3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sosyal Sorumluluk Projelerine Katılalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sosyal Sorumluluk Projelerine Katılalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155 TUNA Yayınları”

Soru: Başka bir ülkede yaşamak durumunda olsak insanların bize nasıl davranmasını isterdik?


Kısa Cevap : “Başka bir ülkede yaşamak durumunda olsak insanların bize nasıl davranmasını isterdik?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Başka bir ülkede yaşamak durumunda olsaydık insanların bize sevecen, hoşgörülü ve misafirperver davranmalarını isterdik.

Onların kurallarını bilmediğimiz için bizi mazur gören, yardımcı olan insanlar olmalarını ister bize sevgi ve saygıyla yaklaşmalarını beklerdik.

Kabul görmek, yardımcı olunmak ve sevildiğini bilmek her insanı mutlu ve huzurlu eder. Bizler de sanırım o insanlardan bunu beklerdik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Savaş, yoksulluk gibi nedenlerle yaşanan göçler en çok çocukları etkileyerek mutsuz eder. Kendi ülkelerinden ayrılan çocuklar, gittikleri ülkenin dilini konuşmada zorluk çekebilirler. Arkadaş edinmede sorun yaşayabilirler. Bu durum onların mutsuz olmasına yol açabilir. Oysa her çocuğun mutlu yaşama, eğlenme, oyun oynama, eğitim alma gibi hakları vardır. Bu haklardan yararlanmaları için ülkemize zorunlu olarak göç eden çocuklara hepimiz yardımcı olmalıyız.

Onlara arkadaşça davranmalıyız. Göçmen çocuklara yardım etmek için öğretmenimizin liderliğinde bir sosyal sorumluluk projesi hazırlayalım. Böylece hep birlikte oyun oynamanın, paylaşmanın güzelliğini yaşayalım. Projemiz için oyuncak atölyesi düzenleyelim. Kullanmadığımız oyuncakları toplayalım. Atölyemizde farklı kültürlerden gelen arkadaşlarımızla bunları paylaşalım. Oyuncak atölyemize renkli kâğıtlar, fon kartonları, boya kalemleri gibi malzemeler getirelim. Renkli kâğıtlardan kâğıt katlama tekniğiyle uçak, kayık gibi oyuncaklar yapalım. Projemizde arkadaşlarımızla birlikte aşağıdaki gibi bir kâğıt katlama çalışması yapabiliriz.


Cevap :

Bu isteğinizi öğretmeninizle paylaşabilir arkadaşlarınızla beraber yapabilirsiniz.


2) Çevremizdeki farklı kültürlerden gelen arkadaşlarımızla kulaktan kulağa oynayalım. Onların dilimizi öğrenmesine katkı sağlayalım.


 Cevap :

Bu oyunu arkadaşlarınızla beraber oynayabilirsiniz.

Kulaktan kulağa oyunu oynanırken bir sözcük veya cümle belirlenerek diğer kişinin kulağına söylenir.

Herkes bu şekilde yanındaki kişinin kulağına söyler ve son olarak kişi duymuş olduğu sözü söyler.

İlk sözcüğü veya cümleyi söyleyen kişinin söylediği ile aynı olup olmadığına bakılır.


Soru: Ülkemizde yaşayan farklı kültürdeki insanların sorunları neler olabilir? Bu sorunlar için nasıl projeler düzenlenebilir?


Kısa Cevap : “Ülkemizde yaşayan farklı kültürdeki insanların sorunları neler olabilir? Bu sorunlar için nasıl projeler düzenlenebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde yaşayan farklı kültürlere sahip birçok insan vardır.

Diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de misafirperverlik ve hoşgörü sebebiyle yüzyıllar boyunca farklı kültürdeki insanlar buraya göç etmiş ve huzur içerisinde yaşamışlardır.

Ancak kendimiz açısından düşündüğümüz zamanda olduğu gibi o insanlar da buraya gelince kendilerinden farklı kültüre alışmakta zorluk çekebilirler.

Onun için onları benimsemeli fikirlerine saygı duymalı ve beraber ortak noktalarımızı keşfederek birbirimize alışmayı sağlamalıyız.

Bunun için seminerler, festivaller ve projeler düzenlenebilir kaynaşma sağlanabilir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Milli Birlik ve Beraberlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Milli Birlik ve Beraberlik Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153 TUNA Yayınları”

Soru: Millî ve dinî bayramlarımızı kutlarken neler hissederiz?


