3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 59

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 59


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı  4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları


“Zelve, Kapadokya bölgesinin en eski ve en uzun süre kullanılmış yerleşim yeridir. Hristiyanlığın bölgede ilk yayılmaya başladığı yer olarak bilinir. İçinde manastırlar, kiliseler ve yerleşim yerleri bulunmaktadır. Bölge, Hristiyanlık döneminin sona ermesinden sonra da 1950’li yıllara kadar köy olarak kullanılmıştır. O yıllarda kaya evler içinde yaşayan insanlar, daha sonra vadiye 2 km uzaklıkta kurulan Zelve köyüne taşınmışlardır.”


(İlk dört soruyu yukarıdaki metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi bu metinle ilgili söylenemez?


A) Metin, bilgilendirici bir metindir.
B) Metinde bir olay örgüsü yoktur.
C) Metin, öyküleyici bir metindir.


Soru: 2. Metindeki hangi kelimenin yazımı yanlıştır?


A) km B) hıristiyanlık C) Kapadokya


Soru: 3. Aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?


A) Metinde virgül işareti, eş görevli kelimeleri ayırmak için kullanılmıştır.
B) Metinde kesme işareti, bir kısaltmaya gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.
C) Metinde virgül işareti, uzun cümlelerde özneyi belirlemek için kullanılmıştır.


Soru: 4. Aşağıdaki hangi iki kelimenin zıt anlamlısı metinde geçmektedir?


A) Yeni – yakın
B) Uzun – yeni
C) Önce – kasaba


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi “Tanıtım yapmak amacıyla hazırlanan bir kitapçıktır.” açıklamasının sorusudur?


A) Afiş nedir? B) Broşür nedir? C) Harita nedir?


Soru: 6. “Türkiye’nin Kültür ve Tarih Değerleri” başlıklı bir metnin içeriğinde aşağıdakilerden hangisi yer alamaz?


A) Eyfel Kulesi
B) Karagöz ve Hacivat
C) Mimar Sinan


Soru: 7. Aşağıda verilen yazım kurallarından hangisi hatalıdır?


A) Saray, köşk, han, kale, köprü, kule, anıt vb. yapı adlarının bütün kelimeleri büyük harfle başlar.
B) Mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri küçük harfle başlar.
C) Yer adlarında ilk isimden sonra gelen ve deniz, nehir, göl, dağ, boğaz vb. tür bildiren ikinci isimler büyük harfle başlar


Soru: 8. “Bir kelimenin doğru yazımını öğrenmek için ………… bir kelimenin anlamını öğrenmek için ……….. bakarız.”

cümlesinde boş bırakılan yerlere sırasıyla gelebilecek kaynaklar hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) Sözlük – yazım kılavuzu
B) Yazım kılavuzu – deyimler ve atasözleri sözlüğü
C) Yazım kılavuzu – sözlük



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 60-61-62

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 60, 61, 62


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 60-61-62


(İlk iki çalışmayı yukarıdaki metne göre yapınız.)


Soru: 1. Keloğlan, “Ben Bir Garip Keloğlan’ım” şarkısıyla kendini tanıtmak istiyor. Sahip olduğu özellikleri konuşma balonuna yazarak ona yardımcı olunuz


Cevap: Ben bir garip Keloğlan’ım mutlu, yoksul saf Anadolu delikanlısıyım.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru: 2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ”Y” yazınız


Cevap:

(D) Keloğlan masalları, millî kültür ögelerimizdendir.
(Y) Keloğlan ve annesi yoksul oldukları için mutsuzdurlar.
(D) Keloğlan, karşılaştığı olumsuz durumlardan mizahi yönü, zekâsı ve hazırcevaplığı ile genelde zarar görmeden kurtulur.
(Y) Keloğlan masalları mutlu sonla bitmez.
(Y) Keloğlan; saf, hayalperest, biraz tembel ama oldukça dürüst bir masal kahramanıdır.


Soru: 3. Aşağıdaki metinde yay ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap:

Bir varmış (,) bir yokmuş (.) Evvel zaman içinde (,) kalbur saman içinde uzak bir ülkede Keloğlan ve annesi varmış (). Annesi onu çok sever (”) Kel oğlum (,)

keleş oğlum (,) canımın içi oğlum (,) büyü de anana bak (;) Anan yaşlanıyor a oğlum (.)(”) dermiş (.) Anası bunu söyledikçe keloğlan hoplar zıplar ,() şımarır ve (”) A benim canım anam (,) gözümün nuru anam (,) hele sen bir yaşlan (;) Keloğlan bakar anam (.) (”) diye cevap verirmiş (.)

Bir gün annesi komşuya gitmek için evden çıkmış (,) çıkarken de Keloğlan’a
tembihlemiş. (…)


Soru: 4. Yukarıdaki (3. çalışmada verilen) metin, bir Keloğlan masalının hangi bölümünden alınmış olabilir? İşaretleyiniz.


