İnsanların yerleşik düzene geçmesi ile beraber üretim ve tüketim yapılmaya böylece ekonomik faaliyet alanları genişlemeye başladı.
Madde Madde Ekonomik Faaliyetler
Birincil ekonomik faaliyet (tarım sektörü): Genellikle doğadan hammadde üretmek aracılığıyla yapılmaktadır. Tarım, hayvancılık, balıkçılık, ormancılık ve madencilik bu sektör içerisinde yer alır.
İkincil ekonomik faaliyetler (sanayi sektörü): Doğadan elde edilmiş olan hammadde teknolojik unsurlarla kullanılır. Sanayi, enerji ve inşaat sektörü bu bölüme girmektedir.
Üçüncül ekonomik faaliyet (hizmet sektörü): Birincil ve ikincil faaliyetler üzerinden elde edilmiş ürünlerin tüketiciye ulaştırılması ve pazarlanması görevini yerine getiren çalışanlar dır. Ticaret, ulaşım, turizm ve iletişim bu sektörü içerisinde bulunur.
Dördüncül ekonomik faaliyetler: teknoloji çağına uygun teknolojik ürünlerle uğraşan sektördür. Donanım-yazılım, grafik-tasarım, reklam, online hizmetleri kapsamaktadır.
Beşincil ekonomik faaliyetler: Dördüncü ekonomik faaliyet ile elde edilen bilgiyi yönetenler bu bölümde yer almaktadır. Kamu ve özel sektör yöneticiliği ile İcra Kurulu başkanı (CEO) bu bölümdedir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 98 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin hangi ekonomik faaliyete ait olduğunu altlarına yazınız.
Cevap :
Tarım
Taşımacılık
Turizm
Üretim
Hayvancılık
Odunculuk
Sağlık
Madencilik
Yemek Sektörü
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 99 Cevapları
Soru : Aşağıdaki açıklamalarla ekonomik faaliyetlere ilişkin kavramları eşleştiriniz.
Cevap :
3 : Bütçe
5 Gide
1 Üretim
7 Tüketim
4 Alışveriş
2 Gelir
6 Meslek
Soru : Aşağıda verilen ekonomik faaliyetleri bulmacada bularak renkli kalemlerle işaretleyiniz.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 96-97-98-100 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 100 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri, uygun anahtar sözcüklerle tamamlayınız.
Cevap :
Bitkisel ürünlerin üretilmesi, kalite ve verimlerinin yükseltilmesi, uygun koşullarda korunması, işlenip değerlendirilmesi ve pazarlanmasına tarımdenir.
Sanayiham maddeleri işlemek, enerji kaynaklarını yaratmak için kullanılan yöntemlerin ve araçların bütünüdür.
Yer altındaki madenlerin araştırılması, çıkarılması ve işletilmesiyle ilgili teknik ve yöntemlerin bütününe madencilikdenir.
Turizmbir ülkeye veya bir bölgeye turist çekmek için alınan ekonomik, kültürel, teknik önlemlerin, yapılan çalışmaların tümüdür.
Ormancılıkormanların ve ormanla ilişkili doğal kaynakların idaresi, üretilmesi, pazarlanması, ağaçlandırma faaliyetleri ve bu faaliyetlerin yapılabilmesi için gerekli olan altyapı hizmetlerinin gerçekleştirilmesidir.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Yandaki görselde yer alan ham madde aşağıdaki ekonomik faaliyetlerden hangisinin yapılmasıyla elde edilir?
Cevap : B
A) İnşaat B) Madencilik
C) Tarım
D) Ulaşım
Soru : 2. Aşağıdaki ekonomik faaliyetlerden hangisi diğerlerinden alan bakımından farklıdır?
Cevap : C
A) Bankacılık B) EğitimC) OrmancılıkD) Sağlık
Soru : 3. Bir fabrikanın ürettiği ürünleri farklı satış noktalarına göndermesi, ekonomik faaliyet sürecinin hangi aşamasıyla ilgilidir?
Daha önce 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü diye bir gün duymuştum.
15 Mart 1962 yılında ABD’nin başkanı John Fitzgerald Kennedy’nin ilk kez Tüketici Hakları diye bir kavramdan söz etmiştir. Birleşmiş Milletler ise 1985 yılında aldığı bir karar ile bu konuşmanın yapıldığı tarihi, yani 15 Martı Dünya Tüketici Hakları ilan etmiştir.
Uluslar arası Tüketici Örgütü’nün Dünyanın 105 ülkesinde üyesi bulunmaktadır. Bence tüketicilerin haklarının korunması ve hatırlanması adına bilgilendirmek ve farkındalık oluşturmak amacıyla böyle bir gün oluşturulmuştur.
Soru : Dergi haberinde hangi tüketici haklarından söz edilmektedir?
Cevap :
Dergi haberinde kişinin temel ihtiyaçların karşılanması, sağlık ve güvenlik, bilgi edinme, eğitilme, zararların giderilmesi, ekonomik çıkarların korunması, seçme, temsil edilme, örgütlenme ve sesini duyurarak hakkını arama gibi tüketici haklarından söz edilmektedir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 102 Cevapları
Soru : Tüketici haklarının ulusal ve uluslararası düzeyde yasal güvence altına alınmasının nedenleri ve etkileri nelerdir?
Birleşmiş Milletler Tüketici Hakları Evrensel Bildirgesi, Uluslararası Tüketici Birlikleri Örgütünün önerisi ve oy birliği ile 16 Nisan 1985 tarihinde kabul edilmiştir.
1985 yılındaki evrensel bildiri ile sekiz temel hak olarak tanımlanmıştır.
Tüketicinin sağlık ve güvenliğinin korunması hakkı, Tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunması hakkı Tüketicinin şikayet yada sesini duyurma hakkı, Tüketicinin temsil edilme hakkı ve Tüketicinin aydınlatılma, eğitilme ve bilgilendirilme hakkı
5 Mart gününün içinde bulunduğu hafta her yıl, Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlanmaktadır.
İlk olarak bu kavramlar ABD Başkanı John Kennedy tarafından dile getirilmiş ve tüm Dünya’ ya yayılmıştır.
Bildirge içerisinde emel gereksinimlerin karşılanması hakkı, sağlık ve güvenliğin korunması hakkı, ekonomik çıkarların korunması hakkı (seçme hakkı), bilgilendirme hakkı, eğitilme hakkı, tazmin edilme hakkı, temsil edilme hakkı, sağlıklı bir çevrede yaşama hakları bulunmaktadır.
Türkiye de sözleşmeyi imzalamıştır. Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri kurulmuştur.
Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Hangilerinin bilinçli tüketici davranışı olduğunu belirleyiniz. Doğru davranışları içeren ifadelerin başındaki kutucukları kırmızı kalemle boyayınız.
Cevap :
() Mal ve hizmet satın alırken ihtiyaç ve isteklerine eşit şekilde yer vermelidir.
(X) Alışverişe çıkmadan önce alınacaklar listesini yapmalıdır.
(X) Alışverişte ve tüketimde israf etmemelidir.
() Satın alacağı ürünlere alışveriş yaparken karar vermelidir.
(X) Alacağı ürünler hakkında fiyat araştırması yapmalıdır.
() Satın alınan ürünlerin ambalajları dikkat çekici olmalıdır.
(X) Gıda ürünleri alırken üretim tarihlerini ve son kullanma tarihlerini kontrol
etmelidir.
() Açıkta satılan gıda ürünlerini, dış görünüşlerine göre satın almalıdır.
(X) Satın alacağı mal ve hizmeti kontrol ederek satın almalıdır.
(X) Alacağı ürünün teknik düzenlemelere ve standartlara uygun olup olmadığını
araştırmalıdır.
(X) Satın alacağı ürünleri kendi kontrol etmeli ve standartlara uyup uymadığına
bakmalıdır.
(X) Satın aldığı ürünlerin faturasını ve fişini almalıdır.
(X) Satın alacağı ürünlerde TSE damgası aramalıdır.
(X) Elektrikli ev aletleri ve elektronik ürünlerde garanti belgesini istemelidir.
() Satın alacağı ürünü tanıyorsa kullanım kılavuzunu okumasına gerek yoktur.
(X) Tüketici olarak haklarının yasalarla koruma altına alındığını bilir.
(X) Alışveriş yapılan yerde iade kabul edilmez uyarısı varsa ona göre tedbir
almalıdır.
(X) Satın aldığı ürünle ilgili sorun yaşadığında hakkını Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı ve Tüketici Mahkemesinde aramalıdır.
