4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 76-79-80-81-82-83

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Kastamonulu Safiye Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83


4. Sınıf Türkçe Kitabı Kastamonulu Safiye Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83


1. Büyüklerinizden edindiğiniz bilgilere göre 15 Temmuz 2016 gecesi ülkemizde hangi olayın yaşandığını arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Büyüklerimden edindiğim bilgilere göre 15 Temmuz 2016 gecesinde hainler tarafından bir darbe girişimi planlanmış. Devletin askeri araçlarıyla halkın üzerine yürüyen hainler vatanlarına sadık milletimiz tarafından kahramanca durdurulmuş. O gün bir çok şehit ve gazi verilmiş, Bu üstün kahramanlıklar sonucunda da devletimiz eski güvenli günlerine geri dönmüştür.


2. Metnin görsellerini inceleyiniz. Görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin görsellerine baktığım zaman, bir  kadının televizyon haberlerini izlerken şaşırdığını ve darbe girişimini anlayarak caddelere vatan savunması için çıktığını ,telefonla sevdiklerini haber verdiğini ve yardımlaşarak darbe karşısında direnen kahraman insanları görüyorum.bence bu metnin konusu 15 Temmuz’da yapılan darbe girişimi veya herhangi bir savaşa karşı olan halkın mücadelesidir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 79 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamını sözlükten bulup karşılarına yazınız.


Cevap :
Hain Kelimesi
Tahminim : Dost görünerek düşmanlık yapan kimse
Anlamı : zarar vermekten, üzmekten, kötülük etmekten hoşlanan (kimse).


Darbe Kelimesi
Tahminim : Beklenmeyen bir zarar verme girişimi
Anlamı : birini kötü duruma düşüren, sarsan olay.


Mert Kelimesi
Tahminim : Yiğit anlamında olduğunu düşünüyorum.
Anlamı : 1.verdiği sözü yerine getiren, sözünün eri, güvenilir (kimse).
2.yiğit.


İhanet Kelimesi
Tahminim : Aldatma demektir.
Anlamı : Hainlik, (sevgide) aldatma.


Direniş Kelimesi
Tahminim : Yılmamak ve karşı koymak demek olabilir.
Anlamı : karşı koyuş, dayanış.


İman Kelimesi
Tahminim : İnanç demek olabilir.
Anlamı : dinin ortaya koyduğu dogmalara inanma, dinsel inanış, inanç.


2. ETKİNLİK


Soru : Metnin hikâye unsurlarını belirleyiniz.


Cevap :
Mekân : İstanbul Üsküdar
Zaman : 15 Temmuz 2016 gecesi
Karakterler : Hainler,  Safiye ,eşi ve 15 Temmuz’ daki kahramanlar
Olay : Hainlerin darbe girişiminde bulunması ve kahraman insanlarımızın canlarını feda ederek beraber buna direnerek ülkemizi kurtarmaları


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin ana düşüncesini aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin ana düşüncesi : Milli birlik beraberlik ve vatanseverliktir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 80 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Safiye, 15 Temmuz gecesi neler yapmış?


Cevap :
Safiye , 15 Temmuz gecesi evden çıkmış , yakınlarına bu durumu haber vermiş, eşi kendisine “dön” demesine rağmen geri dönmemiş. Yaralanmış birine yardım edeyim derken de kendi de vurulmuş.


2. 15 Temmuz akşamı televizyonu açtığında Safiye neden şaşırmış?


Cevap :
15 Temmuz akşamı televizyonu açtığında Safiye Boğaziçi Köprüsü’ nün kapatıldığı haberini görünce şaşırmış.


3. İlk şaşkınlığı atlattıktan sonra Safiye ne yapmış?


Cevap :
İlk şaşkınlığı atıktan sonra  Safiye, hazırlanıp hemen dışarı çıkmıştır.


4. Safiye, 15 Temmuz gecesi eşinin hangi çağrısını kabul etmemiş?


Cevap :
Safiye, 15 Temmuz gecesi eşinin eve geri dön çağrısını kabul etmemiş.


5. Boğaziçi Köprüsü’nde Safiye neler yaşamış?


Cevap :
Boğaziçi Köprüsü’nde Safiye tanıklarını arayarak mücadeleye çağırdı. Eşinin “dön” çağrılarına rağmen devam etti.  Türk bayrağı taşıyan gençlerin yanına kadar gitti. Gençler yaralanmaması için onu ikaz ettiler. Hainler onu korkutmaya çalışsa da vazgeçmedi. En sonunda yaralı bir kadına yardım etmek isterken yaralandı.


6. Safiye hastaneye kaldırılırken arkadaşlarıyla nasıl iletişime geçmiş? Onlardan ne yapmalarını istemiş?


Cevap :
Safiye hastaneye kaldırılırken arkadaşlarına sosyal medya üzerinden yaralandığını haber verdi ve onlara ” mücadeleye katılın” çağrısında bulundu.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap : 15 Temmuz 2016 gecesi nde hainler tarafından bir darbe girişimi yapılmıştır. Köprüler kapatılmış ve çeşitli yerlere el konularak devlet ele alınmaya çalışılmıştır. Kahraman halkımız bu konuda canlarına ortaya koyarak şehit ve gazi olmuşlardır.  Kahramanlardan biri olan Safiye’ de evlatlarının ve misafirlerini evde bırakarak vatani savunmak için dışarı çıkmıştır. Sevdiklerine durumu haber vermiş ve normalde eşini dinlemesine rağmen vatani için mücadele konusunda “dön” çağrılarına kulak asmamıştır. Yaralanan bir kadına yardım etmek isterken de yaralanmış ve gazi olmuştur.


Soru : b. Metinle ilgili çıkarımlar yapınız.


Cevap : Bu Metin’den yaptığım en büyük çıkarım vatan sevgisi ve vatan uğruna her şeyin yapılabileceğidir. Hainlere fırsat vermemek ve vatani için canını ortaya koymak geçmiş büyüklerimizden beri bizlerin en büyük özelliğidir. Zaten bu özelliğimiz sayesinde asırlar boyu düşmanlara karşı koymuş ve yenilmeden özgürce yaşamışızdır. Bizlerdeki bu asil kan durdukça düşmanlar asla bizi ele geçiremeyecektir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 81 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : “Vatanımı vermem, teslim etmem, bir ölürüz, bin diriliriz.” cümlesinde, gerçek ve mecaz anlamda kullanılan kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri dikkate alarak cümlede ne anlatılmak istendiğini aşağıya yazınız.


Cevap : Bu cümlede “vatanı vermemek teslim etmem” gerçek anlamda , “bir ölürüz bin diriliriz”kelimeleri mecazidir. Çünkü vatanını vermemek gerçek anlamda vatani düşmanlara bırakmamak demektir. Diğer kelimenin mecazi olması ise insanın bir ölüp bin dirilemeyeceğinden dolayı dır. Burada anlatılmak istenen şey canımızı bu yolda feda etmekten korkmamak ve milletimizin hepsinin bu şuura sahip olduğudur.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin gerçek ve mecaz anlamlarını kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :
Vatan Kelimesi
Mecaz Anlam Cümlem : Vatanım uğurun da binlerce kez ölürüm.
Vatanımın başımın üstünde yeri var.
Gerçek Anlam Cümlem : Vatanımı her şeyden çok seviyorum.
Bu vatan bize şehit gazilerimizden bir emanettir.
Vatanımıza sahip çıkmak her Türk’ün en büyük görevidir.


Bayrak Kelimesi
Mecaz Anlam Cümlem : Bayrağımızın gölgesinde yaşamak bütün milletimiz için en büyük değerdir.
Şanlı bayrağımız bir yıldızdır ki göklerde parıldıyordu
Gerçek Anlam Cümlem : Bayrağımız Türk milleti için büyük bir değer taşımaktadır.
Bayrak her millet için özel ve değerlidir.
bayrağa sahip çıkmak her vatandaşın görevidir.


Toprak Kelimesi
Mecaz Anlam Cümlem :
Gerçek Anlam Cümlem :


Birlik Kelimesi
Mecaz Anlam Cümlem :
Gerçek Anlam Cümlem :


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 82 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri düşüncelerinize uygun ifadelerle tamamlayınız. Tamamladığınız cümleleri arkadaşlarınıza okuyup düşüncelerinizi onlarla paylaşınız.


• Vatanımıza sahip çıkmalıyız çünkü


Cevap : Vatanımıza sahip çıkmalıyız çünkü bizi biz yapan değerlerin en büyüğüdür. Vatanımız güvende olduğu zaman ancak bizler güvende ve huzurlu olarak hayatımıza devam edebiliriz. Canımız, namusumuz ve dinimiz ancak vatan topraklarımızın güvende olmasıyla güvendedir.  Bu yüzden vatandaşların her birine düşen en büyük görev vatanlarına sahip çıkmalarıdır.


• Bayrağımız kutsaldır çünkü 


Cevap : Bayrağımız kutsaldır çünkü bayrağımız ,vatanını kurtarmak için şehit düşen askerlerimizin kani ile boyanmıştır. Bir çok şehit ve gazi yetim kalan çocuklar ve hayatlarını ortaya koyan canlar sayesinde bu vatan kurtulmuş ve bu kurtuluşun temsili olarak bayrağımız belirlenmiştir. Bayrağımız bizim özgürlüğümüzın ve bağımsızlığımızın sembolü bir kültür mirasıdır. Bu yüzden her vatanın bayrağı kendisi için kutsaldır ve bayrağa millete yapılan saldırı gibidir.


