3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 200, 201
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201
A. Aşağıda görselleri verilen araçlardan aydınlatma amaçlı kullanılan araçların kutucuğunu işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200-201 Cevapları”
B. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Islak zeminde saç kurutmak neden tehlikelidir?
Cevap: Elektrik çarpmasına neden olur.
2. Atık pillerin çevreye verdiği zararlar neler olabilir?
Cevap: Toprak ve su kirliliğine neden olur.
3. Hangi durumlar elektrik çarpmasına neden olur?
Cevap: Elektrikli araçlara ıslak elle dokunmak, prize elektrikli araçların fişi dışında başka cisimler sokmak vb.
C. Aşağıda verilen soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
1. Aşağıdaki araçlardan hangisinin elektrik kaynağı görselleri verilen araçlar ile aynıdır?
A) Kumanda B) Cep telefonu C) Süpürge makinası
2. • Düşük elektrik enerjisi üreten enerji kaynağıdır. • Saatlerde enerji kaynağı olarak kullanılır.
Yukarıda hangi elektrik enerjisi kaynağı hakkında bilgi verilmiştir?
A) PilB) Akü C) Batarya
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
3. Beren: Televizyon kumandasında pil elektrik kaynağı olarak kullanılır.
Mert: Piller aküden daha fazla elektrik enerjisi üretir.
Selin: Atık piller çevreye atılmamalıdır.
Pil ile ilgili olarak hangi öğrencinin ifadesi yanlıştır?
A) Beren B) Mert C) Selin
4. Sevim, “Elektrikli Araçlar” ünitesi ile ilgili hazırlığı sunumda aşağıdaki görselleri kullanıyor. Elektrikli soba Elektrikli radyatör
Buna göre Sevim’in sunusunun konusu aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Isınma amaçlı kullanılan elektrikli araçlar
B) Elektriğin güvenli kullanımı
C) Pil ile çalışan elektrikli araçlar
5. Aşağıdakilerden hangisi elektrik çarpmasına karşı alınacak önlemlerdendir?
A) Yıpranmış fişlerin kullanılması
B) Islak elle prize dokunmak C) Bozulan elektrikli araç-gereçlerin alanında uzman kişilerce tamir edilmesi
6. Aşağıda bazı elektrik kaynaklarının görselleri verilmiştir.Buna göre görseli verilmeyen elektrik kaynağı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Elektrik santrallerinde üretilir.
B) Birden fazla pilin bir araya gelmesiyle oluşur.
C) Duvar saatinin çalışmasını sağlayan elektrik kaynağıdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 198, 199
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199
A Ayşe Hanım’ın evinde çıkan yangın mahallede yaşayan herkesi çok korkutmuştu. Neyse ki itfaiye ekiplerinin zamanında müdahalesiyle yangın büyümeden söndürüldü. Her hangi bir can kaybının ve yaralanmanın yaşanmadığı olayın mutfakta kullanılan elektrikli bir aletten kaynaklandığı belirtildi. Yapılan araştırmada yangına sebep olan elektrikli aletin kablosunun hasarlı olduğu görüldü.
A. Anlatılan olayla ilgili olarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Elektrikli ev aletleri hangi kazalara sebep olabilir?
Cevap: Elektrikli araçlar güvenli kullanılmadığında elektrik çarpması ve yangınlara neden olabilir.
2. Elektrikli ev aletleri kullanılırken nelere dikkat edilmelidir?
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrik Kaynaklarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189-190 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189-190
Soru : Çocuk elektrik düğmesini niçin açıyor?
Cevap:
Lambanın yanması için açıyor.
Soru : Televizyonun fişinin prize takılmasının sebebi nedir?
Cevap:
Televizyonun açılması için fişi prize takıyor.
Soru : Televizyon kumandasına neden pil takılır?
Cevap:
Kumandanın çalışması için ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlamak için pil takılır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları
Araştıralım; Öğrenelim Kaynaklarına Göre Sınıflandıralım
Amaç: Kullanılan elektrik kaynağına göre elektrikli araç-gereçleri sınıflandırmak
Gerekli Malzemeler: karton, cetvel, renkli boya kalemleri, elektrikli araç-gereç görselleri, yapıştırıcı.
İzlenen Yol
1. Çevremizde kullanılan elektrikli araç gereçlerin bir listesini yapalım. Listemizde yer alan elektrikli araç-gereçlerin hangi elektrik kaynağı ile çalıştığını araştıralım.
