4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı5. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 107, 108, 109, 110, 111
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 107-108-109-110-111
(İlk beş soruyu “Bal Avcısı” adlı şiire göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Şiirden hareketle arılar için neler söylenebilir?
Cevap: Arılar, çiçeklerden polenler toplayarak bal yaparlarmış.
Soru: 2. Şiirde geçen çiçekleri işaretleyiniz.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları”
Soru: 3. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap:
Konusu: Arıların uçarak çiçeklerden polen toplaması
Ana duygusu: Arıların doğada uçarak bal yapması.
Soru: 4. Aşağıdaki dizelerin hangisinde gerçekte olamayacak bir durum ifade edilmiştir?
A) Gördüm bir bal arısı
B) Bin bir renkli çiçekler
C) Gez, dolaş leylakları D) Koş ey kanatlı arı
Soru: 5. Şiirde geçen eş sesli kelimeleri belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Aç, yol, gül
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları
Soru: 6. Yay ayraç işareti ( ) aşağıdakilerin hangisinde diğerlerinden farklı bir amaçla kullanılmıştır?
A) Kelimenin anlamını (manasını) öğrenmiş. B) Hasan’ı dün orada (okulun bahçesinde) gördüm.
C) İnternet (genel ağ) günümüzde önemli bir bilgi kaynağıdır.
D) Kozasından yeni çıkan kelebek (tırtıl) bile uçmaya hazırdır.
Soru: 7. Aşağıda yer alan üç paragrafı okuyunuz. Paragraflara ait ana fikirleri belirleyerek eşleştiriniz
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları”
Soru: 8. Aşağıda verilen cümlelerdeki neden – sonuç ilişkisini belirleyerek yazınız.
Cevap:
• Sürekli betonlaşma olmasaydı dünya daha güzel bir yer olabilirdi. → Yaşadığımız dünyanın güzel olmaması betonlaşmaktan kaynaklıdır.
• Kışın hayvanlar açlıktan ölmediyse onun sokaklara koyduğu mamalar sayesindedir. → Onun sokakta koyduğu mamalar sayesinde kışın hayvanlar açlıktan ölmemiştir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları
Soru: 9. Aşağıda verilen cümlelerdeki yay ayraçların içine uygun olan noktalama işaretlerini yazınız.
Cevap:
N Bir şey söyleyeceğim (“) Hayat her zaman acımasız değildir (“)
N Dün (() öğleye doğru ()) senin dediğin gibi kar yağdı (.)
N Biraz daha gidelim (,) dedi (.)
N Sevdiği dersler (:) Türkçe (,) matematik (,) müzik ve görsel sanatlar dersleridir (.)
N Başında fötr şapka (,) gözünde güneş gözlüğü (,) üzerinde kırmızı bir penye (…)
N Buradaki öğrenciler kimlerdi (;) niçin gelmişlerdi (;) kimi arıyorlardı (;) Bu konuda
hiçbirimizin bir bilgisi yoktu (.)
N Benim hayatta değer verdiğim üç kişi var (:) annem (,) eşim (,) çocuklarım (…)
Soru: 10. Aşağıdaki söz öbeklerinden deyim olanları işaretleyiniz.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları”
Soru: 11. Aşağıdaki kelimeleri pekiştirmeli hâlleriyle yazınız.
Cevap:
mor → mosmor
yalnız → yapayalnız
sarı → sapsarı
bütün → büsbütün
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı1. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 22, 23, 24
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24
Ben, Berber Hasip’in kedisiyim. Kendisi beni, minicik bir yavruyken sokakta bulmuştu. Birbirimizi pek sevdik. Evlenirken beni baba evinde bırakmadı. Kendi evine götürdü. Ne var ki Güler yenge bana bir türlü ısınamadı. Evden gitmemi istedi. Hasip Usta beni sokağa atabilir mi? Omzuna atıp dükkâna getirdi. Yedi yıldır berber dükkânında yaşıyorum. Önceleri evden kovulduğuma çok üzülmüştüm. Meğer boşa dertlenmişim. Dükkânda öyle bir eğleniyorum ki! Eğlenmek bir yana saç sakal tıraşına gelenlerden, neler öğreniyorum bir bilseniz! Ancak, bunca bilgiye karşın hâlâ insanlarla ilgili olarak zihnimde oluşan kör düğümleri, çözemedim gitti.
Bu duruma üzülüyorum. Ama elimden bir şey gelmiyor. “Eh, ne de olsa ben kediyim!” diyerek kendimi avutup yaşamımı sürdürüyorum.
(Aşağıdaki ilk yedi soruyu metne göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Kediyi sokakta bulup evine götüren kimdir?
Cevap: Berber Hasip kedi minicik bir yavru iken sokakta bulup evine götürüyor.
Soru: 2. Kedinin kaderi hangi olaylarla ve nasıl değişiyor?
Cevap: Berber Hasip evleniyor ve eşi Güler kediyi evde istemeyince dükkanına getiriyor.
Soru: 3. Kedi, neden evden kovulduğuna üzülmüyor?
Cevap: Çünkü Berber Hasib’in dükkanında yeni insanlar görerek onlardan çok şey öğrendiği için üzülmüyor.
Soru: 4. Kedi, hangi duruma üzülüyor?
Cevap: İnsanlar ile ilgili oluşan zihindeki kör düğümleri çözemediği için üzülüyor.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları
Soru: 5. Kedi, yaşamını sürdürmek için kendini nasıl avutuyor?
