4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 38-39-40-41-42-43

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Milli Kültür Ögelerimiz Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Milli Kültür Ögelerimiz Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43


Soru : Evinizde millî kültürümüzü yansıttığını düşündüğünüz eserler veya eşyalar var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?


Cevap :

Evimizde Milli kültürümüzü yansıtan ne düşündüğüm ninemin çeyiz sandığı el dokuması halılar el yapımı yelekler bakır kahve çini süslemeli fincanlar atkılar ve kazaklar dedemin teşbihleri


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevabı,


Soru : Çevrenizde gördüğünüz ve etnografya müzelerinde sergilenmesi gerektiğini düşündüğünüz nesnelere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Çevremde gördüğüm ve Etnografya müzelerinde sergilenmesi gerektiğini düşündüğüm.

Eski kapı tokmakları işlemeli tahta kapılar el işlemeli halılar el işi atkı ve yelekler bulunmaktadır Bunların özellikleri keçi kılından yapılmış olmalarıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevabı,


Evinizde aile büyüklerinizden kalmış, değer verdiğiniz ve özenle korumaya çalıştığınız nesneler bulunabilir. Bunlar sandık, saat, madalya, giysi, lamba, masa, sandalye, yüzük, kemer, başlık gibi eşyalar olabilir. Şimdi bu nesnelerden birini seçiniz ve onunla ilgili olarak aşağıdaki nesne tanıtım kartında istenen bilgileri karşılarına yazınız.


NESNE TANITIM KARTI

Nesnenin;
Adı : Gazi Madalyası
Kullanım amacı : Kore Gazilerine verilen madalya
Yapılış tarihi (tahminî) : 1953
Yapımında kullanılan malzemeler: Kurşun
Nerede yapıldığı : Türkiye
Kim tarafından ve nereden alındığı: İç işleri bakanlığı
Bugüne kadar kimler tarafından kullanıldığı: Kore Gazileri
Evinize ne zaman ve nasıl geldiği: Kore Savaşı Sonunda Geldi
Günümüzde kullanılıp kullanılmadığı: Hayır kullanılmıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevabı,


Soru : Ülkemizdeki tarihî önemi olan mimari yapılar veya tarihî mekânlardan hangilerini gezip görmek istersiniz?


Cevap :

Ülkemizdeki tarihi Önemli olan mimari yapılar veya tarihi mekanlar Kız Kulesi Topkapı Sarayı Ayasofya Süleymaniye Selimiye tarihi Harem Pierre Loti Galata Kulesi gibi birçok tarihi eserin olduğu İstanbul’u gezmek isterdim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevabı,


Soru : Ailenizde ve çevrenizde bayramlar nasıl kutlanıyor?


Cevap :

Çevremde ve ailem de bayramlar Sabahları erken kalkılır kadınlar ev temizliklerini yaparken erkekler bayram namazına giderler.
Bayram namazı çıkışında insanlar ilk bayramlaşmayı burada gerçekleşirler daha sonra eve gelerek büyük bir aile yemeğe yenerek bayram kutlaması yapılır. Bu sahilde hep birlikte tüm ailenle birlikte güzel bir bayram sabaha geçirilmiş olunuz.


Soru : Bayramlarımız dışında millî kültürümüzü yansıtan kutlama ve törenlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Bayramlarımız dışında milli kültürümüzü yansıtan 23 Nisan 19 Mayıs 29 Ekim 30 Ağustos gibi milli bayramlarımız bulunmaktadır.
Bu bayramlarımızda milli duygularımız önde olur ve bu bayramlar tüm millet olarak coşkuyla kutlanır ve de geçmişte verdiğimiz şehitler anılarak kahramanlık türküleri ve marşları dinlenir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 196-197

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 196, 197


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


  • 1. Ülkemiz doğuda İran ile komşudur.
  • 2. Ugroiskola Macar çocuklarının oynadığı oyunlardan biridir.
  • 3. Başkenti Tokyo olan Japonya Asya kıtasının doğusunda yer alır.
  • 4. Japon yemeklerinden suşi şerit hâlinde kesilmiş balıkların kurutulmuş yosuna sarılmasıyla hazırlanır.
  • 5. Finlandiya’da gökyüzünün geceleri de güneşli olduğu döneme ruska denir.
  • 6. Geleneksel Japon oyunlarından olan go kareli bir tahta üzerinde oynanır.
  • 7. Türkiye’nin Suriye sınırı, en uzun kara sınırıdır.
  • 8. Ülkeler dış ticaretlerini sınırlarındaki gümrük kapıları üzerinden gerçekleştirir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


  • ( Doğru ) 1. İnsanların yemekleri ve beslenme şekilleri ülkelere göre farklılıklar gösterebilir.
  • ( Yanlış ) 2. Türkmenistan, Türkiye’nin komşularından biridir.
  • ( Doğru )  3. Finlandiya, Avrupa kıtasında yer alan bir ülkedir.
  • ( Doğru )  4. Hazar petrolleri, Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı ile Akdeniz’e taşınmaktadır.
  • ( Yanlış ) 5. Kimono, Hintlilere özgü geleneksel bir giysidir.
  • ( Yanlış ) 6. Kapıkule, Kafkasya’ya açılan gümrük kapılarımızdan biridir.
  • ( Yanlış ) 7. TİKA’nın amacı Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri geliştirmektir.
  • ( Doğru ) 8. Türkiye ile Ermenistan arasındaki sınır kapıları kapalı durumdadır.
  • ( Doğru ) 9. Nahcivan Azerbaycan’a bağlı bir özerk cumhuriyettir.
  • ( Doğru ) 10. Türkiye ile Gürcistan vatandaşlarının sınırdan karşılıklı geçişlerinde kimlik belgesi yeterli olmaktadır.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 197 Cevabı


C. Aşağıda komşularımız olan ülkeler ve gümrük kapılarımızdan bazıları verilmiştir. Verilenleri inceleyiniz ve her bir gümrük kapımızın başındaki kutucuğa ilgili olduğu komşu ülkenin numarasını yazınız.


