6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 6. sınıf öğrencileri için Türkçe ders kitabı, dil becerilerini geliştirmek ve edebi anlayışlarını artırmak amacıyla kapsamlı bir içerik sunmaktadır. 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitap, çeşitli metin türleri ve etkinliklerle öğrencilerin dil bilgisi ve okuma-anlama yeteneklerini güçlendirmeyi hedefler.

Bu bağlamda, 6. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları öğrencilerin kitap içindeki metinlere dair anlayışlarını pekiştirmelerine yardımcı olur. Metin etkinlikleri, öğrencilerin metinlerdeki ana fikri kavramalarını, detayları analiz etmelerini ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarını sağlar.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları ise ders kitabındaki soruların ve etkinliklerin çözümünü içerir. Bu cevaplar, öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmelerine ve eksik oldukları noktaları belirlemelerine olanak tanır. Ayrıca, öğretmenler için de öğrencilerin hangi konularda yardıma ihtiyaç duyduğunu tespit etme konusunda faydalı bir kaynak sağlar.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ise kitabın tüm bölümlerindeki soruların ve aktivitelerin yanıtlarını sunar. Bu kapsamlı cevaplar, öğrencilerin doğru öğrenmelerini destekler ve öğretmenlerin ilerlemeyi değerlendirmelerine yardımcı olur.

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarını sağlamak için önemli bir rol oynar. Öğrenciler bu cevapları kullanarak kendi kendilerine çalışabilir, öğretmenler ise bu bilgileri kullanarak dersleri daha etkili bir şekilde yönlendirebilir.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı”


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Bir Sıcak Çorbada Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39


Anadolu Adı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 42, 43, 44


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Vatan Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Kastamonulu Şerife Bacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Atatürk Çiçeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : DOĞA VE EVREN


İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103


3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105, 106


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


Gülbik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


Adsız Çeşme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119


Aslan ile Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Keloğlan’ın Sihirli Tası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


İnsanla Güzel Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131


4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 132, 133, 134


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


İnsansı Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Uçmanın Tarihi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Zaman Bisikleti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


Akıl Aydınlığında Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Matematikle Uçuran Astronot Ali Kuşçu (1400-1474) Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161


5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 162, 163, 164


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : ÇOCUK DÜNYASI


Yılların Emeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


Pulsuz Dilekçe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


Bilmecе Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189


Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


Kentlerde Yaşayan Çocuklar da Oyun Oynamak İster Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195


6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 196, 197, 198


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR


Spor ve Kültür Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


Bocut Nine ve Yoğurdun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


Nedir Şu GDO Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221


Yiyeceğin Serüveni-Ekmek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


Stresten Arındıran Hobî Doğa Yürüyüşü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228


7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 229, 230, 231, 232


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Pisagor ve Müzik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236


Simit ve Peynir’le “Bilim İnsanı Öyküleri” Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


Şirin Evler Müzesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254


Herkes Sanatkâr Olamaz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


Kemal Sunal Güldürüsünün Türk Sinemasındaki Yeri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259


8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261, 262



 

Our Score

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39


6. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları” ile birlikte sunulan Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere Türkiye’nin zengin kültürel ve doğal mirasını tanıma fırsatı sunmaktadır. Bu metin, dinleme etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda ülkemizin farklı bölgelerine dair bilgi edinmelerini sağlamaktadır.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

Bunların yanı sıra, Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 MEB Yayınları da dersin içeriğiyle ilgili etkinliklerin daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunmaktadır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin hem okuma hem de dinleme becerilerini pekiştirmekte, dil bilgisi kurallarını uygulama imkânı sunarak öğrenme süreçlerini desteklemektedir.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39


HAZIRLIK


Soru : Kendini konuşanın yerine koyarak dinleme yöntemiyle “Türkiye’m” adlı şiiri
önce dinleyiniz, ardından metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şair, şiiri hangi duygularla yazmış olabilir?


Cevap : Şair, bu şiiri yazarken ülkesine olan derin sevgisini ve bağlılığını ifade etmiştir.


2. Şair, şiir için neden “Türkiye’m” başlığını kullanmış olabilir? Siz olsaydınız
hangi başlığı kullanırdınız? Niçin?


Cevap :

Şair, eserinde Türkiye’ye olan sevgisini ön plana çıkardığı için “Türkiye’m” başlığını tercih etmiş olabilir. Ben ise bu şiire “Canım Vatanım” veya “Cennet Türkiye’m” gibi başlıklar verebilirdim; zira bu başlıklar da vatanseverlik duygusunu vurguluyor.