• Türk milleti güçlü bir millettir çünkü


Cevap : Türk milleti güçlü bir millettir çünkü yüzyıllar boyunca sayısı az olsa bile daima kanında bulunan cesaret ve yiğitlik sayesinde savaşlarda galip gelmiştir. Türk milleti cesaretine kurtulus savaşında ağır bedeller ödeyerek göstermiştir. Yine 15 Temmuz’da hainlerin darbe girişimine rağmen ayakta durmuş ve şehit olmaktan çekinmemiştir.İşte Türk milleti cesareti ,ahlak ve imanı sayesinde güçlü bir devlettir.


• Birlik ve beraberlik önemlidir çünkü


Cevap : Birlik ve beraberlik önemlidir çünkü ayrılık olduğu zaman başarı elde edilemez. Hayatın her alanında birlik ve beraberlik toplumu güçlendirir ve başarı elde etmesini sağlar. Bu olay söz konusu devlet savunması olduğu zaman da aynıdır. Düşmana karşı koymak veya bir başarı elde etmek birlik ve beraberliğin sağlanmasıyla kuvvetlenmiş bir karşı koyma ile mümkündür. İnce bir çalının hemen kırılmasına karşın aynı çalıdan on taneyi bir araya getirdiğimizde kırılması zor bir deste oluşacaktır. Bu on tane ayrı ayrı olduğunda kırılabilir ancak beraber olduğu zaman kuvvetlenir. İnsanlar da birlik ve beraberlik içerisinde olmadıkları zaman yenilmesi kolay ancak hep beraber oldukları zaman sağlam bir kale gibi olurlar.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • Çiçek kökleriyle suyu emdi. (terim anlam)
  • Bu sorunu kökten halletmeliyiz. (…mecaz anlam..)
  • Bugün matematik dersinde doğru çizdik. (..terim anlam….)
  • Bu söylediklerinin doğru olduğuna emin misin? (…gerçek anlam..)

10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kutucuklardan renklendirilmiş olanlarda yazılı kelimeler arasındaki anlam ilişkisini düşününüz. Örnekteki anlam ilişkisine göre farklı renkler kullanarak diğer kutucuklardaki kelimeleri de siz eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 76-79-80-81-82-83”

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 83 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Bir çocuk olarak vatanınızı korumak için neler yapabileceğinizle ilgili bir sunum hazırlayınız. Görsellerle destekleyeceğiniz sunumunuzu arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bir çocuk olarak askerlik yapamam ancak ben tarihi hakkında gerçek bilgileri edilerek hareket edebilirim. Bu bilincim sayesinde bilgilerim doğrultusunda yapılmak istenen hainlik ve saldırılara karşı belli bir tavır sergiler ve aynı hatalara düşmemek için ülkemi savunabilirim.
Bir çocuk olarak her ne kadar devletime bir kazanım sağlayamasam da ileride ülkeyi yönetecek veya ülke mi üst seviyelere taşıyacak bir meslek sahibi olabilme potansiyeline sahibim. İleride elde edeceğin başarılar sayesinde ülkemi çok iyi yerlere getirebilirim. Bir ülke iyi bir yere geldiği zaman onun savunması da kolaylaşır ve düşmanların ona göz dikmesi zorlaşır.
İşte bu yüzden benim iyi bir insan olmam ve iyi olarak yetişmem devlet savunmasında en az bir ülkenin bir askerin devletimizi savunması kadar önemli ve kıymet verilmesi gereken bir şeydir.


12. ETKİNLİK


Soru : “Kastamonulu Safiye” başlıklı metnin sizi en çok etkileyen bölümünü kendi cümlelerinizle aşağıya yazınız.


Cevap : Bu metinde beni en çok etkileyen bölüm ;çocukları ve misafirleri olmasına rağmen ülkesini savunmak için dışarı çıkması ve bu savunma esnasında askerlerin kendisine korkutmalarından korkmamasıdır. İnsanların canı söz konusu olduğu zaman tedirgin olmaları normaldir çünkü can insan için çok kıymetlidir. Kastamonulu Safiye’ nin bu cesurca ve ölümden korkmayan yaklaşımı beni çok etkiledi. Bu takdir edilmesi gereken bir mücadeledir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Kurtuluş Savaşı yıllarıyla ilgili bir film izleyiniz. İzlediğiniz filmi tanıtmak, filmle ilgili düşüncelerinizi belirtmek üzere hazırlık yapınız.


Cevap : Bir Millet Uyanıyor Filmi Kurtuluş Savaşı hakkındaki filmlerden bir tanesidir. Birinci Dünya Savaşı ve Çanakkale Savaşı’ nda yaşananlar, şehitler, geri kalanların evlerine dönmesi anlatılmaktadır . Kurtuluş Savaşı hazırlıklarında Çanakkale’de başarılı olan 96. Alay’dan geriye kalanlar biraraya getirilir ve bu alay, Kurtuluş Savaşı’nda da çok başarılı olması sahnelenmiştir. Bence çok etkileyici bir film olmuş ve güzel oynanmış. Gerçek olduğu içinde ayrı bir dikkat çekici.


2. Gazete, dergi veya genel ağdan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilgili görselleri bulunan haberler derleyiniz.


Cevap :
Çocuklar, 23 Nisan’ı hazırladıkları kliplerle kutladı
Koronavirüs salgınından dolayı caddeler, meydanlar, okullar boş kalsa da, 23 Nisan coşkusu kliplere taşındı. Yurdun dört bir yanından çocuklar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı mesajlarını hazırladıkları kliplerle verdi. Trt Haber



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 84-85-86-87-88

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Atatürk, Çocuklar Ve Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88


4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk, Çocuklar Ve Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88


1. Atatürk’ün TBMM’nin açıldığı tarihi çocuklara bayram olarak armağan etmesiyle ilgili görüşlerinizi açıklayınız.


Cevap : Atatürk’ün Türkiye Büyük Millet Meclisinin açıldığı tarihi çocuklara bayram olarak armağan etmesi bizlere verdiği değerden kaynaklanmaktadır. Bir liderin bizleri düşünmesi ve bizlere bir bayram armağan etmesi beni çok mutlu etti. Kendimi çok değerli hissettim ve bir şeyler yapmak için içimde beliren azim duygusunu fark ettim. Bana verilen bu değere layık olmak için çalışmak ve gayret etmek zorunda olduğumu hissettim. Teşekkürler Atam.


2. Görsellerden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellerden hareketle dinleyeceğim metnin; Atatürk’ ün çocuklara olan sevgisi ve verdiği değerler , beklentileri anlatılıyor olduğunu düşünüyorum.


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını tahmin ediniz. Bu kelimelerin eş anlamlılarını ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :
Kıymetli Kelimesi
Tahmin : Değerli olan demek olabilir.
Eş Anlamı : Değerli


Çağdaş Kelimesi
Tahmin : Çağa uyan kimseye verilen isim olabilir.
Eş Anlamı : muasır


Özgür Kelimesi
Tahmin : Tutsak olmayan hür demek olabilir.
Eş Anlamı : hür


Fikir Kelimesi
Tahmin : Düşünce demek olabilir.
Eş Anlamı : Düşünce


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 85 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Atatürk’ün kurmak istediği Türkiye, metinde nasıl anlatılmış?


Cevap : Atatürk’ün kurmak istediği Türkiye, metinde ” insanların mutlu olduğu, özgür düşünebilen bireylerden oluşan güçlü bir ülke ” şeklinde anlatılmış.


2. Atatürk, çocukların nasıl yetişmesini istemiş?


Cevap : Atatürk, çocukların kaliteli bir eğitim alarak, bilim ve sanatta ilerleyerek , insanlara düşüncelerini aktarmaktan korkmayan, duygularını diğer insanlarla paylaşarak yetişmesini istemiş.


3. Atatürk’ün çocuklara emanet etmek istediği neymiş?


Cevap : Atatürk’ün çocuklara emanet etmek istediği geleceğin çağdaş ve güçlü Türkiye ‘ siydi.


4. Atatürk, hangi tarihi çocuk bayramı olarak belirlemiş? Neden?


Cevap : Atatürk, 1920 yılının 23 Nisan tarihini çocuk bayramı olarak belirlemiş. Çünkü çocukların geleceğin büyükleri ve liderleri olduğunu bilmiş, onlara bir gün armağan etmek istemiş.


Soru : b. Atatürk’ün çocuklara armağan ettiği bayramın adını aşağıya yazınız.


Cevap : Atatürk’ün çocukları armağan ettiği bayramın adı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ‘ dır.


Soru : c. Her yıl kutladığımız bu bayramın size hissettirdiklerini açıklayınız.


Cevap : 23 Nisan’ı her yıl aynı günde kutlamamıza rağmen diğer yılı iple çekiyorum. Bugünün bizlere armağan edilmesi bana çok değerli hissettiriyor. Bugünle ilgili bir çok konuşma ve yarışmalar düzenleniyor. Konuşmalarda ve yapılan gösterilerde o güne ait olan bilgi ve saygı bizlere öğretiliyor. Yarışmalarda ise bugünün önemini anlamaya dair teşvikler yapılıyor.


