2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 103, 104, 105


2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları”

3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME


UYKU

Her gece,
“Kapa gözünü de uyu!“ der annem.
Bilmez ki yatınca ben
Uyumam hemen…
(…)
Gülümserim gözüm kapalı.

Çekirge, kedi, kurbağa, kuş
Süpürge, fare, kumanda, tuş

“Uykusunda gülüyor bak!“ der babam.
Kuşlarla birlikte
Kanatlanmış uçarken ben aydedeye
Alnıma bir öpücük kondurur, sessizce
Kayıp giderim düşlerime…

Aytül AKAL – Mavisel YENER


1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır?


Cevap :

Şiirdeki çocuk uyumadan önce hayvanları hayal etmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


2. Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor?


Cevap :

Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası sessizce alnına bir öpücük kondurur.


3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?


Cevap :

Ben bazen hemen uykuya dalarım. Bazende gün içerisinde neler yaptığımı veya yarın neler yapacağımı hayal ederim. Arkadaşlarımla beraber oynamak istediğim oyunları düşünürüm.


4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştirelim.


Cümlelerin sonunda bulunur. nokta
Soru cümlelerinin sonunda bulunur. soru işareti
Özel isimlere gelen ekleri ayırır. kesme işareti
Birbiri ardınca sıralanmış eş görevli kelimelerin arasında kullanılır. virgül
Satır sonuna sığmayan kelimeleri ayırmak için kullanılır. kısa çizgi


5. Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım.


Okuduğunu anlayabiliyormusun?


Cevap :

Okuduğunu anlayabiliyor musun?


Bahçedeki bisikletimi sen mialdın?


Cevap :

Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?


Kübra’nın yaptığı resmi gördünmü?


Cevap :

Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayalım.


• Bu gece rüyamda seni ….


Cevap :

Bu gece rüyamda seni gördüm.


• Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler….


Cevap :

Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler çıkmaya başlamış.


• Akşam geç yatınca sabah……


Cevap :

Akşam geç yatınca sabah kalkamadım.


7. Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?


(hızlı / yetişmek / otobüse / yürüdüm / için)


Cevap :

Otobüse yetişmek için hızlı yürüdüm.

Anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime yetişmektir.


8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyelim.


(ihtiyar – hız – siyah – yoksul – hatıra – kuvvet – araç – doğa – hekim – öykü – armağan – güz – ak – esir)


Cevap :

  • ihtiyar = yaşlı
  • hız= sürat
  • siyah= kara
  • yoksul= fakir
  • hatıra= anı
  • kuvvet= güç
  • araç= taşıt
  • doğa= tabiat
  • hekim= doktor
  • öykü= hikaye
  • armağan = hediye
  • güz = sonbahar
  • ak = beyaz
  • esir = tutsak

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102


2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”

DEFNE’NİN OYUNCAKLARI 

Defne’nin ne güzel oyuncakları var !
Ama bunların hiçbiri
Çarşıda satılmaz.
Parayla da alınmaz.
Defne oyuncaklarını kendi yapar.

Deniz kıyısına gitti mi,
En güzel taşları o toplar.
Çok becerikli kızdır o,
Evler yapar kutulardan,
Makaralardan araba.
Şişe mantarından adam yapar,
Adamın şapkası da var.

(Serbest Okuma Metni)
Rıfat ILGAZ


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


2. Sınıf Türkçe Kitabı Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Okul dışı etkinliklerde en çok neyle ilgilenmeyi seviyorsunuz?


Kısa Cevap : “Okul dışı etkinliklerde en çok neyle ilgilenmeyi seviyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okul dışı etkinliklerde en çok çizgi film izlemek ve arkadaşlarımla beraber oynamayı seviyorum. Çizgi film izlemek ve bilgisayar oyunları oynamak çok eğlenceli olsa da arkadaşlarım ve ailemle vakit geçirmenin, oyun oynamanın verdiği mutluluk her şeyden başkadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.


1. sorunun cevabı :


Cevap : Gördüklerini not alması gerektiğini söylemiş olabilir.


2. sorunun cevabı :


Cevap : Gazete için farklı haberler yapmasını önermiş olabilir.