A) Serim (başlangıç) B) Düğüm (olay) C) Çözüm (son)


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi, masalların sonunda tekrarlanan bir masal tekerlemesidir? Kutucuğa “X” işareti koyunuz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru: 6. Aşağıda, cirit oyununu anlatan bir metne ait cümleler karışık olarak verilmiştir. Cümleleri anlamlı bir metin oluşturacak şekilde numaralandırınız


Cevap:

  • (3) Bu ilgi, eski yıllardan bu yana sürmektedir.
  • (1) Cirit, iki takımın at koşturup birbirine değnek atmasıyla oynanan bir oyundur.
  • (2) Bu ata yadigârı sporumuz, yabancıların da ilgisini çekmektedir.
  • (5) Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde hâlâ oynanmaktadır.
  • (4) Orta Asya’dan geldiği şekliyle nesilden nesile aktarılmaktadır.
  • (6) Tüm bu ilgi ve duyulan merak cirit oyununun günümüze kadar varlığını korumasını sağlamıştır.

Soru: 7. Yukarıdaki çalışmada (6. çalışma), kesme işareti, altta verilen görevlerden hangisiyle kullanılmıştır? “X” işareti ile belirtiniz.


Cevap:

(X) Özel adlara gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.
() Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.


Soru: 8. Aşağıda alt alta sıralanan kelimelerden ikisi eş anlamlıdır. Eş anlamlı kelimeleri bulup aynı renge boyayınız


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları”

Soru: 9. Daha önce yaptığınız 3. çalışmadaki metin parçasını, bir A4 kâğıdına yazınız. Ardından Keloğlan masallarının özelliklerine uygun olarak metni devam ettirip tamamlayınız


Masalınızda;
• Yazım ve noktalama kurallarına uymaya,
• Masallarda yer alması gereken unsurları (tekerleme vb.) kullanmaya,
• Türkçe kelimeleri tercih etmeye,
• Olayları sırasına göre anlatmaya özen gösteriniz.


Cevap:

Aman oğlum evimiz sana emanet ben komşuya gidiyorum der. Keloğlan annesine tamam der ama evden çıkar ve gezmeye gider. Eve geldiği zaman hırsız girdiğini görür. Hemen evi toplar. Annesi gelir eve ne olduğunu sorar Keloğlanda annesine anlatır. Hatasını söyler. Evde çalınan eşyaları da iyi niyeti ve zekasını kullanarak bulur. Ama bu Keloğlana büyük ders olmuştur.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Mektup Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 64-65-66-67


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki sembollerin anlamlarını altlarına yazınız. Anlamını bilmediğiniz semboller varsa aile üyelerinizden yardım isteyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları”

Soru: 2. Aşağıda, geçmişten günümüze kullanılan bazı iletişim araçlarını ve yollarını anlatan görseller verilmiştir. Bunların neler olduğunu aşağıya yazınız. Bunların dışında bildiğiniz başka iletişim yolları varsa onları da ekleyebilirsiniz.


Cevap: Santral telefon, telsiz, radyo, telgraf, fax, televizyon, internet, akıllı telefon


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda, mektubun ne olduğunu açıklayan bir cümle, karışık olarak verilmiştir. Cümleyi doğru şekilde düzenleyiniz.


Cevap:

Birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için zarfa konulmuş yazılı kağıt.


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Mektup” adlı metne göre cevaplayınız.
• Mektubu yazan kişi, mektubunu yazdıktan sonra neler yapmıştır?


Cevap: Mektubu zarflayıp pul yapıştırmıştır. Sonra postaneye götürmüştür.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru:  Mektubu yazan kişi, kime ve neden mektup yazmıştır?


Cevap: Gurbette olan babasına yollamak bir çocuğa yazdırmıştır


Soru: Mektubu yazan kişinin dileği nedir?


Cevap: Babasından hemen cevap gelmesi


Soru: Şiir kaç bölümden oluşmaktadır?


Cevap: 4 bölümden oluşmaktadır.


Soru: Aşağıdakilerden hangisi bu şiir için en uygun başlıktır?


 A) Babama Mektup B) İletişim C) Haberleşme Araçları


3.Çalışma


Soru: Bir aile büyüğünüze, mektupla ilgili merak ettiğiniz bir konuda soru hazırlayınız. Sorunuzu ve aldığınız cevabı aşağıya yazınız.


Cevap:

SORU: Mektup yazmak sizi mutlu eder miydi?

CEVAP: Mektup yazmak şimdiki mesajlaşmaktan daha güzel gelirdi. Bütün samimi duygularımızı yazarak heyecanlı bir şekilde mektuba yanıt gelmesini bekliyorduk.


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki Mors alfabesi çizelgesinden yararlanarak adınızı yazınız.