3. ETKİNLİK


Soru : “Küçük hanımlar, küçük beyler… Kendinizin ne kadar kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız.” sözüyle Mustafa Kemal Atatürk’ün ne demek istediğini açıklayan bir konuşma yapınız.


Cevap : Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım,
Mustafa Kemal Atatürk Türkiye büyük millet Meclisi gibi büyük anlamlar ifade eden bir kuruluşun açılışını bizlere emanet ederek bizlere verdiği değeri göstermiş ve bizlerden bazı görevler istemiştir. bizlere düşen ne kadar büyük işler başarabileceğimizi anlamak ve bu uğurda elimizden gelen bütün çabayı göstermektir. bizler insan olmakla çok değerliyiz. Bu değer doğrultusunda çok çalışıp iyi yerlere gelerek ülkemizi temsil etmeliyiz.


4. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili görüşlerinizi yazınız.


Cevap :Görsellerden hareketle dinleyeceğim metnin; Atatürk’ ün çocuklara verdiği değer


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 86 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Anıtkabir Komutanlığı tarafından hazırlanan “Atatürk ve Çocuk” kitabını edinebilirseniz okuyunuz. Bu kitabın içindekiler sayfasını inceleyiniz. III. Bölümde yer alan başlıklardan hangisinin ilginizi çektiğini belirleyip kitabın ilgili sayfalarında neler anlatılmış olabileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu bölümde yer alan konulardan en çok dikkatimi çeken “Uşak’ ta Atatürk’ ü ağlatan çocuk” tur. Metnin konusu ve Atatürk’ ün neden ağladığını çok merak ettim. Bence birinci bölümlerde Atatürk’ ün çocukluğundan ve hayatından bahsediyordur. Çocuk olduğu çağlar hakkında bilgiler verilmiştir diye düşünüyorum.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin Türkçe karşılıklarını aşağıya yazınız. Konuşmalarınızda bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

  • internet : Bilgisayarağı
  • e-mail : elektornik posta
  • mouse : fare
  • printer : yazıcı

Soru :b. Aşağıdaki elektronik postayı okuyunuz. Bu elektronik postayla iletilen mesaj hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Sevgili Maria, 20 Ocak 2019
Nisan ayında ülkemizde dünyanın tek çocuk bayramını kutlayacağız. Bu kutlamalar çerçevesinde bir de uluslararası çocuk şenliği düzenlenecek. Bu şenlik için Türk çocukları olarak tüm dünya çocuklarını ülkemize davet ederek birlikte kutlamalar yapacağız. Bu kutlamalara katılmaya ne dersin? Cevabını heyecanla bekliyorum.
Selamlar Melike


Cevap :


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 87 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki grafik, 2014 – 2019 yılları arasında 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için Ankara’daki okullarda gösterilere katılan çocukların sayısını göstermektedir. Grafiği inceleyip soruları cevaplandırınız.


1. Gösterilere en fazla katılım hangi yılda olmuştur?
Cevap : Gösterilere en fazla katılım 2017 yılında olmuştur.


2. Gösterilere en az katılım hangi yılda olmuştur?
Cevap : Gösterilere en az katılım 2014 yılında olmuştur.


3. Hangi yıllarda gösterilere katılan çocuk sayılarında artış olmuştur?
Cevap :   2015, 2017 ve 2019 yıllarında gösterilere katılan çocuk sayılarında artış olmuştur.


4. Hangi yıllarda gösterilere katılan çocuk sayısı 800’den fazla olmuştur?
Cevap : 2015, 2017, 2019 yıllarında gösterilere katılan çocuk sayısı 800’den fazla olmuştur.


5. 2017 yılında gösterilere katılan çocuk sayısı 2019 yılında gösterilere katılan çocuk sayısından kaç fazladır?
Cevap : 2017 yılında gösterilere katılan çocuk sayısı 2019 yılında gösterilere katılan çocuk sayısından 221 kişi fazladır.


8. ETKİNLİK


Soru : Kurtuluş Savaşı yıllarıyla ilgili izlediğiniz filmi arkadaşlarınıza tanıtınız. Filmle ilgili düşüncelerinizi belirtiniz.


Cevap :
Bir Millet Uyanıyor Filmi Kurtuluş Savaşı hakkındaki filmlerden bir tanesidir. Birinci Dünya Savaşı ve Çanakkale Savaşı’ nda yaşananlar, şehitler, geri kalanların evlerine dönmesi anlatılmaktadır . Kurtuluş Savaşı hazırlıklarında Çanakkale’de başarılı olan 96. Alay’dan geriye kalanlar biraraya getirilir ve bu alay, Kurtuluş Savaşı’nda da çok başarılı olması sahnelenmiştir. Bence çok etkileyici bir film olmuş ve güzel oynanmış. Gerçek olduğu içinde ayrı bir dikkat çekici.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 88 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili derlediğiniz haberlerin kaynağı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Araştırma yaptığınız kaynağın güvenilirliğini sorgulayınız.


Cevap :
Çocuklar, 23 Nisan’ı hazırladıkları kliplerle kutladı
Koronavirüs salgınından dolayı caddeler, meydanlar, okullar boş kalsa da, 23 Nisan coşkusu kliplere taşındı. Yurdun dört bir yanından çocuklar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı mesajlarını hazırladıkları kliplerle verdi. Trt Haber
TRT Haber güvenilir bir kanaldır. Bu kanal devletimizin kanalı ve çok bilinen , izlenen bir kanaldır.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 117-118

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 117, 118


4. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118 Cevapları


Aşağıdaki metni okuyunuz.


KARTAL

Kartal, (…) günün birinde yakaladığı büyük bir balığı pençeleriyle sıkı sıkı tutmuş, yuvasına dönüyordu. Bir de baktı ki yuvasının olduğu ağacın çevresinde birtakım insanlar var. Adamlar, kartalın pençesindeki balığı görünce başladılar bağırmaya, kartala taş atmaya. Kartal, pençeleri arasındaki balığı düşürdü. İnsanlar da balığı alıp çekip gittiler.
Kartal, yuvasının kenarına kondu, düşünmeye başladı. Zavallı yavrular ise açlıktan ağlamaya başladılar. Kartal çok yorgundu. Yeniden denize uçup balık tutacak, geri gelecek gücü yoktu. (…) Ama kartal daha fazla dayanamadı. Amansız bir çığlık kopardı, kanatlarını açtı, bir ok gibi denize doğru uçtu gitti. Döndüğünde karanlık basmak üzereydi. Yavaş yavaş, alçaktan uçarak yuvasına yaklaştı. Pençeleri arasında yine kocaman bir balık vardı.
Lev TOLSTOY (Lev TOLSTOY) Erik Çekirdeği (Kısaltılmıştır.)


A. 1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Kartalın çok yorgun olmasına karşın tekrar balık yakalamaya gitmesi onun hangi özelliğini göstermektedir?


Cevap : Kartal’ın çok yorgun olmasına karşın tekrar balık yakalamaya gitmesi onun evlat sevgisini ve merhametini gösterir. İster insanlar ister hayvanlar olsun söz konusu evlatları oldukları zaman çok merhametli ve çok fedakardırlar. Korkaklığı ile bilinen bir tavuğum bile söz konusu civcivleri olduğu zaman bir aslan kesildiğini hikayelerden bilmekteyiz. Peki Kartal’da evlatlarına olan sevgisinden ve içinde yaratılmış olan merhamet duygusundan dolayı bu şekilde yapmıştır.


2. Metnin ana düşüncesi nedir?


Cevap : Metnin ana düşüncesi; anne merhametidir.


B. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Hangi seçenekteki kelimeler anlam ilişkisi yönünden diğerlerinden farklıdır?


A) hızlı – yavaş B) ihtiyar – genç
C) siyah – kara D) önce – sonra


2. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde neden-sonuç ilişkisi vardır?


A) Yağmur durursa dışarı çıkarız.
B) Hafta sonu ben de tiyatroya gideceğim.
C) Okula giderken onunla karşılaştık.
D) Düzenli çalışmadığı için başarısız oldu


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 118 Cevapları


3. Aşağıdaki kelimelerden hangisinde yazım yanlışı vardır?


A) ayakkabıcı B) fermuar C) tenefüs D) tükenmez


4. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili ifadelerden hangisi mecaz anlamda kullanılmıştır?


A) Annem komşulara dağıtmak için aşure yaptı.
B) Güzel çiçeklerle onun kalbini çaldı.
C) Hava giderek soğuyor.
D) Elindeki kalemlerin hepsini saydı.


5. Aşağıdaki kelimelerden hangisi terim anlamlı değildir?


A) bardak B) dikdörtgen C) nota D) penaltı


C. Aşağıdaki açıklamaları, ilgili noktalama işaretiyle eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 117-118”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Belirli gün ve haftalar için yazılmış farklı şairlerin şiirlerini dergilerden, kitaplardan ve internetten araştırınız.


