4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 167-168-169-170 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Özgürlük ve Bağımsızlık Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Özgürlük ve Bağımsızlık Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 167-168-169-170


Soru : Ulusal egemenlik sözünden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Ulusal egemenlik sözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ulusal egemenliğin bir başka ismi milli hakimiyettir.

Devletin gücü olan egemenliğin milletin kendisine ait olmasıdır.

Hakimiyetimilliye olarak da isimlendirilir.

Ulusal egemenlik dendiği zaman kurucu, yönetici ve gücün millette olduğu anlaşılmaktadır.

Ancak ulusal egemenliğe sahip olan Milletler özgür olabilir, kendi kendilerini yönetebilirler.


Soru : Mustafa Kemal’in bağımsızlığa önem vermesinin nedenleri neler olabilir?


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in bağımsızlığa önem vermesinin nedenleri neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk ülkemizin bağımsızlığı için silah arkadaşlarıyla beraber büyük mücadeleler vermiştir.

Bir ülke bağımsızlığını kazanmadıkça özgürleşemez mutlu ve huzur içerisinde yaşayamaz.

Atalarımız bunu bildiği için canlarını ve mallarını bu yolda feda etmişlerdir.

Atalarımız ancak bir milletin kendi kendini özgürce idare edeceğini bilmiş ve büyük fedakarlıklar göstermişlerdir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 168 Cevabı


Soru : Bağımsız bir ülkenin vatandaşı olmasaydınız hangi özgürlüklerden yararlanamazdınız?


Kısa Cevap : “Bağımsız bir ülkenin vatandaşı olmasaydınız hangi özgürlüklerden yararlanamazdınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bağımsız bir ülkenin vatandaşı olmasaydım birçok hakkımdan mahrum olurdum.

Bunların başında belki de sağlık ve tedavi olma özgürlüğü ile yaşama hakkım gelmektedir.

Eğitim hakkından özgür bir şekilde yararlanamaz belki de hiç eğitim göremezdim.

Sınırlı hareket edebileceğimiz için seyahat etme özgürlüğüm kısıtlanırdı.

Bağımlı olmuş olduğumuz ülke bütün bilgilerimizi öğrenebileceği için özel yaşamımızın gizliliği de elimizden alınırdı.

Bireysel olarak bütün haklarımız alınır ve kötü bir hayat yaşamak zorunda kalırdık.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sorumluluk Üstleniyorum Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sorumluluk Üstleniyorum Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162


Soru : Sorumluluk sahibi bireylerin günlük hayattaki davranışlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Sorumluluk sahibi bireylerin günlük hayattaki davranışlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar bir topluluk içerisinde yaşadıkları için sorumluluk sahibi olmaları gerekir.

Sorun yok sahibi olan insanlar toplumda sevilen ve takdir gören insanlardır.

Madde Madde Sorumluluk sahibi bireylerin günlük hayattaki davranışlarına verebileceğim örnekler

  • Yerlere çöp atmaz ve çevreyi temiz tutarlar
  • Verdikleri sözde dururlar
  • Gidecekleri yere vaktinde gidip geri dönerler
  • Bulmuş oldukları yerdeki araç ve gereçleri dikkatli kullanırlar
  • Aylık yüklerine karşı saygılı olur görevlerini yerine getirirler
  • Bulunmuş oldukları alanı temiz bırakırlar
  • Ödevlerini vaktinde yaparlar
  • Gidecekleri sınavlara güzel bir şekilde çalışırlar
  • Ev işlerinde yardımlaşırlar
  • Kendilerine verilen sorumlulukları güzellikle yerine getirirler
  • Kendilerine emanet verildiği zaman onu kollar ve zamanı gelince sahibine verirler
  • Toplu ortamlarda insanları rahatsız edecek her türlü hareketten kaçınırlar
  • Trafik kurallarına dikkat ederler
  • İnsanlara saygı ve sevgi ile yaklaşırlar
  • Özellikle kamu mallarının zarar görmemesi için dikkatli davranırlar

Soru : Evinizde hangi sorumlulukları üstleniyorsunuz?


Kısa Cevap : “Evinizde hangi sorumlulukları üstleniyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Evimizde üstlendiğim sorumlulukları şunlardır ;

Bizler de büyüdüğümüz için her insan gibi sorumlulukları bulmamız gerekir.

Her insanın olduğu gibi bizlerin de ev içerisinde yapması gereken sorumlulukları vardır.

Bu sorumluluklarımızı yerine getirmek işlerimizin düzenli bir şekilde olmasına sebep olur.

Sorumluluklarımızı yerine getirmediğimiz zaman hem biz hem de diğer aile büyüklerimiz için sıkıntılı durumlar meydana gelebilir.

Evde odama, çalışma masamı ve kıyafetlerimi temiz tutmaya özen gösteriyorum.

Dağıttığım yerleri ardından toplamaya çalışıyorum.

Anne babam benden bir şey istediği zaman yerine getiriyorum.

Kardeşlerinle oynamaya ve eğer küçük kardeşim var ise anneme yardımcı olmaya önem gösteriyorum.

