3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıSınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 30, 31, 32, 33
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33
Ayşe Hanım veli toplantısı için okula geldi. Toplantının yapılacağı 3/E sınıfının yerini bilmiyordu. O nedenle kapıdaki görevliden 3/E sınıfının yerini tarif etmesini istedi. Görevli, sınıfın yerini sözlü olarak tarif etti. Ancak Ayşe Hanım sınıfın yerini bu tarife göre bulamadı.
Soru : • Görevli, sınıfın yerini sözlü anlatım dışında başka nasıl tarif edebilir?
Cevap: görevli sınıfın bulunduğu koridoru krokisini çizerek tarih edebilirdi. Bu krokiyi Ayşe hanıma verirdi. Ayşe hanım da sınıfın yerine kolaylıkla bulabilirdi.
Keşfedelim : Nasıl Görünüyor?
• Aşağıda verilen örneği inceleyiniz.
• Silgi, kalemtıraş, kalem kutusu vb. eşyaları masanızın üzerine koyunuz. • Masaya koyduğunuz eşyaların yandan ve üstten görünüşünü örnekteki gibi çiziniz.
Cevap: Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Ece teneffüste sınıfından çıkarak önce öğretmenler odasına sonra tuvalete gitti. Ardından 3/A sınıfındaki arkadaşından kitabını alıp kütüphanede okumaya başladı.
Soru : • Yukarıdaki açıklamaya göre Ece’nin izlediği yolu çizip yönergede boş bırakılan yerleri tamamlayınız.
Cevap:
3 kare batı yönüne ilerledi. Öğretmenler odasına geldi. 6 kare güney, batı yönüne ile⁹rledi. Tuvalete geldi. 3 kare güney yönüne ilerledi. 3/A sınıfına geldi. 1 kare doğu yönüne ilerledi. Kütüphaneye ulaştı.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
1. Aşağıdaki alana sınıfınızın krokisini çiziniz. Sıranızın bulunduğu alanı mavi ile boyayınız.
Cevap:
Bu etkinliği siz sınıfınıza göre yapmanız gerekmektedir.
2. Aşağıdaki alana okulunuzun krokisini çiziniz. Sınıfınızın bulunduğu alanı yeşil ile boyayınız.
Cevap:
Bu etkinliği siz okulunuza göre yapmanız gerekmektedir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıDost Dedektifi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 26, 27, 28, 29
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri konuları pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”
Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26, 27, 28, 29 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29
Soru : Okul bahçesinde veya parkta arkadaşlarınızla oynadığınız oyunları düşününüz.
• Oyunlar sırasında arkadaşlarınızın hangi davranışlarını beğenmiştiniz? Neden?
Cevap: Oyunlar sırasında iyi takım olan, oyununun kurallarına uyan, eğlenceli davranışları beğenmiştim.
• Arkadaşlarınızın hangi davranışları hoşunuza gitmemişti? Neden?
Cevap: Arkadaşlarımın oyuna kurallarına uymayan, kendi kafasına göre davranan, takım ruhuna sahip olmayanların davranışlarını beğenmedim.
Keşfedelim : Rolden Role Girelim
• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Sayfa 219’daki Ek 15’te bulunan parçaları noktalı yerlerden kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıt parçasında yazan tutum ve davranışları sergileyen biri ile dost olup olmayacağınızı grup arkadaşlarınızla tartışınız.
• “Bu tutum ve davranışı sergileyen biri ile dost olabiliriz.” dediğiniz kâğıt parçalarını ayırınız. Her birinin altına renkli kartonlardan dikdörtgen keserek yapıştırınız.
• Hazırladığınız renkli dikdörtgen kartonları birbirine yapıştırınız ve dostluk kolyenizi oluşturunuz. Grubunuzdan bir sözcü seçerek dostluk kolyenizi sınıfta sunmasını isteyiniz.
• Tüm grupların kolyelerini inceleyiniz. Kolyeler arasındaki farkları sınıfça tartıştıktan sonra kolyelerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap: Bu etkinliği sınıfta gruplar halinde yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.
Teneffüs vakti sınıfta kalan bir grup arkadaş oyun oynarken “küttt” diye bir ses duyulur.
Arda: Eyvah! Küre yere düştü, kırıldı.
Füsun: Ben “Sınıfta oynamayalım.” demiştim. Ne yapacağız şimdi?
Orkun: Hemen kaçalım, zaten teneffüsteyiz! Kimse görmedi.
Füsun: Olmaz Orkun. İstemeden oldu. Gidip öğretmenimize anlatalım ve özür dileyelim.
Emel: Beni ilgilendirmez. Topa Arda vurdu!
Arda: Haksızlık ediyorsun ama… Biz beraber oynamıyor muyduk?
Füsun: Daha duyarlı olmanı beklerdim Emel.
