3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 128, 129
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 128-129 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 128-129
A. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinle ilgili soruları cevaplayınız..
Ayşe, bugün gök gürültüsüyle uyandı. Ayşe’nin annesi, okula gitmek için hazırlanan kızına “Kızım, şemsiyeni almayı unutma! Yağmur yağacak sanırım.” diye seslendi. Dışarıda yağmur sesi ve trafikteki araçların sesleri birbirine karışmıştı. Ayşe, okula giderken yolunu kısaltmak için mahallelerindeki parktan geçiyordu. Parktaki kuşların cıvıltısı, ördeklerin sesleri ve yuvalarında annelerini bekleyen kedi yavrularının miyavlama sesleri insana huzur veriyordu. Ayşe, okula yaklaştığında zil sesini duymuştu. Okula tam zamanında yetişmişti.
İlk ders müzik dersiydi. Yıl sonu etkinlikleri için sınıfça koro çalışması yapıyorlardı. Koroda bazı arkadaşları flüt ve gitar çalıyor; bazıları ise şarkı söylüyordu. Ayşe, okulunu ve arkadaşlarını çok seviyordu. Hele ilk ders müzik dersi olunca güne daha enerjik başlıyordu.
1. Metinde geçen ses kaynakları nelerdir?
Cevap: Gök gürültüsü, yağmur sesi, trafikteki araçların sesi, kuşların cıvıltısı, ördeklerin sesleri, kedi yavrularının miyavlama sesi, okul zili, flüt ve gitar sesleri, öğrencilerin sesleri metindeki ses kaynaklarıdır.
2. Bu ses kaynaklarından hangileri doğal ses kaynağıdır?
Cevap: Gök gürültüsü, yağmur sesi, kuşların cıvıltısı, ördeklerin sesleri, kedi yavrularının miyavlama sesleri ve öğrencilerin sesleri doğal ses kaynağıdır.
3. Bu ses kaynaklarından hangileri yapay ses kaynağıdır?
Cevap: Trafikteki araçların sesleri, okul zili, flüt ve gitar sesleri yapay ses kaynağıdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız. Yanlış olanların doğrusunu ifadelerin altındaki satırlara yazınız.
Cevap:
(Doğru)1. Çevredeki ses kaynaklarının yeri, çıkan sesler dinlenerek tahmin edilebilir.
(Yanlış)2. Ses kaynağından uzaklaşıldıkça duyulan sesin şiddeti artar.
Cevap: 2. Ses kaynağından uzaklaşıldıkça duyulan sesin şiddeti azalır.
(Yanlış)3. Ses kaynaklarının tamamı canlı varlıklardır.
Cevap: 3. Cansız varlıklar da ses kaynağıdır.
(Doğru)4. Kaynağından çıkan ses, sadece bir yönde yayılır.
(Yanlış)5. Rüzgâr sesi ve rüzgârda sallanan yaprakların hışırtıları doğal ses kaynaklarındandır.
Cevap: 5. Rüzgâr doğal ses kaynağıdır.
(Doğru)6. Ses, titreşim sonucu oluşur.
(Doğru)7. Ses oluşturan bütün varlıklar ses kaynağıdır.
C. Ambulansı görmeseniz bile sesini dinleyerek ambulansın size yaklaştığını veya sizden uzaklaştığını anlayabilir misiniz? Nasıl?
Cevap:
Duyulan sesin şiddetinin artıp azalmasından ses kaynağının yakınlaşıp uzaklaştığını anlayabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıHer Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125-126-127 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125-126-127
Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Hangi varlıkların ses çıkarabildiğini söyleyelim.
Cevap:
Görseli incelediğimiz zaman siren sesi, köpek sesi, bebek sesi, telefon çalma sesi, matkap sesi çıkarabilen varlıklardır.
Soru : Her sesin bir kaynağı vardır. Resimdeki varlıklardan köpek, cep telefonu bebek ve beton delme makinesi ses çıkaran varlıklardır. Polis arabasının siren sesi ile köpeğin sesi farklı mıdır? Neden? Düşünelim.
