5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 67-68 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Dört İşlem İçeren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68


5. Sınıf Matematik Kitabı Dört İşlem İçeren Problemler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 67-68


1. Okul basketbol takımının oyuncularından Ayça’nın, maçların birinde 2 sayılık atışlarından 9’u; 3 sayılık atışlarından ise 5’i basket oldu. Ayça, bu maçta takımına kaç sayı kazandırmıştır?


Cevap :

  • (2 x 9) + (3 x 5) = 18 + 15 = 33

2. Bursa’da üretilen 1464 otomobil, tırlarla çeşitli illere götürülecektir. Bir tır 6 otomobil taşıyabildiğine göre bu iş için kaç tır kullanılacaktır?


Cevap :

  • 1464 ÷ 6 = 244 tır kullanılacak.

3. Ergün, okul kütüphanesinden ödünç aldığı 248 sayfalık bir romanı 7 günde iade edecektir. İlk dört günün her birinde romanın 32 sayfasını okuyan Ergün, kitabı zamanında iade edebilmek için geriye kalan günlerde eşit sayıda sayfa okumayı planladı. Geriye kalan günlerde Ergün, romanın kaçar sayfasını okumalıdır?


Cevap :

  • 32 x 4 = 128 ilk dört günde okuduğu sayfa sayısı.
  • 248 – 128 = 120 kalan sayfa sayısı
  • 120 ÷ 3 = 40 sayfa okumalıdır.

4. Vildan’ın yaşı, 5 yıl önceki yaşı 45 olan babasının yaşından 37 yaş eksiktir. Vildan’ın şimdiki yaşı kaçtır?


Cevap :

  • 45 + 5 = 50 Vildan’ın babasının şimdiki yaşı.
  • 50 – 37 = 13 yaşındadır.

5. Ailesiyle kırtasiyeye giden iki kardeşten Gamze, tanesi 2 TL olan kalemlerden 6 tane ve fiyatı 24 TL olan pastel boya aldı. Ağabeyi Hayati ise fiyatı 18 TL olan bir öykü kitabı aldı. İki kardeş, kırtasiyeden toplam kaç Türk liralık alışveriş yaptı?


Cevap :

  • 2 x 6 = 12 TL kalemler
  • 18 + 24 + 12 = 54 TL’lik alışveriş yapmışlar.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


6. Bir çiftlikten bir haftada elde edilen yumurtalar, her biri 30 yumurta alan kolilere konulduğunda 48 koli doldu ve 14 yumurta arttı. Bu çiftlikte, bir haftada kaç tane yumurta elde edilmiştir?


Cevap :

  • (30 x 48) +14 = 1440 + 14 = 1454

7. Bir bahçedeki kiraz ağaçlarından 2250 kg kiraz toplandı. Toplanan kirazlar, on beşer kilogramlık kasalara konuldu. Bir kasa kiraz 60 TL’ye satıldığına göre tüm kirazların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?


Cevap :

  • 2250 ÷ 15 = 150 kasa
  • 150 x 60 = 9000 TL elde edilmiştir.

8. Özden ailesi 3 420 TL’ye fırın aldı, peşinat olarak 920 TL ödedi. Geriye kalan borcunu her ay eşit miktarda ve 5 ayda ödemek üzere satıcı ile anlaştı. Özden ailesi 5 ayın her birinde kaç Türk lirası ödeyecektir?


Cevap :

  • 3.420 – 920 = 2500
  • 2.500 ÷ 5 = 500 TL ödeyecekler.

9. Can, Seda ve Emre isimli üç kardeşin birikimlerinin toplamı 190 TL’dir. Seda’nın parası, Can’ın parasının 2 katı kadardır. Emre’nin parası ise Seda’nın parasından 10 TL eksiktir. Seda’nın parası kaç Türk lirasıdır?


Cevap :

  • Can: x
  • Seda: 2x
  • Emre: 2x – 10
  • x + 2x + 2x -10 = 190
  • 5x -10 = 190
  • 5x = 200
  • x = 40
  • Seda: 2x =  2 x 40 = 80 TL dir.

10. Aşağıda verilen tablodaki verilerden yararlanarak en çok üç işlem ile çözülebilecek bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.


