3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33


Ayşe Hanım veli toplantısı için okula geldi. Toplantının yapılacağı 3/E sınıfının yerini bilmiyordu. O nedenle kapıdaki görevliden 3/E sınıfının yerini tarif etmesini istedi. Görevli, sınıfın yerini sözlü olarak tarif etti. Ancak Ayşe Hanım sınıfın yerini bu tarife göre bulamadı.

Soru : • Görevli, sınıfın yerini sözlü anlatım dışında başka nasıl tarif edebilir?


Cevap : görevli sınıfın bulunduğu koridoru krokisini çizerek tarih edebilirdi. Bu krokiyi Ayşe hanıma verirdi. Ayşe hanım da sınıfın yerine kolaylıkla bulabilirdi.


Keşfedelim : Nasıl Görünüyor?


• Aşağıda verilen örneği inceleyiniz.
• Silgi, kalemtıraş, kalem kutusu vb. eşyaları masanızın üzerine koyunuz.
• Masaya koyduğunuz eşyaların yandan ve üstten görünüşünü örnekteki gibi çiziniz.


Cevap : Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Ece teneffüste sınıfından çıkarak önce öğretmenler odasına sonra tuvalete gitti. Ardından 3/A sınıfındaki arkadaşından kitabını alıp kütüphanede okumaya başladı.

Soru : • Yukarıdaki açıklamaya göre Ece’nin izlediği yolu çizip yönergede boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

3 kare batı yönüne ilerledi. Öğretmenler odasına geldi.
6 kare güney, batı  yönüne ile⁹rledi. Tuvalete geldi.
3 kare güney yönüne ilerledi. 3/A sınıfına geldi.
1 kare doğu yönüne ilerledi. Kütüphaneye ulaştı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. Aşağıdaki alana sınıfınızın krokisini çiziniz. Sıranızın bulunduğu alanı mavi ile boyayınız. 


Cevap :

Bu etkinliği siz sınıfınıza göre yapmanız gerekmektedir.


2. Aşağıdaki alana okulunuzun krokisini çiziniz. Sınıfınızın bulunduğu alanı yeşil ile boyayınız.


Cevap :

Bu etkinliği siz okulunuza göre yapmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri konuları pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26, 27, 28, 29 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29


Soru : Okul bahçesinde veya parkta arkadaşlarınızla oynadığınız oyunları düşününüz.


• Oyunlar sırasında arkadaşlarınızın hangi davranışlarını beğenmiştiniz? Neden?


Cevap : Oyunlar sırasında iyi takım olan, oyununun kurallarına uyan, eğlenceli davranışları beğenmiştim.


• Arkadaşlarınızın hangi davranışları hoşunuza gitmemişti? Neden?


Cevap : Arkadaşlarımın oyuna kurallarına uymayan, kendi kafasına göre davranan, takım ruhuna sahip olmayanların davranışlarını beğenmedim.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Sayfa 219’daki Ek 15’te bulunan parçaları noktalı yerlerden kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıt parçasında yazan tutum ve davranışları sergileyen biri ile dost olup olmayacağınızı grup arkadaşlarınızla tartışınız.
• “Bu tutum ve davranışı sergileyen biri ile dost olabiliriz.” dediğiniz kâğıt parçalarını ayırınız. Her birinin altına renkli kartonlardan dikdörtgen keserek yapıştırınız.
• Hazırladığınız renkli dikdörtgen kartonları birbirine yapıştırınız ve dostluk kolyenizi oluşturunuz. Grubunuzdan bir sözcü seçerek dostluk kolyenizi sınıfta sunmasını isteyiniz.
• Tüm grupların kolyelerini inceleyiniz. Kolyeler arasındaki farkları sınıfça tartıştıktan sonra kolyelerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta gruplar halinde yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.


Teneffüs vakti sınıfta kalan bir grup arkadaş oyun oynarken “küttt” diye bir ses duyulur.

Arda: Eyvah! Küre yere düştü, kırıldı.
Füsun: Ben “Sınıfta oynamayalım.” demiştim. Ne yapacağız şimdi?
Orkun: Hemen kaçalım, zaten teneffüsteyiz! Kimse görmedi.
Füsun: Olmaz Orkun. İstemeden oldu. Gidip öğretmenimize anlatalım ve özür dileyelim.
Emel: Beni ilgilendirmez. Topa Arda vurdu!
Arda: Haksızlık ediyorsun ama… Biz beraber oynamıyor muyduk?
Füsun: Daha duyarlı olmanı beklerdim Emel.


1. Arda’nın yerinde olsanız ne hissederdiniz?


Cevap : Arda’nın yerinde olsam üzgün hissederdim çünkü topa vururken küre kırıldı. Emel’in beni desteklememesi de beni üzerdi çünkü hep beraber oyun oynuyorduk sadece ben eğlenmiyordum ki.