Cevap: – – . . / . . – /. – . . / . – / . – . . = Zülal


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen sembollerle anlamlarını eşleştiriniz. Altta verilen boş sembol alanına bir sembol de siz çiziniz ve sembolünüzün hangi amaçla kullanıldığını yazınız. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki yönergeleri inceleyerek çalışmayı yapınız


1. Bir A4 boyutunda kâğıt al.
2. Kâğıdı düzgünce katla. İlk baştaki kâğıdın yarısı büyüklüğünde bir dörtgen elde etmiş olmalısın.
3. Kâğıdın sol ve sağ yanını bantla birleştir. Bant kullanarak dörtgenin iki açık kenarını güzelce kapat, üstü açık kalsın.
4. Üst kısmı aşağı katlayarak kapak yap. Dörtgenin açıkta kalan kenarını
aşağı kıvırarak küçük bir kapak yaptığında zarfın hazır olacak.


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmanız gerekmektedir.


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görseli inceleyip vermek istediği mesajı belirleyiniz. Daha sonra, bir A4 kâğıdına, bu mesajdan hareketle görseldeki kişilere de yer vererek serim, düğüm, çözüm paragraflarından oluşan bir hikâye yazınız.


Cevap:

Teknolojinin Esirleri

Teknoloji gelişimi ile dünyanın dengesi de değişmiştir. İnsanlar farklılaşmış hayatları asosyal bir yaşantıya dönmüştür.
Teknoloji insanları esir almış duruma gelmiştir.

İnternetin olması insanlar için yararlı olsa da zararlı yanları da bulunmaktadır. İnsanlar telefon tablet gibi araçlara yönelip buralarda sosyal medya ile zamanlarını geçirmektedirler. Burada geçirilen zaman ile insanlar birbirlerinden uzaklaşmaya başlamış ve asosyal bir yaşantıya geçmişlerdir.

Bundan kurtulmak için de bu araçlardan biraz uzak kalmamız gerekmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 123, 124, 125


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125


Soru: 1. Şiirdeki çocuk aşağıdakilerden hangisi olabilir? İşaretleyiniz. Görsellerin altındaki yazma alanına, çocukların nasıl olduğunu ifade eden kelimeler (mutlu, sağlıklı, hasta, yorgun, mutsuz vb.) yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

Soru: . Şiirdeki çocuk hangi kişisel bakımlarını yapıyor? Siz hangi kişisel bakımlarınızı yapıyorsunuz? Tabloda işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru: 3. Okuduğunuz şiire içinde “sağlık’’ kelimesinin geçtiği bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap: SAĞLIKLI OLMAK


Soru: 4. Aşağıda hakkında bilgi verilen spor dallarının ne olduğunu noktalı yerlere yazınız. 


Cevap:
Hentbol : Elle oynanan bir oyundur. Takımlar 7 kişiden oluşur. Genellikle kapalı spor salonlarında oynanır. Amaç, topu rakip takımın kalesine atmaktır.
Tenis : Raket ve topla iki kişi arasında ya da ikişer kişilik iki
takım arasında oynanan bir spordur. Oyuncular raketleri ile içi boş lastik
bir topu ağ üzerinden rakibin sahasına atmaya çalışır.
Buz Hokeyi : Buzun üzerinde iki takımla oynanan bir spor veya oyundur.
Oyuncular patenlerini giyip sopalarıyla diski kontrol etmeye çalışırlar. Diski kaleye
sokarak sayı bulurlar. Takımda biri kaleci olmak üzere altı oyuncu molasız oynar.


Soru: 5. Aşağıda verilen her cümlede size uygun emojiyi işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı” Sayfa 124 Cevapları”

Soru: 6. Siz aşağıda verilen metindeki durumu yaşayan bir takımın antrenörü olsaydınız motivasyonu sağlamak ve karşılaşmadan galibiyetle ayrılmak için takımınıza neler söylerdiniz? Aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap: Bu maçı alırsak bizler için çok önemlidir. Fakat sporda yenmek de var yenilmek de sizler çok çalıştınız ve elinizden geleni yapmalısınız. Yenseniz de yenilseniz de benim gözümde en iyi oyuncularsınız.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki cümleleri, 6. çalışmada verilen metne göre tamamlayınız. Her cümlede, ayraç içindeki kelimelerden birini seçiniz


Cevap:
Müsabaka kelimesi, metinde geçen yarışma (yarışma / aktivite) kelimesinin eş anlamlısıdır.
• Metinde, hem kazanmak kelimesi hem de bu kelimenin zıt anlamlısı olan ……
kaybetmek (yenmek / kaybetmek) kelimesi kullanılmıştır.
• Metinde geçen iyi ve kötü kelimeleri, zıt anlamlı (zıt anlamlı / eş
anlamlı) kelimelerdir.
• Metinde eş anlamlı (eş sesli / eş anlamlı) kelime kullanılmamıştır


Soru: 8. Aşağıda giriş bölümü verilmiş olan metinden hareketle bir hikâye yazınız. Bu hikâyeyi yazmadan önce, sakız ağacı hakkında bilgi edinmeyi sakın unutmayınız!