“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 67-68 ÖZGÜN Yayınları”

Cevap :

Problem: Bir mağazada 2 hafta boyunca satılan ürün yandaki tabloda verilmiştir. 2 Hafta boyunca satılan ürünlerin ne kadar olduğunu, kalan ürünün kaç olduğunu hesaplayınız.
Çözüm:

Satılan ürünler

Kazak = 16 x 45 = 720 TL
Etek = 24 x 89 = 2136 TL
Gömlek = 33 x 69 = 2277 TL
Pantolon = 22 x 126 = 2772 TL
720 + 2136 + 2277 + 2772 = 7905 TL kazanmıştır.

Kalan ürünler

Kazak = 48 – 16 = 32
Etek = 60 – 24 = 36
Gömlek = 76 – 33 = 43
Pantolon = 64 – 22 = 42
32 + 36 + 43 + 42 = 153 ürün kalmıştır



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-63 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı İçinde Parantez Olan İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63


5. Sınıf Matematik Kitabı İçinde Parantez Olan İşlemler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-63


Soru : 5/A sınıfının matematik öğretmeni, yazı tahtasına 18, 2 ve 4 sayılarını kullanarak işlemler yazmıştır. Bu işlemleri yapan Merve ve Aslı’nın sonuçlarının farklı çıkmasının nedenini açıklayınız.


Cevap :

  • Merve ve Aslı’nın sonuçlarının farklı çıkmasının nedeni işlem önceliğinden kaynaklanmaktadır.
  • Doğru işlem sonucu için ilk olarak parantez içerisinde yer alan işlemlerin yapılması gerekmektedir.
  • İşlem önceliğine uyulması gereken kurallara uyulmadığında işlemler yanlış çıkabilir.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.

  1. 1 ve 2. grup olarak, ikişer tane iki işlem içeren parantezli ifadeler yazınız.
  2. 1 ve 2. gruplar olarak yazdığınız işlemlerin sonucunu bulunuz.
  3. 1 ve 2. grup olarak işlemleri nasıl yaptığınızı açıklayınız.

Açıklamaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.


Cevap :

  1. 1. Grup : (5×4) ÷ 2 2. Grup = 3 x (10+5)
  2. 1. Grup = (5×4) ÷ 2 = 20 ÷ 2 = 10 2. Grup = 3 x (10+5) = 3 x 15 = 45
  3. İlk olarak parantezli işlemler yapılır. Bulduğumuz sonuç yerine yazarak işlem devam edilir.

Aşağıdaki işlemleri yapınız. 


Cevap :

  1. (26 – 7) x 12 = 19 x 12 = 228
  2. 66 ÷ (54 – 32) =  66 ÷ 22 = 3
  3.  (27 ÷ 3) x 12 =  9 x 12 = 108
  4. 144 ÷ (4 x 6) =  144 ÷ 24 = 6
  5. 14 + (75 – 36) =  14 + 39 = 53
  6.  93 – (56 ÷ 4) =  93 – 14 = 79
  7. 9² – (19 + 28) =  81 – 47 = 34
  8. 39 ÷ (4² – 3) =  39 ÷ (16 – 3) = 39 ÷ 13 = 3
  9.  6² – (2² x 3²) =  36 – (4 x 9) =  36 – 36 = 0


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60-61 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Üslü İfadeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


5. Sınıf Matematik Kitabı Üslü İfadeler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60-61


Soru :  Yandaki şekli oluşturan birim karelerin sayısını nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • 4 üzeri 2 olarak ifade edilir.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Birim karelerden oluşturulmuş yandaki şekillerde bulunan birim karelerin sayısını üslü ifade biçiminde gösteriniz.
Yazdığınız üslü ifadelerin değerlerini bularak bu şekillerin kaçar birim kareden oluştuğunu belirleyiniz.
Birim küplerden oluşturulmuş yandaki yapıda bulunan birim küplerin sayısını üslü ifade biçiminde gösteriniz.
Yazdığınız üslü ifadenin değerini bularak bu yapının kaç birim küpten oluştuğunu belirleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 60-61 ÖZGÜN Yayınları”

1. Aşağıda okunuşları verilen üslü ifadeleri yazınız. 


Cevap :

  • a. Sekizin karesi: 8 üzeri 2
  • b. On dördün küpü: 14 üzeri 4
  • c. Yirmi beşin küpü: 25 üzeri 4
  • ç. Yüzün karesi: 100 üzeri 2

2. Aşağıdaki çarpma işlemlerini üslü ifade biçiminde yazınız. 


Cevap :

  • a. 8 x 8 = 8 üzeri 2
  • b. 9 x 9 = 9 üzeri 2
  • c. 36 x 36 = 36 üzeri 2
  • ç. 7 x 7 x 7 = 7 üzeri 3
  • d. 13 x 13 x 13 = 13 üzeri 3
  • e. 27 x 27 x 27 = 27 üzeri 3

3. Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulunuz. 