3. sorunun cevabı : 


Cevap : Gazete resimlerini ile ilgili öneri vermiş olabilir.


2. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metinle ilgili soruları cevaplayalım.


1. Hikâyenin kahramanları kimlerdir?


Cevap :

Hasan, Hüseyin, Ferhat, Serhat..


2. Hikâyede yaşanan olay nedir?


Cevap :

Bu metinde evde vakit geçirmek için birbirinden farklı oyunlar oynayan ve daha sonra hikayeler yazan bir grup gençten bahsedilmektedir.


3. Olay nerede geçmektedir? 


Cevap :

Sonbaharda Hasan ile Hüseyin’in evinde geçmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Dinlediğimiz metnin konusu : Evde vakit geçirmek için birbirinden farklı oyunlar oynayan ve daha sonra hikayeler yazan bir grup gençten bahsedilmektedir.


4. Etkinlik


a) Yukarıdaki görselde öğrencinin öğretmeniyle yaptığı konuşmaya dikkat edelim.


Cevap :

Dikkat ettim ve resmi inceledim.


b) Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım. 


Kısa Cevap : “Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerle iletişim kurarken kullandığımız cümlelere dikkat etmeliyiz. Yüzlerine bakmalı ve başka şeylerle ilgilenmemeliyiz. Öğretmenim, anne, baba gibi unvanları ile seslenmeliyiz. Konuşma şekli ve hareketlerimiz konusunda kibar ve dikkatli olmalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım. Yazdıklarımızı düzenleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım. Yazımıza uygun bir resim çizelim.


Kısa Cevap : “Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hafta sonu biraz geç kalkarım. Yüzümü ve ellerimi yıkadıktan sonra ailemle kahvaltı yaparım. Dişlerimi fırçalarım. Kardeşlerim , ailem veya arkadaşlarımla beraber vakit geçiririm.

Bir yere gidilecekse gideriz. Çizgi film izler, oyun oynarım. Ödevlerimi yaparım. Banyo yapmam gerekiyorsa yaparım. Kitabımı okuyarak yatma saatim gelince uyurum.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Kuklalar nasıl hareket eder?


Kısa Cevap : “Kuklalar nasıl hareket eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuklalara ipler takılır ve el kuklacısı bu ipleri parmaklarına geçirerek onları hareket ettirir.

Kuklacı kukla köprüsü denilen bir yere çıkar ve gözükmeden ipleri hareket ettirerek kuklaları oynatır.

Böylelikle kuklalar hareket ediyormuş gibi görünür.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

dans kelimesi tahmin: oynamak

dans kelimesi sözlük anlamı: Müziğin temposuna uyularak yapılan ve estetik değer taşıyan düzenli vücut hareketleri; raks


sahne kelimesi tahmin: oyun oynanan yer, mekan

sahne kelimesi sözlük anlamı:
1.İzleyicilerin kolayca görebilmeleri için genellikle yerden belli bir ölçüde yüksek yapılan, oyun, müzik vb. gösteri yapmaya uygun yer; oyunluk
2. görüntü
3.Bir oyun veya filmin başlıca bölümlerinden her biri; meclis


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.


1. Şiire göre gönlümüze en iyi dost kimdir?


Cevap :

Şiire göre gönlümüze en iyi dost kuklalardır.


2. Şiire göre kuklalar sahnede neler yapar?


Cevap :

Şiire göre kuklalar sahnede konuşur, dans eder, yaşar.


3. Bildiğiniz kukla çeşitleri nelerdir?


Cevap :

Bildiğim kukla çeşitleri

  • El Kuklası
  • Çorap ve Ağzı Hareketli El Kuklası
  • İpli Kukla (Marionette)
  • Parmak Kukla
  • Yüzük Kukla
  • Çomak Kukla
  • Tahta Kaşık Kukla
  • Gölge Kukla
  • Eldiven Kukla
  • El ve Avuç İçi Kukla
  • Yürüyen Parmak Kukla
  • Eklemleri Hareket Eden Kukla

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiire farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Sevimli Kuklalar

Kuklalar ve İzleyiciler


4. Etkinlik


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru: Aşağıda ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Merhaba, ben soru işaretiyim. Soru cümlelerinin sonuna gelir, cevap beklerim.“Yarın nereye gideceksin?“


Soru ekleri “mı, mi, mu, mü“ kelimelerden ayrı yazılır.

