3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 93, 94, 95
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 93-94-95 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 93-94-95
A. Aşağıdaki maddelerin duyu organlarıyla gözlemlenen özellikleri nelerdir? Noktalı yerlere yazınız.
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”
Soru : a. Maddelerden hangileri esnektir?
Cevap: a. 2, 5, 6, 7
Soru : b. Maddelerden hangileri serttir?
Cevap: b. 1, 3, 4, 8
Soru : c. Maddelerden hangileri yumuşaktır?
Cevap: c. 2, 5, 7, 9
Soru : ç. Maddelerden hangileri kırılgandır?
Cevap: ç. 1, 3, 4, 8
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
B. Aşağıdaki tabloda bazı maddeler, sahip oldukları özelliklerle verilmiştir. Bu maddelere ait özellikleri hangi duyu organlarımızla algıladığımızı belirleyerek tablodaki ilgili kutucukları işaretleyelim (Aynı madde için birden fazla kutucuk işaretlenebilir.).
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 93-94-95 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
C. Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
1. Kaynak yapan işçiler, işlerini yaparken koruyucu gözlük kullanır.
2. Temizlik malzemelerini diğer maddelerden koruyucu dolaplarda tutmalıyız.
3. Evlerimizin tahta zeminleri önce zımparalanır daha sonra verniklenerek pürüzsüz hâle getirilir.
4. Cam bir malzeme kırıldığında büyüklerimize haber vermeliyiz.
5. Kuvvet uygulandığında şekil değiştiren, kuvvet ortadan kalktığında eski şekline gelen maddelere esnek madde adı verilir.
Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız.
Cevap:
(Yanlış)Laboratuvarda deney yapılırken sadece sulu besinler tüketilmelidir.
(Doğru)Maske, bone, koruyucu gözlük, eldiven ve önlük kullanılmadan deneylere başlanmamalıdır.
(Doğru)Etkinliklerde çatlak ve kırık cam kaplar kullanılmamalıdır.
(Yanlış)Laboratuvardaki maddeler, ne olduğunun anlaşılması için koklanmalıdır.
(Doğru)Maddelerin ambalajları üzerinde yer alan güvenlik sembollerine dikkat edilmelidir.
(Doğru)Çalışılan alan, etkinlik bittikten birkaç gün sonra temizlenmelidir.
(Yanlış)Deneylerde sadece aynı renkteki maddeler birbirine karıştırılmalıdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıBazı Maddeler Vücuda Zarar Verebilir Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 89, 90, 91, 92
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bazı Maddeler Vücuda Zarar Verebilir Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 89-90-91-92 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 89-90-91-92
Bazı maddeleri tatmak, koklamak; onlara dokunmak ve çıplak gözle bakmak sağlığımıza zarar verebilir. Temizlik amacıyla kullandığımız deterjanlar, kokusu olan maddelerdir.
Bu maddeleri koklamamız veya bunların tadına bakmamız zehirlenmemize yol açar. Bu nedenle temizlik malzemelerini diğer
maddelerden ayrı dolaplarda tutmalıyız.
Bu maddeler yalnızca yetişkinlerin ulaşabileceği yerlerde muhafaza edilmelidir. İlaç tabletleri ve şuruplar, üretilirken renklendirilir ve tatlandırılır. Bu özelliklerinden dolayı bu ilaçları şeker veya meyve suyu sanabiliriz. İlaçlar, yiyecek ya da içecek değildir. İlaçları kapalı bir dolapta saklamalıyız. Doktor tavsiyesi olmadan, bilinçsizce kullandığımızda sağlığımıza zarar verebilir. Çünkü tablet ya da şurubun içerdiği maddeler hastalıkların tedavisinde belli dozlarda kullanılır. Buna dikkat etmemek sağlığımızın bozulmasına neden olabilir.