1. ETKİNLİK 


Soru : Metni bir kez daha dinleyerek metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Ardından bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek bu sözcükleri ve bu sözcüklerin anlamlarını “Benim Sözlüğüm” defterine yazınız. Yazdığınız her sözcükle bir cümle kurarak cümlenizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Çiğdem Kelimesi

Tahminim: Bir tür çiçek.
Sözlük anlamı: Zambakgiller familyasından, çeşitli renklerde çiçekler açan, çok yıllık, yumrulu bir kır bitkisi; mahmur çiçeği.
Örnek cümle: Köydeki tarlalarda farklı renklerde çiğdemler açar.

Urba Kelimesi

Tahminim: Bir çeşit giysi.
Sözlük anlamı: Giysi.
Örnek cümle: Çocuklar bayramda giyecekleri urbalara büyük bir heyecanla hazırlanıyorlar.

Zeybek Kelimesi

Tahminim: Bir halk dansı ve bunu oynayan kişi.
Sözlük anlamı: Batı Anadolu’da yaşayan efelerden biri; Ege bölgesine özgü bir müzik ve oyun türü; zeybek havası.
Örnek cümle: Amcam, zeybek oyununu çok güzel icra eder.

Konmak Kelimesi

Tahminim: Bir yerde ikamet etmek.
Sözlük anlamı: Bir yeri yurt edinmek.
Örnek cümle: Türkler, Orta Asya’dan sonra Anadolu’ya konmuşlardır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şiir, duygu ve düşüncelerinizde herhangi bir değişikliğe yol açtı mı? Açıklayınız.


Cevap : Evet, şiir okuduktan sonra ülkeme duyduğum sevgi daha da derinleşti.


2. Sizce şair, ülkemizin güzelliklerini, değerini etkili bir şekilde anlatabilmiş midir? Açıklayınız.


Cevap :  Kesinlikle, şair ülkemizin güzelliklerini ve değerlerini oldukça etkili bir biçimde yansıtabilmiştir. Şiirinde ülkemizin sadece bir yönünü değil; doğasını, insanlarını, geleneklerini, türkülerini ve kahraman askerlerini coşkulu bir şekilde anlatmıştır.


3. Sizden ülkemizle ilgili bir şiir yazmanız istenseydi neler anlatırdınız?


Cevap : Eğer ülkemizle ilgili bir şiir yazacak olsaydım, ülkemizin doğal güzelliklerini, insanların sıcaklığını, vatanımızı korumak için verdiğimiz mücadeleleri, kahraman askerlerimizin cesaretlerini ve Atatürk’ün değerlerini dile getirirdim.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilenlerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

• Kütüphaneden ödünç kitap aldın ?
• Yarın hava yağmurlu mu?
• Karşıdan gelen sizin otobüs ?
• Okuduklarının arasında bu en güzeli mi?


Soru : b. Boşluklara yazdığınız sözcüklerin cümleye kattığı anlamı söyleyiniz.


Cevap : “mi” soru eki, cümlede bir soru sorulduğunu belirtir. Aynı zamanda belirsizlik veya doğrulama anlamı katar.


Soru : c. Soru ekini (mi) kullanarak defterinize beş tane soru cümlesi yazınız.


Kısa Cevap :

  1. Bu akşam sinemaya gidecek misin?
  2. Bugün ders çalışmayı unuttun mu?
  3. Sütü buzdolabına koymayı hatırladın mı?
  4. Dışarıda rüzgar var mı?
  5. Kitaplarını düzenledin mi?

Uzun Cevap :

  1. Yarın pikniğe gitmeyecek misin?
  2. Arkadaşların bu akşam buluşacak mı?
  3. Yeni gelen kitaplar kütüphanede mi?
  4. Kahvaltıda peynir var mı?
  5. Yaz tatilinde denize girmeyi düşünüyor musun?

4. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.


Cevap :

 Metnin konusu : Metin, Türkiye’nin doğa güzellikleri, insanları, çobanları ve sürüleri etrafında şekillenmektedir.

Metnin ana duygusu : Metnin temel duygusu, vatan sevgisidir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki form üzerinde, ülkemizin dünyada daha iyi tanınmasına katkıda bulunmak amaçlı bir proje taslağı hazırlayınız. Hazırladığınız taslağı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Projenin Adı: Türkiye’nin Kültürel Zenginlikleri Tanıtım Projesi

Projede Görev Alacak Takım Arkadaşlarınız: Ali, Zeynep, Emre, Derya

Eylem Planınız (Sırasıyla Yapılacak İşler):

  1. Ülkemizin kültürel zenginliklerini araştırma
  2. Tanıtım materyalleri hazırlama
  3. Sosyal medya kampanyası oluşturma
  4. Yerel etkinliklerde tanıtım yapma
  5. Projeyi değerlendirme ve sonuç raporu yazma

Projede Kullanılacak Araç, Gereç ve Malzemeler:

  • Bilgisayar ve yazıcı
  • Broşür ve afiş kağıtları
  • Fotoğraf ve video çekim ekipmanları
  • Sosyal medya hesapları

Projeden Beklediğiniz Sonuçlar:
Ülkemizin kültürel zenginliklerinin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve Türkiye’nin dünya genelinde tanınırlığını artırmak.