Kısa Cevap : “Millî ve dinî bayramlarımızı kutlarken neler hissederiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milli ve dini bayramlarımız bizim millet olarak bir arada tutan, bağlayan ve ortak Sevinç yaşatarak huzur hissettiren bayramlardır.

Hepimizin doğum günü bir gün evlilik gibi hayatında özel anıları olsa da milli ve dini bayramlar herkese aynı anda ortak duygular yaşatmakla çok özeldir.

Bu yüzden milli ve dini bayramlarımıza sahip çıkmalı bizi ayakta tutan ve geçmişimizi unutmamamızı sağlayarak devletimizi kuvvetlendiren bugünleri saygı ile karşılamalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Noktalı alana 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili duygularımızı ve düşüncelerimizi yazalım.


Kısa Cevap : “15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili duygularımızı ve düşüncelerimizi yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her mücadelede olduğu gibi vatandaşlarımızın başka ülkelerde görülmeyecek şekilde kahramanlık mücadele ile vermeleri her zaman bana gurur vermiştir.

Milletimiz yokluklar içerisinde bile düşmana ve bölünmelere karşı durarak kahramanlığını ve cesaretini bir kez daha göstermiştir.

Kurtuluş Savaşı’nda olduğu gibi içimizdeki kanın aynı olduğunu milletimiz göstermiştir.

Bir yandan gurur duyarken ,vatanımızın kurtulması beni sevindiriyor.

Bir yandan da şehit ve gazilerimizi düşününce ve olan ihanet beni çok üzmektedir.


2) Atatürk’ün millî birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili sözlerini bulalım. Aşağıdaki noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün millî birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili sözlerini bulalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün millî birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili sözleri

  • Bu memleket tarihte Türk’tü, bugün de Türk’tür ve sonsuza dek Türk olarak yaşayacaktır.
  • Türk milleti, tarihinle övün; çünkü senin ataların uygarlıklar kuran, devletler, imparatorluklar yaratan bir varlıktır. Sen, Anadolu denilen bu yurda sonradan gelme değil, ilk yerleşip uygarlık kuranların çocuklarısın. Fakat geleceğine güvenebilmek için, bugün çalışman gerekir; çünkü yalnız tarih övüncü bir meziyet sayılmaz.
  • Bir yurdun en değerli varlığı, yurttaşlar arasında ulusal birlik, iyi geçinme ve çalışkanlık duygu ve yeteneklerinin olgunluğudur. Ulus varlığını ve yurt erginliğini korumak için bütün yurttaşların canını ve her şeyini derhal ortaya koymaya karar vermiş olmak, bir ulusun en yenilmez silâhı ve korunma aracıdır. Bu sebeple, Türk ulusunun yönetiminde ve korunmasında ulusal birlik, ulusal duygu, ulusal kültür en yüksekte göz diktiğimiz ülküdür. Yüksek ve devrimci bir kültür düzeyine varmak için, önümüzdeki yıllarda daha çok emek vereceğiz. Pozitif bilimlerin temellerine dayanan, güzel sanatları seven, fikir eğitiminde yeteneği artmış ve yükselmiş olan erdemli, güçlü bir kuşak yetiştirmek, ana siyasamızın açık dileğidir.
  • Ulusun, içerde birliğinin hem belli, hem denenmiş olması, gelecek için en büyük güvençtir.
  • Bugünkü Türk milleti siyasal ve sosyal topluluğu içinde kendilerine Kürtlük fikri, Çerkeslik fikri ve hatta Lazlık fikri veya Boşnaklık fikri propaganda edilmek istenmiş vatandaş ve millettaşlarımız vardır. Fakat geçmişin istibdat dönemleri ürünü olan bu yanlış adlandırmalar, -birkaç, düşman âleti gerici, beyinsizden başka hiçbir millet bireyi üzerinde üzüntüden başka bir etki yapmamıştır. Çünkü bu millet bireyleri de bütün Türk topluluğu gibi aynı ortak geçmişe, tarihe, ahlâka, hukuka sahip bulunuyorlar. Bugün içimizde bulunan Hıristiyan, Musevî vatandaşlar, yazgı ve talihlerini Türk milletine vicdanî arzularıyla bağladıktan sonra kendilerine yan gözle, yabancı gözüyle bakılmak, uygar Türk milletinin soylu ahlâkından beklenebilir mi?

Soru: 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nün önemini söyleyelim.