Cevap:
Evet. Farklıdır. Çünkü her sesin kaynağı farklıdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Ses Oluşturalım
Amaç: Farklı kaynaklarda ses oluşumunu gözlemlemek
Gerekli Malzemeler: paket lastiği, 30 cm’lik plastik cetvel, balon.
İzlenen Yol
1. Görsel-1’deki gibi yarısı boşta kalacak şekilde cetveli masanın üzerine yerleştirip üstten elimizle bastıralım.
2. Cetvelin boşta kalan ucunu çekip bırakalım ve gözlemleyelim.
3. Görsel-2’deki gibi paket lastiğini baş ve işaret parmaklarımıza geçirerek gerelim. Lastiği çekip bırakalım ve gözlemleyelim.
4. Balonu şişirelim. Şişirdiğimiz balonun ağzını Görsel-3’teki gibi iki yana çekerek içindeki havanın dışarı çıkmasını sağlayalım. Balonun ağız kısmını gözlemleyelim ve parmaklarımızdaki etkiyi hissetmeye çalışalım.
5. İki elimizin parmaklarını boynumuzun yan taraflarına Görsel-4’teki gibi dokunduralım. Bu arada “Hım” sesi çıkaralım. Parmaklarımızdaki etkiyi hissetmeye çalışalım.
Soru : • Cetveli çekip bıraktığımızda ne gözlemledik?
Cevap: Büküldükten sonra eski haline döndüğünü gözlemdik.
Soru : • Paket lastiğini çekip bıraktığımızda ne gözlemledik?
Cevap: Eneyerek uzadığını sonra eski haline döndüğünü gözlemdik.
Soru : • Şişirdiğimiz balonun içindeki havayı boşaltırken ne gözlemledik? Parmaklarımızda ne hissettik?
Cevap: Balonun küçüldüğünü ve şişirmeden önceki haline döndüğünü gözlemdik. İçindeki havanın boşaldığını gözlemdik.
Soru : • Ses çıkarırken boynumuzun iki tarafına dokundurduğumuz parmaklarımızda ne hissettik?
Cevap: Boynumun titrediğini hissettik.
Soru : • Oluşturduğumuz seslerin kaynağı nedir?
Cevap: Sesin kaynağı kendi varlıklarından gelmektedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları
İnceleyelim, Yorumlayalım
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Görsellerdeki varlıklardan hangilerinin ses kaynağı olduğunu yazalım.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125-126-127 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Herkes İşitti mi?
Amaç: Sesin her yönde yayıldığını gözlemlemek
GerekliMalzemeler: çalar saat.
İzlenen Yol
1. Görsel-1’deki gibi çalar saatin alarmını 1-2 dakika sonraya kuralım.
2. Saati öğretmen masasının üzerine Görsel2’deki gibi bırakalım. Sınıftaki 7-8 arkadaşımızdan masanın etrafına halka şeklinde dizilmelerini isteyelim.
3. Saatin alarmı çalmaya başladığında sınıftaki herkesin bu sesi işitip işitemeyeceğini tahmin edelim.
4. Bulunduğumuz yerde alarmın çalmasını bekleyelim. Oluşan sesi dinleyelim.
5. Arkadaşlarımızdan alarm sesini işitip işitmediklerini öğrenelim.
Soru : • Etkinliğimizde kullandığımız ses kaynağı nedir?
Cevap: Ses kaynağı çalar saattir.
Soru : • Sınıftaki herkes saatin alarm sesini işitebildi mi? Gözlemlerimizden yararlanarak bu durumu yorumlayalım.
Cevap: Evet. Herkes işitebildi.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselde çocuklar civcivleri ve tavuğu göremiyorlar. Fakat seslerini işitebiliyorlar. Sizce çocuklar tavuk ve civcivlerin yerini seslerinden bulabilirler mi?
Cevap: Evet bulabilirler. Çünkü çocuklar tavuk ve civcivlerin seslerini duyuyorlar ve ses kaynağına yaklaşarak onları bulabilirler.