1. Arda’nın yerinde olsanız ne hissederdiniz?
Cevap: Arda’nın yerinde olsam üzgün hissederdim çünkü topa vururken küre kırıldı. Emel’in beni desteklememesi de beni üzerdi çünkü hep beraber oyun oynuyorduk sadece ben eğlenmiyordum ki.
2. Hangi çocuğun davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir? Neden?
Cevap: Füsun’un davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir çünkü hem beraber oynadıkları için sorumluluğu üstleniyor.
3. Bu metindeki olay sizce nasıl çözülmüştür?
Cevap: Bence metindeki olay hep beraber öğretmenin yanına gidip küreği kırdıkları için özür dilemişlerdir. Bir daha sınıfta oyun oynamayacaklarına dair söz vermişlerdir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : Aşağıdaki davranışların arkadaşlık ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ilgili kutuyu boyayarak belirtiniz. Olumsuz davranışların yanına bu davranışların olumlu olması için öneriler yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıDavranış Uzmanı Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 22, 23, 24, 25
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlaması ve eksiklerini fark etmesi için oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25
Soru : Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.
Günlerden bir gün çok güzel bir ormanda bir sürü ağaçlar ve tertemiz sular varmış. Bu harika ormanın tam tersi olan zalim bir aslan yaşarmış. Bu Zalim aslan ormanın kralıymış. Ormanda yaşayan herkese kötü davranırmış. Ormanda yaşayan hayvanlar bu zalim aslandan çok korkarlarmış.
Bir gün bütün hayvanlar toplanmış ve aslandan kurtulmak istediklerine kararlaştırmışlar. Aslanın yanına giderek “Efendimiz sen bizim kralımızsın. Bu koskocaman ormanın hükümdarısın. Sen her gün bir hayvanın peşinden koşturma. Biz her gün bu verdiğin orman için içimizden birini sana kurban etmek istiyoruz.” demişler. Aslan bu fikri hemen kabul etmiş. Her gün bir hayvan getirilip kurban ediliyormuş. Sıra tavşana gelmiş. Tavşanın bir planı varmış. Yemek vaktinden çok geç olunca aslanın karşısına çıkmış. Aslan sinirli bir şekilde “Nereden geliyorsun? Bu zamana kadar neredeydin?” tavşan hemen cevap vermiş “Efendimiz, ben küçük ve zayıfım.
Tek başıma size layık değilim. Bu yüzden bir tavşan daha benimle gelmişti ama yoldan gelirken karşımıza bir aslan çıktı ve diğer tavşanı yakaladı. Ben aslana bu ormanın bir kralı var dedim ama yolumuzu kesen Aslan, bu ormanın kralı benim istediğimi yaparım istediğim hayvanın yerim istediğim gibi de davranırım dedi. Bu yüzden geç kaldım.” dedi tavsan. Aslan bu duruma çok sinirlendi. “Bu kendini bilmez de kimmiş? hemen göster onu!” dedi.
Tavşan “Baş üstüne efendim.” dedi ve yola koyuldular. Tavşan aslanı derin bir koyunun başına getirdi. “İşte o kendini bilmez burada efendim.” dedi. Aslan suyun gölgesinde kendisini ve tavşanın gölgesini görünce hemen suya daldı ve oracıkta boğuldu. Böylelikle ormandakiler Zalim aslandan kurtuldular.
• Anlatırken ne hissettiniz?
Cevap: Anlatırken biraz heyecanlandım hikayenin sonlarına göre heyecanım azaldı.
• Dinlerken ne hissettiniz?
Cevap: Arkadaşlarımın hikayelerini ve fıkralarını dinlerken çok eğlendim. Hepsi birbirinden güzel hikayeler ve fıkralardı.
Keşfedelim : Galeri Yürüyüşü
1. Adım
• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki sorulardan birini grup olarak seçiniz. Her grubun ayrı bir soru seçmesine dikkat ediniz.
• Seçtiğiniz soruyu grup arkadaşlarınızla tartıştıktan sonra ortak cevabınızı kartonun en üstüne yazınız. Dilerseniz cevabınızın yanına resim de yapabilirsiniz.
• Hazır olan kartonları sınıfın farklı duvarlarına asarak galerinizi hazırlayınız.
Çalışmalarınızı görmek için galeri yürüyüşüne başlayınız. 2. Adım
• Grubunuzla birlikte diğer grupların hazırladığı çalışmaları inceleyiniz.
• Ziyaret ettiğiniz grubun sorusuna sizin grubun vereceği cevabı tartışınız.
• Kendi cevabınızı diğer grubun cevabının altına yazınız.
• Tüm grupların çalışmalarını ziyaret edip kendi cevaplarınızı yazdıktan sonra galeri yürüyüşünü bitiriniz.
1. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?