Ödevlerim benim için büyük bir sorumluluk olduğu için zamanımda yapmaya dikkat ediyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 158 Cevabı


Soru : İnsanların sorumluluklarını yerine getirmediklerinde karşılaştıkları durumlara hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “İnsanların sorumluluklarını yerine getirmediklerinde karşılaştıkları durumlara hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde İnsanların sorumluluklarını yerine getirmediklerinde karşılaştıkları durumlara örnekler

  • Kendi bireysel işlerini başkası yapmak zorunda kalır nokta bu da tatsızlıklara ve kavgalara sebep olabilir.
  • İşe , okula zamanında gidip gelemediğinde birçok insan mağdur olur ve iş düzeni bozulur. Birçok insanın zamanı kaybolur ve birçok insan mağdur olur
  • İşe ve okula geç kalınır. Böylece gerek hastane gerek okul eğitim gerek bütün yerlerdeki işler aksar ve birçok insan mağdur olur
  • Sorumluluğumuz olan ödevlerimizi yapmadığımız için dersi anlamaz, düşük not alır ve öğretmenimizin gözünde başarısız bir öğrenci oluruz
  • Kişi odasını toplama sorumluluğunda bulunmazsa aradıklarını bulamaz
  • Evcil hayvanlarımıza bakma sorumluluğumuzda olduğu için beslenmeyen ve bakımsız hayvanlar ölür veya hastalanırlar
  • Sorumluluğumuz olan temizliğimizi yapmadığımız zaman evimiz ve odamız dağınık ve pis olarak hastalıklara davetiye çıkarır
  • Bakımsız olan eşyalarımız kaybolur veya eskir
  • Doktorlar vaktinde gelmezlerse hastalar uzun süre tedavi olamaz belki de daha çok hastalanırlar
  • Esnaflar vaktinde gelmezse insanlar onu onları bekleyerek vakit kaybeder ve belki de alacakları ürünü alamazlar
  • Şoförler vaktinde araçları hareket ettirmezse işe ve okula geç kalınabilir

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 159 Cevabı


Soru : Mutlu, yukarıda belirttiği sorumluluklarını yerine getirmez ise bunun sonuçları neler olabilir?


Cevap :

Mutlu, yukarıda belirttiği sorumluluklarını yerine getirmez ise bunun sonuçları kuşun hastalanması veya ölmesi olabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 160 Cevabı


Soru : Okulunuzda hangi sorumlulukları üstleniyorsunuz? Bu sorumlulukları yerine getirebilmek için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Okulunuzda hangi sorumlulukları üstleniyorsunuz? Bu sorumlulukları yerine getirebilmek için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Okulumuzda üstlendiğim sorumluluklar

Her alanda olduğumuz gibi okulumuzda da üstlenmiş olduğumuz sorumluluklar vardır.

Derse vaktinde girip çıkmak, üye olmuş olduğum kulübün etkilerinin etkinliklerine katılmak sorumluluklarımızın arasındadır

Derslerimizi iyi bir şekilde dinlemek, okulun kurallarına uymak ve okul eşyalarına zarar vermemek sorumluluklarımızdandır.

Verilmiş olan okul ödevlerini ve görevleri yerine getirmek de okul sorumluluklarımızdandır.

Öğretmenlerime ve arkadaşlarıma saygılı davranmak sorumluluklarımızdandır.

Bu sorumlulukları yerine getirebilmek için dikkatli ve hassas davranıyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 161 Cevabı


Masa tenisi oynamayı çok seviyorum. Okulumuzun masa tenisi takımında olduğum için öğle aralarında ve beden eğitimi derslerinde takım arkadaşlarımla bol bol tenis oynuyorum. Ayrıca haftada iki gün beden eğitimi öğretmenimizin rehberliğinde antrenman yaparak turnuvalara hazırlanıyorum. Annem ve babam derslerimi olumsuz etkileyeceğini düşünerek okul takımına girmemi istememişlerdi. Onlara göre antrenmanlara ve turnuvalara katılmam derslerimi aksatmama neden olabilirdi. Bunun üzerine kendilerine takıma girme kararımın bana yeni sorumluluklar yüklediğinin farkında olduğumu söyledim. Derslerime daha çok çalışarak masa tenisine ayırdığım zamanı telafi edeceğime söz verdim. Böylece onları ikna ederek okul takımına girdim.Masa tenisi veya başka bir spor dalında okul takımına girme kararı vermekle üzerinize çeşitli sorumluluklar da almış oluyorsunuz. Antrenmanlara zamanında gelmek ve spor kıyafetleriyle katılmak, öğretmeni dinlemek, verilen taktikleri disiplinli bir şekilde uygulamak bu sorumlulukların bazılarıdır. Takımdaki yerinizi korumak için sorumluluklarınızı yerine getirmemiz gerekir. Örneğin ilk günlerde arkadaşımız Oktay mazeretsiz olarak üst üste iki kez antrenmana katılmadı. Bir defasında da antrenmana okul kıyafetiyle katılmak istedi. Bunun üzerine öğretmenimiz onu çıkarıp onun yerine başka birini aldı. Oysa Oktay masa tenisi takımına yükleneceği sorumlulukları bilerek kendi isteğiyle girmişti. Ancak üstlenmiş olduğu sorumlulukları yerine getirmedi. Bunun sonucunda da takımda oynama hakkını kaybetti.


