Çam Ağacı Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çam Ağacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64


2. Sınıf Türkçe Kitabı Çam Ağacı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 57-61-62-63-64


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 57-61-62-63-64 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Getirdiğiniz ağaç görsellerini sınıf panosuna asınız. Ağaç türleri hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Çam ağacı

Yaprak dökmeyen tek ağaç türüdür. uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Ayrıca iğneleri ve kendi ürünü olan kozalağı bulunur. Dayanıklı yapısı sayesinde her iklimde yaşayabilir.

Meşe ağacı
Çok fazla suya ihtiyaç duyan meşe ağacı yağmurlu bölgelerde yetiştirilebilir. Meşe ağacının kerestesi çok dayanıklı olduğu için mobilya yapımında öncelikli sıradadır. Meşe ağacı kolay kesilebilir ve işlenebilir.

Sokak Benjamini
30 metreye kadar büyüyebilir. Hava sıcaklıklarının 7 derecenin altına çok fazla düşmediği iklimlerde dışarda bahçede de yetiştirilebilir. Akdeniz iklimine çok uygun bir ağaçtır. Anavatanı Hindistan ve Malezya’dır.

Elma ağacı
Elma ağaçları, serin ve ılıman iklimlerde yetişir. Elma ağaçları, bol ışıklı ve güneşli alanlarda ekilmelidir. Ortalama olarak yüksekliği 5 metreyi bullur. Ortalama ömrü sağlıklı ve bakımlı elma ağacı için 50 ile 80 yıl arasındadır.
Akçaağaç
Türkiye’nin her yerinde yetişebilir. Genellikle Trakya, Marmara ve Ege’de yer alır. Tohumla üretilir. Bol ışık ister. Şurubu yapılmakta şifa ve gıdalarda kullanılmaktadır.

Diş budak ağacı
Süs ağaçları arasında yer alır. Dişbudak yaprağı kaynatılıp bitki çayı olarak tüketilir. Gölge oluşturması açısından sıklıkla sokaklara ve piknik alanlarına ekilir.

Çınar ağacı
Çınar ağacı, kalın ya da geniş gövdeye sahiptir. toz ve topraktan hiç etkilenmez.Çınar ağacı büyük olduğu için gölge açısından tercih edilir. Hastalıkları tedavi etmekte de kullanılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen kelimeleri yazınız.


Cevap :

kendi = diken

ornam = orman

arçın = çınar

zürgâr = rüzgar

çağa = ağaç


Soru :  b. Yukarıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

diken =
1. kimi bitkilerin dal, yaprak, meyve kabuğu gibi yerlerinde ve kimi hayvanların da derisinde bulunan

2. böyle sert, ucu sivri ve batıcı çıkıntıları çok olan bitki.

orman  =

1.ağaçlarla kaplı geniş alan.
2.bu ağaçların oluşturduğu bütün.

çınar = ikiçeneklilerden, çok uzun ömürlü, kalın gövdeli, boyu otuz metreyi bulabilen, çok dallı, geniş yapraklı, koyu gölge veren, kerestesinden de yararlanılan bir ağaç.

rüzgar = havanın yer değiştirmesinden oluşan esinti.

ağaç =

1.toprağın derinliklerine kök salan, gövdesi kereste ya da odun olmaya elverişli, dallı budaklı gövdesi yüksekliklere ulaşan, uzun ömürlü bitki.
2.ağaçtan yapılan uzun ve kalın destek, direk.


Soru :  c. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

Bilgili, iyi ahlaklı kimse. = bilge

Kuşların ve diğer hayvanların barınakları. yuva

Bir kimsenin çocuğu. = evlat

Uyumlu, ezgili sesler. = şarkı


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına uygun olarak numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 57-61-62-63-64 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Görsellere göre çam ve çınar ağaçlarının hangi duyguları hissettiklerini söyleyiniz. Bu duyguları hissetmelerinin nedenlerini açıklayınız.


Cevap :

Görsellere göre çam ağacı birinci görselde üzgün, çınar ağacı ise şaşkındır.

İkinci görselde çam ağacı üzgün olduğu için çınar ağacı da üzgündür.

Üçüncü ve dördüncü görselde çam ve çınar ağacı neşelidir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Çam ağacı neden üzgünmüş? 


Cevap :

Çam ağacı kuşların kendisini sevmediğini düşündüğü için üzgünmüş.


2. Yaşlı çınar, üzülmemesi için çam ağacına ne söylemiş? 


Cevap :

Yaşlı Çınar Birgül üzülmemesi için çam ağacına yaprakları yüzünden kuşların onun dallarını sevdiğini ve bir gün bu konuda ne kadar yanıldığını göreceğini söylemiş.


3. Sonbahar geldiğinde neler olmuş? 


Cevap :

Sonbahar geldiğinde çınar ağacının yaprakları bir bir sarılıp yere düşmeye başlamış. Çam ağacının yaprakları ise hiç dökülmemiş.


4. Kış geldiğinde neler olmuş? 


Cevap :

Kış geldiğinde çınar ağacının yaprakları tamamen dökülmüş nokta kuşlar çınar ağacının yaprakları olmadığı için onun içerisine saklanamıyormuş. Soğukta mı karından korunmak için çam ağacına gidiyorlarmış.


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamaların başına, ilgili olduğu noktalama işaretinin numarasını yazınız.


Cevap :

1. Nokta : Cümlenin sonuna konur.

2. Virgül : Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelimelerin ve kelime gruplarının arasına konur.

1. Nokta : Sayılardan sonra sıra bildirmek için konur.

3. Konuşma çizgisi : Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri uygun noktalama işaretlerini kullanarak tamamlayınız.


Cevap :

• Kuşlar , güzel şarkılar söylüyorlar.

• Anlat bana neyin var?

• Ağaçları, çiçekleri çok seviyorum.

• Sonbahar, kış, ilkbahar ve yaz mevsim adlarıdır.

• Ormanlar kuşların, kelebeklerin ve diğer canlıların yuvasıdır.


