3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Yön Değiştirme Hareketi Metni Cevapları Sayfa 74, 75


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yön Değiştirme Hareketi Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75


Birlikte Yapalım 3.4. Sallayalım, döndürelim


Gerekli Malzemeler
✓ Silgi
✓ İp (30 cm)

Nasıl Yapalım? 

● İpi silginin ortasından dolandırıp sıkıca düğüm atalım.
● Öğretmeninizin seçtiği bir arkadaşınız silgiye bağlı iple sınıf yazı tahtasının önüne arkadaşlarının görebileceği bir yere çıksın. Silginin sağlam bağlandığını öğretmenimizle birlikte kontrol edelim.


Soru : Arkadaşımız ipin ucundan tutarak silgiyi istediği yönde yavaşça hareket ettirsin. Silgi hangi hareketi yapıyor?


Cevap :

Silgi istediği yönde yavaşça hareket ettirildiğinde dönme olayı başlamaktadır.  Kendi ekseni etrafındaki dönmektedir.


Soru : Arkadaşınız ipin ucundan tutarak olduğu yerde silgiyi sallayarak döndürsün. Silgi hangi hareketi yapıyor?


Cevap :

Silgi kendi ekseni etrafında dönme hareketi yapıyor.


Soru : Çocuk oyun parkındaki oyuncaklarla oynarken hangi hareketleri yaparsınız?


Cevap :

Çocuk parkındaki oyuncaklarla sallanma, yer değiştirme ve dönme hareketlerini yaparız.

Mesela: Salıncakta hareket etmeye başladığımızda sallanma hareketini yaparız.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Hızlanma ve Yavaşlama Hareketi Metni Cevapları Sayfa 72, 73


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hızlanma ve Yavaşlama Hareketi Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73


Birlikte Yapalım 3.3. Yönümüzü Değiştirelim


Gerekli Malzemeler
✓ Kalem
✓ Silgi
✓ Ders kitabı

Nasıl Yapalım? 

● Okul çıkışında ailesi ile birlikte çocuk parkına gitmek isteyen çocukların takip edecekleri yolu aşağıdaki krokiye çizelim.
● Yol boyunca yön değiştirdiği yerleri “X” ile işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları”

Soru : Evinizden okula geldiğiniz yolun krokisini defterinize çiziniz. Yol boyunca yön değiştirdiğiniz yerleri belirleyerek “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Bu etkinliği yukarıda yer alan şemaya benzer olarak kroki çizerek evinizin yerini örnek olarak göstermeniz gerekmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70-71


Soru : Parkta hareket eden varlıklar nelerdir?


Cevap :

Parkta hareket eden varlıklar ; Çocuklar ve adam, köpek, kedi, kuş ve kelebek gibi varlıklardır.


Soru : Hareket eden varlıklar, hangi hareketleri yapıyorlar?


Cevap :

  • Hızlanma
  • Yavaşlama
  • Dönme
  • Sallanma
  • Yön Değiştirme gibi hareketler yapmaktadırlar.

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Birlikte Yapalım 3.1. Hangisi Hareketli?


Gerekli Malzemeler
✓ Kalem
✓ Silgi
✓ Ders kitabı

Nasıl Yapalım? 

● Okul bahçesine çıkarak sabit bir konumda duralım.
● Çevremizdeki hareket eden ve hareket etmeyen varlıkları gözlemleyerek aşağıdaki tabloya yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

Soru : Kendiliğinden hareket edebilen veya edemeyen varlıklar hakkında neler söylenebilir?


Cevap :

Kendiliğinden hareket edebilen varlıklara canlı olarak adlandırılır. Onlar kendi istekleriyle hareket edebilirler. Örnek insanlar, kuşlar, kedi ve köpek

Kendiliğinden hareket edemeyen varlıklar ise cansız olarak adlandırılır. Masa sandalye gibi.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Birlikte Yapalım 3.2. Top Oynayalım


Gerekli Malzemeler
✓ Her 4 kişiye birer top
✓ Ders kitabı
✓ Kalem

Nasıl Yapalım? 

● Dörder kişilik gruplar oluşturarak okul bahçesine çıkalım.
● Grup arkadaşlarınızdan her biri sırayla topu yukarı atsın ve düşen topu tutsun.
● Topun hareketini, hem yukarı çıkarken hem de aşağı inerken gözlemleyelim ve aşağıdaki tabloyu topun hızlanma, yavaşlama durumuna göre dolduralım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 Cevapları”

1. Aşağıdan yukarı doğru atılan cisimlerin hızları hakkında neler söyleyebilirsiniz? 


Cevap :

Aşağıdan yukarı atılan cisimler ağırlıkları ölçüsünde yol alırlar sonra da düşerler.