Tüp, doğal gaz gibi maddeleri koklamak; yanan soba gibi sıcak maddelere dokunmak sağlığımız için zararlıdır. Bazı maddelere çıplak gözle bakmak gözlerimize zarar verir. Bu nedenle kaynak yapan işçiler, işlerini yaparken koruyucu gözlük kullanır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları
Doğada meydana gelen olaylara ilişkin merak ettiğimiz sorulara cevap aramanın bir yolu da bilimsel deneyler yapmaktır. Bu deneyler sınıfta ya da laboratuvarda yapılabilir. Deney yaparken çeşitli maddeler kullanırız. Sizce bu maddelere dokunulması, bu maddelerin koklanması ya da tadına bakılması zararlı mıdır? Neden? Bu sorunun cevabını arkadaşlarımızla tartışarak bulmaya çalışalım. Daha sonra sınıfta veya laboratuvarda deney yaparak ne tür önlemler almamız gerektiğini belirleyelim. Belirlediğimiz önlemleri nedenleriyle beraber tahtaya yazalım. Tahtaya yazdığımız önlemleri ve önlemlerin nedenlerini aşağıdaki açıklamalarla karşılaştıralım.
Aşağıda bireysel ya da gruplar hâlinde çalışırken almamız gereken güvenlik önlemleri (✽ sembolüyle) ve önlemlerin nedenleri (♦ sembolüyle) açıklanmıştır. Açıklamaları okuyalım.
✽ Etkinlikler sırasında bir şey yememeli ve içmemeliyiz.
♦ Yiyecek ya da içeceklere yanlışlıkla zararlı bir madde bulaşmış olabilir.
✽ Deneyleri öğretmenimizin gözetiminde yapmalıyız. Eğlence amacıyla maddeleri birbirine karıştırmamalıyız.
♦ Deneyde ısıtma işlemi yapılacaksa öğretmenimizden yardım istemeliyiz. İstenen işlemi öğretmenimizin gözetiminde yapmalıyız.
✽ Maddeleri dökmemeye çalışmalıyız. Etrafa dökülen bir madde varsa öğretmenimizi çağırmalı ve nasıl temizleneceğini öğrenmeliyiz.
♦ Yere dökülen maddeler, kaymaya neden olabilir. Bu nedenle dökülen maddeler hemen temizlenmelidir. Asit gibi yakıcı maddeler deriyi tahriş eder. Alkol içeren maddeler yanıcıdır, alev alabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
✽ Maske, bone, koruyucu gözlük, eldiven ve önlük kullanmalıyız.
♦ Cam veya madde parçaları gözümüze, kokulu bazı maddeler ise burnumuza zarar verebilir. Boyalar veya yakıcı ve aşındırıcı sıvılar üzerimize sıçrayabilir.
✽ Ne olduğunu bilmediğimiz maddelere dokunmamalı ve bunları birbirine karıştırmamalıyız.
♦ Kimyasal maddeler, sağlığımız için tehlikelidir.
✽ Maddeyi kullanmadan önce maddenin üzerindeki etiketi okumalı ve öğretmenimizden yardım istemeliyiz.
♦ Etiketi okumak, maddenin ne olduğunu anlamamıza yarar. Aksi hâlde tehlikeli sonuçlar ortaya çıkabilir.
✽ Sınıfta ya da laboratuvarda koşup oynamamalıyız.
♦ Kırılan malzemeler, dökülen kimyasal maddeler tehlikeli sonuçların ortaya çıkmasına neden olabilir.
✽ Her deneyden sonra çalıştığımız ortamı toplayıp temizlemeliyiz. Ellerimizi yıkamalıyız.
♦ Dağınık ve kirli çalışma ortamları sonraki etkinlikler sırasında istenmeyen sonuçlara yol açabilir.
✽ Kırılmış veya çatlamış cam malzemeler, kesiklere neden olacağından bunları asla kullanmamalıyız. Bu malzemelerin durumunu öğretmenimize bildirmeliyiz.
♦ Kırık ve çatlamış cam malzemeler, yaralanmalara sebep olabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıMaddenin Temel Özellikleri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88
İnceleyelim, Yorumlayalım
Soru : Görselleri verilen maddelerle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”
• Hangi maddelerin tadı vardır?
Cevap: Lokum, Tuz
• Hangi maddeler serttir?