Cevap :
ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNE
Şu Boğaz Harbi nedir? Var mı ki dünyâda eşi?
En kesîf orduların yükleniyor dördü beşi,
-Tepeden yol bularak geçmek için Marmara’ya-
Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya.
Ne hayâsızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı!
Nerde -gösterdiği vahşetle “Bu: Bir Avrupalı!”
Dedirir- yırtıcı, his yoksulu, sırtlan kümesi,
Varsa gelmiş, açılıp mahbesi, yâhud kafesi!
Eski Dünyâ, Yeni Dünyâ, bütün akvâm-ı beşer,
Kaynıyor kum gibi, tûfan gibi, mahşer mahşer.
Yedi iklîmi cihânın duruyor karşına da,
Ostralya’yla berâber bakıyorsun: Kanada!
Çehreler başka, lisanlar, deriler rengârenk;
Sâde bir hâdise var ortada: Vahşetler denk.
Kimi Hindu, kimi yamyam, kimi bilmem ne belâ…
Hani, tâ’ûna da züldür bu rezîl istîlâ!
Ah o yirminci asır yok mu, o mahlûk-i asîl,
Ne kadar gözdesi mevcûd ise hakkıyle sefîl,
Kustu Mehmedçiğin aylarca durup karşısına;
Döktü karnındaki esrârı hayâsızcasına.
Maske yırtılmasa hâlâ bize âfetti o yüz…
Medeniyyet denilen kahbe, hakîkat, yüzsüz.
Sonra mel’undaki tahrîbe müvekkel esbâb,
Öyle müdhiş ki: Eder her biri bir mülkü harâb. MEHMET AKİF ERSOY

Atam Ankara sırtlarında yatar
Yıl otuzsekiz on kasım perşembe
Hatırdan çıkmayacak bir sonbahar
Sarsılıyor İstanbul yedi tepe
Yaman esmiş Dolmabahçe’den rüzgar
Gerçek olamaz olsa olsa bir düş
Dokuzu beş geçe Atatürk ölmüş
Böyle toptan bir yas nerde görülmüş
Beraber ağlıyoruz kurtlar kuşlar
Bu memlekete en çok hizmet eden
Bu aşk ile dağlara gücü yeten
On sekiz milyonun omzunda giden
Atam Ankara sırtlarında yatar
Cahit SITKI TARANCI


2. Bu şiirlerden en beğendiğinizi sınıfta okumak üzere ezberleyiniz.


Cevap : Bu şiirlerden ikisi de gerçekten harika şiirler. Ancak en çok “Atam Ankara sırtlarında yatar” şiirini beğendim.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 94-95-96-97

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Çiçeklere Mâniler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97


4. Sınıf Türkçe Kitabı Çiçeklere Mâniler Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 94-95-96-97


1. Şiir okurken nelere dikkat edilmesi gerekir? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap : Şiir okuduğumuz zaman şiirin duygusuna göre sestonumuzu ve okuyuşumuzu değiştirmemiz gerekir. Mücadeleden ve heyecan içeren duygulardan bahsedildiği zaman heyecanla okumak, Üzüntülü durumlarda hüzünlü okumak ve şaşırtıcı kelimeler geçtiği zaman şaşırarak okumak gibi duygu durumlarını belirtmek şiire anlam kazandırır. Şiir yazan kişi derin duygular içerisinde bu şiiri yazmıştır.bizlerin de her ne kadar onun duygularını anlamasakta elimizden geldiği kadar şiiri his yüklemesi yaparak anlamak ve okumak gerekir.


2. Mâni nedir? Açıklayınız. Defterinize yazdığınız mâni örneğini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Mani; Başta aşk olmak üzere hemen her konuda yazılabilen bir halk edebiyatı nazım türüdür.
Mani örnekleri ;
1.bir dalda iki kiraz
biri al biri beyaz
eğer beni seversen
mektubunu sıkça yaz
2.zeytin yağın şişesi
akgülüm menekşesi
oturmuş mani söyler
ciğerimin köşesi
3.bahar gecesi misin?
aşkın hecesi misin?
mis gibi kokuyorsun
çiçek bahçesi misin?
4.Uykum geldi esnerim,
Yar sinemde beslerim,
Yedi türlü meyveyi,
Bir manide isterim.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 95 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Şiir okuma çalışmanızı aşağıdaki ölçütlerden uygun olanı işaretleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

  • ( Evet ) Uygun ses tonuyla okudum.
  • ( Evet ) Kelimeleri doğru telaffuz ettim.
  • ( Evet ) Vurgu ve tonlamaya dikkatettim.
  • ( Evet ) Noktalama işaretlerine dikkatederek okudum.
  • ( Evet ) Duygularımı ses tonuma yansıtabildim.
  • ( Evet ) Beden dilini doğru kullandım.

2. ETKİNLİK


Soru : Şiirdeki koyu yazılı eş sesli kelimeleri farklı anlamlarda kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :
Arı; Kolumu arı soktu.
Cümlem :
Bağ; Ayaklarımın bağı çözüldü.
Cümlem :
Ay; Ay çok güzel parlıyor.
Cümlem :


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : ÇİÇEKLERİM İÇİN MANİLER
ÇİÇEKLERE EN GÜZEL MANİLER


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 96 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Şiirin konusu; Şiirde çalışmamanın güzelliği, doğanın işleyişidir.

Şiirin ana duygusu; Başarıya ulaşmak. şiirin ana duygusudur.


5. ETKİNLİK


Şiirin;
“Bağ olur,
Dün ayağa bağ olur.
Bugün çalışır isek

Soru : Yarın bahçe bağ olur.” dizelerinde “dün” ve “yarın” kelimeleri hangi açıdan karşılaştırılmıştır? Açıklayınız.


Cevap : “Dün” ve “yarın” kelimeleri geçmiş ve gelecek olarak iki zıtanlam taşıyan kelimeler olarak kullanılmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Şiirin aşağıdaki dizelerinden gerçek anlamlı olanların başına “G”, mecaz anlamlı olanların başına “M” yazınız.


Cevap :

  • ( Mecaz ) Bal yapan arı olur.
  • ( Gerçek) İşte güzel okulum,
  • ( Gerçek) Benim bilgi sarayım.
  • ( Mecaz ) Dün ayağa bağ olur.
  • ( Gerçek) Takdir aldı Gülbeyaz.
  • ( Mecaz ) Dört haftadan ay olmaz.

Soru : b. Aşağıya, kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamlarıyla kullanacağınız çalışmanın önemini anlatan üç cümle yazınız.


Cevap :
Çalışmakla İlgili Gerçek Anlamlı Cümleler:

  1. Çalışmak kazanmak için şarttır.
  2. Çalışkan insanlar tembel zekilerden daha iyi yerlere gelirler.
  3. Çalışmak kolaydır ancak devamlı olması önemlidir.
  4. Çalışmadan istenilen şeyler elde edilemez.
  5. İstekler kadar çalışmaya da azim gerekir.

Çalışmakla İlgili Terim Anlamlı Cümleler:

  1. Zamirler konusuna çok çalışınca yazılım harika geçti
  2. Olimpiyatlarda çalışkan Türk derece aldı.
  3. Geometriyi çok çalışarak anladım.
  4. Türkçe ödevlerini yaptığın için bu kadar bilgilisin.

Çalışmakla İlgili Mecaz Anlamlı Cümleler:

  1. “Çalışan demir ışıldar” demişler.
  2. Akan su yosun tutmaz.
  3. Açık ağız aç kalmaz.
  4. Boş gezmektense bedava çalışmak yeğdir.
  5. Yazın gölge hoş, kışın çuval boş.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 97 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş aşağıdaki kelimelerin Türkçe karşılıklarını yazınız.


Cevap :

  • İce tea : soğuk çay
  • Ekstra : fazladan
  • Limit : sınır
  • Link : zincir baklası
  • Mega : büyük
  • Efor : güç, çaba

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş sesli olanların bulunduğu kutucukları farklı renkler kullanarak boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 94-95-96-97”

9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, istediğiniz konuda bir mâni yazınız. Yazdığınız mâniyi arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Mani Örneklerim;
Şu korona olmasa
Rahat etsek okulda
Maskeleri çıkarsak
Azaldı nede olsa


Senle kardeş olmuştuk
Bir anadan doğmuştuk
Kalpleri kırmasaydık
Ne de güzel olmuştuk


Kıskanırım ben seni
Saçın değse yüzüne
Kıskanırım ben seni
Elin elime değse


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Bir araç kullanarak uçmayı başaran insanlar hakkında araştırma yapınız. Araştırma yaptığınız genel ağ adreslerinin güvenilir olmasına dikkat ediniz.


Cevap : Şu anda uçak ve helikopter gibi uçma araçları olduğu için bana çok büyük bir başarı gibi gelmese de dönemin şartlarına baktığım zaman uçmanın mümkün olmadığı bir zamanda bunu yapmak gerçekten uçağı da bir çığır açmaktı. Canını tehlikeye atarak planladığım bir projeyi ortaya sunmak ve bu uçuşu senin gerçekleştiriyor olman gerçekten büyük cesaret isteyen bir iş. Eğer o insanlar bunu denemeseler ve bu başarı hikayeleri olmasaydı bugünlere gelinemezdi.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 98-101-102-103-104

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Büyük Gün Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104


4. Sınıf Türkçe Kitabı Büyük Gün Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-101-102-103-104


Soru : Bir araç kullanarak uçmayı başaran insanlarla ilgili araştırma sonuçlarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Şu anda uçak ve helikopter gibi uçma araçları olduğu için bana çok büyük bir başarı gibi gelmese de dönemin şartlarına baktığım zaman uçmanın mümkün olmadığı bir zamanda bunu yapmak gerçekten uçağı da bir çığır açmaktı. Canını tehlikeye atarak planladığım bir projeyi ortaya sunmak ve bu uçuşu senin gerçekleştiriyor olman gerçekten büyük cesaret isteyen bir iş. Eğer o insanlar bunu denemeseler ve bu başarı hikayeleri olmasaydı bugünlere gelinemezdi.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamını önce tahmin ediniz. Daha sonra bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamını sözlükten bularak yazınız.