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya, ağaçların hayatımızdaki önemi hakkında kısa bir yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Aşağıya, ağaçların hayatımızdaki önemi hakkında kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ağaçların hayatımızdaki önemi

  • Ağaçlar havadaki kötü koku ve gazları emerek havayı temizlerler
  • Stres azaltıcı ve iyileştirici etkisi vardır
  • Sıcakları düzenlerler
  • Havayı serinletirler
  • Radyasyonu azaltırlar
  • Piknik alanları için güzel mekanlar oluştururlar
  • Yaydıkları temiz hava sayesinde beyin sağlığını olumlu etkilerler
  • Yaydıkları temiz hava sebebiyle oksijenli hava karın temizlenmesine yardım eder da
  • Ağaçlar yağmuru çeker yani yağmurun yağmasına sebep olurlar
  • Toprağı verimli hale getirirler
  • Meyve üretirler.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Sabah ve akşam gökyüzünü gözlemleyiniz. Gökyüzünde neler gördüğünüzü belirleyiniz.


Kısa Cevap : “Sabah ve akşam gökyüzünü gözlemleyiniz. Gökyüzünde neler gördüğünüzü belirleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sabah ve akşam gökyüzünü gözlemledim.

Mevsimlere göre gökyüzü de değişiyor. Yağmurlu , karlı , güneşli havalarda gökyüzünün rengi de değişiyor. Bulutlu havalarda gökyüzü daha karanlık Güneşli havalarda ise erkenden daha aydınlık oluyor.

Güneşin doğması ile beraber her yer aydınlanıyor nokta bazen gökyüzünde bulut oluyor bazen ise bulutlar çok fazla görünmüyor.

Akşamları bazen bulutlar bazen ise açık havada yıldızlar ve ay açık bir şekilde görülüyor.


2. Sınıfa bir zarf ve zarfa sığacak büyüklükte ince bir karton getiriniz.


Cevap :

Bu etkinliği bir sonraki derse getirmeyi unutmayınız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 57-61-62-63-64 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Kardan Adamın Şarkısı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kardan Adamın Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kardan Adamın Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

KARDAN ADAMIN ŞARKISI

(…) En hareketli ve cıvıl cıvıl mevsim bahardı. Baharın sesi her yerde duyulurdu. Bazen cıvıldayan bir kuş, bazen vızıldayan bir arıydı bu ses. Bazen de kış uykusundan uyanıp homurdanan huysuz bir ayı ya da bahçesini tırmıklayan bir tavşan…


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Yaz da pek farklı değildi. Sokaklar insanlarla dolar, ormandaki canlılar gölge arardı. Sonbaharda önce yapraklar sararırdı, sonra rüzgâr savururdu onları her yere. Bastıkça “haşır huşur” diye ses çıkarırdı kuru yapraklar. Ta ki temizlik görevlisi gelip yaprakları süpürene kadar. Temizlik görevlisinin süpürgesi de en az yapraklar kadar gevezeydi. “Haş huş” diye şarkı söylerdi süpürge, temizlik görevlisi onu salladıkça.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Kışınsa tüm doğa sessizliğe bürünürdü. Ne çayırlarda fındığını “kıtır kıtır” kemiren bir sincabın ne de ağacı “tak tak” oyan bir ağaçkakanın sesi duyulurdu. Kışın yalnız ayılar ve kaplumbağalar değil, sanki tüm doğa uyurdu. Etrafta ne birbirini kovalayan tül kanatlı helikopter böcekleri ne rengârenk kelebekler ne de “vız vız” uçuşan arılar olurdu.

Kışın bu sessizlik, kar yağana kadar sürerdi. Kar yağınca doğanın sessizliği bozulurdu. Atkısını takan, paltosunu ve şapkasını giyen çocuklar fırlardı dışarıya, oyun oynamaya. O kış da yine bol bol kar yağdı. Çocuklar sımsıkı giyinip çıktılar dışarıya. Ayşe, Ömer, Ali, Suna, Tuna… Neşeli kahkahalarla önce kartopu oynadılar. Karda dolaşıp yuvarlandılar. Sonra da kızakla kaydılar.

Sıra gelmişti kardan adam yapmaya. Karları top top yuvarladılar. Kocaman da bir baş yaptılar ona. İki kömür göz, bir de upuzun havuç burun. Suna, eski püskü atkısını da getirmişti yanında. Sımsıkı bağladılar atkıyı kardan adamın boynuna.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Kardan adam çocukları çok sevdi:
— Ne neşeli çocuklar bunlar, dedi.
Çocuklar, kardan adamın karşısına geçip bir de şarkı söylediler. (…)

Akşama doğru çocuklar, kardan adama el sallayıp evlerine gittiler. Her yer yine sessizliğe büründü. Kardan adamın canı çok sıkıldı. Ofladı kardan adam, pufladı… Gece ilerledikçe kendini iyice yalnız hissetti. Sonra da başladı çocuklardan duyduğu şarkıyı mırıldanmaya:

“Kar yağıyor lapa lapa,
Kar, oyundur çocuklara…”

Söyledikçe neşelendi, neşelendikçe söyledi. Kardan adamın şarkısıyla tüm doğa şenlendi. (…)

Koray Avcı ÇAKMAN
Masal Rüzgârı
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-80-81 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ÇİFTÇİ İLE ÇOCUKLARI

Koşun durmadan çalışın, didinin;
Topraklar altındır çalışanlara.
Çok hasta olan zengin bir çiftçi,
Çocuklarını çağırttı, dedi ki onlara:
“Tarlaları satmaya kalkmayasınız sakın.
Ecdadımızdan kaldı bize onlar.
İçinde büyük bir hazine yatar.
Yerini bilemem, kendiniz bulun çıkarın.
Bir parçacık gayretle hakkından gelirsiniz;
O hazine sayesinde de yükselirsiniz.
Kazın, çapalayın, sürün, belleyin, tarayın;
El değmedik yerini bırakmayın.”
Sarıldılar kazmaya çocuklar.
Sürüldü, çapalandı tarlanın dört bir yanı;
Mahsul pek bol oldu harman zamanı.
Ne hazine ne de bir şey; tecrübeli ihtiyar
Sade şunu anlatmak istemişti:
Dünyada en büyük hazine işti.

Orhan Veli KANIK
La Fontaine’in (La Fonten) Masalları


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Metnin varlık kadrosu kimlerden oluşmaktadır? 


