3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Deri Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 58


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Deri, vücudumuzu kaplar ve bizi dışarıdan gelecek zararlara karşı korur. Aynı zamanda vücut ısısını ve su dengesini korur. Çeşitli zararlı maddelerin ter yoluyla vücuttan atılmasını sağlar. Dokunma duyu organımız olan derimizin sağlığını koruyalım.

Derimizin sağlıklı olarak görev yapabilmesi için düzenli banyo yapmamız gerekir.

Zarar verici maddelere; kesilme, ezilme, yaralanma ve yanma gibi durumlara karşı dikkatli olup derimizi korumalıyız.

Güneş’ten gelen bazı ışınlar derimize zarar verir. Uzun süre Güneş altında kalmamaya dikkat etmeliyiz.

Derimizde şişlik, kızarıklık, yara, kaşıntı gibi durumlar olduğunda cilt doktoruna gidip muayene olmalıyız.


Biliyor musun? 


Güneş Kremi

Güneş kremi, Güneş’in zararlı ışınlarından korumak için vücuda sürülen krem veya losyondur. İlk güneş kremi 1936 yılında Fransa’da Eugene Schueller (Yujin Şeller) tarafından bulunmuştur.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dokunma Organımız: Deri  Metni Cevapları Sayfa 55, 56, 57


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dokunma Organımız: Deri Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57


Birlikte Yapalım 2.8. Dokun, Hisset Oyunu


Gerekli Malzemeler
✓ İki ayrı kapta soğuk ve sıcak su
✓ Taş
✓ Meyve
✓ Pamuk
✓ Kalem
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

● Malzemeleri masanın üzerine koyalım.
● Sırayla gözlerimizi kapatarak masanın üzerindeki nesnelerin ne olduğunu hissetmeye çalışalım ve adlarını söyleyelim. Bu işlemde her öğrenci için masadaki nesnelerin yerlerini değiştirelim.
● En kısa sürede nesnelerin adlarını söyleyenler oyunu kazanır.


Soru : Gözleriniz kapalı olduğu halde nesnelerin ne olduğunu tahmin edebildiniz mi? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Gözleriniz kapalı olduğu halde nesnelerin bazılarını tahmin edebilirken, bazılarını doğru bir şekilde tahmin edemedik. Daha önce dokunduğumuz şekillere benzer olanları tahmin edebildik. Daha önce dokunmadıklarımıza ise tahmin edemedik.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Birlikte Yapalım 2.9. Duyarlı Ten


Gerekli Malzemeler
✓ Cetvel
✓ İki farklı renkte plastik sayma çubuğu

Nasıl Yapalım? 

● Plastik çubukları yan yana tutarak uçlarını parmak ucumuza dokunduralım. Kaç uç hissediyorsunuz? Bir mi yoksa iki mi?
● Plastik çubukların ucunu bu kez kolumuzun ön kısmına dokunduralım. İki ucu da hissedebiliyor musunuz?
● İki ucu da hissedinceye kadar uçların aralarını açalım.
● İki ucu hissedebildiğimiz aralığı cetvelle ölçelim. Bu derimizin duyarlılık ölçüsüdür.


Soru : Kalemlerin iki ucunu da parmak ucumuzda hissedip kolumuzun üzerinde hissedemememizin sebebi nedir?


Cevap :

Derimizin hissedebilirdik düzeyi farklı olduğundan dolayı farklı durumlar da bazı kısımları hissedebildik, bazılarını ise hissetmedik.


Deri tabakasının altındaki yağ, vücudumuzu sıcak tutar ve darbelere karşı korur. Burada bulunan ter bezleri boşaltıma yardımcı
olur. Derimizin kalınlığı vücudumuzun çeşitli yerlerinde farklı farklıdır. Örneğin göz kapaklarımızda ince, ayak tabanımızda kalındır.


Biliyor musun? 

Derideki bölümlere göre duyarlılığımızın farklılık gösterdiğini biliyor muydunuz? Derimiz küçük alıcılarla doludur. Kolumuzun ön kısmı gibi vücudumuzun bazı yerlerinde bu alıcılar daha azdır. Parmak derilerimiz çok fazla alıcıya sahiptir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dil Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 54


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dil Sağlığı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Tat alma organı olan dilimizdir; yiyecekleri çiğneme ve yutma işlemlerinde yardımcıdır. Ayrıca konuşmaya da yardımcıdır. Dilimizin sağlığını korumalıyız.

Diş temizliğimiz sırasında dil temizliğimizi de ihmal etmemeliyiz. Yiyecek artıkları, sadece dişte değil dilde de birikir ve düzenli temizlenmesi gerekir.

Ne olduğunu bilmediğimiz yiyeceğin ve içeceğin tadına kesinlikle bakmamalıyız.