2. Yukarıdan aşağı doğru hareket eden cisimlerin hızları hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Yukarıdan aşağı atılan cisimler ise ağırlıkları ne kadar fazla olursa o kadar hızlı düşerler.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65


1. Ümit : Burnumuz tıkalı olduğu zaman yediklerimizin tadını alamayız. 

Soru : Bu olayın nedeni aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) Yediğiniz besinin tadı yoktur.
B) Dil bazı besinlerin tadını alamaz.
C) Koku alma ile tat alma duyuları birlikte çalışır.


2. Duyu organlarınızın sağlığı ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) Deri sağlığını korumak için banyo yapılmalıdır.
B) Göz sağlığını korumak için televizyon yakından seyredilmelidir.
C) Yüksek sesle müzik dinlenmelidir.


3. Aşağıdaki öğrencilerden hangisi duyu organı deri ile ilgili doğru bir bilgi vermiştir?


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları”

4. Nefes alıp vermede ve koklamada kullandığımız duyu organımız aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : C Şıkkı


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


5. Aşağıdakilerden hangisi dilin görevlerinden değildir? 


Cevap :

A) Yemekleri yutmaya yardım eder.
B) Yemeklerin tadını almanızı sağlar.
C) Yemeklerin tadını değiştirir


6. Aşağıdakilerden hangisi burun sağlığını korumaya yönelik bir davranıştır? 


Cevap :

A) Burnunuzun temiz tutulması.
B) Burun kanamalarında başın öne eğilmesi.
C) Burun kıllarının koparılması.


7. Aşağıdaki duyu organı ve görevi eşleştirmelerinden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) Dil – tatma
B) Burun – dinleme
C) Deri – duyma


8. Göz ile ilgili olarak;
●. Çevremizdeki varlıkların şeklini, biçimini, rengini algılamanızı sağlar.
★. İnsanlar farklı göz renklerine sahip olabilirler.
▲. Başkalarına ait gözlükleri kullanabiliriz.

Soru : ifadelerden hangileri doğrudur?


Cevap :

A) ● ve ▲
B) ● ve ★
C) ★ ve ▲


9. Beyza mutfaktan gelen güzel kokuları alınca mutfağa koştu ve annesinin hazırladığı keki masanın üzerinde gördü. 

Soru : Buna göre Beyza hangi duyu organlarını kullanmıştır?


Cevap :

A) Göz – kulak
B) Dil – kulak
C) Burun – göz


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


10. ▲. Çok acılı yiyecekler yemek.
●. Ağız temizliğine dikkat etmek.
★. Çok sıcak ve soğuk yiyecekler tüketmek . 

Soru : Yukarıdaki ifadelerden hangileri dil sağlığını olumsuz etkiler?


Cevap :

A) ▲ ve ●
B) ▲ ve ★
C) ● ve ★


11. Duyu organlarıyla varlıkların özelliklerini örnekteki gibi eşleştirdiğinizde hangi duyu organı boşta kalır?


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Sayfa 62-63-64-65 Cevapları”

A) Dil B) Kulak C) Deri


12. Eymen ödevini yaptı. Çantasını hazırladı. Yumuşacık, mis kokulu yastığına başını koyar koymaz uyudu.

Soru : Yukarıdaki ifadede hangi duyu organından bahsedilmemiştir?


Cevap :

A) Burun
B) Kulak
C) Deri


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


13. Deri ile ilgili aşağıdakilerden hangisini yapmak doğru olmaz? 


Cevap :

A) Derimizi yaralanma, kesilme, yanma ve ezilmelerden korumalıyız.
B) Derimizin temizliğine dikkat etmeliyiz.
C) Yazın uzun süre Güneş altında güneşlenmeliyiz.


14. ★. Çok sıcak yemek yemek dilinize zarar verir.
●. Yüksek sesle müzik dinlemek kulağınıza zarar verir.
▲. Uzun süre güneşlenmek derinize zarar verir. 

Soru : Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? 