“Ahmet’i gördün mü?“

“Kitap okumayı sever misiniz?“


Cevap :

• Saklambaçta kim ebe oldu ( *)
• Derya (‘ ) nın çantasını da aldın mı ( ?)
• Siz de şiir kitapları okuyor musunuz ( ?)
• Paltosunu ( ,) eldivenlerini giyip dışarı çıktı mı (?)


6. Etkinlik


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Aşağıda verilen olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım ve yazımıza bir başlık belirleyelim. Yazdıklarımızı düzenleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım.


(Olay: Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması. )


Kısa Cevap : “Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Serhat ve Kuklası

Tekerlekli sandalyede yürüme engeli olan sarışın tatlı mı tatlı bir çocuk vardı. Adı Serhat’ tı. Serhat akıllı ve komik bir çocuktu. Yürüyemediği için evde pencerede arkadaşlarını izlerdi. Yanına gelen arkadaşları olsa da o her zaman oynayacağı bir arkadaşı olmasını isterdi.

Serhat’ ın kukla gösterileri ve tiyatroya merakı ve becerisi olduğunu farkeden babaannesi ona bir kukla aldı. Kukla sevimli bir kız çocuğudu. Serhat onunla neşeli gösteriler yaptı. Hiç yanından ayırmadı. Çok değişik birşey oldu. Kuklası sevgi ve yalnızlık hissi nedeni ile canlanmıştı.

Serhat kuklanın öpücüğü ile uyandı. Önce rüya sandı. Hayır rüya değildi! gerçekten kuklası ona bakıyordu. Neşe içinde oyunlar oynadı, eğlendiler. Artık oda yalnız değildi. Bu sırrı hep sakladı ve çok başarılı bir kukla sanatçısı olarak tanındı. Sahneyi kukla ile yazması ve hareketleri o ile arkadaşının sırrıydı.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-88-89-90-91-92 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tombik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tombik Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-88-89-90-91-92


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-88-89-90-91-92 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımızla beraber çeşit çeşit oyunlar oynayabiliriz. Dışarıda isek topla, iple ve taşla oynanabilen birçok oyun vardır. Koşu yarışmaları düzenleyebilir veya elim sende, saklambaç gibi hiçbir aparat gerektirmeyen oyunlar oynayabiliriz.

Ev içerisinde veya dışarıda  evcilik, öğretmencilik gibi oyunlar oynayabiliriz. İsim şehir gibi kağıt üzerinde oynanan oyunlar oynayabiliriz. Zekamızı geliştiren birçok kutu oyunu oynayabiliriz. Birbirimize bilmeceler sorabiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerde verilen çocuk oyunlarının isimleri nelerdir? Yazalım.


Cevap :

  1. Çizgi
  2. Körebe
  3. Al Satarım
  4. Saklambaç

2. Etkinlik 


Soru : “Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : ““Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bazı yerlerde kiremitle, bazı yerlerde tombik, oval ve düz taşlarla oynanır. Oyunda bir ebe ve ebenin yanında da oyun oynayanlarca belirlenen kişiler vardır. Belirlenen alanda taşların dizileceği yer ve onu çevreleyen bir daire bulunur.

üst üste konmuş olan taşları devirmeye çalışılır. devrilen bu taşların yine aynı takım tarafından üst üste dizilmesi gerekir. Ebe olan takımın da devrilen taşların dizilmemesi için atış yapan takım oyuncularını topla vurması şeklinde devam eder.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Oyun, farklı bölgelerde hangi isimlerle oynanır?


Cevap :

Oyun, farklı bölgelerde  yedi kule, tombik, dalya, dokuz taş oyunu olarak oynanır.


2. Tombik oyunu nerelerde oynanabilir?


Cevap :

Tombik oyunu sokakta veya açıkta bir alanda oynanabilir.