Cevap :

  • a. 22 = 4
  • b. 112 = 121
  • c. 63 = 216
  • ç. 153 = 3.375
  • d. 123 = 1.728
  • e. 482 = 2.304


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-58-59 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemleri Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


5. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemleri Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-58-59


Soru : Öğretmenin yazı tahtasına yazdığı işlemi inceleyiniz. “25, hangi sayıyla çarpılırsa 150 eder?” sorusunu nasıl cevaplayabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • 150 ÷ 25 = 6

Etkinlik Yapalım 


Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Grupların, yandaki işlemlerden birini seçmesini sağlayınız.
Çarpma işlemini seçen gruptaysanız verilmeyen çarpanı; bölme işlemini seçen gruptaysanız verilmeyen bölüneni bulunuz.
Gruplar olarak, verilmeyenleri bulurken izlediğiniz yolları açıklayınız.
Açıklamaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.


Cevap :

  • 180 ÷ 12 = 15
  • 14 x 7 = 98

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


1. Aşağıdaki problemlere uygun işlemleri yazıp verilmeyeni bulunuz. 


a. Hanife Hanım, her gün 40 dakika yürüyüş yapmaktadır. Hanife Hanım, 12 günde kaç dakika yürüyüş yapmış olur?


Cevap :

  • 40 x 12 = 480 dakika yürüyüş yapar.

b. Kâzım Bey, 480 dakikalık yürüyüşü her gün aynı sürede yürüyerek 12 günde yapmıştır. Kâzım Bey, her gün kaç dakika yürümüştür?


Cevap :

  • 480 ÷ 12 = 40 dakika yürümüştür.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


c. Bir anne, 257 TL’yi çocuklarına eşit olarak paylaştırdı. Çocukların her birine 85 TL düştü, geriye 2 TL arttı. Bu annenin kaç tane çocuğu vardır? 


Cevap :

  • 257 – 2 = 255
  • 255 ÷ 85 = 3 çocuğu vardır.

ç. Üniversite sınavlarına hazırlanan Yasemin, 360 test sorusunu her gün eşit sayıda soru çözerek 9 günde bitirdi. Yasemin, her gün kaç tane soru çözmüştür?


Cevap :

  • 360 ÷ 9 = 40 soru çözmüştür.

d. Bir buzdolabı 5 eşit taksitle ödenmek üzere 2655 TL’ye alındı. Bu buzdolabı için ödenecek her bir taksit kaç Türk lirasıdır?


Cevap :

  • 2655 ÷ 5 = 531 TL’dir.

e. Bir bakkal, 347 kg kuru fasulyeyi 86 poşete eşit miktarlarda paylaştırınca geriye 3 kg kuru fasulye artmıştır. Bakkal, her bir poşete kaç kilogram kuru fasulye koymuştur?


Cevap :

  • 347 – 3 = 344
  • 344 ÷ 86 = 4 kilogram koymuştur.

2. Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-58-59 ÖZGÜN Yayınları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54-55 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşleminde Kalanı Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


5. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşleminde Kalanı Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54-55


35 kişinin katıldığı bir satranç turnuvasının başlangıcında ilk maçlar aynı anda yapılacaktır. Turnuvanın başlangıcında;

Soru : Kaç maç yapılacağını,


Cevap : 35 ÷ 2 = 17,5 dolayısla aynı anda 17 maç yapılır.


Soru : Kaç kişinin, niçin maç yapamayacağını söyleyiniz.


Cevap : 1 kişi açıkta kaldığı için maç yapamaz.


Etkinlik Yapalım 


Araç gereç: sayma çubukları.
25 tane sayma çubuğunu 2 arkadaşınıza eşit olarak paylaştırınız.
Her arkadaşınıza kaçar tane sayma çubuğu düştüğünü ve kaç çubuk arttığını söyleyiniz.
Artan çubukları niçin paylaştıramadığınızı açıklayınız.