Uzun Cevap :

Projenin Adı: Türkiye’nin Kültürel Zenginlikleri Tanıtım Projesi

Projede Görev Alacak Takım Arkadaşlarınız:
Ali, Zeynep, Emre ve Derya, proje süresince çeşitli görevler üstlenecek. Ali araştırma yapacak, Zeynep materyal hazırlama, Emre sosyal medya yönetimi ve Derya etkinlik koordinasyonu ile ilgilenecek.

Eylem Planınız (Sırasıyla Yapılacak İşler):

  1. Türkiye’nin kültürel zenginlikleri hakkında detaylı bir araştırma yapılacak.
  2. Tanıtım için broşürler ve afişler hazırlanacak.
  3. Sosyal medya üzerinden kampanya başlatılacak.
  4. Yerel etkinliklerde tanıtım stantları kurulacak.
  5. Proje süreci sonunda elde edilen veriler değerlendirilecek ve sonuç raporu oluşturulacak.

Projede Kullanılacak Araç, Gereç ve Malzemeler:

  • Bilgisayar, yazıcı ve gerekli yazılımlar
  • Broşür ve afiş baskı malzemeleri
  • Fotoğraf makineleri ve video kayıt cihazları
  • Sosyal medya platformları için hesaplar

Projeden Beklediğiniz Sonuçlar:
Bu proje ile Türkiye’nin kültürel zenginliklerinin daha geniş kitlelere ulaşmasını ve ülkemizin dünya genelinde tanınırlığını artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca, yerel halkın bu değerleri sahiplenmesi sağlanacak.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde yer alan yabancı kökenli ve dilimize henüz yerleşmemiş sözcükleri bulunuz ve örnekteki gibi Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 Cevapları”

Soru : b. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmak neden önemlidir? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

Yabancı dillerden alınmış ve henüz dilimize yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçe karşılıklar kullanmak, dilin saflığını ve özgünlüğünü koruma açısından büyük bir önem taşır. Dil, bir milletin kimliği ve kültürel mirasıdır; bu nedenle, yabancı kelimelerin kontrolsüz bir şekilde dilimize girmesi, dilin özgün yapısını bozabilir ve kültürel değerlerimizi zayıflatabilir.

Türkçe karşılıklar kullanarak, dilin gelişmesine katkı sağlarız ve iletişimin daha net, anlaşılır olmasına yardımcı oluruz. Ayrıca, bu tutum dilin zenginliğini artırarak yeni nesillere temiz ve güçlü bir dil bırakmamıza da imkân tanır.

Uzun Cevap :

Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcükler yerine Türkçe karşılıklar kullanmak, dilimizin korunması ve yaşatılması açısından çok önemlidir. Türkçenin zenginliğini ve ifade gücünü koruyarak gelecek nesillere aktarmak, dilimizi yabancı etkilerden arındırarak sağlam tutmamızı sağlar.

Ayrıca, Türkçe kelimeler kullanmak, halk arasında daha yaygın ve anlaşılır bir iletişim kurulmasına katkıda bulunur. Bu durum, milli kimlik ve kültürel bütünlüğün korunmasına da yardımcı olur. Kendi dilimize sahip çıkmak, kimliğimizi güçlendirmek anlamına gelir.


7. ETKİNLİK 


Soru : Karamanoğlu Mehmet Bey’in aşağıdaki sözünü okuyunuz. Bu sözün sizde uyandırdığı düşünceler ile ilgili hazırlıksız bir konuşma yapınız. Konuşmanız sırasında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Karamanoğlu Mehmet Bey’in bu sözü son derece doğru ve yerinde bir karardır. Mehmet Bey, bu sözle devlet yönetiminde, dergâhlar gibi dinî merkezlerde, sohbet meclislerinde ve halkın günlük hayatında Türkçeden başka bir dilin kullanılmasını yasaklamıştır.

O dönemde, devlet adamları, şairler ve halk arasında Arapça ve Farsça oldukça yaygındı, bu dillerin kullanımı nedeniyle Türkçe geri planda kalmış ve değersiz bir dil gibi görülmeye başlanmıştı. Mehmet Bey, bu durumu fark ederek Türkçenin hak ettiği değeri kazanması için bu kararı almıştır.


8. ETKİNLİK 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz araç gereçleri kullanarak Türkçemizin güzel ve doğru kullanılması ile ilgili bir afiş tasarlayınız. Tasarladığınız afişi, öğretmeninizin rehberliğinde sınıf panosunda paylaşınız.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. “Anadolu, sevgi, kültür, misafir, gelenek” sözcüklerine de yer verdiğiniz hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcükler kullanmamaya dikkat ediniz. Metninize uygun bir başlık bulunuz.