  1. 2
  2. 4
  3. 3
  4. 1
  5. 6
  6. 7
  7. 5

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi Türk Cumhuriyetlerinden biri değildir?


A) Gürcistan B) Kazakistan C) Kırgızistan D) Özbekistan


2. Ülkelerle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Azerbaycan Hazar Denizi’nin batısındadır.
B) Gürcistan, Karadeniz’e kıyısı olan bir ülkedir.
C) Kırgızistan’ın bütün toprakları Asya kıtasındadır.
D) Yunanistan, bir ada ülkesidir.


3. “Bu ülkenin en meşhur yemeği dana eti ve soğanla yapılan gulaştır.”

Yukarıdaki sözü söyleyen biri aşağıdaki ülkelerden hangisini anlatmaktadır?


A) Bulgaristan B) Kazakistan C) Macaristan D) Yunanistan


4. “Türkiye ile……………………………….kendilerini iki devlet bir millet sözüyle ifade etmektedirler.”

Verilen ifadedeki noktalı yere hangi ülkenin adı yazılmalıdır?

A) Azerbaycan B) Irak C) İran D) Türkmenistan


5. Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi aşağıda verilen Türk Cumhuriyetlerinden hangisinde bulunmaktadır?


A) Azerbaycan B) Kazakistan C) Özbekistan D) Türkmenistan


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Sizden ülkemiz ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmanız istenseydi neler önerirdiniz?


Cevap :

Ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasında ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunacak olursam ; öncelikle Türkçe ana dilimiz olduğu gibi yazı dilinin de ortak olması gerekir. Bunun için öncelikle ortak bir kurum kurularak yazı dilinin Latince alfabe geçilmesi teklif edilebiliniz. Bu sayede hem Dünya ile hem de birbirimizde iletişimimiz daha kolay olacaktır.

Ayrıca ortak olarak gerçekleştireceğimiz ticari faaliyetler bizim hep birlikte daha hızlı gelişmemizi Türkiye Nahçıvan Azerbaycan Hazar Denizi üzerinden Özbekistan Türkmenistan Kazakistan Kırgızistan ülkelerine Transit Ulaşım ve Ticaret ağı oluşturulabiliniz.

Ayrıca bu ülkelerin bir araya gelerek ortak bir Zirve oluşturması gerekir Bu zirvenin sonucunda NATO’ya benzer bir askeri güç oluşturarak dosta Taha güven düşmana korku Salacak bir Ordu oluşturulabilir.


2. Sizce ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur hangisidir? Neden?


Cevap :

Ülkemizin diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel fark tarihimizden gelmektedir. Biz tarihimiz boyunca at üstünde Orta Asya’dan Anadolu’ya gelmiş büyük devletler kurulmuş bir milletiz kültürümüz Araplara veya Avrupalılara benzemez bizim kültürümüzün en büyük özelliği Müslümanlık öncesinde dahi kadına değer verilmesi insanlara eşit davranılmasıdır.


3. Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?


Cevap :

Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde bizim kültürümüzde de saygı gösterin olmaz.
İnsanlar birbirlerine düşmanca hareketler etmeye başlarlar bu düşmanlıklar kin ve nefrete dönüşür ve bir süre sonra çalışmalara dönüşecektir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 193-194-195

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Dünya Farklılıklarla Güzel Cevapları Sayfa 193, 194, 195


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dünya Farklılıklarla Güzel Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 193-194-195


Soru : Ülkeler arasındaki kültürel farklılıklar içinde size en ilginç geleni hangisidir?


Cevap :

Ülkeler arasındaki kültürel farklılıklar içerisinde bana en ilginç gelenler Japonlar gelmektedir Japon kültürü farklı bir kültürdür.
Geleneksel kıyafetleri Kimono veya kadınlarının giyim tarzları çok farklıdır.

Ev dekorasyonları insanlara farklı bir dünyada yaşıyorum gibi bir his doğurmaktadır. Uzakdoğu ülkelerinin çoğunda bu hissi görebilirsiniz. Fakat Japonya bunlardan en disiplinli kültüre sahip millettir ve de bozulmamış bir millet oldukları için genellikle Siyah veya kahverengi gözlüdürler.


Soru : Geleneksel Türk kıyafetleri ile diğer ülkelerin kıyafetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

Geleneksel Türk kıyafetleri kültürümüzü gösteren maddi unsurlardır. Bu kıyafetler kadınıyla erkeğiyle Yüzyıllar boyunca Türk insanı tarafından giyinmiştir. Günümüzde ise sadece Özel günlerde Milli bayramlarda girmektedir bu giysileri Etnografya müzelerinde görebilirsiniz.