Cevap: Tuz, Keman , Bisiklet
• Kemanın yayını hangi sözcükle nitelendirirsiniz?
Cevap: Esnek
• Bisiklet tekerleğinin yüzeyini hangi sözcükle nitelendirirsiniz?
Cevap: Esnek
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Gizemli Madde
Gerekli Malzemeler: silgi, plastik cetvel, bulaşık süngeri, meyve suyu, limon, paket lastiği, oyun hamuru.
Amaç: Maddeyi tanımak ve maddenin niteliklerini belirlemek
İzlenen Yol
1. Seçtiğimiz maddeler üzerine Görsel-1 ve Görsel-2’deki gibi kuvvetler uygulayalım. Maddelerin şeklindeki değişimleri gözlemleyelim. Maddeye dokunduğumuzda maddenin hissettiğimiz özelliği nedir? Madde; bükülebiliyor mu, esnek mi, sert mi, kırılgan mı, renkli mi, kokulu mu, pürüzlü mü?
2. Maddelerden birini gizemli madde olarak seçelim. Bu maddenin özelliklerini kelime ağı oluşturarak gösterelim. Kelime ağı oluşturmak için Görsel-3’teki gibi kâğıdın ortasına bir daire çizelim. Dairenin içini boş bırakalım. Maddenin niteliklerini daireden çıkan çizgilerin üzerine yazalım.
3. Hazırladığımız kelime ağını sıra arkadaşımızla değiştirelim. Arkadaşımızın ağındaki tanımlayıcı sözcükleri düşünelim. Bu sözcükler hangi maddeyi tanımlıyor olabilir? Tahminimizi dairenin içine yazalım. Kelime ağını arkadaşımıza verip kendimizinkini geri alalım.
Soru : • Maddeleri nitelerken kelime ağından nasıl yararlandık?
Cevap: Maddenin özelliklerine göre seçim yaptık.
Soru : • Kelime ağında yer alan hangi nitelik, maddeyi daha kolay tanımamızı sağladı?
Cevap: Tadına, sertliğine ve rengine göre sağlandı.
Soru : • Maddeleri doğru tahmin edebildik mi? Tahminlerimizde yanıldıysak bunun nedeni ne olabilir?
Cevap: Evet doğru bir şekilde tahmin ettik. Aksi halde maddenin niteliklerinde eksiklik olduğu anlamına gelirdi.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
Madde Madde Çevremizdeki yumuşak maddelere örnekler şunlardır ;
Lastik
Yorgan unu,
Kaz tüyü
Sünger
Kumaş
Uzun Cevap:
Maddeler halinde Çevremizdeki yumuşak maddelere örnekler şunlardır ;
Yastık,
Oyun hamuru,
Yün, çiçek,
Yatak,
Perde,
Battaniye,
Pamuk,
Kıyafet,
Saç,
Tüy
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
Soru : Çevremizdeki sert maddelere örnekler verelim.
Kısa Cevap:
Madde Madde Çevremizdeki sert maddelere örnekler şunlardır ;
Sıra,
Ev,
Taş
Mermer,
Sunta
Sandalye
Masa
Uzun Cevap:
Maddeler halinde Çevremizdeki sert maddelere örnekler şunlardır ;
Ev,
Telefon,
Bilgisayar,
Masa,
Sandalye,
Kapı
Demir,
Çelik,
Tahta
Kapı
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
Soru : Esnek maddelere başka örnekler verelim.
Kısa Cevap:
Madde Madde Esnek maddelere örnekler şunlardır ;
Çelik şerit,
Sünger,
Kolonya şişesi,
Sapan lastikleri,
Yapay çiçekler,
Silgi
Uzun Cevap:
Maddeler halinde Esnek maddelere örnekler şunlardır ;
Yay,
Paket lastiği,
Çorap,
Balon,
Plastik top,
Kauçuk,
Saat zembereği,
Stres topu,
Trambolin,
Tramplen tahtası,
Plates topu,
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Yukarıdaki cisimlerin hangi kısımları kırılgan maddelerden yapılmıştır?