Soru : Oktay’ı görseydiniz ona neler söylemek isterdiniz?


Cevap :

Oktay’ı görseydim ona yapmış olduğu hataları telafi edip, sorumluluğunu alarak takamam tekrar girmesini söylerdim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 162 Cevabı


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi okuyunuz. Buraya kadar öğrendiklerinizden de yararlanarak hikâyenin devamında neler yaşanmış olabileceğini noktalı yerlere yazınız.


Her türlü zenginliğe sahip olmasına rağmen can sıkıntısından yakınan bir prens vardı. Kardeşleri, arkadaşları gezer, ava gider, eğlenirken o odasına kapanır, otururdu. Hükümdar oğlunun bu hâline çok üzülürdü. Bir gün ülkesinin en bilge kişisini sarayına çağırıp ona oğlunun durumunu anlattı ve ondan bir çözüm bulmasını istedi. Bunun için bilgeye bir hafta süre verdi. Yaşlı bilge üç beş gün düşünüp taşındı, aklına hiçbir çözüm gelmedi. Üzgün ve dalgın hâlde yürürken koyunlarını otlatan küçük bir çobanla karşılaştı. Çoban, yaşlı bilgeye “Şu hayvanlara biraz göz kulak oluver de şu görünen köyden yiyecek alıp geleyim.” dedi. Bilge de kabul etti. Yaşlı bilge kafası karşılaştığı olaylarla meşgul bir hâlde hayvanlara göz kulak olurken bir koyun yavrusu uçurumdan aşağı yuvarlanıverdi. Kuzunun oradan kendi kendine kurtulması mümkün değildi. Bunun üzerine uçurumun dibine inen yaşlı bilge, kuzuyu sırtına bağlayıp tırmanmaya başladı. İlk hamlelerinde başarılı olamasa da yılmadı. Uğraştı, didindi, zorlandı ama sonunda kuzuyu yukarı çıkarmayı başardı. Bu arada kuzuyu kurtarma kaygısı yaşlı bilgenin kafasını öyle meşgul etmişti ki canını kurtarabilmek için kaçmakta olduğunu unutmuştu. Bilge bu durumu fark edince “Demek ki bir kimse bir işle ciddi şekilde meşgul olursa can sıkıntısı çekmiyormuş.” diye düşünerek kaçma fikrinden vazgeçti. Hemen hükümdarın huzuruna çıkarak şunları söyledi: “Hükümdarım, eğer oğlunuzun can sıkıntısından kurtulmasını, hayata bağlanmasını istiyorsanız ona bir sorumluluk yükleyin. Zamanını alan bir meşguliyet verin. Oğlunuza yükleyeceğiniz sorumluluk ne derece ciddi, bu sorumluluğun sonuçları ne derece ağır olursa oğlunuz kendini o ölçüde can sıkıntısından kurtaracaktır. Oğlunuzun yaşama azmi de o derece artacaktır.”

Ekrem ACAR, Bağırıp Çağırmadan Çocuk Eğitimi, s.73-74 (Düzenlenmiştir.).


Cevap :

Hükümdar , Bilge’nin vermiş olduğu bu öğütlere uydu . Oğluna bir bölgenin yönetimini verdi ve onu bu bölgeden sorumlu tuttu.

Oğlu bir bölgenin yönetimi üstlenince can sıkıntısı geçti ve bölgeye yenilikler ve güzellikler yapmak için , bütün zamanını harcamaya başladı.

Bu hem hükümdarın oğlu için hem de bölge için büyük bir yenilik ve güzellik oldu.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 163-164-165-166 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinliklere Katılıyorum Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinliklere Katılıyorum Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 163-164-165-166


Soru : Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız?


Kısa Cevap : “Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Okulumuzda hangisi sosyal hayata kazandırmak hem de birçok alanda eğitmek ve yeteneklerimizi ortaya çıkarmak için kulüpler kurulmaktadır.

Kulüplere katılarak hem ilgi alanlarımızı geliştirebilir, hobilerimizi gerçekleştirebiliriz.

Becerileriniz varsa bu becerilerimizi ortaya çıkarabiliriz.

Okulumuzda genel olarak resim, şiir ve yazı etkinlikleri yapılmaktadır.

Hızlı okuma yarışması gibi etkinlikler, satranç turnuvası, bilgi yarışmaları, kermesler ve hikaye yazma yarışmaları yapılmaktadır.

Bazı okullarda tiyatro ve bando takımı gibi etkinliklerde yapılmaktadır.

Bizler de beceri ve ilgi alanımıza göre bu kulüplerden istediğimize katılabiliriz.


Soru : Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?


Kısa Cevap : “Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulumuzda yapılan kültürel etkinlikler becerilerimizi geliştirmekte, hobilerimizi artırmakta ve becerilerimiz var ise bunu ortaya çıkarmaktadır.