Soru : Ses kaynağını görmesek de oluşan sesi işitebiliriz. Acaba işitme duyumuzu kullanarak ses kaynağının yerini belirleyebilir miyiz?
Cevap: Evet ses kaynağını işitme duyumuzla yerini kolayca tespit edebiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
Amaç: Ses kaynağının yerini işitme duyusuyla belirlemeye çalışmak
Gerekli Malzemeler: kapaklı plastik şişe, nohut (25- 30 adet), göz bağı, sandalye.
İzlenen Yol Uyarı: Etkinlik sırasında sessiz olunmalıdır.
1. İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
2. Plastik su şişesine nohutları koyalım. Şişenin kapağını kapatalım. Bu, bizim ses kaynağımız olacaktır.
3. Sandalyeyi sınıfımızın ortasına yerleştirelim. Arkadaşımızdan sandalyeye oturmasını isteyelim ve görseldeki gibi onun gözlerini göz bağıyla çok sıkı olmayacak şekilde bağlayalım.
4. Sınıfımızın farklı yerlerinde durarak ses kaynağıyla ses oluşturalım. Arkadaşımızdan ses kaynağının yerini tahmin etmesini isteyelim.
5. Bu kez ses kaynağıyla ses oluştururken sınıf içinde dolaşalım. Arkadaşımızdan ses kaynağının kendisine yaklaştığını ya da kendisinden uzaklaştığını tahmin etmesini isteyelim.
Soru : • Arkadaşımız ses kaynağının yerini doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.
Cevap: Evet. Arkadaşımız ses kaynağının yerini doğru tahmin edebildi.
Soru : • Arkadaşımız ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.
Cevap: Evet, doğru tahmin edebildi.
Soru : • Ses kaynağının yerinin ve yaklaşıp uzaklaştığının belirlenmesinde rol alan duyumuz hangisidir?
Cevap: Ses kaynağının yerinin ve yaklaşıp uzaklaştığının belirlenmesinde rol alan duyumuz işitme duyusudur.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları
Soru : Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler verelim.
Kısa Cevap:
Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler ; Ambulans sesi bize doğru sesi yükseliyorsa bize doğru yaklaşmakta, Ambulans sesi azalıyorsa uzaklaşmaktadır.
Uzun Cevap:
Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler ; Polis arabası siren sesi bize doğru sesi yükseliyorsa bize doğru yaklaşmakta, Polis arabası siren sesi azalıyorsa uzaklaşmaktadır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları
İnceleyelim, Yorumlayalım
Soru : Aşağıda verilen numaralandırılmış görsellerden,
• Hangileri doğal ses kaynağıdır?
Cevap: 1, 3, 8, 10 numaralar doğal ses kaynağıdır.
Soru : Çevremizden doğal ve yapay ses kaynaklarına örnekler verelim.
Kısa Cevap:
Çevremizden doğal ses kaynakları : kuş sesi, rüzgar sesi, köpek sesi
Çevremizden yapay ses kaynakları : Siren sesi, çalar saat sesi, araba sesi
Uzun Cevap:
Çevremizden doğal ses kaynakları : muhabbet kuşu sesi, ateş böceği sesi, köpek sesi, kedi sesi, papağan sesi, denizde dalga sesi, akarsu sesi, karga sesi
Çevremizden yapay ses kaynakları : Polis arabasının sireni, ambulans siren sesi, zil sesi, çalar saat sesi, telefon sesi, televizyon sesi, video sesi,
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 117, 118
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 117-118 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 117-118
A. 1. Aşağıda bazı ışık kaynakları verilmiştir. Bu ışık kaynaklarını doğal ve yapay oluşlarına göre belirleyiniz. Cevaplarınızı ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
Meşale – Doğal ışık kaynağı
Televizyonekranı – Yapay ışık kaynağı
Ateşböceği – Doğal ışık kaynağı
Gece lambası – Yapay ışık kaynağı
Mürekkepbalığı – Doğal ışık kaynağı
Gaz lambası – Yapay ışık kaynağı
Mum – Yapay ışık kaynağı
Yıldırım – Doğal ışık kaynağı
2. Doğal ışık kaynakları ile yapay ışık kaynakları arasındaki fark nedir? Açıklayınız.
Cevap:
İnsanlar tarafından üretilip üretilmediğine göre karar verilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız. Yanlış ifadelerin doğrusunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
(Doğru) 1. Işık kaynakları, yapay ışık kaynakları ve doğal ışık kaynakları olmak üzere ikiye ayrılır.