Cevap: Dükkanda eğlenerek ve yeni insanlardan bir şeyler öğrenerek kendini avutuyor.
Soru: 6. Okuduğunuz parçaya göre kedi hangi duygular içerisindedir?
Cevap: Hem üzülüyor hem de mutludur. Kovulduğu için üzgün ama yeni insanlar tanıdığı için de mutlu.
Soru: 7. Metne bir başlık belirleyiniz. Bu başlığı belirleme nedeninizi de yazınız.
Cevap: Dükkandaki Kedi
Soru: 8. Aşağıdaki tabloda yer alan ölçütleri okuyarak size uygun olanı işaretleyiniz. “Hayır” cevaplarınız için büyüklerinizden yardım alarak kurallarla ilgili çalışmalar yapınız.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru: 9. Aşağıdaki paragrafı okuyarak eş sesli kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri farklı iki anlamıyla birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Bir zamanlar gül yüzlü genç bir köylü, evin kapısını çaldı. Kapıyı saçları kınalı, pırıl
pırıl gözleriyle bakan yaşlı bir kadın açtı. Köylüye sevgiyle baktı.
“Hoş geldin, sefalar getirdin çocuğum.” dedi.
“Hoş bulduk.” dedi genç, “Sana, kendi bağımın üzümünü getirdim. Baldan tatlıdır,
sana şifa olur.”
Kadın gülerek, sevgiyle baktı gence.
“Teşekkür ederim evladım, neden zahmet ettin.”
“Zahmet olur mu hiç? Başımızın tacısın sen.”
Cevap: D Y “Mahallemizde işlerini çok iyi yapan değerli ustalar…” ifadesinde eş anlamlı
kelime yoktur. D Y “Biraz daha orada kalsaydık, çaya yetişemeyecektik.” cümlesinde sadece
bir eş sesli kelime vardır. D Y “Türkiye’nin en büyük dağı, Ağrı dağıdır.” cümlesinde “dağıdır” kelimesi yanlış yazılmıştır.
D Y Şiirin okuyucuda veya dinleyicide uyandırdığı duyguya “şiirin ana duygusu”
denir.
D Y Hikâye edici metinler iki bölümden oluşur. Bunlar serim ve çözümdür. D Y “Yer, zaman, olay ve kişiler” hikâye türündeki metinlerin unsurlarıdır
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 106, 107
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 106-107
Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.
Soru: 1. Yukarıdaki afişin konusu nedir?
A) Su tüketimi
B) Çevre kirliliği
C) Küresel ısınma
D) Geri dönüşüm
Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi, çizgi romanla ilgili bir unsur değildir?
A) Konuşma balonu
B) Karikatür
C) Olay D) Tekerleme
Soru: 3. Aşağıda verilen cümlelerden hangisinde noktalama işaretleri doğru kullanılmıştır?
A) Teyzem “Küçük Prens’i okumalısın.” dedi.
B) Teyzem “Küçük Prensi” okumalısın, dedi.
C) Teyzem “Küçük Prens’i okumalısın” dedi.
D) Teyzem: Küçük Prens’i okumalısın, dedi.
Soru: 4. Aşağıda yay ayracın kullanımıyla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Alıntıların aktarıldığı eseri, yazarı veya künye bilgilerini göstermek için kullanılır.
B) Cümledeki anlamı tamamlayan ve cümlenin dışında kalan ek bilgiler için kullanılır.
C) Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
D) Tiyatro eserlerinde ve senaryolarda konuşanın hareketlerini göstermek için kullanılır.
Soru: 5. Aşağıdaki ifadelerin hangisinde pekiştirilmiş sözcük kullanılmıştır?
A) Ben seni öyle aradım öyle aradım ki…
B) Kedisinin çok güzel tüyleri vardı.
C) Ufak tefek bir çocuk çıkageldi. D) Yüzü bir anda sapsarı kesildi.
Soru: 6. Aşağıdakilerden hangisi duygu bildiren bir cümle değildir?
A) Vah, vah ne kadar da savunmasız!
B) Onu görünce öyle heyecanlandım ki! C) Sevgi, paylaşıldıkça artan bir duygudur.
D) Seni çok özlüyorum
Soru: 7. Hangi cümlede “açmak” kelimesi mecaz anlamda kullanılmıştır?
A) Ağaçlar yine çiçek açtı.
B) Kapıyı sonuna kadar açmış. C) Esra, en sevdiğim arkadaşımla aramı açtı.
D) Gözlerini yavaşça açtı.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 107 Cevapları
Soru: 8. Aşağıdakilerden hangisi bir çevre kuruluşunun kısaltması değildir?
A) TÜÇEV
B) TEMA
C) ÇEKÜL D) LÖSEV
Soru: 9. Aşağıda verilen kelime çiftlerinden hangisindeki anlam ilişkisi diğerlerinden farklıdır?
A) Yanıt – cevap
B) Fikir – düşünce
C) Endişe – kaygı D) Pahalı – ucuz
Soru: 10. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde kısaltmanın yazımında hata yapılmıştır?
A) Tarih, MÖ ve MS olmak üzere ikiye ayrılıyor.
B) TÜBİTAK’ın çalışmaları devam ediyor. C) Kar kalınlığı 5 cm. yi buldu.
