2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 92-93-94-95

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Korkusuz Kahramanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


Korkusuz Kahramanlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 92 Cevapları

Soru : “Kahraman” diye kimlere denir?


Cevap :

“Kahraman” diye büyük bir başarı veya cesaret göstermiş insanlara denir. Savaş gibi durumlarda kendi canını ortaya koyarak veya herkesten farklı bir mücadele gösteren kişi veya kişilere kahraman denir. Kurtuluş Savaşı , 15 Temmuz gibi mücadelelerde kahramanlarımızın belli başlı isimleri olsa da tüm mücadele eden halk aslında kahramandır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 93 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Resimde neler görüyorsunuz?


Cevap :

Resimde Türk bayrağı etrafında toplanmış ve ucundan tutan insanlar var.

Bu insanlar sanırım bir kutlamada veya 15 Temmuz gecesi gibi mücadele için bekleyen vatansever insanlar. 15 Temmuz gecesinden sonra birkaç gün bir darbe girişiminde daha bulunulmasın diye kahramanca beklediler.


Soru : 15 Temmuz gecesiyle ilgili neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

15 Temmuzda bazı hainler vatanımızı bölmek ve darbe yapmak için insafsızca insanların üzerine yürüdüler ve binaları bastılar. İyiki vatanını seven askerler ve insanlar vardı.

Bu insanlar darbe girişimini engellemek için ellerinden gelen herşeyi yaptılar. Çok sayıda şehit ve gazi verdik ama en sonunda bu vatanı kurtardık. Herkese teşekkür ediyorum. Allah hepsine rahmet etsin.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 94 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : “Gazi” ve “şehit” kelimelerinin anlamlarını sözlükten araştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimelerle cümleler kurunuz.


Cevap :

Gazi Kelimesinin Anlamı : (İslam dinine göre) gazaya katılmış olan (kimse).
2. savaşan ve savaştan sağ ve yengi kazanmış olarak dönen (kimse).

Cümlem : Gazilerimizi saygıyla anıyorum.

Gazilerimiz  bizim için çok değerli insanlardır.


Şehit Kelimesinin Anlamı : kutsal bir ülkü ve inanç, özellikle yurt için savaşırken ölen kimse.

Cümlem :

Şehitlerimiz bizim kıymetlilerimizdir.

Şehitlerimiz bizim için can vermiş insanlardır.


Soru : Aşağıya, içinde “şehit” ve “gazi” kelimelerinin geçtiği bir teşekkür yazısı yazınız.


Cevap :

Sevgili şehit ve gazilerimiz;

Bizler için yaptığımız fedakarlıkların karşılığını vermemiz mümkün değildir. Sizlerin bizler için yaptığı büyük çabalar sonrasında bizler buraya geldik. Sizlerin fedakarlıkları olmasaydı bizler bu kadar rahat edemezdik. Sizlere teşekkürümü sunar saygıyla anarım.


3. Etkinlik


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


Korkusuz kahramanlar, o karanlık gecede neyin haberini almış olabilirler?

Cevap : Korkusuz kahramanlar, o karanlık gecede darbe girişimini ve köprülerin kapatılması gibi kötü haberi aldılar.


Meydanlara koşanlar neler yapmışlar?

Cevap : Meydana koşanlar ellerinde bayrak , dillerinde tekbirlerle vatanı korumuş, yolları açmışlardır. Büyük kahramanlık göstermişlerdir.


Korkusuz kahramanlar ne uğruna şehit ve gazi olmuşlar?

Cevap : Korkusuz kahramanlar Allah, vatan uğruna şehit gazi oldular.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 95 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizelerde hangi kelimeler zıt anlamlıdır? Renkli kalemle çizerek belirtiniz.


Cevap : Yaşlı = Genç


Soru : Hangi kelimeler zıt anlamlıdır? Eşleştiriniz.


Cevap :

  • Gece = Gündüz
  • Düşman = Dost
  • Verdiler = Aldılar

5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, okuduğunuz şiirin ilk iki bölümünü yazınız.


Cevap :

KORKUSUZ KAHRAMANLAR

O karanlık gecede
Haberi alır almaz
Vedalaşıp herkesle
Meydanlara koştular
Korkusuz kahramanlar.
O gün ölüm bile
Korkutamadı onları
Yaşlısıyla genciyle
Açtılar bütün yolları
Korkusuz kahramanlar



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 72-73-74-75-76

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık İstiklal Marşımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76


İstiklal Marşımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 72 Cevapları

Soru : İstiklâl Marşı’nı nasıl dinliyorsunuz?


Cevap :

İstiklal Marşı’ nı saygı duruşu ve konuşmadan ayakta dinliyorum. Anlamını bildiğim kadarıyla anlamaya çalışarak dikkatle dinlemeye çalışıyorum. İstiklal Marşı ülkemiz için çok değerli bir yere sahiptir.

Hem kurtuluş mücadelesini anlatması hemde bizim için ortak ve herkesçe bilinip kabul edilen bir değer olduğu için olmazsa olmazımızdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 73 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin edip yazınız.


Cevap :

Metnin konusu İstiklal Marşı’dır. Bu resimden bu anlaşılıyor.