2. Listemizde yer alan elektrikli araç-gereçleri kullanılan elektrik kaynağına göre sınıflandıralım.
3. Yaptığımız sınıflandırmayı, arkadaşlarımızın sınıflandırmalarıyla karşılaştıralım.
4. Elektrik kaynağına göre elektrikli araç-gereçlerin sınıflandırıldığı bir poster hazırlayalım (Yapıştırıcı kullanırken dikkatli olalım.).
Televizyon Şehir elektriği Kumanda Pil Otomobil farı Akü Elektriklibisiklet Akü Elektriklisüpürge Şehir Elektriği
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları”
Soru : Tost makinesi, gece lambası, kol saati, tablet, bilgisayar ve otomobil farları hangi elektrik kaynakları ile çalışır?
Kısa Cevap:
Tosmakinesi: Şehir elektriği
Gece lambası: Şehir elektriği
Kolsaati: Pil
Tablet: Batarya
Bilgisayar: Şehir elektriği
Otomobilfarları: Akü
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları
Araştıralım; Öğrenelim Piller ve Çevre
Amaç: Pil atıklarının çevreye vereceği zararların farkına varmak, çevreyi korumak için öneriler geliştirmek
GerekliMalzemeler: karton, renkli boya kalemleri, pil atıkları ve çevrenin korunması ile ilgili görseller
İzlenen Yol
1. Pil atıklarının çevreye vereceği zararları araştıralım. Araştırmamızda bilimsel çocuk dergilerinden ve kitaplarından yararlanalım. Çevreyi korumak için çalışan sivil toplum kuruluşlarından biri olan Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfının (ÇEVKO) genel ağ adresini (www.cevkococuk.org) ziyaret edelim.
2. Araştırma sonuçlarımızdan yararlanarak pil atıklarının çevreye zarar vermemesi için yapılması gerekenleri tartışalım. Bu konuda öneriler ortaya koyalım.
3. Atık pillerin çevreye verdiği zararlar hakkında kişileri bilinçlendirmeyi amaçlayan sloganlar hazırlayalım.
4. Pil atıklarının çevreye verdiği zararları ve bu konuda alınması gereken önlemleri poster hâline getirelim.
Soru : • Hazırladığımız sloganları ve posteri sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Doğa katili piller.
Doğa pillere atılırsa, doğanın pili biter.
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları
İnceleyelim, Yorumlayalım
Soru : • Çocuklar tükenen pilleri neden atık pil kutusuna atıyorlar?
Cevap: Doğaya zarar verdiği için onların ve onları gerekli yerle gitmesi için atık pil kutusuna atıyorlar.
Soru : • Tükenen piller diğer atıklarla beraber çöpe atılırsa ne olur?
Cevap: İçindeki kimyasallardan dolayı doğaya zarar verir.
Soru : Evimizde kullandığımız piller tükendiğinde bu pilleri ne yapıyoruz?
Kısa Cevap:
Evimizde kullandığımız piller tükendiğinde bu pilleri geri dönüşüme atıyoruz.
Uzun Cevap:
Evimizde kullandığımız piller tükendiğinde bu pilleri ; marketlerde ve okumuzdaki pil geri dönüşüm kutuları atıyoruz. Pilleri evimizde kutu içerisinde biriktiririz. Pilleri asla doğaya atmayız.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 183, 184
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 183-184 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 183-184
A. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183-184 Cevapları”
B. Elektriğin olmadığı dönemlerde insanlar, aydınlanma ve ısınma amacıyla hangi araç-gereçleri kullanıyordu? Araştırma yapıp edindiğiniz bilgileri aşağıya yazınız.
Kısa Cevap:
Elektriğin olmadığı dönemlerde insanlar, aydınlanma ve ısınma amacıyla ; odun sobası, gaz lambası, meşale gibi araç ve gereçleri kullanıyorlardı.
Uzun Cevap:
Elektriğin olmadığı dönemlerde insanlar, aydınlanma ve ısınma amacıyla araç ve gereçler şunlardır ;
Isınma : odun sobası, sıcak su kaynakları
Aydınlatma ; gaz lambası, meşale
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
C. Aşağıdaki tabloda verilen elektrikli araç-gereçlerin kullanım amaçlarını belirleyiniz. İlgili sütunları örnekteki gibi “✔” ile işaretleyiniz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrikli Araç-Gereçleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181-182 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181-182
Elektrik, hayatımızın her alanındadır. Çok çeşitli işlerde elektrikli araçları kullanırız. Mutfaklar birçok elektrikli aracı bir arada görebileceğimiz yerlerden biridir
Soru : Yukarıdaki görsellerde elektrikle çalışan araçlar nelerdir? Bu araçlar hangi amaçla kullanılır?