() Kendisini mağdur eden firmalarla ilgili şikayetlerini Ticaret İl Müdürlüklerine
yapacağını bilir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları
Soru : İnternetten T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü sayfasını ziyaret ediniz. Çocuklar için tüketici bilinci ve hakları ile ilgili çalışmaları inceleyiniz. Siz de aşağıdaki alana bilinçli tüketime dikkat çekmek için bir afiş tasarlayınız.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 101-102-103-104-105-106”
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Bir ürünün kusurlu çıkması durumunda, bilinçli bir tüketici ilk olarak aşağıdaki davranışlardan hangisini sergilemelidir?
Cevap : A
A) Fiş veya faturasıyla alışveriş yapılan yere başvurmalıdır.
B) Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına başvurulmalıdır.
C) Tüketici Mahkemesine ulaşmalıdır.
D) Güvenlik güçlerine başvurmalıdır.
Soru : 2. Bilinçli bir tüketici aşağıdaki davranışlardan hangisini göstermez?
Cevap : C
A) Alışveriş öncesi fiyat araştırması yapar.
B) Alışveriş sonrası fiş ya da fatura alır. C) Satın alacağı ürünleri alışveriş sırasında seçer.
D) Ürünlerin son kullanma tarihini kontrol eder.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri uygun anahtar sözcüklerle tamamlayınız.
Cevap :
İhtiyacı dışında harcama yapmayan kişiye tutumludenir.
Bir kişinin ya da ailenin belli bir süre içinde kazandığı paraya gelirdenir.
Parayı veya herhangi bir ürünü dikkatli kullanmaya tasarrufdenir.
Bir mal veya ürün karşılığında harcanan paraya giderdenir
Bir kişinin, ailenin ya da devletin belli bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerini gösterdiği plan çizelgesine bütçedenir.
Soru : Aşağıda aylık aile bütçesinin nasıl hazırlanacağı ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilere göre soruları cevaplayınız.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 105 Cevapları
Soru : 1. Sizin evinizde aylık bütçe planlaması nasıl yapılıyor? Açıklayınız.
Cevap :
Bizim evimizde aylık bütçe planlaması ihtiyaçların belirlenmesi ve hesap edilmesi şeklinde yapılıyor.
Soru : 2. Aylık aile bütçenizdeki sabit giderler nelerdir?
Cevap :
Aylık bütçemizdeki sabit giderler, gerekli gıda alışverişleri, kira, elektrik faturalar gibi giderlerdir.
Soru : 3. Giderlerinizden hangilerinde tasarruf yapılabilir? Bunun için ne tür tedbirler alabilirsiniz? Aile üyelerinizle birlikte belirleyiniz.
Cevap :
Giderlerimizden uygun ve kaliteli olanları tercih etmek, liste yaparak israfı önlemek suretiyle hepsinden tasarruf yapılabilir. Bunun için israf önlenmeli, fiyat araştırması yapılmalı ve planlı hareket edilmelidir.
Soru : 4. Aile bütçesi hazırlamak neden önemlidir? Ne tür faydaları vardır?
Cevap :
Aile bütçesini hazırlamak ihtiyaçların karşılanması ve israfın önüne geçilerek gerekli ihtiyaçlar konusunda mağdur olmama açısından önemlidir. Aile bütçesi yapıldığı zaman ihtiyaçlarımız alınmış ve mağduriyetimiz giderilmiş olur. Gereksiz harcamalar ve israfların önüne geçilmiş olur.
Soru : 5. Kendi bütçenizi nasıl planlıyorsunuz? Tasarruf yapıyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap :
Kendi bütçemi ihtiyaç ve harcamalarımız yazarak planlıyorum. Almak istediğim şeyler için para biriktirecek şekilde harcamalar yapıyorum. Ürünler hakkında fiyat araştırması yapmak, gereksiz harcama ve israflardan uzak durarak tasarruf yapıyorum.
Soru : 6. Haftalık ya da aylık bütçeniz ne kadardır? Zorunlu harcamalarınız nelerdir? Hangi harcamalarınızda tasarruf yapabilirsiniz?
Cevap :
Haftalık bütçem 70 tl dir. Aylık bütçem yaklaşık olarak 300 tl ayın günlerine göre değişmektedir. Zorunlu harcamalarım mont, ayakkabı gibi ihtiyaçlarım ve öğle arasında yediğim yemeklerdir. Aldıklarımı alırken fiyat araştırması yaparak, eşyalarımı düzenli ve dikkatli kullanarak, kaliteli , sağlıklı ve uygun fiyatlı yemekleri tercih ederek tasarruf yapabilirim.
Soru : 7. Aşağıdaki alana kendi gelir ve gider listenizi hazırlayınız.
Cevap :
Bu kısmı kendiniz giderlerinize göre doldurmanız gerekmektedir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 106 Cevapları
Soru : Aşağıdaki alana ailenizle birlikte evinizin bir aylık bütçesini hazırlayınız. Tablolardaki boş bırakılan yerleri aile üyelerinizle birlikte doldurunuz.
Cevap :
Bu kısmı kendi aile gelirinize bağlı olarak doldurmanız gerekmektedir.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi bütçe hazırlamanın önemini belirten bir ifade değildir?
Cevap : C
A) Gelir ve gider dengesi sağlanır.
B) Tasarruf yapılmasını sağlar. C) Geliri kimin sağladığını gösterir.
D) Bilinçli tüketime yönlendirir.
Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi aile bütçesindeki sabit giderlerden biri değildir?
Aile büyüklerimiz de bir zamanlar bizim gibi çocuktu ve büyük kendilerine kalan hatıraları ile yaşarlardı.
Aile büyüklerimin kendi aile büyüklerinden ve kendilerinden kalan bazı kıyafetleri ve gül fotoğrafları kitapları ve defterleri ayrıca altın gibi bazı özel eşyaları bulunmaktadır.
Annem ve babam kendi çocukluklarına ait bazı hatıra içeren eşyaları saklar ve onları özenle muhafaza ederler.
Hepimizin geçmişe ait önem verdiği ve kendisi için önemli olan hatıraları vardır.
Büyüklerimizin de bizlere bırakmış olduğu önemli gördükleri bu hatıraları bizler de hatıra olarak saklayarak onların analarına eşlik etmeliyiz.
Soru : Fotoğraflar, mektuplar ve nesneler dışında hangi yöntemlerle, aile tarihi ile ilgili bilgilere ulaşılabilir?
Hepimiz bizleri büyüten aile büyüklerimizi büyüten ve onların geçmişle ilgili olan ana ve hikayelerini merak ederiz.
Küçükken aile büyüklerimizin de bir zaman çocuk olduğunu anlayamasak da belirli bir yaşa geldikten sonra onların da bizim gibi eskiden çocuk olduğunu ve bizim gibi anılara sahip olduğunu düşünerek merakımız artmış onların anlatmış olduğu anılarla zihnimizde hayaller kurmuşuzdur.
Aile büyüklerimizin fotoğrafları mektupları çocukluk ve kendi büyüklerinden kalan yüzük takı veya kitap gibi nesneleri bizlere onlar hakkında bilgiler vermekte onların zevkleri ve tarihleri hakkında bizleri bilgilendirmektedir.
Onların kullanmış oldukları eşyalar ve çekilmiş oldukları fotoğrafların bizlere değişik gelmesi gibi bizim de çocuklarımızın bizim kullandığımız eşyalara gelişen teknoloji sebebiyle hayretle bakmaları muhtemeldir.
Aile büyüklerimizin ayrıca her ne kadar elle tutulamasa da bize anlatmış oldukları anıları ve hayat hikayeleri vardır ki bizim aile bilgilerimizi aktaran ve bizleri ailemiz hakkında bilgi veren en büyük kaynaklardan bir tanesi de budur.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre soruları cevaplayınız.
Soru : Ailenize ait, geçmişten kalan bir eşyayı belirleyiniz. Bu eşyanın hangi amaçla kullanıldığını büyüklerinizden öğrenerek yazınız. Seçtiğiniz eşyanın resmini çiziniz.
Cevap :
Aileme ait , geçmişten kalan belirlemiş olduğum eşya çevirmeli antika ev telefonudur.
Bu telefon aile büyüklerim tarafından cep telefonları çıkmadığı için iletişim vasıtası olarak kullanılırdı.
Aile tarihinizi öğrenmek için aile büyüklerinden biri ile sözlü tarih çalışması yapmalısınız. Bunun için aşağıdaki soruları kullanınız.
Soru : Adınız, soyadınız?
Cevap :
Talha Cansever
Soru : Doğum yeriniz?