3. Tombik oyununu kazanmak isteyen takım, oyunda ne yapmalıdır?


Cevap :

Tombik oyununu kazanmak isteyen takım, oyunda taşları vurulmadan dizmelidir.


4. Top ile oyuncunun vurduğu başka hangi çocuk oyunlarını biliyorsunuz? Adlarını yazalım.


Cevap :

Top ile oyuncunun vurduğu başka Yakar top, Ateş toprak hava su oyunlarını biliyorum.


4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanları aynı renge örnekteki gibi boyayalım.


Cevap :

kara siyah

yaşlı ihtiyar

ıslak yaş

yanıt cevap

çabuk tez

soru sual

küçük ufak

bilye misket


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Oyuna ebe seçerek başlarız. Ebe seçmek için sayışma yaparız. Aşağıdaki sayışmayı okuyup ezberleme çalışması yapabiliriz.


Oooooo!

Bir elmayı pulladım
İsparta’ya yolladım
İsparta’nın gülleri
Ne güzeldir elleri
Al çık, bul çık
Gel sen çık

                              Anonim


Cevap :

Önce metni birkaç kere okuyup dizeleri teker teker ezberlemeye çalışmalıyız.


6. Etkinlik 


Soru : Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğimiz sayışmaları arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğimiz sayışmaları arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  • Oooo!..
    İğne battı, canımı yaktı
    Tombul kuş
    Arabaya koş
    Arabanın tekeri
    İstanbul’un şekeri
    Hap hup, altın top
    Bundan başka oyun yok.
  • Oooo!..
    Çift sıra olalım
    Eşimizi bulalım
    Topu atıp havaya
    Ebemizi vuralım…

 

  • Oooo!..
    Seçene meçene
    Bakma gelip geçene
    Oyun için en iyi
    Ebeyi biz seçene…
    Elim elim epelek
    Elden çıkan topalak
    Topalağın yarısı
    Yedi koyun derisi
    II il ılgıdı
    Ilgıdıdan kalgıdı
    Şu oturan kuş mudur
    Kanadı gümüş müdür
    Çek şunu, çıkar şunu
    Kazanalım oyunu

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Görsellerin yerine görselleri karşılayan kelimeleri kullanarak metni noktalı alana yazalım. 


Gül, sabah sekizde kalktı. Çok heyecanlıydı. Çünkü bugün Almanya’dan kuzeni Ayça gelecekti. Annesi de hemen mutfağa girip pasta  yapmaya başladı. Gül kuzeni için hazırladığı hediyeyi paketledi. Öğlen olduğunda Ayçalar geldi. Yemek yiyip biraz dinlendikten sonra bahçeye çıktılar. ip atlayıp top oynadılar. Ayça, Gül’e Almanya’da oynanan çocuk oyunlarını anlattı. Gül de bizim oyunlarımızı tanıttı.


Cevap :

Gül, sabah saat sekizde kalktı. Çok heyecanlıydı. Çünkü bugün Almanya’dan kuzeni Ayça gelecekti. Annesi de hemen mutfağa girip yapmaya başladı. Gül kuzeni için hazırladığı yi paketledi. Öğlen olduğunda Ayçalar geldi. Yemek yiyip biraz dinlendikten sonra bahçeye çıktılar. atlayıp oynadılar. Ayça, Gül’e Almanya’da oynanan çocuk oyunlarını anlattı. Gül de bizim oyunlarımızı tanıttı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Kurallarını iyi bildiğimiz bir oyunun nasıl oynandığını yazalım. Anlattığımız oyunun resmini yapalım.


Oyunun adı: Saklambaç


Oyunun malzemeleri: yok


Oyuncu sayısı: İki veya daha fazla


Oyun alanları: Saklanacak alanları olan bir yer


Oyunun oynanışı: Ebe bir duvara, ağaca ya da başka bir nesneye kafasını yaslar ve gözünü -genellikle kolu yardımıyla gözlerini kapatır. Diğer oyuncular belirlenen süre içerisinde saklanmaya çalışır. Sayıyı sayınca saklanan kişileri görmeye çalışır. benin yaslandığı bu yere sobeleme yeri denir. Amaç ebe sobeleme yerine ebe vurmadan el değdirmektir.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Gelecek derste kullanmak üzere parmak kuklası hazırlayıp getirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-88-89-90-91-92 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-88-89-90-91-92 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84-85 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84-85


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84-85 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : En sevdiğiniz oyuncağınız nedir?