Çok sıcak, soğuk, acı, tuzlu, asitli yiyecek ve içecekler tüketmemeliyiz.

Dilimizde herhangi bir şişlik, kızarıklık veya yara olması halinde sağlık kuruluşuna gitmeliyiz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Tat Alma Organımız: Dil Metni Cevapları Sayfa 51, 52, 53


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Tat Alma Organımız: Dil Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53


Birlikte Yapalım 2.7. Tatları Ayırt Ediyorum


Gerekli Malzemeler
✓ Birer tatlı kaşığı limon suyu, soğuk sade kahve, tuzlu su ve şekerli su
✓ İçecekleri koymak için dört plastik bardak
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

● Dört bardak alalım ve her birine farklı içecekler (limon suyu, soğuk sade kahve, tuzlu su ve şekerli su) koyalım.
● Gözlerimizi kapatalım. Bardaktaki içeceği tadalım.
● Tattığımız içeceğin adını söyleyelim.
● Aynı işlemleri diğer içecekler için de tekrarlayalım.


Soru : Bu etkinlikten çıkardığınız sonucu yazınız.


Cevap :

Yiyeceklerin tatları birbirinden farklı olduğundan dolayı dilimizle bu tatları ayırt edebiliriz. Dilimiz farklı tatların birbirinden ayırt edilmesini sağlamaktadır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Birlikte Yapalım 2.6. Tat ve Koku İlişkisi


Gerekli Malzemeler
✓ Dört farklı içecek (süt, su, meyve suyu, ayran)
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

● Dört farklı bardağa dört farklı içecek (su, ayran, süt, meyveli süt) koyalım.
● Bardakların üstüne içindekilerin adlarını yazalım.
● Gözlerimizi kapatalım. Arkadaşımızdan içecekleri bize tek tek koklatmasını isteyelim. İçecekleri doğru tahmin ettiniz mi?


Cevap : Evet. İçecekleri doğru bir şekilde tahmin edebildik.


● Şimdi içecekleri burnumuzu kapatarak içelim ve tahmin etmeye çalışalım. İçecekleri doğru tahmin ettiniz mi?


Cevap : Bazı tahminlerimiz doğur iken, bazıları yanlıştır.


● Son olarak içecekleri burnumuzu kapatmadan içelim ve ne olduklarını tahmin edelim. İçecekleri doğru tahmin ettiniz mi? 


Cevap : vet doğru bir şekilde tahmin edebildik.


Soru : Burnunuz kapalıyken içecekleri doğru tahmin etmekte zorlanmanızın nedeni ne olabilir?


Cevap : Dilimizin hangi bölgesinin hangi tatları almamıza yardımcı olduğunu anladık.


Nezle olduğumuzda koku alamadığımız için yemeğin tadını da alamayız. Güzel kokan yemeğin genelde tadı da güzel olur. Burnumuz dilimizden çok daha duyarlıdır. Burnumuz kapalıyken tatları ayırt etmek çok zordur. Bunun nedeni, koklamanın ve tat almanın aynı anda olmasıdır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 50 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Burun Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 50


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Burun Sağlığı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 50 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Koklama duyu organımız olan burnumuzun pek çok görevi vardır. Burun sağlığına dikkat edilmelidir.

Solunum yaparken havadaki tozlar burunda katılaşarak burun kirini meydana getirir. Burun sağlığı için burnumuzu temiz tutmalıyız.

Burun yoluyla aldığımız havanın içindeki tozlar, burun kıllarımız tarafından tutulur ve soluduğumuz hava temizlenmiş olur. Burun kıllarımızı kesinlikle koparmamalıyız.

Bulunduğumuz ortamın havasının temiz olmasına dikkat etmeliyiz.

Ne olduğunu bilmediğimiz maddeleri kesinlikle koklamamalıyız.

Burun kanamalarında burun deliklerinin üst kısmını hafifçe sıkmalıyız. Başımızı arkaya veya öne eğmemeliyiz. En yakın sağlık kuruluşuna gitmeliyiz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Koku Alma Organımız: Burun Metni Cevapları Sayfa 48, 49


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Koku Alma Organımız: Burun Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49


Birlikte Yapalım 2.5. Kokularına Göre Ayırt Edelim


Gerekli Malzemeler
✓ Maydanoz, dereotu, nane, soğan, sarımsak
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

Etkinliği bir arkadaşımızla yapalım.
● Gözlerimizi bir tülbentle kapatalım.
● Arkadaşımızın bize yaklaştırdığı malzemeleri koklayalım. Kokladığımız malzemenin adını doğru tahmin edebildik mi?


Cevap :

Kokuları birbirinden farklı olduğu için birbirinden ayırt edebildik.


1. Malzemeyi ayırt ederken hangi duyu organınızı kullandınız? 


Cevap : Burundur.