Cevap :
İstanbul Fatih
Soru : Doğum tarihiniz:
Cevap :
01.12.1986
Soru : Eşinizle ne zaman, nerede tanıştınız?
Cevap :
Eşimle İstanbul ‘da üniversite okurken tanıştık.
Soru : Düğün töreniniz nasıldı?
Cevap :
Düğün törenim o zamanın düğünleri gibiydi.
Soru : Geçiminizi nasıl sağlıyordunuz, mesleğiniz neydi?
Cevap :
O zaman öğrenciydim ve henüz meslek sahibi olmamıştım.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : Kaç çocuğunuz var, isimleri neler?
Cevap :
3 çocuğum var. İsimleri Mehmet, Hanne ve Süleyman.
Soru : Çocukluğunuz nasıl geçti, çocukluğunuzda oynadığınız oyunlar nelerdi?
Cevap :
Eskiden bu kadar tehlikeli ve arabalar olmadığı için çocukluğum bol bol oyun oynayarak geçti. Sokakta futbol, seksek ip oynama gibi oyunlar oynardık.
Soru : Çocukluğunuzda günlük hayat nasıldı?
Cevap :
Çocukluğunda günlük hayatım erken kalkıp kahvaltımı yapmak ailem bir iş verirse onu yapmak okula gitmek ve oyun oynamakla geçiyordu.
Soru : Çocukluğunuzda kullanılan teknolojik araçlar nelerdi?
Cevap :
Çocukluğumda kullanılan teknolojik araçlar herkeste bulunmasa da televizyon ev telefonları traktör ve arabalardı.
Soru : Eskiden düğün, bayram, asker uğurlama gibi törenler nasıl yapılıyordu?.
Cevap :
Eskiden düğün, bayram, asker uğurlama gibi törenler davulla ve zurna büyük bir şenlik ve eğlence ile yapılıyordu.
Soru : Geçmişten kalan, sizin için değerli olan bir eşyanız var mı?
Cevap :
Geçmişten kalan ve benim için değerli olan annemin yüzüğü bana hatıradır.
Soru : Geçmişle günümüzü yaşam koşulları bakımında karşılaştırınız. Benzer ve farklı yönler nelerdir?
Cevap :
Geçmişle günümüzü yaşam koşulları bakımından karşılaştırdığımız zaman amaç olarak birçok eşyanın aynı olduğunu ancak teknolojinin çok geliştiği için yaşam koşullarının iyileştiğini görüyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları
Soru : Aşağıdaki aile soy ağacını, aile üyelerinizin ismini ve akrabalık durumlarını belirtir şekilde doldurunuz.
Cevap : Bu kısmı kendiniz yapınız.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi aile tarihi çalışması yaparken yararlanılacak kaynaklardan biri değildir?
Cevap : C
A) Diplomalar B) FotoğraflarC) Masallar D) Mektuplar
Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi aile tarihi çalışması yapılırken görüşülmesi gereken kişilerden biridir?
Cevap : B
A) Abla B) Babaanne C) Kuzen D) Öğretmen
Soru : 3. Aile tarihini öğrenmek neden önemlidir? Açıklayınız.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma KitabıMilli Kültür CevaplarıSayfa 27, 28, 29, 30
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Milli Kültür Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Sizce neden böyle bir müze oluşturulmuştur?
Cevap :
Bence geçmişimizle ilgili bilgiler edinmek ve tarihimize sahip çıkmak aşısından böyle bir müze oluşturulmuştur.
Soru : Ankara Etnografya Müzesinde yer alan eserler, hangi alanlarda bilgiler edinmemizi sağlar?
Cevap :
Ankara Etnografya Müzesi’nde yer alan eserler, geçmiş zamanlarda yaşayan insanların giymiş olduğu kıyafetler işler ve kullanmış oldukları eşyalar hakkında bilgiler edinmemizi sağlar.
Soru : Müzedeki eserlerden daha önce görmedikleriniz var mı? Bu eserlerin ne işe yaradıklarını öğreniniz.
Cevap :
Müzedeki eserlerden daha önce görmediklerim takunyalar vardır. Eskiden insanlar bu takunyaları ayakkabı olarak kullanmaktaydılar.
Soru : Müzedeki eserlere, ülkemizin farklı bölgelerinde rastlanabilirken farklı ülkelerde rastlamak pek de mümkün değildir. Bu durum müzede sergilenen eserlerin hangi özelliğini kanıtlar niteliktedir?
Cevap :
Bu durum bize de sergilenen eserlerin bizim topraklarımızda yaşayan ve aynı kültüre sahip olduğumuz atalarımızdan kalma eserler oldukları içindir. Kültürümüzün bize has ve özel olduğunu kanıtlamaktadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Millî kültür ögelerinin adlarını görsellerin altına yazınız.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları
Soru : Yakın çevrenizde yer alan tarihî cami, medrese, türbe, kale, köprü, anıt veya bir müzeyi gezerek aşağıdaki çalışmayı yapınız. Gezinizi internet ortamında sanal gezi olarak da yapabilirsiniz.
Mekânınyapılışamacı : ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarının yapılması
Mekânın tarihçesi : Anıtkabir’in inşaatı 9 Ekim 1944 tarihinde görkemli bir temel atma töreniyle başlamış inşası 9 yıllık bir süre içerisinde 4 aşamalı olarak yapılmıştır.
Mekânda dikkatinizi en çok çeken unsur : mekanda dikkatimi en çok çeken unsur Anıtkabir’in şeklidir
Mekânın millî kültürümüz açısından önemi : Atatürk ülkemizin sembolü haline gelmiş önderimiz olarak kabul ettiğimiz tarihi şahsiyet olduğu için milli kültürümüz açısından oldukça önemlidir.
Mekânın korunup gelecek nesillere aktarılması için yapılabilecekler :
Ulu önderimiz olduğu için zaten tarih kitaplarında okutulmakta ve adının yaşatılması ile beraber değeri her zaman tazeliğini korumaktadır.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi millî kültürümüze ait unsurlardan biri değildir?
Cevap : C
A) Nevruz B) RamazanC) Yılbaşı D) Hıdırellez
Bayramı Bayramı kutlamaları kutlamaları
Soru : 2. Aşağıdaki unsurlardan hangisi millî kültürümüze ait değildir?
Bireyler aynı bilgilerle ve aynı ortamda yetiştirseler bile birbirinden farklı özelliklere sahip kimseler olabilirler.
İnsanlar kendilerinde bulunan bu farklılıklar sebebiyle toplum meydana getirir ve toplumun her kesimi bu farklılıklar sayesinde farklı işleri gerçekleştirirler.
İnsanların düşünceleri ve hayata bakış açıları birbirinden farklı olduğu için ve farklı yetenekleri olduğu için birçok meslek dalı ortaya çıkmış övmezsek dalları sayesinde hayatımızın her alanda ihtiyaç duymuş olduğumuz hizmetler karşılanmıştır.
Bu farklılıklar sayesinde insanların kimi icatlar yaparken kimileri tıp alanını tercih etmiş kimileri kültürel alanda gelişim göstererek farklı alanlardaki ihtiyaçlarımızı karşılamıştır.
Görüldüğü gibi bireylerin sahip oldukları özelliklerin insanlığa katkısı toplumların kaliteli hale gelmesidir.
Soru : Farklılıklara saygı gösterilmezse toplumda ne gibi sorunlar yaşanır?
Her insanın aynı olacağını ve aynı düşünmesini istemek insanlığın doğasına aykırıdır.
Aslında farklılıklar zenginliktir ve bu zenginlik sayesinde toplumlar kaliteli hale gelmektedir.
Bunun için yapılması gereken farklılıkları ortak bir nokta altında birleştirmek ve herkesin birbirine saygı duyulmasını sağlayarak ortak noktayı bulmaya çalışmaktır.
İnsanlar kendi gibi düşünen insanlarla beraber olmak insanlar arasında saygı görmek ve inandıkları gibi yaşamak isterler.
İnanmış oldukları bu değerler eğer başka insanların hakkına girmek ve zarar vermek gibi eylemler değilse bunu yerine getirmek insanların en doğal hakkıdır.
Farklılıklara saygı gösterilmemesi durumunda ise insanlar belirli bir bastırmadan sonra bunu aldıkları için kargaşa ve sıkıntılar baş gösterebilir.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. “Farklılıklar zenginliğimizdir.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Yazınız.
İnsanları hayvanlardan ayıran özellikler fiziksel olarak aynı özelliklere sahip olsalar da düşüncelerinin farklı olması ve düşünme yetenekleridir.