2. Hangi çocuğun davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir? Neden?


Cevap : Füsun’un davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir çünkü hem beraber oynadıkları için sorumluluğu üstleniyor.


3. Bu metindeki olay sizce nasıl çözülmüştür?


Cevap : Bence metindeki olay hep beraber öğretmenin yanına gidip küreği kırdıkları için özür dilemişlerdir. Bir daha sınıfta oyun oynamayacaklarına dair söz vermişlerdir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıdaki davranışların arkadaşlık ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ilgili kutuyu boyayarak belirtiniz. Olumsuz davranışların yanına bu davranışların olumlu olması için öneriler yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlaması ve eksiklerini fark etmesi için oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25


Soru : Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.


Kısa Cevap : “Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlerden bir gün çok güzel bir ormanda bir sürü ağaçlar ve tertemiz sular varmış. Bu harika ormanın tam tersi olan zalim bir aslan yaşarmış. Bu Zalim aslan ormanın kralıymış. Ormanda yaşayan herkese kötü davranırmış. Ormanda yaşayan hayvanlar bu zalim aslandan çok korkarlarmış.

Bir gün bütün hayvanlar toplanmış ve aslandan kurtulmak istediklerine kararlaştırmışlar. Aslanın yanına giderek “Efendimiz sen bizim kralımızsın. Bu koskocaman ormanın hükümdarısın. Sen her gün bir hayvanın peşinden koşturma. Biz her gün bu verdiğin orman için içimizden birini sana kurban etmek istiyoruz.” demişler. Aslan bu fikri hemen kabul etmiş. Her gün bir hayvan getirilip kurban ediliyormuş. Sıra tavşana gelmiş. Tavşanın bir planı varmış. Yemek vaktinden çok geç olunca aslanın karşısına çıkmış. Aslan sinirli bir şekilde “Nereden geliyorsun? Bu zamana kadar neredeydin?” tavşan hemen cevap vermiş “Efendimiz, ben küçük ve zayıfım.

Tek başıma size layık değilim. Bu yüzden bir tavşan daha benimle gelmişti ama yoldan gelirken karşımıza bir aslan çıktı ve diğer tavşanı yakaladı. Ben aslana bu ormanın bir kralı var dedim ama yolumuzu kesen Aslan, bu ormanın kralı benim istediğimi yaparım istediğim hayvanın yerim istediğim gibi de davranırım dedi. Bu yüzden geç kaldım.” dedi tavsan. Aslan bu duruma çok sinirlendi. “Bu kendini bilmez de kimmiş? hemen göster onu!” dedi.

Tavşan “Baş üstüne efendim.” dedi ve yola koyuldular. Tavşan aslanı derin bir koyunun başına getirdi. “İşte o kendini bilmez burada efendim.” dedi. Aslan suyun gölgesinde kendisini ve tavşanın gölgesini görünce hemen suya daldı ve oracıkta boğuldu. Böylelikle ormandakiler Zalim aslandan kurtuldular.


• Anlatırken ne hissettiniz?


Cevap : Anlatırken biraz heyecanlandım hikayenin sonlarına göre heyecanım azaldı.


• Dinlerken ne hissettiniz?


Cevap : Arkadaşlarımın hikayelerini ve fıkralarını dinlerken çok eğlendim. Hepsi birbirinden güzel hikayeler ve fıkralardı.


Keşfedelim : Galeri Yürüyüşü


1. Adım
• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki sorulardan birini grup olarak seçiniz. Her grubun ayrı bir soru seçmesine dikkat ediniz.
• Seçtiğiniz soruyu grup arkadaşlarınızla tartıştıktan sonra ortak cevabınızı kartonun en üstüne yazınız. Dilerseniz cevabınızın yanına resim de yapabilirsiniz.
• Hazır olan kartonları sınıfın farklı duvarlarına asarak galerinizi hazırlayınız.
Çalışmalarınızı görmek için galeri yürüyüşüne başlayınız.
2. Adım
• Grubunuzla birlikte diğer grupların hazırladığı çalışmaları inceleyiniz.
• Ziyaret ettiğiniz grubun sorusuna sizin grubun vereceği cevabı tartışınız.
• Kendi cevabınızı diğer grubun cevabının altına yazınız.
• Tüm grupların çalışmalarını ziyaret edip kendi cevaplarınızı yazdıktan sonra galeri yürüyüşünü bitiriniz.


1. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?


Kısa Cevap “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana nazik davranması, yardıma ihtiyacım olduğu zaman yardım etmesi, benimle empati kurması, bana anlayış göstermesi, bir şeyi başardığım zaman tebrik etmesi, başarısız olduğum zaman moralimi düzeltmesi, bana yalan söylememesi gibi davranışlara beni mutlu eder.


2. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana kaba davranmaları, kötü söz söylemeleri, bana yalan söylemeleri, sırrımı bir başkalarına söylemeleri, yardıma ihtiyacım olduğu zaman, bana yardım etmemeleri, bana anlayış göstermemeleri, beni kıskanmaları gibi davranışlar beni üzer.


3. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana kötü söz söylemeleri, kaba davranışta bulunmaları, yalan söylemeleri, kitap okumak istediğin zaman ya da ders çalışırken bilerek ses çıkartmaları, beni dışlamaları rahatsız eder.


4. Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın sınıf içinde koşturmaları, bağırarak konuşmaları, dersteyken söz almadan konuşmaları, dersle alakası olmayan sorular sormaları, derste birbirleri aralarında konuşmaları, dikkatimi dağıtan davranışlardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : • Görselleri inceleyiniz.
• Olumlu davranışların olduğu görsellerin kutucuğunu istediğiniz renge boyayınız.
• 5. kutuya olumlu bir davranış, 6. kutuya olumsuz bir davranış yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

1. Yukarıdaki olumlu davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumlu davranışlar bana yapılsaydı olumlu yönde etkilenirdim ve çok mutlu olurdum karşıdaki kişiye teşekkür ederdim.


2. Yukarıdaki olumsuz davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumsuz davranışlar bana yapılsaydı çok mutsuz olurdum ve sinirlenirdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Mert, sıra arkadaşı Ayşe’nin silgisini ödünç almıştır. Kullandıktan sonra silgiyi yanlışlıkla kendi çantasına koymuştur. Ayşe bunu görmüş ancak tam söyleyeceği sırada Mert teneffüse çıkmıştır. Silgi Ayşe’ye hemen lazım olmuştur.


1. Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa Mert’in özel alanına girmiş olur. Mert’in çantasında ona özel eşyaları olabilir. Çantasını karıştırmak doğru bir davranış değil.


2. Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa Mert çok üzülür. Mert silgiyi bilmeyerek almış olabilir.


3. Ayşe, Can’ın söylediği gibi silgisini vermeseydi sizce ne olurdu? Neden?


Cevap : Ayşe Can’ın söylediği gibi yapmış olsaydı iyi bir arkadaş olmazdı. İyi arkadaşlar birbirlerine zor zamanlarında yardım ederler.


4. Ayşe, Canan’ın önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe Canan’ın önlerine yaparsa hem Mert’i üzmemiş olur ve hem silgisini geri almış olur.


5. Böyle bir durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız? Neden?


Cevap : Böyle bir durumla karşılaşsaydım Canan’ın önerisini yapardım çünkü arkadaşımın kalbini kırmak istemem.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha iyi anlamaları ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve öğrenme sürecini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18, 19, 20, 21 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve derslerin daha verimli hâle gelmesini sağlar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21


Soru : Arkadaşlarınızla selamlaşırken yukarıdaki yüz ifadelerinden hangisini tercih edersiniz? Neden?


Cevap :  2. resimdeki ifadeyi tercih ederim çünkü arkadaşım benle selamlaşıyorum. Arkadaşlarımla selamlaşırken mutlu olmayı tercih ederim.


Soru : Tercih ettiğiniz yüz ifadesine karşı arkadaşlarınızın tepkisi sizce nasıl olur?


Cevap : Tercih ettiğimiz ifadesine karşı arkadaşlarımın tepkisi aynı benimki gibi olur onlar da çok mutlu olurlar.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 5 grup oluşturunuz.
• Her gruptan bir arkadaşınızı sayışma yaparak seçiniz.
• Aşağıdaki senaryolardan birini grup olarak seçiniz.

1. Gruptakiler kitap okurken seçtiğiniz kişi onları rahatsız edecek şekilde davranır.
2. Gruptakiler sohbet ederken seçtiğiniz kişi konuşanlar ile göz teması kurmaz.
3. Gruptakiler teneffüste oynarken seçtiğiniz kişi koşturarak onları rahatsız eder.
4. Gruptakiler sırada birbirlerinin önüne geçerken seçtiğiniz kişi onları nazikçe uyarır.
5. Gruptakiler bir konuda anlaşmazlık yaşayınca seçtiğiniz kişi onların aralarında anlaşmalarını sağlar.

• Senaryonuzu grubunuzla beraber canlandırınız.
• Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra etkinlik sırasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra 1. gruptaki arkadaşlarım kitap okurken çok rahatsız oldular ve mutsuz hissettiler.

