3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 119-120-121-122 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafikte Kurallar Olmadan Asla! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 119-120-121-122. Sayfa Cevapları, öğrencilerin trafik güvenliği ve kurallarını öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 119-120-121-122 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 4. Ünite Trafikte Kurallar Olmadan Asla! Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda trafik kurallarına uymalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 119, 120, 121, 122 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafikte Kurallar Olmadan Asla! Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 119-120-121-122


Düşünelim


Soru : Görseli inceleyiniz. Gördüklerinizle ilgili neler düşünüyorsunuz?


Kısa Cevap :

Görselde gördüklerimin doğru olduğunu ve trafik kurallarının hayat olduğunu düşünüyorum.

Uzun Cevap :

Görselde yazılanlara katılıyorum. Gerçekten trafik kuralları hayattır ve insanların hayatlarının güvende olabilmesi ve güvenli bir şekilde hayatlarını yaşayabilmeleri için trafik kuralları gereklidir.

Trafik kuralları hayati önem taşır. Çünkü hemen hemen hepimizin her gün kullanmış olduğu trafikteki kurallar bizim güvenliğimiz içindir.

Bizim ve sevdiklerimizin güvenle gidecekleri yere gidip geri dönebilmeleri için trafik kuralları önemlidir.

Zaten trafik kurallarının konulma amacı kazaları önlemek ve insan sağlığını güvence altına almaktır.

Bu yüzden herkesin trafik kurallarını iyice öğrenmesi ve uygulanması gerekmektedir.


Keşfedelim : Haydi Canlandıralım!


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki kartlarda yazan durumlardan birini grup olarak seçiniz.
• Seçtiğiniz durum ile ilgili görev paylaşımını yapınız.
• Durumları grup olarak sırayla canlandırınız.

Durum 1 : Trafikte yayalar yolun ortasından yürüdüğü için araçlar zor durumda kalıyor. Trafik polisi bu durumu görüyor.

Durum 2 : Bir kişi arabasını kaldırımı kapatacak şekilde park ediyor. Okuldan çıkan çocuklar kaldırımı kullanmakta zorlanıyor.

Durum 3 : Yayalar otoyoldan dikkatsiz bir şekilde koşarak karşıya geçmeye çalışıyor. Araçlar zor durumda kalıyor.

Durum 4 : Bir yolcu, durakta otobüse binen insanlara aldırmadan inmek için ön kapıyı kullanmak istiyor.


Soru : Etkinlik bittikten sonra aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


1. Yaptığınız canlandırmalarda neler yaşadınız? Sınıfça tartışınız.


Kısa Cevap :

Yaptığımız canlandırmada yapılan bu hataların insanların ne kadar zor duruma düşürdüğünü gördüm ve zor anlar yaşadık.

Uzun Cevap :

Yaptığımız canlandırmada yapılan bu davranışların ne kadar büyük hatalar olduğunu ve ne kadar büyük sonuçlar doğurabileceğini görmüş olduk.

Trafik kuralları hem yayaların hem yolcuların hem de sürücülerin güvenliğini sağlamak için konulmuştur.

Yaptığımız canlandırmada bunu daha iyi görmüş ve anlamış olduk.

Yayaların yaptığı hatalar sürücüleri sürücülerin yaptığı hatalar yolcuları zor durumda bırakmakta kazaya davetiye çıkarmaktadır.

Bu canlandırmanın sonunda hepimiz trafik kurallarına daha iyi anladık ve daha dikkatli olmak için kendimize söz verdik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Uygulayalım : Trafik Kuralları İstasyonu


Malzemeler: beyaz fon kartonu (4 adet), boya kalemleri, bant

• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup ve 4 istasyon oluşturunuz (Öykü İstasyonu, Şiir İstasyonu, Slogan İstasyonu ve Resim İstasyonu). Her istasyonda beyaz bir fon kartonu bulundurunuz.
• Trafik kurallarına uymanın gerekliliğini öyküyle, şiirle, sloganla ve resimle örnekler vererek anlatınız.
• Bir istasyonda 5 dakika çalıştıktan sonra saat yönünde ilerleyerek bir sonraki istasyona geçiniz. Geldiğiniz istasyonda yarım kalmış çalışmaya devam ediniz.
• Dördüncü istasyona geldiğinizde süre sonuna kadar çalışmayı tamamlayınız.
• Ortaya çıkan çalışmaları tahtaya asınız. Çalışmaların sonuçlarını sınıfça tartışınız.


Kısa Cevap : “Trafik kurallarına uymanın gerekliliğini öyküyle, şiirle, sloganla ve resimle örnekler vererek anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Öykü İstasyonu

Mehmet bisiklet sürmek için güzel havayı değerlendirmiş ve bisiklet sürüşüne çıkmıştı.

Bir yandan güzel havanın tadını çıkarıyor bir yandan da bisikletini sürüyordu.

İleride bisiklet giremez levhası görünce bu levhayı hatırladı ancak bir şey olmayacağını düşünerek oradan geçmek istedi.

Trafik yoğunluğunu fark edince çok pişman oldu ve ne yapacağını bilemediği için çok tedirgin oldu.

Trafik polisi bisikletin giremeyeceği yerde bisikletli çocuğu görünce onu hemen güvenli bir yere geçirdi ve bir daha böyle yapmaması konusunda onu uyardı.

Mehmet bir daha böyle bir hataya düşmedi ve trafik polisinin yardımı sayesinde o yoğun alandan kazasız kurtulmuş oldu.