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları”
Cevap:
Ana maddeler cam olduğu için kırılgan maddelerdir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Soru : Sınıfımızda bulunan pürüzlü ve pürüzsüz maddelere örnekler verelim.
Madde Madde Sınıfımızda bulunan pürüzlü ve pürüzsüz maddelere örnekler şunlardır ;
Pürüzlü maddeler : Sınıf tabanı, Sınıf duvarı
Pürüzsüz maddeler : Yazı tahtası, Sıralar
Uzun Cevap:
Maddeler halinde Sınıfımızda bulunan pürüzlü ve pürüzsüz maddelere örnekler şunlardır ;
Pürüzlü maddeler : Sıra, pencere, kapı, sınıf tavanı, yerler
Pürüzsüz maddeler : Sınıf duvarı, yazı tahtası, sıralar, sandalye
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Pürüzlüydü, Pürüzsüz Oldu
GerekliMalzemeler: alüminyum folyo.
Amaç: Bir yüzeyin pürüzleştirilmesini veya pürüzsüzleştirilmesini keşfetmek
İzlenen Yol
1. Görsel-1’deki gibi alüminyum folyodan bir parça alalım. Folyonun yüzeyinin pürüzlü olup olmadığını gözlemleyelim. GözGörsel-1
lem sonuçlarımızı defterimize yazalım.
2. Alüminyum folyoyu Görsel-2’deki buruşturalım. Buruşturulmuş alüminyum folyonun pürüzlü olup olmadığını gözlemleyelim. Gözlemlerimizi defterimize yazalım.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıHareket Eden Varlıklar Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareket Eden Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 TUNA Yayınları”
Soru : Varlıkları hareket ederken görebildiğimiz yerlerden biri oyun ve eğlence parklarıdır. Görsellerdeki varlıklar, nasıl hareketler yapmaktadır?
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 TUNA Yayınları”
Cevap: 1. görselde dönme hareketi yapmaktadır. 2. görselde öteleme hareketi yapmaktadır. 3. görselde itme kuvveti yapılmaktadır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Hareket Özelliklerini Tanıyalım
Amaç: Hareket eden varlıkları gözlemleyerek bu varlıkların hareket özelliklerini belirlemek
GerekliMalzemeler: pinpon topu, iplik, bant.
İzlenen Yol
1. İkişer kişilik gruplar oluşturalım
2. İpliğin bir ucunu pinpon topuna Görsel-1 bağlayalım. Çözülmemesi için ipliği bantla sabitleyelim. İpliğin diğer ucundan tutarak pinpon topunu Görsel-1’deki gibi aşağı doğru sarkıtalım. Elimizi sağa sola hareket ettirerek pinpon topunu gözlemleyelim. Pinpon topunun hareket özelliğini belirleyelim. Belirlediğimiz hareket özelliğini 58. sayfadaki tabloda işaretleyelim.
3. Pinpon topunu yerde Görsel-2’deki Görsel-2 gibi çevirelim ve pinpon topunun
hareketini gözlemleyelim. Pinpon topunun hareket özelliğini belirleyelim. Belirlediğimiz hareket özelliğini tabloya işaretleyelim.
4. Grup arkadaşlarımızın birinden sınıfımızın bir duvarından diğerine kadar yürümesini isteyelim. Arkadaşımız yürürken ondan koşmasını isteyelim. Arkadaşımız koşarken ondan yeniden yürümesini isteyelim. Arkadaşımızın hareket özelliğini belirleyelim. Belirlediğimiz hareket özelliğini tabloda işaretleyelim.
5. Arkadaşımızdan önce tahtaya doğru yürümesini, sonra da kapıya yönelmesini isteyelim. Arkadaşımızın hareket özelliğini belirleyelim. Belirlediğimiz hareket özelliğini tabloda işaretleyelim.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 Cevapları”
Soru : Hareket eden varlıkların hareket özellikleri nelerdir?
Cevap:
Hızlanan ve yavaşlayan hareket: Duran veya herhangi biri hızlı olan varlığın hızının artması veya hızının azalmasıdır. Durgun haldeki araba çalışmaya başladıktan sonra hızını arttırır. Bu hızlanma hareketidir. Karaya yaklaşan gemi hızını yavaş yavaş azaltır. Bu yavaşlama hareketidir.