Cevap : Zengin çiftçi, zengin çiftçinin çocukları.


2. Metnin konusu nedir? 


Cevap : Metnin konusu: İnsanın çabalayarak çalışmasını en büyük hazine olduğunu anlatmaktadır.


C. Aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

(Y) 1. Alfabemizde 28 harf vardır.
(D) 2. Kelimeler, sözlüklerde alfabetik sıraya göre sıralanır.
(D) 3. Hikâye, gerçek veya tasarlanmış olayları anlatan düzyazı türüdür.
(Y) 4. Yer adlarında geçen mahalle, cadde, sokak gibi kelimelerin ilk harfi küçük yazılır.
(D) 5. Millî ve dinî bayramların adları büyük harfle başlar.
(Y) 6. Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları küçük harfle başlar.


Ç. Alfabemizdeki harflerden eksik bırakılanları alfabetik sıraya göre noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


D. Aşağıdaki cümleleri uygun noktalama işaretlerini kullanarak tamamlayınız.


Cevap : 1. Dün gece seni rüyamda gördüm.

2. 18 Mayıs’ta doğum günümü kutladık.

3. Tuna 2. sınıfa gidiyor

4. Eyvah! Okula geç kaldım.

5. Erol domates fidelerini suladın mı?


E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Kitabınızda bulunan metinleri sayfa numaralarıyla liste hâlinde görebileceğiniz bölüm aşağıdakilerden hangisidir?


A) İçindekiler B) Kaynakça C) Sözlük


2. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yazım yanlışı yoktur?


A) Komşumuz fatma teyze ile selamlaştık.
B) Aslı, annesine gecikeceğini haber verdi.
C) Köpeğim tarçın ile parkta dolaştık.


F. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanları eşleştiriniz. Noktalı yere, eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını yazınız.


Cevap :

Dost : Düşman

Zor : Kolay

Tok : Aç

Kötü : İyi


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa, mevsimlerle ilgili görseller getiriniz.


Kısa Cevap : “Sınıfa, mevsimlerle ilgili görseller getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46-47-48 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Güneş Uykuda Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Güneş Uykuda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güneş Uykuda Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Gökyüzü ile ilgili gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Kısa Cevap : “Gökyüzü ile ilgili gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gündüzleri gökyüzüne baktığım zaman masmavi bir gök görmekteyim. Güneş sapsarı bir şekilde parıldıyor. Beyaz bulutlar etrafta dolaşıyor. Yağmurlu günde ise bu beyaz bulutlar simsiyah olabiliyor. Akşam gökyüzüne baktığımda ise simsiyahtır. Beyaz yıldızlar gökte parıldıyor ve Ay’ı görüyorum.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


Cevap : Güneş çok yorgun gözüküyor. Sanırım uyuyacak bu uyku sırasında hayvanların başına gelenleri anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Güneş kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Kısa Cevap “Güneş kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Güneş bana kocaman bir yıldızı hatırlatıyor. Gökyüzüne baktığım zaman parıl parlayan bu yıldız gördükçe beni mutlu ediyor. Güneşin doğuşunu ve batışını izletmekte çok heyecan verici.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız. Bu kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.


Cevap :

gece = Gündüz yapmadığı ödevini gece tamamlaması gerekiyordu.

gündüz = Gündüz işleri için dışarı çıkacaktı.

sabah = Sabah dersine geç kalmıştı.

akşam = Akşam eve gelmediği için herkesi meraklandırdı.

gökyüzü = Çimlerin üstüne uzanıp gökyüzünü seyretmeyi çok seviyordu.

Konuşma:

Fatih tableti ile gece gece oynadığı için geç uyudu. Yarın dersi olduğundan habersizdi. Uyandığında hemen gökyüzüne baktı. Parıl parıl parıldayan güneşi görünce dersini hatırladı. Fatih sabah dersine geç kalmıştı. Gündüz onun için çok verimsiz geçmişti. Çünkü çok uykusuzdu. Eve gelince akşama kadar uyudu. Bir daha geceleri tabletle oynamayacağına kendi kendine söz verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

2…  Top oynamak, ip atlamak, dilediği kadar uyumak istiyordu.
3… Etrafa saçtığı ışığı alıp çantasına koydu.
1… Güneş’in canı çok sıkılıyordu.
5.. Okula giderken üşüyen bir çocuk Güneş’e seslendi.
4.. Her yer kapkaranlık oldu.
6… Üşüyen çocuğu görünce Güneş, kendinden çok utandı.


4. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıdaki cümleleri metne uygun ifadelerle tamamlayınız. 


Cevap :

Güneş’in canı çok sıkılıyordu çünkü ; artık başka bir şeyler yapmak istiyordu. Top oynamak, ip atlamak, dilediği kadar uyumak istiyordu.

Güneş, kendisinden çok utandı çünkü  ; okula giden bir çocuk güneş olmadığı için elleri, yüzü, kulakları soğuktan buz gibi olmuştu.

Her yer kapkaranlık olmuştu çünkü ; Güneş etrafı saçtı parıl parıl ışığı çantasına koydu.

Dünyadaki insanlar çok sevindiler çünkü ; Güneş çantasına koyduğu ışınlarını tekrar yaymaya karar verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak verilen kelimelerin zıt anlamlılarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

uyumak – uyanmak

çürük – sağlam

giriş –  çıkış

aydınlık – karanlık

kapalı – açık

gündüz – gece


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki hava durumu sembollerini anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Siz de aşağıya karlı havayı ifade eden farklı bir işaret çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru :  a. Aşağıda ön ve arka yüzleri görülen kartpostalı inceleyiniz. Kartpostalda nerelerde büyük harf kullanıldığını belirleyiniz.


Cevap :

Özel isimlerde, cümle başında  ve özel günlerde büyük harfler kullanılmıştır.


Soru : b. Kartpostala göre aşağıdaki açıklamalardan doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap :

Kartı yazmaya hitap ifadesiyle başlarız. D

Mesajımızı kısaca, açık ve anlaşılır olarak yazarız. D

Adımızı, soyadımızı yazarak kartın yazımını tamamlarız. D

Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanırız. D

Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakırız. D


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayarak siz de bir kartpostal hazırlayınız.