Şiir İstasyonu

Trafik kuralları tüm insanlar içindir

Bu kurallara uymak herkese fayda getirir

Trafik ışıkları uyarır tüm insanları

Trafik polisiyle güvende tüm yol halkı

Bizim sizin onların herkesin var bir canı

Sevdiklerimizin varlığı güvende olmaya bağlı

Kuralları bilelim hep birlikte uyalım

Trafik kurallarına dikkatle bağlanalım

Slogan İstasyonu

  • Kafası olan kask kullanır
  • Direksiyonun başında telefon kapsa alanı dışında
  • Sevdiklerinin hatrı için uymalı kurallara

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


Değerlendirelim 


Soru : Yayalar, sürücüler ve yolcular için birer trafik kuralı yazınız. Bu kuralın neden gerekli olduğunu açıklayınız. Kurala uyulmaması durumunda neler olabileceğini açıklayınız.


Kısa Cevap : “Yayalar, sürücüler ve yolcular için birer trafik kuralı yazınız. Bu kuralın neden gerekli olduğunu açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yayalar için trafik kuralı

  • Yayalar kaldırımı olan yollarda mutlaka kaldırımdan yürümelidir
  • Kaldırımın her zaman sağ tarafa kullanılmalıdır
  • Kaldırımda oyun oynanmamalı ve koşulmamalıdır
  • Kaldırımda diğer insanlara saygılı davranılmalıdır
  • Yaya kaldırımı olmayan yerlerde yolun solundan yürümelidir
  • Trafik görevlilerinin olduğu yerlerde verdikleri işareti uyulmalıdır
  • Kaldırımda inerken karşıdan karşıya geçerken önce sola sonra sağa sonra yine sola bakıp öyle geçirmelidir

Sürücüler için trafik kuralı

  • Trafik polisinin vermiş olduğu işaretlere uyulmalıdır
  • Trafik işaretlerini ve trafik levhalarına uygun hareket edilmelidir
  • Hız kurallarına uyulmalıdır
  • Güvenli takip mesafesi açılmamalıdır
  • Alkollü araç kullanılmamalıdır
  • Hatalı sollama yapılmamalıdır

Yolcular için trafik kuralı

  • Durakta beklerken sıraya uymak
  • Birden fazla kapısı olan otobüslerde binerken o kapıyı inerken orta ve arka kapıyı tercih etmek
  • Sürücüyü rahatsız etmemek ve gereksiz yere soru sormamak
  • Araç içerisinde bir şeyler yiyip içmemek
  • İnsanları rahatsız edecek derecede müzik dinlemek veya telefonla konuşmak gibi davranışlardan kaçınmak
  • Başımızı, kolumuzu veya herhangi bir nesneyi camdan sarkıtmamak
  • Emniyet kemeri takmak

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 119-120-121-122 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 115-116-117-118 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafik İşaret ve Levhaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 115-116-117-118. Sayfa Cevapları, öğrencilerin trafik kuralları ve güvenliği konularını öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 115-116-117-118 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 4. Ünite Trafik İşaret ve Levhaları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda trafik kurallarına uymalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 115, 116, 117, 118 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafik İşaret ve Levhaları Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 115-116-117-118


Düşünelim


Soru : İki görsel arasındaki farklar nelerdir? Söyleyiniz.


Ayşe her sabah aynı yoldan okula gidiyordu. Bu nedenle yolunun üstündeki bütün ayrıntıları çok iyi biliyordu. Ara tatilden sonra okul yolundaki farklılıklar Ayşe’nin dikkatini çekti.


Kısa Cevap :

İki görsel arasındaki farklar yaya geçidinin olması, trafik işaretlerinin konulması, trafik polisinin olması ve ve insanların trafik kurallarına uymasıdır.

Uzun Cevap :

İki görsel arasında büyük farklılıklar bulunmaktadır.

1. görselde hiçbir trafik işaret ve levhası, trafik ışıkları, yaya geçidi gibi yolun güvenliğini sağlayacak unsurlar yoktur.

Ancak 2. görselde trafik işaretleri, trafik ışıkları, trafik levhaları ve trafik polisi trafiğin güvenliğini sağlamakta insanlar yaya geçidinden güvenli bir şekilde yolculuk yapabilmektedir.

Kaldırımda çocukların oynaması kendilerinin ve sürücülerin hayatını tehlikeye atmakta ancak 2. Görselde çocuklar güvenli bir şekilde yaya geçidinden karşıdan karşıya geçebilmektedirler.

2. görseldeki yol güvenli bir yoldur ve bu yolda trafik kazaları en aza iner.


Keşfedelim : Benim Gözümden Trafik Levhaları


Malzemeler:
7 adet A4 kâğıdı,
boya kalemleri

• Öğretmeninizin rehberliğinde 3 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki trafik işaretleri ve işaret levhalarını grubunuzla birlikte oluşturunuz.

• Yaya Geçidi
• Okul Geçidi
• Işıklı Trafik İşaret Cihazı
• Mecburi Yaya Yolu
• Yaya Giremez
• Kontrolsüz Demir Yolu Geçidi
• Bisiklet Giremez

• Çizim, boyama ve sunum yapma konusunda görev paylaşımı yapınız.
• Belirlediğiniz trafik işaretlerini herhangi bir kaynağa bakmadan çiziniz.
• Oluşturduğunuz levhaları diğer gruplara adını söylemeden anlatmaya çalışınız.


Cevap :

Bu etkinliğin sınıfınızda beraber yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Uygulayalım : Trafik İşaretleri ve İşaret Levhaları Canlanıyor 


Soru : Aşağıda verilen örneği okuyup canlandırınız.


(Sahneye Yaya Giremez işareti ve 2 yaya girer. Yayalar geçmek ister ama işaret önlerine geçerek onlara izin vermez. ) Yaya Giremez: Benim olduğum alanlara hiçbir yaya giremez. (Sahneye Mecburi Yaya Yolu girer. Yayalara dönerek konuşur.) Mecburi Yaya Yolu: Lütfen böyle buyurun, beni gördüğünüz yerde sadece bu yoldan gidebilirsiniz.