Dönme hareketi varlığın sürekli tekrar eden bir şekilde aynı yöne dönmesidir. Atlı karınca, dönen topaç, dönme hareketi yapar.
Sallanma hareketi varlığın sağa sola veya yukarı aşağı doğru hareket etmesine denir. Sallanan beşik buna örnektir.
Yön değiştirme hareketi varlığım dışarıdan gelen bir kuvvet nedeniyle yönünü değiştirmesidir. Futbolcunun topa vurarak pas vermesi.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Soru : Sallanma ve dönme hareketi yapan varlıklara çevremizden örnekler verelim.
Sallanma hareketi yapan varlıklar; salıncak, sallanan sandalye, lunaparktaki gondol, beşik, hamak. Dönme hareketi yapan varlıklar; bisiklet veya otomobil tekeri, helikopter pervanesi, topaçın hareketi, Dünya Ay Gibi gezegenlerin hareketleri, rüzgar gülü, yel değirmeni.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
Soru : Çevremizi gözlemleyerek yön değiştirme hareketi yapan varlıklara örnek verelim.
Yön verme hareketi yapan varlıklara örnekler; bir otomobilin sinyal vererek sağa dönmesi, sınıfa giden öğrencinin koridorda düz ilerleyip sola sapması, güney yönünde İlerleyen bir geminin doğuya dönmesi, futbolcunun topa vurarak pas vermesi, motosikletin virajlı yollarda ilerlemesi, yolda yürünen kedinin köpeği görünce yolunu değiştirmesi, hava şartları nedeniyle iniş yapamayan uçağın geri dönmesi.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Kulak sağlığımızı korumak için kulaklarımızı temiz tutmalıyız. Kulaklarımıza keskin cisimler sokmamalıyız. Aşırı gürültülü ortamlarda bulunmamalıyız. Patlama gibi şiddetli seslerde oluşacak basınç nedeniyle kulak zarımıza zarar gelmemesi için ağzımızı açmalıyız.
Kulaklarımızı gelecek hasarlardan korumalıyız. Kulaklarımıza su girmesine engellemeliyiz. Kulak çubuğu kullanmamalıyız. Kulak çubuğu kulağımızdaki kirlerin kulağımızın içine gitmesini sağladığı için bir işe yaramaz. Kulak ağrısı kulak akması gibi durumlarla karşılaşırsak ihmal etmeden bir doktora görünmeliyiz.
Kulaklıkla müzik dinlerken müziğin sesini çok açmamalı, kulaklıkları 2 saatten fazla kullanmamalıyız. Yüzme havuzunda veya denizde yüzdükten sonra kulaklarımızı temiz bir kağıt havlu veya peçete ile kurulamalıyız. Dalış sırasında kulağımızda bir ağrı hissedersek derinleşmeden önce kalkmamız gerekir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 39-40-41 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Deri sağlığımızı korumak için düzenli olarak banyo yapmalıyız. Hijyenimizi korumalı, tırnaklarımızı düzenli kesmeliyiz. Saçlarımızı taramalıyız. Dişlerimizi fırçalamak bile hijyenimizi sağlamak açısından derimizi sağlıklı tutar. Düzenli ve sağlıklı yiyecekler tüketecekleri sağlığımızı koruyabiliriz.
Her gün yüzümüzü yıkamalıyız. Ellerimizi aklımıza geldikçe yıkamalıyız çünkü ellerimiz her yere değiyorlar. Bütün mikroplar ellerimize geçiyor bu mikroplar derimize zarar verecek mikroplar olabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıBurnumuzla Koku Alırız Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 42, 43, 44
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Burnumuzla Koku Alırız Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44 TUNA Yayınları”
Deneyelim, Öğrenelim Hep Aynı Yöne
Amaç: Farklı tatları ayırt etmek
GerekliMalzemeler: limon, pul biber, şeker, tuz, dört adet plastik bardak, su, bıçak, temiz mendil, çay kaşığı.
