışı:

1. Ek yerlerine koli bandı yapıştırarak kutuyu sağlamlaştırınız.
2. Ek 20’de (sayfa 165) verilen uyarı yazılarını keserek kutuya yapıştırınız.
3. Kutunun içerisine kullanılmayan minder vb. yerleştiriniz.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 106 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Su ve Mama Kabı Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 106


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Su ve Mama Kabı Yapıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 106


Soru : Aşağıdaki malzemeleri kullanarak ve yapılış yönergelerini uygulayarak hayvanlar için su ve mama kabı hazırlayınız.


Cevap :  Hayvanlar için su ve mama kabını hazırlarken ailenizden veya arkadaşlarınızdan yardım alabilirsiniz.

Malzemeler:

• Yiyecek ve su koymaya uygun plastik kaplar
• Uyarı yazısı
• Su ve yiyecek

Yapılışı:

1. Ek 19’da (sayfa 165) verilen uyarı yazılarını keserek plastik kapların üzerine yapıştırınız.
2. Hazırladığınız kapları, evinizin ve okulunuzun bahçesi gibi yerlere koyunuz.
3. İçine su ve hayvanların yiyebileceği yiyecekler koyunuz.
4. Kaplarınıza belli aralıklarla su ve yiyecek koymayı unutmayınız!



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 105 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Teraryum Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 105


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Teraryum Yapıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 105


Soru : Aşağıdaki malzemeleri kullanarak ve yapılış yönergelerini uygulayarak teraryum hazırlayınız.


Cevap : Aşağıda yer alan teraryum yapılışında ailenizden veya arkadaşlarınızdan yardım almayı unutmayınız.

Malzemeler:
• Cam kavanoz
• Farklı boy taşlar (Çakıl taşı veya küçük boy taşlar)
• Toprak
• Odun kömürü
• Püskürtmeli su şişesi
• Bitki (nane, maydanoz, kekik, fesleğen vb.)

Yapılışı:
1. Kavanoza 3 parmak yüksekliğinde çakıl taşı koyunuz.
2. Üzerine bir kat odun kömürü ilave ediniz. (Kömür sayesinde su temiz kalacaktır.)
3. Üzerine bir kat toprak ilave ediniz.
4. Daha sonra üzerine kendi zevkinize göre bitkileri yerleştiriniz.
5. Teraryumunuzu süsleyebilirsiniz.
6. Belli aralıklarla bitkinizi sulamayı unutmayınız. (Püskürtmeli su şişesi kullanmanız yağmur özelliği verecektir.)



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 104 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Hayvanların ve Bitkilerin Önemi Metni Cevapları Sayfa 104


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Hayvanların ve Bitkilerin Önemi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 104


Soru : Aşağıda bitki ve hayvanları korumak için yapmamız gerekenlerle ilgili cümleler verilmiştir. Cümlelerdeki boşlukları uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap :

  1. Piknik yaparken yakılan  ateş söndürülmelidir.
  2. Ağaçların dalları kırılmamalıdır.
  3. Çiçek ve fidanları düzenli olarak sulamalıyız.
  4. Beslediğimiz hayvanların bakımını özenle yapmalıyız.
  5. Bitki ve hayvanlara zarar verenleri kibarca uyarmalıyız.
  6. Hayvanların nesillerinin tükenmemesi için bilinçsizce avlanma yapılmamalıdır.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 102


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 102


Soru : Aşağıdaki sıralamaya dikkat ederek kâğıttan şekerlik yapınız ve şekerliğinizi boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 100-101 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Oyunlar Ortak Dilimiz Metni Cevapları Sayfa 100, 101


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Oyunlar Ortak Dilimiz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 100-101


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz.


Merhaba, ben Hülya. Okuldaki ilk günümüzdü. Hepimiz heyecanlı ve mutluyduk. Ancak sınıfımızda bizden daha heyecanlı arkadaşlarımız da vardı.

Öğretmenimiz önce bizi yeni arkadaşlarımızla tanıştırdı. Bazıları başka ülkeden gelmişlerdi. Öğretmenimiz, yeni arkadaşlarımızın iş ve savaş gibi nedenlerle ülkemizde misafir olduklarını anlattı.