• Rollere uygun olarak yukarıdaki örnekteki gibi canlandırmalar yapınız.
Roller:
^ Yaya Geçidi
^ Okul Geçidi
^ Kontrolsüz Demir Yolu Geçidi
^ Işıklı Trafik İşaret Cihazı
^ Bisiklet Giremez
^ Yayalar
^ Sürücüler


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta beraber yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Değerlendirelim 


Soru : Öğrendiğiniz trafik işaretlerini ve işaret levhalarını aşağıdaki bilgi haritası üzerinde örnekteki gibi gösteriniz. Arkadaşlarınıza ve ailenize sayfa 216’daki Ek 12’de bulunan değerlendirme formundaki ölçütlere göre tanıtımınızı yapınız.


Cevap :

Okul Geçidi; görevli olduğu geçit veya okul önlerinde öğrencilerin güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçmelerini sağlar.

Kontrolsüz Demir Yolu Geçidi; geçiş hakkının demiryolu araçlarına verilmesi gerektiğini bildirir.

Işıklı Trafik İşaret Cihazı;  ışıklı işaret cihazları ile kontrol edilen kavşaklara yaklaşıldığını bildirir ve hız azaltılarak bu alanlara yaklaşılması istenir.

Bisiklet Giremez ; bisiklet girişinin tehlikelere sebep olacağını bildirmek ve bisiklet girişinin yasak olduğunu söylemek içindir

Yayalar; bu levha kurulduğu yolun yayalar ve bisikletler tarafından kullanılabileceğini ve dikkatli olunması gerektiğini belirtmek için kullanılır.

Mecburi Yaya Yolu ; Yayaların bu işaretin konulmuş olduğu yolu kullanmak zorunda olduklarını bildirir.


Soru : Bir sonraki ders için 4 tane beyaz fon kartonu, boya kalemleri ve bant gerekmektedir. Malzemeleri aranızda paylaşarak getiriniz.


Cevap :

Bu malzemeleri arkadaşlarınızla aranızda paylaşıp getirebilirsiniz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 115-116-117-118 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Temizlik Herkes için Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 108-109-110-111-112. Sayfa Cevapları, öğrencilerin temizlik ve hijyen konularını öğrenmeleri ve günlük yaşamda uygulamaları açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Temizlik Herkes için Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve hijyen alışkanlıklarını günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 108, 109, 110, 111, 112 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Temizlik Herkes için Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112


Soru : • Arkadaşlarınızla pikniğe gideceğinizi düşününüz. Yukarıdaki alanlardan hangisinde piknik yapmak istersiniz? Neden?


Cevap : Arkadaşlarımla piknik yapmak istediğimde 1. gibi bir yere gitmek isterim çünkü temiz bir yer. 2. yer çöpler yerlerde ve masa çok dağınık bu nedenle oraya gitmek istemezdim.


İleriye mi, Geriye mi? 

• Sayfa 221’deki Ek 16’da bulunan oyun kartlarını sıra arkadaşınızla birlikte kesiniz. Kartları karıştırınız ve üzerindeki yazılar görünmeyecek şekilde üst üste koyunuz.
• Mavi ile kırmızı oyun piyonlarını noktalı yerlerden kesiniz. Renklerinizi seçiniz. Piyonlarınızı yan sayfadaki oyun alanının başlangıç noktasına koyunuz.
• Kimin önce başlayacağını sayışma yaparak belirleyiniz.
• Kartları sırayla okuyunuz. Kartlarda yazan durumlara göre ilerleyiniz veya geri gidiniz. Okuduğunuz kartı kenara koyunuz.
• Bitiş noktasına önce gelerek oyunu kazanan arkadaşınızı tebrik ediniz.


Cevap : Bu etkinliği arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


• Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Onların yerinde olsanız insanlara neler söylerdiniz? Konuşma balonlarındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Çöp kutusu  = Ben varken niye çöpleri yere atıyorsunuz ki?

Peçete = Elleri kurutmak yerine yerlerde paramparça oldum.

Bank  = Orası oturulması gereken yer değil ki.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


• Aşağıdaki form ortak kullanım alanlarındaki davranışlarınızı değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Beslenme Saati Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları, öğrencilerin beslenme ve sağlıklı yaşam konularını pekiştirmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Beslenme Saati Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarını günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103, 104, 105, 106, 107 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Beslenme Saati Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107


İştahsızlık
Her sabah kahvaltıda
Yerim altı yumurta.
Yarım kilo peynir yetmeyince
Ekmek eklerim ince ince.
Akşam yemeğinde et yemem,
Ama tatlıyı hiç eksik etmem.
Zaten yemek yemeyi pek sevmem.
İştahsızlık en önemli meselem!


Soru : • Sizce yukarıdaki başlık bu şiire uygun mudur? Neden? 


Cevap : Bence bu başlık şiire uygun değildir çünkü şiirdeki kişi iştahsız değildir  Bol bol yemek yiyordur.


Soru : • Şiirde anlatılan beslenme şekli size uygun mudur? Neden?


Cevap : Şiirde anlatılan beslenme şekli uygun değildir çünkü kahvaltıda çok fazla yemek yeniyor. Akşam yemeğinde ise protein alması yani et yemesi gerekir. Tatlıyı her gün her gün yemesi sağlığına zararlı olabilir.


• A4 kâğıdını sıra arkadaşınız ile birlikte 4 parçaya bölünüz. İkişer ikişer
paylaşınız. Birer kâğıdı maviye, birer kâğıdı kırmızıya boyayınız.
• Aşağıdaki cümlede yer alan boşluğu bir yiyecek veya içecek yazarak tamamlayınız.


Cevap :

“Sağlıklı büyümek için et, yumurta, süt  meyve, baklagiller ve sebze tüketebiliriz.”