Cevap :

Bu etkinliği yönergeleri takip ederek evinizde yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiğini araştırınız.


Kısa Cevap : “Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiğini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sonbahar geldiğinde havalar yavaş yavaş soğumaya başlar. Gündüzler kısalır, geceler uzar. Güneş geç doğal erken batar. Artık daha uzun ve kalın kıyafetler giymeye başlarız.

Yapraklar kahverengi sarı renklerine dönerler ve etrafta yapraklar düşer. Ağaçlar yapraklarını döker. Göçmen kuşlar havalar soğuduğu için daha sıcak bölgelere göç etmeye başlarlar. Sonbaharda artık mandalina  portakal ve elma görmeye başlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-68-69-70-71-72-73 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Fatih Sultan Mehmet Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Fatih Sultan Mehmet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106


2. Sınıf Türkçe Kitabı Fatih Sultan Mehmet Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-102-103-104-105-106


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-102-103-104-105-106 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Fatih Sultan Mehmet hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Fatih Sultan Mehmet hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Fatih Sultan Mehmet 30 Mart 1432 yılında doğmuştur. Babası 2. Murat’tır. Fatih Sultan Mehmet Osmanlı’nın 7. padişahıdır. İstanbul’u fethettikten sonra fethin babası anlamında Fatih adını almıştır. İstanbul’u fethettikten sonra Orta Çağ bitmiş yeni Çağın başlangıcı olmuştur. Bu nedenle Fatih Sultan Mehmet çağ açan hükümdar olarak da tanınır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri yazarak bulmacayı tamamlayınız.


Cevap :

1. Sarayı korumakla görevli asker. = MUHAFIZ

2. Haber getiren kimse, haberci.. = ULAK

3. Osmanlı Devleti zamanında üst düzey memurlara ve askerlere verilen unvan.. = PAŞA

4. Osmanlı Devleti’nde devlet başkanına verilen unvan.. = PADİŞAH

5. Osmanlı padişahlarının adlarının sonuna getirilen unvan.. = HAN

6. Padişahların ve oğullarının erkek çocuklarına verilen san.. = ŞEHZADE

7. Osmanlılarda sadece padişahlar için kullanılan bir unvan.. = HÜNKAR


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Ulak, Osmanlı sarayına ne zaman gelmiş?


Cevap : Ulak 2. Murat Han vefat edince gelmiştir.


2. Ulak nereden geliyormuş?


Cevap : Ulak Edirne’den geliyormuş.


3. Ulağın geldiğini Şehzade Mehmet’e kim söylemiş?


Cevap : Ulak muhafızlarla konuşmuş. Muhafazlar ise saray görevlisine haber vermiştir. Saray görevlisi Şehzadeye Mehmet’e haber vermiştir.


4. Babasının ölüm haberini alan Şehzade ne yapmış?


Cevap : Şehzade Mehmet haberi duyunca sedelenmiş, başını öne eğmiş ve gözleri yaşarmış. Sonra divana rastlanır uzun uzun düşünmüş. Daha sonra Edirne’ye gitmiştir.


5. Şehzade Mehmet neden Edirne’ye gidiyormuş?


Cevap : Babası 2. Murat vefat ettiği için Osmanlı tahtı boş kalmıştı. Şehzade Mehmet Osmanlı tahtına çıkmak için Edirne’ye gidiyordur.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Şehzade Mehmet’in babası 2. Murat’ın ölüm haberini alma süreci.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-102-103-104-105-106 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Görsellerden yararlanarak metni kısaca anlatınız.


Cevap :

Edirne’den gelen ulak, muhafıza şehzadeye haber getirdiğini söylemiştir. Muhafız acele ile saray görevlisine haber vermiştir. Saray görevlisine şehzadeye ulağın geldiğini haber vermiştir.

Ulak şehzade Mehmet’e Sultan 2. Murat’ın vefat ettiğini söylemiştir. Bu duruma çok üzülen Şehzade Mehmet kendine geldikten sonra askerlere hazırlayıp, Osmanlı tahtına çıkmak için Edirne’ye doğru yola çıkmıştır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri sözlükteki sıralanışa uygun olarak yazınız.


Cevap :

Divan – Haber – Muhafız – Saray  – Ulak


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri uygun görsellerin altına yazınız. Görsellerden yararlanarak bu kelimelerin zıt anlamlılarını belirleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-102-103-104-105-106 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri örnekteki gibi soru cümlelerine dönüştürünüz. Soru ekini kuralına uygun yazınız.

Osmanlı sarayına bir ulak geldi. 

Osmanlı sarayına bir ulak geldi mi?
Osmanlı sarayına bir ulak mı geldi?


Muhafız, hemen harem ağasına gitti. 

Cevap : Muhafız hemen harem ağasına gitti mi?

Muhafız hemen harama ağasına mı gitti?


Şehzade, elindeki haritayı bıraktı. 

Cevap : Şehzade elindeki haritayı bıraktı mı?

Şehzade elindeki haritayı mı bıraktı?


Mehmet, uzun uzun düşündü. 

Cevap : Mehmet uzun uzun mu düşündü

Mehmet uzun uzun düşündü mü?


Tahta çıkmak için Edirne’ye gitti. 

Cevap : Tahta çıkmak için mi Edirne’ye gitti?

Tahta çıkmak için Edirne’ye gitti mi?

Tahta çıkmak için Edirne’ye mi gitti?


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Genel ağdan, Mimar Sinan’ın eserlerini araştırınız. Sınıfa, Mimar Sinan’ın eserlerine ait görseller getiriniz.


Kısa Cevap : “Genel ağdan, Mimar Sinan’ın eserlerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mimar Sinan’ın eserleri;

  • Süleymaniye Camii / İstanbul
  • Şehzade Mehmet Camii / İstanbul-Fatih
  • Ayasofya Camii İstanbul Mihrimah
  • Sultan Camii / Edirne kapı
  • Mihrimah Sultan Camii / Üsküdar
  • Selimiye Camii / Edirne
  • Sokullu Mehmet Paşa Camii / İstanbul
  • Mustafa Paşa Camii / İstanbul
  • Atik Valide Camii / İstanbul
  • Güzelce Kasımpaşa Camii / İstanbul
  • Rüstem Paşa Camii / Tekirdağ

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99-102-103-104-105-106 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-102-103-104-105-106 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Küçük Sinan’ın Büyük Hayalleri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Küçük Sinan’ın Büyük Hayalleri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Türkçe Kitabı Küçük Sinan’ın Büyük Hayalleri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-108-109-110


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-108-109-110 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Mimar Sinan’ın eserlerine ait görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz.