2. gruptaki arkadaşlarım ise göz teması kurmadıkları için kendilerini dinlemediklerini zannettiler ve karşıdaki kişiyle konuşmayı kestiler.

3. gruptaki arkadaşlarım ise istediklerin gibi oyun oynayamadı ve oyunları bozuldu. Bu nedenle çok mutsuz oldular.

4. gruptaki arkadaşlarım ise önüne geçen kişileri uyarmıştır ve mutlu hissetmiştir.

5. grupta ise anlaşmazlık yaşayan arkadaşlarım birbiriyle anlaştıkları için mutlu olmuşlardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri tabloda istenen durumlara göre örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

Bu kısmı kendi duygularınıza göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Bulmacada olumlu ve olumsuz bazı tutum ve davranış ifadeleri gizlenmiştir. Bu ifadeleri yukarıdan aşağıya ya da soldan sağa olacak şekilde bulunuz. Baş harfine ve harf sayısına göre uygun alana yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruları yazdığınız tutum ve davranışların numaralarını kullanarak cevaplayınız.


1. Bu ifadelerden hangileri olumludur?


Cevap : 5, 6, 7, 8, 9, 10


Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Kısa Cevap : “Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Olumlu tutum ve davranışlar arkadaşlık ilişkilerimizi iyi yönde etkiler. Karşındaki kişiye iyi davrandığım için o da bana iyi davranır. Böylelikle olumlu düzenli bir arkadaşlık yaşarız birbirimizin kalbini kırmaz ve çok eğleniriz.


2. Bu ifadelerden hangileri olumsuzdur?


Cevap : 1, 2, 3, 4


Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Kısa Cevap : “Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Olumsuz tutum ve davranışlar arkadaşlarımızı ve bizi o kötü yönde etkiler. Arkadaşlarımızın kalbini kırarız ve onları kendimizden uzaklaştırırız. Artık bizle oyun oynamak istemezler. Konuşmak istemezler ama olumlu davranışlar sergileseydik arkadaşlarımız bizimle hala arkadaş olmak isterdi.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlaması ve eksiklerini görmesi açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve derslerdeki başarılarını artırır. Öğrenciler, bu kaynaklarla hem soruları adım adım çözmeyi öğrenir hem de bilgilerini pekiştirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde ünite boyunca öğrendikleri bilgileri değerlendirebilirler. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13, 14, 15, 16, 17 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17


• Tüm çocuklar aynı resme bakmaktadır ancak çocukların yaptığı resimler birbirinden farklıdır. Bu farklılığın nedeni sizce nedir?


Cevap : 1. ve 2. çocuk aynı resme bakıyor ama baktıkları yönler farklı yönler farklı olduğu için resmi farklı görüyorlar. Bu nedenl3 tuvale farklı uyguluyorlardır. 3. çocuk ise ne çizeceğini hala düşünüyordur. 4. çocuk ise resimde yetenekli olmayan bir çocuktur. Tuvalde resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiştir.


• Resim yapan çocuklar sizce aynı duyguları mı hissediyor? Neden?


Cevap :

Bence her çocuk aynı duyguları hissetmiyor. 1. ve 2. çocuk resmi odaklanmış ve mutlu gözüküyor. 3. çocuk ise biraz düşünüyor sanırım neyi çizeceğinden tam emin değil. 4. çocuk ise resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiş.


Haydi Dene! 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 6 grup oluşturunuz.
• Bir A4 kâğıdı hazırlayınız. Hazırladığınız kâğıda her biriniz 3 nesne ismi yazınız. (Örneğin ağaç, masa, kalem vb.) Kâğıtlarınızı en yakınınızdaki grupla değiştiriniz.
• Size gelen kâğıtta yazan nesneleri resimle (konuşmadan), başka sözcüklerle (nesnenin adını söylemeden) ve beden diliniz ile (konuşmadan) grup arkadaşlarınıza anlatmaya çalışınız.
• Her nesneyi anlatmak için sürenizin bir dakika olduğunu unutmayınız. Gruptaki herkes nesnelerini anlatana kadar oyuna devam ediniz.
• Oyunu bitirdikten sonra aşağıdaki formu işaretleyerek doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruların cevaplarını sınıfta tartışınız. 


1. Formda işaretlediğiniz cevaplar birbirinden farklı mıdır? Neden? 


Cevap : Evet, formda işaretlediğim cevaplar birbirinden farklıdır. Farklı olmasının sebebi herkesin farklı özellikte olması her insanın bir özelliği daha iyi olabiliyor.


2. Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? 


Kısa Cevap : “Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Zorlandığım yöntemlerde kendimi geliştirmek için evde kendi kendime prova yapabilirim. Bu provalarda sanki karşımda birisi varmış gibi zorlandığım yöntemle bir şeyler anlatabilirim.