Cevap :

  • 25 ÷ 2 = 12 ve kalan 1 olacaktır.
  • İşlemde bir tane sayfa çubuğu fazla kalacaktır. Kişi başı 12 tane düşer.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


1. 15 öğrenci, bir etkinlik için ikişer kişilik gruplara ayrılacaktır. Tüm öğrencilerin bu etkinliğe katılabilmesi için ne yapılmalıdır?


Cevap :

  • Eşit olarak ayrılmaları içim üçer kişilik gruplara ayrılmaları gerekir.

2. Bir sınıftaki 27 öğrenci ikişer kişilik sıralara oturacaklardır. Tüm öğrencilerin oturabilmesi için kaç tane sıraya ihtiyaç olduğunu bulunuz.


Cevap :

  • 27 ÷ 2 = 13
  • Kalan 1 kişi içinde bir sıra daha olmalıdır.
  • 13 + 1 = 14 sıraya ihtiyaç vardır.

3. 17 tane el işi kâğıdı 2 arkadaş tarafından eşit olarak paylaşılmıştır. Her birine düşen el işi kâğıdı sayısını bulunuz.


Cevap :

  • 17 ÷ 2 = 8 el işi kağıdı düşmüştür.
  • Bir el işi kağıdı fazla kalmıştır.

4. 62 öğrenci, 14 kişilik gruplar hâlinde minibüslerle tiyatroya götürülecektir. Bu öğrencileri taşımak için kaç tane minibüse ihtiyaç olduğunu bulunuz.


Cevap :

  • 62 ÷ 14 = 4 minibüs ve kalan 6 kişi içinde bir minibüs
  • 4 + 1 = 5


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 49-53 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çarpma ve Bölme İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53


5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çarpma ve Bölme İşlemler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 49-53


Soru : Fotoğraftaki öğretmenin yazı tahtasına yazdığı işlemleri zihinden nasıl yapabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • 8 x 100 = 8 x 1 = 8 = 800
  • 90 ÷ 10 = 9 ÷1 = 9
  • Çarpma işleminde sıfırlar sonra eklenir.
  • Bölme işleminde ise sıfırlar birbirini götürmektedir.

Etkinlik Yapalım 


Yandaki çarpma işlemlerini yapınız.
Bulduğunuz çarpımlardaki 0’ların sayıları ile çarpanlardaki 0’ların sayılarını karşılaştırınız.
Yaptığınız karşılaştırmalardan yararlanarak bu
işlemleri zihinden nasıl yapabileceğinizi açıklayınız.
Yandaki bölme işlemlerini yapınız.
Bulduğunuz sonuçlardan yararlanarak bu işlemleri zihinden nasıl yapabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • Çarpma işleminde sıfırlar sonra eklenir.
  • 7 x 10 = 70
  • 7 x 100 = 700
  • 7 x 1000 = 7000
  • 20 x 30 = 600

  • Bölme işleminde ise sıfırlar birbirini götürmektedir.
  • 60 ÷ 10 = 6
  • 600 ÷ 100 = 6
  • 6000 ÷ 1000 = 6
  • 180 ÷ 20 = 9

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


1. Aşağıdaki problemleri zihinden çözünüz. 


a. Bir ataş kutusunda 100 tane ataş vardır. Bu kutulardan;
• 10 tanesinde,
• 60 tanesinde,
• 125 tanesinde,
• 1200 tanesinde kaçar tane ataş olduğunu bulunuz.


Cevap :

  1. 10 x 100 = 1000
  2. 60 x 100 = 6000
  3. 125 x 100 = 12 500
  4. 1200 x 100 = 120 000

b. Bir satıcıda 36 000 tane balon vardır. Satıcıdaki balonlar;
• Her birinde 10 balon,
• Her birinde 30 balon,
• Her birinde 100 balon,
• Her birinde 120 balon olan poşetlere konulursa bu paylaştırmalar için kaçar tane poşet kullanılacağını bulunuz.


Cevap :

  1. 36 000 ÷ 10 = 3600
  2. 36 000 ÷ 30 = 1200
  3. 36 000 ÷ 100 = 360
  4. 36 000 ÷ 120 = 300

2. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız. 