Duygusal anlamda da bizlere faydalar sağlamaktadır.

Okulumuzda tiyatro, müze, sanat galerisi gibi gezi etkinlikleri yapılmaktadır.

Çok zor grubu, satranç turnuvası, bilgi yarışmaları, edebiyat kulübü gibi etkinlikler de yapılmaktadır.

Yapılan etkinlikler okuldan okula farklılık göstermektedir.

Bu etkinlikler için bazen kulüpler kurulmakta, bazen gönüllü öğrenciler seçilmekte bazen de okulumuza birçok yerden tiyatro sanatçısı gibi sanatçılar getirilmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevabı


Soru : Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?


Kısa Cevap : “Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Okulumuzda üreten çocuk topluluğuna benzer ;

Öğrenci topluluğu herhangi bir konu hakkında ilgisi olan öğrencilerin bir araya gelerek kurduğu ve idare ettiği topluluktur.

Yani bu topluluk herhangi bir konu için bir araya gelebilir.

Bu topluluk toplanmış oldukları alan hakkında faaliyet yürütmek için organize olurlar.

Bu topluluklara okul destek olur.

Becerileri ortaya çıkarmak, beraber çalışma becerisini geliştirebilmek için bu topluluğa haklar büyük önem arz eder.

Bu yüzden eğer okulumuzda böyle topluluklar varsa bizler de kendi alanımız olan topluluklara katılabiliriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevabı


Soru : Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?


Kısa Cevap : “Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kardeş okul uygulaması projesi sayesinde öğrenciler arasında bilgi, kültür paylaşımı, okullar arası işbirliği ve desteğin artması amaçlanır.

Kardeş okul uygulaması sayesinde öğrenciler birlik ve beraberliğin değerini anlarlar.

Öğrenciler beraber çalışabilmenin becerisini geliştirirler.

Çocuklar yardımlaşma, dayanışma paylaşma becerilerine sahip olurlar.

Empati yeteneğini geliştirerek Adalet, barış ve insaf değerlerini elde ederler.

Yabancı insanlarla bağ kurabilme güçlerini fark eder ve bunu olumlu yönde geliştirirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 166 Cevabı


Soru : Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben de okulumuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak isterim.

Çünkü bu topluluk sayesinde birbirimizi okumaya teşvik eder ve birçok bilgiler edinerek fikir alışverişinde bulunuruz.

Birbirimize farklı kitaplar okumaya teşvik ederek bilgi hazinemizi geliştiririz.

Ben de böyle bir faaliyetin kurucusu olarak sorumluluk sahibi olur ve kendimde Güven inşa ederim.

Arkadaşlarımla beraber bağlarımı güçlendiririm ve öğretmenlerin tarafından takdir görürüm.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 174-175-176 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ülkeleri Tanıyalım Cevapları Sayfa 174, 175, 176


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ülkeleri Tanıyalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 174-175-176


Soru : En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?


Kısa Cevap : “En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Çok fazla gezip görmek istediğim ülke Fransa’dır.

Eiffel kulesi müzeleri, bahçeleri tarihi eserlerini merak ediyorum.

Fransa’nın yemeklerinden olan sufle, tart ve pizzalarını merak ediyorum.

Rönesans’ın çıkış yeri olduğu için birçok sanat galerileri vardır ve bunları çok merak ediyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 176  Cevabı


Soru : Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri resim, harita, grafik vb. görsel materyallerle destekleyerek sınıfınızda bu ülkeyi tanıtıcı bir sunum yapınız.


Kısa Cevap : “Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Belirlediğim ülke Çin’dir.

Çin Yönetim şekli ek Partili Üniter Sosyalist Cumhuriyet’ tir. Çin’in Başkenti Pekin’ dir. Çin Nüfusu, 1,420 milyardır. Çin’in Yüz ölçümü 9.596.961 km²dir. Çin Para Birimi Çin Yuanıdır. Çin Resmi dili Çincedir. Çin, Doğu Asya’nın büyük kısmını kapsar.

Gezilecek yerleri;

Yasak Şehir

Yazlık Saray

Toprak Askerler

Potala Sarayı

Tiananmen Meydanı

Çin Seddi

Cennet Tapınağı

Batı Gölü

Doğu’nun İncisi Kulesi

Stone Forest

Bund

Yuyuan Bahçesi

Ming Mezarları

Jingshan Park

Beihai Park

Panda Yetişticiliği ve Araştırma Merkezi

Fil Hortumu Tepesi

Humble Administrator’s Garden

Büyük Vahşi Kaz Pagodası

Lingyin Tapınağı

Zhangjiajie National Forest Park

Reed Flute Cave

Tianmen Dağı

Shanghai Disney Resort

Meşhur Yiyecekleri;

Siyah Pirinç Topları
Beyaz Pirinç Topları
Çin Mantısı
Pilav Pastaları
Ginseng’in kökü
Çin Böreği
Sebzeli Çin Böreği
Çin Pilavı
Çin Usulü Tavuk
Sebzeli Tavuklu Noodle
Sushi