Cevap:
Sokak lambaları: Aydınlanma amacıyla kullanılır.
Elektrikli soba: Isınmak amacıyla kullanılır.
Mikser: Yemek yaparken karıştırmamız gereken şeyleri karıştırmak için kullanılır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları
Soru : Yukarıdaki görselde elektrikle çalışan hangi araç-gereçler vardır?
Cevap:
Yukarıdaki şekilde bütün aletler elektrikle çalışmaktadır. Ütü, elektrikli süpürge, fön makinesi, bilgisayar.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
Araştıralım; Öğrenelim Günlük Yaşamdaki Elektrik
Amaç: Elektriğin günlük yaşamdaki önemini açıklamak
GerekliMalzemeler: defter, kalem.
İzlenen Yol
1. Defterimize yandaki gibi bir tablo çizelim. Tabloya evimizde ya da okulumuzda kullandığımız elektrikli araç-gereçlerin isimlerini ve bunları hangi amaçlarla kullandığımızı yazalım.
2. Büyüklerimize elektriğin olmadığı dönemlerde günlük yaşamın nasıl olduğunu soralım. Onlardan bugün elektrikli araç-gereçler ile yaptığımız işlerin o yıllarda nasıl yapıldığını anlatmalarını isteyelim.
3. Elde ettiğimiz bilgilerden yararlanarak elektriğin günlük yaşamdaki önemini açıklayan bir paragraf yazalım.
Lamba : Aydınlanmak için kullanırız. Akıllıtahta : Eğitim amaçlı kullanıyoruz. Telefon : İletişim kurmak için kullanıyoruz. Elektrikli Soba : Isınma amacıyla kullanıyoruz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 173, 174, 175
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175
A. Aşağıdaki tabloda bazı canlıların görselleri numaralanarak verilmiştir.
Soru : Aşağıdaki soruları tabloya göre cevaplayınız.
Cevap:
a. Hangileri canlı varlıktır? = a. 1, 3, 4, 5, 8, 9
b. Hangileri cansız varlıktır? = b. 2, 6, 7
c. Hangileri kendi besinini üretir? = c. 1, 5
ç. Hangileri çoğalır? = ç. 1, 3, 4, 5, 8, 9
d. Hangileri zıplayarak hareket eder? = d. 3, 8
B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Doğal çevre nedir? 3 tane örnek veriniz.
Kısa Cevap:
Dünya da doğal bir şekilde meydana gelen canlı ve cansız varlıkların bütüne doğal çevre denir.
Maddeler halinde doğal çevre örnekleri şunlardır ;
Dağlar
Traverter
Denizler
Uzun Cevap:
Dünya da doğal bir şekilde meydana gelen canlı ve cansız varlıkların bütüne doğal çevre denir.
Madde madde doğal çevre örnekleri şunlardır ;
Akarsu
Göl
Deniz
Ormanlar
Bitkiler
Ağaçlar
2. Hava kirliliğini önlemek için neler yapılabilir?
Kısa Cevap:
Maddeler halinde hava kirliliğini önlemek için yapılması gerekenler şunlardır ;
Yangınların önlenmesi
Fosil yakıtların önlenmesi
Fabrikalara fitrelerin takılması
Uzun Cevap:
Madde madde hava kirliliğini önlemek için yapılması gerekenler şunlardır ;
Isınmak için fosil yakıtlarından vazgeçilmesi
Elektrikli araçlara geçilmesi
Dünyada acilen temiz enerji kaynaklarına geçilmesi
Güneş enerjisinin hayatımıza kazandırılması
Binalarda yalıtımların yapılması
Arabalarda ve fabrikalarda fitrelerin kullanılması
3. Doğal çevreyi korumak için neler yapılabilir?
Maddeler halinde Doğal çevreyi korumak için için yapılması gerekenler şunlardır ;
Doğal alanları korumak için yasaların yapılması gerekir.
Doğal çevreler de imara kapatılmalıdır.
Uzun Cevap:
Madde madde Doğal çevreyi korumak için için yapılması gerekenler şunlardır ;
Denizlere, göllere çöp atılmamalı,
Sularda yer alan ekosistem korunmalıdır.
Doğal çevrelerde imar yapılmamalı
Doğal çevreler tahrip edilmemesi gerekir
Doğal çevreler korunarak genişletilmelidir.
4. Doğal ve yapay çevre arasındaki farklar nelerdir?
Kısa Cevap:
Doğal ve yapay çevre arasındaki fark ; doğal çevrede kendi kendine oluşurken, yapay çevreler insanların elleriyle oluşan bir çevredir.