İnsanlar mizacı gereği farklı düşüncelere sahip olan ve birbirinden farklı özelliklere sahip olan kişilerdir.
İnsanlar bu farklılıkları sayesinde farklı alanlarda ilerlemek ister ve böylece toplumu geliştirerek ilerlerler.
2. Aşağıdakilerden hangisi farklılıklara saygı ile açıklanabilir?
Cevap : A
A) Farklı inançlardaki insanların bir arada yaşaması
B) Farklı fiziksel özellikteki kişilerin aynı işi yapması
C) İnsanların düşüncelerini özgürce açıklaması
D) Toplumun büyük bölümünün bir konuda ortak düşünceye sahip olması
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Aşağıdaki alana “Farklılıklara Saygı”nın önemini vurgulayan bir afiş tasarlayınız.
Görsellerdeki oyunlardan ip atlama, saklambaç , seksek ve yağ satarım bal satarım oynuyoruz.
Soru : Aile büyüklerinize, görsellerde verilen oyunlardan hangilerini çocukken oynadıklarını sorunuz? Oyunlar aynı bugünkü gibi mi oynanırmış? Benzer ve farklı yönlerini belirtiniz.
Cevap :
Aile büyüklerim görsellerde verilen oyunlardan hepsini küçükken oynarlarmış. Oyunların özellikleri aynı olsa da topaçların ve misketlerin şekli saklambaç oynarken eskiden daha geniş alanlar olması gibi farklılıklar varmış.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Soru : Görsellerdeki oyunların geçmişte de oynanması, oyunların hangi özelliğini gösterir?
Cevap :
Görsellerdeki oyunların geçmişte de oynanması, oyunların çocuklara hitap etmesi ve çocukları eğlendirerek gerçek bir çocuk oyunu olması özelliğini göstermektedir.
Soru : Görsellerdeki oyunlardan birini seçerek oyunun kurallarını araştırınız. Bu oyunun nasıl oynandığını yazınız.
Cevap :
Görsellerden seçmiş olduğum oyun ip atlamadır. İp atlama oyunu tek başına oynanabildiği gibi birden fazla kişi oynayacağı zaman farklı şekillerde oynanmaktadır.
İki kişi oynayacağı zaman sıra sıra rahatlayarak 3 kişi oynayacağı zaman ise iki kişinin ipi tutup sallaması diğerinin ise yanmadan ipe girip çıkması şeklinde veya yanıncaya kadar zıplama şeklinde oynanabilir.
Çok kişi olunca da yine iki kişinin ipi tutması ve sallaması ardından diğer oyuncuların sırayla ipi atlayarak yanmadan çıkması şeklinde oynanabilir.
Soru : Geçmişten günümüze varlığını sürdüren çocuk oyunları dışında, günümüzde en çok hangi oyunları oynuyorsunuz?
Geçmişten günümüze varlığını sürdüren çocuk oyunları dışında, günümüzde en çok bulmaca çözme ve kitap etkinlikleri ile deney yapma oyunlarından hoşlanıyorum.
Soru : Günümüzde oynanan oyunlar ile geçmişte oynanan oyunlar arasındaki farklılıkların nedenleri nelerdir?
Eskiden arabaların azlığı ve sokakların daha güvenilir olması, insanların birbirini tanıyarak çocuklardan haberdar olmaları sebebiyle sokakta rahatça oyun oynayabiliyor ve çocuklar sabahtan akşama kadar dışarıda eğlenebiliyorlardı.
Günümüzde araçların çoğalması ve eski duyulan emniyetin kalmaması sebebiyle artık genellikle çocuklar evlerinde ve bazen Park gibi alanlarda oynamak durumunda kalıyorlar.
Ayrıca teknolojinin gelişmesi ile beraber televizyon, tablet ve bilgisayar oyunları gibi çocukların ilgisini çeken oyunlar çıkmış ve bu sebeple de sokakta oynanan oyunlara olan rağbet azalmıştır.
Kullanımının yaygınlaşması ve kolaylaşması çocukların sokak gibi yerlerde takibini ve güvenliğinin sağlamasını zorluğu sebebiyle Bu oyunlar daha çok tercih edilmiş ve çocukların da ilgisini çektiği için yeni yeni oyunlar çıkmıştır.
Soru : Aşağıdaki alana günümüzde oynadığınız oyunlardan birinin resmini çiziniz.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 31-32-33 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Soru : Aşağıda geleneksel Türk sporlarına ve eğlence unsurlarına ait görseller verilmiştir. Sporların ve eğlencelerin isimlerini görsellerin altına yazınız.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 31-32-33 MEB Yayınları”
Soru : Bu oyun ve eğlencelerden birini seçerek oyun veya eğlence hakkında bir araştırma yapınız. Araştırma sonucunu aşağıdaki alana yazınız.
Bu uyum eğlencelerden seçmiş olduğum dal tiyatrodur.
Tiyatronun tarihi milattan önce 6. yüzyıla kadar uzanmaktadır.
Tiyatronun antik Yunan’da bağ bozumu tanrısı adına yapılan dilsel törenlerde doğduğu kabul edilmektedir.
Arkeolojik kazılar sonucunda çıkan Bahar resimlerinde farklı kılık kıyafetlere girmiş olan insanların yapmış oldukları hareketler resmedilmiş ve böylece tiyatronun daha geçmiş bir zamana ait olduğu düşünülmektedir.
Türkiye’de tiyatroya incelediğimiz zaman geleneksel tiyatro ve modern tiyatro olmak üzere iki döneme ayrıldığını görmekteyiz.
Geleneksel Türk tiyatrosu yazılı bir metne dayanmayıp doğaçlama olarak oynanırken modern tiyatro yazılı bir Mete dayanmaktadır.
Geleneksel tiyatro Karagöz ve Hacivat, orta oyunu, meddah ve köy seyirlik oyunları örnek verilebilir
İlk sahnelenilen modern oyun ise Namık Kemal’in vatan yahut silistre isimli oyun olmuştur
1949 yılında da devlet tiyatrolarının da kurulmasıyla Türkiye’de tiyatro yaygınlaştırılmaya başlanmıştır.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi geçmişten günümüze oynanan çocuk oyunlarından biri değildir?
Cevap : D
A) İp atlama B) Körebe C) SaklambaçD) Yapboz
Soru : 2. Bazı çocuk oyunlarının geçmişten günümüze varlığını sürdürmesi, kültürün hangi özelliği ile açıklanabilir?
Cevap : D
A) Benzerlik B) Değişim C) Farklılık D) Süreklilik
Soru : 3. Aşağıdakilerden hangisi geçmişte yaygın olarak görülen oyunlardan değildir?
Cevap : A
A) BoksB) Güreş C) Hacivat – Karagöz D) Orta oyunu
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma KitabıGeçmişten Günümüze Teknoloji CevaplarıSayfa 76, 77, 78, 79
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Geçmişten Günümüze Teknoloji Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 76-77-78-79
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
Soru : Telefonun, müzik çaların ve fotoğraf makinesinin icat edildikleri döneme ait görünümleri ile günümüzdeki görünümlerini karşılaştırınız. Bu ürünlerin benzerlik ve farklılıklarını belirleyip yazınız.
Geçmişten bugüne telefonun hem şekli hem de kullanımı oldukça değişmiş günümüzde bütün bilgileri elde edebileceğimiz ve istediğimizi izleyebileceğimiz bir cep televizyonu haline gelmiştir.
Telefonlar Graham bell sesleri mekanik olarak tekrar üretmek amacıyla bir telgraf düzeneği üzerinde çalışırken yanlışlıkla kablo üzerinden ses iletmeyi başarmış ve böylece telefonun tarihçesi başlamıştır.
İlk önce ahizeli telefonlar kullanılmış bunlar dinleme ve konuşma için iki ayrı mekanizma ile çalışmaktaydı.
Daha sonra çevirmeli telefonlar kullanılmış arayacağımız numarayı teker teker çevirdiğimizde mekanizmanın çevirme sesini duyacağımız telefonlar kullanılmıştır.
Daha sonra telefon teknolojisini kablolarla iletilen seslerden ibaret olduğu zamanlarda bu kabloları birbirine bağlamak için santralleri ve bu santrallerde çalışacak görevliye ihtiyaç duyulmaktaydı.
Daha sonra tuşlu telefonlar çıkmış ardından da ankesörlü telefonlara geçirmiştir.
İlerleyen zamanlarda telsiz telefonlar çıkmış radyo frekansları cep telefonunun atası olan telsiz telefonun icadını mümkün kılmıştır.