Cevap:

Siz hiç sakız ağacı gördünüz mü? Size bir sır verelim. Biz, onlarca kavak ağacı arasından yeşeren minicik bir tane gördük. Bu minik fidan, yanı başındaki upuzun kavaklar gibi uzayıp büyümeyi, onlarla arkadaş olmayı düşlüyordu. Ancak kavaklar onu aralarına almak istemedi çünkü bu gizemli ağaç onlara hiç benzemiyordu.

Sakız ağacı yapısal olarak kendini hızla yenileyebilen bir ağaç türüdür. Herhangi bir yangın durumunda bile kısa zamanda kendini yenileyebilir. Ayrıca kökleri derinlere kadar indiği için erozyona karşı etkilidir. Bu nedenle doğa dostu bir ağaç türüdür. Sakız ağacını ilk defa geçen yaz gittiğimiz ada da gördük. Ağaca baktım ve ağlıyordu. Yanına gidip ne olduğunu sordum. Sakız ağacı bana kavak ağaçlarının onu yanlarına almadıklarını söyledi. Benden bundan dolayı kavak ağaçları ile konuştum. Onlar da benim konuşamam ile sakız ağacını aralarına aldılar.

Bu sayede sakız ağacı çok sevindi ve o ağaçların arasında tek farklı olan ve değerli olan ağaç oldu.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İletişim Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıdaki kavram havuzunda, iletişimle ilgili kavramları bulup işaretleyiniz. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 68 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 68 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız

• www.eba.gov.tr adresinden öğrenci girişi yapınız.
• Arama çubuğuna “iletişim” yazınız.
• Açılan sayfada, yanda görseli verilen ilk videoyu izleyiniz.


1.Çalışma


Soru: Videoyu izlerken belirlediğiniz anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra, TDK Türkçe Sözlük’ten bu kelimelerin anlamlarını öğrenip gerekli düzeltmeleri yapınız


Cevap:
Alıcı: Kendisine bir aracı ile bir şey gönderilen kimse
İletişim: Kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi, duygu, düşünce, bilgi ve haberlerin, akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması
Verici: Vermeye hazır olan ve veren, verme yanlısı
İleti: Söz ya da yazıyla gönderilen ve belli bir anlamı olan haber


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları, “İletişim” adlı videoya göre cevaplayınız.
• Bu videoda ne hakkında bilgi verilmektedir?


Cevap: İletişimin nasıl gerçekleştiği anlatılmaktadır.


Soru: Karşımızdakini tam olarak anlayabilmek için neler yapmalıyız?


Cevap: Empati yapmamız gerekmektedir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru: Olumlu iletişim kurabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap: Karşımızdaki insanı kıracak sözleri söylememeliyiz. Onun düşüncelerine de saygı duymalıyız.


Soru: Empati nedir? Ne işe yarar?


Cevap: Kendimizi karşıdaki kişinin yerine koymak demektir.


3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki açıklamada boş bırakılan yeri, videoda geçen atasözlerinden uygun olanla tamamlayınız.


Cevap: En sevdiğim arkadaşımla bazen aynı fikirde olmuyoruz ve tartışıyoruz. Böyle durumlarda tatlılıkla, yumuşak ve gönül okşayıcı bir şekilde konuşarak arkadaşımı ikna etmeye çalışıyorum. Çünkü atalarımızın bu konuda söylediği ”Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır” atasözünün gücüne inanıyorum


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görselde anlatılmak istenen sorun nedir? Siz, böyle bir sorunu nasıl çözersiniz? Yazınız.


Cevap: Karşımızdaki insan konuşurken onu dinlememezlik yapmamalı ona kıracak hareket ve sözlerden kaçınmalıyız.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Birini dinlerken aşağıdakilerin hangilerini uyguluyorsunuz? İşaretleyiniz. İşaretlediklerinizi dikkate alarak iyi bir dinleyici olup olmadığınız konusundaki düşüncenizi uygun kutucuğa “X” işareti koyarak belirtiniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: Aşağıda çocuğuyla konuşan bir annenin farklı iki konuşması verilmiştir. Doğru iletişim dilini kullanan anne görselini boyayınız


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları”

7.Çalışma


Soru: Aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek onlara “İletişim nedir ve nasıl olmalıdır?” konusunda bir konuşma yapınız. Öğrenmiş olduğunuz kuralları konuşmanızda uygulayınız. Daha sonra, aile içinde doğru iletişim kurup kurmadığınızı hep birlikte değerlendirerek eksiklerinizi gidermek için çalışmanızı tekrar ediniz.


Cevap: İletişim nedir ve nasıl olmalıdır?