Bizim ülkemizde Japonya kültürü arasındaki kıyafetleri karşılaştığımız zaman Japon kıyafetleri bizim kültürümüzden çok daha farklıdır.  Japonya’daki insanların geleneksel giysileri Kimono adı verilen uzun belden kuşaklı ceket şeklinde bir giysidir. Üzerlerinde ise Japonlar ca anlam ifade eden şekiller bulunmaktadır yine kadınları da buna benzer ince satan kıyafetler giyer.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 194 Cevabı


Ülkeler arasındaki farklılıklardan biri de mutfak kültürüdür. Mutfakta kullanılan araç gereçlerden yemek pişirme yöntemlerine, yemeğin nerede yendiğinden sofradaki hareketlere kadar pek çok şey mutfak kültürünü oluşturur.

Şili’de elle hiçbir şey yenmez, masadaki bütün yiyecekler için her zaman çatal bıçak kullanılır.

İngiltere’de yemek servisinin masada oturan kişinin solundan yapılması bir gelenektir. Bu ülkede sağdan servis yapmak görgüsüzlük sayılır.

Hindistan’da sol elle yemek yemek hatta tabağa bile sol elle dokunmak görgü kurallarına aykırı bir hareket olarak
kabul edilir.


Soru : Yukarıda anlatılan yemek kültürleri ile ülkemizdeki yemek kültürü arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

Yukarıda verilen yemek kültürleri ile ülkemizde benzerlikler bulunmaktadır. Biz de sağ elle yemek yemeye özen gösteririz bu bizim bir dini geleneğimizdir.

Fakat ülkemizde elle yemek yenmediği gibi elle yemek yemek gereken bazı yiyecekler bulunmaktadır bunları yemek yerken de kimse kimseyi ayıplama az veya görgüsüz olarak kabul etmez.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 195 Cevabı


Soru : Ülkemizde insanların birbirine saygı göstermek için yaptıkları hareketler ve söyledikleri sözlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Ülkemizde birbirlerine saygı gösterme içeren insanlar birbirlerine öncelikle selam verirler selamlaşmanın dışında insanlar birbirlerine saygı gösterebilmek için özel isimleri hitap ederler.


Soru : Sizce insanlar farklı kültürlere neden saygı göstermelidir?


Cevap :

İnsanlar kendi kültürlerini dışındaki insanların da farklı kültürleri ne saygı göstermek zorundadır. Çünkü dünya üzerinde bir tek biz yaşamaktayız.

Dünya farklılıkları ile güzelleşmektir. Bir insan nasıl ki kendi kültürüne saygı gösteriyorsa diğer ülkelerinde kültürlerine saygı göstermesi gerekir Siz kendinize saygı görmek istiyorsanız. Öncelikle siz de onlara saygı gösterince onlar da size saygı göstersinler bu şekilde kültürler birbirleri ile kaynaşarak aralardaki anlaşmazlıkları kayıp olacaktır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 188-189-190-191-192

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Farklı Kültürler Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farklı Kültürler Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192


Soru : Bir ülke ile ilgili turizm amaçlı tanıtım broşürü hazırlayacak olsaydınız, broşürünüzde o ülkenin hangi alanlardaki özelliklerine yer verirdiniz?


Cevap :

Ünite ile ilgili turizm amaçlı tanıtım broşürü hazırlayacak olsaydınız broşür elimde o ülkenin tarihi ve doğal güzelliklerinin resimleri yer verirdim. Ayrıca o bölgenin kültürel özelliklerini tanıtan kısa yazılar ve güzel tatil yerlerini ekleyerek küçük bir haritada yerleştirdim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 189 Cevabı


Soru : Ülkemizde ugroiskola oyununa benzer çocuk oyunları oynanıyor mu? Oynanıyorsa bu oyunların adları ve kuralları nelerdir?


Cevap :

Bu oyun Macaristan’da oynanan seksek oyununa benzer bir oyundur.

Oyunun farkı ise salyangoz kabuğu gibi çizilen dairesel bir alan içerisinde oynamasıdır. Seksek oyunu dünyanın her yerinde birbirlerine benzeyen çocukların oynadığı bir oyun türüdür bu oyunda seksek oyunun bir şeklidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 190 Cevabı


Soru : Türk ve Macar mutfakları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

Macarlar aslen Türk olduklarını söyleyen bir ırktır. Türk soyundan gelmektedirler. Bundan dolayı da Türklere yani bizlere benzer özellikleri bulunmaktadır.

Macarlar ‘da selamlaşma genellikle el sıkışma şeklinde olmaktadır insanlar birbirlerine isim ve soy isimleri ile hitap ederler davet edildiğinizde ve çiçek veya çikolata gibi hediyeler götürmeniz beklenir ve bu oldukça nazik bir hareket olarak kabul edilir.

Ayrıca mutfaklarında baharatlar bizim Doğu bölgelerimizin baharatların a benzer kültürlerinde isota benzeyen acı baharatlar bulunmaktadır bizden farklı olarak onları dini inançlarından dolayı domuz eti de tük etmektedirler.


Soru : Türkiye’yi ziyaret eden bir turist olsaydınız ülkenize götüreceğiniz hediyelik eşyalar neler olurdu?


Cevap :

Türkiye’ye ziyaret eden bir turist olsaydınız ülkenize götüreceğimiz hediyelik eşya Tabii ki Türkiye kartpostalları Türkiye logosu anahtarlıklar Türkiye’de çektirmiş olduğum fotoğraflar Kapalıçarşı’da aldığım halı kaşık gibi tahta ve çini işleri porselenler olurdu.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 192 Cevabı


Soru : Japon kültürü ile ülkemizin sahip olduğu kültürel özellikleri karşılaştırdığımızda iki ülke arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Japon kültüründe Kimono delinen geleneksel giysiler bulunmaktadır. Bu giysileri düğünlerinde yeni yıl kutlamalarında mezuniyet törenlerinde ve bayramlarında giymektedirler.