Snow Skin Mooncake



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 196, 197


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

  1. Ülkemiz doğuda İran ile komşudur.
  2. Ugroiskola Macar çocuklarının oynadığı oyunlardan biridir.
  3. Başkenti Tokyo olan Japonya Asya kıtasının doğusunda yer alır.
  4. Japon yemeklerinden suşi şerit hâlinde kesilmiş balıkların kurutulmuş yosuna sarılmasıyla hazırlanır.
  5. Finlandiya’da gökyüzünün geceleri de güneşli olduğu döneme ruska denir.
  6. Geleneksel Japon oyunlarından olan go kareli bir tahta üzerinde oynanır.
  7. Türkiye’nin Suriye sınırı, en uzun kara sınırıdır.
  8. Ülkeler dış ticaretlerini sınırlarındaki gümrük kapıları üzerinden gerçekleştirir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 1. İnsanların yemekleri ve beslenme şekilleri ülkelere göre farklılıklar gösterebilir.
  • ( Yanlış ) 2. Türkmenistan, Türkiye’nin komşularından biridir.
  • ( Doğru )  3. Finlandiya, Avrupa kıtasında yer alan bir ülkedir.
  • ( Doğru )  4. Hazar petrolleri, Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı ile Akdeniz’e taşınmaktadır.
  • ( Yanlış ) 5. Kimono, Hintlilere özgü geleneksel bir giysidir.
  • ( Yanlış ) 6. Kapıkule, Kafkasya’ya açılan gümrük kapılarımızdan biridir.
  • ( Yanlış ) 7. TİKA’nın amacı Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri geliştirmektir.
  • ( Doğru ) 8. Türkiye ile Ermenistan arasındaki sınır kapıları kapalı durumdadır.
  • ( Doğru ) 9. Nahcivan Azerbaycan’a bağlı bir özerk cumhuriyettir.
  • ( Doğru ) 10. Türkiye ile Gürcistan vatandaşlarının sınırdan karşılıklı geçişlerinde kimlik belgesi yeterli olmaktadır.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 197 Cevabı


C. Aşağıda komşularımız olan ülkeler ve gümrük kapılarımızdan bazıları verilmiştir. Verilenleri inceleyiniz ve her bir gümrük kapımızın başındaki kutucuğa ilgili olduğu komşu ülkenin numarasını yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197 Tuna Yayınları”

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi Türk Cumhuriyetlerinden biri değildir?


A) Gürcistan B) Kazakistan C) Kırgızistan D) Özbekistan


2. Ülkelerle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Azerbaycan Hazar Denizi’nin batısındadır.
B) Gürcistan, Karadeniz’e kıyısı olan bir ülkedir.
C) Kırgızistan’ın bütün toprakları Asya kıtasındadır.
D) Yunanistan, bir ada ülkesidir.


3. “Bu ülkenin en meşhur yemeği dana eti ve soğanla yapılan gulaştır.”

Yukarıdaki sözü söyleyen biri aşağıdaki ülkelerden hangisini anlatmaktadır?


A) Bulgaristan B) Kazakistan C) Macaristan D) Yunanistan


4. “Türkiye ile……………………………….kendilerini iki devlet bir millet sözüyle ifade etmektedirler.”

Verilen ifadedeki noktalı yere hangi ülkenin adı yazılmalıdır?

A) Azerbaycan B) Irak C) İran D) Türkmenistan


5. Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi aşağıda verilen Türk Cumhuriyetlerinden hangisinde bulunmaktadır?


A) Azerbaycan B) Kazakistan C) Özbekistan D) Türkmenistan


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Sizden ülkemiz ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmanız istenseydi neler önerirdiniz?


Kısa Cevap : “Sizden ülkemiz ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmanız istenseydi neler önerirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Benden ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmamız istenseydi önerilerim şunlar olurdu ;

Benden ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmam istenseydi önerebileceğim birkaç madde olurdu.

Ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi ve iş yatırımlarının yapılması.

Ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasında turistik seyahatlerin geliştirilmesi teşvik edilmesi ve kolaylaştırılması.

Ülkemiz ve Türk cumhuriyetleri arasında yatırım ortaklarının artırılması ve iş imkanlarının kolaylaştırılması.

Ülkemiz ve Türk cumhuriyetleri arasında seyahatin teşvik edilmesi pasaport gibi işlemlerin kolaylaştırılması. Böylelikle kültür paylaşımlarının devam etmesi.

Türkiye ile Türkiye cumhuriyetleri arasında yayınların teşvik edici olması ve aradaki kardeşlik bağını güçlendirilmeleri.


2. Sizce ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur hangisidir? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur hangisidir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur bence paylaşması, dayanışması ve insanlara olan merhametidir.

Tarihimiz, yemek kültürümüz ve adetlerimiz diğer ülkelerden farklıdır.

Her ne kadar bir farklılıklar önemli olsa da yeryüzünde şimdiye kadar bu kadar geniş coğrafyaya yayılmasına rağmen merhamet, adalet ve insanlara yardım ve acıma duygusunu taşıyan başka milletler nadir görülmüştür.