Arkadaşlarımın bana nazik davranması, yardıma ihtiyacım olduğu zaman yardım etmesi, benimle empati kurması, bana anlayış göstermesi, bir şeyi başardığım zaman tebrik etmesi, başarısız olduğum zaman moralimi düzeltmesi, bana yalan söylememesi gibi davranışlara beni mutlu eder.
Arkadaşlarımın bana kaba davranmaları, kötü söz söylemeleri, bana yalan söylemeleri, sırrımı bir başkalarına söylemeleri, yardıma ihtiyacım olduğu zaman, bana yardım etmemeleri, bana anlayış göstermemeleri, beni kıskanmaları gibi davranışlar beni üzer.
3. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?
Arkadaşlarımın bana kötü söz söylemeleri, kaba davranışta bulunmaları, yalan söylemeleri, kitap okumak istediğin zaman ya da ders çalışırken bilerek ses çıkartmaları, beni dışlamaları rahatsız eder.
4. Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?
Arkadaşlarımın sınıf içinde koşturmaları, bağırarak konuşmaları, dersteyken söz almadan konuşmaları, dersle alakası olmayan sorular sormaları, derste birbirleri aralarında konuşmaları, dikkatimi dağıtan davranışlardır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : • Görselleri inceleyiniz.
• Olumlu davranışların olduğu görsellerin kutucuğunu istediğiniz renge boyayınız.
• 5. kutuya olumlu bir davranış, 6. kutuya olumsuz bir davranış yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”
1. Yukarıdaki olumlu davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?
Cevap: Yukarıdaki olumlu davranışlar bana yapılsaydı olumlu yönde etkilenirdim ve çok mutlu olurdum karşıdaki kişiye teşekkür ederdim.
2. Yukarıdaki olumsuz davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?
Cevap: Yukarıdaki olumsuz davranışlar bana yapılsaydı çok mutsuz olurdum ve sinirlenirdim.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Mert, sıra arkadaşı Ayşe’nin silgisini ödünç almıştır. Kullandıktan sonra silgiyi yanlışlıkla kendi çantasına koymuştur. Ayşe bunu görmüş ancak tam söyleyeceği sırada Mert teneffüse çıkmıştır. Silgi Ayşe’ye hemen lazım olmuştur.
1. Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?
Cevap: Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa Mert’in özel alanına girmiş olur. Mert’in çantasında ona özel eşyaları olabilir. Çantasını karıştırmak doğru bir davranış değil.
2. Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?
Cevap: Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa Mert çok üzülür. Mert silgiyi bilmeyerek almış olabilir.
3. Ayşe, Can’ın söylediği gibi silgisini vermeseydi sizce ne olurdu? Neden?
Cevap: Ayşe Can’ın söylediği gibi yapmış olsaydı iyi bir arkadaş olmazdı. İyi arkadaşlar birbirlerine zor zamanlarında yardım ederler.
4. Ayşe, Canan’ın önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?
Cevap: Ayşe Canan’ın önlerine yaparsa hem Mert’i üzmemiş olur ve hem silgisini geri almış olur.
5. Böyle bir durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız? Neden?
Cevap: Böyle bir durumla karşılaşsaydım Canan’ın önerisini yapardım çünkü arkadaşımın kalbini kırmak istemem.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıDavranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 18, 19, 20, 21
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha iyi anlamaları ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve öğrenme sürecini destekler.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”
Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18, 19, 20, 21 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve derslerin daha verimli hâle gelmesini sağlar.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21
Soru : Arkadaşlarınızla selamlaşırken yukarıdaki yüz ifadelerinden hangisini tercih edersiniz? Neden?
Cevap: 2. resimdeki ifadeyi tercih ederim çünkü arkadaşım benle selamlaşıyorum. Arkadaşlarımla selamlaşırken mutlu olmayı tercih ederim.
Soru : Tercih ettiğiniz yüz ifadesine karşı arkadaşlarınızın tepkisi sizce nasıl olur?
Cevap: Tercih ettiğimiz ifadesine karşı arkadaşlarımın tepkisi aynı benimki gibi olur onlar da çok mutlu olurlar.
Keşfedelim : Rolden Role Girelim
• Öğretmeninizin rehberliğinde 5 grup oluşturunuz.
• Her gruptan bir arkadaşınızı sayışma yaparak seçiniz.
• Aşağıdaki senaryolardan birini grup olarak seçiniz.
1. Gruptakiler kitap okurken seçtiğiniz kişi onları rahatsız edecek şekilde davranır.
2. Gruptakiler sohbet ederken seçtiğiniz kişi konuşanlar ile göz teması kurmaz.
3. Gruptakiler teneffüste oynarken seçtiğiniz kişi koşturarak onları rahatsız eder.
4. Gruptakiler sırada birbirlerinin önüne geçerken seçtiğiniz kişi onları nazikçe uyarır.
5. Gruptakiler bir konuda anlaşmazlık yaşayınca seçtiğiniz kişi onların aralarında anlaşmalarını sağlar.
• Senaryonuzu grubunuzla beraber canlandırınız. • Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra etkinlik sırasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra 1. gruptaki arkadaşlarım kitap okurken çok rahatsız oldular ve mutsuz hissettiler.