Ayrıca Japon kültüründe yemek olarak çokça kullanıldığı balıklar bulunmaktadır. Çünkü Japonya bir ada ülkesi ve de ülkenin tarım faaliyet alanlarının az olmasından dolayı meyve ve sebze oldukça pahalıdır.

Bundan dolayı deniz ürünlerine yönelmişlerdir bizim ülkemizde arasındaki fark ise yemeklerinde açıkça ortadadır. Biz balıkları az tüketirken onlar çok da tüketiyor onlar sebze yemekleri az yaparken biz de bolca sebze ve et yemekleri bulunmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa163-164-165-166

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinliklere Katılıyorum Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinliklere Katılıyorum Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 163-164-165-166


Soru : Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız?


Cevap :

Bugüne kadar okulumuzdaki eğitsel ve sosyal etkinliklerden ilkyardım koluna katılarak balon seminerine katıldım ve eğitimine aldım.

Ayrıca okul kıyafeti olsun da roller almıştım ve de milli bayramlarımızda bayrak flama törenlerinde flama taşımak ayrıca Milli bayramlarda şiirlerde okuyordum.


Soru : Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?


Cevap :

Okulum Usta bir çok eğitsel ve sosyal etkinlik faaliyetleri bulunmaktadır. Okulumuzda eğitsel kollar bulunmaktadır.

Bunlar Yeşilay kolu ilkyardım kolu spor kolu edebiyat kolu teknoloji kolu kütüphane kolu tiyatro kolu gibi birçok kol faaliyet sürmektedir. Ayrıca özel gün ve haftalarda törenlerde şiirler ve oyunlar oynanırdı gibi bayrak törenlerimiz de yapılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevabı


Soru : Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?


Cevap :

Okulumuzda üreten çocuklara benzer olarak çözüm bulan çocuklar topluluğu kurulabilir. Okulumuzda var olan ve çözülmesi gereken sorunları kendi aramızda toplanıp içebileceğimiz bir toplumsal etkileşim ortamı oluşturulabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevabı


Soru : Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?


Cevap :

Kardeş okul uygulaması ile birlikte öğrenciler de birlik ve beraberlik değerlerinin güçlü ve gelişmesi yardımlaşma becerilerinin gelişmesi sağlanmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 166 Cevabı


Soru : Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden?


Cevap :

Okulumuzda bu okuma çemberini kurmak isterim. Çünkü okulumuzda okuma paletleri çok az yapılmaktadır.

Bizim insanımız ülke olarak az okuyan bir topluluğa sahibiz bu topluluğun okuma becerisini geliştirmek için bizlere de çok sorumluluk düşmektedir. Bizler öğrenciler olarak Öncelikle okumayı seversek geleceğin büyükleri olarak okumayı seven bireyler olacağız.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 157-158-159-160-161-162

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sorumluluk Üstleniyorum Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sorumluluk Üstleniyorum Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162


Soru : Sorumluluk sahibi bireylerin günlük hayattaki davranışlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Sorumluluk sahibi bireyler günlük ayakları içerisinde davranışlarında olgun şekilde ve daha dikkatli olarak gerçekleştirirler.
Konuşma yaptıkları sıralarda karşılarındaki insanlara daha güzel ve hoş şekilde hitap etmeyi bilirler her şeyi dikkatlice yaparlar ve de çevrelerine duyarlı insanlardır.


Soru : Evinizde hangi sorumlulukları üstleniyorsunuz?


Cevap :

Evimdeki sorumluluklarım şu şekildedir. Ben ailenin en küçük Ferdi olduğum için evimde odamı toplama görevi bana aittir.

Yatağımdan kalktığım zaman yatağımı kendim toplarım ve de yerde oyuncak bırakmam dersimi çalışırım. Büyüklerime saygı gösteririm ailemin istediği bir istek olduğu durumunda onlara yardımcı olmaya çalışır.

Elimden geldiği kadar yaparım basit işleri yapmaktan çekinmem zaten benim yapamayacağım işleri Annem veya babam benden istemez.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 158 Cevabı


Soru : İnsanların sorumluluklarını yerine getirmediklerinde karşılaştıkları durumlara hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

İnsanlar sorumluluklarını yerine getirmedikleri durumda birçok sorunla karşı karşıya kalabilirler örnek verecek olursak erken yat atmayıp geç yaptığımız takdirde sabahleyin uyanamayıp okulumuza gitmek için servisi kaçırabilir okulda uyguladığımız için öğretmenimizi dinle yemeye bilir ve de sınavlardan kötü not alabiliriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 159 Cevabı


Soru : Mutlu, yukarıda belirttiği sorumluluklarını yerine getirmez ise bunun sonuçları neler olabilir?