Kısa Cevap : “15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nün önemini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü bütün milletimiz için büyük bir değer ve önem taşımaktadır.

15 Temmuz darbe girişimi sırasında hayatını kaybeden 240’ı Aşkın sivil, polis ve askere anmak için milli günümüz olarak ilan edilmiştir.

Türk milleti kahramanlığını ve cesaretini, ülkesinin bölünmeyeceğini bir kez daha bütün dünyaya göstermiş ve bütün dünyada emsali görülmeyecek bir kahramanlık ve cesaret örneği sergilemiştir.

Bu darbe girişimini engellemenin yanı sıra ülkemizin bölünmeyeceğini bütün dünyaya göstermek açısından da büyük önem taşımaktadır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ortak Mallarımızı Koruyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ortak Mallarımızı Koruyalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149 TUNA Yayınları”

Soru: Okul, cami, toplu taşıma araçları, otobüs durakları, park, stadyum gibi yerlerin ortak özelliği nedir?


Kısa Cevap : “Okul, cami, toplu taşıma araçları, otobüs durakları, park, stadyum gibi yerlerin ortak özelliği nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okul, cami, toplu taşıma araçları, otobüs durakları, park, stadyum gibi yerlerin ortak özelliği bütün insanların kullanımını açık ve korunması gereken ortak malları ve ortak kullanım alanları olmasıdır.

Bu alanlar herkesin ortak malı olduğu için kirletmemeli, çizmemeli ve zarar vermemeliyiz.

Kendi kişisel şahsi eşyalarımızı koruduğumuzdan daha çok özen göstermeli ve zarar görmemesi için elimizden geleni yapmalıyız.

Kişisel eşyalarımız zarar gördüğünde zarar gören sadece biz oluruz. Ancak bu gibi alanlardaki alanlar ve eşyalar zarar görünce herkesin hakkına girmiş olur herkesin malına zarar vermiş oluruz.

Bu yüzden çok dikkatli ve hassas davranmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Camiler ve okulumuzdaki sıralar milletimizin ortak mallarıdır. Aşağıda verilen noktalı alanlara bunları özenli kullanma ve koruma ile ilgili birer cümle yazalım.


Cevap :

Cami

  1. Camilerimize çöp atmamalıyız.
  2. Camilerimizin sularını ve elektriklerini gereksiz yere açmamalı tasarruflu kullanmalıyız

Sıra

  1. Sıralarımızı çizmemeliyiz
  2. Üzerlerinde zıplamamalı sıralarımızı kırmamalıyız

2) Ortak mallarımızın korunmasında arkadaşlarımızı bilinçlendirmek için bir slogan çalışması yapalım. Boş bırakılan alana belirlediğimiz sloganı yazalım.


Kısa Cevap : “Ortak mallarımızın korunmasında arkadaşlarımızı bilinçlendirmek için bir slogan çalışması yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Herkesin malıysa dikkatli davranmak düşer sana.

Dikkatli kullan senin değil, onun damalı değil, herkesin sen bunu bil


Soru: Milletimizin ortak mallarının neden özenli kullanılması gerektiğini söyleyelim.


Kısa Cevap : “Milletimizin ortak mallarının neden özenli kullanılması gerektiğini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milletimizin ortak malları, ortak kullanım alanları ve araçları toplumdaki her bireyin kullanımına açık olan herkesin kullanım hakkı olan yerlerdir.

Bu sebeple ortak kullanım alanlarında olan eşyalara ve alanlara saygılı davranmak, başkalarının özgürlük alanlarını kısıtlamamak bir gün vermiş oldukları paraya ve hizmete saygı duymak, bu alanları güzel bulma hakkını onlardan almamak adına önemlidir.

Her insanın gitmiş olduğu mekanı temiz ve düzenli bulmaktan mutlu olduğu gibi diğer insanların da bu hakkına saygı duymalı bu alanları temiz ve düzenli bırakarak sonradan gelecek olan insanlara güzel bir alan bırakmalıyız.

Bu alanlar devlet ve belediye bütçesi ile yapıldığı için insanların vergisinin buraya harcandığını unutmamalı , zarar vermemeliyiz.

Bizim sebebimiz ne buraya tadilat yapılacağına başka yerlere hizmet yapılması bütün insanlar açısından daha faydalı olacaktır.