D) Beş No.lu masaya oturduk.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı1. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 21
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları
“Tüm insanların hiçbir ayrım gözetmeksizin yalnızca insan oluşlarından dolayı eşit, özgür ve onurlu yaşama hakkına sahip olmasıdır. Herkes cinsiyet, ırk, renk, dil, yaş, düşünce farkı, ulusal veya toplumsal köken, zenginlik gibi fark olmaksızın kanun karşısında eşittir.”
İlk iki soruyu yukarıdaki metne göre cevaplayınız.
Soru: 1. Metinde üzerinde durulan konu nedir?
A) İnsan hakları
B) Adalet
C) Barış
D) Demokrasi
Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi bu metinde anlatılanlar için bir slogan olabilir?
A) Dünya, tüm canlılara aittir.
B) Savaşın kazananı yoktur. C) Tüm insanlar eşittir.
D) Sevelim, sevilelim
Soru: 3. “Ertesi gün bir konak davetine çağrılan Nasrettin Hoca, zaman kaybetmemek için üzerindeki kıyafetlerle gider davete.” cümlesi bir metnin hangi bölümünden alınmış olabilir?
A) Ön söz
B) Serim (giriş) C) Düğüm (gelişme)
D) Çözüm (sonuç)
Soru: 4. “Birbiriyle ters düşen insanlar hemen kavgaya tutuşmamalı, önce sakin olup düşünmelidir. Çünkü o anki sinirle yapılan davranış sadece karşıdakine değil, kendine de zarar verebilir. Hem unutulmamalıdır ki konuşarak hâlledilemeyecek hiçbir şey yoktur.”
Bu parçadan hareketle aşağıdaki atasözlerinden hangisine ulaşılamaz?
A) İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar koklaşa koklaşa anlaşır.
B) Keskin sirke küpüne zarar. C) Açma sırrını dostuna, o da söyler dostuna.
D) Öfkeyle kalkan zararla oturur.
Soru: 5. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yukarıdaki görsellerle ilişkilendirilemez?
A) Seni kırdıysam özür dilerim.
B) Merhaba, ben Ali.
C) Sosyal mesafeyi koruyalım, maske takalım. D) Kutlarım, oyunu sen kazandın.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıSimit ve Peynir’le Bilim insanı Öyküleri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim insanı Öyküleri Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 97-8-99-100-101-102-103-104-105
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıdaki karikatürleri inceleyiniz. Bu karikatürlerden biri, okuyacağınız metinde de kullanılan bir doğa kanununu ifade etmektedir. Anlatılmak istenen doğa kanununu, ilgili karikatürün altına yazınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları”
Soru: 2. “Doğa” kavramıyla başlayan aşağıdaki çağrışım zincirine yeni kavramlar ekleyiniz.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1.Çalışma
Soru: a. Okuduğunuz çizgi romanın özelliklerinden hareketle “çizgi roman”ı tanımlayınız. Bu kavramı, anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız
Cevap: Karikatür, öykü biçiminde yazılan bir dergi türüdür. Çizgi roman sanatından oluşan konuşma şeklinde yazılan bir dergidir.
Okuduğum karikatür çok hoşuma gitti
Soru: b. Okuduğunuz çizgi romanda anlatılanlardan hareketle “çevre bilinci” kavramını açıklayınız. Bu kavramı anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız.
Cevap: Çevre bilinci, bireylerin ve toplumların çevre ile dengeli bir şekilde ilişkilerde bulunabilmesi için sahip olması gereken davranış, tutum ve düşünce şeklidir.
2.Çalışma
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız. Soru: a. Okuduğunuz metinde anlatılanlar aşağıda karışık bir sırayla verilmiştir. Bu cümleleri metnin akışına uygun olarak numaralandırınız.
Cevap: (4) Rachel (Reyçıl), zooloji eğitimi görür. (6) Zararlı böcekler için kullanılan maddeler yabani hayvanlara da zarar verir. (1) Rachel ve babası gezintiye çıkar. (7) Rachel gece gündüz çalışır ve doğanın dengesini bozan şeyin kimyasallar olduğunu anlar. (3) Baba, kızına doğanın kanunundan söz eder. (5) O çalışmalardan sonra “çevre bilinci” kavramı ortaya çıkar . (2) Kartalın tavşanı avlamış olduğunu görürler. (8) Rachel Carson’ın (Karsın) “Sessiz Bahar” adlı kitabı amacına ulaşır. (9) Rachel, toplumu bilinçlendirmek için yazılar yazar.
Soru: b. Okuduğunuz çizgi romanı, hem konusu hem de anlatımı açısından değerlendirip (beğenip beğenmediğiniz, ilginizi çekip çekmediği vb. bu konulardaki) düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Ben çizgi romanı çok beğendim. Çevre bilincini anlatan ve destekleyen bir çizgi roman olmuştur.
Soru: c. Seçtiğiniz bir kişiye veya kişilere, üstteki maddelerde yaptığınız çalışmalardan hareketle okuduğunuz çizgi romanı ana hatlarıyla anlatınız ve çizgi romanla ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.
Cevap: Çizgi romanda baba ile kızı doğa yürüyüşüne çıkarlar. Kartalın pençelerinde olan tavşanı gezdirmeye çıkardığını sanan kız babasının doğanın kanunu olduğunu ve tavşanın havuç yediği gibi kartalında tavşanı yediğini söyler. Doğa ile ilgili eğitim gördüğü zaman kimyasal ilaçların canlılara zarar verdiğini bu yönde insanları bilinçlendirmeyi amaçlamaktadır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 102 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görsel, metnin hangi bölümünde (giriş, gelişme, sonuç) yer almaktadır? İşaretleyiniz. Boş bırakılan konuşma balonlarını doldurunuz.