İzlenen Yol
1. İkişer kişilik gruplara ayrılalım.
2. Plastik bardakların içine eşit miktarda su koyalım.
3. Limonu bıçakla keselim. Limonu keserken öğretmenimizden yardım alalım.
4. İçinde su bulunan plastik bardaklara ayrı ayrı tuz, şeker, pul biber ve limon suyu ekleyelim. Bunları kaşıkla karıştıralım.
5. Gruptaki bir arkadaşımızın gözünü temiz mendil ile kapatalım. Gözü bağlı arkadaşımızın eline bardakları vererek ondan bardaklardaki suyu tatmasını isteyelim. Her bir bardak için aynı işlemi tekrarlayalım.
6. Tadım yapan arkadaşımızdan tattığı besinlerin ne olduğunu bulmasını isteyelim.
7. Arkadaşımızdan hem gözünü hem burnunu kapatmasını isteyelim ve aynı işlemleri tekrarlayalım. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.
Soru : • Arkadaşımız gözü bağlı, burnu açıkken hangi besinlerin tadını alabildi?
Cevap:
Arkadaşımızın gözü bağlı burnu açıkken besinlerin tadını alabildi. İki bardaktaki farklı içeceğin tadını ayırt edebildi.
Soru : Arkadaşımız hem gözünü hem burnunu kapattığında besinlerin tadını alabildi mi? Neden?
Cevap:
Arkadaşımızın hem gözünü hem burnunu kapattığında besinlerin tadını alamadı ve karıştırdı. Bunun nedeni kokuyu ve tat duyumuzun beyinde aynı yerde algılanmasıdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
Soru : Dil sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Dil sağlığımızı korumak için acı yiyecekler tüketmemeliyiz. Dilimizi yakan asitli ve gazlı içeceklerden uzak durmalıyız. Dil sağlığımızı korumak için dilimizin yanında olan dişlerimizin sağlığını korumamız gerekmektedir.
Dişlerimizi düzenli olarak fırçalamalı ve bakımını yaptırmalıyız. Alkol ve sigara gibi zararlı içeceklerden uzak durmalıyız. Aşırı soğuk veya aşırı sıcak yiyecek ve içecekler tüketmemeliyiz. Başka birinin artığını içmemeliyiz ve yememeliyiz. Zararlı ve bilmediğimiz maddelerin tadına bakmamalıyız. Örneğin paslanmış bir demirin tadına bakmamalıyız. Bu dil sağlığımıza zarar verebilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareketli Cisimlerin Yol Açacağı Tehlikeler Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 68, 69, 70
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareketli Cisimlerin Yol Açacağı Tehlikeler Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70 TUNA Yayınları”
Soru : Hareket hâlindeki bir salıncağı durdurmak neden tehlikelidir? Okul koridorlarında neden koşmamamız gerekir? Düşünelim. Düşündüklerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Hareket halinde bir salıncağa durdurmak tehlikelidir çünkü salıncak biz onu durdurmak istediğimize dair tekrar hareket etmek isteyecektir ve bize itme kuvveti uygulayacaktır.
Bu durumda düşebilir ve yaralanabiliriz. Okul koridorlarında koşmak kayıp düşmemize sebep olabilir. Düşersek canımı ağrıyabilir ve daha da kötü sonuçlara yol açabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
Soru : Günlük yaşamımızda karşılaştığımız hareketli cisimlere örnekler verelim. Bu cisimlerin hangi durumlarda tehlikelere sebep olabileceğini arkadaşlarımızla tartışalım.
Yolda hareket halinde olan bir araba hızlı gidiyorsa kaza olabilir. Bisiklette hızlı bir şekilde kullanan bir çocuk hem kendisine hem de başkalarına zarar verebilir. Yokuştan aşağı yuvarlanan büyük bir kaya bize zarar verebilir.
Dönen vantilatör eğer elimizi kolumuzu vantilatörün içine doğru izatırsak bize zarar verebilir. Vantilatör gibi matkap, mikser, elektrikli testerede çalıştığı zaman dokununca tehlikelidir. Salıncakta biri sallandığı zaman salıncağın önüne geçmek, salıncağı durdurmak da bizim için tehlikelidir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabıİtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 62, 63, 64
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64 TUNA Yayınları”
Soru : Topu hareket ettiren etki nedir?