Cevap :

A) ★, ●, ▲ B) ★, ● C) ▲, ●


15. Aşağıda görselleri verilenlerden hangisi duyu organı değildir? 


Cevap :

A)  burun B) kaş  C) dil


16. Aşağıdakilerden hangisini yapmak kulak sağlığına zarar verir? 


Cevap :

A) Sert ve sivri cisimle kulak temizlemek.
B) Soğuk havalarda bere takmak.
C) Aşırı gürültülü ortamlardan uzak durmak.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 59 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Neler Öğrendik? Metni Cevapları Sayfa 59


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Neler Öğrendik? Metni Cevapları

 


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 59 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 59 Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 59 MEB Yayınları”

Çevremizdeki maddelerin rengi, şekli, kokusu, tadı, yumuşaklığı gibi pek çok özelliğini duyu organlarımızla hissederiz. Her birinin çok önemli görevleri vardır. Onların sağlığını korumalıyız.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Deri Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 58


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Deri, vücudumuzu kaplar ve bizi dışarıdan gelecek zararlara karşı korur. Aynı zamanda vücut ısısını ve su dengesini korur. Çeşitli zararlı maddelerin ter yoluyla vücuttan atılmasını sağlar. Dokunma duyu organımız olan derimizin sağlığını koruyalım.

Derimizin sağlıklı olarak görev yapabilmesi için düzenli banyo yapmamız gerekir.

Zarar verici maddelere; kesilme, ezilme, yaralanma ve yanma gibi durumlara karşı dikkatli olup derimizi korumalıyız.

Güneş’ten gelen bazı ışınlar derimize zarar verir. Uzun süre Güneş altında kalmamaya dikkat etmeliyiz.

Derimizde şişlik, kızarıklık, yara, kaşıntı gibi durumlar olduğunda cilt doktoruna gidip muayene olmalıyız.


Biliyor musun? 


Güneş Kremi

Güneş kremi, Güneş’in zararlı ışınlarından korumak için vücuda sürülen krem veya losyondur. İlk güneş kremi 1936 yılında Fransa’da Eugene Schueller (Yujin Şeller) tarafından bulunmuştur.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dokunma Organımız: Deri  Metni Cevapları Sayfa 55, 56, 57


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dokunma Organımız: Deri Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57


Birlikte Yapalım 2.8. Dokun, Hisset Oyunu


Gerekli Malzemeler
✓ İki ayrı kapta soğuk ve sıcak su
✓ Taş
✓ Meyve
✓ Pamuk
✓ Kalem
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

● Malzemeleri masanın üzerine koyalım.
● Sırayla gözlerimizi kapatarak masanın üzerindeki nesnelerin ne olduğunu hissetmeye çalışalım ve adlarını söyleyelim. Bu işlemde her öğrenci için masadaki nesnelerin yerlerini değiştirelim.
● En kısa sürede nesnelerin adlarını söyleyenler oyunu kazanır.


Soru : Gözleriniz kapalı olduğu halde nesnelerin ne olduğunu tahmin edebildiniz mi? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Gözleriniz kapalı olduğu halde nesnelerin bazılarını tahmin edebilirken, bazılarını doğru bir şekilde tahmin edemedik. Daha önce dokunduğumuz şekillere benzer olanları tahmin edebildik. Daha önce dokunmadıklarımıza ise tahmin edemedik.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Birlikte Yapalım 2.9. Duyarlı Ten


Gerekli Malzemeler
✓ Cetvel
✓ İki farklı renkte plastik sayma çubuğu

Nasıl Yapalım? 

● Plastik çubukları yan yana tutarak uçlarını parmak ucumuza dokunduralım. Kaç uç hissediyorsunuz? Bir mi yoksa iki mi?
● Plastik çubukların ucunu bu kez kolumuzun ön kısmına dokunduralım. İki ucu da hissedebiliyor musunuz?
● İki ucu da hissedinceye kadar uçların aralarını açalım.
● İki ucu hissedebildiğimiz aralığı cetvelle ölçelim. Bu derimizin duyarlılık ölçüsüdür.


Soru : Kalemlerin iki ucunu da parmak ucumuzda hissedip kolumuzun üzerinde hissedemememizin sebebi nedir?


Cevap :

Derimizin hissedebilirdik düzeyi farklı olduğundan dolayı farklı durumlar da bazı kısımları hissedebildik, bazılarını ise hissetmedik.


Deri tabakasının altındaki yağ, vücudumuzu sıcak tutar ve darbelere karşı korur. Burada bulunan ter bezleri boşaltıma yardımcı
olur. Derimizin kalınlığı vücudumuzun çeşitli yerlerinde farklı farklıdır. Örneğin göz kapaklarımızda ince, ayak tabanımızda kalındır.


Biliyor musun? 

Derideki bölümlere göre duyarlılığımızın farklılık gösterdiğini biliyor muydunuz? Derimiz küçük alıcılarla doludur. Kolumuzun ön kısmı gibi vücudumuzun bazı yerlerinde bu alıcılar daha azdır. Parmak derilerimiz çok fazla alıcıya sahiptir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dil Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 54


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dil Sağlığı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Tat alma organı olan dilimizdir; yiyecekleri çiğneme ve yutma işlemlerinde yardımcıdır. Ayrıca konuşmaya da yardımcıdır. Dilimizin sağlığını korumalıyız.