Daha sonra tuşlu olan cep telefonlarına geçilmiş ardından da akıllı telefonlar icat edilmiş ve günümüzdeki teknolojik hale kadar ilerlemiştir.
Müzik çalar
Müzik çalarlar ilk olarak ilk silindirli fonograf şeklinde ses kayıt makinesi olarak kullanılmıştır.
Mucit aslında fonografi sesleri geri çalmak yerine titreşimlerini görsel olarak kaydedip kopyalamak için bulmuş tam olarak müzik makinesi olmasa da sonraki müzik çalar teknolojilerin geliştirilmesi için önemli bir adım atmıştır.
Daha sonraki yıllarda gramofon kullanılmış gramofon ve fonograf kelimeleri birbirinin yerine sıklıkla kullanılmıştır.
Gramofondan sonra transistörlü radyo kullanılmış 1954 senesinde pilleri olan bir cihaz olan bu cihaz tercih edilmeye başlanmıştır.
Daha sonra kaset çalarlar kullanılmış kasetleri aktarılan sesler yaygınlaşmıştır.
Kasetlerden sonra CD çalarlar kullanılmıştır.
Daha sonra yaygın olarak mp3 çalarlar kullanılmış daha sonra telefonlardan veya ses kayıt cihazlarından müzik çalarlar kullanılmaya devam etmiştir.
Fotoğraf makinesi
fotoğraf en basit kavramı ile 11 yüzyılda insanların kamera deliğini keşfetmesi ile bulunmuştur. O zamanlar kamera görüntüyü herhangi bir ortama kaydetmiyor görüntüyü başka bir yüzeye yansıtarak elle çizilmesi gerekiyordu.
Bugün bilinen ilk fotoğraf 1830 yılında Fransa’da basılmış katranla kaplanmış kalaylı bir levhayı ışığa maruz bırakmak için taşınabilir kamera deliği kullanılmıştır.
Böylece hızlı bir şekilde soğumayan ve kaydedilen ilk görüntü oluşturulmuştur.
Daha sonra emülsiyon plakaları kullanılmaya başlanmış kameralardan çok daha ucuz ve sadece birkaç saniye pozlama ile görüntü alınabilmiştir.
Daha sonra kuru plakalara geçilmiş 1870’li yıllarda fotoğrafçılık önemli bir adım atmıştır.
Daha sonra 1880’li yıllarda Kodak adlı bir şirket kurana dek fotoğrafçılık sadece profesyoneller ve çok zengin olanlar için hobi haline gelmiş daha sonra insanlar arasında yaygınlaşmıştır.
35 milim film kullanılan kameraların oldukça popüler hale geldiği zamanlarda bir fotoğraf makinesi icat edilmiş ve yaygınlaşmıştır.
Fransızlar görüntüyü kalıcı hale getirmenin bir yolunu bulmuş tek lens refleksli kameralar icat edilmiştir.
Daha sonra akıllı kameralar icat edilmiş dijital çağdan sonra telefon kameraları yaygınlaştığı için sadece daha iyi görüntü almak için fotoğraf makineleri kullanılmaya devam etmiştir.
Soru : Teknolojik ürünler icat edildikleri günden beri aynı amaçla mı kullanılmaktadır? Kullanım alanlarında değişiklikler var mıdır? Neden? Açıklayınız.
Teknolojik ürünler ilk icat edildikleri zaman az sayıda bulundukları için sadece belirli alanlarda ve kısıtlı zamanlarda kullanılmaktaydılar.
Ancak teknolojinin ilerlemesi ve teknolojik ürünlerin hayatımızın her alanında herkesin ulaşabilecek seviyeye gelmesinden sonra artık keyfi olarak da kullanılmaya başlanmışlardır.
Mesela eskiden otomobiller herkeste bulunmaz ve sadece zengin ve önemli işler için kullanılmaktaydılar.
Ancak günümüzde neredeyse her evde ve her insanın kullanılmış olduğu araştır oldukları için basit eğlenceler ve seyahatler için bile kullanılmaktan kaçınılmayacak duruma gelmiştir.
Eskiden ses kayıt cihazları sadece önemli sesleri ve belirli sanatçı gibi kişilerin seslerini kaydetmek için kullanılsa da günümüzde onun da yaygın hale gelmesiyle insanların basit günlük konuşmalardaki seslerini bile kaydettikleri ve hayatın her alanında kullanıldığını görmekteyiz.
Görüldüğü gibi teknolojiler eskiden az miktarda bulunduğu için sadece belirli amaçlarla kullanılmış ancak günümüzde yaygın hale gelmekle insanların her alanda istediği gibi bulunacakları ürünler haline geldiği görülmüştür.
Soru : Telefon, müzik çalar ve fotoğraf makinesi hayatımıza ne tür katkılar sağlamıştır?
Telefon günümüzde en yaygın kullanılan bir neredeyse herkesin sahip olmuş olduğu bir iletişim aracıdır.
Telefonun faydalarından bir tanesi ticarette kullanılmasıdır.
Artık telefon ve İnternet sayesinde ev-ticaret yapılmakta ve ticarete farklı bir boyut getirilerek insanlar işlerini telefon üzerinden sürdürebilmektedirler.
Telefondaki internet sayesinde insanlar oturdukları yerden para kazanabilmekte ürünlerini pazarlayabilmekte ve birçok işlerini halledebilmektedirler.
Bankacılık, alışveriş gibi işlemlerimiz artı telefondan yapılabildiği için insanlar yerinden kalkmadan ve ev ortamında alışverişlerini tamamlayabiliyorlar.
Telefon internetle beraber kullanıldığı için istediğimizi izlemek hoşça vakit geçirmek ve istemiş olduğumuz kişilerden haberdar olmak, bilgi elde edebilmek için büyük faydalar sağlamaktadır.
Müzik çalar birçok insanın ihtiyaç duymuş olduğu müzik ihtiyacını karşılanması farklı mekanlarda hoşça vakit geçirme düşüncesi ile müzik açılması gibi durumlarda hayatımıza katkılar sağlamaktadır
Fotoğraf makinesine gelince ise her ne kadar cep telefonlarımızın kameraları sayesinde fotoğraf makinelerine eskisinden daha az ihtiyaç duysak da daha kaliteli bir görüntü almak için fotoğraf makinelerini kullanırız.
Fotoğraf makineleri çözünürlüğü daha fazla olan fotoğraflar çekmemizi kaliteli fotoğraflar elde etmemizi hatıralarımızı saklamamızı ve sanatsal eserlerin ortaya çıkmasını sağlamaktadır.
Soru : Teknolojik ürünlerin zaman içinde değişikliğe uğramasının nedenleri nelerdir?
Teknolojik ürünler icat edildikleri günden bugüne kadar olan şu derecede farklılıklar göstermiş ve ilerleyen zamanlarda da daha farklı boyutlara taşınacağı planlanmıştır.
Teknolojinin gelişmesi ve teknolojik aletlerin gelişmesi hem insan hayatını kolaylaştırmakta hem de bir ticaret a olduğu için daha çok rağbeti çekecek olan ürünlerin daha çok para edeceği bilinmektedir.
Bu yüzden insanlar mevcut olan yapıların daha da ileri teknolojiye taşıyarak hem kolaylık hem de bunlardan yüksek miktarda para temin ederler.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 77 Cevapları
Soru : Görselleri inceleyiniz. Geçmişten günümüze kullanılan aydınlatma araçlarının görsellerini, zaman içindeki gelişimine göre numaralandırarak sıraya koyunuz. Soruları cevaplayınız.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 76-77-78-79 Cevapları”
Soru : Aydınlatma araçları geçmişten günümüze nasıl bir değişim geçirmiştir? Açıklayınız.
Aydınlatma araçları geçmişimizde ilk önce ateş, meşale, mum, kandil ve gaz lambası olarak ilerlemiş ve yaygın olarak yüzyıllar boyunca bunlar kullanılmıştır.
Çağlar boyunca insanlar karanlıktan kurtulmak ve geceleri aydınlanmak için birçok yöntemler denemişlerdir.
İnsanlar ilk önce bunu Ateş ve meşale ile yapmış daha sonra serumun icat edilmesiyle beraber daha kolay bir şekilde aydınlanma sağlamışlardır.
Odun parçalarına et yağlarını sarmak şeklinde bir yöntemle uzun süre ile aydınlanma imkanı ile ateş sağlamış ve ilk meşale bulunmuş olmuştur.
Özellikle kapalı alanlarda kullanıldığında ona göre daha az gaz ortaya çıkardığı için sağlıklı bir aydınlanma imkanı elde ettirmiştir.