• Cümleyi tamamlarken sağlığınız için tüketmemeniz gereken yiyecek veya içeceklere de yer veriniz. Bu şekilde arkadaşlarınızı yanıltmaya çalışınız.
• Tamamladığınız cümleyi tahtaya sırayla çıkıp söyleyiniz.
• Tahtaya çıkan arkadaşınızın cümlesini dinleyiniz. Cümle size göre doğruysa mavi, yanlışsa kırmızı kartı kaldırınız. Cümleleri kendi sağlığınız açısından değerlendiriniz. Örneğin yumurta bir kişiye göre sağlıklı bir besinken yumurta alerjisi olan birine göre sağlıklı değildir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


• Öğretmeninizin rehberliğinde 3 grup oluşturunuz.
1. grup: sabah, 2. grup: öğle, 3. grup: akşam olacak şekilde ayrılınız.
• Aşağıdaki yiyecek ve içecek listesinden grubunuzun öğününe uygun yiyecek ve içecekler seçiniz.
• Seçtiğiniz yiyecek ve içeceklerin resimlerini çizip boyayınız. Resimleri grubunuzun tabağına yapıştırınız.
• Yapıştırdığınız resimlerdeki yiyecek ve içeceklerin o öğünde hangi miktarda tüketilmesi gerektiğini yazınız. Hazırladığınız tabağı grup olarak sununuz.
• Sunumlarınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


• Buna göre noktalı yerlere uygun mevsimin adını yazınız.


1. Tabaktaki sabah kahvaltısı sağlığımızı korumak için yeterli ve dengeli midir?


Cevap : tabağımdaki sabah kahvaltısı sağlığımı korumak için yeterli ve dengelidir çünkü alacağım gerekli enerjilerin hepsi tabakta var


2. Tabaktaki öğle yemeği sağlığımızı korumak için yeterli ve dengeli midir?


Cevap : tamamdaki öğle yemeği sağlığımı korumak için yeterli ve dengeli brokoli ve köfte hem protein almama hem de brokolideki vitaminleri almamı sağlar


3. Tabaktaki akşam yemeği sağlığımızı korumak için yeterli ve dengeli midir?


Cevap : tabaktaki akşam yemeği sağlığımı korumak için yeterli ve dengelidir fırında balık ve çorba içmek benim için dengeli ve yeterli olacaktır


4. Bu öğünleri yiyecek olan kişi siz olsaydınız tabaklardan hangi besinleri çıkarır, tabaklara hangilerini eklerdiniz? Neden?


Cevap : Ben böyle yeseydim salata ve peyniri listemden çıkartırdım çünkü sevmiyorum. Meyve suyu ve ayranı eklerdim çünkü en çok onları seviyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


• Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Soruları tabloya göre cevaplayınız. Cevaplarınızı yazarken kutuların başındaki numaraları kullanınız. 


1. Sağlığımızı korumak için tüketilmesi gereken besinler hangileridir?


Cevap : sağlığımızı korumak için tüketilmesi gereken besinler 1 2 4 5 7 8 10 11 12’dir


2. Sağlığımızı korumak için tüketilmesi uygun olmayan besinler hangileridir?


Cevap : Sağlığımızı korumak için tüketilmesi uygun olmayan besinler 3, 6 9’dur.


3. Sabah kahvaltısı için uygun olan besinler hangileridir?


Cevap : Sabah kahvaltısı için uygun olan besinler 4, 7, 12’dir.


4. Öğle yemeği için uygun olan besinler hangileridir?


Cevap : Öğle yemeği için uygun olan besinler 1, 2, 5, 8, 10 ve 11’dir


5. Akşam yemeği için uygun olan besinler hangileridir?


Cevap : Akşam yemeği için uygun olan besinler 1, 2, 5, 7, 8, 11 ve 12’dir


• Yandaki metni okuyunuz. Metinde belirtilen sorunu önlemek için neler yapabileceğinizi boş bırakılan alana yazınız.

Birleşmiş Milletler’in Gıda İsrafı Raporu’na göre Türkiye’de her yıl kişi başına 93 kilogram gıda israf oluyor. Bir yılda ise yaklaşık yedi buçuk milyon ton gıda çöpe gidiyor.


Cevap : Netinde belirtilen sorun gıda israfıdır. Gıda israfını önlemek için ailemizin bize yetecek kadar yemek yapması gerekmektedir. Evimiz için alışveriş yaparken çürüyecek olan gıdalardan bize yetecek miktarda almamız gerekmektedir. Fazla yemek yapmamamız gerekir. Bize yetecek kadar yemek yapmalıyız. Tabağımıza bize yetecek kadar miktarda yemek almalıyız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 99-100-101-102 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsiminde Güzel Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları, öğrencilerin mevsimler ve doğa olaylarını öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 99-100-101-102 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Mevsiminde Güzel Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 99, 100, 101, 102 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsiminde Güzel Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 99-100-101-102


Soru : • Babanız çilek reçeli yapmak istiyor. Hangi görseldeki gibi yetiştirilen çileklerden alırsa çilek reçeli daha lezzetli olur? Neden?


Cevap : Bence 1. görselle yetişen çilekler daha lezzetli olur çünkü güneş görüyorlar ve doğal ortamda yetişiyorlardır.


• Aşağıdaki tabloda, her mevsim bulunabilen bazı meyve sebzeler yer almaktadır. Bu meyve sebzelerden hangilerini kış mevsiminde, hangilerini yaz mevsiminde tüketmeyi tercih ettiğinizi işaretleyiniz. Noktalı alana hem yaz hem kış mevsiminde yetiştirilen meyve sebzelere bir örnek yazarak tabloyu tamamlayınız. Tamamladıktan sonra aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 99-100-101-102 MEB Yayınları”

1. Bazı meyve sebzeler her mevsim bulunmasına rağmen onları neden belli bir mevsimde tüketmeyi tercih ediyorsunuz?


Cevap : Bazı meyve ve sebzeler her mevsim bulunmamasına rağmen onları belli bir aralıkta tüketiyorum çünkü olmadığı zamanlar tezgahlarda görmemizin sebebi hormonla veya eera yöntemi ile meyve ve sebzelerin üretilmesidir. Bu da pek sağlıklı değildir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Aşağıda mevsiminde yetiştirilen bazı meyve ve sebze görselleri yer almaktadır.