A) Giriş B) Gelişme C) Sonuç
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki neden – sonuç cümlelerini çizgi romana göre tamamlayınız
Cevap:
• Rachel doğayı ve hayvanları çok sevdiği için onlara zarar veren her türlü olayın karşısında yer alır.
• Rachel insanları bilinçlendirmek ve harekete geçirmek için gazetelerde yazılar kaleme alır.
• Rachel doğada gördüklerini defterine not ettiği için onun tuttuğu notlar kitaplaştırılarak çevre bilinci kavramı ortaya çıkarılıyor.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları
5.Çalışma
Soru: a. “Talimatname” kelimesinin anlamını öğrenip aşağıdaki talimatnameyi okuyunuz.
ORMANDA UYMAMIZ GEREKEN KURALLAR TALİMATNAMESİ 1. Çöplerimizi ormanda bırakmamalıyız. Bunları yanımıza almalıyız. 2. Karınca yuvalarına zarar vermemeliyiz. 3. Yüksek sesle bağırarak konuşup canlıları rahatsız etmemeliyiz. 4. Gereksiz yere bitki ve çiçekleri koparmamalıyız. 5. Ormanda ateş yakıp ızgara yapmamalıyız. Sadece ızgara alanlarını kullanmalıyız. 6. Köpekle ormanda dolaşırsak köpeğimizi ipe bağlı şekilde gezdirmeliyiz. Onu başıboş bırakmamalıyız. 7. Sadece yiyebileceğimiz kadar böğürtlen ve mantar toplamalıyız.
Soru: b. Orman gezintisi yapan kişilerin yukarıdaki talimatnamede verilen yönergelere uyması neyi sağlayacaktır? Açıklayınız
Cevap: Ormanda oluşabilecek kazaların önüne geçilerek çevre korunmuş olurnur.
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlede “Pekiştirmek, bir kelimenin anlamını güçlendirmek demektir. O hâlde pekiştirilmiş kelime, anlamca güçlendirilmiş kelime demektir.” bilgisine örnek olabilecek kelimenin altını çiziniz
Cevap: Masmaviydi kelimesi mavi rengini pekiştirdiği için pekiştirilmiştir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları
7.Çalışma
Soru: Aşağıdaki metinde sayıların yazımıyla ilgili yanlışları metnin üzerinde düzeltiniz
Cevap: Dünya, Güneş’e en yakın 3’üncü gezegendir. Kanıtlara göre 4 buçuk milyar yıl
önce oluşmuştur. Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü üç yüz altmış beş gün, altı saatte tamamlar. Dünya’nın kendi ekseni etrafındaki dönüşü ise 24 saat sürer. Bu süre 1
gün olarak adlandırılır. Dünya’nın%70’i su, %30’u ise karadır.
8.Çalışma
Aşağıdaki çalışmayı aşama aşama gerçekleştiriniz. Soru: b. “Çevre, canlılar, doğa vb.” konularından birini seçiniz.
Cevap: Canlılar konusunu seçtim.
Soru: c. Aşağıya, seçtiğiniz konudaki düşüncelerinizi özetleyen ve mesaj içeren bir cümle yazınız
Cevap: Canlılara zarar verecek her türlü davranışlardan kaçınmalıyız.
Soru: ç. Bir A4 kâğıdının üst kısmına istediğiniz bir yazı stilini (tarzı) kullanarak sloganınızı yazınız
Cevap: Canlılara zarar verme onları yaşat.
Soru: d. Kâğıdınızı, incelediğiniz görsellerdeki gibi çizimlerle ve görsellerle zenginleştiriniz.
Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmalısınız.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 105 Cevapları
9.Çalışma
Soru: Aşağıdaki şiiri okuyup bu şiirde anlatılanlardan hareketle kısa bir hikâye yazınız.
Cevap: Bir Bahar Günü
Bir bahar günü havanın güzel olduğunu görerek uçurtmamı uçurmak için ailemle beraber kırlara gittik. Uçurtmamın ipini çözüp yere bıraktım. Babamda uçurtmayı tuttu. Bende ipinden tutarak koşmaya başladım. Babam uçurtmayı bıraktığında uçurtmam kuşlar ile beraber gökyüzünde havalandı. Uçurtmamı uçarken görünce bende onun gibi özgür olduğumu hissederek sevinçle doldum. Ailem ile beraber piknik yaparak akşam eve mutlu bir şekilde geri döndük.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıŞair “Bir Gül Çocuk” Diyor Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 16, 17, 18, 19, 20
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Şair ”Bir Gül Çocuk” Diyor Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Bir şair olsanız çocuklarla ilgili hangi konularda şiir yazarsınız? Seçtiğiniz konuları örnekteki gibi listeye yazınız.
Cevap:
Çocukların hayalleri
Çocukların oyunları
Çocukların Hedefleri
Soru: Şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz. Daha sonra aşağıda verilen alana şiirde anlatılan şairin resmini çiziniz.
Cevap: Resmi kendiniz çizebilirsiniz.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri çağrıştırdıkları kavramlarla eşleştiriniz. (Kavramlardan biri eşleşmeyecektir.)