Kısa Cevap : “Mimar Sinan’ın eserlerine ait görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107-108-109-110 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelime grubunun size hatırlattıklarını yazınız. 


Kısa Cevap : “Mimari yapı elime grubunun size hatırlattıklarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mimari yapı : Mimari yapı insanlar tarafından inşa edilen yapıların genel adıdır. Mimari yapı kişinin zevkine göre keyfini karşılamak amacıyla yapılmış aynı zamanda işlevsel yönü de dikkate alınmalıdır.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Sinan ve ailesi nerede yaşıyormuş?


Cevap : Sinan ve ailesi Kayseri’de yaşıyormuş.


2. Sinan’ın en büyük hayali neymiş?


Cevap : Sinan’ın en büyük hayali incelediği yapıları kendisi yapmak istemesiymiş.


3. Sinan’ı İstanbul’a kimler getirmiş?


Cevap : Osmanlı Sarayı’ndan gelen görevliler Sinan’ı İstanbul’a götürmüşlerdir.


4. Sinan, İstanbul’da ne olarak yetiştirilmiş?


Cevap : Sinan İstanbul’da Yeniçeri Ocağı’nı asker olarak yetiştirilmiştir.


5. Sinan, Van Gölü’nü geçmek için nasıl bir çözüm bulmuş?


Cevap : Sinan Van Gölü’nü geçmek için çözüm önerisi gemiler yapmakmış.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

4 Katıldığı İran Seferi sırasında Van Gölü’nü geçmek için gemiler yapmış.

1 Sinan, ailesiyle birlikte Kayseri’de yaşarmış.

5 Seferden sonra padişah ona yüksek bir rütbe vermiş.

2 Saraydan gelen görevliler onu İstanbul’a götürmüş.

3 Yeniçeri Ocağında asker olarak yetiştirilmiş, orduda görev almış.

6 Zamanla baş mimarlığa kadar yükselip hayallerine kavuşmuş.


4. ETKİNLİK 


Soru : Mimar Sinan’ın eserlerini araştırınız. Bu eserlerden birini tanıtan bir yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Mimar Sinan’ın eserlerini araştırınız. Bu eserlerden birini tanıtan bir yazı yazınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben Mimar Sinan’ın Selimiye camisini anlatacağım. Osmanlı İmparatorluğuna belli bir dönem başkentlik yapmış Edirne’de yer almaktadır. 2011 yılında UNESCO Dünya miras listesine dahil edilmiştir. Mimar Sinan Selimiye Camii için ustalık eserim diye bahsetmiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Gelecekle ilgili hayalleriniz nelerdir? Kısaca aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Gelecekle ilgili hayalleriniz nelerdir? Kısaca aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben gelecekte doktor olmak istiyorum. Doktor olup hasta olan insanları iyileştireceğim. Böylelikle insanlar acı çekmeyecek. Hastalıkların tedavisini bulacağım ve insanlar daha uzun süre yaşayacaklar.


Soru : b. Başarıya ulaşmak için neler yapmalısınız? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Başarıya ulaşmak için neler yapmalısınız? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Başarıya ulaşmak için düzenli ve çok çalışmalıyız. Başarıya ulaşmak için bir hedef belirlemeliyiz. O hedef doğrultusunda düzenli programlı bir şekilde çalışarak başarıya ulaşabiliriz. Başarıya ulaşmak uzun bir sürece gerektirecektir. Bu yüzden pes etmemeli sabırla çalışmalıyız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-108-109-110 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Taju Topkapı Sarayı’nda Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Taju Topkapı Sarayı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


2. Sınıf Türkçe Kitabı Taju Topkapı Sarayı’nda Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112-113


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112-113 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

TAJU, TOPKAPI SARAYI’NDA

Sıcak bir yaz günüydü. Taju ve çocuklar kalan üç tarihî yerden birini daha seçip gezeceklerdi. Bir alışveriş merkezinin kafesindeoturmuşlardı. Kalan tarihî yerlerin adlarını küçük kâğıtlara yazdılar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112-113 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Kâğıtları katlayıp karıştırdılar. Bu kez Zeynep kura çekti. Kurada çıkan yeri öğrenmek için kâğıdı açtı. Okudu:

– Topkapı Sarayı.
Yeni gezi yeri belli olmuştu. Soğuk limonatalarını içtikten sonra araştırma yapmak üzere evlerine döndüler.

Ertesi sabah Sultanahmet Meydanı’nda buluştular. Ayasofya’nın arkasına doğru yürüdüler. Topkapı Sarayı’nın önüne geldiler. Sarayın önünde onları orta yaşlı rehber bir bayan karşıladı. Bu rehber önce kendini tanıttı.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


– Merhaba, benim adım Ayşe Öz. On beş yıldır rehberlik yapıyorum. Topkapı Sarayı gezinizde size ben rehberlik edeceğim, dedi.

Çocuklar da kendilerini tanıttılar. Araştırma ödevi konusunun Topkapı Sarayı olduğunu söylediler. Ayşe Hanım’ı takip ettiler. Muhteşem mimari bir kapı ile karşılaştılar. Bu kapı “İmparatorluk Kapısı” idi. Bu kapıdan birinci avluya girdiler. Rehber Ayşe Hanım, Topkapı Sarayı’nı tanıtmaya başladı.

– Çocuklar, Topkapı Sarayı Fatih Sultan Mehmet tarafından yaptırılmıştır. Bu saray Marmara Denizi, İstanbul Boğazı ve Haliç arasında kalan tarihsel İstanbul yarımadasında yer alır. Saray, kara tarafından Fatih Sultan Mehmet’in yaptırdığı Sultan surları, deniz tarafından ise Bizans surları ile şehirden ayrılmıştır. Yaklaşık üç yüz seksen sene boyunca devletin idare merkezi olmuştur.