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 72 Cevapları


8.Çalışma


Soru: Aşağıda bazı noktalama işaretlerinin kullanım alanları verilmiştir. Bu kullanım alanlarına örnek olabilecek birer cümle yazınız


Cevap:
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak
için nokta işareti konur.
→ Türkiye Cumhuriyeti 29.10.1923 tarihinde kurulmuştur.
• Konuşma çizgisinden sonraki alıntı cümlesinin bitimine konur.
→ -Bugün eve geç geleceğim, dedi.
• Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır. Buna konuşma çizgisi de denir.
→ — Eski şehri gezdin mi?
• Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine getirilen ekleri ayırmak için konur.
→ Nebahat Hanım’ın evi çok güzel
• Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
→ 

  • Ayşe bugün okula geç gel-
  • di.


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 73

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 73


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru: 1. “Daha sonra tilki ile keçi arkadaş olmuşlar. İki arkadaş kuyunun yanından geçerken su içmek istemişler. Susuzluklarını gidermek için…”
cümleleri bir metnin hangi bölümünden alınmış olabilir?


A) Serim B) Düğüm C) Çözüm


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi bir mektupta bulunmaz?


A) Tarih
B) Hitap ifadesi
C) Başlık


Soru: 3. Stres kelimesinin anlamı dikkate alındığında, aşağıdaki kelimelerden hangisi bu kelimeye Türkçe karşılık olarak kullanılabilir?


A) Bunalım
B) Gerilim
C) Kaygı


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi günümüzde ortaya çıkan yeni bir iletişim yoludur?


A) Mektup B) e-posta C) Telgraf


Soru: 5. “İyi bir dinleyici …………………….” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelemez?


A) Karşısındakini dinlerken vereceği cevabı düşünmelidir.
B) Söz kesmemelidir.
C) Dikkatini konuşan kişiye vermelidir.


Soru: 6. Aşağıdaki karikatürün vermek istediği mesaj nedir?


A) Teknoloji sayesinde bilgiye kolayca ulaşılır.
B) Teknoloji, insanların hayatını ele geçirmiştir.
C) Teknoloji çok hızlı gelişmektedir


Soru: 7. “Dedem, ‘Biz havadisleri bir gün sonra gazeteden okuyorduk. Olaylardan şimdiki gibi tez haberdar olamıyorduk.’ dedi.” cümlesinde altı
çizili kelimelerin yerine kullanılabilecek kelimeler hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) Olay – çabuk
B) Haber – süratli
C) Konu – erken


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktalama yanlışı yapılmıştır?


A) Eyvah mesajımı yanlış kişiye gönderdim!
B) Eve geldi mi onunla sohbet edeceğim?
C) Telefonu eline alan annem, – Bir daha bizi rahatsız etmeyin, dedi.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 15-16-17

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 15, 16, 17


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 15-16-17


Soru: 1. “Kuluçka, eşelenmek, kapsül, folluk” kelimelerinin anlamını sözlükten bularak bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük sıralamasına göre aşağıya yazınız.


Cevap:
Eşelenmek: bulunduğu yeri kendi kendine kazıp karıştırmak.
Folluk: tavukların yumurtlaması için hazırlanmış, içinde fol bulunan yer
Kapsül: bir şişenin ağzını ve mantarının üstünü örten madeni başlık
Kuluçka: civciv çıkarmak üzere yumurta üzerine yatmış ya da yatmak üzere kızmış durumda olan ya da yeni civciv çıkarmış bulunan dişi kuş ya da dişi kümes hayvanı


Soru: 2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız


Cevap:
(D) Sürpriz yumurtayı kendi yumurtası sanan tavuk, yumurtadan çıkan oyuncağa yavrusu gibi davranmıştır.
(Y) Tavuk, kendi civcivleri olmadığı için yumurtadan çıkan robotu sahiplenmiştir.
(D) Neye emek verirsek o bizim için değer kazanır.
(D) Metindeki olay bir çiftlikte geçmektedir.
(D) Tavuğun robotu yanından ayırmaması gerçekte yaşanılabilir bir durum değildir.
(Y) Hikâyenin baş kahramanı gözlemeci teyzedir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru: 3. Aşağıdaki görselleri metnin akışına göre numaralandırınız


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

Soru: 4. Metne ait “2. Baskı, İstanbul, Feridun Oral, Yapı Kredi Yayınları, Bir Lokmalık Masallar” bilgilerini, aşağıdaki “kaynakça” bölümünde, kitabınızın “kaynakça” bölümüne uygun olarak düzenleyiniz.


Cevap: Kaynakça: Bir Lokmalık Masallar, Feridun Oral, Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, İstanbul.


Soru: 5. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “anlayış, yardım etmek, saygı, ya da, sevgi, ama” ifadelerinden uygun olanları yazınız.