Cevap :
Laf yetiştirmek
Tahmin : söylenen sözlere karşı karşılık vermek
Sözlük Anlamı :
1.birine karşı söylenen olumsuz bir sözü ona iletmek, laf taşımak.
2.bir söze karşılık vermekte gecikmemek.


Yoldaş
Tahmin : Yol arkadaşı demektir.
Sözlük Anlamı :yola birlikte gidenlerden birine göre öteki, her biri, yol arkadaşı. 2.arkadaş, dost.


Kubbe
Tahmin : yarım küre şeklinde olan yapılardır.
Sözlük Anlamı : genellikle yarımküre biçiminde olan yapı örtüsü.


Mahcup etmek
Tahmin : utandırmak anlamındadır.
Sözlük Anlamı : utandırmak


2. ETKİNLİK


Soru : a. Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hezarfen Ahmet Çelebi uçmak için nereden atlamış?


Cevap : Hezarfen Ahmet Çelebi uçmak için kuleden atlamış.


2. Hezarfen Ahmet Çelebi uçarken neye benzetilmiş?


Cevap :Hezarfen Ahmet Çelebi uçarken onu gören insanlar tarafından, gövdesi iri bir kuşa benzetilmiş.


3. Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçması o dönemde nasıl karşılanmış?


Cevap : Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçması o dönemde büyük bir şaşkınlıkla karşılanmış.


Soru : b. Hezarfen Ahmet Çelebi’nin kanat takarak yaşadığı uçma deneyimi hakkında ne düşünüyorsunuz? Aşağıya yazınız.


Cevap : Çok çılgınca buluyorum. Daha önce uçma işleminin sadece hayvanlar tarafından yapıldığı bir zamanda bir insanın yüksekçe bir kaleden atlayarak uçmaya çalışması çok müthiş ve cesaret gerektiren bir iş bence. Canını tehlikeye atarak böyle bir dönemde bulunması halk tarafından şaşkınlıkla karşılanmıştı. Bu cesaretli insanların sayesinde bugünlere gelinmiştir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 102 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya metinle ilgili üç soru ve bu soruların cevaplarını yazınız.


Soru 1 : Hazerfan Ahmet Çelebi heyecanımı yenmek için ne yapmıştır?
Cevap : Hazerfan Ahmet Çelebi heyecanlı yenmek için kuşlarla sakalaşmış ve Allah’a dua etmiştir.


Soru 2 : Hazerfan Ahmet Çelebi uçmadan önce hangi kontrolleri ve hangi hazırlıklar yapmış?
Cevap : Hazerfen Ahmet Çelebi uçmaya başlamadan önce kanatlarını kontrol etmiş ,rüzgârın hızını ölçmeye çalışmış, gözlerini kısarak denizin öte yakasındaki kıyı görmeye çalışmıştır.


Soru 3 : Denizdeki dalgalar Hazerfan Ahmet Çelebi ye ne diye seslenmiş?
Cevap : Denizdeki dalgalar Hazerfan Ahmet Çelebi ‘ye “Haydi yolun açık olsun bakalım kuş adam diye sesleniyormuş.”


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Uçan Adam
Hazerfan’ ın Uçuşu


5. ETKİNLİK


Soru : Sizce Hezarfen Ahmet Çelebi’yi böyle büyük bir başarıya götüren ne gibi kişilik özellikleri vardı? Örnekteki gibi yazınız.


Cevap : Bence Hezarfen Ahmet Çelebi böyle büyük bir başarıya götüren en büyük kişilik özellikleri çalışması, düşünmesi,cesareti ,kararlılığı ve ileri görüşlülüğüdür. Tarih boyunca büyük başarılar elde eden insanlar her zaman çok çalışmış olaylar üzerinde kafa yormuş ve hayal dünyaları geniş olan insanlardır. Bu hayal dünyaları olabilecek olan olaylar için sınırsızdır. Büyük çalışmalardan sonra ise denemelerden yılmamak için kararlılıkları ve cesaretleri vardır. Bu özellikleri onları başarıya götürür.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 103 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin kişisel başarısını değerlendiren bir paragraf yazınız. Yazdıklarınızı dil bilgisi ve anlatım yönünden kontrol etmeyi unutmayınız.


Cevap : Hazarfen Ahmet Çelebi’ nin bu güzel başarısını tebrik ediyorum. Uçmakla ilgili bu düşüncesi ve yapmış olduğu bu cesareti davranış geleceğe ışık tutmuştur. Yenilikler yapan ve kimsenin aklına gelmeyen bu düşünceleri hayata geçiren insanlara gerçekten hayranım. Bu insanların aklı çalışmaları ve başarıları sayesinde teknolojik gelişmeler hızlanmış ve bugünki rahat koşullara erişilmiştir.


7. ETKİNLİK


Soru : Hezarfen Ahmet Çelebi’nin büyük başarısından sonra dönemin padişahı Sultan Murat onu huzuruna çağırır. Hezarfen Ahmet Çelebi ile Sultan Murat sizce neler konuşmuş olabilirler? Aşağıya yazınız.


Cevap :
Sultan Murat :Selamünaleyküm hoşgeldin.
Hezarfen :Hoşbulduk padişahım.
Sultan Murat :Başarından dolayı seni tebrik ederim
Hezarfen :Teşekkür ederim .Allah‘ın yardımıyla oldu sultanım.
Sultan Murat : Allah diğer başarıların içinde seni muaffak etsin
Hezarfen : Amin . Allah razı olsun sultanım.
Sultan Murat : Amin . Yapacağın diğer çalışmalar için gerekli imkanlar sana verilecektir.
Hezarfen : Allah razı olsun efendim.
Sultan Murat : Rabbim muvaffak etsin yeni projelerle seni bekliyoruz.
Hezarfen : Sizi Allah’ ın izni ile utandırmayacağım sultanım.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 104 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen kelimeleri düşünerek aşağıdaki kelime duvarını doldurunuz.


Cevap :

  • Ahmet Efendi’nin
  • başarı
  • cambazmış
  • çakılmak
  • dibine
  • emek
  • fırlamak
  • gurur
  • Hazerfan
  • ışımak
  • izliyorlarmış
  • kanat
  • layık
  • mücadele
  • nasıl
  • orada
  • örnek
  • padişah
  • rahatlıkla
  • sanki
  • şaşkın
  • toplananlar
  • utandırmak
  • Üsküdar
  • ve
  • yüklenip
  • zeki

9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metinde yer alan kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :
Boğaz’da karabataklar, leylekler, martılar uçuşuyordu. Arala –
rına birdenbire karışan bu davetsiz konuğu fark edince önce şaşırdılar.
Sonra biraz merakla, biraz da şaşkınlıkla Hezarfen’i izlemeye başladı-
lar. Bu sırada Galata Kulesi’nin çevresi çocuklarla, gençlerle, yaşlı-
larla doldu.
Kule dibinde toplananlar nefeslerini tutmuş onu izliyorlardı. Hezarfen
uçmayı başardığında halk sevinçle bağırmaya başladı. “Başardı! . Uçmayı başardı” Gördünüz mü?


Soru : b. Yukarıda kullandığınız noktalama işaretlerinin adlarını söyleyip neden bu noktalama işaretlerini kullandığınızı açıklayınız.


Cevap :
Yukarıda kullandığım noktalama işaretleri; kısa çizgi, konuşma çizgisi , tırnak işareti,kesme işareti, virgül, nokta,   soru işareti ve ünlemdir.
Cümle sonlarına nokta, konuşma olan yerde tırnak işareti ve konuşma çizgisi,cümle eğer bitmemiş ve bir şeyler sıra halindeyse virgül, kelimenin yarım kalıp alt satıra geçildiği yerde ise” kısa çizgi” koydum. şaşırma varsa ünlem, soru varsa soru işareti,


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : “Altın Yumurtlayan Tavuk” masalını dergilerden, kitaplardan ve internetten araştırıp okuyunuz.


Cevap :
Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zamanlarda bir vakit şirin bir köyde yoksul bir köylü çiftçi yaşarmış. Bu çiftçi tavukları çok severmiş, her gün tavukları beslermiş ama bir tavuğu varmış ki çok özelmiş. Özelliği ise altın yumurtluyor olmasıymış, çiftçi her gün altından olan yumurtayı şehre götürüp kuyumcuda bozdururmuş.
Bu böyle giderken yoksul çiftçi giderek zenginleşmeye başlamış, zenginleştikçe çiftçi değişmiş artık para kazanıp geçinmek için çalışmaya gerek duymuyormuş. Çiftçi her gün altın yumurtlayan tavuğun yumurtasını satarak geçiniyormuş. Çok geçmeden çiftçi gereksiz şeylere harcamaya başlamış bu parayı ve bir süre sonra yetmemeye başlamış.
Çiftçi artık tavuğu sevip okşamıyor ona eskisi kadar değer verip sevmiyormuş. Çiftçi zamanla tavuğun karnında bir hazine olduğunu düşünmeye başlamış. Eğer tavuğu kesip karnındaki hazineyi alırsa ömür boyu zengin yaşayacağını düşünmüş.
Çiftçi aç gözlü olmaya başlamış ve bir gün elinde bir bıçak ile kümese girmiş. Tavuk çiftçiyi öyle görünce kaçmaya başlamış. Çiftçi kararlıymış, tavuğu yakalamış ve anında kesmiş. Hemen tavuğun karnını kesip merak için karnına bakmış ama bir de ne görsün? Tavuğun karnı ne altın doluymuş ne de hazine varmış. Aç gözlülük yaptığını o anda anlamış ve pişman olmuş. Fakat tavuk öldüğü için iş işten geçmiş.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 179-180-181-182

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8.Tema Değerlendirme Çalışmaları  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 179-180-181-182


(İlk altı soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Yazar, neden Güzel Sanatlar Akademisine gidiyor?