Cevap :

Mutlu sorumluluklarını yerine getirmemesi durumun da muhabbet kuşu zarar görebilir ve açıktan veya susuzluktan hayatını kaybedebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 160 Cevabı


Soru : Okulunuzda hangi sorumlulukları üstleniyorsunuz? Bu sorumlulukları yerine getirebilmek için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Okulumdaki sorumluluklarım ders çalışmaz öğretmenim i dinlemek okulun faydasına iş yapmak okullar zarar veren kişileri uyarmak veya okula zarar vermemek.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 161 Cevabı


Masa tenisi oynamayı çok seviyorum. Okulumuzun masa tenisi takımında olduğum için öğle aralarında ve beden eğitimi derslerinde takım arkadaşlarımla bol bol tenis oynuyorum. Ayrıca haftada iki gün beden eğitimi öğretmenimizin rehberliğinde antrenman yaparak turnuvalara hazırlanıyorum. Annem ve babam derslerimi olumsuz etkileyeceğini düşünerek okul takımına girmemi istememişlerdi. Onlara göre antrenmanlara ve turnuvalara katılmam derslerimi aksatmama neden olabilirdi. Bunun üzerine kendilerine takıma girme kararımın bana yeni sorumluluklar yüklediğinin farkında olduğumu söyledim. Derslerime daha çok çalışarak masa tenisine ayırdığım zamanı telafi edeceğime söz verdim. Böylece onları ikna ederek okul takımına girdim.Masa tenisi veya başka bir spor dalında okul takımına girme kararı vermekle üzerinize çeşitli sorumluluklar da almış oluyorsunuz. Antrenmanlara zamanında gelmek ve spor kıyafetleriyle katılmak, öğretmeni dinlemek, verilen taktikleri disiplinli bir şekilde uygulamak bu sorumlulukların bazılarıdır. Takımdaki yerinizi korumak için sorumluluklarınızı yerine getirmemiz gerekir. Örneğin ilk günlerde arkadaşımız Oktay mazeretsiz olarak üst üste iki kez antrenmana katılmadı. Bir defasında da antrenmana okul kıyafetiyle katılmak istedi. Bunun üzerine öğretmenimiz onu çıkarıp onun yerine başka birini aldı. Oysa Oktay masa tenisi takımına yükleneceği sorumlulukları bilerek kendi isteğiyle girmişti. Ancak üstlenmiş olduğu sorumlulukları yerine getirmedi. Bunun sonucunda da takımda oynama hakkını kaybetti.


Soru : Oktay’ı görseydiniz ona neler söylemek isterdiniz?


Cevap :

Oktay görseydim Soracağım soru derslerimde masa tenisi aynı zamanda çalışmak çok zaman harcamanıza ve de seni yormuyor mu diye sormak isterdim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 162 Cevabı


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi okuyunuz. Buraya kadar öğrendiklerinizden de yararlanarak hikâyenin devamında neler yaşanmış olabileceğini noktalı yerlere yazınız.


Her türlü zenginliğe sahip olmasına rağmen can sıkıntısından yakınan bir prens vardı. Kardeşleri, arkadaşları gezer, ava gider, eğlenirken o odasına kapanır, otururdu. Hükümdar oğlunun bu hâline çok üzülürdü. Bir gün ülkesinin en bilge kişisini sarayına çağırıp ona oğlunun durumunu anlattı ve ondan bir çözüm bulmasını istedi. Bunun için bilgeye bir hafta süre verdi. Yaşlı bilge üç beş gün düşünüp taşındı, aklına hiçbir çözüm gelmedi. Üzgün ve dalgın hâlde yürürken koyunlarını otlatan küçük bir çobanla karşılaştı. Çoban, yaşlı bilgeye “Şu hayvanlara biraz göz kulak oluver de şu görünen köyden yiyecek alıp geleyim.” dedi. Bilge de kabul etti. Yaşlı bilge kafası karşılaştığı olaylarla meşgul bir hâlde hayvanlara göz kulak olurken bir koyun yavrusu uçurumdan aşağı yuvarlanıverdi. Kuzunun oradan kendi kendine kurtulması mümkün değildi. Bunun üzerine uçurumun dibine inen yaşlı bilge, kuzuyu sırtına bağlayıp tırmanmaya başladı. İlk hamlelerinde başarılı olamasa da yılmadı. Uğraştı, didindi, zorlandı ama sonunda kuzuyu yukarı çıkarmayı başardı. Bu arada kuzuyu kurtarma kaygısı yaşlı bilgenin kafasını öyle meşgul etmişti ki canını kurtarabilmek için kaçmakta olduğunu unutmuştu. Bilge bu durumu fark edince “Demek ki bir kimse bir işle ciddi şekilde meşgul olursa can sıkıntısı çekmiyormuş.” diye düşünerek kaçma fikrinden vazgeçti. Hemen hükümdarın huzuruna çıkarak şunları söyledi: “Hükümdarım, eğer oğlunuzun can sıkıntısından kurtulmasını, hayata bağlanmasını istiyorsanız ona bir sorumluluk yükleyin. Zamanını alan bir meşguliyet verin. Oğlunuza yükleyeceğiniz sorumluluk ne derece ciddi, bu sorumluluğun sonuçları ne derece ağır olursa oğlunuz kendini o ölçüde can sıkıntısından kurtaracaktır. Oğlunuzun yaşama azmi de o derece artacaktır.”

Ekrem ACAR, Bağırıp Çağırmadan Çocuk Eğitimi, s.73-74 (Düzenlenmiştir.).


Cevap :

Bunun üzerine hükümdar oğluna bir iş vermeye karar verdi.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 132-133-134-135

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Bilinçli Tüketici Olalım Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bilinçli Tüketici Olalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 132-133-134-135


Soru : İnsanlar alışverişleri sırasında alacakları ürünlerle ilgili olarak nelere dikkat ederler?


Cevap :

İnsanlar alışverişleri sırasında alacakları ürünlerle ilgili olarak öncelikle acil etleri veya ihtiyaçları olup olmadığı ürünleri almaları gerekir.

Alışverişe çıkmadan önce liste oluşturarak ihtiyaç listesi yapmamız bize fayda sağlayacaktır. Aldığımız ürünlerin son tüketim tarihlerine bakmalı üretimin kalitesini kontrol etmeli ve de alışveriş yaparken fişinizi almayı unutmamamız gerekir.