(Yanlış)2. Yıldızlar, ışık kaynağı değildir.
Cevap: 2. Yıldızlar ışık kaynağıdır.
(Doğru) 3. Deniz feneri, yapay ışık kaynağıdır.
(Yanlış)4. Meşale, doğal malzemelerden yapıldığı için doğal ışık kaynağıdır.
Cevap: 4. Meşale insanlar tarafından üretildiği için yapay ışık kaynağıdır.
(Doğru) 5. Güneş, doğal ışık kaynağıdır.
(Doğru) 6. Karanlık bir ortamda ışık varlıkları aydınlatmadığı için ortamdaki varlıklar görülemez.
(Yanlış)7. Ay, doğal ışık kaynağıdır.
Cevap: 7. Ay ışık kaynağı değildir.
2. Doğal ışık kaynakları ile yapay ışık kaynakları arasındaki fark nedir? Açıklayınız.
Cevap:
İnsanlar tarafından üretilip üretilmediğine göre karar verilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıIşık Kaynağı Nedir? Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 114, 115, 116
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işık Kaynağı Nedir? Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115-116 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115-116
Elektrik kesintisi sebebiyle Ahmet Beylerin evi karanlıkta kalmıştır. Ahmet Bey, oğlu Furkan’ın yatarken çevresini görebilmesi için ona yardımcı olmaktadır.
Soru : Görselde ortamın aydınlatılmasını sağlayan nedir? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Görselde ortamın aydınlatılmasını sağlayan el feneridir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
Araştıralım, Öğrenelim Işık Kaynakları
Amaç: Işık kaynaklarını sınıflandırmak
GerekliMalzemeler: karton, yapıştırıcı, ışık kaynakları görselleri, makas, kalem.
İzlenen Yol
1. Çevremizdeki ışık kaynaklarını gözlemleyelim.
2. Gözlemlerimizden yararlanarak doğal ışık kaynakları ve yapay ışık kaynakları olmak üzere iki liste hazırlayalım.
3. Listelerdeki örneklerin yer aldığı bir poster hazırlayalım (Yapıştırıcı kullanırken dikkatli olalım.).
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıIşığın Görmedeki Rolü Nedir? Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 108, 109
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Nedir? Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 108-109 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 108-109
Soru : Yukarıdaki görselleri inceleyelim. Böyle bir yerde yaşıyor olsaydık çevremizdeki varlıkları gece mi, gündüz mü daha iyi görebilirdik? Niçin?
Cevap:
Gündüzleri daha iyi görebiliriz. Çünkü geceleri ayın yaydığı ışık gündüze göre daha az çevreyi aydınlatmaktadır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Işık ve Görme
Amaç: Gözlem yaparak ışığın görmedeki rolünü fark etme
Gerekli Malzemeler: büyük karton kutu, el feneri, renkli boya kalemleri, silgi, karton bardak, makas ve yapıştırıcı.
İzlenen Yol
1. Karton kutunun içine renkli boya kalemlerini, silgiyi ve kapalı hâldeki el fenerini koyalım (Görsel-1).
2. Karton bardağın altını Görsel-2’deki gibi keselim. Keserken dikkatli olalım, gerekirse kesme işlemi için öğretmenimizden yardım alalım.
3. Karton bardağın altını karton kutunun üzerine koyup karton kutuyu Görsel3’teki gibi çizelim. Çizdiğimiz yeri kesip karton kutuda bir delik açalım. Makası kullanırken dikkatli olalım (Yapıştırıcı kullanırken dikkatli olalım.).
4. Eldiveni giyelim. Karton kutuda açtığımız deliğin üzerine karton bardağın geniş kısmını Görsel-4’teki gibi koyup bardağı kutuya yapıştıralım.