Bunu da dikkate alarak eşyaları ve alanlara özenli ve dikkatli davranmalıyız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizi Geliştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizi Geliştirelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146 TUNA Yayınları”

Soru: Ülkemizi geliştirmek için bize düşen görev ve sorumluluklar neler olabilir?


Kısa Cevap : “Ülkemizi geliştirmek için bize düşen görev ve sorumluluklar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizi geliştirmek için bize düşen görev ve sorumluluklar tarihimizi öğrenmek, derslerimize iyi çalışmak, vatanımızı sevmek ve kollamaktır.

İleride mesleğimizi en iyi şekilde yaparak başarılı olmalı ülkemizin en iyi seviyelere çıkarıp temsil etmeliyiz.

Vatanına, bayrağına ve milli değerlerine bağlı insanlar olarak büyümeliyiz.

Değerlerimize sahip çıkmalı koruyup yaşatmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


Etkinlik Yapalım


Soru: Aşağıdaki cümlelerde verilenlerden hangilerini yaparsak ülkemizin gelişmesine katkı sağlarız? Doğru davranışların verildiği cümlelerin önlerindeki kutucuklara “✓” işareti koyalım.


Derslerde arkadaşlarımla konuşmam.
Okulumuzda düzenlenen millî bayram törenlerine katılırım.
Millî bayram törenlerinde görev almam.
Derslerime çok çalışarak vatanıma karşı sorumluluğumu yerine getiririm.
Evde üzerime düşen görev ve sorumlulukları eksiksiz ve en iyi şekilde yerine getiririm.
Derslerde öğrendiğim bilgileri evde tekrar ederim.
Evde oyuncaklarımı dağınık bırakırım.
Evde büyüklerime yardım etmem.
Ders sırasında öğretmenimi dikkatle dinlerim.
Her gün düzenli olarak kitap okurum.
Sınıf ve okul kurallarına uygun davranırım.
Vatanıma olan sevgimi yaşadığım çevreyi temiz tutarak gösteririm.
Çevreyi kirletenleri uyarmam.


Soru: Ülkemizin gelişmesi için okul yaşamımızdaki görev ve sorumluluklarımız nelerdir? Örneklerle açıklayalım.


Kısa Cevap : “Ülkemizin gelişmesi için okul yaşamımızdaki görev ve sorumluluklarımız nelerdir? Örneklerle açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Ülkemizin gelişmesi için okul yaşamımızdaki görev ve sorumluluklarımız

  • Tarihimizi ve milli kültürümüzü öğrenmek, yaşatmak
  • Derslerimizi en iyi şekilde anlayarak iyi bir meslek sahibi olmak
  • Okulumuzda düzenlenen milli bayram törenlerine katılmak
  • Verilen görevleri en iyi şekilde yerine getirmek
  • Öğretmenimizin sözünü dinlemek
  • Arkadaşlarımız ile iyi geçinmeye çalışmak
  • Ders sırasında öğretmenimize dikkatli dinlemek ve arkadaşlarımız ile konuşmamak
  • Verilen ödevlere eksiksiz bir şekilde yapmak
  • Düzenli olarak kitap okumak
  • Sınıf ve okul kurallarına uygun davranmak
  • Çevremizi temiz tutmaya özen göstermek
  • Hata yapanları güzel bir şekilde uyarmak

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevremizdeki Tarihi Doğal ve Turistik Yerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevremizdeki Tarihi Doğal ve Turistik Yerler Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları”

Soru: Tarihî, doğal ve turistik yerler dendiğinde ne anlarız?


Kısa Cevap : “Tarihî, doğal ve turistik yerler dendiğinde ne anlarız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tarihi, doğal ve turistik yerler dendiğinde gezilip görülmeye değer beraber gören yerleri anlarız.

Bu yerlerin bir kısmı doğal güzelliklerdir ki Kapadokya gibi veya deniz, şelale gibi doğa harikası yerlerdir.

Bir kısmı ise cami ,kilise, köprü gibi sanatsal değer taşıyan gezilip görülen ve insanlar tarafından yapılmış olan güzelliklerdir.

İnsanlar bu yerleri gezip görmekten keyif alır , ziyaret ederler.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


Etkinlik Yapalım


Soru: Çevremizde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerin fotoğraflarını bularak aşağıda verilen boşluklara yapıştıralım. Bu yerlerin adlarını altlarındaki noktalı alanlara yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları”

1) Tarihî eserin ne olduğunu söyleyelim.