Cevap:
Topu hareket ettiren kuvvet itme kuvvetidir.
Soru : Çocuk kızağın hareket etmesi için ne yapıyor?
Cevap:
Çocuk kızağın hareket etmesi için çekme kuvveti uyguluyor.
Soru : Bisikleti hareket ettirmek için ne yapmak gerekir?
Cevap:
Bisikletin hareket ettirmek için pedallarına itme kuvveti uygulanmalıdır.
Soru : Baba çocuğunu sallamak için ne yapıyor?
Cevap:
Baba çocuğunu sallamak için itme kuvveti uyguluyor.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim İtme ve Çekme
Amaç: İtme ve çekmenin varlıkların hareketine etkisini gözlemlemek
Gerekli Malzemeler: oyuncak araba, ip (20 cm).
İzlenen Yol
1. İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
2. Oyuncak arabayı sıranın üzerine koyalım. Duran oyuncak arabayı Görsel-1’deki gibi arkadan itelim.
3. Oyuncak arabanın ön kısmına ip bağlayalım. Oyuncak arabayı ipin ucundan tutarak Görsel-2’deki gibi kendimize doğru çekelim. Oyuncak arabadaki hareketi gözlemleyelim.
Soru : Duran oyuncak arabayı ittiğimizde ve çektiğimizde oyuncak arabanın durumunda nasıl bir değişiklik gözlemledik?
Cevap:
Duran oyuncak arabayı ittiğimizde ve çektiğimizde oyuncak araba dururmuş haldeyken hareket etmeye başlamıştır.
Soru : Oyuncak arabanın hareket etmesinde itme ve çekmenin rolü nedir?
Cevap:
Oyuncak arabayı iterken ve çekerken oyuncak arabaya kuvvet uygularız. Bu kuvvet nedeniyle oyuncak araba hareket etmeye başlar.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
Günlük yaşamımızda şapkamızı giyerken çekme, çıkarırken itme kuvveti uygularız. Montumuzun fermuarını ise çekerek açarız.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 65, 66, 67
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 65-66-67
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 65-66-67 TUNA Yayınları”
Deneyelim, Öğrenelim Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma
Amaç: İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki
etkilerini gözlemlemek
Gerekli Malzemeler: oyuncak araba, makas, ip (40 cm).
İzlenen Yol
1. İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
2. Oyuncak arabayı sıramızın üstüne koyalım. Arabayı önce yavaş, sonra hızlı bir şekilde itelim (Görsel – 1) ve arabanın hareketini gözlemleyelim.
3. İpi ortadan ikiye keselim. Kesme Görsel-1 Görsel-2 işlemini yaparken dikkatli olalım. Gerekirse öğretmenimizden yardım alalım. Kestiğimiz ipleri oyuncak arabanın ön tarafına ve arka tarafına bağlayalım. Oyuncak arabayı sıramızın üstüne koyduktan sonra arabanın ön tarafındaki ipten tutarak önce yavaş sonra hızlıca kendimize doğru çekelim. Arabanın hareketini gözlemleyelim.
4. Arkadaşımızdan oyuncak arabanın arka tarafındaki ipi tutmasını isteyelim. Ön taraftaki ipin ucunu Görsel – 2’deki gibi kendimize doğru çekerek oyuncak arabayı hareket ettirelim. Oyuncak araba hareket ederken arkadaşımızdan ipi kendine doğru çekmesini isteyelim. Oyuncak arabanın hareketini gözlemleyelim.
Soru : İtme ve çekme kuvvetlerinin duran ve hareket eden cisimler üzerindeki etkileri nelerdir?
Cevap: İtme ve çekme kuvvetleri duran cisimlere bir hız kazandırır. Duran cisim hareket haline geçer.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
Soru : Çevremizden itme ve çekme kuvvetlerinin etkilerini gördüğümüz durumlara örnekler verelim.