Soru : Metni, dikkatinizi yoğunlaştırarak iki kez dinleyiniz. Metinde geçen şehirlerin adını defterinize yazınız. Bu şehirlerin yerini sınıfınızdaki haritadan bulunuz.


Cevap :

Metinde geçen şehirlerin isimleri; Samsun, Çanakkale, Ankara, İstanbul’ dur.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metne, konusuna uygun farklı iki başlık yazınız.


Cevap : Milli Marşımız
Şanlı Marşımız
Milli Değerimiz İstiklal Marşımız


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : “İstiklâl” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırıp kelimeyi cümlede kullanınız.


Cevap :

İstiklâl Kelime Anlamı : Bağımsızlık anlamına gelmektedir.

Cümlem :

Büyüklerimiz “Ya İstiklal Ya Ölüm” demişler ve böylece başarılı olmuşlardır.

İstiklal Mücadelesi büyük emeklerle kazanıldı.


Soru : Dinlediğiniz metinden neler öğrendiniz? Arkadaşlarınıza anlatınız. 


Cevap :

İstiklal Marşı’nın yazarı ,Mehmet Akif’in hayatı ,İstiklal marşının önemi, ne zorluklarla yazıldığı hakkında bilgiler edindik.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Can ile Canan misafirlerine niçin İstiklâl Marşı’nı okuyorlar?

Cevap : Can ile Canan İstiklal Marşı’na değer verdikleri için İstiklâl Marşı’nı okuyorlar.


2. Millî Mücadele niçin başlatılmış?

Cevap :  Milli Mücadele vatanı düşmanlardan temizlemek ve yurdu kurtarmak için başlatılmış.


3. Meclis’te ne için yarışma düzenlenmiş?

Cevap : Mecliste verilen mücadelenin karşılığı olarak bağımsızlığın sembolü olarak marş ihtiyacını karşılamak için yarışma düzenlenmiş.


4. Bu yarışmayı kim kazanmış?

Cevap : Bu yarışmayı Mehmet Akif Ersoy kazanmıştır.


5. Günümüzde İstiklâl Marşı nerelerde okunuyor?

Cevap :Günümüzde İstiklâl Marşı Milli müsabakalarda, okullarda , resmi törenlerdeki kutlama yerlerinde okunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları

Soru : Televizyonda ya da sinemada Millî Mücadele konulu filmler izleyiniz. Filmde gördüklerinizi, olayların sırasını bozmadan arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bunu sizin izlemeniz gerekmektedir.


5. Etkinlik


Soru : Can ile Canan İstiklâl Marşı’nı ezberlemişler. Siz de İstiklâl Marşı’nın ikinci dörtlüğünü aşağıdaki satırlara yazınız.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 76 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Dinî ve millî bayram adlarıyla cümleler kurup aşağıya yazınız.


Cevap :

Ramazan Bayramı : Ramazan Bayramı geldiği zaman çok harçlık topluyorum.

Kurban Bayramı : Kurban Bayramı’ nda çok lezzetli et yemekleri yapılıyor.

23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı : 23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı’ nda şiir yarışmasına katılacağım.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı : 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı etkinlikleri gerçekten güzel geçti.

30 Ağustos Zafer Bayramı : 30 Ağustos Zafer Bayramı’ nda önemini belirten anlamlı bir konuşma yapıldı.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı : 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’ nda resim yarışmasında derece aldım.

15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü : 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü taze yaramızdır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 163-164

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 163, 164


5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 163 Cevapları

1. Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

İnternet :  Uluslararası iletişim ağı.

bilgisayar :  Elektronik beyin.

icat :  Yeni bir şey bulma, buluş.

robot : Kendisine çeşitli işler yaptırılabilen otomatik araç.


2. Aşağıdaki metinde ne anlatılıyor? Konusunu yazınız.


Hiç fotoğraf makinesi gördünüz mü? Peki, 36 pozluk film şeridi diye bir şey duydunuz mu? Duymadınız, görmediniz. Çünkü teknoloji gelişti. Şimdi fotoğraf çeken cep telefonları var. Bu sayede her an, her yerde istediğimiz kadar fotoğraf çekebiliyoruz. Üstelik bunları anında paylaşabiliyoruz.


Cevap :

Yukarıdaki metinde eski fotoğraf makinelerini ve teknolojinin ne kadar geliştiğini, teknoloji geliştiği içinde eski makinelere ihtiyaç duyulmadığını anlatıyor.

Gerçekten de eskiden olan birçok makineyi artık göremiyoruz. Biz daha küçükken var olan telefonları bile ailemiz artık kullanmıyor . Çünkü daha yenileri çıktı. Eskiden olan bazı makinelerden annemler söz ederken yada resimlerini gösterirken şaşırıyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 164 Cevapları

3. Aşağıdaki soru cümlelerinin hangisinde yazım hatası var? Doğrusunu alttaki satıra yazınız.


Cevap :

Teknolojinin yararını biliyor musun? şeklinde yazılması gerekir.