Soru : Alışverişe çıkmadan önce bir ihtiyaç listesi hazırlamanın yararları neler olabilir?


Cevap :

Alışverişe çıkmadan önce bir ihtiyaç listesi hazırlamak evde ihtiyaçları ne olduğunu gerekli malzemelerin ne olduğunu bilmemizi sağlar.

Rahat bir şekilde alışverişe çıkıp listemizi almamızı sağlamış olur. Eğer liste yapmadan alışverişe çıkarsak evde eksik olan malzemelerin ne olduğunu aklınızda tutamayacak alışveriş bittikten sonra eve geldiğimizde ihtiyacımız olan önemli bir ürünü almadığımızı göreceğiz. Bu da bizi maddi olarak zor duruma düşürür.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevabı


Soru : Evinizde kullandığınız gıda ve temizlik ürünlerinden beş tanesini seçiniz. Bu ürünlerin adlarını ve hangi ülkede üretildiğini, ambalajının geri dönüştürülebilir malzemelerden yapılıp yapılmadığını ve üzerilerinde TSE, CE, ISO gibi kalite ve güvenlik işaretlerinden hangilerinin bulunduğunu tablodaki yerine yazınız.


Cevap :

 

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 132-133-134-135”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 126-127-128-129-130-131

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ailemde ve Çevremde Ekonomik Faaliyetler Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemde ve Çevremde Ekonomik Faaliyetler Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131


Soru : Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :
Ekonomik faaliyetler denildiği zaman ülkeye Maddi yönden destek amaçlı yapılan işler aklımıza gelmektedir.

Bunlar faaliyetleri Sanayi faaliyetleri fabrika işletmeciliği hayvansal ürünler faaliyetleri ülke ekonomisine katkıda bulunmaktadır. Bu faaliyetler yurt içi ve yurt dışına yapılan ihracatlarla ülkemize katkıda bulunmaktadır.


Soru : Aşağıda bazı ekonomik faaliyetlerle ilgili fotoğraflar görüyorsunuz. Fotoğrafları inceleyiniz ve bu faaliyetlerin neler olduğunu noktalı yerlere yazınız.


  1. Hayvancılık
  2. Tuğla Fabrikası
  3. Turizm
  4. Balıkçılık
  5. Marangozluk
  6.  Tarım

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 128 Cevabı


Soru : Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz?


Cevap :

Fındık yetiştiriciliği peşinde Karadeniz’de kıyısı olan şehirlerimiz de ormancılık Çay Tarımı yapılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevabı


Soru : Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden?


Cevap :

Seracılık ülkemizde Akdeniz Akdeniz illerinde yapılmaktadır. Akdeniz iklim olarak Kışın çok soğuk olmayan bir bölge olduğu için bu bölgede seracılık kolaylıkla yapılabilmektedir.

Don olayı Akdeniz Bölgesi’nde görülmemektedir yılın tüm günü sıcak geçen bu bölge hava şartlarının uygun olması toprağın verimli olması bölgede çok çeşitli meyve ve sebze yetiştirilir bilmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevabı


Soru : İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

İzmit ve çevresinde yoğunluk olarak Sanayi Tesisleri ve fabrikalar bulunmaktadır. Bu Fabrikalar birçok çeşit ürün üretilmektedir.

Burada üretilen ürünler tüm ülke içerisine ve de yurtdışına ihraç edilebilmektedir. Ayrıca çevrede yapılan tarım ve ormancılık faaliyetleri de bulunmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 131 Cevabı


Soru : Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözleminiz sonucunda edindiğiniz bilgileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Yaşadığınız yer hangi ilimizin sınırları içindedir?


Cevap : Yaşadığımız ile Hatay il sınırları içerisinde bulunmaktadır.


Yaşadığınız yerdeki en yaygın ekonomik faaliyetler hangileridir?


Cevap :

Yaşadığımız bölgede yaygın olarak Sanayi faaliyetleri bulunmaktadır. Ayrıca şehrimizde büyük bir liman bulunmaktadır.

Bu limanından ihracat ve ithalat faaliyetleri yapılmaktadır. Bunun dışında bölgemizde tarım faaliyetleri de bulunur. Kavun karpuz domates biber zeytin turunçgiller yetiştirilmektedir.


Bu ekonomik faaliyetlerle ilgili meslekler hangileridir?


Cevap : Bu ekonomik faaliyetlerle ilgili meslekler fabrikalarda teknisyenlik limanlarda vinç operatörlüğü tarım alanlarında ise çiftçilik ve tarım işçiliği yapılmaktadır.


Ailenizde bu mesleklerden olanlar var mıdır? Varsa kimlerdir ve meslekleri nelerdir?


Cevap : Ailenizde bu mesleklerden olanlar vardır babam benim mühendis..


Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetlerin aile bütçenize katkısı hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Yaşadığımız yerlerdeki ekonomik faaliyetler sayesinde ailemiz geçimini sağlamaktadır burada çalışan Babam eve gelir getirmekte ve de bizim ihtiyaçlarımızı bu sayede gidermektedir.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin dağıtımı nerelere, hangi yollarla yapılıyor?