• Buna göre noktalı yerlere uygun mevsimin adını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Cevaplar”

• İçinde bulunduğunuz mevsime uygun meyve ve sebzelerin resmini çizerek bir meyve ve sebze tabağı oluşturunuz.


Cevap : Bu kısmı içerisinde bulunduğunuz mevsime göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


• Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ok yönünde ilerlediğinizde hangi çıkışa ulaşırsınız? Ulaştığınız çıkışı boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Cevapları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 99-100-101-102 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 95-96-97-98 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Alışveriş Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 95-96-97-98. Sayfa Cevapları, öğrencilerin alışveriş ve tasarruf konularını pekiştirmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 95-96-97-98 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Alışveriş Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 95, 96, 97, 98 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Alışveriş Uzmanı Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 95-96-97-98


Soru : • Alışveriş listesindeki meyve ve sebzeleri satın alırken nasıl seçersiniz? Neden?


Cevap : Alışveriş listesindeki meyve ve sebzeleri satın alırken meyvelerin olgunlaşıp olgunlaşmadığını, meyvelerin çürük olup olmadığına, taze olup olmadığını dikkat ederim.


Soru: Yiyecek ve içecek satın alırken dikkat etmeniz gereken davranışlar nelerdir?


Kısa Cevap : “Yiyecek ve içecek satın alırken dikkat etmeniz gereken davranışlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yiyecek ve içecek satın alırken içindekiler kısmına dikkatlice bakarım. İçinde zararlı bir madde olup olmadığına dikkat ederim. Alacağım yiyecek ve içeceklerini son kullanma tarihine dikkat ederim. Son kullanma tarihi bitmiş olan yiyecek ve içecekleri satın almam. Genellikle üretim tarihi yakın olan ürünleri tercih ettim.


• Yukarıdaki sorunun cevabını sırayla söyleyiniz. Cevap vermek için 15 saniyeniz olduğunu unutmayınız.
• Cevaplarınızın sizden önce verilen cevaplar ile farklı olmasına dikkat ediniz.
• Cevabı bulamadığınızda “pas” diyerek sırayı diğer arkadaşınıza veriniz.
• Tüm arkadaşlarınız soruyu cevapladığında etkinliği bitirebilirsiniz.
• Etkinliği tamamladıktan sonra aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


1. Sizce, yiyecek ve içecek satın alırken bu davranışlara neden dikkat etmelisiniz?


Kısa Cevap : “Sizce, yiyecek ve içecek satın alırken bu davranışlara neden dikkat etmelisiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlıklı ve dengeli bir yaşam sürmek için yiyecek ve içecek satın alırken bu davranışlara dikkat etmeliyiz çünkü sağlıklı ürün tüketmek çok önemlidir. Hayatımızın sağlıklı geçmesine yardımcı olur. Aksi takdirde zararlı ürünler tüketerek kendi sağlığımıza zarar vermiş olacağız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Mehmet ve Özkan yakın iki arkadaştı. Okulları köylerinin biraz dışındaydı. Okuldan çıktıktan sonra sohbet ederek evlerinin yolunu tuttular. Köyde tek bir bakkal vardı. Bakkala geldiklerinde Özkan bir çikolata almak istedi. Çikolatayı tam alacakken son kullanma tarihinin geçtiğini fark etti. Bunun üzerine Mehmet …


1. Mehmet arkadaşına ne söylemiş olabilir?


Cevap : Mehmet arkadaşına “Özkan, bu çikolatanın son kullanma tarihi geçmiş. bunu yemen sağlığına zararlı olabilir. Hemen bakkal amcaya tarihinin geçtiğini söylemeliyiz.” derdim.


2. Mehmet’in yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap : Mehmet’in yerinde olsaydım arkadaşımı uyarırdım ve bakkalın sahibine çikolatanın son kullanma tarihinin geçtiğini söylerdim.


3. Özkan bilinçli tüketici olarak nasıl davranmalıdır?


Cevap : Özkan bilinçli tüketici olarak çikolatayı yememelidir ve bakkalın sahibine çikolatanın tarihinin geçtiğini söylemelidir.


4. Özkan’ın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap : Özkan’ın yerinde olsaydım çikolatayı yemezdim ve bakalım sahibine çikolatanın tarihini geçtiğini söylerdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki form bilinçli tüketici davranışları gösterip göstermediğinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 95-96-97-98 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kaynaklarımız Tükenmesin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 91-92-93-94. Sayfa Cevapları, öğrencilerin çevre bilinci kazanmasına ve doğal kaynakları korumanın önemini öğrenmesine katkı sağlar. Bu etkinlikler sayesinde çocuklar, kaynakların sınırsız olmadığını ve dikkatli kullanılması gerektiğini kavrar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha anlaşılır olmasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94 MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Kaynaklarımız Tükenmesin Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere su, enerji ve diğer doğal kaynakların tasarruflu kullanımını öğretir. Böylece hem çevreyi korumak hem de gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak gerektiği vurgulanır. Tüm bu içerikler bir araya getirildiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 91, 92, 93, 94 Sayfa Cevapları, öğrencilerin hayat bilgisi dersini daha bilinçli bir şekilde öğrenmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kaynaklarımız Tükenmesin Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94 MEB Yayınları”

Soru :  • Birinci ve ikinci görsel arasındaki fark nedir? 


Cevap : 1. görselde çok güzel bir göl vardır. 2. görselde ise kurumuş bir göl görüyorum ve hiç güzel gözükmüyor.