Kısa Cevap : “Tarihî eserin ne olduğunu söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tarihi eserler yakın geçmişten veya tarih öncesi çağlardan günümüze kadar ulaşan ve değeri olan eserlerdir.

Bu eserlerin en önemli özelliği kadim uygarlıklar hakkında bize bilgiler vermeleri ve tarihe ışık tutmalarıdır.

Tarihi eserler geçmişte yaşayan toplumların inançları, ibadetleri ve din kuralları hakkında bizlere bilgiler denir.

Ayrıca tarihi eserler geçmişteki insanların kıyafetleri aksesuarları ve yapmış oldukları davranışlarla ilgili de bilgi verir.


2) Çevremizde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerin özelliklerini tanımanın bize ne kazandırdığını anlatalım.


Kısa Cevap : “Çevremizde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerin özelliklerini tanımanın bize ne kazandırdığını anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir milletin kendi kültürüne sahip çıkması ve tarihini öğrenerek önemsemesi yapılanları anlamak ve geleceğe yön vermek adına çok önemlidir.

Tarihimizi bilmek sanat eserlerimizi anlamak ve onları korumakla olur.

Tarihini kültürünü bilmeyen insanlar güçsüzleşir ve kendilerine yöneltilen suçlamalara bile karşılık veremez duruma gelir.

Bu yüzden çevremizde bulunan tarihi, doğal ve turistik yerlerin özelliklerini tanımak onları korumak, yaşatmak tarihimize sahip çıkmak, ve turist kazanarak madde kazanımlarda bulmak açısından çok önemlidir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Yönetim Şekli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Yönetim Şekli Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140 TUNA Yayınları”

Soru: Aşağıdaki şiiri okuyalım. Şiirden anladıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


29 Ekim

En güzel günümüzdür,
Demokrasi ürünüdür,
Atatürk’ün eseridir,
Yirmi Dokuz Ekimler.
Cumhuriyet kuruldu,
Türk’ün sesi duyuldu,
Törenlerle kutlandı,
Yirmi Dokuz Ekimler.

Fethi BOLAYIR


Cevap :

Sinirden anladıklarım 29 ekim’in çok önemli bir gün olduğu ve bugün de cumhuriyetin kurularak bizlere büyük bir bayram olduğudur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


Etkinlik Yapalım


Soru: Cumhuriyetimizin bize sağladığı hak ve özgürlüklerin yaşamımıza olan katkılarını düşünelim. Noktalı alana Atatürk’e bu konudaki duygu ve düşüncelerimizi anlatan bir mektup yazalım.


Kısa Cevap : “Cumhuriyetimizin bize sağladığı hak ve özgürlüklerin yaşamımıza olan katkılarını düşünelim. Noktalı alana Atatürk’e bu konudaki duygu ve düşüncelerimizi anlatan bir mektup yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ulu Önderimiz,

Cumhuriyetin kurulması bize en güzel ve şerefli bayram olmuştur.

Cumhuriyet bize birçok hak ve özgürlük getirmiştir. Cumhuriyetin getirdiği başarılar ve güzellikler hala bizimledir.

Cumhuriyetimizi koruyup yaşatacağımıza en içten duygularımızla söz veriyoruz.


1) Cumhuriyet yönetiminin ne olduğunu söyleyelim.


Kısa Cevap : “Cumhuriyet yönetiminin ne olduğunu söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cumhuriyet bir yönetim şeklidir.

Cumhuriyet son yıllarda özellikle Fransız ihtilalinden sonra ülkelerde yaygınlaşan bir yönetim biçimidir.

Demokrasilerin gelişmiş olduğu ülkelerin devlet biçimidir ve tüm dünyada yaşanan ekonomik, toplumsal vegül siyasal ve kültürel dönüşümdür.

Cumhuriyet yönetimi monarşi ve oligarşi kavramlarının zıttı bir yönetim biçimidir.

Cumhuriyet yönetim biçiminde monarşi yönetim biçiminde tam bir zıt olarak egemenlik halkın elindedir ve egemenlik hakkı belli bir kişi veya aileye ait değildir.


2) Cumhuriyetin kadınlara kazandırdığı hak ve özgürlükleri anlatalım.


Kısa Cevap : “Cumhuriyetin kadınlara kazandırdığı hak ve özgürlükleri anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cumhuriyet kadınlara erkeklerle beraber eşit haklarda eğitim görme imkanı sağlamış boşanma hakkı tanınmış velayet hakkı vermiş seçme ve seçilme hakkı vermiştir.