Cevap:
• İnsan olarak birçok hakka sahibiz ama çoğu kişi bu haklarını bilmiyor.
• Bu dünyada barış içinde yaşayabiliriz ya da savaşarak hem kendimize hem de dünyaya zarar verebiliriz.
• İnsanların birbirine saygı göstermesi o kadar mı zor?
• Okulda bir arkadaşım sıkıntı yaşadığında ona yardım etmek isterim.


Soru: 6. Aşağıda bir dörtlüğün dizesi verilmiştir. “saygı, sevgi, anlaşmak, iyilik, mutluluk” kelimelerinden en az ikisini kullanarak dörtlüğü tamamlayınız ve dörtlüğe bir başlık yazınız.


Cevap: Sevgi
Birbirimizi anlamamız için
İlk önce dinlememiz gerekir
Aramızda sevgi olmalı
Bunun başında da saygı gelir.


Soru: 7. Aşağıdaki kelimelerden yanlış yazılmış olanı işaretleyiniz


A) Kiprik B) Sürpriz C) Yalnız


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru: 8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını karşılarına yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları”

Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ünlem işareti kullanılmalıdır? İşaretleyiniz.


A) Acaba dedemler bize gelecek mi
B) Çabuk oradan uzaklaş
C) Her defasında aynı sorunla karşılaştım


Soru: 10. Aşağıda verilen ifadelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap:
• Pelin ve Alper bu sabah Kayseriye gitti.
→ Pelin ve Alper bu sabah Kayseri’ye gitti.
• Annem, sağlık bakanlığında çalışıyor.
→ Annem, Sağlık Bakanlığında çalışıyor.
• Selin, kedisi ponçiyi bir barınaktan sahiplenmiş.
→Selin, kedisi Ponçi’yi bir barınaktan sahiplenmiş.
• Tolstoy’un erik çekirdeği adlı kitabını okuyorum.
→Tolstoy’un Erik Çekirdeği adlı kitabını okuyorum.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 74-75-76

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 74, 75, 76


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 74-75-76


Soru: 1. Bu metnin başlığı sizce ne olmalıdır? Metnin üst kısmında belirtilen yere yazınız.


Cevap: İnsanlar ve İletişim


Soru: 2. İnsanoğlu geçmişte hangi yollarla iletişim kuruyordu? Yazınız.


Cevap: Beden dili, el kol hareketleri, mimikler, ateş yakarak, duman çıkararak, mağaralara resim çizerek iletişim kurmaktaymışlar.


Soru: 3. İletişim araçlarındaki hızlı gelişme neye paralel olarak yaşanmaktadır? İşaretleyiniz.


A) Teknolojiye
B) İnsanların hayallerine
C) İhtiyaçlara


Soru: 4. Metinde sözü edilen ve sizin kullanmadığınız iletişim
araçları nelerdir? Adlarını yandaki görselde verilen noktalı yerlere yazınız


Cevap: Ateş yakarak, duman çıkararak, el kol hareketleri ile, mağaralara resim çizerek iletişim kurmuşlar. Şimdi ise teknolojinin gelişmesi ile interneti, telefon gibi araçları kullanıyoruz.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru: 5. Yukarıdaki görselleri verilen iletişim araçlarını harfleri kullanarak adlarıyla eşleştiriniz.


Cevap: (C) telgraf (A) radyo (B) telefon


Soru: Alfabemizdeki her harf için bir sembol belirleyiniz. Daha sonra, bu sembolleri kullanarak adınızı soyadınızı aşağıya yazınız


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapabilirsiniz.


Soru: 7. Arkadaşlarınızla iletişim kurmak için hangi yolu tercih edersiniz? Nedenlerini açıklayınız.


A) Telefon B) Karşılıklı konuşma C) Sosyal medya
Cevap: Çünkü telefon ile iletişim kurmak daha kolay ve herkese ulaşmamızı sağlar.


Soru: Aşağıdaki sorularla yanıtlarını eşleştiriniz. Yanıtların başındaki harfi soruların sonundaki yay ayraçların içine yazınız. (Sorulardan biri eşleşmeyecektir.)


Cevap:
1. Dinleme nedir? (C)
2. Öğrenme nasıl gerçekleşir? (A)
3. Konuşmacıyı dinlerken neler yapmalıyız? ()
4. Dinleme sırasında dikkatimizi nasıl canlı tutarız? (B)
A. Araştırarak, okuyarak, gezerek, görerek, yaparak, dinlediklerimizi değerlendirerek…
B. Zihnimizi konuya verip dikkatimizi dağıtacak davranışlardan kaçınarak…
C. Konuşulanları, anlatılanları anlamaya ve öğrenmeye çalışmaktır.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki atasözlerini Ceren, Deniz, Ege ve Anıl karışık olarak söylemişlerdir. Verilen ipuçlarını kullanarak hangi atasözünü kimin söylediğini bulunuz.