Cevap: Türk sanat dallarına olan sevgi  ve ilgisi nedeniyle gitmiştir.


Soru: 2. Yazar, neden çocuk edebiyatıyla ilgilenmeye başlıyor?


Cevap: İlk çocuğu dünyaya geldiği zaman çağdaş eğitimin vazgeçilmez olduğuna inandığı için ilgilenmeye başlamıştır.


Soru: 3. Yazar, çocuklar için hangi çalışmalarda bulunuyor?


Cevap: Resim kitapları yapmış, çocuk kitapları kaleme almıştır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 180 Cevapları


Soru: 4. Metinde terim anlamıyla kullanılan kelimeleri yazınız


Cevap: Güzel Sanatlar Akademisi, grafiker, çağdaş eğitim.


Soru: 5. Metinde geçen eş sesli iki kelime belirleyiniz. Bu kelimeleri farklı iki anlamıyla birer cümlede kullanınız. 


Cevap:
Ben:

  1. Bu ödevi ben yaptım
  2. Yüzümdeki benlerin hepsini saydım.

Yaş:

  1. Bu yıl 11 yaşıma girdim
  2. Çamaşırların hepsi çok yaştı.

Soru: 6. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını bulunuz. Bulduğunuz kelimeleri cümlelerde kullanarak yazınız


Cevap:
O yıllarda ülkemde bu konuda büyük bir eksiklik olduğu bir gerçekti ve ben yazmayı
seviyordum
→ Yurt: Türk yurdu burası.
Bu konuda başarılı olabilmek için çok çalışmak gerektiğini, dahası yaşamını bu konuya adamak gerektiğini biliyordum.
→ Hayat: Hayat çok hızlı geçiyor.


Soru: 7. Aşağıdaki verilen cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap:
Bu yıl şubat ayında önemli bir resim sergisi açıldı (.) Sergiye (,) ülkemizden (;) İran (‘)
dan ve Fransa (‘) dan çok sayıda ressam katıldı (.) Serginin açılışında ünlü ressamlarımızdan biri şöyle bir konuşma yaptı (.)
(“) Resim sanatı (,) yediden yetmişe herkesin ilgisini çekebilmektedir (.) Çocukların
eğitiminde de resim önemli yer tutmaktadır (.) Çocukların değerleri kazanmasında (,)
temel becerileri edinmesinde sanatın her dalı çok önemlidir (.) Resimse bana göre biraz
daha önemlidir (“)
Sergide Osman Hamdi Bey (‘) in Kaplumbağa Terbiyecisi, katılımcılar tarafından büyük ilgi gördü (.)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevapları


Soru: 8. Aşağıda verilen kelimelerin zıt anlamlılarını bulunuz. Bunları birer cümlede kullanınız. 


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevapları”

Soru: 9.Aşağıda “kaçmak” kelimesinin sözlükteki anlamlarına uygun verilen cümleleri okuyunuz. Kelimenin gerçek ve mecaz anlamlarını yanlarına yazınız.


Cevap:
Bir tehlike sezdiğin anda hemen kaçmalısın. (GERÇEK)
Borudan su kaçıyor. (GERÇEK)
Kimseye görünmeden oradan kaçıyor. (GERÇEK)
Sevmediği kişilerden kaçmayı huy edinmiş. (MECAZ)
Ben zahmetten asla kaçmam. (MECAZ)
Çorabım kaçtı. (MECAZ)
Okuldan çıkar çıkmaz kaçar gibi uzaklaştı. (GERÇEK)
Orada, birdenbire neşem kaçtı. (MECAZ)
Bluzumun rengi kaçtı. (MECAZ)
Rakiplerimden kaçarak ondan pas istedim. (MECAZ)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 182 Cevapları


Soru: 10. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. “de” ve “ki”lerin doğru yazıldığı cümlelerde “D”yi, yanlış yazıldığı cümlelerde “Y”yi işaretleyiniz. 


Cevap:
D Y Akşamki film çok güzeldi.
D Y Tuğrulda o gün bizimle gelecekmiş.
D Y Hüsamettin kumbarasında ki paraya dokunmak istemiyor.
D Y Tiyatro gibi sinema da insana çok şey katar.
D Y Öyle bir hikâye yaz ki herkes çok sevsin.


Soru: 11. Aşağıdaki cümleleri verilen pekiştirmeli kelimelerle tamamlayınız. 


Cevap:
• Bu konuda karmakarışık duygular içerisindeyim.
Masmavi denizi görünce sevindi.
• Bu yaptığın düpedüz iş bilmezlikti.
• İnsan gün gelir yapayalnız kalabilir


Soru: 12. Aşağıdaki tabloya üçer adet üflemeli, vurmalı ve telli müzik aleti yazınız. 


Cevap:
Üflemeli: Flüt, ney, klarnet
Vurmalı: davul, def, bateri
Telli: gitar, saz, kemençe



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 178

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 8. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 178


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8.Tema Çoktan Seçmeli Sorular  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 178 Cevapları


Aşağıda verilen sorulardaki doğru seçeneği işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi, Atatürk’ün
“Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” sözünün vermek istediği mesaja uygun değildir?


A) Sanat, bir millet için büyük önem taşır.
B) Sanat, bir milletin en önemli değeridir.
C) Bir milleti var eden başlıca unsurlardan biri de sanattır.
D) Sanatın olmadığı bir milletin varlığı eksik kalmış demektir


Soru: 2. Aşağıda hikâye türüyle ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Serim, düğüm, çözüm planıyla yazılır.
B) Yazılı sanatlardandır.
C) Yer ve zaman unsurları vardır.
D) Yazarın, düşüncelerini ön plana çıkardığı metinlerdendir.


Soru: 3. Aşağıdakilerin hangisinde “Bu ……………… severek yerine getireceğim.” cümlesinde kullanılabilecek eş anlamlı kelimeler bir arada verilmiştir?


A) Vazife – görev
B) Sorumluluk – emir
C) Emir – görev
D) Vazife – sorumluluk


Soru: 4. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilen tüm terimler sanatla ilgilidir


A) Şövale, dize, reçete, perde
B) Nota, palet, ritim, aktör
C) Boya, tütü, raket, balet
D) Rol, botanik, tablo, beste


Soru: 5. Aşağıdaki durumlardan hangisinde yay ayraç kullanılmalıdır?


A) Bir yazının maddelerini gösteren sayı ve harflerden sonra
B) Bir kişinin konuşmasından önce ve sonra
C) Satır sonuna sığmayan sözcüklerde
D) Tarih yazımında gün, ay, yıl arasına


Soru: 6. Aşağıdakilerin hangisinde, sanat dalları bir arada verilmemiştir?


A) Mimari – tiyatro
B) Hat – heykel
C) Opera – ressam
D) Sinema – bale


Soru: 7. Aşağıdakilerden hangisinde yay ayracın kullanımı yanlıştır?


A) Özel adlar (isimler) büyük harfle başlar.
B) Leonardo da Vinci’nin (1452-1519) sergisi herkes tarafından beğenildi.
C) Küçük Kara Balık (Samed Behrengi)
çocuklarca sevilerek okunan bir kitaptır.
D) Atatürk (Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz; hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz fakat sanatkâr olamazsınız.) demiştir


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde benzetme yapılmamıştır?


A) Bu biberler zehir gibi acıymış.
B) Babamın pamuk kadar yumuşak bir kalbi var.
C) Evden geç çıktığımız için vapura yetişemedik.
D) Kadın, yanımızdan rüzgâr gibi geçip gitti.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıda Atatürk’ün bir sözü karışık olarak verilmiştir. Verilen ifadeleri, sözün aslına uygun şekilde aşağıdaki kutucuklara yazınız. 


Cevap: Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz, hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz, fakat sanatkar olamazsınız.
( A ) hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz
( S ) hepiniz
( A ) milletvekili olabilirsiniz
( T ) fakat sanatkâr olamazsınız
( N ) bakan olabilirsiniz


Soru: Kutucuklara yazdığınız ifadelere karşılık gelen harfleri çemberlerin içine sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap: Şifre: SANAT


Soru: 2. Aşağıdaki yazma alanında, sanatla ilgili görüşünüzü ifade eden bir duvar yazısı oluşturunuz. Yazınızda farklı, renkli yazı karakterleri ve görsel unsurlar kullanabilirsiniz


Cevap: Sanat insanı geliştiren yapıdır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 172 Cevapları


1.Çalışma


Soru: “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiirdeki dizelerden insanlara olumlu mesaj veren bir özlü söz oluşturmak isteseniz hangi dizeleri seçersiniz? Seçtiğiniz dizeleri bir duvar yazısı olarak düzenleyiniz.