4. Aşağıdaki yazının devamını hayalinize göre tamamlayınız.


Cevap :

Bir bilim insanı olsaydım özellikle çocukların yararlanacağı bir ; ödev yapma makinesi icat ederdim. Ödevlerini yapar aynı zamanda beyinlerine bilgileri yükleyen bir cihaz. O zaman daha kolay öğrenme ve herşeyin unutulmadan akılda kalmasını sağlardım.


5. Aşağıdaki taşıt resimlerini inceleyiniz. Bunlardan hangilerinde tekerlek olmaz? İşaretleyiniz.


Cevap :

2. resmi işaretlemeniz gerekmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 9

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Fiziksel Özelliklerimiz Metni Cevapları Sayfa 9


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Fiziksel Özelliklerimiz Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 9 Cevapları


Soru: Elif aşağıda istenen bilgileri kendisine göre yazmıştır. Karşısındaki yere kendi bilgilerinizi yazınız


Cevap:
Boyum: 100 santimetre
Kilom: 25
Ten rengim: Buğday
Göz rengim: Kahverengi
Saç rengim: Siyah


Soru: Aşağıda verilenlerden yapabildiklerinizin başına yıldız, yapmak istediklerinizin başına da çiçek çiziniz.


Cevap:
() Araba kullanabilirim.
(X) Saçlarımı tarayabilirim.
() Ütü yapabilirim.
(X) Bisiklet sürebilirim.
(X) Tırnaklarımı kesebilirim.
(X) Paten sürebilirim.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 10

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Benzer Farklı Yönlerimiz Metni Cevapları Sayfa 10


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Benzer Fraklı Yönlerimiz Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 10 Cevapları


Soru: Tabloda istenen bilgileri arkadaşınızla birlikte yazınız.


Cevap:

2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 10 Cevapları
“2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 10 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 11

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Çantamızı Kendimiz Hazırlıyoruz Metni Cevapları Sayfa 11


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Çantamızı Kendimiz Hazırlıyoruz Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları


Soru: Aşağıda Kuzey’in pazartesi gününe ait ders programı verilmiştir. Kuzey, pazartesi günü çantasına hangi eşyaları koymalıdır? Yazınız.


Cevap:

2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları
“2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kararları Ortak Belirliyoruz Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kararları Ortak Belirliyoruz Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14


Soru: Aşağıdaki boşluklara sınıfınızdaki kuralları yazınız.


Cevap:

2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları
“2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları”

2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru: Aşağıda verilenlerden sınıf kurallarının belirlenmesi ile ilgili olan maddelerin kutucuklarını boyayınız.


Cevap:
(X) Kuralları sınıf öğretmeni belirler.
(X) Sınıf ile ilgili kararlar alınırken herkesin fikri alınmalıdır.
(X) Alınan kararlara herkes uymalıdır.
(X) Sınıf ile yapılacak etkinliklerde planlı hareket edilmelidir.
() Sınıf içinde etkinliklerde, sınıf başkanının sözünden çıkılmamalıdır.


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru: Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadeler ile tamamlayınız.


Cevap:
Sınıfımızla ilgili kararlar alınırken görüşlerimizi söylemeliyiz.
Farklı görüşleri olan arkadaşlarımıza saygı duymalıyız.
Görüşlerimizi açıklarken nezaket ifadeleri kullanmalıyız.
Farklı fikirlerinden dolayı arkadaşlarımızı kırmamalıyız


Soru: Sınıf içi konularda kullanılması gereken uygun ve nezaket içeren ifadelerin yanındaki bulutları boyayınız.


Cevap:

2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları
“2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme 1 Cevapları Sayfa 15


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme-1 Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru: 1. Aşağıdaki durumların hangisinde öğrenciler birlikte karar alır?


A) Ders saatinin belirlenmesinde
B) Sınıf kurallarını belirlemede
C) Okul müdürünü belirlemede


Soru: 2. Sınıf içi etkinliklerin belirlenmesinde aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?


A) Sınıftaki bütün öğrencilerin görüşleri alınır.
B) Sınıf içi etkinlikleri sadece öğretmen belirler.
C) Herkes birbirinin düşüncesine saygı gösterir


Soru: 3. 2/A sınıfı öğrencileri yapacakları pano için birlikte karar alırlar.
Fakat Efe arkadaşlarının kararını beğenmez.
Bu durumda Efe’nin ne yapması gerekir?


A) Alınan karara saygı duymalıdır.
B) Pano yapılırken yardım etmemelidir.
C) Arkadaşlarıyla konuşmamalıdır.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okulumuzun Yeri Metni Cevapları Sayfa 16


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okulumuzun Yeri Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru: Boşluklara uygun kelimeleri yazınız.


Cevap:
Okulumuz Cumhuriyet Caddesi’ndedir.
Okulumuzun batısında Postane vardır.
Okul, hastanenin Güney yönündedir.
Postane ile kırtasiye arasında Cumhuriyet Caddesi vardır.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 18

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kişisel ve Ortak Eşyalarımız Metni Cevapları Sayfa 18


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kişisel ve Ortak Eşyalarımız Metni Cevapları


2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru: Görselleri verilen varlıkların kullanıldıkları alanlara numaralarını yazınız.


Cevap:

2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları
“2.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!