Böylelikle zorlandığım yöntemler artık çok kolay bir hale gelecektir ve bunu günlük hayatımda yavaş yavaş uygulayabilir. Artık zorlandığım bir yöntem olmayacak kolaylıkla ve severek yapacağım bir yöntem olacaktır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Sercan’ın Dünyası

Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı çok severim. Arkadaşlarımla vakit geçirmeye de bayılırım. Ah, ismimi söylemeyi unuttum! Benim adım Sercan. Bir yerde ben varsam hareket ve neşe de vardır. Bir dakika, zil sesi mi o? Eyvah, ders zamanı! İşte şimdi benim için macera başlıyor.

“Yeni şeyler öğrenmek senin için de heyecan verici olmalı.” diyorsunuz değil mi? Aslında çok hızlı öğrenirim ancak biraz sabırsızım. Sırada oturup beklemek, söz alarak konuşmak beni zorlar. Öğretmenim de sık sık beni uyarmak zorunda kalır. Bazen de görevlerimi unuturum. Geçenlerde bilim şenliği için hazırladığım deney planını evde unuttum. Bir bilseniz, nasıl üzüldüm!

Sonunda öğretmenimden yardım istemeye karar verdim. Sınıf ve rehber öğretmenimle birlikte haftalık plan hazırladık. Her hafta bu planı gözden geçirmeye karar verdik.


1. Sercan’ın güçlü yönleri nelerdir? 


Cevap : Sercan’ın güçlü yönleri; bisiklet sürmek, basketbol oynamak, futbol oynamak ve gittiği yerlere hareket ve neşe götürmektir.


2. Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri nelerdir?


Cevap : Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri; sabırlı olmaktır ve bir şeyleri unutmayı bırakmalıdır.


3. Güçlendirmesi gereken yönleri için Sercan kimlerden yardım almıştır?


Cevap : Sercan güçlendirmesi gereken yönleri için sınıf ve rehber öğretmeninden yardım almıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Boş bırakılan yerlere güçlü yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Sabırlı bir insanım.
  • Arkadaşlarım ile çok iyi anlaşırım.
  • Sorumluluklarımı yerine getiririm.
  • Dürüst bir insanım.
  • Çalışkan bir insanım.
  • Bir toplumda lider olmayı kolaylıkla başarabilirim.

2. Boş bırakılan yerlere güçlendirilmesi gereken yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Açık sözlüyüm.
  • Bazen çok duygusal olabiliyorum
  • Yaratıcı değilim.
  • Pratik değilim.

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. Aşağıdaki form güçlü ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 Cevapları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 12-13-14 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Güçlü Yönlerimiz, İlgi Alanlarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Güçlü Yönlerimiz, İlgi Alanlarımız Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 12-13-14


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 12-13-14 TUNA Yayınları”

Soru : Arkadaşlarımızdan farklı olan ilgi alanlarımızın ve becerilerimizin neler olduğunu söyleyelim.


Kısa Cevap : “Arkadaşlarımızdan farklı olan ilgi alanlarımızın ve becerilerimizin neler olduğunu söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben futbol ve bilgisayar oyunları oynamaktan çok hoşlanıyorum. Bazı arkadaşlarım çizgi film izlemekten hoşlanıyor. Bazı arkadaşlarımız bulmaca ve kart oyunlarını seviyor.

Bazı arkadaşlarımız zeka oyunlarında çok başarılılar. Bazı arkadaşlarımız resim konusunda yeteneklidir. Bazıları ise güzel elbise tasarımı çizer ve bulurlar. Hepimiz farklı alanlarda başarılıyız ve farklı şeyler yapmaktan hoşlanıyoruz. Böylece ileride hepimiz farklı mesleklerde başarılı olacağız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


1) Aşağıdaki cümlelerden ilgi alanlarımıza ve becerilerimize uygun olanların sonundaki kutucukları işaretleyelim. İşaretlemediğimiz cümlelerdeki özellikleri geliştirmek için neler yapmamız gerektiğini söyleyelim.


Cevap :

  • Şiir yazmayı severim.
  • Çok güzel resim yaparım.
  • (X) Spor yapmaktan hoşlanırım.
  • Şarkı söylemeyi severim.
  • (X) Düşüncelerimi ve duygularımı anlatırken güzel konuşurum.
  • (X) İzlediğim bir filmin konusunu arkadaşlarıma kolayca anlatabilirim.