2. gruptaki arkadaşlarım ise göz teması kurmadıkları için kendilerini dinlemediklerini zannettiler ve karşıdaki kişiyle konuşmayı kestiler.
3. gruptaki arkadaşlarım ise istediklerin gibi oyun oynayamadı ve oyunları bozuldu. Bu nedenle çok mutsuz oldular.
4. gruptaki arkadaşlarım ise önüne geçen kişileri uyarmıştır ve mutlu hissetmiştir.
5. grupta ise anlaşmazlık yaşayan arkadaşlarım birbiriyle anlaştıkları için mutlu olmuşlardır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümleleri tabloda istenen durumlara göre örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap:
Bu kısmı kendi duygularınıza göre doldurmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Soru : Bulmacada olumlu ve olumsuz bazı tutum ve davranış ifadeleri gizlenmiştir. Bu ifadeleri yukarıdan aşağıya ya da soldan sağa olacak şekilde bulunuz. Baş harfine ve harf sayısına göre uygun alana yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”
• Aşağıdaki soruları yazdığınız tutum ve davranışların numaralarını kullanarak cevaplayınız.
1. Bu ifadelerden hangileri olumludur?
Cevap: 5, 6, 7, 8, 9, 10
Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?
Olumlu tutum ve davranışlar arkadaşlık ilişkilerimizi iyi yönde etkiler. Karşındaki kişiye iyi davrandığım için o da bana iyi davranır. Böylelikle olumlu düzenli bir arkadaşlık yaşarız birbirimizin kalbini kırmaz ve çok eğleniriz.
2. Bu ifadelerden hangileri olumsuzdur?
Cevap: 1, 2, 3, 4
Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?
Olumsuz tutum ve davranışlar arkadaşlarımızı ve bizi o kötü yönde etkiler. Arkadaşlarımızın kalbini kırarız ve onları kendimizden uzaklaştırırız. Artık bizle oyun oynamak istemezler. Konuşmak istemezler ama olumlu davranışlar sergileseydik arkadaşlarımız bizimle hala arkadaş olmak isterdi.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıKendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 13, 14, 15, 16, 17
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlaması ve eksiklerini görmesi açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve derslerdeki başarılarını artırır. Öğrenciler, bu kaynaklarla hem soruları adım adım çözmeyi öğrenir hem de bilgilerini pekiştirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde ünite boyunca öğrendikleri bilgileri değerlendirebilirler. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13, 14, 15, 16, 17 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17
• Tüm çocuklar aynı resme bakmaktadır ancak çocukların yaptığı resimler birbirinden farklıdır. Bu farklılığın nedeni sizce nedir?
Cevap: 1. ve 2. çocuk aynı resme bakıyor ama baktıkları yönler farklı yönler farklı olduğu için resmi farklı görüyorlar. Bu nedenl3 tuvale farklı uyguluyorlardır. 3. çocuk ise ne çizeceğini hala düşünüyordur. 4. çocuk ise resimde yetenekli olmayan bir çocuktur. Tuvalde resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiştir.
• Resim yapan çocuklar sizce aynı duyguları mı hissediyor? Neden?
Cevap:
Bence her çocuk aynı duyguları hissetmiyor. 1. ve 2. çocuk resmi odaklanmış ve mutlu gözüküyor. 3. çocuk ise biraz düşünüyor sanırım neyi çizeceğinden tam emin değil. 4. çocuk ise resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiş.
Haydi Dene!
• Öğretmeninizin rehberliğinde 6 grup oluşturunuz.
• Bir A4 kâğıdı hazırlayınız. Hazırladığınız kâğıda her biriniz 3 nesne ismi yazınız. (Örneğin ağaç, masa, kalem vb.) Kâğıtlarınızı en yakınınızdaki grupla değiştiriniz.
• Size gelen kâğıtta yazan nesneleri resimle (konuşmadan), başka sözcüklerle (nesnenin adını söylemeden) ve beden diliniz ile (konuşmadan) grup arkadaşlarınıza anlatmaya çalışınız.
• Her nesneyi anlatmak için sürenizin bir dakika olduğunu unutmayınız. Gruptaki herkes nesnelerini anlatana kadar oyuna devam ediniz.
• Oyunu bitirdikten sonra aşağıdaki formu işaretleyerek doldurunuz.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”
• Aşağıdaki soruların cevaplarını sınıfta tartışınız.