Cevap :

  • a. 195 x 10 = 1950
  • b. 218 x 100 = 21 800
  • c. 140 x 1000= 140 000
  • ç. 1200 x 50 = 60 000
  • d. 3800 x 300 = 1 140 000
  • e. 6000 x 600= 3 600 000
  • f. 64 x 5 = 320
  • g. 26 x 9 = 234
  • ğ. 32 x 8 = 256
  • h. 840 x 80 = 67 200
  • ı. 2900 x 200 =  580 000
  • i. 109 x 1000 = 109 000
  • j. 4200 x 20 = 84 000
  • k. 5400 x 300 = 1 620 000
  • l. 8000 x 40 =  320 000

3. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız. 


Cevap :

  • a. 2600 ÷ 10 = 260
  • b. 42 700 ÷ 100 = 427
  • c. 94 000 ÷ 1000 = 94
  • ç. 280 ÷ 5 = 56
  • d. 920 ÷ 20 = 46
  • e. 72 000 ÷ 600 = 120
  • f. 340 000 ÷ 17 000 = 20
  • g. 90 ÷ 5 = 18
  • ğ. 440 ÷ 5 = 88
  • h. 48 000 ÷ 800 = 60
  • ı. 260 ÷ 5 = 52
  • i. 64 000 ÷ 16 000 = 4


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 45-47-48 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48


5. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 45-46-47-48


Atatürk İlkokulu öğrencileri yıl sonunda bir gösteri yapacaklardır. Bu gösterinin biletlerini, ailelerine ve çevredeki insanlara satıp topladıkları parayı Çocuk Esirgeme Kurumuna bağışlayacaklardır. Okul müdürü, 136 kişilik salonda gerçekleşecek gösterinin biletlerini 11 TL’den satarlarsa Çocuk Esirgeme Kurumuna yaklaşık 1400 TL bağış yapabileceklerini söylemiştir.

Soru : Okul müdürünün, tahminde bulunurken nasıl bir yol izlemiş olabileceğini açıklayınız.


Cevap :

  • İşlem en yakın onluğa yuvarlayarak yapılmıştır.
  • 140 x 10 = 1.400

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Yandaki işlemlerin sonuçlarını tahmin edip tahminlerinizi not ediniz.
Yandaki işlemleri yapıp bulduğunuz sonuçlar ile tahminlerinizi karşılaştırınız.
Tahminde bulunurken izlediğiniz yolları sınıfa açıklayınız.
İzlenen yolların geçerliliğine sınıfça karar veriniz.


Cevap :

  • 9 x 643 = 10 x 640 = 6.400
  • 36 x 52 = 40 x 50 = 2.000
  • 322 ÷ 8  = 320 ÷ 10 = 32
  • 4615 ÷ 28 = 4620 ÷ 30 = 154

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


1. Önce aşağıdaki problemlerin çözümü için yapılması gereken işlemleri belirleyip bu işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yapıp bulduğunuz sonuçlar ile tahminlerinizi karşılaştırınız.


a. Zehra, bir romanı günde 42 sayfa okuyarak 24 günde bitirmiştir. Zehra’nın okuduğu roman kaç sayfadır?


Cevap :

Tahminim: 40 x 20 = 800

Sonuç: 42 x 24 = 1008 sayfadır.


b. Bir okulun futbol takımı için tanesi 84 TL olan toplardan 12 tane alınmıştır. Alınan futbol toplarına kaç Türk lirası ödenmiştir?


Cevap :

Tahminim: 80 x 10 = 800

Sonuç: 84 x 12 = 1008 Türk lirası ödemiştir.


c. Bir mağazada fiyatı 69 TL olan kazaklardan 75 tane satılmıştır. Bu kazakların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?


Cevap :

Tahminim: 70 x 75 = 5250

Sonuç: 69 x 75 = 5175 Türk lirası elde edilmiştir.


ç. Bir pazarcı, her birinde 24 kg elma bulunan kasalardan 48 tane almıştır. Pazarcının aldığı elmaların kütlesi kaç kilogramdır?


Cevap :

Tahminim:  20 x 50 = 1000

Sonuç:  24 x 48 = 1152 kg’dır.


d. Bir mağazada fiyatı 79 TL olan tişörtlerin satışından 1817 TL elde edilmiştir. Bu tişörtlerden kaç tane satılmıştır?


Cevap :

Tahminim: 1820 ÷ 80 = 22,75

Sonuç: 1817 ÷ 79 = 23 tane satılmıştır.


e. Bir üretici, tarlasından elde ettiği 1944 kg pirinci, her biri 36 kg pirinç alan çuvallara doldurmuştur. Çiftçi, bu iş için kaç tane çuval kullanmıştır?