2) Aşağıdaki tabloda karışık olarak verilen sözcükleri kullanarak anlamlı cümleler kuralım.


a) başarımızı, için, güçlü, kullanmalıyız, yönlerimizi, artırmak,

Cevap :Başarımızı arttırmak için güçlü yönlerimizi kullanmalıyız

b)arkadaşlarımızın, takdir, yönlerini, olan, güçlü, etmeliyiz,

Cevap :Arkadaşlarımızın güçlü olan yönlerini takdir etmeliyiz

c) çalışmak ,ve , artırır, verimimizi, başarımızı, planlı

Cevap :Planlı çalışmak başarımızı ve verimimizi arttırır.

ç) güler, kibar, ve, davranmalıyız, arkadaşlarımıza ,yüzlü

Cevap :Arkadaşlarımıza kibar ve güler yüzlü davranmalıyız.


Soru : Güçlendirilmesi gerektiğini düşündüğümüz yönlerimizi geliştirmek için neler yapmalıyız? Örneklerle açıklayalım.


Kısa Cevap : “Güçlendirilmesi gerektiğini düşündüğümüz yönlerimizi geliştirmek için neler yapmalıyız? Örneklerle açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben ezberlemek konusunda yetenekliyim. Matematik dersini de çok seviyorum. İleride doktor olmak istiyorum. Ancak ezberleme ve matematik alanında kendimi geliştirmeliyim. Ezberleme metotlarını ve matematik alanında çalışmalıyım.

Ben resim çizmek konusunda çok yetenekliyim. Öğretmenlerim ve çevremdekiler yaşıma göre çok iyi resim çizdiğimi ve bu konuda becerim olduğunu söylüyorlar. Resim kursuna gitmeli ve resim hakkında bilgiler öğrenerek kendimi geliştirmeliyim.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 12-13-14 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları 


Değerli öğrencilerimiz ; İlkokulda yeni eğitim öğretim yılında Hayat Bilgisi ödevlerinizi kontrolü için siz değerli öğrencilerimizin ve velilerimizin çocuklarının ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla “3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu Hayat Bilgisi dersi öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları”

İlkokul “3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerin Hayat Bilgisi dersinde başarılı olması ve Hayat Bilgisi Ders kitabı ödevlerinizi kontrol etmesi için aşağıda sayfa cevapları ve metin cevapları eklenmiştir. “3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorabilir ve en kısa zaman içerisinde Hayat Bilgisi dersi öğretmeninden en iyi cevapları alabilirsiniz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı TUNA Yayınları


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: OKULUMUZDA HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Güçlü Yönlerimiz, İlgi Alanlarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımız Arkadaşlarımızı Nasıl Etkiler? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Arkadaşlarımızın Davranışlarının Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Arkadaşlıklarımızı Değerlerimizle Güçlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımızın ve Okulumuzun Krokisini Çizelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okulumuzun Bize ve Topluma Katkıları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okulumuzda Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30, 31


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okulumuzda Kendimizi Demokratik Yollarla İfade Edelim  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okulumuz Hepimizindir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mesleklerin Yaşamımızdaki Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: EVİMİZDE HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Aile Büyüklerimiz de Çocuktu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Komşuluk İlişkilerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Evimizin Bulunduğu Yerin Krokisini Çizelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Evimizdeki Görev ve Sorumluluklarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Evimizdeki Alet ve Teknolojik Ürünler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Evimizdeki Kaynakları Etkili ve Verimli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hayatımızı Planlayalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Aile Bütçemize Katkı Sağlayalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: SAĞLIKLI HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kişisel Bakım Yaparken Kaynaklarımızı Verimli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bilinçli Tüketici Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsimlere Özgü Yiyeceklerle Beslenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sağlıklı Beslenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Temizlik ve Hijyen Kurallarına Uyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: GÜVENLİ HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafik İşaret ve Levhalarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafik Kurallarına Uyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevremizdeki Kazalardan Korunalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Afet Veya Acil Durum Sonrasında Neler Yapalım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Güvenliğimiz Tehlikedeyken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Olağanüstü Durumlarda Güvenlik Tedbirleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Oyun Oynarken Güvenliğimize Dikkat Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 4. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: ÜLKEMİZDE HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yakın Çevremizdeki Yönetim Birimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Yönetim Şekli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevremizdeki Tarihi Doğal ve Turistik Yerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizi Geliştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ortak Mallarımızı Koruyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Milli Birlik ve Beraberlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sosyal Sorumluluk Projelerine Katılalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Atatürk’ün Kişilik Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Gelişmesine Katkıda Bulunan Kişilere Minnettarız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


6. ÜNİTE: DOĞADA HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bitki ve Hayvanların Yaşamımızdaki Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Meyve ve Sebzeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yönleri Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İnsanların Doğal Unsurlar Üzerindeki Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğayı ve Çevremizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Geri Dönüşüme Katkı Sağlayalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 187, 188, 189


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yönümüzü Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 190-191-192-193. Sayfa Cevapları, öğrencilerin yön bulma ve harita okuma becerilerini öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Yönümüzü Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda yönlerini bulma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 190, 191, 192, 193 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yönümüzü Nasıl Buluruz? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193


Düşünelim


Ali, okul panosunda yanda bulunan afişi gördü ve çok heyecanlandı. “Ben de bu yarışmaya katılmalıyım.” diye düşündü.