1. Formda işaretlediğiniz cevaplar birbirinden farklı mıdır? Neden?
Cevap: Evet, formda işaretlediğim cevaplar birbirinden farklıdır. Farklı olmasının sebebi herkesin farklı özellikte olması her insanın bir özelliği daha iyi olabiliyor.
2. Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Zorlandığım yöntemlerde kendimi geliştirmek için evde kendi kendime prova yapabilirim. Bu provalarda sanki karşımda birisi varmış gibi zorlandığım yöntemle bir şeyler anlatabilirim.
Böylelikle zorlandığım yöntemler artık çok kolay bir hale gelecektir ve bunu günlük hayatımda yavaş yavaş uygulayabilir. Artık zorlandığım bir yöntem olmayacak kolaylıkla ve severek yapacağım bir yöntem olacaktır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Sercan’ın Dünyası
Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı çok severim. Arkadaşlarımla vakit geçirmeye de bayılırım. Ah, ismimi söylemeyi unuttum! Benim adım Sercan. Bir yerde ben varsam hareket ve neşe de vardır. Bir dakika, zil sesi mi o? Eyvah, ders zamanı! İşte şimdi benim için macera başlıyor.
“Yeni şeyler öğrenmek senin için de heyecan verici olmalı.” diyorsunuz değil mi? Aslında çok hızlı öğrenirim ancak biraz sabırsızım. Sırada oturup beklemek, söz alarak konuşmak beni zorlar. Öğretmenim de sık sık beni uyarmak zorunda kalır. Bazen de görevlerimi unuturum. Geçenlerde bilim şenliği için hazırladığım deney planını evde unuttum. Bir bilseniz, nasıl üzüldüm!
Sonunda öğretmenimden yardım istemeye karar verdim. Sınıf ve rehber öğretmenimle birlikte haftalık plan hazırladık. Her hafta bu planı gözden geçirmeye karar verdik.
1. Sercan’ın güçlü yönleri nelerdir?
Cevap: Sercan’ın güçlü yönleri; bisiklet sürmek, basketbol oynamak, futbol oynamak ve gittiği yerlere hareket ve neşe götürmektir.
2. Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri nelerdir?
Cevap: Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri; sabırlı olmaktır ve bir şeyleri unutmayı bırakmalıdır.
3. Güçlendirmesi gereken yönleri için Sercan kimlerden yardım almıştır?
Cevap: Sercan güçlendirmesi gereken yönleri için sınıf ve rehber öğretmeninden yardım almıştır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
1. Boş bırakılan yerlere güçlü yönlerinizi yazınız.
Cevap:
Sabırlı bir insanım.
Arkadaşlarım ile çok iyi anlaşırım.
Sorumluluklarımı yerine getiririm.
Dürüst bir insanım.
Çalışkan bir insanım.
Bir toplumda lider olmayı kolaylıkla başarabilirim.
2. Boş bırakılan yerlere güçlendirilmesi gereken yönlerinizi yazınız.
Cevap:
Açık sözlüyüm.
Bazen çok duygusal olabiliyorum
Yaratıcı değilim.
Pratik değilim.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
3. Aşağıdaki form güçlü ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 Cevapları”
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Ben futbol ve bilgisayar oyunları oynamaktan çok hoşlanıyorum. Bazı arkadaşlarım çizgi film izlemekten hoşlanıyor. Bazı arkadaşlarımız bulmaca ve kart oyunlarını seviyor.
Bazı arkadaşlarımız zeka oyunlarında çok başarılılar. Bazı arkadaşlarımız resim konusunda yeteneklidir. Bazıları ise güzel elbise tasarımı çizer ve bulurlar. Hepimiz farklı alanlarda başarılıyız ve farklı şeyler yapmaktan hoşlanıyoruz. Böylece ileride hepimiz farklı mesleklerde başarılı olacağız.
3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
1) Aşağıdaki cümlelerden ilgi alanlarımıza ve becerilerimize uygun olanların sonundaki kutucukları işaretleyelim. İşaretlemediğimiz cümlelerdeki özellikleri geliştirmek için neler yapmamız gerektiğini söyleyelim.
Cevap :
Şiir yazmayı severim.
Çok güzel resim yaparım.
(X) Spor yapmaktan hoşlanırım.
Şarkı söylemeyi severim.
(X) Düşüncelerimi ve duygularımı anlatırken güzel konuşurum.
(X) İzlediğim bir filmin konusunu arkadaşlarıma kolayca anlatabilirim.
2) Aşağıdaki tabloda karışık olarak verilen sözcükleri kullanarak anlamlı cümleler kuralım.
a) başarımızı, için, güçlü, kullanmalıyız, yönlerimizi, artırmak,
Cevap :Başarımızı arttırmak için güçlü yönlerimizi kullanmalıyız
b)arkadaşlarımızın, takdir, yönlerini, olan, güçlü, etmeliyiz,
Cevap :Arkadaşlarımızın güçlü olan yönlerini takdir etmeliyiz
c) çalışmak ,ve , artırır, verimimizi, başarımızı, planlı
Cevap :Planlı çalışmak başarımızı ve verimimizi arttırır.