Cevap :

Tahminim: 1940 ÷ 40 = 48,5

Sonuç: 1944 ÷ 36 = 54 tane çuval kullanmıştır.


f. Bir tarladan elde edilen 4480 kg buğday, her biri 40 kg buğday alan çuvallara doldurulmuştur. Bu iş için kaç tane çuval kullanılmıştır?


Cevap :

Tahminim: 4500 ÷ 40 = 112,5

Sonuç: 4480 ÷ 40 = 112 tane çuval kullanılmıştır.


2. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yaparak bulduğunuz sonuçlar ile tahminlerinizi karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 45-47-48 ÖZGÜN Yayınları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44


Soru : Semih, her gün sabah kalktığında ve gece yatmadan önce 1 küçük kutu süt içer. Semih’in, ailesinin aldığı 36 küçük kutu sütü kaç günde bitireceğini nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • 36 ÷ 2 = 18 günde bitirir.
  • Bölme işlemi yaparak sonucu bulabiliriz.

Etkinlik Yapalım 


Araç gereç: ataşlar.
50 ataşı, her birine eşit sayıda ataş düşecek şekilde 3 arkadaşınıza paylaştırınız.
Paylaştırma sonucunda arkadaşlarınızdan her birine kaç ataş düştüğünü ve kaç ataş arttığını söyleyiniz.
Yaptığınız işlemi yazınız.
Yazdığınız işlemdeki bölünen, bölen, bölüm ve kalanı söyleyiniz.


Cevap :

  • 50 ÷ 3 = 16 kalan 2

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


1. Bir tiyatro salonundaki koltuk sayısı 384’tür. Bu salonda her birinde eşit sayıda koltuk olan 24 sıra vardır. Salondaki her sırada kaç tane koltuk olduğunu bulunuz.


Cevap :

  • 84 ÷ 24 = 16 koltuk vardır.

2. Bir üretici, bahçesinden topladığı 2808 kg portakalı, her biri 36 kg portakal alan kasalara koydu. Bu üreticinin, portakallarını koymak için kaç tane kasa kullandığını bulunuz.


Cevap :

  • 2808 ÷ 36 = 78 kasa kullanır.

3. 9744 tane raptiye, her biri 48 tane raptiye alan kutulara konulmuştur. Bu iş için kaç tane kutu kullanıldığını bulunuz.


Cevap :

  • 9744 ÷ 48 = 203 kutu kullanılmıştır.

4. Aşağıdaki işlemleri yapınız. Yaptığınız işlemlerin doğruluğunu kontrol ediniz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44 ÖZGÜN Yayınları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-41 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-41


Mehmet Bey, fiyatı aynı olan kazaklardan 2 çocuğuna birer tane aldı.

Soru : Mehmet Bey’in 2 kazağa toplam kaç Türk lirası ödediğini nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • 79 + 79 = 158
  • 79 x 2 = 158
  • Toplama ve çarpma işlemi olarak iki farklı yöntemle ödeyeceği miktarı bulabiliriz.

Etkinlik Yapalım


Birim karelerle oluşturulan aşağıdaki şekillerin her satırında ve her sütununda kaçar tane birim kare olduğunu noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

Her şekildeki birim kare sayısını, satır ve sütunlardaki birim kare sayılarından yararlanarak hangi işlemle bulabileceğinize karar veriniz.
Karar verdiğiniz işlemi yaparak her şekildeki birim kare sayısını bulunuz.
Yaptığınız işlemi sınıfa açıklayınız.
Açıklamaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.


Cevap :

  • 16 x 5 = 80
  • 24 x 17 = 408

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


1. Bir mağazada tanesi 348 TL olan montlardan 39 tane satıldı. Montların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?


Cevap :

  • 348 x 39 = 13 572 Türk lirası elde edilmiştir.

2. Ev aletleri satan bir mağazada fiyatı 357 TL olan mini fırınlardan bir yılda 219 tane satıldı. Mini fırınların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?


Cevap :

  • 357 x 219 = Türk lirası elde edilmiştir.

3. Bir İngilizce kursuna katılan kişilerden 340 TL aylık ücret alınmaktadır. Kursa katılan 205 kişi olduğuna göre kursu düzenleyen eğitim kurumu bir ayda kaç Türk lirası elde etmiş olur?