Cevap :

En sevdiğim oyuncağım uzaktan kumandalı arabamdır. Arabamı çok seviyorum ve onunla beraber oynamaktan büyük keyif alıyorum.

En sevdiğim oyuncağım Barbie evimdir. Bu evde oyuncağımla beraber hayalleri kuruyor ve birçok oyunlar oynuyoruz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım. 


kuyruk: hayvanların arkasında bulunan uzantı


Cevap :

Hayvanların çoğunda, gövdenin sonunda bulunan, omurganın uzantısı olan uzun ve esnek organ.


şenlik: eğlence


Cevap :

  1. Şen olma durumu; şetaret
  2. Belli günlerde yapılan, coşku veren eğlendirici gösterilerin tümü; bayram

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Kafdağı’ndaki ülkede uçurtma mevsimi ne zamandır?


Cevap :

Kafdağı’ndaki ülkede uçurtma mevsimi yazın devamındadır.


2. Sarı ve Mavi Uçurtmaların özellikleri nelerdir?


Cevap :

Sarı Uçurtmaların özellikleri ; Uzun kuyruklu olması, sarı renkli, kendinden emin

Mavi Uçurtmaların özellikleri ;Kısa kuyruklu, mavi renkli, kendinden emin


3. Mavi Uçurtma’nın başına ne geldi?


Cevap :

Mavi Uçurtma ağaca takıldı.


4. Mavi Uçurtma nasıl kurtuldu? 


Cevap :

Mavi Uçurtma diğer uçurtmaların yardımı ve iş birliği ile kurtuldu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Sınıf arkadaşlarımızla dörderli gruplar oluşturalım. Aşağıdaki yönergeleri takip ederek uçurtma yapalım. Uçurtma yaparken öğretmenimizden ve grup arkadaşımızdan yardım alalım. 


UÇURTMA YAPIMI

Malzemeler:

• 2 adet 30 santimetrelik çıta
• İp
• Yapıştırıcı
• Kaplama kâğıdı
• Makas (Dikkatli kullanalım!)

Yapılışı:

1- Çıtaların orta noktasından çapraz olarak bantla veya iple sıkıca bağlayalım.

2- Çaprazın kenarlarını iple veya bantla birleştirerek çerçeve oluşturalım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


3- Kaplama kâğıdını, oluşturduğumuz dörtgene yapıştırma payı ekleyerek keselim ve yapıştıralım.

4- İpi, kenarlara eşit uzunlukta bağlayarak ortada buluşturalım. (Bu şekilde uçurtmanın dengesi oluşturulur.)

5- • Dilediğimiz kenardan ip uzatıp uçurtmanın kuyruğunu oluşturalım. Uçurtmamız hazır!


Cevap :

Bunu beraber yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


4. Etkinlik 


a) Aşağıdaki cümleleri okuyalım. Altı çizili kelimelere dikkat ederek soruları cevaplayalım.


Yazılışları farklı ancak anlamları aynı olan kelimeler eş anlamlı (anlamdaş) kelimelerdir.


1. Uçurtma uçurmak için rüzgâr gerekir.

2. Uçurtma uçurmak için yel gerekir.


Soru : Bu kelimelerin yazılışları aynı mı?


Cevap :

Bu kelimeleri yazılışları birbirinden farklıdır.


Soru : Bu kelimelerin anlamları aynı mı?


Cevap :

Bu kelimelerin anlamları aynıdır.


Soru : Değişen kelime cümlenin anlamını değiştirdi mi? 


Cevap :

Değişen kelime cümlenin anlamını değiştirmemiştir.


b) Cümlelerdeki renkli verilen kelimelerin eş anlamlılarını yazalım. Örneği inceleyerek tabloyu dolduralım.


Cevap :

Yararlı işler yapalım.
…Faydalı… işler yapalım. Anlam değişmedi.