Hangi ülkede olursa olsun Türkler dayanışma, paylaşma ve cömertliği ile tanınmakta ve bilinmektedir.

Hem kültürümüzün hem de Müslümanlığın getirmiş olduğu sadaka, zekat ve insanlara yardım ile acıma duygusu bizlere bu özelliğimize kazandırmaktan büyük etkendir.


3. Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?


Kısa Cevap : “Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlarına örnekler ;

Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya her zaman olumsuz ve istenilmeyen sonuçlar çıkar.

Her insan farklı düşünceleri ve farklı kültürlerin içerisinde yaşamış olmasından dolayı farklı inanışlara sahiptir.

İster küçük ister büyük olsun dünyanın neresinde olursa olsun her insan anlaşılmak ve saygı duyulmak ister.

Her insan kendisine saygı duyulmasını istediği gibi başkasına da saygı duymalı ve empati yapmalıdır.

Duygu ve düşüncelere sahip olduğumuz için insan olmamız sebebiyle aynı düşünceleri ve duygulara sahip olmamız mümkün değildir.

Bu yüzden farklılıklara saygı duymalıyız.

Farklılıklara saygı duyulduğu zaman hem kültür genişliği hem de barış ortamı meydana gelecektir.

Farklılıklara saygı duymadığı zaman ise güvensizlik, anarşi intikam ve nefret duyguları oluşacak, birlik ve beraberlik bozulacaktır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Komşularımız Soruları ve Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180, 181


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Komşularımız Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181


Soru : Ülkemizin kara sınırı ile komşu olduğu ülkeler hangileridir?


Kısa Cevap : “Ülkemizin kara sınırı ile komşu olduğu ülkeler hangileridir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Türkiye’nin komşu olduğu 8 ülke vardır. Komşu ülkeler ile Türkiye arasında toplam 29 sınır kapısı bulunmaktadır. Türkiye’nin komşu olduğu ülkeler; Yunanistan, Bulgaristan, Suriye, Irak, İran, Gürcistan, Azerbaycan ve Ermenistan’dır.

  1. Bulgaristan ile sınır kapılarının isimleri; Kapıkule(Edirne), Hamzabeyli(Edirne), Aziziye(Kırklareli)
  2. Yunanistan ile sınır kapılarının isimleri; İpsala(Edirne), Uzunköprü(Edirne), Karaağaç(Edirne)
  3. Gürcistan ile sınır kapılarının isimleri; Canbaz(Ardahan), Posof Türkgözü(Ardahan), Sarp(Artvin)
  4. Azerbaycan ile sınır kapılarının isimleri; Dilucu(Iğdır)
  5. Ermenistan ile sınır kapılarının isimleri; Alican(Iğdır), Akkaya(Kars)
  6. Irak ile sınır kapıları; kapılarının isimleri(Şırnak)
  7. İran ile sınır kapılarının isimleri; Esendere(Hakkari), Kapıköy(Van), Gürbulak(Ağrı)
  8. Suriye ile  sınır kapılarının isimleri; İslahiye(Hatay), Cilvegözü(Hatay), Yayladağı(Hatay), Mürşitpınar(Şanlıurfa), Akçakale(Şanlıurfa), Ceylanpınar(Şanlıurfa), Öncüpınar(Kilis), Karkamış(Gaziantep), Çobanbey(Gaziantep), Nusaybin(Mardin), Şenyurt(Mardin), Cizre(Şırnak), Karbeyaz(Kapalı)

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 181 Cevabı


Soru : En fazla gümrük kapımızın Suriye sınırında bulunmasının nedenleri neler olabilir?


Kısa Cevap : “En fazla gümrük kapımızın Suriye sınırında bulunmasının nedenleri neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Suriye ile  sınır kapılarımız

  1. İslahiye(Hatay), Cilvegözü(Hatay),
  2. Yayladağı(Hatay)
  3. Mürşitpınar(Şanlıurfa)
  4. Akçakale(Şanlıurfa)
  5. Ceylanpınar(Şanlıurfa)
  6. Öncüpınar(Kilis
  7. Karkamış(Gaziantep)
  8. Çobanbey(Gaziantep)
  9. Nusaybin(Mardin)
  10. Şenyurt(Mardin)
  11. Cizre(Şırnak)
  12. Karbeyaz(Kapalı)

Türkiye – Suriye sınırı 877 km uzunluğundadır.

Batıda Akdeniz’den başlar ve doğuda Irak sınırıyla kesişen noktada bitmektedir. hem Suriye’nin hem de Türkiye’nin en uzun sınırı olması açısından önemlidir.