Cevap : Yaşadığımız yerlerde üretilen ürünlerin dağıtımı bölgemizde bulunan Liman sayesinde gerçekleşmektedir. Bölgemiz sanayi bölgesi olduğu için üretilen ürünler Liman sayesinde ihracata gönderilmektedir.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin ülke tüketimine katkıları hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Yaşadığımız bölgede üretilen tarımsal ürünler ülkeye zeytin turunçgiller kavun ve karpuz olarak pazarlanmaktadır bölgemizde üretilen portakal mandalina gibi turunçgiller ürünleri ülkemizde önemli bir pazara sahiptir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 122-123-124-125

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İsteklerimiz, İhtiyaçlarımız Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İsteklerimiz, İhtiyaçlarımız Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 122-123-124-125


Soru : İstekleriniz ile ihtiyaçlarınız arasındaki farklılıklar nelerdir?


Cevap :

İsteklerimiz ve ihtiyaçlarımız arasında şu şekilde farklar vardır isteklerimiz olmadan yaşamımızı sürdürebiliriz.

Fakat ihtiyaçlarımız olmadan yaşamımızı sürdürmemiz zordur. İhtiyaçlarımız bizim besin ihtiyaçlarımızdır. Yeme içme barınma giyinme gibi örnekler verebiliriz.


Soru : Ai­lenizle şe­hir­ler ara­sı bir yol­cu­luk yap­tı­ğı­nı­zı dü­şü­nü­nüz. Oto­mo­bi­li­niz yol­da arı­za­la­nı­yor. Ya­kın­lar­da ne bir din­len­me te­si­si ne de bir yer­le­şim ye­ri var. Ge­ceyi ora­da ge­çir­mek zo­run­da ka­lı­yor­su­nuz. Böy­le bir du­rum­la kar­şı­la­şa­ca­ğı­nı­zı bilsey­di­niz ve yo­la çık­ma­dan ön­ce ya­nı­nı­za aşağıda fo­toğ­raf­la­rı­nı gör­dü­ğü­nüz ürün­ler­den üç tanesini alma hakkınız olsaydı han­gi­le­ri­ni alır­dı­nız? Neden?


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 122-123-124-125 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevabı


Soru : Haberde sözü edilen malzemelerden hareketle insanların temel ihtiyaçları hakkında hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?


Cevap :

Habere göre besinler giyim barınma kuru gıda pirinç kek battaniye yatak hijyen malzemeleri olmadan yaşam sürmek çok zordur. Bu malzemeler ihtiyaç malzemeleridir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevabı


Se­da, Sı­la ve Sel­çuk üç kar­deş­tir. Babalarından Se­da gi­tar, Sı­la ayak­ka­bı, Sel­çuk ise uzaktan kumandalı bir araba al­ma­sı­nı is­temektedir. An­cak ailenin bütçesi çocuklardan yalnızca birinin isteğini karşılayabilecek durumdadır.


Soru : Sizce baba, çocuklarından hangisinin ihtiyacına öncelik vermelidir? Neden? Sınıfınızda tartışınız.


Cevap :

Ailenin bütçesi sınırlı olduğu için çocuklardan yalnızca bir tanesinin ihtiyacı olan ayakkabıyı alabilir. Yani Sıla’nın ayakkabısını alması gerekir Sıla’nın ayakkabı ihtiyacıdır fakat diğer iki kardeşin ihtiyaçları değil istekleridir. Bunlar olmadan da yaşamlarını sürdürebilirler.


Soru : Sosyal ve kültürel ihtiyaçlarınızı karşılamak amacıyla yaptığınız faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Sosyal ve kültürel ihtiyaçlarımızı karşılamak amacıyla yaptığımız faaliyetler şunlardır ;

Sinemaya gitmek müzeye gitmek Tiyatro izlemek arkadaşlarımızla birlikte Sosyal aktivitelere katılmak kültür saraylarındaki aktivitelere gitmek….


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevabı


Aşa­ğı­da in­san­la­rın is­tek ve ih­ti­yaç­la­rıy­la il­gi­li ba­zı cüm­le­ler ve­ril­miş­tir. Cümle­le­ri oku­yu­nuz ve doğ­ru ol­du­ğu­nu dü­şün­dük­le­ri­ni­zin ba­şı­na “D”, yan­lış ol­du­ğunu dü­şün­dük­le­ri­ni­zin ba­şı­na ise “Y” yazınız.

Soru : Çalışmanızın sonunda maddeleri yanlış ya da doğru olarak değerlendirmenizin nedenlerini açıklayınız.


Cevap :

  1. ( Yanlış ) İsteklerimiz ihtiyaçlarımızdan daha önemlidir.
  2. ( Yanlış ) İhtiyaçlar kişilere göre değişiklik gösterebilir.
  3. ( Doğru ) Kitap okumak, gezmek, eğlenmek isteklerimizden bazılarıdır.
  4. ( Yanlış ) İsteklerimizi karşılayamazsak yaşayamayız.
  5. ( Yanlış ) Ayakkabımız yırtıldığında yeni bir ayakkabı almak istektir.
  6. ( Doğru ) İsteklerin önem sırası kişiye göre değişebilir.
  7. ( Yanlış ) İhtiyaçlarımız bir kez karşılandıktan sonra bir daha ortaya çıkmaz.
  8. ( Doğru ) İhtiyaçlarımızı karşılayamazsak acı, üzüntü ve kaygı duyarız.
  9. ( Doğru ) Saatimiz varken yeni bir saat almayı düşünmek istektir.
  10. ( Yanlış ) İhtiyaçlarımızın şiddeti her zaman aynıdır.
  11. ( Doğru ) Sarı renkli MP3 çalara sahip bir öğrenci aynı tipte beyaz renkli yeni bir MP3 çalar aldığında fayda- maliyet dengesini sağlamamış olur.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 152-153-154-155-156

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ben Çocuğum Haklarımla Varım Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ben Çocuğum Haklarımla Varım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156


Soru : Birleşmiş Milletlerin çocuk haklarıyla ilgili bir sözleşme hazırlamasının nedenleri neler olabilir?