Osmanlı İmparatorluğu’nun en büyük sarayıdır. Fatih’ten başlayıp birçok Osmanlı padişahına ev sahipliği yapmıştır. Topkapı Sarayı ilk kez padişah Abdülmecid zamanında müze olarak gönderilmiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


Abdülmecid, o zaman İngiliz büyükelçisine Topkapı Sarayı hazinesindeki eşyaları tanıtmıştır. O günden sonra Topkapı Sarayı hazinesindeki eserleri yabancı devlet adamlarına göstermek gelenek hâline gelmiştir. Atatürk’ün emriyle Topkapı Sarayı 3 Ekim bin dokuz yüz yirmi dört tarihinde ziyarete açılmıştır.

Topkapı Sarayı, bin dokuz yüz seksen beş yılında UNESCO Dünya Mirasları Listesi’ne giren tarihî yarımada içerisindeki tarihî eserlerin en başında yer almaktadır. Günümüzde çok sayıda yerli ve yabancı turist müzeyi ziyaret etmektedir. Taju ve arkadaşları bu kadar büyük alanda kurulan sarayın ilk avlusundaki binaları gezdiler.

– Bu daha başlangıçsa sonrasını düşünemiyorum, dedi Pelin.

İsmihan ARSLAN
Taju Topkapı Sarayında
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112-113 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116


2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 114-115-116 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 114-115-116 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni okuyunuz. 


O KONUŞURSA BU DA DÜŞÜNÜR

Bir gün Nasrettin Hoca, güvercin kadar bir kuşun çarşıda on iki akçeye satıldığını görmüş. Ertesi gün hindisini koltuğuna sıkıştırıp çarşıya gitmiş. Fakat kimse koca hindiye on akçeden fazlasını ödemek istememiş. (…)

— Bu nasıl iş, diye bağırmış Hoca. Daha dün, güvercin kadar bir kuşu tam on iki akçeye sattınız. (…)

Onun bu çıkışmasını gülümseyerek dinleyen satıcı,

— Hoca Efendi, demiş. O dediğin sıradan, bir kuş değil. Allah’ın özene bezene yarattığı bir papağan. (…)

— Kuş değil mi? Üstünlüğü neresinde, demiş Hoca.

— O kuş konuşur, demiş satıcı. Senin benim gibi söz söyler!

Hoca bir an duralamış:

— Ne yani, demiş. O konuşursa bu da düşünür…

Memet FUAT
Çocuklar İçin Nasrettin Hoca Fıkraları
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Nasrettin Hoca, niçin hindisini çarşıya götürmüş?


Cevap : Küçük kuşların 12 akçeye satıldığını görünce büyük hindisinin daha fazla satılacağını düşünmüştür.


2. Hoca neden sinirlenmiş?


Cevap : Nasrettin Hoca sinirlenmiş çünkü kimse hindiye 10 akçeden fazla vermemiş.


3. Papağanın pahalı olmasının nedeni neymiş?


Cevap : Papağan pahalıymış çünkü insanlar gibi konuşabiliyormuş.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerin yazımlarını inceleyiniz. Yazım ve noktalama yanlışı yapılan cümlelerin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

1. 23 nisanda bayram yapacağız.
2. Karagöz ve hacivat gösterisini çok beğendim.
3. Hacivatın hangi mâniyi söylediğini hatırladın mı?
4. Gösteriyi sen de izledinmi?
5. Fatih Sultan Mehmet’i tanıyor musun?
6. Şehzade, atını Çanakkale’ye sürmüş.
7. Mimar Sinan’ın eserlerini öğrendin mi.
8. Nasrettin Hoca’nın yaptığını görüyor musun?


Ç. Aşağıdaki kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 114-115-116 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Hangi seçenekteki kelimeler alfabetik sıraya uygun yazılmıştır?


A) bayram, çocuk, şölen, oyun
B) hindi, horoz, tavuk, papağan
C) gemi, hamam, köprü, saray


2. Şiir okurken şunlara dikkat edelim:
1. Satırları parmağımla takip etmeden okurum.
2. Acele etmeden, anlaşılır hızda okurum.
3. Dinleyicilerle göz göze gelmekten kaçınırım.

Zeynep’in açıklamasındaki numaralandırılmış davranışlardan hangisi hatalıdır?


A) 1 B) 2 c)3


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde soru eki doğru yazılmıştır?


A) Mimar Sinan’ı tanıyormusun?
B) Nasreddin Hoca hindiyi satabildimi?
C) Karagöz, Hacivat ile iyi anlaşır mı?


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Çanakkale Zaferi hakkında araştırma yapınız. Çanakkale türküsünün sözlerini öğrenip defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Çanakkale Zaferi hakkında araştırma yapınız. Çanakkale türküsünün sözlerini öğrenip defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

1. Dünya Savaşı’nda İtilaf Devletleri Çanakkale Boğazın’da söz sahibi olmak için ve Rusya’ya kolaylıkla yardım sağlamak için boğazları ele geçirmek istiyorlardı. Bu yüzden Çanakkale Boğazı’na saldırmaya başladılar. Kahraman askerlerimiz her türlü mücadeleye boyun eğmeyerek İtilaf Devletleri pis emellerinden ülkemizi kurtarmıştı18lm 18 Mart 1918 yılında Çanakkale Savaşı’nda başarıya ulaşmışızdır.

Çanakkale Türküsü

Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben gidiyom düşmana karşı
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı kimimiz evli
Of gençliğim eyvah

Çanakkale üstünü duman bürüdü
On üçüncü fırka harbe yürüdü
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde toplar kuruldu
Vay bizim uşaklar orda vuruldu
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde bir dolu testi
Analar babalar umudu kesti
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde vurdular beni
Ölmeden mezara koydular beni
Of gençliğim eyvah

Çanakkale köprüsü dardır geçilmez
Al kan olmuş suları bir tas içilmez
Of gençliğim eyvah

Çanakkale’den çıktım yan basa basa
Ciğerlerim çürüdü kan kusa kusa
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde sıra söğütler
Altında yatıyor aslan yiğitler
Of gençliğim eyvah

Çanakkale’den çıktım başım selamet
Anafarta’ya varmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah


2. Sınıfa, yaşadığınız ilde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerle ilgili görseller getiriniz.


Kısa Cevap : “Sınıfa, yaşadığınız ilde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerle ilgili görseller getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114-115-116 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 114-115-116 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Küçük Gezgin Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Küçük Gezgin Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


2. Sınıf Türkçe Kitabı Küçük Gezgin Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Çanakkale Zaferi hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Türküyü öğretmeninizle birlikte seslendiriniz.