ç) güler, kibar, ve, davranmalıyız, arkadaşlarımıza ,yüzlü
Cevap :Arkadaşlarımıza kibar ve güler yüzlü davranmalıyız.
Soru : Güçlendirilmesi gerektiğini düşündüğümüz yönlerimizi geliştirmek için neler yapmalıyız? Örneklerle açıklayalım.
Ben ezberlemek konusunda yetenekliyim. Matematik dersini de çok seviyorum. İleride doktor olmak istiyorum. Ancak ezberleme ve matematik alanında kendimi geliştirmeliyim. Ezberleme metotlarını ve matematik alanında çalışmalıyım.
Ben resim çizmek konusunda çok yetenekliyim. Öğretmenlerim ve çevremdekiler yaşıma göre çok iyi resim çizdiğimi ve bu konuda becerim olduğunu söylüyorlar. Resim kursuna gitmeli ve resim hakkında bilgiler öğrenerek kendimi geliştirmeliyim.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 12-13-14 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Hayat BilgisiTUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; İlkokulda yeni eğitim öğretim yılında Hayat Bilgisi ödevlerinizi kontrolü için siz değerli öğrencilerimizin ve velilerimizin çocuklarının ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla “3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu Hayat Bilgisi dersi öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları”
İlkokul “3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerin Hayat Bilgisi dersinde başarılı olması ve Hayat Bilgisi Ders kitabı ödevlerinizi kontrol etmesi için aşağıda sayfa cevapları ve metin cevapları eklenmiştir. “3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorabilir ve en kısa zaman içerisinde Hayat Bilgisi dersi öğretmeninden en iyi cevapları alabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıYönümüzü Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 190, 191, 192, 193
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 190-191-192-193. Sayfa Cevapları, öğrencilerin yön bulma ve harita okuma becerilerini öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Yönümüzü Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda yönlerini bulma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 190, 191, 192, 193 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yönümüzü Nasıl Buluruz? Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193
Düşünelim
Ali, okul panosunda yanda bulunan afişi gördü ve çok heyecanlandı. “Ben de bu yarışmaya katılmalıyım.” diye düşündü.
Soru : Ali gibi siz de bu yarışmaya katılmak isteseydiniz hangi bilgilere sahip olmanız gerekirdi? Neden?
Cevap :
Ali gibi ben de bu yarışmaya katılmak isteseydim yön bulma ve pusula ile ilgili bilgilere sahip olmam gerekirdi.
Çünkü bu yarışma katılımcıların pusula ve harita yardımıyla hedefleri bulduğu bir spordur.
Keşfedelim : Doğada Bir Gün
Ayşe ve babası hafta sonu köydeki tarlalarına gittiler. Babası tarlanın etrafına çitleri yerleştirirken Ayşe de ona yardımcı oldu. Tarla, köyden uzakta ve etrafında birçok arazinin olduğu yüksek bir alanda bulunuyordu. Ayşe buradan bakınca köyü göremedi. Köyün hangi tarafta olduğunu merak etti. Babası Ayşe’ye köyün kuzey yönünde olduğunu söyledi. “Etrafını dikkatle incelersen sen de köyümüzün bulunduğu yönü kolayca bulabilirsin.” dedi.
Soru : Görsele göre Ayşe kuzey yönünü nasıl bulabilir?
Cevap :
Görsele göre Ayşe Kuzey yönünü bulmak için güneşten yardım alabilir. Sağ kolumuzu doğuya yani güneşin doğduğu yere uzatırsak ,önümüz Kuzey i gösterir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları
Soru : Bir sonraki derse gelirken sayfa 218’deki Ek 14’te bulunan gözlem formunu doldurunuz.
Cevap :
Gözlemcinin Adı Soyadı: Mehmet Dürüst. Gözlem Tarihleri: Dün Gözlem Yapılan yer (park, orman vb.): Park Yön Bulma Yöntemleri
1. Yöntem:Güneşten yararlanma
(Çizim)
2. Yöntem: Pusula
(Çizim)
Çizimi siz yapabilirsiniz.
3. Yöntem: Karınca Yuvaları
(Çizim)
Çizimi siz yapabilirsiniz.
4. Yöntem: Çubuk İle
(Çizim)
Çizimi siz yapabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları
Uygulayalım
Soru : Aşağıdaki kişilere yönlerini bulabilmeleri için ne yapmalarını önerirsiniz? Önerilerinizi boş bırakılan yerlere yazınız.
Yüksek bir yerdeyim. Hava açık ve güneşli. Yakınımda olan tek şey bastonum. Yönümü hangi yöntemle ve nasıl bulabilirim?