5. Önce kutudaki el feneri kapalıyken sonra da el fenerini açarak karton bardaktan karton kutunun içine bakalım.
6. Hangi durumda kutunun içindekileri görebildiğimizi gözlemleyelim.
Soru : • El fenerinin ışığı olmadan karton kutunun içindekileri görebildik mi? Nedenini açıklayalım.
Cevap:
El fenerinin ışığı olmadan karton kutunun içindekileri göremedik. Çünkü ışık kaynağı olmadan görmemiz imkansızdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 101, 102, 103, 104, 105
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 101-102-103-104-105 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 101-102-103-104-105
A. Aşağıdaki cisimleri verilen özelliklerle ok çizerek eşleştirelim. Bir cismi birden fazla özellikle eşleştirebiliriz.
Cevap:
Kolonya-Kokusu vardır.
Ayna-Kırılgandır.
Tuğla-Pürüzlü bir yüzeye sahiptir.
Çikolata-Tatlı ve renklidir.
Tırnak törpüsü-Pürüzlü bir yüzeye sahiptir
B. Aşağıda katı, sıvı ve gaz olma özellikleri işaretlenen maddelere örnekteki gibi uygun örnekler yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
C. Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.
Cevap:
1. Kuvvet uygulandığında şekil değiştirip kuvvet ortadan kalktığında eski şeklini alan madde. = ESNEK
2. Sıvı hâlde bulunan maddelerden biri. = SU
3. Belirli bir şekli olan madde. = KATI
4. Limonatanın fiziksel hâli. = SIVI
5. Esnek olmayan maddelere verilen isim. = KIRILGAN
6. Bulunduğu ortamı tamamen dolduran maddeye verilen isim. = GAZ
Ç. Laboratuvardaki maddelerin üzerinde bulunan etiketler bizi tehlikelere karşı uyarır. Aşağıda bu etiketlerden bazıları verilmiştir. Buna göre verilen etiketlerin anlamlarını yanlarına yazınız.
Cevap:
1. Kırılabilecek cam malzemelerle çalışılırken dikkatli olunması gerektiğini belirten uyarı sembolüdür.
2. Etkinlik sırasında eldiven kullanılması gerektiğini belirten uyarı sembolüdür.
3. Gözler için tehlike oluşturan kimyasal maddelerle çalışılırken dikkatli olunması ve koruyucu gözlük takılması gerektiğini belirten uyarı sembolüdür.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
D. Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Ayşe, okula giderken üzerinde maddenin farklı hâllerinin yazılı olduğu 1, 2 ve 3 numaralı yollardan birini kullanacaktır
A) Ayşe üzerinde iki tane katı, bir tane gaz maddenin isminin yazılı olduğu yolu kullanmak istiyorsa 1. yolu tercih etmeli.
B) Ayşe üzerinde iki tane sıvı, bir tane gaz maddenin isminin yazılı olduğu olduğu yolu kullanmak istiyorsa 2. yolu tercih etmeli.
C) Ayşe üzerinde sadece katı maddelerin isimlerinin yazılı olduğu olduğu yolu kullanmak istiyorsa 3. yolu tercih etmeli.
2. Cam Su Kolonya Buhar
Yukarıdaki maddelerden hangisi / hangileri katı hâldedir?
A) CamB) Su ve kolonya C) Cam ve su buharı
3. ★ Katı Sıvı ● Maddeninhâlleri ■ Gaz
Yukarıdaki şemada ★, ● ve ■ sembolleri ile gösterilen yerlere hangi örnek maddeler getirilebilir?
———— ★ ———— ● ———— ■
A) Taş Süt Buz
B) Su Buz Doğal gaz C) Tahta Limonata Hava
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
4. Yandaki görselde Ahmet ve Ayşe laboratuvarda deney yapmaktadır. Buna göre;
I. Eldiven takmalılar, II. Önlük giymeliler, III. Laboratuvar gözlüğü takmalılar
ifadelerinden hangileri Ahmet ve Ayşe’nin almaları gereken önlemlerdendir?