Yasalar zamanının gerekliliğine göre düzenlenmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 134-135-136 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yakın Çevremizdeki Yönetim Birimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yakın Çevremizdeki Yönetim Birimleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 134-135-136


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 134-135-136 TUNA Yayınları”

Soru: Mahallemizin veya köyümüzün muhtarından öğretmenimizin liderliğinde randevu alarak sınıfça onu ziyaret edelim. Bulunduğumuz yer için ne gibi hizmetler verdiğini öğrenelim.


Kısa Cevap : “Mahallemizin veya köyümüzün muhtarından öğretmenimizin liderliğinde randevu alarak sınıfça onu ziyaret edelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mahalle muhtarı köy ve mahalle tüzel kişiliğini temsil etmektedir.

Muhtar köyün veya mahallenin yol, köprü, Çeşme ve benzeri ortak mallarını inşa ettirir ve İnşa bulunan bu yerlerin bakım ve onarımını yaptırır.

Muhtar olan kişi köyde veya mahallede yapılması gereken işleri imece usulü ile gerçekleştirir.

Mahalle muhtarının görevleri yasalar ile belirlenmiştir ve muhtarlar devlet memuru statüsünde görev yapar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Yaşadığımız yerdeki muhtar, kaymakam ve valinin adları ile bunların görevlerini aşağıdaki noktalı yere yazalım.


Cevap :

Muhtar: 

  • mahalle veya görevli olmuş olduğu köyde düzeni sağlamak
  • Yol ,köprü gibi çalışmalarda bulunmak ve yapılan çalışmaları denetleyerek korumak.
  • Mahallenin yardım ve nüfus işlemleri ile ilgilenmek.

Kaymakam:

  • Valinin talimat verdiği emirleri yürütür.
  • Kalkın şikayetlerini dinleyerek ihtiyaçlarını saklar ve giderilmesi için önlemler alır
  • Törenlere başkanlık eder ve resmi ziyaretleri kabul eder
  • İlçede bulunan kamu kurumlarının çalışmaları arasında eşgüdümü sağlar

Vali:

  • İl bütçesini hazırlar
  • İl Özel idaresini denetler
  • Jandarma ve polisin görev yerlerini değiştirir
  • Kamu düzenini sağlar
  • Devlete bağlı olan kurumların denetimini yapar

2) Öğretmenimizin liderliğinde yaşadığımız yerin belediye başkanını ziyaret edelim.


• Ziyaretimizi yapacağımız günü ve saati beklemek için belediye başkanlığını arayarak randevu alalım.
• Belediye başkanımıza soracağımız soruları önceden bir kâğıda yazalım.
• Belediye başkanımıza hazırladığımız sorunları soralım. Aldığımız cevapları defterimize yazalım.
• Gezi dönüşünde sınıfımızda belediye başkanımızın görevleri ve çalışmalarıyla ilgili bilgileri anlatalım.
• Gezi sırasında kurallara uygun davranalım.


Cevap :

Bunu öğretmeninizle beraber yapmanız gerekmektedir.


Soru: Yaşadığımız yerleşim yerinin adını ve özelliklerini söyleyelim.


Kısa Cevap : “Yaşadığımız yerleşim yerinin adını ve özelliklerini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığım yerleşim yerinin adı Ankara’dır.

Ankara’nın özellikleri

  • Başkentimiz olması
  • İç Anadolu bölgesi’nde yer alması
  • Ülkemizin 2 büyük kenti olması
  • Önemli bir eğitim kenti olması
  • Çok geç alması
  • Anıtkabir’in burada olması

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 134-135-136 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 129-130 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 4. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 4. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 129-130


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 129-130 TUNA Yayınları”

4. ÜNİTEDE NELER ÖĞRENDİK?


A. Aşağıdaki sorularda doğru cevabın olduğu seçeneği işaretleyiniz.


1) Aşağıdaki çocuklardan hangisi trafik kurallarına uygun davranmaktadır?


A) Karşıdan karşıya geçerken yaya geçidini kullanırım.
B) Bisiklet giremez levhasının olduğu yerlerde bisiklet sürerim.
C) Trafikte kırmızı ışık yandığında karşıya geçerim. Yeşil ışık yandığında durur beklerim.


2) Aşağıdakilerden hangisi elektrikli alet ve araç gereçlerin güvenli kullanılması için uyulması gereken kurallardan değildir?