Soru : Ali gibi siz de bu yarışmaya katılmak isteseydiniz hangi bilgilere sahip olmanız gerekirdi? Neden?


Cevap :

Ali gibi ben de bu yarışmaya katılmak isteseydim yön bulma ve pusula ile ilgili bilgilere sahip olmam gerekirdi.

Çünkü bu yarışma katılımcıların pusula ve harita yardımıyla hedefleri bulduğu bir spordur.


Keşfedelim : Doğada Bir Gün


Ayşe ve babası hafta sonu köydeki tarlalarına gittiler. Babası tarlanın etrafına çitleri yerleştirirken Ayşe de ona yardımcı oldu. Tarla, köyden uzakta ve etrafında birçok arazinin olduğu yüksek bir alanda bulunuyordu. Ayşe buradan bakınca köyü göremedi. Köyün hangi tarafta olduğunu merak etti. Babası Ayşe’ye köyün kuzey yönünde olduğunu söyledi. “Etrafını dikkatle incelersen sen de köyümüzün bulunduğu yönü kolayca bulabilirsin.” dedi.


Soru : Görsele göre Ayşe kuzey yönünü nasıl bulabilir?


Cevap :

Görsele göre Ayşe Kuzey yönünü bulmak için güneşten yardım alabilir. Sağ kolumuzu doğuya yani güneşin doğduğu yere uzatırsak ,önümüz Kuzey i gösterir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


Soru : Bir sonraki derse gelirken sayfa 218’deki Ek 14’te bulunan gözlem formunu doldurunuz.


Cevap :

Gözlemcinin Adı Soyadı: Mehmet Dürüst.
Gözlem Tarihleri: Dün
Gözlem Yapılan yer (park, orman vb.): Park
Yön Bulma Yöntemleri

1. Yöntem:Güneşten yararlanma

(Çizim)

2. Yöntem:  Pusula

(Çizim)

Çizimi siz yapabilirsiniz.

3. Yöntem: Karınca Yuvaları

(Çizim)

Çizimi siz yapabilirsiniz.

4. Yöntem: Çubuk İle

(Çizim)

Çizimi siz yapabilirsiniz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları


Uygulayalım


Soru : Aşağıdaki kişilere yönlerini bulabilmeleri için ne yapmalarını önerirsiniz? Önerilerinizi boş bırakılan yerlere yazınız.


Yüksek bir yerdeyim. Hava açık ve güneşli. Yakınımda olan tek şey bastonum. Yönümü hangi yöntemle ve nasıl bulabilirim?


Cevap :

Gününü çubuk yöntemi ile bulabilirsin. Zemine dikilen bir çubukla gölge uzunlukları ve yönü tahmin ederek kullanabilir güneşin en tepede olduğu zamanda gölgenin en kısa olduğu uzunluk kuzeyi gösterir.


Fark etmeden uzaklaşmışım. Hava kapalı, etrafımda sadece çayırlar var. Yönümü hangi yöntemle ve nasıl bulabilirim?


Cevap :

Hava kapalı ise yanınızda bir pusula var ise pusula ile eğer pusula yok ise karınca yuvalarına bakarak yönünüzü bulabilirsiniz. Karıncalar yuvaları her zaman Güney yönüne göre yapar.


Oryantiring yarışmasındayız. Haritaya göre bitiş çizgisi güneyde. Acaba doğru yöne mi gidiyoruz?


Cevap :

Bunu eğer hava açık ise güneşe bakarak veya pusula yardımı ile öğrenebilirsiniz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


Değerlendirelim


Soru : Sayfa 218’deki Ek 14’te yaptığınız gözlem sonuçlarınıza göre aşağıdaki bölümleri doldurunuz.


Cevap :

Gözlem Yapılan Yer (Park, orman vb.):

  1. Park
  2. Orman
  3. Bahçe

Kullandığım Yöntem:

  1. Pusula
  2. Karınca Yuvası
  3. Güneş

Görsel Çizimim (Çizim üzerinde yön pusulasına göre yönleri gösteriniz.)


1. Hangi yöntemi veya yöntemleri daha kolay uyguladınız?


Cevap :

Güneş ve pusula yöntemlerini daha kolay uyguladım. Çünkü fazla düşünmeme gerek kalmadan yönümü daha rahat bulabildim.