Kısa Cevap : “Çanakkale Zaferi hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çanakkale zaferi Bir dönüm noktası niteliğindedir.

1. Dünya Savaşı’nda birçok cephe açılmıştır ki bu cephelerden biri de Çanakkale Cephesi’dir.

Çanakkale Cephesi’nde 1915-1916 yılları arası kara ve deniz savaşları gerçekleştirilmiştir.

Çanakkale Zaferi’nin batılı ülkeler üzerinde de önemli etkileri olmuştur.

Bizler bu dönemde savunmada.

Çanakkale’de 3 Kasım 1914 ile 18 Mart 1915 tarihleri arasında deniz savaşları.

25 Nisan 1915 ile 9 Ocak 1916 yılları arasında ise Kara savaşları gerçekleşmiştir.

Düşmanların buraya saldırma amacı İstanbul ve Çanakkale Boğazları’ nda geçerek Osmanlı’yı savaş dışı bırakmaktır.


2. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


Cevap :

Metin görsellerini incelediğimizde metinde bence Çanakkale gezisi düzenleyen bir aileden bahsettiğini düşünüyorum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup anlamlarının yanındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Gezgin : Gezmek, tanımak, görmek, dinlenmek amacıyla geziye çıkan (kimse).

Kalıntı : Eski çağlardan kalmış şehir veya yapı, harabe.

Şehitlik  : Şehitlerin gömüldüğü yer.

Feribot : Taşıtlar ile yolcuları bir kıyıdan öbür kıyıya geçirmeye yarayan gemi, arabalı vapur.

Anıt : Önemli bir olayın veya kişinin gelecek kuşaklarca anılması için yapılan, sembol niteliğinde büyük yapı.

Özdeyiş : Bir düşünceyi, duyguyu kısa bir biçimde anlatan, kim tarafından söylendiği bilinen özlü söz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Metnin konusu :  Mehmet ve ailesinin şehitliği ziyareti


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Mehmet ve ailesi hangi ilimizi gezmişler?


Cevap :

Mehmet ve ailesi Çanakkale ilimizi gezmişler.


2. Mehmet ve ailesi ilk olarak nereyi ziyaret etmişler?


Cevap :

Mehmet ve ailesi ilk olarak antik Truva kentini ziyaret etmişler.


3. Feribot kıyıya yaklaştığında Mehmet ve ailesi ne görmüşler?


Cevap :

Feribot kıyıya yaklaştığında Mehmet ve ailesi bir Mehmetçik  figürü görmüşlerdir.


4. Mehmet ve ailesi, Çanakkale Şehitliği’nde hangi duyguyu hissetmişler?


Cevap :

Mehmet ve ailesi , Çanakkale hüzün hissetmişler.


5. Mehmet, günlüğüne o gece neler yazmış?


Cevap :

Mehmet, günlüğüne o gece gezmiş oldukları Truva atı ve Çanakkale şehitliğini yazmıştır.


6. Mehmet, yazısını kimin özdeyişiyle bitirmiş?


Cevap :

Mehmet , yazısını atamızın özdeyişi ile bitirmiş.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

Truva Atı ve Şehitlik

Çanakkale Gezisi

Mehmet ve Çanakkale Gezisi


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Mehmet’in günlüğüne yazdıklarını değerlendiriniz.

Günü gününe yaşanan olayları anlatan yazı türüne günlük denir. Bu amaçla kullanılan defter de günlük olarak adlandırılır. Günlük tutarken şunlara dikkat ederiz:

• Her gün için yeni bir sayfa ayırırız.
• Sayfanın sağ üst köşesine o günün tarihini yazarız.
• İstersek uygun bir hitap ifadesiyle yazımızı yazmaya başlarız.
• Yazımızı yazarken konuşur gibi bir anlatım kullanırız.
• Yaşadıklarımızı, duygularımızı, düşüncelerimizi, hayallerimizi kısaca yazarız.
• Günlüğümüzü düzenli olarak yazmaya özen gösterir, ara sıra yazdıklarımızı okuruz.


Cevap :

Aşağıdaki açıklamaları okuduğum zaman Mehmet’in günlüğüne yazdıklarını doğru buluyorum.

Günlüğüne hitap ile başlamış ,sağ üst köşeye tarihi atmış ve konuşma dili ile bir gün içerisinde yaşadıklarını anlatmıştır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanızın yararları neler olabilir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanızın yararları neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

…Ben günlük tutuyorum ve günlük tutmayı çok severim.

Günlük susmak insanın ruh halini iyileştirir ve stresini azaltır.

Yoğun olan duygularını dertleşir gibi anlattığı için içini boşaltmasını sağlar boşaltmasını sağlar.

Hafızayı güçlendirir ve geçmişe dönük kendimizi değerlendirebilmemizi sağlar.


Soru : b. Önceki etkinlikte verilen açıklamalara uygun olarak dün yaşadıklarınızı, bunlarla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

21.03.2023

Sevgili arkadaşım günlük,

Bugün hafta sonu olduğu için ailemle beraber lunaparka gittik.

Dondurma aldık ve gerçekten çok eğlendik.

Lunaparkı seviyorum ama ailemle beraber olmanın tadı sanki her şeyden daha güzel.

İyi ki ailem var


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru :  a. Aşağıdaki kelimeleri, uygun görselleri gösterecek şekilde noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 Cevapları”

Soru : b. Görsellerden yararlanarak belirlediğiniz zıt anlamlı kelimeleri söyleyiniz.