Soru : • Bu fark sizce hangi nedenlerden kaynaklanmış olabilir?


Cevap : Bu fark bence küresel ısınmadan kaynaklanıyor olabilir.


• Aşağıdaki soruları atasözüne göre tartışarak cevaplayınız. 

Gündüzün mum yakan geceleyin bulamaz. 


1. Atasözü sizce ne anlama gelmektedir?


Cevap : Gündüzün mum yakan geceleyin bulamaz atasözü israf yaparak harcadığımız birçok şeyi ihtiyacımız olduğu zaman bulamayacağımız anlamına gelmektedir.


2. Atalarımız sizce neden böyle bir söz söyleme gereği duymuşlardır?


Cevap : Atalarımız böyle bir şeyi söylemeye gerek duymuştur çünkü bazen hayattaki birçok şey israf ederek harcıyoruz. İhtiyacımız olduğu zaman karşılamak için kara kara düşünüyoruz.


3. Bu atasözünden hareketle elektrik, su gibi kaynaklarınızı kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?


Cevap : Bu atasözünden hareketle elektrik su gibi kaynakları kullanırken tasarruf etmeye dikkat etmeliyiz. Özellikle suyu kullanırken dikkat etmeliyiz çünkü günümüzde temiz su kaynakları azalmaktadır. Bir gün elimizde altında olan ve durmadan israf ettiğimiz temiz su kaynakları bittiği zaman mumla temiz su kaynaklarını arayacağız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : • Görsellerde kişisel bakımınız için bazı kaynaklar verilmiştir. Bu kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizi yazınız.


Cevap :

Su   = Damlayan çeşmeleri kapatmalıyız. Dişlerimiz fırçalarken musluğu kapatmalıyız. İhtiyacımız olduğu kadar su kullanmalıyız.

Sabun   = Sabunu kullanırken ihtiyacımız olduğu kadar sıkmalıyız. Fazlasını sıkmak israfa sahip olurken azını sıkmak ise elimizdeki mikropların ölmemesine sebep olur.

Tuvalet kağıdı  = İhtiyacımız olduğu kadar tuvalet kağıdı kullanmalıyız.

Diş macunu  = Diş macununun fazla kullanmak hem israfa sebep olurken hem de dişlerimizi zarar verir.

Şampuan    = Şampuan kullanırken saçımızın temizleyeceği kadar kullanmalıyız. Eğlenmek için fazla şampuan kullanmamalıyız.

Ampul  = Kullanmadığımız odaların ampullerini kapatmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki form kişisel bakımınızı yaparken kaynakları verimli kullanıp kullanmadığınızı değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bütçemizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları, öğrencilerin bütçe bilinci kazanmasına ve kaynakları doğru kullanma alışkanlığı edinmesine yardımcı olur. Bu cevaplar, ders kitabındaki etkinliklerin doğru şekilde tamamlanmasına katkı sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler, konuları daha kolay öğrenir ve bilgilerini günlük yaşamda uygulayabilir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88 MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Bütçemizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara tasarrufun ve planlı harcamanın önemini öğretir. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 84, 85, 86, 87, 88 Sayfa Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bütçemizi Koruyoruz Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88


Ali, annesi ve kardeşi alışveriş yapmaya gittiler. Ali’nin montu eskidiği için ona yeni bir mont alacaklardı. Kardeşi ise biriktirdiği parayla çok istediği kazağı almayı planlıyordu. Ancak mağazaya girince vazgeçtiler. Ali bu duruma bir anlam veremedi. Annesi Ali’ye “Önümüzdeki hafta gelip alışveriş yapacağız.” dedi.

Soru : • Sizce, Ali’nin ailesi o gün alışveriş yapmaktan neden vazgeçmiştir? 


Cevap : Bence Ali’nin ailesi o gün alışveriş yapmaktan vazgeçmelerinin nedeni haftaya başlayacak olan büyük indirimdir. Büyük indirimden faydalanarak alacakların montu ve kaza daha ucuza getireceklerdir.


• Kumbaranızda 100 liranız olsaydı bu parayı ne için kullanırdınız?


Cevap : Kumbaramda 100 liram olsaydı çok istediğim kalemleri alırdım.


• Almak istediklerinizi çizip fiyatlarını yazınız. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Cevap : Almak istediğim kalemin fiyatı 86 liradır.


1. Almak istediğiniz ürünlerin toplam fiyatını kumbaranızdaki paradan çıkarınca kaç liranız kaldı?


Cevap : Amak istediğim ürünlerin toplam fiyatını kumbaramdaki paradan çıkarınca 14 liram kaldı.


2. Kumbaranızda kalan para miktarını sıra arkadaşınızın kalan parası ile karşılaştırınız. İstek ve ihtiyaçlarınızın önceliğine göre kimin bütçesini daha iyi kullandığını değerlendiriniz.


Cevap : Kumbaramdaki kalan para ile sıra arkadaşımın parasını karşılaştırdığım zaman sıra arkadaşım parası daha fazladır. Arkadaşım bütçesini daha iyi kullanabilmiştir.


3. Kumbaranızda daha çok para biriktirebilmek için hangi konularda özen göstermeniz gerekir?


Cevap : Kumbaramda daha çok para biriktirmek için tasarruf etmeye özen göstermeliyim. İstek ve ihtiyaçlarımın ayrımını çok iyi yapmalıyım.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Ayşe’nin son bir ay içerisinde yaptığı alışveriş listesi aşağıda verilmiştir.

• Listeyi inceleyiniz, soruları cevaplayınız. 