2. Eğer kokladığınız malzeme, kokusuz malzeme olsaydı burnunuzla ayırt edebilir miydiniz? Açıklayınız.


Cevap :

Hayır ayırt edemezdik. Çünkü burnumuzla koku alabiliriz. Kokusu olmayan şeylerden koku alamayız



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kulak Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 47


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kulak Sağlığı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Kulağımız işitme duyu organımızdır. Kulak sağlığımızı koruyalım.

Gürültülü ortamlar insanları rahatsız eder ve kulak sağlığına zarar verir. Bu durum işitme kaybına yol açabilir. Gürültülü ortamlardan uzak durmalı ve yüksek sesle müzik dinlememeliyiz.

Kulağımızı temizlerken dikkat etmeliyiz. Kulak çubukları kulağımızın dışındaki kıvrımlı yerleri temizlemek içindir. Kulağın içine sokulması kulağımızın iç yapısına zarar verebilir. Bunun yerine bir pamuk yardımıyla kulağımızı kurulayıp dışarıya çıkmış kulak kirini kulağa zarar vermeden temizleyebiliriz. Sert ve sivri cisimleri kulağımıza kesinlikle sokmamalıyız. Ayrıca kulaklarımızı darbelerden korumalıyız.

Kulağımızda ağrı, akıntı olduğunda veya işitme kaybı hissettiğimizde durumu büyüklerimize söyleyip mutlaka doktora görünmeliyiz.

Kulaklarımızı soğuktan korumak için bere takabiliriz.

Biliyor musun? 

Biyonik Kulağın Öyküsü Biyonik kulağı 1978 yılında Avustralyalı doktor Graeme Clark (Graem Klark) icat etmiştir. Biyonik kulak, işitme kaybı olanlar için özel bir işitme cihazıdır. Bu cihazın bir bölümü deri altına, diğer bölümü de kulak dışına yerleştirilir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Göz Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 42


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Göz Sağlığı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Görme duyu organımız gözlerimizdir. Gözlerimiz çevremizdeki varlıkların şeklini, rengini, büyüklüğünü ve yerini anlamamızı  sağlar. Bu önemli organımızın sağlığını korumamız gerekir.

Göz sağlığımızı korumak için uygun uzaklıktan okuyup izlemeliyiz. Yazı yazma ve kitap okuma mesafesi 30-40 cm, televizyon seyretme uzaklığı 3-4 metre- den az olmamalıdır.

Gözlerimiz en hassas duyu organımızdır. Tozdan, kirden korumalıyız. Ellerimizin temizliğinden emin değilsek ellerimizle gözlerimize dokunmamalıyız.

Güneş’e ve parlak ışığa çıplak gözle bak- mamalıyız. Dışarıya çıkarken Güneş’in zararlı ışınlarına karşı güneş gözlüğü kullanmalıyız.

Bilgisayar ekranına uzun süre bakmak gözlerimizin yorulmasına ve göz kuruluğuna yol açabilir. Bunun için uzun süre ekrana bak- mamalıyız.

Sağlıklı beslenmeye özen göstermeliyiz. Havuç gibi göz sağlığımıza iyi gelen sebze ve meyveleri tüketmeliyiz.

Gözlerimizde ağrı, yanma, kaşıntı gibi sorunlar varsa veya gör- mede problem yaşı- yorsak göz doktoruna muayene olmalıyız.

Salvino d’Armate (Salvino Di Artmato) ışıkla deney yaparken gözüne zarar verdi. Bu yaralanma sonrası burnunun üzerine yerleştirdiği mercekleri denedi. Çerçeve içine yerleştirilmiş mercekler sayesinde nesneleri daha büyük görmenin mümkün olduğunu keşfetti. Böylece gözlük icat edilmiş oldu. Daha sonra Edward Scarlett (Edvırd Skarlet) sabit gözlük sapını yaptı. Böylece gözlüğün gözümüzde daha rahat durması sağlanmış oldu. Günümüzde görme problemleri- nin çözümü ve güneşten korunmak amacıyla değişik gözlükler tasarlanmıştır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Görme Organımız: Göz Metni Cevapları Sayfa 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Görme Organımız: Göz Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 39-40-41


Birlikte Yapalım 2.1. Hedef Oyunu Oynayalım

Gerekli Malzemeler
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme
✓ Tebeşir veya tahta kalemi

Nasıl Yapalım?

● Sınıf tahtasına aşağıdaki şekildeki gibi bir hedef çizelim.
● Sınıf arkadaşlarımızla düzenli bir sıra oluşturalım.
● Sıramız geldiğinde tahtaya 2 ya da 3 metre uzaklıkta durarak elimizdeki kalemle hedefimizi 12’ye belirleyelim.
● Gözlerimiz kapalı birşekilde hedefimize doğru ilerleyelim.
● Kalemin ucu hangi sayının olduğu bölgeye işaret ettiyse o sayıyı kaydedelim.
● Oyun sırasında arkadaşlarımıza “aşağı, yukarı, sağa, sola” diye yardım edebiliriz.
● En yüksek sayıya isabet ettirenler oyunu kazanır.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte oynamanız gerekmektedir.