Cevap :

içinde =  dışında

zor = kolay

alçakta = yüksekte

önünde = arkasında

üstünde = altında

uzakta= yakında

gürültülü = sessiz


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki Türkiye haritasında Çanakkale’yi ve yaşadığınız ili bulup boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları”

Soru : b. Yaşadığınız ilde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlere ait görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz. Bu görseller hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

Geçen yaz annem (,) babam ve ablamla İstanbul (‘) a gittim (.) İstanbul (‘) da gezilecek ne kadar çok yer olduğunu biliyor musunuz (?) Topkapı Müzesi (,) Dolmabahçe Sarayı (,) Yerebatan Sarnıcı bunlardan sadece birkaçıdır (.) Siz bunlardan hangilerini gezdiniz (?)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Atatürk ile ilgili görsellerden bir albüm hazırlayınız.


Kısa Cevap : “Atatürk ile ilgili görsellerden bir albüm hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Atatürk’ün Hayatı Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


2. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün Hayatı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-131-132-133-134-135


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-131-132-133-134-135 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Hazırladığınız Atatürk albümünü arkadaşlarınıza tanıtınız. 


Kısa Cevap : “Atatürk ile ilgili görsellerden bir albüm hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-131-132-133-134-135 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları ile bu kelimelerin ilk heceleri verilmiştir. Eksik hecelerini yazarak bu kelimeleri tamamlayınız.


Cevap :

Canlandırma = Bir karakteri oynama, bir olayı aynı biçimde yansıtarak sunma.

Dayanışmak = Bir topluluğu oluşturan kişilerin bir şeyi gerçekleştirmek için duygu, düşünce ve çıkar birliği göstermesi.

Cumhuriyet = Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu ve bunu belirli süreler için seçtiği milletvekilleri aracılığıyla kullandığı yönetim biçimi.

Yenilik = Eskimiş, zararlı veya yetersiz sayılan şeyleri yeni, yararlı ve yeterli olanlarıyla değiştirme.


Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Canlandırma = Tiyatro oyununda büyük bir yetenek ile canlandırma yapıyordu.

Dayanışmak = Dayanışma zayıf bir orduyu bile kuvvetli hale getirebilir.

Cumhuriyet = Cumhuriyet, bir yönetim biçimidir.

Yenilik = Yenikliklere her zaman açık olmalıyız.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Öğrencilerin sınıfta izledikleri filmin konusu neymiş?


Cevap :

Öğrencilerin sınıfta izledikleri filmin konusu Atatürk’ün hayatıymış.


2. Sınıfta yaptıkları canlandırmada kaç öğrenci görev almış? Bu öğrenciler, kimleri canlandırmışlar?


Cevap :

Sınıfta yaptıkları canlandırmada 3 öğrenci görev. Bu öğrenciler Atatürk’ün annesini, babasını ve Atatürk’ü canlandırmışlar.


3. Öğretmen, öğrencilerinden hangi sorunun cevabını araştırmalarını istemiş?


Cevap :

Öğretmen, öğrencilerinden “Atatürk’ün önderliğinde, Cumhuriyet ile birlikte neler kazandık? ” sorusunun cevabını araştırmalarını istemiş.


4. Öğrenciler, araştırmaları sonucunda hangi bilgileri edinmişler?


Cevap :

Öğrenciler, araştırmaları sonucunda Atatürk’ün önderliğinde Cumhuriyet ile yeniliklere kavuşulduğunu, yeni Türk alfabelerini kabul edildiğini, giysilerde, takvim, saat ve ölçülerde yenilikler yapıldığını, öğrendiler.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Atatürk


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinden edindiğiniz bilgilere göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Atatürk nerede doğdu?


Cevap : Selanik


2. Atatürk’ün annesinin adı nedir?


Cevap : Zübeyde


3. Atatürk’e “Kemal” adını kim verdi?


Cevap : Matematik öğretmeni


4. Atatürk nerede öldü?


Cevap : İstanbul


Soru : b. Metinden edindiğiniz bilgilere göre Ela’nın cümlelerini tamamlayınız.


Cevap :

19 Mayıs’ta  = Mustafa Kemal Atatürk Samsun’a çıkmıştır.

23 Nisan’da   = 23 Nisan’da Büyük Millet Meclisi açılmıştır.

29 Ekim’de   = 29 Ekim’de Cumhuriyet ilan edilmiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Metinden edindiğiniz bilgilere göre aşağıdaki cümleleri olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

2… Atatürk’ün Erzurum ve Sivas’ta toplantılar yapması
4… Kurtuluş Savaşı’nın kazanılması
.5.. Cumhuriyet’in ilan edilmesi
..3. Büyük Millet Meclisinin açılması
.1.. Atatürk’ün Samsun’a gelmesi
6… Daha iyi yaşamamız için yeniliklerin yapılması


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazarak bulmacayı tamamlayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-131-132-133-134-135 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. İstiklâl Marşı’mızın ilk kıtasını aşağıya yazınız.


Cevap :

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;

Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.

O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;

O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!

Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?

Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,

Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.


Soru : b. İstiklâl Marşı’mızı yazarken aşağıdaki noktalama işaretlerinden hangilerini kullandınız? İşaretleyiniz.


Cevap :

İstiklal Marşı’mızı yazarken virgül, noktalı virgül, nokta kullandım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Bayrağımız ile ilgili kısa bir şiir bulup sınıfa getiriniz. İsterseniz bulduğunuz şiiri arkadaşlarınıza okumak için ezberleyiniz.


Kısa Cevap : “Bayrağımız ile ilgili kısa bir şiir bulup sınıfa getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyük Doğu Marşı

Allahın seçtiği kurtulmuş millet!
Güneşten başını göklere yükselt!
Avlanır, kim sana atarsa kement,
Ezel kuşatılmaz, çevrilmez ebet.

Allahın seçtiği kurtulmuş millet!
Güneşten başını göklere yükselt!

Yürü altın nesli, o tunç Oğuz’un!
Adet küçük, zaman çabuk, yol uzun.
Nur yolu izinden git, KILAVUZ’un!
Fethine çık, doğru, güzel, sonsuzun!

Yürü altın nesli, o tunç Oğuz’un!
Adet küçük, zaman çabuk, yol uzun.

Aynası ufkumun, ateşten bayrak!
Babamın külleri, sen, kara toprak!
Şahit ol, ey kılıç, kalem ve orak!
Doğsun BÜYÜK DOĞU, benden doğarak!

Aynası ufkumun, ateşten bayrak!
Babamın külleri, sen, kara toprak!

Necip Fazıl Kısakürek


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-131-132-133-134-135 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!