Aynı zamanda Türkçeyi pek bilmediklerini de söyledi. Yeni arkadaşlarımıza önce okulumuzu gezdirdik. Kantinin ve yemekhanenin yerini gösterdik. Bahçeye çıkarken, oyun oynarken hep onları da çağırdık. Oyunlarımızı çok sevdiler.

Hep birlikte mendil kapmaca, seksek ve körebe oynadık. Saklambaç ve dokuztaş oyununu zaten biliyorlardı. Çok şaşırdık. Demek ki farklı ülkelerde yaşasak da oyunlarımız birbirine benziyordu. Farklı olanları da birbirimize öğretiyoruz. Örneğin biz de onların dilinde günaydın, iyi akşamlar ve iyi dersler demeyi öğrendik. Yeni arkadaşlar tanımak ve her geçen gün yeni şeyler öğrenmek heyecan verici…


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Öğretmen, sınıfa yeni gelen öğrencilerle ilgili hangi bilgileri vermiştir?


Cevap :

Yeni gelen öğrencilerin iş ve savaş nedeniyle ülkemize geldiklerini söylemiştir. Ülkemize misafir olarak geldiklerini söylemiştir.


2. Hülya ve arkadaşları, yeni gelen öğrencileri nasıl karşılamışlardır? 


Cevap : Sıcak kanlı davranmıştır. Onlarla oyunlar oynamıştır.


3. Farklı dil konuşuyor olmak, sizce arkadaş olmayı engeller mi? Neden?


Cevap : Elbette engel değildir. İnsanlar candan yakın olduktan sonra aynı dili konuşmamaları buna engel değildir.


4. Sizin sınıfınızda farklı ülkelerden gelen arkadaşlarınız olsaydı bu arkadaşlarınız ile nasıl iletişim kurardınız? 


Cevap : Onlara Türkçe dilini öğretmeye çalışırdım.


5. Siz de başka bir ülkede okula başladığınızı düşünün. Hangi konuda zorlanırdınız?


Cevap : Dil ve kültür konularında zorlanırdım.


6. Uyum sağlamak için nasıl bir desteğe ihtiyaç duyardınız?


Cevap : Dil, eğitim ve kültür konularında bir desteğe ihtiyaç duyardık.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 99 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kültürel Miras Ögelerimiz Metni Cevapları Sayfa 99


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kültürel Miras Ögelerimiz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 99


Soru : Aşağıdaki örnek broşürü inceleyiniz. Ek 18’deki (sayfa 163) şablonu kullanarak kültürel mirasımızla ilgili broşürü hazırlayınız. Broşürün içeriğini araştırma pusulasındaki bilgilerle oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 99 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 98 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Üretim Faaliyetlerimiz Metni Cevapları Sayfa 98


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Üretim Faaliyetlerimiz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 98


Soru : Aşağıda bazı üretim faaliyetleri ile ilgili görseller verilmiştir. Görsellerden faydalanarak üretim faaliyetlerinin adlarını bulunuz ve bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Balıkçılık
  2. Dokumacılık
  3. Arıcılık
  4. Tarım
  5. Madencilik
  6. Turizm

Soru : Sizin çevrenizde hangi üretim faaliyetleri yürütülmektedir?


Cevap :

  • Hayvancılık
  • Balıkçılık
  • Tarım

Gibi üretim faaliyetleri yürütülmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 97 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Geçmişte Dinî Bayramlarımız Metni Cevapları Sayfa 97


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Geçmişte Dinî Bayramlarımız Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 97


Soru : Doldurduğunuz araştırma pusulasındaki bilgilerden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aile büyüğünüzün çocukluğundaki Ramazan Bayramları ile şimdiki bayramlar arasındaki farklılıklar nelerdir?


Cevap :

Eski dönemler akraba ve komşu ziyaretlerine gidilirdi. Şimdi ise akraba ve komşu ziyaretleri telefonla yapılmaktadır.


2. Aile büyüğünüzün çocukluğundaki Kurban Bayramları ile şimdiki bayramlar arasındaki benzerlikler nelerdir?


Cevap :

Sabah uyanarak camiye bayram namazına gidilir. Burada bayramlaşma yapılarak eve geliriz. Sonra kurban kesilerek ihtiyaç sahipleri arasında pay edilir.



 

Our Score
error: Content is protected !!