Uzun bir sınırımızın olması, güvenlik önlemleri ve savaştan önce yaptığımız ticaretin çokluğu sebebi ile en çok sınır kapısına sahip olduğumuz ülke olmuştur.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 182-183-184-185-186-187 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Türk Cumhuriyetleri Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Türk Cumhuriyetleri Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 182-183-184-185-186-187


Soru : Türkiye Cumhuriyeti dışında bugün bağımsız olarak varlığını sürdüren başka hangi Türk devletlerini biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Türkiye Cumhuriyeti dışında bugün bağımsız olarak varlığını sürdüren başka hangi Türk devletlerini biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. Kırgızistan Kırgız Cumhuriyeti komşuları kuzeyde Kazakistan; batıda Özbekistan, güneybatıda Tacikistan ve güneydoğuda Çin’dir.31 Ağustos 1991 yılında bağımsızlığını ilan etmiştir.
  2. Azerbaycan ,Kafkasya’da yer alan bir ülkedir 18 Ekim 1991 yılında bağımsızlığını ilan etmiştir.
  3. Türkmenistan ,Orta Asya’da bağımsız bir Türk devletidir. 27 ekim 1991 yılında bağımsızlığını ilan etmiştir.
  4. Özbekistan, Orta Asya’da bir ülkedir. 1 Eylül 1991 yılında bağımsızlığını ilan etmiştir.
  5. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ,Akdeniz’deki Kıbrıs adasının kuzey kısmında yer alan devlettir. 15 Kasım 1983 tarihinde bağımsızlığını ilan etmiştir.
  6. Kazakistan, topraklarının büyük bölümü Orta Asya’da, küçük bir bölümü Doğu Avrupa’da yer almaktadır. 16 Aralık 1991 tarihinde bağımsızlığını ilan etmiştir.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 184 Cevabı


Soru : Türkiye’de öğrenim gören Türkmenistanlı öğrencilerin iki ülke arasındaki ilişkilere katkıları neler olabilir?


Kısa Cevap : “Türkiye’de öğrenim gören Türkmenistanlı öğrencilerin iki ülke arasındaki ilişkilere katkıları neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Türkiye’de öğrenim gören Türkmenistanlı öğrencilerin iki ülke arasındaki ilişkilere katkıları buraya turist kazandırmaları ve ticaret yapma ihtimallerinin yüksek olmasıdır.

Kendi ülkelerinde Türkiye’ den bahsederek Türkiye ‘ ye olan sevgi, desteğin artmasını sağlar.

Çevresindekilere Türkiye ile ticaret ve her konuda destek olunmasını sağlar. Böylece Türkiye ile ilgili bir konu olduğu zaman Türkiye’ ye destek olarak ülkemizi güçlendirirler.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71-72 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Çevremizde Neler Var? Cevapları Sayfa 70, 71, 72


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremizde Neler Var? Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71-72


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları iki gruba ayırmanız istenseydi nasıl bir gruplandırma yapardınız? Neden?


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71-72 Tuna Yayınları”

Cevap :

Aşağıdaki fotoğrafları iki gruba ayırmam istenseydi doğal ve yapay unsurlar ya da doğal veya beşeri unsurlar olmak üzere ikiye ayırırdım.

Bu resimlerden 1,4,5 numaraları fotoğrafları 1. grupta 2,3,6 numaralı taraflara 2. grupta toparlardım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevabı


Mayıs ayının ilk günleriydi. Baharın gelişiyle birlikte ağaçlar canlanmaya başlamıştı. Odamın penceresini açmış dışarıyı seyrederken apartmanımızın bahçesindeki vişne ağacının dallarının kıpırdadığını fark ettim. Dikkatli bakınca iki serçenin bahçemizdeki vişne ağacına yuva yapmaya çalıştığını gördüm. Manzara etkileyiciydi. Hemen kalemimi, defterimi alıp gördüklerimi yazmaya başladım. Gözlemlerimi öğretmenim ve arkadaşlarımla da paylaşmalıydım. Çalışkan serçeler yuvanın yapımını birkaç günde tamamladı. Sonraki günlerde serçelerden biri yuvaya oturdu ve bir daha da kalkmadı. Onun bir anne adayı olduğundan emindim. Yumurtlamıştı ve şimdi de sabırla yavrularının yumurtadan çıkacağı günü bekliyordu. Günler sonra bir sabah kalktığımda serçeleri telaş içinde gördüm. Biri yuvada beklerken diğeri dışarı çıkıyor, yuvaya her gelişinde ağzında bir şeyler getiriyordu. Anlaşılan yavrular yumurtadan çıkmıştı.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen beşerî ve doğal unsurların neler olduğunu metnin sonunda verilen noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Doğal Unsurlar : Bahar, ağaçlar, mevsimler, serçeler, insanlar

Beşerî Unsurlar : Oda, pencere , apartman, kalem, defter,


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevabı


Soru : Evinizden okulunuza giderken gördüklerinizi düşününüz. Bunlardan hangileri doğal, hangileri beşerî unsurdur? Neden?


Kısa Cevap : “Evinizden okulunuza giderken gördüklerinizi düşününüz. Bunlardan hangileri doğal, hangileri beşerî unsurdur? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Doğal unsurlar, çevremizde kendiliğinden var olan ve insanların eliyle oluşmamış olan da, tepe, orman, şelale, akarsu gibi unsurlardır.

Beşeri unsurlar ise insanların var olan ihtiyaçlarını gidermek için kendilerini yapmış oldukları bina, yol, fabrika, araç gibi unsurlardır.