A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III
5. Yandaki güvenlik uyarı işaretinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Her maddenin koklanmaması gerektiğini gösterir. B) Maddenin tahriş edici etkisi olduğunu gösterir.
C) Laboratuvar gözlüğü kullanılması gerektiğini hatırlatır.
6. Arda, yaptığı deneyin I. aşamasında bir süngerin üzerine eliyle bastırıyor. Deneyin II. aşamasında ise bir oyun hamurunun üzerine eliyle bastırarak durumu gözlemliyor. Deneyin I ve II. aşamalarında süngerin ve oyun hamurunun şeklindeki değişim yandaki resimde verilmiştir.
Arda bu deneyle ilgili olarak;
I. Oyun hamuru esnek bir maddedir. II. Sünger esnek bir maddedir. III. Oyun hamuru ve süngerin her ikisi de yumuşak bir maddedir.
sonuçlarından hangisine / hangilerine ulaşabilir?
A) Yalnız IIIB) I ve II C) II ve III
7. Şişirilmiş sarı bir balonla ilgili olarak;
I. Esnek bir maddedir. II. İçindeki hava gaz hâlde bulunur. III. Rengini gözlerimizle algılarız.
yargılarından hangisi / hangileri doğrudur?
A) Yalnız II B) I ve III C) I, II ve III
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
8. Aşağıda bazı maddeler numaralanarak verilmiştir.
1. su buharı 2. ayran 3. cam sürahi 4. masa 5. egzoz dumanı 6. kolonya 7. kalemlik 8. çay 9. hava
Bu maddelerle ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) 1, 5, 6 ve 9. maddeler gaz hâlde bulunur.
B) 2, 6 ve 8. maddelerin belirli bir şekli vardır. C) 3, 4 ve 7. maddeler katı hâlde bulunur.
9. Aşağıda bazı maddeler numaralanarak verilmiştir.
I. Diş macunu II. Oyun hamuru III. Sünger
Buna göre verilen maddelerden hangisi / hangileri esnektir?
A) Yalnız III B) I ve II C) II ve III
10. I. Etkinlik esnasında bir şey yiyip içmemeliyiz. II. Kimyasal maddeleri kullanmadan önce maddenin üzerindeki etiketi oku- malıyız. III. Laboratuvarda koşmamalıyız.
Yukarıda verilenlerden hangileri laboratuvarda çalışırken alınması gereken önlemlerdendir?
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99 TUNA Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99
Soru : Deniz dibindeki kumların, kayalıkların ve dalgıcın giysisinin ortak özelliği nedir?
Cevap: Katı madde olması ortak özelliğidir.
Soru : Çeşitli varlıkların içinde bulunduğu deniz suyunun kayalıklardan farkı nedir?
Cevap: Deniz suyunun sıvı, kayalıkların ise katı olması farkı olarak kabul edilir.
Soru : Dalgıcın sırtında taşıdığı tüpün içindeki madde katı mı, sıvı mı yoksa gaz mıdır?
Cevap: Dalgıcın sırtında taşıdığı tüpüm içindeki madde gazdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
Deneyelim, Öğrenelim Katı, Sıvı ve Gazlar
Amaç: Maddeleri hâllerine göre sınıflandırmak
Gerekli Malzemeler: renkli boya kalemleri, karton, yapıştırıcı, maddelerin görselleri.
İzlenen Yol
1. Okulda, evde, parkta ya da bahçede çevremizi gözlemleyelim. Katı, sıvı ya da gaz hâlde bulunan maddeleri belirleyelim. Gözlemlediğimiz maddenin adını ve hangi hâlde bulunduğunu not edelim.
2. Yanda verilen tabloyu defterimize çizelim. Gözlemlerimizden yararlanarak tabloyu dolduralım.
3. Maddelerin hâllerine göre sınıflandırıldığını gösteren bir poster hazırlayalım. Bunun için oluşturduğumuz tablolarda yer alan maddelerden örnekler seçelim. Bu maddelerin görsellerini posterde kullanalım (Yapıştırıcı kullanırken dikkatli olalım).