Eski çağlarda hayvan ve bitki yağları bir kaba doldurulmak suretiyle içerisine hayvan kılından yapılmış keçe eklenerek yağ lambaları ile kandiller elde edilirdi. Kandil ve yağ lambaları meşaleye göre taşınması kolay ve daha az gaz ortaya çıkarılması ile uzun yıllar kullanılmıştır.
Pamuk veya keçeden yapılmış olan fitili çeşitli yağlardan elde ettikleri macun ile birleştiren insanlar mumu keşfetmiş iz çıkarmadan yağması sebebiyle uzun yıllar bunu kullanmışlardır.
Bu kullanımlardan sonra petrolün işlenmesiyle ortaya çıkan yağ kullanılarak bir hazneye doldurulmak ile üzerine cam fanus eklenmiş ve bu şekilde gaz lambası elde edilerek uzun yüzyıllar boyunca kullanılmıştır.
Bundan sonra ampulü icat edilmiş elektrik akımının ince tellerden geçmesi ile parlama yaratması ampulü ortaya çıkarmıştır.
Soru : Aydınlatma araçlarının hayatımıza olan katkıları nelerdir?
Aydınlatma araçları insan tarihi boyunca insanlara büyük kolaylık sağlamış güneş ışığının yeterli olmadığı özellikle gece gibi zamanlarda büyük faydalar sağlamıştır.
Ev, okul ve iş yeri gibi yerlerin aydınlatılması sonucunda büyük kolaylıklar sağlanmış hizmetler ve eğitim aksamadan devam etmiştir.
Aydınlatma araçlarına sokak ve köprü gibi alanlarda kullanılması ile güneş ışığının olmadığı zamanlarda da aydınlatma devam etmiş kazaların önüne geçilmiş ve hayat aksamadan devam etmiştir.
Aydınlatma araçları sayesinde güneş ışığı olmasa bile dergi, gazete ve kitap okunabilir insanlar eğitimine veya bilgilenmesine akşam vakitleri de kaldığı yerden devam edebilir.
Araçlarda bulunan aydınlatma cihazları sayesinde trafiğe çıkılabilir kaza riski Elâzığ’a indirgenir.
Aydınlatma araçları sinema, tiyatro , konser ve düğün gibi de alanlarda kullanılarak büyük kolaylıklar elde edilir
Aydınlatma araçları tren, vapur otobüs ve uçak gibi teknolojik aletlerde kullanıldığı için insanlar seyahatlerine akşam vakitleri de devam edebilir.
Fabrikalarda ve iş yerlerinde aydınlatma araçları sayesinde aydınlanma sağlanır ve üretim kaldığı yerden akşam vakitleri de eksiksiz bir şekilde devam eder.
Futbol-basketbol voleybol gibi maçların ve eğlencelerin devam etmesi de aydınlatma araçlarını kolaylığı sayesindedir.
Aydınlatma araçları sayesinde görme sıkıntısı olmadığı için hava karardığında bile bilimsel kültürel ve sanatsal faaliyetler yapılabilir.
Önemli olan insan sağlığının korunması ve bile hastaneler ve gün nöbetçi eczaneler ve bazı kütüphaneler 24 saat hizmet vermekte ve gece vakitlerinde hizmet eksiksiz bir şekilde devam etmektedir.
Her zaman ihtiyaç duyabileceğimiz ambulans, itfaiye ve polis araçlarının aydınlatma araçları sayesinde rahatlıkla işlerini yapabildikleri ve güvenliğimizi sağladıkları görülmektedir.
Soru : Aydınlatma araçlarının doğru kullanımına yönelik önerilerinizi listeleyiniz.
Aydınlatma araçları hayatımıza büyük kolaylık getirmekle beraber doğru kullanılması ve tasarruf edilmesi de gözden kaçırılmaması gereken bir durumdur.
Aydınlatma araçlarını doğru kullanmak israfını engellenmesi ve ışık kirliliğinin azalması demektir.
Bunun için yapılması gereken ilk şey tasarruflu aydınlatma araçlarının kullanılması ve mekanlarda bu özelliğe sahip olan aydınlatma araçlarının tercih edilmesidir.
Gereksiz olan ışıkları kapatmak ve bir mekanda yeteri kadar aydınlatma aracı kullanmak da tasarruf etmemizi sağlayacaktır.
Işığın ve aydınlatmanın sadece istenilen mekana yapması hem ışık kirliliğini önleyecek hem de israfın önüne geçecektir
Gece vakitleri ışığa ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda gibi yerlerde ışıkların kapalı tutulması ve gereksiz harcamalardan uzak durulması gerekmektedir.
Gündüz vakti veya henüz hava kararmadan aydınlatma araçları yapılmamalı israfın önüne geçilmelidir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları
Soru : Teknolojiyi doğru kullanıyor muyuz?” sorusunu altı şapkalı düşünme yöntemine göre yorumlayınız.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 79 Cevapları
İnternetin yaygınlaşması ve artık telefonlarımızda bile kullanılması sebebiyle hayatımızın her alanında bizlere kolaylıklar getirmiştir.
İnternet sayesinde güncel haberlerden haberdar olma bilgiler edinme ve bilgi sağlama artık çok kolay hale gelmiştir.
Dünyada olup biten her şeyi öğrenmek ve istediğimiz bilgi, kitap gibi istemiş olduğumuz kaynaklara anında ulaşabilmek için bizlere büyük kolaylıklar sağlamıştır.
İnternet sayesinde görüş ve bilgi paylaşma olanağı artmış insanlar gerek hayatlarına dair gerekse öğrenmiş oldukları bilgilere dair bilgileri kolaylıkla paylaşabilmekte ve insanları bundan haberdar edebilmektedirler.
İnternet sayesinde zaman ve mekandan bağımsız olarak eş zamanlı ve eş zamansız iletişim sağlamak artık mümkündür.
Haberleşme ve görüntülü konuşma gibi iletişim durumları artık çok ucuz ve kolay bir şekilde sağlanabilmektedir.
İnternet belediye, tıp, eğitim gibi bütün alanlarda kullanılmış bilgiler depolanarak ihtiyaç duyulduğunda kolaylıkla ulaşılabilir hale gelmiştir.
Artık alışverişlerde internet üzerinde olmaya başlanmış ve insanların oturdukları yerden kolay ve fiyat araştırması yaparak alışveriş yapmasının önü açılmıştır.
Soru : İnternet teknolojisinin hayatımızda meydana getirdiği olumlu ve olumsuz etkileri listeleyiniz.
Yağmur: çevremizde sıklıkla görmüş olduğumuz doğal unsurlardan bir tanesi yağmurdur. Yağmur bir hava olayıdır kimi zaman çiselti şeklinde kimi zaman ise yoğun yağışlar şeklinde görülmektedir.
Kar: ülkemizin her bölgesine yağmasa da yağan bölgeler için bulutlarda biriken nemin soğuk hava dalgalarıyla çarpışması sonucunda meydana gelen hava olayı olarak isimlendirilebilir.
Bulut: yapı ve yüksekliklerine göre birçok bulut çeşidi vardır ki dünyanın neresi tamamında bazen zaman zaman bazen de her zaman bulutlar görülmektedir. Yağmur ve kar gibi doğa olayları bulutlar sayesinde oluştuğu için önemli bir yere sahiptir.
Bitkiler: dünyanın her yerinde kendi Toprak yapısına uygun olarak çeşitli bitkiler bulunmaktadır. Bu bitkiler doğal unsurlara birer örnektir.
Hava sıcaklıkları: dünyanın her yerindeki hava sıcaklığı farklı olup doğal unsurlardan bir tanesidir. Dünyada hissedilen en yüksek sıcaklık Afrika kıtasında olup kutuplara yaklaştıkça sıcaklık düşmekte ve dünyanın dengesi bu şekilde sağlanmaktadır.
Hayvanlar: hayvanlarda tıpkı bitkilerin varlığı gibi çeşit çeşit ve doğal unsurlara birer örnektir. Hayvanların varlığı muhteşem bir döngü içerisinde devam etmektedir.
Dağlar: yer kabuğunun çıkıntılı, yüksek, eğimli yamaçlara çevresinde Egemen durumunda olan ve oldukça geniş bir alana yayılan yüksekliklerdir.