Cevap :

Bilmezmiş Milletlerin çocuk hakları ile ilgili sözleşme hazırlamasını sebebi çocukların güçsüz ve masum olmalarından kaynaklıdır.

Birleşmiş Milletler tarafından bu çocuklar geleceklerinin korunması onları gün içerisinde karşılaşabilecekleri zorluklar durumunda koruma altına almak amacıyla yapılmıştır.


Soru : Haklarının neler olduğunu bilmek çocuklara hangi yararları sağlayabilir?


Cevap :

Haklarını öğrenmek çocukların hayatlarında karşılaştığı sorunlar karşısında hakları olduğunu bilmesi ve bu konuda özgür olduklarını bilmeleridir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 153 Cevabı


Sevgili arkadaşlarım, 18 yaşından küçük her insan çocuktur. Irk, dil, din, cins ayrımı yapılmaksızın her çocuk Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde belirtilen haklardan yararlanmalıdır. Her çocuk yaşama ve sağlıklı biçimde büyüme hakkına sahiptir. Sevgi ve ilgi görme, dengeli ve düzenli beslenme, dinlenme, özgürce oyun oynama ve barınma her çocuğun olmazsa olmaz hakları arasındadır. Eğitim alma; şiddet, istismar, ihmal ve diğer tehlikelere karşı korunma da önemli çocuk haklarındandır. Ayrıca çocukların çalıştırılmamaları, savaşlardan uzak tutulmaları, temiz bir çevrede yaşamaları ve engelli çocukların hayatlarının kolaylaştırılması devletlerin temel görevlerindendir. Çocuk olarak haklarımızı kullanma konusunda çeşitli engellerle karşılaşabiliriz. Ancak ben bunları aşabilecek güçte olduğumuza inanıyorum. Arkadaşlar, biz gücümüzü Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nden alıyoruz. Bu sözleşmeyle bizlere çok önemli haklar tanınmıştır. Doğuştan sahip olduğumuz bu hakları kullanabilmemiz için öncelikle onların farkında olmamız gerekmektedir.


Soru : Engin konuşmasında çocukların hangi haklarından söz etmiştir?


Cevap :

Engin konuşmasında Her çocuğun hakları olduğunu eğitim-öğretim şiddet ve istismara karşı koruma Hakkı olduğunu veda bu konular hakkında çocukların da bilgilendirilmesi gerektiğini söylemektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevabı


Soru : Bir çocuk olarak düşüncelerinizi özgürce ifade edebilme hakkınızı yeterince kullanabildiğinizi söyleyebilir misiniz?


Cevap :

Bir çocuk olarak özgürce ifade edebiliyorum ve bu haktan yeterince yararlanabiliyor muyum karşılaştığım sorunlar karşısında öğretmenlerime ve aileme derdimi anlatıp sözüm arayabiliyor ve hoşlanmadığım bir durum karşısında bunu karşıma söyleyebiliyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 155 Cevabı


Soru : Çalışmak zorunda bırakılan çocuklar hangi haklarından yararlanamazlar?


Cevap : Çalışmak zorunda bırakılan çocuklar eğlenme eğitim alma gibi birçok Haktan mahrum bırakılmaktadırlar O kadar.


Soru : Çocukların barınma, beslenme ve sağlık hizmetlerinden gerektiği gibi faydalanmaları için neler yapılmalıdır?


Cevap : Çocukların barınma beslenme ve sağlık hizmetlerinden yeterince faydalanabilmeleri için devlet ve aile tarafından çocukların sürekli göstermeleri ve korunmaları gerekmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 156 Cevabı


Soru : Dünya çocuklarının en önemli sorununun ne olduğunu ve bu sorunun çözümü için neler yapılması gerektiğini sınıfınızda tartışınız.


Cevap :

Dünya çocuklarının en önemli sorunlarının başında savaşlar gelmektedir en fazla savaşlardan çocuklar etkilenmektedir. Savaşlar sonucunda çocuklar evlerinden yurtlarından ve ailelerinden koparılmak da başka ülkelerde yaşamak zorunda kalmaktadırlar.

Ülkemizde de birçok çocuk mülteciyi durumda yaşamaktadır bu çocuklar yabancı bir ülkenin dilinde eğitim alarak bu ülkeye adapte olmaya çalışmaktadırlar dünya çocuklarının diğer bir başka sorunu da açlık ve susuzluk özellikle Afrika taraflarında kıtlık ve susuzluk çeken birçok fakir ülkeye bulunmaktadır Bu ülkelerde bulunan çocuklar çok zor şartlarda Büyümek zorunda kalmıştırlar.

Bu sorunların çözümü için öncelikle savaşların bitirilmesi gerekmektedir büyük devletlerin araya girerek bu ülkelerdeki savaşları sonlandırması savaşları körükleyecek yerine uzlaşmacı ve barışçıl yol izlenmesi gerekmektedir.

Afrika gibi fakir ülkelere büyük zengin ülkeler destek vererek bu ülkelerdeki fakir halkı besleyerek gıda yardımı yapabilirler son yıllarda en fazla Afrika’ya yardım eden ülke bizim ülkemiz durumundadır.



 

Our Score
error: Content is protected !!