Cevap :
Gününü çubuk yöntemi ile bulabilirsin. Zemine dikilen bir çubukla gölge uzunlukları ve yönü tahmin ederek kullanabilir güneşin en tepede olduğu zamanda gölgenin en kısa olduğu uzunluk kuzeyi gösterir.
Fark etmeden uzaklaşmışım. Hava kapalı, etrafımda sadece çayırlar var. Yönümü hangi yöntemle ve nasıl bulabilirim?
Cevap :
Hava kapalı ise yanınızda bir pusula var ise pusula ile eğer pusula yok ise karınca yuvalarına bakarak yönünüzü bulabilirsiniz. Karıncalar yuvaları her zaman Güney yönüne göre yapar.
Oryantiring yarışmasındayız. Haritaya göre bitiş çizgisi güneyde. Acaba doğru yöne mi gidiyoruz?
Cevap :
Bunu eğer hava açık ise güneşe bakarak veya pusula yardımı ile öğrenebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
Değerlendirelim
Soru : Sayfa 218’deki Ek 14’te yaptığınız gözlem sonuçlarınıza göre aşağıdaki bölümleri doldurunuz.
Cevap :
Gözlem Yapılan Yer (Park, orman vb.):
Park
Orman
Bahçe
Kullandığım Yöntem:
Pusula
Karınca Yuvası
Güneş
Görsel Çizimim (Çizim üzerinde yön pusulasına göre yönleri gösteriniz.)
1. Hangi yöntemi veya yöntemleri daha kolay uyguladınız?
Cevap :
Güneş ve pusula yöntemlerini daha kolay uyguladım. Çünkü fazla düşünmeme gerek kalmadan yönümü daha rahat bulabildim.
2. Hangi yöntem veya yöntemler doğada yön bulmada sizce daha doğru sonuç veriyor? Neden?
Cevap :
Bence pusula yön bulmada doğada daha doğru sonuç veriyor. Çünkü diğer yöntemlerde belli bir süre sonra kafa karşılıklılığı yaşanabiliyor. Ancak pusula her zaman yanınızda ve yön sapmaları olsa bile size doğru yolu gösteriyor.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Çevrenizdeki ve etrafınızdaki insanları her şekilde mutlu edebilirsiniz. Mesela bir insan ağır eşyalar taşıyorsa ve yaşlı veya engelliyse, zor durumda ise ona kesinlikle yardım etmemiz gerekmektedir.
Mesela toplu taşıma araçlarındaysak ayakta bekleyen yaşlı, engelli, hamile ya da zor durumda olan herhangi bir insan görürsek o kişiye yerimizi vermemiz en iyisi ve en güzeli olacaktır.
Eğer yolda ilerliyorsak ve önümüzde bir engel varsa ya da muz kabuğu gibi kaymamıza neden olabilecek bir şey varsa onu yoldan çekmemiz en iyisi ve en doğrusu olacaktır. Eğer karşımıza tanıdığımız veya görüştüğümüz bir insan çıkarsa ona selam verip gülümsemeliyiz.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 14-15 MEB Yayınları”
Soru : Yukarıdaki görsellerde yer alan çocukların yerinde siz olsaydınız bu davranışlar sizi ve arkadaşlarınızı nasıl etkilerdi?
Cevap :
Yukarıdaki görselde bir çocuk yere muz kabuğu ve çöp atmaktadır. Çocuğun yaptığı davranış hiç hoş olmayan ve doğru olmayan bir davranıştır. Bu şekilde davranmamız hiç güzel bir davranış değildir.
Muz kabuğunu ya da atıkları çöp kutusuna atamamız gerekmektedir. Eğer atıklarımızı yere atarsak birisinin kaymasına, düşmesine neden olabiliriz. En önemlisi ise çevreyi kirletmiş oluruz. Bir diğer görselde ise insanlar sıraya girererek yemeklerini almaktadırlar. Sıraya girmek çok önemlidir. İnsanların hakkını yemememiz gerekmektedir.
Bir diğer görselde ise bir çocuk engel bulunmasına rağmen uyarıyı fark etmemiştir. Önümüze dikkatli bakarak yemememiz gerekmektedir.
Soru : Olumlu ve olumsuz davranışlarınız sizi ve arkadaşlarınızı nasıl etkiler? Örneklerle açıklayınız.
Olumlu davranışlarımız arkadaşlarımızı olumlu etkiler ve arkadaşlarımızı mutlu etmiş oluruz. Olumsuz davranışlarımız ise insanları mutsuz eder ve arkadaşlarımızı mutlu etmemiş oluruz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Aşağıdaki davranışların sonuçlarını düşünerek cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap :
Arkadaşlarımın eşyalarını izin alarak kullanırsam = Arkadaşım mutlu olmaz ve yanlış bir davranış olduğunu belirtir.