1. Sınıfınızda, kalemini 12’ye isabet ettiren öğrenci sayısı kaçtır? 


Cevap : 2 kişi


2. Eğer bu oyunu gözleriniz açık oynasaydınız kaç kişi 12’ye isabet ettirebilirdi? 


Cevap : 10 kişi


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Birlikte Yapalım 2.2. Göz Rengi


● Sınıfımızdaki arkadaşlarımızın göz rengini defterimize kaydedelim.
● Sonuçlarımızı aşağıdaki grafiğe işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları”

● Grafiğe göre sınıfınızda hangi göz renkleri vardır? Hangi göz rengi en fazladır? 


Cevap :

Kahverengi, Ela, Yeşil ve mavi gibi göz renkleri vardır. En fazla göz rengi Kahverengidir. 



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 33, 34, 35


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35


1. ▲. Kalınlığı her yerde aynı değildir.
●. Dünya’nın tüm yüzeyini kaplar.
★. Üzerinde insan, hayvan ve bitki yaşar.

Soru : Yukarıda özellikleri verilen katman hangisidir?


A) Yer kabuğu
B) Manto
C) Çekirdek


2. Demet aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabını vermiştir? 


Cevap :

A) Üzerinde insanların, kara hayvanlarının ve pek çok bitki türünün yaşadığı katman hangi katmandır?
B) Dünya yüzeyinin çoğunluğunu kaplayan katman hangi katmandır?
C) Dünya’mızı saran ve atmosfer de adı verilen katman hangi katmandır?


3. Dünya’mızın şekli ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) Dünya’mızın şekli küpe benzer.
B) Dünya’mızın şekli küreye benzer.
C) Dünya’mızın şekli silindire benzer.


4. ★. Deniz, okyanus, yer altı suları, dereler bu katmandadır.
●. Pek çok canlıya ve bitkiye ev sahipliği yapar.
▲. Karalardan daha az alanı kaplar.

Soru : Su katmanı için yukarıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Cevap :

A) ★ B) ● C) ▲


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


5. Görseldeki çocuk hangi katmanları hisseder?


Cevap :

A) Kara ve su katmanı
B) Hava katmanı
C) Kara, su ve hava katmanı


6. ‘’İçi ateş, üstü taş, üzerinde bin bir baş‘’ bilmecesinin cevabı ne olabilir? 


Cevap :

A) Uzay
B) Dünya
C) Güneş


7. Dünya’mızın şeklini aşağıdaki hangi meyveye benzetebiliriz? 


Cevap :

  • B Şıkkı

8. ‘’Dünya yüzeyinin sularla kaplı olmayan yerlerine ………… denir.’’ Bu cümledeki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?


Cevap :

A) Kara
B) Hava
C) Su


9. ‘’Uzaktan gelen geminin önce dumanı, sonra bacası, sonra tamamı görülür. ‘’ 

Soru : Bu durum aşağıdakilerden hangisinin kanıtıdır?


Cevap :

A) Dünya’mızın şeklinin düz olduğunun.
B) Dünya’mızın şeklinin küreye benzediğinin.
C) Dünya’mızın yüzeyinde su bulunduğunun.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


10. Yanda verilen Dünya fotoğrafına bakıldığında aşağıdakilerden hangisi görülemez? 


Cevap :

A) Dünya’mızın iç katmanları
B) Dünya’mızın yüzeyinde karaların olduğu
C) Dünya’mızın yüzeyinde su olduğu


11. Pisagor
Birûnî
Macellan

Soru : Yukarıdaki bilim insanlarının ortak görüşü nedir?


Cevap :

A) Dünya’mızın yüzeyinde denizler olduğunu söylemişlerdir.
B) Dünya’mızın küre şeklinde olduğunu savunmuşlardır.
C) Dünya’mızın tepsi gibi düz olduğuna inanmışlardır.


12. Aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) Dünya’mızın yüzeyinde karalar daha çok yer kaplar.
B) Dünya’mızın yüzeyinde sular daha çok yer kaplar.
C) Dünya’mızın yüzeyinde karalar ve sular eşit olarak yer kaplar.


13. Kar, yağmur, sis gibi doğa olayları Dünya’mızın hangi katmanında gerçekleşir?


Cevap :

A) Hava
B) Kara
C) Su


14. Dünya modelinde mavi ile gösterilen alanlar neyi ifade eder? 


Cevap :

A) Dağları
B) Ovaları
C) Suları



 

Our Score
error: Content is protected !!