Cevap: Her uyanışımda yeniden başlama  duygusu dolar içime


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 173 Cevapları


2.Çalışma


Aşağıdaki soruları, “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiire göre cevaplayınız.
Soru:  Şiirde hangi duygular ele alınmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap:
() kaygı
(X) huzur
(X) mutluluk
() korku
() bıkkınlık
(X) yaşama sevinci


Soru:  Şiirde kaç bölüm vardır?


Cevap: 5 bölüm vardır.


Soru:  Şairin buluğu yer nasıl bir yerdir? Siz böyle bir yeri anlatacak olsanız şiirle mi, şarkıyla mı, resimle mi ya da bir öyküyle mi anlatmayı tercih ederdiniz? Açıklayınız.


Cevap: Sonbaharda yaprakların, rüzgarın olduğu Eylül ayında bir zaman dilimindeki bir yerdir.


Soru:  Bu şiirde neden noktalama işaretleri kullanılmamış olabilir?


Cevap: Çünkü şair duygularını özgür bir şekilde ifade etmektedir.


3.Çalışma


Soru:  Aşağıda şiirin ilk dört bölümünde anlatılanları içeren cümleler bulunmaktadır. Cümlelerin şiirin kaçıncı bölümüyle ilişkili olduğunu yazınız. Boşta kalan cümlenin altını kırmızı kalemle çiziniz.


Cevap:
Sevgiyle dolan bir kalple yeni güne başlıyorum. (3. bölümde)
Zihnin dinlendiği bu anları doğadan gelen sesler zenginleştiriyor. (2.bölümde)
Çaresiz, yoksul ve kimsesiz insanlara yüreğimi açıyorum. (4.bölümde)
Yaşama her sabah yeniden başlıyorum. (1.bölümde)
Bu mevsimde alınan nefes sağlığa sağlık katıyor. (1.bölümde)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 174 Cevapları


4.Çalışma


Aşağıda sorulan soru üzerine biraz düşünüp bu soruyu aile üyelerinize de sorunuz. Aile üyelerinizle bir araya gelerek soruyla ilgili düşüncelerinizi paylaştığınız bir sohbet gerçekleştiriniz
Soru:  Her zaman yeniden başlamak duygusu nasıl bir duygudur? Bunu başarmak mümkün müdür?


Cevap: Bilmediğimiz veya bir sınav gibi düşünecek olursak her zaman düşsek bile kalkıp yeniden başlamalı ve başarana kadar yapmalıyız. Doğru çalışma ve azimle başarılamayacak birey yoktur.


5.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin son kısmını, bir öykü yazsanız bu öyküdeki karakterleri (kişileri) nasıl seçip oluşturacağınızı anlatarak siz tamamlayınız


YAZARLAR ÖYKÜLERİNDEKİ KARAKTERLERİ
NASIL OLUŞTURUR?
Yazdığım yüz civarında kitap için kaç karakter oluşturmuşumdur acaba? Sanırım binlerce. Hepsinin canlanıp evimde vereceğim partiye geldiğini düşünün! Hepsini görebiliyorum ama hiçbiri gerçek değil elbette. Onları ben uydurdum. Oluşturduğum karakterler çok nadiren gerçek insanlara dayanır. Hele kendimi düşünerek oluşturduğum karakter hiç olmamıştır. Onlar bütünüyle hayal gücümün ürünüdür. Küçük bir çocukken hiç hayalî arkadaşınız oldu mu? Bebekleriniz ile oyuncak ayılarınız için, sanki hepsi gerçekmiş gibi çay partisi verdiniz mi, onları yatağa yatırıp uyuttunuz
mu hiç? Öyküler için karakterler oluşturmak işte tam da buna benzer bir şey. (…)
Dame Jacqueline WİLSON
(Deym Jaklin Vilsın)


Cevap: Mesela evde tek başına romanımda bahsettiğim çocukların evlerinde tek başına kalıp yaşadıkları maceralar aslında gerçek hayatta bir ailenin yapmayacağı hareketlerdir. Onlar evde tek kalsalar da başlarının çaresine bakarak kendilerine bakmayı başarmışlardır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 175 Cevapları


6.Çalışma


Soru:  Aşağıda, şair ve ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu nun “İlk Geçen Treni Seyreden Köylüler” tablosu verilmiştir. Tabloyu detaylı bir şekilde inceleyiniz. Tabloda gördüklerinizi -tablonun adından da yararlanarak- bir hikâye olarak anlatınız


Cevap:
Günlerden bir gün köy ahali yeni yapılan demir yolunun etrafına toplanmışlardı. Toplanmaların sebebi köye yapılan ilk demir yolunun ilk treninin geçecek olmasıydı. Herkes demiryolunun biraz uzağına toplanarak trenin gelmesini beklediler. Tren sesi uzaktan duyulmaya başladı. Köylülerden çıt çıkmıyordu. Tren sesini duydukları an trenin geldiği yöne doğru kafalarını çevirdiler. Hem heyecanlı hem de şaşkın bir şekilde trenin geçişini izlediler. Köylüler bu günü unutmamak için her yıl bu günde burada toplanmak için sözleştiler.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları


7.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin cümlede hangi anlamıyla kullanıldığını belirleyip tablodaki uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 177 Cevapları


8.Çalışma


Soru:  Aşağıda verilen kelimeyi gerçek, terim ve mecaz anlamlarıyla birer cümlede kullanınız


Cevap: Perde
Gerçek anlam: Yeni aldığımız perdeyi direk salona astık.
Mecaz anlam: Bu hafta da perde hüzünle kapandı.
Terim anlam: Tiyatro da oyunun ikinci perdesine geçmişler.


9.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde neden-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin altını çiziniz


Cevap:
Kendimizi mutlu hissetmek için sinemaya gider, komik bir film seyrederiz. Anlatamadıklarımızı dışa vurmak için elimize kâğıt kalemi alır resim çizeriz. Tiyatro izlerken kimi zaman güler kimi zaman ağlarız. Kızgınsak müziği sonuna kadar açıp bağıra bağıra şarkı söyleriz. Sanat, bize ilaç gibi gelir. Her türlü duygumuzu sanatla ifade edebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Bale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Bale Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıdaki görsellerde ifade edilen sanat dallarını ve bu sanat dallarıyla uğraşan kişilerin adlarını örnekteki gibi görsellerin altına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 165 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Metni, bir defa sessiz okuyunuz. Daha sonra, ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini yerleştiriniz. Metni, bir defa da noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.


Cevap: BALE
Bale (,) Latincede dans etmek anlamına gelen (“) ballare (“) sözcüğünden gelen bir terim (.) Tarihi, dans kadar eski olsa da bale 17 (.) yüzyılda Fransa (‘) da Kraliyet Dans Akademisinin kurulmasıyla geniş kitlelerce tanınmaya başlamış (.)İtalya (,) Fransa ve Rusya (‘) da gelişen bale 18 (,) 19 ve 20 (.) yüzyıllarda bir sahne sanatı olarak büyük ilgi görmüş () Günümüzde bale sanatı her zamankinden çok daha karmaşık bir hâl almış ve gösteriler çeşitlenmiştir (.)
Bir bale gösterisinde seçilen müziğin ritmine uygun olarak dans adımlarının ve figürlerinin ne olacağının (;) hangi sırayla yapılacağının tasarlanmasına koreografi adı verilir (.) Koreografsa bir bale gösterisini tasarlayan kişidir (.) Eseri oluşturur (,) sahneye koyar ve eserin müzik (,) dekor ve kostümle bir bütün olmasını sağlar (.)
Balenin diğer danslardan farklı bir tekniği vardır (.) Balede tüm kasların çalıştırılması ve çok esnek olunması gerekir (.) Bunun için bale eğitimine erken yaşlarda başlanır (.) Bugün pek çok ülkede bale toplulukları ve bale okulları vardır (.)
Bale yapan kadınlara balerin, erkeklere balet denir (.) Balerin ve baletler rahat hareket etmelerini sağlayan ve dans hareketlerinin görsel etkisini artıran özel giysiler giyerler () bale çorabı (,) tayt (,) bale mayosu, tütü gibi (…) Balerinler parmak uçlarında dans edebilmelerini sağlayan bale pabucu denen uçları sıkıştırılmış ve yapıştırıcıyla sertleşmiş kumaş (,) kâğıt ya da kartonla doldurulan özel ayakkabılar kullanırlar (.) Ayrıca genellikle bale gösterilerinde tütü adı verilen kısa ya da uzun çeşitleri olan kat kat kabarık etekler giyerler (.)
Balerin ve baletler (,) bir bale gösterisini ortaya çıkarabilmek için düzenli ve disiplinli bir şekilde prova adı verilen ön çalışmalar yaparlar (.)
(…)
Seçil GÜVENÇ HEPER


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 166 Cevapları


1.Çalışma


Soru: a. Daha önceki derslerinizde “terim” kelimesinin anlamını öğrenmiştiniz. Bilgilerinizden ve yukarıdaki metinden yararlanarak terim kelimesini kendi cümlelerinizle açıklayınız.


Cevap: Bir bilim, sanat, meslek dalıyla ya da bir konuyla ilgili özel ve belirli bir kavramı olan sözcük.