Vatanımı çok severim.
……Yurdumu… çok severim. Anlam değişmedi.

Al yanaklarım var.
Kırmızı…. yanaklarım var. Anlam değişmedi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz? Konuşmamıza “Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlar“ ifadesini kullanarak başlayalım. 


Kısa Cevap : “Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım,

Herkesin sevgisi çok değerli ve büyüktür. Herkesin ailesi de kendi içerisinde çok farklı bir yere sahiptir.

Ailemiz bizi dünyaya getiren, büyüten ve bizim için birçok fedakarlıklar yapan kişilerdir.

Ailemizle beraber vakit geçirmek bizlere çok güzel hissettirir.

Ailemle beraber isim şehir, resim, kutu, top oyunları gibi oyunlar oynamayı çok seviyorum.

Ailemle beraber hem eğleniyor hemde kaliteli vakit geçiriyoruz.


6. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Ahmet (, ) Elif ( ,) Kerem ve Sinem tahtaya gelin ( .)
Şekeri (, ) çikolatayı fazla yersek dişlerimiz çürür ( .)
Bekir (‘ ) in kedisi kaybolmuş ( .)
Annem eve ekmek (, ) meyve (, ) çay ( ,) şeker almış ( .)
Bahçeye Rabia (‘ ) nın topu kaçmış (. )
Kedim Minnoş (‘ ) un yavruları dün doğdu (. )
Çantama defterimi ( ,) kitabımı ve dosyamı yerleştirdim (. )
Burak (‘ ) ın topu dışarıya kaçtı (. )


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84-85 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75, 76


2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları”

2. TEMA SONU DEĞERLENDİRME


ATATÜRK ÇOCUK OLMUŞ

Çocuk Bayramı’nda
Gelmiş katılmış aramıza.
Atatürk çocuk olmuş, bakın:
Sallanıyor salıncakta!

Gülüyor gözlerinin içi,
Gülüyor,
Gökler, denizler kadar mavi.
Diyor ki: “Çocuklar, ben verdim size
Bayramların en güzelini“.

Dilerim, yurdumun çocukları,
Tüm çocukları dünyanın
Gülüp oynasınlar bugünkü gibi;
Acıda, sevinçte kardeş olsunlar…
Çınlasın yeryüzünde barış türküleri.

Aziz SİVASLIOĞLU


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


1 ve 2. soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.


1. Şair neden Atatürk’ün çocuk olduğunu düşünmektedir?


Cevap :

Şair bu bayramı bize armağan ettiği için Atatürk’ün çocuk olduğunu düşünmektedir.


2. Atatürk’ün dileği nedir?


Cevap :

Atatürk’ün dileği yurttaki ve tüm Dünya’ daki çocukların gülüp oynamasıdır.


3. Büyük harfin doğru kullanıldığı cümlelerin başına (D), yanlış kullanıldığı cümlelerin başına (Y) yazalım.


( Y) ramazan bayramı süresince dedemlerin yanında olacağız.
( D) Kurban Bayramı sabahı erkenden kalktım.
( Y) Öğretmenim cumhuriyet Bayramı töreni için beni sunucu seçti.
( D) Türkiye’nin başkenti Ankara’dır


4. Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen içlerini doğru noktalama işaretleri ile tamamlayalım.


* Diğer uluslara öncülük etmişiz (. ) Bağımsız ve özgür yaşama yolunu göstermişiz ( .)
* Millî mücadelede kadın ( ,) erkek ( ,) genç ( ,) yaşlı herkes tüm gücüyle çalıştı (. )
* Okulumuzdaki tören için bando takımı durma ( -) dan çalışıyordu ( .)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


5. Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlı kelimelerin altını çizelim.


*Az zamanda çok işler başardık.
* Kirli elbisesini çıkarıp temizini giydi.
* Gece gündüz demeden çalışıyor.


6. Kısa çizgi kullanılırken hangi kelimeler hecelerine doğru ayrılmıştır? İşaretleyelim. 


Cevap :

  • kalem-

lik

  • mücadel-

e

  • merha-

met

kutularını işaretleyelim.