Okula giderken geçtiğimiz yollar çıkmış olduğumuz ev, okul binası gibi bütün yapıtlar sonradan yapıldıkları için beşeri unsurlara örnektir.

Ancak yollarda çıkan çiçekler, hava, görmüş olduğumuz dağlar ve hayvanlar doğal unsurlara örneklerdir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yönlerimiz Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yönlerimiz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


Soru : Yönleri bilmenin bizlere sağlayacağı faydalar neler olabilir?


Kısa Cevap : “Yönleri bilmenin bizlere sağlayacağı faydalar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yönleri bilmek ve bu yönlerin oldukları yerlerin bütün insanlar tarafından aynı kabul edilmesi ortak bir harita ve mekan tarif yönteminin mümkün olmasını sağlar.

Yönler sayesinde bir evi veya bir mekana tarif ederken kolaylık olur ve gideceğimiz yeri yönlerin belirlemiş olduğu navigasyonlarla kolaylıkla bulabiliriz.

Yönler sayesinde pusula ve haritalar yapılabilir ister gemi ister kıble tayini isterse de gideceğimiz yer bunlara göre belirlenebilir.


Soru : Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydiniz ona hangi önerilerde bulunurdunuz?


Cevap :

Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydim ona bir pusula verir veya bir navigasyonla yardımcı olmaya çalışırdım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevabı


Soru : Aşağıda Ender’in tepeden görünüşünü ve durduğu yerde öğle vakti oluşan gölgesini görüyorsunuz. Gölgesinden hareketle Ender’in çevresindeki mekânlara gitmek için hangi yönlerde ilerlemesi gerektiğini belirleyiniz. Elde ettiğiniz sonuçlara göre cümlelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :
1. Ender futbol sahasına gitmek için önce BATIYA, daha sonra da GÜNEY  yönünde ilerlemelidir.
2. Ender okula gitmek için önce KUZEYE, daha sonra da DOĞU  yönünde ilerlemelidir.
3. Ender büfeye gitmek için önce BATIYA, daha sonrada KUZEY yönünde ilerlemelidir.
4. Ender eve gitmek için önce GÜNEY, daha sonrada DOĞU yönünde ilerlemelidir.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Geçmişten Bugüne Teknoloji Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geçmişten Bugüne Teknoloji Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103


Soru : Sizce geçmişten günümüze insan hayatını en fazla kolaylaştıran teknolojik ürün nedir? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce geçmişten günümüze insan hayatını en fazla kolaylaştıran teknolojik ürün nedir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Geçmişten günümüze insan hayatında kolaylaştırmak için birçok teknolojik ürün geliştirilmiş ve hala günümüzde hızlı bir şekilde gelişmeye devam etmektedir.

Geçmişten günümüze hayatımızı kolaylaştıran en önemli icatlardan bir tanesi araçların icat edilmesi ve böylece istediğimiz yere gidip gelmemiz denebilir.

İnsanlar eskiden bir yerden bir yere ulaşabilmek için bu gerek ticari gerek eğitim için de olsa çok zorluklar çeker bazen günler bazen aylar boyunca yolculuk yapmak zorunda kalırlardı.

Ancak tekerleği ve ulaşım araçlarının icat edilmesiyle beraber ulaşım imkanları kolaylaşmış ve gittikçe de teknolojinin ilerlemesiyle beraber kolaylaşmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevabı


Soru : Seyahatler gibi teknolojinin gelişimiyle birlikte değişime uğrayan insan faaliyetlerine başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Seyahatler gibi teknolojinin gelişimiyle birlikte değişime uğrayan insan faaliyetlerine başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Saatler gibi teknolojinin gelişimi birlikte hayatımızın her alanında değişiklikler olmuş insan faaliyetlerine destek olarak birçok kolaylık meydana gelmiştir.

Artık internet sayesinde bilgi edinme çok kolay hale gelmiş ve insanlar gerek sosyal hayat direkt bilgi edinme gerek ticaret ve alışveriş gibi bütün ihtiyaçlarını internet üzerinden sağlayabilecek kadar kolaylık kazanmışlardır.

Evlerde kullanmış olduğumuz süpürge makinesi, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi gibi bütün teknolojik aletler hayatımızı daha bu daha kolay hale getirmiş temizlik alanında bize büyük kolaylıklar sağlamıştır.

Okullarda kullanmış olduğumuz akıllı tahta, bilgisayar ve tablet gibi teknolojik ürünler sayesinde eğitim alanında da ilerlemeler ve kolaylıklar meydana gelmiştir.

Teknolojik ürünler ve teknolojinin gelişmesi sağlık alanında olumlu etkilemiş MR cihazları ağrısız ameliyat gibi birçok teknolojik ürün ve hastalıkların teşhisi konusunda kolaylıklar meydana gelmiştir.

Görüldüğü gibi teknoloji sadece seyahat alanda değil hayatın her alanında bizlere kolaylıklar sağlamıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevabı


Soru : Teknolojinin hayatımıza ve çevremize etkilerinin neler olduğunu düşününüz. Daha sonra da bu konuyla ilgili olarak vereceğiniz örnekleri aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!