Uzun Cevap:
Doğalçevre ; dünya üzerinde kendi kendine oluşmuş olan canlı ve cansız olan bir çevre olarak kabul edilir.
Örnekler : Ormanlar, denizler, göller, dağlar
Yapay çevre ; dünyada insanların elinden oluşmuş olan çevre olarak kabul edilir.
Örnekler : Barajlar, heykeller, binalar
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları
C. Aşağıda verilen soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
1. Ebru, sınıf panosuna 3 tane canlı varlığın görselini asacaktır.
Buna göre Ebru aşağıdakilerden hangisini sınıf panosuna asmış olamaz?
A) Toprak
B) Çiçek
C) Kedi
2. Aslı: Taşı fırlatınca hareket ediyor. Bu nedenle taş canlı bir varlıktır. Merve: Tohum boşaltım yapmadığı için cansız bir varlıktır. Suat: Beslenme canlıların ortak özelliklerindendir.
Canlı ve cansız varlıklar ile ilgili hangi öğrencinin yorumu doğrudur?
A) Aslı B) Merve C) Suat
3. I. Orman – Doğal çevre II. Tarla – Yapay çevre III. Oyun parkı – Doğal çevre
Yukarıdaki eşleştirmelerden hangileri doğrudur?
A) I ve IIB) II ve III C) I, II ve III
4. Ahmet, köpeği için ailesinden yapay çevre tasarlamasını istemiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi köpek için uygun bir yapay çevredir?
A) Akvaryum B) Kulübe
C) Kafes
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları
5. Aşağıda bazı canlılara ait görseller verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu canlıların ortak özelliklerinden biri değildir?
A) Solunum yapma B) Besin üretme C) Boşaltım yapma
6. Doğal çevrenin korunması hakkında araştırma yapan bazı öğrencilerin bu konu hakkındaki çözüm önerileri aşağıda verilmiştir.
Mert Ağaç dikmeliyiz. Ormanların sayısını artırmalıyız.
Tolga Ormanlık alanlara fabrika kurmalıyız. Fabrika atıklarını sulara vermeliyiz.
Buna göre hangi öğrencilerin çözüm önerisi doğrudur?
A) Mert ve Tolga B) Tolga ve İrem C) İrem ve Mert
7. Aşağıda papağanın yaşadığı iki ayrı ortamın görseli verilmiştir. Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) 1. görseldeki papağan, insanlar tarafından oluşturulmuş bir ortamda yaşar.
B) 2. görseldeki papağan, beslenme ve barınma gibi ihtiyaçlarını doğal çevreden karşılar. C) 2. görseldeki papağanın yaşadığı çevre, çok kısa zamanda oluşmuştur.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıDoğal ve Yapay Çevrenin Farkları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Çevrenin Farkları Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Yapay Çevre Tasarlıyorum
Amaç: Yapay çevre hazırlamak
GerekliMalzemeler: hazırlayacağınız yapay çevre ile ilgili malzemeler.
İzlenen Yol
1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım ve grup arkadaşlarımız arasında adil bir görev dağılımı yapalım. Grupça hazırlamak istediğimiz yapay çevreyi belirleyip bunu yapmak için gerekli malzemeleri temin edelim.
2. Hazırlayacağımız yapay çevrenin taslağını defterimize çizelim.
3. Arkadaşlarımızla birlikte tasarladığımız çevreyi, edindiğimiz malzemeleri kullanarak oluşturalım. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.
Soru : • Hazırladığımız yapay çevrenin özelliklerini arkadaşlarımıza tanıtalım.
Cevap:
Hazırladığımız yapay çevrenin insanlar, hayvanlar ve bitkilerin rahat bir şekilde yaşayabilecekleri bir ortam olarak tasarladık.
Soru : • Hazırladığımız bu çevrede hangi canlılar yaşayabilir? Söyleyelim.
Cevap:
Hazırladığımız bu çevrede bütün insanlar, hayvanlar ve bitkiler yaşayabilir.
İnceleyelim, Yorumlayalım
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Sizce ormanların yok edilmesi burada yaşayan canlıları nasıl etkiler?
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 Cevapları”
Cevap:
Hayvanların barınma, beslenme ve yaşam özgürlüklerini kısıtlar ve zorlaştırır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları
Soru : Dünyada nereler doğal çevreyi oluşturur?
Kısa Cevap:
Ormanlar, denizler, akarsular, dağlar gibi benzeri şeyler doğal çevreyi oluşturur.
Uzun Cevap:
Maddeler Halinde Dünyada doğal çevreyi oluşturan şeyler şunlardır ;