Cevap :

1. Gözlük (değişen gözlük numarası için yeni gözlük)
2. Kalemtıraş (kalemtıraşı olmasına
rağmen arkadaşında görüp çok beğendiği kalemtıraş)
3. Ayakkabı (ayakkabısı küçük geldiği için)
4. Oyuncak (reklamlarda gördüğü farklı bir oyuncak)
5. Matematik defteri (eski defterini son sayfasına kadar kullanıp bitirdiği için)


1. Ayşe’nin alışveriş listesindeki ürünlerin istek mi, ihtiyaç mı olduğunu belirleyiniz. İsimlerini listedeki uygun yerlere yazınız.


Cevap :

İstek = Kalemtraş ve oyuncak istektir.

İhtiyaç = Gözlük ayakkabı ve matematik defteri ihtiyaçtır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


2. Ayşe’nin alışveriş listesine göre aşağıdaki şekil grafiğini doldurunuz. İstekler için , ihtiyaçlar için çiziniz.


Cevap : Grafiği kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Grafiğe göre Ayşe’nin hangi ürünleri almasına gerek yoktur? 


Cevap : Grafiğe göre Ayşe’nin kalemtraş oyuncağı almasına gerek yoktur.


4. Ayşe’nin yerinde siz olsaydınız aile bütçenizi veya kendi bütçenizi korumak için nelere dikkat ederdiniz? Neden?


Cevap : Ayşe’nin yerinde olsaydım aile biçimi ve kendi bütçemi korumak için isteklerimi mantıklı düşünürdüm. Kalemtraşa mı oyuncağa ihtiyacım yoksa almaktan vazgeçerdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


• Aşağıdaki metni okuyunuz. 


Cevap :

Örnek Ailesi 

Örnek ailesi, 6 kişilik bir ailedir. Tüm aileyi ilgilendiren kararları genellikle birlikte almaya çalışırlar. Aile bütçelerini korumak için istek ve ihtiyaçları hakkında hep birlikte konuşmaya başladılar.

Baba Ali Bey:
– Hava güzel olunca kısa mesafelere yürüyerek gidip geliriz, dedi.
Anne Zeynep Hanım:
– Harika olur! Böylece hem sağlığımıza hem bütçemize katkı sağlarız, diyerek gülümsedi. Sonra devam etti,
– Hazır yiyecek ve içecekleri de satın almayabiliriz. Meyve suyu, ayran,
meyveli süt, yoğurt, turşu, salça ve yoğurdu evde kendimiz yapabiliriz.
Babaanne bu fikri pek beğendi. Hemen söze başladı:
– İstediğimiz eşyaları kullanılmayan kumaşlardan yenileyebilirim.

Sözünü bitirir bitirmez aklına bir fikir geldi. Kalkıp odasına gitti. Elinde artık parça kumaşlarla dönünce evin küçük kızı Canan heyecanla:

– Babaanne, bunlar da ne? dedi.

Babaanne:
– Hadi gel bakalım, bunlarla sana güzel bir bez bebek yapalım.
O günden sonra Örnek ailesi aldıkları tasarruf kararlarını uyguladılar


1. Örnek ailesinin bütçelerini korumaya yönelik fikirlerini örnekteki gibi yazınız. 


Cevap :

  • Kısa mesafeleri yürüyerek yol parasını azaltabiliriz.
  • Hazır yiyecek ve içecekleri satın almayarak evde kendileri yapacaklardır.
  • Kullanılmayan elbiselerin kumaşlarından evin küçük kızı Canan’a bebek yapılacaktır.
  • Babaanne jstediğin eşyaları kullanılmayan kumaşlardan yenileyecektir.

2. Siz Örnek ailesinin bir üyesi olsaydınız aile bütçenizi korumak için başka hangi fikirleri söylerdiniz?


Kısa Cevap : “Siz Örnek ailesinin bir üyesi olsaydınız aile bütçenizi korumak için başka hangi fikirleri söylerdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben örnek ailesinin bir üyesi olsaydım aile bütçesini korumak için hazırlanacak alışveriş listesinde istek ve ihtiyaçlarımızın tam olarak belirlenmesini ve ihtiyaçlarımızın alınmasını isterdim.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Zamanı Yönetiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Zamanı Yönetiyorum Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 80, 81, 82, 83 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Zamanı Yönetiyorum Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru : • Görseldeki çocuk sınıfta neden uyuyakalmış olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları”

Cevap : Görseldeki çocuk dün akşam çok geç uyuduğu için sınıfta uyuyakalmış olabilir.


Öğretmeni Cihan’dan bir gününü planlamasını istemiştir. Cihan, planını yapmış ve ailesine göstermiştir. Cihan’ın kendisi için hazırladığı aşağıdaki planı inceleyiniz.

08.00 – 08.30 Uyanma, hazırlanma, kahvaltı
09.00 – 15.00 Okul zamanı, öğle vakti ve öğlen yemeği
15.00 – 15.10 Dinlenme
15.10 – 17.00Bilgisayarda veya tablette oyun
17.00 – 17.15 Ders çalışma
17.15 – 19.30 Dışarıda arkadaşlarla oyun oynama
19.30 – 20.30 Akşam yemeği ve aile ile zaman geçirme
20.30 – 23.30 TV seyretme
23.30 – 08.00 Uyku

• Bir kâğıdı çizgi ile ortadan ayırınız. Bir tarafa “Bence”, diğer tarafa “Bizce” yazınız.
• Bence kısmına Cihan’ın planına ilişkin görüşlerinizi yazınız.
• Öğretmeninizin rehberliğinde 3-4 kişilik gruplar oluşturunuz. Cihan’ın planını grubunuzla birlikte tartışınız. Kendi fikirlerinizden farklı fikirler varsa “Bizce” kısmına yazınız.
• Tartışma sonunda, Cihan’ın yaptığı plana ailesinin yorumunun ne olabileceği hakkında ortak bir fikir belirleyiniz.