2. Hangi yöntem veya yöntemler doğada yön bulmada sizce daha doğru sonuç veriyor? Neden?


Cevap :

Bence pusula yön bulmada doğada daha doğru sonuç veriyor. Çünkü diğer yöntemlerde belli bir süre sonra kafa karşılıklılığı yaşanabiliyor. Ancak pusula her zaman yanınızda ve yön sapmaları olsa bile size doğru yolu gösteriyor.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İsraf Etmemeliyiz Metni Cevapları Sayfa 54


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İsraf Etmemeliyiz Metni Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 54


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları”

Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Günlük hayatta yapılan yiyecek israfı ile ilgili gözlemlerinizi açıklayınız.


Kısa Cevap : “Günlük hayatta yapılan yiyecek israfı ile ilgili gözlemlerinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlük hayatta yapılan yiyecek israfların başında alınan fazla ekmekler gelmektedir. Bu ekmek israfını engellemek için sadece ihtiyacımız kadar ekmek almalı ve bayatlayan ekmekleri tatlı veya ısıtarak tekrar yemeliyiz.

Ayrıca günlük hayatta yapılan yiyecek israflarının bir diğeri de fazla fazla alınan meyve sebzelerin uzun süre kullanılmadıktan sonra çürümeye bırakılması da örnek olarak verilebilir. Bu yiyecek israfını engellenebilmesi için kullanılmayan meyve sebzenin tatlı veya benzeri olarak saklanması konserve yapılması örnek olarak verilebilir.


2. Ailenizde yiyecek israfını önlemek için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Ailenizde yiyecek israfını önlemek için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailemizde yiyecek israfını engellemek için konserveler tatlılar ve benzeri işlemler uygulanarak israfın önüne geçmeye çalışırız.

Bayatlayan ekmekleri tatlı yaparak ekmekleri fırınlayarak veya tekrar buzluğa koyarak ihtiyaç anında kullanılır ve israfın önüne geçilir.

Yiyecek kısmında israfı engellemek için gene meyve sebzelerin konserve şeklinde saklanması buzluğa atılması veya bunlardan tatlı yapılarak tekrar kullanılması israfın önüne geçmiş olan bir aileye sahibim.


3. Sizce artan yiyecekler nasıl değerlendirilebilir?


Kısa Cevap : “Sizce artan yiyecekler nasıl değerlendirilebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence artan yiyeceklerini değerlendirilmesi hem israfını engellemesi hem de ayrı bütçesi açısından çok önemlidir.

Artan ekmeklerin değerlendirilmesi için tatlı yapılması fırınlanarak çorbaların yanında servis edilmesi veya buzluğa koyularak tekrar kullanılması tost yapılması artan ekmek israfının önüne geçecektir.

Aynı şekilde meyve sebzelerin buzlukta saklanması tatlılarda kullanılması artan yiyeceklerin kullanılması açısından en iyi çözümlerden bir tanesidir.

Ancak en önemli etkenlerden bir tanesi sadece ihtiyacımız kadar olan yiyeceklerin temin edilerek kullanılması hem israfın önüne geçecek hem de bizim de çeşitli formüller üretmemize gerek kalmayacak en önemli etken olarak düşünüyorum.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 56-57 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarında Dikkatliyiz Metni Cevapları Sayfa 56, 57


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarında Dikkatliyiz Metni Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 56-57


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 56-57 MEB Yayınları”

Soru : Ortak kullanım alanlarında dikkat edilmesi gereken temizlik kuralları ile ilgili uyarı levhaları hazırlayınız. Bu levhalara slogan ya da özlü söz yazınız.


Cevap :

Okul  = çöpleri çöp kovasına atmalıyız, lavaboları temiz bırakmalıyız, sıraları tahtaları temiz ve güzel bir şekilde kullanmalıyız.

Hastane = yerlere çöp atmamalı çöpleri çöp kovasına atmalıyız, ayakkabılarımızın giderken çamurdan alınarak içeri girmeliyiz.

Park = çöpleri çevrede bulunan çöp kovasını atmalı, yiyeceklerimizi poşette muhafaza ederek çöpe atmalıyız.

Yemekhane = masaları temiz tutmalı, yemek tabaklarımızı düzgün bir şekilde kullanarak temizledikten sonra bırakmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Piknik Alanı = piknik bittikten sonra artık eşyalarımızı toplayarak çöp kovasına atmalıyız, çöpleri toplayarak kullandığımız alanı en iyi şekilde bırakmamız gerekir.

Tuvalet = ihtiyacımızı giderdikten sonra temiz bir şekilde yıkamalı ve temiz bırakmalıyız.

Kütüphane = yiyecek ve içeceklerimizin artıklarını çöp kovasına atmalı, masaları temiz bırakmalıyız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 56-57 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!