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları”
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruların cevaplarını aşağıda verilen yazma alanlarına yazınız.
• Şiirde, betonlaşmış bir şehir ile anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.
Cevap: Her yerin apartmanlar ve evlerle dolduğu anlatılmaktadır.
Soru: • Şairin, “Sevgi ipliğinden kazak örüyor şiirde” ifadesi ile anlatmak istediği ne olabilir? Aile büyüklerinizden de fikir alarak düşüncelerinizi aşağıya yazınız
Cevap: Sevgiyi büyüterek çocuklar için sevgi dolu bir hayat sunmaktan bahsedilmek istenmiştir.
Soru: Şiirin ana duygusu nedir? Yazınız.
Cevap: Çocuklar için istenilen sevgi dolu dünya
3.Çalışma
Soru: Şairin ve çocukların birbirlerini sevmesinin ortak nedeni nedir? İşaretleyiniz
A) Sevgiyle beslenmeleri
B) Aynı şiirleri sevmeleri
C) Sürekli gülmeleri
D) Şehirde yaşamayı sevmeleri
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları
4.Çalışma
Soru: Aşağıda verilen açıklamayı okuyup örnekleri inceleyiniz. Daha önce okuduğunuz şiirde bu açıklamaya ve örneklere uygun kelimeler varsa altlarını çiziniz.
Cevap:
Betonlaşmış bir şehirde
Elinde kır çiçekleri
Taşıyan bir şair yaşar
Bir elinde uçurtması
Ötekinde kitaplar var
Sevgilerin ipliğinden
Kazak örüyor şiirde
Para almaz çocuklardan
Onlar üşüdüklerinde
Çocuklar gülmeli der hep
Çocuklar güle benzerler
Şair bütün çocukları
Çocuklar şairi sever
Bunun için “Bir Gül Çocuk”
Adını koymuş kitaba
En çok çocuklar sevindi
Kuşlardan ödül alınca
5.Çalışma
Soru: Şair, şiirde sözünü ettiği kitabına “Bir Gül Çocuk” adını vermiş. Bu şiir için aşağıda belirtilen özelliklere uygun olarak iki başlık da siz öneriniz
Cevap:
TEK KELİMELİK BİR BAŞLIK: ÇOÇUKLAR
İÇİNDE “SEVGİ” KELİMESİ GEÇEN BİR BAŞLIK: ÇOCUKLARA SEVGİ
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görselde çocuklar, Şair “Bir Gül Çocuk” Diyor şiiriyle ilgili konuşuyorlar. Verilen bilgilerden hareketle düşüncelerine katıldığınız çocuğun konuşma balonunu maviye boyayınız
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları”
7.Çalışma
Soru: “Hatırlayalım” bölümünden sonra verilen şiirin ilk bölümünü, bir hikâyenin başlangıç (serim) bölümü olacak şekilde düzyazı olarak yeniden yazınız. Bu bölümü yazarken kendi cümlelerinizi de ekleyebilirsiniz.
HATIRLAYALIM Hikâye edici metinler üç bölümden oluşur: 1) Serim: Hikâyenin giriş bölümüdür. Bu bölümde olayın geçtiği çevre, kişiler vb. tanıtılarak anlatılacak olaya giriş yapılır. 2) Düğüm: Hikâyenin (olayın) bütün yönleriyle anlatıldığı en geniş bölümdür. 3) Çözüm: Hikâyenin sonuç bölümüdür. Olay akışının ve merakın bir sonuca bağlanarak giderildiği bölümdür.
Cevap: Betonlaşan bir bir şehir vardır. Bu betonlaşmış şehirde elinde kır çiçekleri ile yaşayan şair bir eline kitapları bir eline de uçurtmasını almıştır.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıDaha Yeşil Bir Dünya İçin Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 91, 92, 93, 94, 95, 96
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Daha Yeşil Bir Dünya İçin Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95-96
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Sizce aşağıdaki görsellerin hazırlanma amacı ve verdikleri ortak mesaj nedir? Yazınız.
Cevap:
Afişlerin hazırlanma amacı: Doğayı korumak yeşillendirmek için duyuru yapmak
Afişlerin vermek istediği mesaj: Doğayı korumak, yeşillendirmek.
Soru: 2. Aşağıda, kelimeleri karışık olan farklı iki cümle verilmiştir. Bu cümleleri anlaşılır ve kurallı bir şekilde düzenleyerek boş çerçevelerin içine yazınız.
Cevap:
1. cümle: BAZI – DEĞİL – YUVASIDIR – CANLILARIN – İNSANLARIN – DENİZLER – ÇÖPLÜĞÜ → Denizler bazı insanların çöplüğü değil canlıların yuvasıdır.
2. cümle: SAHİPTİR – CANLILAR – DOĞAL – TÜM – YAŞAMA – SAĞLIKLI – VE – ÇEVREDE – HAKKINA → Tüm canlılar doğal çevrede sağlıklı yaşama hakkına sahiptir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları
1.Çalışma
Soru: a. Metinde eğik ve koyu yazılan kelimeleri aşağıya yazınız
Cevap: Küresel ısınma, kuraklık, sel, fırtınalar, doğal afet, su kıtlığı, sera gazları, Tema Vakfı, Sivil Toplum Kuruluşları
Soru: b. Yukarıya yazdığınız kelimelerden hareketle metnin konusunu tahmin ediniz
Cevap: Metnin konusuna yönelik tahminim: Sivil toplum kuruluşlarının doğal afetlere karşı aldığı önlemler olabilir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları
2.Çalışma
Soru: Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimeleri bulmacada bulup (yukarıdan aşağıya ve sağdan sola) kelimelerin üzerini çiziniz.