Cevap : Cihan’ın yaptığı planı ailesinin yorumu kötü olacaktır çünkü günde 15 dakika ders çalışmış olacaktır. Gece geç saatte dışarıda olacaktır. Cihan’ın arkadaşlarıyla buluşması zamanını ve ders çalışma sürelerini ayarlaması gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


• Metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız. 


Okçuluk Şampiyonumuz Mete Gazoz 

Mete Gazoz, 2020 (iki bin yirmi) Tokyo Olimpiyat Oyunları’nda okçuluk alanında şampiyonluk elde etmiştir. Ülkemize bu alanda altın madalya getiren ilk millî sporcumuz olmuştur.

Şampiyonluk hedefi için 3 yaşında okunu eline almış, planlı ve çok çalışmıştır. Ok ve yayın onun ilk oyuncakları olduğu söylenebilir. Bir söyleşisinde “Her zaman disiplinli çalışmanın günün sonunda başarı için anahtar olduğuna inanıyorum.” demiştir. Planlı ve disiplinli çalışmanın yanında okçulukla ilgili kitap okuduğunu da söylemiştir.

Tokyo Olimpiyatları’na hazırlanırken haftanın 6 günü, günde 10 saat çalışmıştır. 19 yaşında olimpiyat şampiyonu olmuştur. Mete Gazoz, çocuklara ve gençlere mutlaka bir spor dalı ile ilgilenmelerini ve çok çalışmalarını önermektedir.


1. Mete Gazoz’un başarısının sırrı sizce nedir?


Cevap : Mete gazozun başarısının sırrı çok çalışmaktır.


2. Mete Gazoz olimpiyat şampiyonu olmak için nasıl çalışmıştır?


Cevap : Mete Gazoz, olimpiyat şampiyonu olmak için planlı ve disiplinli çalışmıştır ve başarısını artırmak için çalıştığı alanla ilgili kitapları okumuştur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


1. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Günlük planınıza göre her zaman uyduğunuz ifadeleri maviye, bazen uyduğunuz ifadeleri yeşile, hiçbir zaman uymadığınız ifadeleri kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 Cevapları”

2. Günlük planınızla ilgili olarak maviye boyadığınız kutularda yer alan davranışlarınızın hayatınıza kattığı kolaylıklar nelerdir?


Cevap : Maviye boyadığım kutuların bana sosyal ve kültürel alanda beni geliştirir. Derslerde başarılı olmamı sağlar. Düzenli ve dengeli bir hayat yaşamamı sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Ev Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Tasarruflu Ev Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 76, 77, 78, 79 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Ev Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Yılmaz ailesi anne, baba, üç çocuk ve anneanneden oluşan bir ailedir. Bu aile günde en fazla 2 ekmek tüketir. Evin büyük kızı Erva, eve alınan haftalık ekmek sayısını merak eder ve hesaplar. Bu durumu akşam yemeğinde ailesine anlatır.

Soru : • Sizce yemekte ne konuşulmuştur? Neden?


Cevap : Bence Erva’nın hesapladığı ekmek sayısı konuşulmuştur.


Soru : • Grafiğe göre bu ailenin haftalık olarak satın aldığı ekmek miktarını nasıl değerlendirirsiniz? Neden?


Cevap : Bu aile Haftalık olarak 14 ekmek almaktadır. Bu miktarı kendime göre değerlendiririm.


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki konulardan grubunuza ait olanı inceleyiniz. Konuyu savunmak için 5 dakika hazırlık yapınız.
• Savunduğunuz konunun tam tersini savunan grup ile 5 dakika süren münazara etkinliğini yapınız.
• 1. ve 2. grup ilk münazarayı yaparken 3. ve 4. grubun jüri olmasını sağlayınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla gruplar kurarak aranızda yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Nisan’ın ailesinin su, elektrik, giyecek ve yiyecek için aralık ayındaki masrafları Tablo 1’de gösterilmiştir. Nisan, masrafları azaltmak ve kaynakları verimli kullanmak için bir aylık ev tasarruf planı hazırlamış. Ailesi ile birlikte bir ay boyunca uygulamıştır. Nisan’ın ailesinin ocak ayı masrafları ise Tablo 2’de gösterilmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları”

1. Tasarruf planından sonra azalan masraflar hangileridir? Bu masraflar neden azalmış olabilir?


Cevap : Su, elektrik ve yiyecek masrafları azalmıştır. Bu masraflardan tasarruf edildiği için azalma olmuş olabilir.


2. Tasarruf planından sonra artan masraflar hangileridir? Bu masraflar neden artmış olabilir?


Cevap : Tasarruf planından sonra gelecek masrafı artmıştır. Bunun artmasının sebebi havaları soğuması veya ısınması olabilir.


3. Nisan’ın tasarruf planı sizce işe yaramış mıdır? Neden?


Cevap : Bence Nisan’nın tasarruf planı işe yaramıştır çünkü su elektrik ve yiyecek masraflarında azalma görüyoruz.


4. Nisan’ın yerinde olsaydınız ocak ayından sonraki planınız ne olurdu? Neden?


Cevap : Nisa’nın yerinde olsaydım ocak ayından sonraki planım giyecek masraflarını azaltmak olacaktır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


• Bir aylık ev tasarruf planı oluşturunuz.
• Plan, 4 bölümden oluşmalıdır:
1. Bölüm: Tasarruf Edeceğimiz Kaynakların Listesi
2. Bölüm: Tasarruf Önerilerimiz
3. Bölüm: Planın Uygulanma Durumu
4. Bölüm: Plandan Elde Edilen Sonuçlar
• Buna göre aşağıda yer alan ilk iki bölümü şimdi doldurunuz. 3. ve 4.
bölümü bir ayın sonunda uygulanma durumu ve sonuçlarını yazarak doldurunuz. 4. bölümde sonuçları yazarken ailenizden fatura miktarındaki
değişiklik konusunda yardım alınız.
• İlk satırlar örnek olarak verilmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 Cevapları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!