Akarsu: yeryüzünde ve yer altında belirli bir akıntı içerisinde toprağın eğimi önce sürekli ya da zaman zaman akan sulara verilen genel bir isimdir
Çevremdeki Beşeri Unsurlar : İnsan eliyle yapılmış olan bina, köprü, tarla, baraj, alt ve üst geçitler, tünel, şehir ve yollar gibi bütün soruların yapılmış olan yapıtlar da beşeri unsurlara örnek olarak verilebilir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Hangilerinin doğal, hangilerinin beşerî olduğunu belirleyiniz. Doğal unsur olanların altındaki kutucukları mavi, beşerî unsur olanların altındaki kutucukları kırmızı renge boyayınız.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları”
Soru : Doğal ve beşerî unsurların isimlerini örnekteki gibi yazınız.
Beşeri unsurlar : tarihi yapıtlar, tüneller, hastaneler, okul, ev ve iş yerleri, alt ve üst geçitler, tarlalar, havayolu, karayolu , demiryolu, şehirler
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları
Soru : Aşağıdaki Türkiye Turizm Haritasını inceleyiniz. Ülkemize gelen bir turist için ülkemizin doğal ve beşerî güzelliklerinin yer aldığı tabloları aşağıdaki alanlara yazınız.
Kapadokya: 60 milyon yıl önce Erciyes, Hasan Dağ ve Göllü dağın püskürtüyle vekillerin oluşturduğu yumuşak tabakaların milyonlarca yıl süre içerisinde yağmur ve rüzgar tarafından aşındırılmasıyla ortaya çıkmış olan eşsiz güzelliklerden bir tanesidir.
Pamukkale: Denizli ilinde kent kaplıcaları ve akan sulardan kalan karbonat minerallerin teraslarını, travertenlerini kapsayan mükemmel bir doğa harikasıdır.
Ölüdeniz: Muğla’nın Fethiye ilçesine bağlı durgun bir göldür.
Manavgat şelalesi: Antalya’nın Manavgat ilçesinde Manavgat nehri üzerinde bulunan bir şelaledir.
Beşeri unsurlar:
Şirince köyü: İzmir’in Selçuk ilçesine bağlı tepelerin arasına kurulmuş ve Özgün tarihi mimarisini önemli ölçüde koruyan yerleşim yeri ve turistik bir köydür.
Nemrut Dağı: Türkiye’nin Adıyaman ilçesinde 2.150 metre yüksekliğinde bulunan ve içerisinde birçok tarihi eser bulunan bir dağdır.
Gökçeada: Çanakkale’nin bir ilçesi ve Türkiye’nin en büyük adasıdır.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi insanların ihtiyaçlarını karşılamak için doğal çevreyi değiştirerek ortaya koyduğu yapılardan biridir?
Cevap : C
A) Vadi B) Körfez C) Liman D) Koy
Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi beşerî unsurlara örnek olarak verilebilir?
Cevap : D
A) Peribacaları B) Mağara C) Travertenler D) Park
Soru : 3. Aşağıdakilerden hangisi çevremizde yer alan doğal unsurlardan biridir?
Kroki, Bir yerin kuşbakışı olarak gelişigüzel şekilde çizilmesine verilen isimdir.
Kroki çizilirken herhangi bir ölçeğe ihtiyaç duyulmaz. Yapılan çizimin plansız bir şekilde yapıldığını birçok ayırt edici özelliği olduğunu söyleyebiliriz.
Madde Madde Kroki olarak sayılabilmesi için
Çizimin kuşbakışı olarak yapılması
Plan yapılmaya gerek olmaması
Diğer haritalardan farklı olarak ölçü kullanılmaması
Uzunlukların belirlenmesi ve küçültülmesini göz kararına bağlı olması
Krokilerde semboller, çizgi ve geometrik şekiller kullanılması
Krokilerde kullanılan sembollerin açıklama kısmında anlamı doğru bir şekilde
Krokide yön oklarının bulunması ve kağıdın bir yerinde kuzey-güney tarafını gösteren bir ok çizilmesi
Önemli olan caddeler, yollar, tarihi yerler ve sokakların gösterilmesi ve önemli yerlerin isimlerinin yazılması.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Soru : Çevrenizdeki okul, ev, hastane, park, cami, acil toplanma yeri, sığınak, acil çıkış, lokanta, market, kırtasiye ve fırın gibi mekânların sembollerini aşağıdaki kutucuklara örnekteki gibi çiziniz. Soruları cevaplayınız.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51 Cevapları”
Soru : Krokilerde sembollere yer verilmesinin nedeni nedir?
Krokilerde semboller, çizgiler ve geometrik şekiller kullanılmaktadır. Krokilerde kullanılmış olan semboller açıklama kısmında tanımlanarak anlaşılması sağlanır
Krokilerde lejant (işaret tablosu ), harita ve krokilerde kullanılan özel işaretlerin yani Simge, sembol ve görselleri ne anlama geldiğini gösteren bölümdür.
Krokilerde sembollere yer verilmesi bir yeri tanımlarken onu anlatmanın en kolay yolu olduğu içindir.
Semboller sayesinde tarif edilmek istenen yerin ne olduğunu ve neresi olduğunu anlamak oldukça kolay ve akılda kalıcıdır.
İnsanların günlük hayatta çok sık kullanmış olduğu krokiler adresi bulma yolunu kolaylaştırır ve bu yüzden adres tarifeleri genellikle kroki üzerinden yapılır.
Günümüzde kullanmış olduğumuz navigasyonlar ve telefondaki haritalar buna en büyük örnek olarak gösterilebilir.
Günümüzde iş yeri sahipleri iş yerinin bulunmuş olduğu alanı krokisini kartvizitlerin arkasında ve tanıtım kartlarının arkasına koyarak müşterilerin bu yeri daha kolay bulmasını sağlarlar.
Birçok internet sitesinde de kolaylıkla bulunabilmesi için adresle birlikte krokinin kullanıldığını görmekteyiz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : Aşağıdaki alana evinizin bulunduğu yerin krokisini çiziniz.
Cevap :
Bu kısmı kendi evinize göre yapmanız gerekmektedir.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi krokinin özelliklerinden biri değildir?
Cevap : A
A) Yapılan küçültmelerde belli bir oran dikkate alınır.
B) Bir yerin kuş bakışı görünümüdür.
C) Sembollerin bulunduğu bir bölüm vardır.
D) Çizimler kabataslak olarak yapılır.
Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi krokilerde yer alan sembollerden biri olamaz?
Cevap : B
A) Acil toplanma yeri B) Evin odaları
C) Aile sağlığı merkezi D) Futbol sahası
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma KitabıMilli Mücadele CevaplarıSayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Milli Mücadele Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40
Soru : Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Soruları şiire göre cevaplayınız.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Soru : “Mustafa Kemal’in kağnısı derdi, kağnısına” dizesinden hareketle, Türk milletinin Mustafa Kemal’e ve Millî Mücadele’ye verdiği önem hakkından neler söyleyebilirsiniz?
Cevap : Türk milleti Mustafa Kemal Atatürk’e sonsuz güveniyorlardı. Olumsuzluk olsa da onun en iyi şekilde davranarak zor durumdan kurtaracağını düşündükleri için onun peşinden yürümüşlerdir.
Soru : “Kalır mı Mustafa Kemal’in kağnısı, bacım,
Kocabaşın yerine koştu kendini Elifçik,
Yürüdü düşman üstüne, yüceden yüceden.”
Yukarıdaki dizeleri, Millî Mücadele’nin kazanılmasında, Türk milletinin rolü açısından değerlendiriniz.
Cevap :
Yukarıdaki dizeleri milli mücadelenin kazanılmasında, Türk milletinin rolü açısından değerlendirdiğimiz zaman canlarını ve mallarını gözlerini kırpmadan feda ettikleri için kazanıldığını görüyoruz ve değerlendiriyoruz.
Milli mücadele yıllarında ecdadımız canlarını ve mallarını ortaya koyarak büyük fedakarlıklar göstermişlerdir.
Vücutlarının kaldırmakta zorlandığı ve psikolojileri harap eden o günler içerisinde büyük bir dirayet ve vatanlarını savunmuş ve bizlere bu cennet vatanı emanet olarak bırakmışlardır.
Ben de o günlerde olsaydım çevremdeki insanların yapmış oldukları fedakarlıklara destek çıkarak elimden geleni yapar ve canımı burada verirdim.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadeleri verilen anahtar sözcüklerle tamamlayınız.
Cevap :
Mondros Ateşkes Anlaşması30 Ekim 1918 tarihinde, Osmanlı Devleti ile İtilaf Devletleri arasında imzalanmıştır.
Mondros Ateşkes Anlaşması’na göre 15 Mayıs 1919’da İzmirİtilaf Devletleri güçleri tarafından işgal edilmiştir.
Mustafa Kemal19 Mayıs 1919 tarihinde, Bandırma Vapuru ile Samsun’aulaşmıştır.