Cevap:

  • “Bugünün işini yarına bırakma.” (Ege)
  • “Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.” (Ceren)
  • “Mum dibine ışık vermez.” (Anıl)
  • “Ağaç yaşken eğilir.” (Deniz)

İPUÇLARI
• Ceren’in söylediği atasözü, sabırlı olmanın sonunda daima kazançlı çıkılacağını anlatan atasözü değildir.
• Ege’nin söylediği atasözünde zaman bildiren sözcükler vardır.
• Deniz’in söylediği atasözü, küçük yaştaki insanı eğitmenin
daha kolay olduğu anlamındadır.
• Anıl’ın söylediği atasözünde bir ışık kaynağından söz edilmemiştir.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk’e Koştum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk’e Koştum Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Yandaki şiiri ezberleyiniz.


Cevap: ATATÜRK
Şimdi bir deniz varsa
Pamuk tarlaları
Rüzgârlar altında
Şimdi bir tren geçiyorsa ovalardan.
Buğday sarısı güneşte
Bir kuş uçuyorsa
Şimdi bir bayrak dalgalanıyorsa
Aylı yıldızlı…
Yaşamak seninle güzel
Yaşamak bunun için büyük
Sevgili Atatürk.
Adnan ARDAĞI


Soru: 2. Aşağıda verilen Atatürk konulu çağrışım zincirini devam ettiriniz.


Cevap: ATATÜRK→ ÖZGÜRLÜK→ CUMHURİYET→ LİDER→ MÜCADELE


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştirmeyi, kelime ve kelime gruplarının yanına, anlamların başındaki harfi yazarak yapınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

2.Çalışma


Soru: Aşağıda, metinle ilgili bazı soruların cevapları verilmiştir. Bu cevapları okuyarak soruları siz yazınız.


Cevap:
Soru: Bütün çocukların mutlu olduğu hangi gündü?
Cevap: O gün, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ydı.


Soru: Nurhan Hanım’ın annesi ve babasının mesleği nedir?
Cevap: Annesi öğretmen, babası gazeteciydi.


Soru: Atatürk, Nurhan’ı görünce ne yapmıştır?
Cevap: Atatürk, Nurhan’ı koltuğunun altından tutup kaldırdı.


Soru: Atatürk’e soru soran Nurhan Hanım evet cevabını aldıktan sonra ne yapmıştır?
Cevap: Nurhan, ezberlediği en güzel şiirlerden birini okudu.


3.Çalışma


Soru: Büyükannenin, çocukluğunda Atatürk’e şiir okurken hissettiği duyguyu aşağıdaki yüz ifadelerinden hangisi en iyi anlatır? İşaretleyiniz.


Cevap: A


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen ifadeyi metne göre doldurunuz.


Cevap: Torunu, büyükannesinin şanslı olduğunu düşünür çünkü Atatürk’ü görmek ona dokunmak ona şiir okumak büyük bir şereftir.


5.Çalışma


Soru: A) Sizden, hazırlık çalışmasında verilen “Atatürk” şiirini ezberlemeniz istenmişti. Aile üyelerinizden sizi dinlemelerini
rica ederek şiiri onlara okuyunuz.


Cevap: Ezberlediğiniz şiiri okuyunuz.


Soru: B) Şiiri okurken hissettiğiniz duyguyu yansıtan yüz ifadesini yan taraftaki alana çiziniz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: “Ah yavrum, ben o kadar bahtiyar biriyim ki…” ve “Ah büyükanneciğim, gerçekten de çok şanslıymışsın.” cümlelerinde virgülün hangi kullanım özelliği örneklendirilmiştir? İşaretleyiniz.


A) Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime veya kelime gruplarının arasına konur.
B) Hitap için kullanılan kelimelerden sonra konur.
C) Art arda cümleleri birbirinden ayırmak için konur.


7.Çalışma


Soru: “Hatırlayalım” bölümünü okuyarak anı türüyle ilgili bilgileri hatırlayınız. Siz de bir anınızı yazınız.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Anı: Bir kimsenin kendi hayatını veya yaşadığı döneme şahit olduğu ya da duyduğu olayları etkili bir dille anlattığı yazılara anı (hatıra) denir. Bir başka deyişle anı, bizde bir iz bıraktığı için unutulmayan ve anılmaya değer bulduğumuz olayları anlatan yazı türüdür.


Cevap:  Geçen kıs ailemle beraber Burdur’a gezmeye gittik. Burdur da gezilecek güzel tarihi yerleri gezdik. Bu yerlerde hep beraber fotoğraf çekildik. Oradan Isparta’ya gidip Eğirdir Gölünü gördük. Bu gezi sayesinde yeni yerler öğrenip değişik tatlar tattım.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Hiç Durmadan Öğreniyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Hiç Durmadan Öğreniyorum Metni Cevapları


3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıda bir bilim insanının taşıması gereken bazı özellikler verilmiştir. Bu özelliklerden sizin sahip olduklarınızı görseldeki tahtanın içine yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda anlamı verilen kelimeleri bulmacada bulup kelimelerin üzerini çiziniz.