A) Kablosu kopan, yıpranan araçları kullanmamak
B) Elektrikli araçlar yerine pille çalışan araçlar kullanmak
C) Elektrikle çalışan araçların kablolarıyla ve prizlerle oynamamak


3) Aşağıda verilenlerden hangisi oyun oynarken uyulması gereken kurallardandır?


A) Trafiğe açık yollarda oyun oynamalıyız.
B) Bisiklet, kaykay, paten ve kızak gibi araçları hızlı kullanmalıyız.
C) Oyun oynarken oyun alanı dışına kaçan topun peşinden koşmamalıyız.


4) Aşağıdaki görevlilerin hangisine 112 Acil Çağrı Merkezi numarası aranarak ulaşılamaz?


A) İtfaiye B) Polis İmdat C) Doğal Gaz Acil


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


5) Yer kabuğunun derinliklerinde meydana gelen kırılma, kayma gibi nedenlerle yerin sarsılması sonucunda oluşan afet aşağıdakilerden hangisidir?


A) Deprem B) Heyelan C) Sel


B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların ise “Y” yazınız.


1) DYayalar trafikte kaldırımın yola uzak olan tarafından yürürler.

2) Y Bu levhayı gördüğümüzde bulunduğumuz yerde okul geçidi olduğunu anlarız.

3) Y Evde herhangi bir acil durum meydana geldiğinde arkadaşlarımızdan yardım isteriz.

4) DYangına neden olmamak için soba ve ocak gibi araçlara dokunmamalıyız.

5) D İnsanların bize zarar vereceğini hissettiğimizde bağırarak çevremizdeki insanlardan yardım isteriz.


C. Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlarıyla tamamlayınız.


(jandarma-yardım-polis-asansörleri-sakin-demir yolu-haşere)


1) Ev temizliğinde kullanılan deterjanlara ve ………………haşere………………….. ilaçlarına dokunmamalıyız.
2) Kaza durumunda ……………sakin…… davranarak kazazedenin çevresini boşaltırız.
3) Deprem anında …..asansörleri……….. kullanmamalıyız.
4) Kontrolsüz ……….demir yolu…… geçidi levhasını gören yayalar ve sürücüler karşıya geçerken dikkatli olmalıdır.
5) İl, ilçe ve belediye sınırları dışında güvenliğimizi …………jandarma…….. sağlar.
6) Akranlarımız bize şiddet uyguladığında öğretmenlerimiz ve ailemizden ……………….yardım………………… istemeliyiz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 129-130 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Oyun Oynarken Güvenliğimize Dikkat Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Oyun Oynarken Güvenliğimize Dikkat Edelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 126-127-128


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları”

Soru: Oyun oynarken arkadaşımızın bize nasıl davranmasını isteriz?


Kısa Cevap : “Oyun oynarken arkadaşımızın bize nasıl davranmasını isteriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun oynarken arkadaşımızın bize güzel davranmasını isteriz.

Arkadaşımızın bize karşı saygılı, hoşgörülü ve anlayışlı olmasını isteriz.

Bir hata yaptığımız zaman bize kızmadan uyarmasını, bir sıkıntı çıktığı zaman hoşgörü ile karşılamasını , yenildiğimiz zaman bizi teselli etmesini ve başarıya ulaştığımız zaman takdir etmesini isteriz.

Bizim bunları istediğimiz gibi arkadaşımızın da kendisine böyle davranılmasını istediğini unutmamalı ona bu şekilde davranmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


Etkinlik Yapalım


Soru: Aşağıda verilen resimleri inceleyelim. Resimdeki çocukların güvenlik amacıyla alınması gereken kurallara uyup uymadıklarını söyleyelim. Çocukların doğru ve hatalı davranışlarını noktalı alanlara yazalım.


Cevap :

1. Resimdeki çocuk trafiğe kapalı bir alanda kask ve dizlik ve dirseklik gibi koruma önlemlerini alarak oynamakta ve kuralları uyarak doğru yapmaktadır.

2. Resimdeki çocuk insanların yürüdüğü yerde kaykay sürmekte ve onları rahatsız ettiği halde aldırış etmemekle kurallara uymamış yanlış bir davranışta bulunmuştur.


1) Oyun oynamak için uygun alanlar nerelerdir?


Kısa Cevap : “Oyun oynamak için uygun alanlar nerelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun oynamak için uygun alanlar trafiğin olmadığı ve rahatça oyun oynamak için ayrılmış olan çocuk parkları çocuk bahçeleri, trafiğin geçmediği boş alanlardır.