Cevap:
* Çalıştırılan, işletilen, bakılan bir şeyin verdiği sonuç veya bu sonucun niceliği, mahsul.
* Bir şeyi belirtmeye yarayan şey, belirti, im, işaret.
* Yıkma, kırıp dökme, harap etme, bozma.
* Yeri veya herhangi bir gök cismini saran gaz tabakası, gaz yuvarı
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları”
3.Çalışma
Soru: Aşağıda, “Daha Yeşil Bir Dünya İçin” adlı metinle ilgili cümleler verilmiştir. Cümlelerin başındaki yay ayraçların içine ifade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap: (D)Metinde silah kelimesi, “Bir konuda kullanılabilecek en etkili ve güçlü şey.” anlamında kullanılmıştır. (Y) Metinde, terim anlamlı kelime kullanılmamıştır. (D) Metinde geçen “sorun” kelimesi yerine, “problem veya mesele” kelimeleri kullanılırsa cümlenin anlamında bir değişme olmaz. (D)Metinde “artış” kelimesi ve onun zıt anlamlısı aynı cümlede kullanılmıştır. (Y) Metinde, “yarar” ve “uzak” kelimelerinin zıt anlamlıları geçmemektedir
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları
4.Çalışma
Aşağıdaki soruları “Daha Yeşil Bir Dünya İçin” adlı metne göre cevaplayınız. Soru: Metinde Dünya’mızla ilgili hangi sorunlardan söz edilmektedir?
Cevap: Küresel ısınmadan, sel baskınları, fırtınalar gibi doğal afetlerden söz edilmektedir.
Soru: Önlem alınmazsa küresel ısınmanın gelecekte Dünya üzerindeki etkileri ne olacaktır?
Cevap: Akdeniz ve Orta Doğu bölgesinde kuraklık meydana gelecektir.
Soru: Metinde, sorunların çözümü için ne yapılması öneriliyor?
Cevap: Ağaç dikiminin yapılması gerektiği söylenmektedir. Ağaçlar sera gazlarını emerek küresel ısınmayı önleyecek en büyük etken olduğu bahsedilmektedir.
Soru: Dünya’mızı tehdit eden tehlikelere karşı sizin çözüm önerileriniz nelerdir?
Cevap: İnsanlara çevre hakkında bilmesi gereken sorunların farkına vardırılması ve buna göre nasıl hareket edeceklerini anlatılması gerekilmektedir.
5.Çalışma
Soru: Okuduğunuz metne, “Daha Yeşil Bir Dünya İçin” ifadelerini de kullandığınız yeni bir başlık belirleyiniz. Başlığınızı aşağıya yazınız.
Cevap: Evimiz İçin Yeşil Dünya
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 95 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıda bazı semboller ve bu sembollerin anlamları verilmiştir. İfadelerin başındaki numaraları kullanarak sembollerle anlamlarını eşleştiriniz. Sembollerden birini seçerek bu sembol için bir yönerge cümlesi yazınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları”
7.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimeleri ve kelime grubunu uygun şekilde yerleştiriniz
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 95 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 96 Cevapları
8.Çalışma
Soru: Aşağıda bazı çevre kuruluşlarının kısaltmaları verilmiştir. Bu kısaltmaların karşısına ait olduğu çevre kuruluşunun adını yazınız
Cevap:
TEMA: Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı
ÇEVKO: Çevre Korum ve Ambalaj Atıklarını Değerlendirme Vakfı
WWF: Dünya Doğayı Koruma Vakfı (World Wide Fund for Nature)
TÜÇEV: Türkiye Çevre Koruma Vakfı
ÇEKÜL: Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı
DOÇEV: Doğa Çevre Vakfı
9.Çalışma
Aşağıdaki çalışmayı, altta verilen grafiğe göre yapınız Soru: a. Gece ve gündüz sürelerinin eşit olduğu tarihler hangileridir?
Cevap: 21 Mart, 23 Eylül
Soru: b. Gece – gündüz sürelerinin arasındaki farkın en fazla olduğu tarihler hangileridir?
Cevap: 21 Aralık 21 Haziran
Soru: c. Haziran ayındaki gündüz süresiyle aralık ayındaki gündüz süresini karşılaştıran bir cümle yazınız
Cevap: Haziran ayında en uzun gündüz Aralık ayında ise en uzun gece yaşanır.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıSalatalık Bile Dört Taksitle Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Salatalık Bile Dört Taksitle Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 9-10-11-12-13-14-15
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Alışveriş yapmayı sever misiniz? Sizce alışveriş yapmak zevkli midir, sıkıcı mıdır? Bu konudaki düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız.
Cevap: Ben alışveriş yapmayı çok severim. Ürünlere bakmayı değerlendirmeyi çok severim.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını metinden bularak anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra, bu kelimeleri ilgili olduğu açıklamanın karşısına yazınız.