7. Harfleri karışık verilen kelimeleri bularak bulmacaya yerleştirelim. Numaralardaki harfleri şifredeki yerlerine yazalım ve saklı kelimeyi bulalım.


Cevap :

CUMHURİYET

BAYRAM

SELANİK

ASKER

ŞİFRE: KAHRAMAN


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Vatan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73


2. Sınıf Türkçe Kitabı Vatan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73 Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları”

VATAN (Serbest Okuma Metni)

— Çörek kadar mukaddes şey Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Ana kadar şefkatli şey,
Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Eşsiz benzersiz kahraman şey
Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Ay’dan Güneş’ten nurlu şey
Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Oğlum, sen unutma!
Hiçbir zaman
Vatandan yüce şey,
Yoktur dünyada.

Hocageldi NURMURADOV


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Savaşı Kahramanları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Savaşı Kahramanları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız askerlerimize nasıl yardım etmiş olabilir?


Kısa Cevap : “Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız askerlerimize nasıl yardım etmiş olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız tıpkı erkekler gibi aktif rol almıştır.

Kimileri askerlik yapmış kimileri askerlerine hizmeti ile ilgilenmiştir.

Askerlere yemek yapmış, kıyafetlerini temin etmeye çalışmışlardır.

Cepheye mermi taşımış askerlerin yaralarını sararak onları tedavi etmeye çalışmışlardır.

Kadınlarımız da dedelerimiz gibi büyük fedakarlıklar yapmışlardır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Dinleyeceğimiz metnin görselini inceleyip konusunu tahmin ederek yazalım. 


Cevap :

Dilediğimiz metin bence Kurtuluş Savaşı’ ndaki kahraman kadınlarımızı anlatmaktadır.


2. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metni olayların oluş sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Vatan zor bir savaşın içerisindeydi. Askerlere düşmana karşı durmak için cephane gerekliydi. Cephaneleri mutlaka Kastamonu Kışlası’na taşımaları gerekiyordu. Şerife Bacı bu soğukta vatan için kucağında bebeği ile yola düşmüştür. Metin onun başından geçenleri anlatır.


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metne farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Şerife Bacı

Kahraman Kadın


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Metindeki olay nedir?


Cevap :

Bebeği ile cephaneye silah taşıyan kahraman Türk kadınını anlatıyor.


2. Olay nerede geçiyor?


Cevap :

İnebolu Kastamonu yolu üzerinde cephelerde geçiyor.


3. Metnin kahramanı kimdir?


Cevap :

Metnin kahramanı Şerife Bacı’ dır.


4. Şerife Bacı ne taşıyordu?


Cevap :

Şerife Bacı cephane taşıyordu.


5. Etkinlik 


a) Siz vatanınız için hangi kahramanlığı yapardınız? Bu konu ile ilgili bir konuşma yapalım.


Kısa Cevap :“Siz vatanınız için hangi kahramanlığı yapardınız? Bu konu ile ilgili bir konuşma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben de o dönemde yaşamış olsaydım canımı ortaya koyarak cephede savaşır veya bana verilen görevleri en güzel şekilde yerine getirirdim.

Düşmanları zarara uğratmak ve askerlerimize destek çıkmak için ne gerekiyorsa kahramanca yapardık.


b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

İşitilebilir ses tonuyla konuştum. Evet
Dinleyiciler ile göz teması kurdum. Evet
Konuşurken nezaket ifadelerini kullandım. Evet


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


6. Etkinlik 


a) Dinlediğimiz metnin olaylarını oluş sırasına göre anlatalım ve yazalım. 


Cevap :

Vatan zor durumdadır. Askerlere cephane gerekliydi. Cephaneleri mutlaka Kastamonu Kışlası’na taşımaları gerekiyordu. Bu yüzden Şerife Bacı bu soğukta kucağında bebeği ile yola düşmüştür. Bu metin bu olayı anlatır.


b) Dinlediğimiz metinde bizi en çok etkileyen bölümün resmini çizelim. 


Cevap :

Bu etkinliği kendinize göre resmetmeniz gerekmektedir.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Gelecek derste kullanmak üzere 2 adet 30 santimetrelik çıta, ip, yapıştırıcı, kaplama kâğıdı ve makas getirelim.