Mondros Ateşkes Anlaşması’na göre başlayan işgallere karşı Anadolu halkı Kuvayı millîyebirliklerini kurup mücadeleye başlamışlardır.
Mustafa Kemal Anadolu’ya geçtikten sonra sırasıyla Havzave Amasyagenelgeleri ile Erzurumve Sivaskongrelerini düzenlemiştir.
Amasya Genelgesi’nde Millî Mücadele’nin amacı, yöntemi ve gerekçesi belirlenmiştir.
23 Nisan 1920’de, Ankara’da BMMaçılmış ve Millî Mücadele’nin merkezi Ankara olmuştur.
Doğu Cephesi’nde Ermenilere karşı şanlı bir mücadele veren ve zafer kazanan Kazım Karabekir Paşa, TBMM’nin ilk uluslararası başarısı olan GümrüAntlaşması imzalamıştır.
Güney Cephesi’nde Fransızlarakarşı mücadele edilmiştir. Özellikle Maraş, Urfave Antep şehirlerinde verilen mücadele, Millî Mücadele açısından çok önemlidir.
Batı Cephesi’nde sırasıyla I. İnönü, II. İnönü, Kütahya – Eskişehir, Sakarya ve Büyük Taarruz savaşları yapılmıştır.
Sakarya Savaşı öncesi, Türk milletinin bağımsızlığı için her şeyini feda edebileceğini kanıtlar nitelikteki Tekalifi Milliye emirleri yayınlanmıştır.
Millî Mücadele’nin zaferle sonuçlanması sonucu imzalanan Lozan Antlaşması ile Türkiye Devleti’nin bağımsızlığı tüm dünyaya ilan edilmiştir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : Aşağıdaki yaşam öyküsünü okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.
Cevap : Bu kısımda soru bulunmamaktadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları
Soru : Kâzım Karabekir’in yaşam öyküsünde sizi en çok etkileyen olay nedir?
Cevap :
Kazım Karabekir’in yaşam öyküsünde beni en çok etkileyen olay bir asker Bir siyasi lider ve aynı zamanda bir yazar olmasıdır.
Soru : Kâzım Karabekir’in faaliyetlerinin Millî Mücadele’ye katkıları nelerdir?
Cevap :
Kâzım Karabekir’in faaliyetlerinin Millî Mücadele’ye katkıları
Çanakkale Cephesi’nde görev almıştır
Kafkasya cephesinde 2 kolordu komutanı olarak atanmış ve başarılar göstermiştir
Kurtuluş Savaşı’nda Anadolu’ya geçen ilk komutan olup 19 Nisan 1919 tarihinde Trabzon’a gelmiştir
Doğu Cephesi’nde Büyük başarılar göstermiş ve TBMM tarafından kırmızı-yeşil şeridi istikrar madalyası kazanmıştır.
Soru : Kâzım Karabekir gibi vatanseverlerin faaliyetlerini dikkate alarak Millî Mücadele’nin önemini açıklayınız.
Kazım Karabekir ve savaşta canıyla ve malıyla görev alan ve Büyük başarılar elde eden askerler ve vatansever Osmanlı halkı büyük fedakarlıklar göstermişlerdir.
Milli mücadele özgürlüğü tekrar kazanabilmek ve ülkeyi işgal etmekte olan düşman askerlerini ellerindeki bütün imkanları seferber ederek zor şartlarda yapılan büyük bir mücadeledir.
Bu büyük mücadelede devletimizin her bir yanında binlerce şehidimiz, gazilerimiz ve büyük fedakarlıklar içerisinde kalan halkamız zorluklara göğüs gererek ülkemizi bağımsızlığına kavuşturmuştur.
Soru : Kâzım Karabekir’e bir teşekkür mektubu yazınız.
Şark Fatihi diye anılan kahraman Kazım Karabekir’e;
Sizleri tarih kitaplarında ve cumhuriyetin kuruluşunda büyük rol oynadığınız için teşekkürü bir borç biliyoruz.
1 Dünya savaşı, Çanakkale cephesi, Kafkasya cephesi, Kurtuluş savaşı, Doğu cephesi ve birçok başarı ve fedakarlıklarınızdan dolayı sizleri Şükran millet ve dualarla anmaktayız.
Sizlerin yapmış olduğu bu fedakarlıkları bizler de vefa borcu olarak yaşatacağımızı ve ülkemizi en iyi yerlere ulaştırmak için çaba göstereceğimizi üzerimize bir borç biliriz.
Sevgi ve saygılarımla.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları
Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.
Soru : “İstiklâl Savaşı’nda Mermi Taşıyan Kadınlar” adlı resimde anlatılmak istenen nedir? Eseri yorumlayınız.
“İstiklal Savaşı’nda mermi taşıyan kadınlar ” adlı resimde anlatılmak istenen istiklal savaşında erkekler kadar kadınların da büyük fedakarlıklar gösterdiğidir.
Milli mücadele savaşı olduğu için erkekler cephede savaşırken kadınlar canlarını ortaya koyarak mermiler taşımış açlık soğuk ve çocuklarına rağmen büyük mücadeleler göstermişlerdir.
Bu savaşta üç dört ülke ile beraber aynı anda savaşıldı ve ülkenin her yerine bir varoluş mücadelesi sergilendiği için herkes elinden gelen bütün fedakarlığı ortaya koymayı Bir vatan borcu olarak bilmiştir.
Kimi kahramanlarımız çocuklarını evde bırakmış kimileri çocuklarını bırakarak vatan aşkı için savaşmaya çıkmıştır.
Bu fedakarlıkların sonucu olarak bu vatanı bizlere emanet bırakmışlardır.
Soru : Millî Mücadele yıllarında yaşadığınızı düşününüz. Millî Mücadele’ye sizin ne tür katkınız olurdu? Yazınız.
Milli mücadele yılları erkek kadın ve çocuk demeden herkesin büyük bir mücadele ve fedakarlıkla canını ve malını ortaya koyduğu yıllardır.
Ülkenin her yerinde Savaş olduğu için bütün insanlar canlı ve malını ortaya koymuş ülkesinin bağımsızlığı için var gücüyle mücadele etmiştir.
Yetişkin askerlerden birçok şehit olunca çocuk askerlerle cepheye gitmiş geri kalan kadınlar mermi taşıyarak ve askerlere yardım ederek büyük fedakarlıklar göstermişlerdir.
Herkesin fedakarlık yapmış olduğu o günlerde büyük çarpışmalar binlerce şehit binlerce Gazi ve zor durumda kalan bütün insanlar yapmış oldukları fedakarlıklarla bu ülkeyi bugüne getirmişlerdir.
Bunun için bizlerin yapması gereken bu fedakarlıklara karşı vefa borcumuz olarak ülkemizin en iyi yerlere taşımaktır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları
Soru : Millî Mücadele’de kadın, erkek, çocuk, yaşlı topyekün bir mücadele verilmiştir. Bu bakımdan Millî Mücadele’nin önemini açıklayınız.
Milli mücadele nasıl gayesi kayıtsız ve şartsız olarak bağımsızlığı elde etmek için topyekün mücadeledir.
Milli mücadele dönemi ürk halkının itilaf devletlerine karşı topyekün birleşerek savaşması sonucu ortaya çıkmış bir dönemdir. Bu dönem Kurtuluş savaşı olarak da isimlendirilmektedir.
Bu milli mücadele döneminin en önemli isimlerinden biri olan Mustafa Kemal Atatürk daha sonraları ülkemizi.
Milli mücadele 19 Mayıs 1919 döneminde başlamış ve 11 Ekim 1922 yılında sona ermiştir.
Bu süre zarfı içerisinde birçok kahraman askerimiz ve kahraman Türk halkı Can ve malla her şeylerini ortaya koyarak büyük fedakarlıklar.
Hepsine rahmet ve dua ile anıyoruz.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Millî Mücadele’de aşağıdakilerden hangisiyle bir savaş yapılmamıştır?
Cevap : C
A) Ermeniler B) Fransızlar C) İtalyanlar D) Yunanlar
Soru : 2. Aşağıdaki Millî Mücadele kahramanları ve mücadele ettikleri millet eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
Cevap : C
A) Fransızlar – Şahin Bey B) Ermeniler – Kâzım Karabekir C) Yunanlar – Sütçü İmamD) Yunanlar – İsmet İnönü
Soru : 3. Atatürk, “Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’dir. İleri!” emrini aşağıdaki savaşlardan hangisinde vermiştir?
Cevap : D
A) Sakarya Savaşı B) I. İnönü
C) II. İnönü D) Büyük Taarruz