Cevap: (ÖZÜNE İLİŞMEK)Bir şeyi birdenbire, istemeden görmek. (AMUDA KALKMAK) İki elinin üstünde dikilerek bacaklarını havada tutmak. (KENDİNDEN GEÇMEK) Bilinci işlemez olmak, kendini kaybetmek. ( İPİN UCUNU KAÇIRMAK) Bir şeyi kullanmada gereken ölçüyü yitirmek. (ANIMSATMA) Birisinin unuttuğu bir şeyi aklına getirtmek, hatırlatmak. ( HAYKIRMAK) Telaş, korku, heyecan vb. nedenlerle bağırmak. ( AYAKLANIVERMEK ) Hızlıca ayağa kalkıp gitmeye davranmak. ( ÇARÇABUK) Pek çabuk, hemencecik. (PAZEN)Dokuması kalın, yumuşak bir tür pamuklu bez. (ŞÖMİNE) Odalarda, genellikle duvar kenarında tuğla ya da taştan yapılmış bacası olan ocak.
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruları cevaplayınız.
• Metindeki ailenin AVM’ye gitme nedeni nedir?
Cevap: Bütün ürünler taksitlenmiş ve kredi kartına taksit yapıldığı için gitmişlerdir.
Soru: • Metindeki aile bireylerinin adları nedir? Yazınız. Aile bireylerinin dikkat çeken özelliklerini birkaç kelime ile ifade ediniz
Cevap:
Anne: Leyla, marketin satış tuzaklarına takılan biridir.
Baba: Rüştü, para harcamayı ve gereksiz alışveriş yapmayı sevmeyen biridir.
Kız çocuk: Damla, bisiklete binmeyi istiyor.
Erkek çocuk: Bülent, yerinde duramayan bir çocuktur.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Metnimizdeki aileye alışveriş konusunda bir mesaj vermek için aşağıdaki duvar yazılarından hangisini okutmak istersiniz? İşaretleyerek belirtiniz.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları”
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki hikâye haritasını metne göre doldurunuz.
Cevap:
Öykünün adı: Salatalık Bile Dört Taksitle
Kahramanlar: Anne, baba, Bülent ve Damla
Zaman: Geçmiş zaman
Olay: Alışveriş merkezi
Yer: İhtiyaçları olan salatalıktan hariç taksitten dolayı ne bulursa almaları.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yazı ve açıklamalardan yararlanarak alışveriş merkezi görselinin verildiği alanda kendi cümlelerinizle bir haber yazısı oluşturunuz. Haberinizi yazarken farklı yazı karakterlerini kullanabilirsiniz. Hazırladığınız haberi aile büyüklerinizle paylaşmayı unutmayınız
Cevap: Alışveriş Tutsakları
Son zamanlarda insanların Alışveriş tuzaklarına düşüp gerekli gereksiz ne varsa almaları çok artmış durumdadır. Alışveriş merkezi gibi yerlerde indirim olduğu zaman gerekli olmayan ürünlere bile yönelip gereksiz harcama yaptıkları görünüyor. Bu durum hoş olmamakla beraber israfa da giriyor. Bu durumun önüne geçilmesi gerekiyor.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı4. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 84, 85, 86, 87, 88
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88
(Aşağıda verilen ilk beş soruyu metne göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Yazarın küçükken en tatlı eğlence kaynağı olarak gördüğü şey nedir? Aşağıya yazınız
Cevap: Resim kitaplarının sayfalarını çevirmektir.
Soru: 2. Bu parçada yazarın hangi özelliğinden söz edilmektedir?
Cevap: Çocukken aldığı en büyük zevk kitap okumakmış. O kitaplarla içindeki resimlerle hayallere dalıyormuş.
Soru: 3. Yazarın en çok istek duyduğu şey nedir?
Cevap: Kitap okumak ve kitapları okuyarak hayal kurmakmış.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları
(Aşağıda verilen ilk beş soruyu metne göre cevaplayınız.)
Soru: 4. “Önümde açık bir kitap olduğu zaman, kendimi bütün masal şehzadelerinden daha mutlu sayardım.” cümlesinde yazarın kullandığı benzetme sanatını nasıl yaptığını yazınız
Cevap: Yazar kendini şehzadeler gibi zengin olmayı kitap sahibi olmaya benzetmesidir.
Soru: 5. Parçanın konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konusu: Kitap okumanın önemi.
Ana fikri: Kitap okumanın insanlara verdiği zenginlik.
6. “Sanatçılar doğdukları kentin ruhunu taşırlar bana göre. Yaşar Kemal’in yazdıklarında Çukurova’daki bütün insanların suretlerini görmek mümkündür. Pek çok sinema oyuncusunun, yazarın ürettiklerinde de Çukurova âdeta dile gelir. Sanatçılarımızın eserlerinde doğudan batıya, güneyden kuzeye Anadolu’nun her yeri buram buram kokar. Şair Yaşar Miraç Trabzonlu’dur mesela. Şiirlerini okudukça kendini Karadeniz’de zannedersin, öyle güzeldir şiirinin sesi. Neşet Ertaş, bozkırın ortasındaki vaha gibidir. Sesi öyle billur, öyle dingindir ki, insan biran sussun istemez. Âşık Veysel, bütün Anadolu’yu sesine alarak söyler. Sanki acısıyla, tatlısıyla Anadolu, söze gelmiş gibidir.” Yukarıdaki parçada geçen zıt ve eş anlamlı kelimeleri belirleyerek aşağıdaki tabloya yazınız. Belirlediğiniz kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını birer cümlede kullanınız.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Soru: 7. Aşağıda verilen cümlelerdeki eş sesli kelimeleri belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap:
• Oyunda kır saçlı bir adamın rolünü oynardı. → Kırda koşup oynamak çok güzel
• Bu kitaptan bin adet satıldı. → Arabaya binerek buradan uzaklaştı
• Şarkı söylerken kimse onunla alay edemezdi. → Alay komutanı geleceği söylendi.