Bu adamlar trafiğe kapalı olduğu için dikkat etmemiz durumunda herhangi bir kötü durumla karşılaşılmaz.

Ve çocuklar oyuna da alsalar bile güvenlik önlemlerini aldıktan sonra kaza yaşama riskleri düşüktür.


2) Bisiklet, kaykay, paten kullanırken nasıl giyinmeliyiz?


Kısa Cevap : “Bisiklet, kaykay, paten kullanırken nasıl giyinmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bisiklet, kaykay ve paten kullanırken düştüğümüzde ciddi yaralanmalar yaşamamak için koruyucu önlemler olan kask, dirseklik, bileklik takmalı kurallara dikkat etmeliyiz.

Ayağımıza dolaşacak kıyafetler giymemeye çalışmalı düşme durumunda yaralanmayı azaltmak için uzun kıyafetleri tercih edebiliriz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Olağanüstü Durumlarda Güvenlik Tedbirleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Olağanüstü Durumlarda Güvenlik Tedbirleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125 TUNA Yayınları”

Soru: Ne tür durumlarda güvenliğimizin tehlikede olduğunu hissederiz?


Kısa Cevap : “Ne tür durumlarda güvenliğimizin tehlikede olduğunu hissederiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Birileri tarafından takip edildiğini hissetme, kaybolma tehdit edilme, yangın, trafik kazası, deprem anı gibi durumlarda güvenliğimizin tehlikede olduğunu hissederiz.

Böyle durumlarda polis gibi acil yardım ekiplerinden yardım istemeli güvenliğimizi sağlamaya çalışmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Aşağıda karışık olarak verilen sözcüklerle anlamlı ve kurallı birer cümle kuralım. Verilen afet adlarına ait numaraları ilgili cümlelerin başlarındaki kutucuklara yazalım.


(deprem-akran baskısı-savaş)


uzak – balkon – merdiven – pencerelerden – dururuz – boşluklarından – ve


Cevap : Balkon, pencerelerden ve merdiven boşluklarından uzak durunuz.


uzak – çatışma – durmalıdırlar – alanlarından – çocuklar


Cevap :

Çocuklar çatışma alanlarından uzak durmalıdırlar.


yaşıtlarımız – şiddet – tarafından – ailemize – görürsek – anlatmalıyız


Cevap :

Yaşıtlarımız tarafından şiddet görürsek ailemize anlatmalıyız.


2) Verilen bilgilere göre bahsedilen afet ve acil durumun adını noktalı alana yazalım.


• Bu afet ve acil durumda evdeysek üst katlara, dışarıdaysak yüksek bir yere çıkmalıyız.


Cevap : Sel


• Bulunduğumuz yerdeki masa veya sıranın altına sığınarak diz çökmeliyiz. Başımızı ve boynumuzu bir elimizle korumalıyız. Diğer elimizle eşyayı tutmalıyız.


Cevap : Deprem


1) Depremin zararlarından korunmak için neler yapmamız gerektiğini söyleyelim.


Kısa Cevap : “Depremin zararlarından korunmak için neler yapmamız gerektiğini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Depremin zararlarından korunmak için balkon, merdiven boşlukları ve asansörden uzak durmalı deprem sakinleşinceye ve bitinceye kadar çok kapan tutun tekniği ile önceden belirlemiş olduğumuz güvenli alanlara gitmeliyiz.

Yanan bir ocak varsa onu kapatmalı deprem durunca binamızı artçı sarsıntılardan korunmak için hemen terk etmeliyiz.

Güvenli bir şekilde binamızı tahliye ettikten sonra ailemizle beraber toplanma alanlarına gitmeli, acı sarsıntılara yakalanmamak için 48 saat boyunca binamıza girmemeliyiz.


2) Akran baskısına karşı yapmamız gerekenleri anlatalım.


Kısa Cevap : “Akran baskısına karşı yapmamız gerekenleri anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Akran baskısına karşı dikkatli olunmalı ve onların bizi yönlendirmesine izin vermemeliyiz.

Biz de dalga geçmeleri durumunda onlara kulak asmamalı ve üzüldüğümüzü göstermeyerek sakin ve ne durmaya çalışmalıyız.

Hemen öğretmenimize veya ailemize haber vermeli bu tür insanlardan uzak durmalıyız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!