Diş temizliğimiz sırasında dil temizliğimizi de ihmal etmemeliyiz. Yiyecek artıkları, sadece dişte değil dilde de birikir ve düzenli temizlenmesi gerekir.

Ne olduğunu bilmediğimiz yiyeceğin ve içeceğin tadına kesinlikle bakmamalıyız.

Çok sıcak, soğuk, acı, tuzlu, asitli yiyecek ve içecekler tüketmemeliyiz.

Dilimizde herhangi bir şişlik, kızarıklık veya yara olması halinde sağlık kuruluşuna gitmeliyiz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Tat Alma Organımız: Dil Metni Cevapları Sayfa 51, 52, 53


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Tat Alma Organımız: Dil Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53


Birlikte Yapalım 2.7. Tatları Ayırt Ediyorum


Gerekli Malzemeler
✓ Birer tatlı kaşığı limon suyu, soğuk sade kahve, tuzlu su ve şekerli su
✓ İçecekleri koymak için dört plastik bardak
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

● Dört bardak alalım ve her birine farklı içecekler (limon suyu, soğuk sade kahve, tuzlu su ve şekerli su) koyalım.
● Gözlerimizi kapatalım. Bardaktaki içeceği tadalım.
● Tattığımız içeceğin adını söyleyelim.
● Aynı işlemleri diğer içecekler için de tekrarlayalım.


Soru : Bu etkinlikten çıkardığınız sonucu yazınız.


Cevap :

Yiyeceklerin tatları birbirinden farklı olduğundan dolayı dilimizle bu tatları ayırt edebiliriz. Dilimiz farklı tatların birbirinden ayırt edilmesini sağlamaktadır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Birlikte Yapalım 2.6. Tat ve Koku İlişkisi


Gerekli Malzemeler
✓ Dört farklı içecek (süt, su, meyve suyu, ayran)
✓ Gözlerimizi kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme

Nasıl Yapalım? 

● Dört farklı bardağa dört farklı içecek (su, ayran, süt, meyveli süt) koyalım.
● Bardakların üstüne içindekilerin adlarını yazalım.
● Gözlerimizi kapatalım. Arkadaşımızdan içecekleri bize tek tek koklatmasını isteyelim. İçecekleri doğru tahmin ettiniz mi?


Cevap : Evet. İçecekleri doğru bir şekilde tahmin edebildik.


● Şimdi içecekleri burnumuzu kapatarak içelim ve tahmin etmeye çalışalım. İçecekleri doğru tahmin ettiniz mi?


Cevap : Bazı tahminlerimiz doğur iken, bazıları yanlıştır.


● Son olarak içecekleri burnumuzu kapatmadan içelim ve ne olduklarını tahmin edelim. İçecekleri doğru tahmin ettiniz mi? 


Cevap : vet doğru bir şekilde tahmin edebildik.


Soru : Burnunuz kapalıyken içecekleri doğru tahmin etmekte zorlanmanızın nedeni ne olabilir?


Cevap : Dilimizin hangi bölgesinin hangi tatları almamıza yardımcı olduğunu anladık.


Nezle olduğumuzda koku alamadığımız için yemeğin tadını da alamayız. Güzel kokan yemeğin genelde tadı da güzel olur. Burnumuz dilimizden çok daha duyarlıdır. Burnumuz kapalıyken tatları ayırt etmek çok zordur. Bunun nedeni, koklamanın ve tat almanın aynı anda olmasıdır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 50 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Burun Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 50


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Burun Sağlığı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 50 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Koklama duyu organımız olan burnumuzun pek çok görevi vardır. Burun sağlığına dikkat edilmelidir.

Solunum yaparken havadaki tozlar burunda katılaşarak burun kirini meydana getirir. Burun sağlığı için burnumuzu temiz tutmalıyız.

Burun yoluyla aldığımız havanın içindeki tozlar, burun kıllarımız tarafından tutulur ve soluduğumuz hava temizlenmiş olur. Burun kıllarımızı kesinlikle koparmamalıyız.

Bulunduğumuz ortamın havasının temiz olmasına dikkat etmeliyiz.

Ne olduğunu bilmediğimiz maddeleri kesinlikle koklamamalıyız.

Burun kanamalarında burun deliklerinin üst kısmını hafifçe sıkmalıyız. Başımızı arkaya veya öne eğmemeliyiz. En yakın sağlık kuruluşuna gitmeliyiz.



 

Our Score
error: Content is protected !!