Soru: b. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız. Bu kelimelerden terim olanların başına “T” yazınız


Cevap:
(T) tütü: Bale sanatçılarının giydikleri kısa etek
(T) dekor: Tiyatro, sinema ve televizyonda sahneye konulan, filme alınan bir yapıtın konusunun geçtiği yerin ve çağın özelliklerini belirleyen gereçlerin (mobilya vb.nin) tümü ve bunların sahnede düzenleniş biçimi
(T) koreografi: dans adımlarının kâğıda geçirilmesi
(T) kostüm: ceket, pantolon ve kimi kez de yelekten oluşan erkek takım giysisi
(T) figür: dansta, ölçülü adımlarla beliren ve birleşmesiyle dansı bütünleyen zincirleme hareketlerin her biri, bir dansı oluşturan ve kendine özgü biçimi olan her devinim adım
(T) ritim: ezgi ve uyumla birlikte müziği oluşturan bir öğe olarak vurgu, uzunluk ya da seslerin, durakların düzenli bir biçimde yinelenmesinden doğan düzen.
(T) kitle: insan topluluğu, insan yığını.
(T) gösteri: bir isteğin ya da bir konudaki karşı görüşün, kamuoyunun dikkatini çekecek bir biçimde, açık havada ve topluca açığa vurulması eylem
(T) prova: bir şeyin amacına uygun, istenilen gibi, gereken düzeyde olup olmadığını, işleyip işlemediğini vb. anlamak için yapılan deneme


2.Çalışma


Soru: Aşağıda, “Bale” metniyle ilgili açıklama cümleleri verilmiştir. Bu cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap:
Metin, bilgilendirici bir metindir. (D)
Metnin konusu, bir sanat dalı olan baledir. (D)
Metin, öyküleyici metinlerin özelliklerini taşımaktadır. (Y)
Bale, tarihi çok eski dönemlere dayanan bir sahne sanatıdır. (Y)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 167 Cevapları


Cevap:
• Bale sanatına her yaşta başlanabilir. (Y)
• Bir bale gösterisinde, “müzik, dans, kostüm ve dekor” başlıca unsurlardır. (D)
• Bale yapan kadınlara, “balet” adı verilir. (Y)
• Bale sanatçıları, parmak uçlarında dans etmeyi sağlayan özel bale papuçları giyerler. (D)
• Bale sanatı çok çalışma ve disiplin gerektirir. (D)


3.Çalışma


Soru: Yüzlerce heykel, şehirlerimizin sokaklarını süslemektedir. Bu heykeller kültürümüzün bir parçasıdır. Bazı heykeller soyut özellik taşırken bazı heykeller tarihî bir olayın sembolüdür. Aşağıdaki iki heykelde ise günlük hayattan bir an yansıtılmıştır. Fotoğraftaki heykellerin duruşlarını ve diğer ayrıntılarını dikkatlice inceleyerek onları gerçek birer insan gibi konuşturup bu iki kişi için bir sohbet diyaloğu yazınız.


Cevap:
Hatice: Kız, Fatma geçen gün olanı duydun mu?
Fatma: Duymadım ne olmuş geçen gün?
Hatice: Artık yeni sisteme göre evlerimizden market siparişi verebilirmişiz.
Fatma: Gerçekten mi? Benim oğlana söyleyeyim de bana da öğretsin.
Hatice: Söyle söyle daha kolay olur bizim için.
Fatma: Evet Hatice daha kolay olur.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Bir sanat dalıyla ilgili eğitim görmek istediğinizi düşününüz. Bu konuda başvuru yapmak ve doğru bir şekilde yönlendirilmek için aşağıdaki formu doldurunuz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 169 Cevapları


5.Çalışma


a. Aşağıdaki metni okuyup “Mona Lisa” adlı tabloyu inceleyiniz. Verilen soruları cevaplayınız.
Soru: “Mona Lisa” adlı tabloyu ilgi çekici buldunuz mu? Neden?


Cevap: Evet ilgimi çekti. Çünkü o zamanlardan bu zamanlara gelerek ne kadar önemli bir sanat eseri olduğunu göstermektedir.


Soru: Tabloya baktığınızda sizde oluşan duygu ve düşünceler nelerdir? Bu soruyu, tabloya dikkatlice baktıktan sonra betimleme yaparak (Görme, dokunma, işitme, tatma ve koklama duyularımız aracılığıyla varlıkların niteliklerini, bu varlıkların duyularımız üzerinde uyandırdıkları izlenimleri belirtmek.) cevaplayınız


Cevap: Resme baktığım zaman çok gerçekçi olduğunu hissediyorum. Tablo çok dikkat çekici bir şekilde yapılmıştır.


Soru: “Sfumato” tekniğini kullanarak resim yapan biri nelere dikkat etmelidir?


Cevap: Resimdeki keskin çizgileri yok etmeli, net görünen bölgeleri yumuşatarak belirsiz hale getirmesi gerekmektedir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 170 Cevapları


Soru: Metinde Rönesans kelimesinin geçtiği yerde neden “ * ” işareti kullanılmıştır?


Cevap: O dönem ile ilgili bilgi verileceği için tırnak içine alınarak belirtilmiştir.


Soru: . “Mona Lisa” tablosu ile ilgili bilmek istediğiniz bir konuda bir soru hazırlayıp bu sorunun cevabını araştırınız.


SORU: Mono Lisa tablosundaki kadın kimdir?

CEVAP: Birçok kişi Mona Lisa tablosunda yer alan kadının floransalı ipek tüccarı Francesco del Giocondo’nun eşi Lisa Gherardini olduğunu düşünmektedir.


Soru: c. Siz de anlatmak istediğiniz bir olayı ve duygularınızı, kelimelerle değil de bir tablo çizerek yansıtmaya çalışınız. Tablonuzda hayal gücünüzü özgür bırakıp kendinize özgü çizim ve boyama teknikleri kullanınız


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 157-158-159-160

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 7. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 7.Tema Değerlendirme Çalışmaları  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 157-158-159-160


(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Şiirin konusu nedir?


Cevap: Özlem


Soru: 2. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap: İnsanlar zaman geçip büyüdükçe geçmişi, çocukluk eşyalarına zamanlarına özlem duyarlar.


Soru: 3. Şiirdeki kişinin şu anki yaşı hakkında neler söylenebilir?


Cevap: Bir çocuk değil yetişkin olduğu söylenebilir.


Soru: 4. Şiirdeki kişi hangi eşyalarından söz etmektedir. Bu eşyalarla ilgili duyguları nelerdir? 


Cevap: Ayakkabı, gömlek, ceket, kazak, çanta, kitaplarından söz etmektedir. Bu eşyalarına özlem duymaktadır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Soru: 5. En çok kullandığınız eşyaları göz önünde bulundurunuz. Onlardan hareketle aşağıdaki cümle çeşitlerine uygun cümleler yazınız


Cevap:
a. Duygu Belirten Cümle: Kaybettiğim saatimi bulunca çok sevindim.
b. Düşünce Belirten Cümle: Bu sene boyumun daha çok uzayacağına inanıyorum.
c. İstek Belirten Cümle: Bütün oyuncaklarımı yanımda götürmek istiyorum.


Soru: 6. Aşağıdaki ifadeler doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y” yi işaretleyiniz. 


Cevap:
D Y  “Uzun zaman önce burayı terk etti.” cümlesinde iki zıt anlamlı, bir tane de eş
anlamlı kelime bulunmaktadır.
D Y  “Çocukluğumuzun oyunları, bugünün oyunlarından çok daha eğlenceliydi.”
cümlesinde bütün kelimeler gerçek anlamıyla kullanılmıştır.
D Y  Şiir türündeki metinlerin hepsi dörtlükler hâlinde yazılmalıdır.
D Y  Konuşma yapmadan önce hazırlık yapmamız, konuşmayı daha etkili bir
şekilde sunmamızı sağlar.
D Davetiyelerde tarih yazmamıza gerek yoktur.
D Akıcı okumada, noktalama işaretlerine dikkat etmemize gerek yoktur.
D Y  Deyimlerin çoğunluğu mecaz anlam kazanmıştır


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanla tamamlayınız


Cevap:
l Pencereden dışarıya baktı ama kimseyi göremedi.
l Küçük tay annesinin peşinden koştu lakin ona yetişemedi.
l Yangında her şeylerini kaybettiler fakat hayata tutunmayı bildiler.
l Gemi su almaya başlamıştı ancak kaptan gemiyi terk etmedi


Soru: 8. Aşağıda verilen eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla cümle içerisinde kullanarak yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde terim anlamıyla kullanılan “ışık” ve “yıldız” kelimelerinin altını çiziniz.


Bu gece yıldızlar bir başka parlıyor.
Sen hepimize ışık oldun.
O sinemanın gerçek bir yıldızıdır.
Işıklar yanınca onu görebildim


Soru: 10. Aşağıda bazı deyimler hem doğru hem de yanlış yazılmıştır. Doğru yazılanlarda “D”yi, yanlış yazılanlarda “Y”yi işaretleyiniz


Cevap:
D Y  Ekmeğini kayadan çıkarmak
D Y  Ekmeğini taştan çıkarmak
D Y  Gözü kulağı olmak
D Y  Kulağı gözü olmak
D Y  Ağzı kulaklarına varmak
D Kulakları ağzına varmak
D Y  Saçına ak düşmek
D Y Saçına beyaz düşmek



 

Our Score
error: Content is protected !!