Cevap:
• İnsanların ve hayvanların, dış dünyanın uyaranlarını görme, işitme, koklama, dokunma ve tatma organlarıyla algılama yeteneği, duyum. (DUYU)
• Yapı kurma, yapı yapma, kurma; bir şeyi oluşturma. (İNŞA)
• Ortaya çıkarma, meydana çıkarma. Var olduğu bilinmeyen bir şeyin ortaya çıkarılması. (KEŞİF)
• Bir şeye dikkati yönelterek o şeyin bilincine varma. (ALGI)
• Bisiklet ve motosiklette, ön tekerleğe yön vermeye yarayan ve iki ucunda tutacak yeri bulunan enlemesine çubuk. (GİDON)

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

2.Çalışma


Soru: A) Aşağıdaki soruları “Hiç Durmadan Öğreniyorum” adlı metne göre cevaplayınız.
• Çocuklar her gün neler öğrenmektedir?


Cevap: Yeni tanıştığımız insanların adlarını arkadaşlarımızın ev adreslerini, paten kaymayı, bisiklete binmeyi ya da basketbol oynamayı, hatta İngilizce konuşmayı öğrenmektedirler.


Soru: • Öğrenmek için ilk önce yapılması gereken nedir?


Cevap: Duymamız, görmemiz, dokunmamız, tatmamız ya da koklamamız gerekir.


Soru: • Öğrenme neden bir yapbozu tamamlamaya benzer? Açıklayınız.


Cevap: Öğrenmek inşaya benzer. Her yeni bilgi öğrendiğimiz de bina bir kat daha yükselir.


Soru: • Öğrenme yöntemleri nelerdir? Siz, en kolay nasıl öğrenirsiniz? Anlatınız.


Cevap:

  1. Görsel Öğrenme
  2. İşitsel Öğrenme
  3. Kinestetik Öğrenme

Soru: B) Aşağıda verilenlerin hangi yöntem ya da yöntemlerle öğrenilebileceğini belirleyerek yazınız.


Cevap:
Yazı yazmak: İşiterek, görerek dinleme
Ayakkabı bağlamak: Kinestetik, yaparak yaşayarak öğrenme
Flüt çalmak: Kinestetik, görerek işiterek dinleme
Paten kaymak: Görerek, yaparak işitme


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 81 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen metinleri okuyunuz ve bu metinlerden çıkardığınız ortak fikirlerden hareketle boş konuşma balonunu doldurunuz.


Cevap: Araştıran, meraklı, sabırlı, zeki, akıllı insanlar keşif ve icatlara öncülük etmektedir.


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları


4.Çalışma


Soru: A) “Bilim ve teknoloji geliştikçe yeni kavramlar ortaya çıkmakta, bunun sonucunda da bu kavramları karşılayacak yeni kelimelere ihtiyaç duyulmaktadır.”
Aşağıdaki tabloda, günümüz teknolojisine bağlı olarak ortaya çıkan bazı yabancı kelimeler ve bunların Türkçe karşılıkları verilmiştir. Bir karton üzerinde bu tabloyu, yabancı kelime ile Türkçe karşılığı eşleşecek şekilde yeniden oluşturunuz.


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları”

Soru: B) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Siz de hazırladığınız kartonda, Türkçe kelimelerin kullanımına yönelik böyle bir afiş tasarlayınız. Konuşmalarınızda ve yazılarınızda yabancı dillerden alınmış kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz. 


Cevap:

3.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları”

3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 83 Cevapları


5.Çalışma


Soru: 1. Bu afişin hazırlanma amacı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bilgilendirmek B) Reklam yapmak C) Tanıtım yapmak


Soru: 2. Afişteki yönergelerin uygulanması neyi sağlar?


A) Bilgiye daha çabuk ulaşılmasını
B) İnternet ortamında kişisel güvenliğin sağlanmasını
C) İnsanların ülkemizde kolay iletişim kurmasın


3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde, yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız


Cevap: Aziz Sancar, 8 Eylül 1946 (‘) da Mardin (‘) de doğdu (.) İlkokulu,
ortaokulu ve liseyi Mardin (‘) de okudu. Üniversite eğitimi için İstanbul (‘) a
gitti. İTÜ (‘) de tıp fakültesinden birincilikle mezun oldu (.) Teksas Üniversitesinde yüksek lisans ve doktora yaptı (.) Yaptığı çalışmalar DNA konusunda ciddi ilerlemeler sağladı (.) İsveç Kraliyet Bilimler Akademisinin verdiği Nobel Kimya Ödülü (‘) nü 2015 (‘) te aldı (.) Ödülü ve madalyayı Anıtkabir Müzesi (‘) ne armağan etti (.)



 

Our Score
error: Content is protected !!