• Yazdığı şiiri kimse beğenmeyince yüzünü astı. → Çamaşırları ipe astı.
• Atalarımız at binenin kılıç kuşananın, demişler. → Çöpleri yerlere atmamalıyız.
Soru: 8. Aşağıdaki metinde yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
ÜMİT ÜNAL (:)(“) BU FİLM, GÖLGESİZLER (‘) DEN ÇIKACAK FİLMLERDEN SADECE BİRİ (…) (“) Film süreci başlamadan önce hiç Hasan Ali Toptaş okumuş muydunuz (?) (“) Hasan Ali adını hep duyduğum ama okuyamadığım bir yazardı (.) İlk kez uyarlama
teklifiyle birlikte Gölgesizler (‘) i okudum (.) Daha sonra üç kitabını daha okudum ve çok sevdim (.) (-) Gölgesizler metniyle tanışmanız nasıl oldu (?) Bildiğimiz kadarıyla film fikri Hakan
Karahan (‘) a ait. Sizi Gölgesizler (‘) i beyaz perdeye aktarmaya ikna eden ne oldu (?) (-) Yapımcı Hakan Karahan bana kitabı ulaştırdı (.) Ben ilk okuyuşumda sinemaya
dönüşmesi çok zor bir metin olduğunu ayrıca kitaptan (“) ticari (“) bir film çıkamayacağını kendisine söyledim (.) Ama bir yandan da kitap bir sinemacı için çok olanaklı dramatik bir yapı sunuyordu (.) Gölgesizler bence gücünü dilinden alan bir metin ve belirsizliklerle dolu (.) Hikâyesinin bütün inceliklerini satır aralarında saklayan bir yazar Hasan Ali (.) O satır aralarını keşfetmek ve onlara sinema diline uygun bir karşılık bulmak bana çok ilgi çekici göründü (.) İmkânsız denilen yolculuklara kalkışmak her maceracı için bir tutkudur (,) ben de birçok başka sanatçı gibi, bir maceracıyım (.)
Mesut VARLIK
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları
Soru: 9.Aşağıdaki konuşma kurallarını okuyunuz. Uyduğunuz kurallar için “Evet”, bazen uyduğunuz kurallar için “Bazen”, uymadığınız kurallar için de “Hayır”ı işaretleyiniz.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları”
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı4. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 83
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 83 Cevapları
Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz
Soru: 1. “Her fırsatta kitap okuduğum için canım hiç sıkılmıyor.” cümlesiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Bir neden – sonuç cümlesidir.
B) Kitap okumaktan keyif alan bir kişi tarafından söylenmiştir. C) Kitapla ilgili bir benzetme yapılmıştır.
D) Bu cümleyi söyleyen, çok okuyan bir kişidir.
Soru: 2.Aşağıdaki cümlelerden hangisi yazım ve noktalama hatası içermemektedir?
A) Belgeseldeki yavru Aslan’ı gördünmü?
B) Belgeseldeki yavru aslanı gördünmü?
C) Belgeseldeki yavru Aslan’ı gördün mü? D) Belgeseldeki yavru aslanı gördün mü?
Soru: 3.“Değerli bir kitap gerçek bir hazine olduğu için iyi bir okuyucu ona sahip olmak ister.” cümlesinde benzeyen ve kendisine benzetilen hangi seçenekte doğru verilmiştir
Benzeyen Kendisine benzetilen
A) Hazine Kitap B) Kitap Hazine
C) Okuyucu Hazine
D) Kitap Okuyucu
Soru: 4. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde “okumak” farklı bir anlamda kullanılmıştır?
A) Onu ne kadar sevdiği bakışlarından okunuyor.
B) Tabelaları okuya okuya ilerledi.
C) Gazetedeki ilanı okudun mu?
D) Mesajımı nihayet okumuş.
Soru: 5. Kaynakçada, aşağıdaki bilgilerden hangisi yer almaz?
A) Yazar adı
B) Yayınevi C) Sayfa sayısı
D) Basım tarihi
Soru: 6. Kitap en iyi arkadaş
Bana neyi sorsam söyler.
Ne anlatsa en sonunda
Çalış, iyi, doğru ol der.
Yukarıda verilen dörtlükten hareketle hangi düşünceye ulaşılamaz?
A) Kitaplar öğreticidir.
B) Kitaplar en iyi arkadaştır. C) Kitaplar paylaşılmalıdır.
D) Kitaplar eğiticidir
Soru: 7. Aşağıdaki ifadelerin hangisinde bir deyim kullanılmıştır?
A) Otobüse ucu ucuna yetiştik.
B) Yarın erken kalkmalıyım.
C) Bugün güzel bir tatlı yedim.
D) Bu yaz denize giremeyiz.
Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerden hangisi bir metnin “gelişme” bölümünden alınmış olabilir?
A) Zozo, kocaman bir ormanda yaşayan upuzun boylu, neşeli ve meraklı bir zürafaydı.
B) Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine.
C) Ertesi gün de sihirli taşı aramaya devam etmişler.
D) Siz hiç konuşan ağaç gördünüz mü?