Cevap :

İstenilen araç ve gereçleri getirmeni unutmayınız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Vatanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Vatanım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Vatanımızı niçin çok severiz? 


Kısa Cevap : “Vatanımızı niçin çok severiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayır senin numaranı kendisi için değerli ve özeldir.

Vatanımız sayesinde güven ve huzur içerisinde yaşayabilir birçok insandan faydalanabiliriz.

Vatan olmayan insanlar çok zor duruma düşerler.

Vatan olmayan kişiler başka ülkelerin sömürüsü altında ezilir zor durumlarla karşılaşırlar.

Ayrıca vatanımız bizlere atalarımızdan güvende olmamız için verilmiş bir emanettir.

Bu yüzden vatanımız bizim için özeldir ve vatanımızı çok severiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


yemiş: meyve, yiyecek, kuru yiyecekler


Cevap :

  1. Meyve
  2. İncir

vatan: yurt


Cevap : yurt


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiire göre bizi koruyan ve doyuran nedir?


Cevap :

Şiire göre bizi koruyan ve doyuran vatandır.


2. Şairin vatan sevgisi neden kat kat artmaktadır?


Cevap :

Şairin vatan sevgisi büyüdüğümüz için bizimle kat kat artmaktadır.


3. Vatan bizim neden hem annemiz hem de babamızdır?


Cevap :

Vatan bizi koruyup, huzur içinde yaşattığı için hem annemiz hem de babamızdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki isimleri verilen metinlerin türlerini yazalım. (BEN NASIL YENERİM?-GÜZEL VATANIM )


Cevap :

“BEN NASIL YENERİM? “metni hikayedir.

“GÜZEL VATANIM”metni şiirdir.


4. Etkinlik 


Soru : Yeni öğrendiğimiz kelimeleri de kullanarak verilen konu ile ilgili bir konuşma yapalım.


Verilen konu: Vatanımıza duyduğumuz sevgiyi nasıl anlatırız?


Kısa Cevap : “Vatanımıza duyduğumuz sevgiyi nasıl anlatırız? ile ilgili bir konuşma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vatanımızı duyduğumuz sevgiyi anlatmak için güzel ifadeler kullanabilir şiirler veya konuşmalar yapabiliriz.

Vatanımıza olan sevgimizi sadece sözle söylemek yeterli olmaz.

Davranış olarak sevgimizi göstermek için derslerimize çok çalışmalı ve ülkemizi ileri seviyeleri getirmek için çabalamalıyız.

Yeni teknolojiler geliştirmeli ve ülkemiz için elimizden geleni yapmalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görseli incelediğimizde aklımıza neler geliyor? Noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Bayrak Sevgisi
  2. Çocukların huzuru
  3. Vatan
  4. Vatanseverlik

6. Etkinlik 


Soru: Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım. 


Millî ve dinî bayram isimlerini yazarken kelimelere büyük harfle başlarız. Gelen eki ise kesme işareti ile ayırırız.


1. Bu yıl cumhuriyet bayramında şiir okuyacağım.


Cevap :

Bu yıl Cumhuriyet Bayramı ‘ nda şiir okuyacağım.


2. 30 Ağustos zafer bayramı törenini izledim.


Cevap :

30 Ağustos Zafer Bayramı törenini izledim.


3. kurban bayramında dedemleri ziyaret ettik.


Cevap :

Kurban Bayramı’nda dedemleri ziyaret ettik. Taha oturarak yap okutma her tarafı


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


7. Etkinlik 


a) Aşağıda kısa çizginin kullanıldığı yerleri inceleyelim.


Merhaba, ben kısa çizgi. Satıra sığmayan kelimeleri bölerken satır sonunda ben varım.


Satır sonundaki heceleri bir alt satıra taşırken satır sonunda tek harf bırakılmaz.


b) Aşağıda satır sonundaki hecelerin doğru ayrıldığı kutuları işaretleyelim.


Cevap :

Bu kutuları işaretleyiniz

  • o-

tobüse

  • işa-

retlerin

  • bay-

ramları

  • şeftali-

ye


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!