Cevap :

  • 340 x 205 = 69 700 Türk lirası elde etmiş olur.

4. Aşağıdaki işlemleri defterinizde yapınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-41 ÖZGÜN Yayınları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-37 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


5. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-37


Hafta sonunda Aslı ve ailesi, Aslı’nın izlemeyi çok istediği bir tiyatro oyununa gitmeye karar verdiler. Aslı, tiyatroyu telefonla arayarak oyun için bilet kalıp kalmadığını sordu. Telefondaki yetkili, 450 kişilik salonda sergilenecek oyun için 324 kişinin bilet aldığını ve yaklaşık 130 kişilik yer olduğunu söyledi. Aslı buna çok sevindi fakat görevlinin kalan yer sayısını nasıl bulduğunu anlayamadı. Görevlinin söylediklerini babasına anlattı ve ondan açıklama yapmasını rica etti. Babası da durumu şöyle açıkladı: “İşlemlerin sonuçları ile ilgili tahminde bulunmak istediğimizde işlemi doğrudan yapmak yerine sayıları yuvarlayarak işlem yaparız.”

Soru : Aslı’nın babasının açıklaması hakkındaki düşüncenizi söyleyiniz.


Cevap :

Basamakları büyük olan sayılarda yuvarlama işlemi yapılması işlem kolaylığı sağlayacağı için doğru söylemiştir.


Etkinlik Yapalım 


Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Gruplardan birinin 4, diğerinin 3 basamaklı birer doğal sayı belirlemesini sağlayınız.
Gruplardan birinden, belirlenen sayıların toplamını tahmin edip tahminlerini not etmelerini isteyiniz.
Diğer grubun ise belirlenen sayıların farkını tahmin edip tahminini not etmesini sağlayınız.
Grup olarak, tahminde bulunurken izlediğiniz yolları açıklayınız.
Belirlenen sayıların toplamını ve farkını işlem yaparak bulunuz.
Yapılan tahminler ile işlemlerin sonuçlarını karşılaştırınız.
İşlemlerin doğruluğuna ve tahminde bulunurken izlenen yolların geçerliliğine sınıfça karar veriniz.


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.


5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. Bir postanede salı günü sabah 1825, öğleden sonra 678 posta pulu satıldı. Bu postanede salı günü kaç tane posta pulu satıldığını önce tahmin ediniz. Sonra uygun işlemi yaparak bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim: 1820 + 680 = 2500

Sonuç: 1825 + 678 = 2503


2. Aslı’nın boyu 97 cm, ağabeyi Hüseyin’in boyu ise 163 cm’dir. Hüseyin’in boyunun Aslı’nın boyundan kaç santimetre daha uzun olduğunu önce tahmin ediniz. Sonra uygun işlemi yaparak bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim: 160 – 100 = 60

Sonuç: 163 – 97 = 66


3. Bir aile 5775 TL’ye salon takımı satın aldı. Salon takımı için satıcıya peşinat olarak 2250 TL ödedi. Bu ailenin salon takımı için kaç Türk lirası daha ödemesi gerektiğini önce tahmin ediniz. Sonra uygun işlemi yaparak bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim : 5800 – 2300 = 3500

Sonuç : 5775 – 2250 = 3525


4. Yandaki kavanozlardaki bilyelerin sayıları altlarına yazılmıştır. Buna göre; 


a. İki kavanozda toplam kaç bilye olduğunu tahmin ediniz.


Cevap : 350 + 300 = 650


b. Büyük kavanozdaki bilyelerin, küçük kavanozdaki bilyelerden kaç tane fazla olduğunu tahmin ediniz.


Cevap : 350 – 300 = 50


c. Uygun işlemleri yapınız. İşlemlerin sonuçları ile tahminlerinizi karşılaştırınız.


Cevap :

a. 650 – 623 = 27 fazla.

b. 73 -50 = 23 eksik.


5. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemleri yapınız. İşlemlerin sonuçları ile tahminlerinizi karşılaştırınız.


Cevap :

  • a. 256 + 78 = 334
  • b. 813 + 269 = 1082
  • c. 2543 + 4087 = 6630
  • ç. 761 – 385 = 376
  • d. 6243 – 792 = 5451
  • e. 8709 – 2572 = 6137


 

Our Score
error: Content is protected !!