Sınıfta bağırarak konuşursam = Başka insanları rahatsız etmiş olurum.
Oyunun kurallarına uymazsam = Oyun kurallarına uymazsam takım arkadaşlarım üzülür ve benimle oyun oynamak istemezler.
Derste öğretmenimi dikkatli dinlersem = Öğretmenim beni çalışkan görür ve kendime katkı sağlamış olurum.
Ders araç ve gereçlerimi özenle kullanırsam = Ders araç ve gereçleri özenle kullanırsak tasarruf yapmış oluruz.
Kantinde sıraya girmezsem = Kantinde sıraya girmezsek başka insanlar sinirlenir ve başkalarının hakkını yemiş oluruz.
Grup çalışmalarında görevlerimi zamanında yaparsam = Grup mutlu olur ve kendim için en iyisini yapmış oluruz.
Teneffüste sınıfta koşarak oynarsam = Başkalarına çarpabilirim ve yere düşüp yaralanabilirim.
Arkadaşlarımın farklı özelliklerine saygı gösterirsem = Arkadaşlarımı üzmemiş olurum ve saygılı bir insan olurum.
Yaz mevsiminde karpuz, kavun, kiraz, kayısı, erik, çilek, şeftali, üzüm, incir, dut, böğürtlen ve armut yetişmektedir. Sonbahar mevsiminde mantar, ıspanak, pırasa, mısır, havuç, kıvırcık ve yeşillikler, turplar, dolmalık biber, kapya biber, kereviz, brokoli, ıspanak, pazı gibi meyve sebzeler yetişmektedir.
İlkbahar mevsiminde ise çilek, yeşil erik, elma, çağla. İlkbahar sebzeleri: bakla, bezelye, enginar, ıspanak, kuşkonmaz, marul, semizotu, havuç gibi meyve ve sebzeler yetişmektedir. Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmek çok önemli ve yapılması gerekn doğru bir şeydir. Mevsiminde yetişen sebze ve meyveleri tercih etmek insan sağlığını çok daha iyi hale getirecektir.
Mevsiminde yetişmeyen sebze ve meyveleri tüketmek insan sağlığına zararlı olabilir. Çünkü mevsiminde yetismyrn Sebze ve meyveler hormonlu olabilir. Bu durum ise insan sağlığı için doğru bir şey değildir.
Soru : En çok sevdiğiniz mevsimi seçerek bu mevsimde yetişen meyve ve sebzeleri araştırınız.
Ben en çok sonbahar mevsimini seviyorum. Sonbahar mevsiminde yetişen farklı meyve ve sebze türleri bulunmaktadır. Bunlar şöyledir. Sonbahar mevsiminde mantar, ıspanak, pırasa, mısır, havuç, kıvırcık ve yeşillikler, turplar, dolmalık biber, kapya biber, kereviz, brokoli, ıspanak, pazı gibi meyve sebzeler yetişmektedir.
Ben sonbahar mevsiminde yetişen sebze ve meyveleri çok seviyorum ve mutlu, neşeli bir şekilde tüketiyorum. Her insanın sevdiği farklı meyve ve sebze türleri bulunabilmektedir. Bir insan kabak sebzesini seviyorken bir başka kişi kabak sebzesini sevmeyebilir. Bir insan mandalina meyvesini seviyorken başka bir insan mandalina meyvesini sevmeyebilir. İnsanların farklı meyve ve sebze sevgisine saygı duyarız.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen meyve ve sebzeleri boyayarak uygun sepet ile eşleştiriniz.
Cevap :
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 82-83 MEB Yayınları”
Soru : Sebze ve meyveleri mevsiminde tüketmenin sağlık açısından yararları nelerdir?
Mevsiminde yetiştirilmeyen sebze ve meyveleri tüketmek sağlığımıza yararlı olmayabilir. Bu yüzden de mevsiminde yetişen sebze ve meyveleri tüketmeye dikkat etmemiz gerekmektedir. Mevsiminde yetiştirilmeyen sebze ve meyveler sağlığımıza zararlı olabilir.
Bu yüzden de mevsiminde yetiştirilen sebze ve meyveleri tüketmemiz gerekli ve önemli bir durum olacaktır. Mevsiminde yetişmeyen sebzeler ve meyvelerde ilaç ve hormon kullanılmaktadır. Bu ilaç ve hormonlar insanlara hastalık kaptırabilir ve insan sağlığını kötü etkileyebilir.
Bu yüzden de sağlığımıza dikkat etmek ve sağlığımızı korumak istiyorsak sebze ve meyvelerin görünüşüne aldanmayıp mevsiminde yetişen sebze ve meyveleri tüketmemiz bizim için çok gerekli ve çok önemli bir durum olacaktır. Bu durum hakkında çevremizi bilinçlendirip, bilgilendirebiliriz.