Kısa Cevap :

Anadolu’nun Sıcak Yüreği

Anadolu’nun köylerinde insanlar, sevgi dolu ve misafirperverdir. Bu topraklarda misafire verilen değer, asırlardır süregelen geleneklerle korunmuş, hep canlı tutulmuştur.

Anadolu’nun kültürü, misafiri bağrına basar. Her misafir, ailenin bir ferdi gibi karşılanır. Sofralar paylaşılır, sıcak çaylar ikram edilir. Misafirperverlik, bu insanların en büyük zenginliğidir. Köylerdeki bu samimi ve sıcak karşılama, Anadolu’nun sevgi dolu yüreğini en güzel şekilde yansıtır. Bu, Türk kültürünün temel taşlarından biridir ve nesiller boyu süren bir gelenektir.

Uzun Cevap :

Anadolu’nun Misafirperverliği

Anadolu toprakları, tarih boyunca sevgi ve hoşgörüyle yoğrulmuş bir kültüre sahiptir. Bu kültürün en önemli parçalarından biri misafirperverliktir. Anadolu halkı, misafiri her zaman baş tacı eder ve onu en iyi şekilde ağırlar. Her evde kapılar, tanıdık olsun ya da olmasın, gelen misafire sonuna kadar açıktır. Gelenekler, misafiri büyük bir saygıyla karşılamayı, ona en güzel yemeklerden sunmayı ve evin en güzel köşesini ayırmayı öğütler.

Misafir, Anadolu’nun gözünde sadece bir konuk değildir; o, ev sahibinin paylaşacağı bir dosttur. Anadolu’nun sevgi dolu insanları, bu misafirperverlikle kültürümüzü yaşatır ve yüceltir. Misafire gösterilen bu sevgi ve saygı, Türk kültürünün ne kadar köklü ve zengin olduğunu da gözler önüne serer. Misafirperverlik, bu topraklarda yaşamın ayrılmaz bir parçası olmuş, kültürümüzün ve geleneklerimizin taşıyıcısı olmuştur.


b. Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.



 

Our Score

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 Cevapları” ile ilgili olan Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları, ünlü halk ozanı Neşet Ertaş’ın hayatı ve müziğine odaklanmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin Neşet Ertaş’ın Türk halk müziğine olan katkılarını anlamalarına yardımcı olurken, müzik ve kültür arasındaki bağlantıyı keşfetmelerini de sağlar.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları arasındaki sorulara yanıt vererek, okuma ve anlama becerilerini geliştirmelerine destek olur. Bu metinler ve etkinlikler sayesinde öğrenciler, dil bilgisi konularında da pratik yapma imkânı bulurlar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34


HAZIRLIK


1. “Türküler, duygularımızın tercümanıdır.” diyen biri sizce bu düşüncesinde haklı
mıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Evet, türkülerin duygularımızı yansıttığını düşünüyorum. Türküler, halkın sevinçlerini, hüzünlerini ve özlemlerini ifade eder. Bu yüzden türkülerin, insanların duygularını en iyi anlatan sanat formlarından biri olduğunu söyleyebiliriz.

Uzun  Cevap :

“Türküler, duygularımızın tercümanıdır” ifadesi son derece doğru bir tespittir. Türküler, halkın yaşadığı acıları, mutlulukları, ayrılıkları ve özlemleri anlatan halk ezgileridir. Özellikle Anadolu’nun köklü kültüründen beslenen türküler, insanların gündelik hayatındaki deneyimleri en yalın haliyle dile getirir.

Aşk, sevda, gurbet, vatan sevgisi gibi temalar türkülerde sıkça yer alır. Bu yüzden, türkü dinlerken insanların kendi duygularını bulması oldukça doğal. Türküler sayesinde insanlar duygusal bir bağ kurarak, kendi iç dünyalarını ve duygularını daha net bir şekilde ifade edebilir.


2. Çok sevdiğiniz bir türkü var mı? Varsa nedeniyle birlikte açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Evet, çok sevdiğim bir türkü var: “Çanakkale Türküsü.” Bu türküyü özellikle sevmemin nedeni, Çanakkale Savaşı’ndaki kahramanlıkları ve fedakarlıkları çok etkili bir şekilde anlatmasıdır. Her dinlediğimde, şehitlerin cesareti ve vatan sevgisi gözümde canlanır.

Türkü, sadece bir savaş anlatımı değil, aynı zamanda büyük bir milletin direnme gücünün ve bağımsızlık mücadelesinin sembolüdür. Müzik ve sözler o kadar duygusal ki, insanı derinden etkiliyor. Bu türkü, hem tarihi bir anıyı yaşatıyor hem de ulusal birliğin ve beraberliğin ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor.

Uzun  Cevap :

Evet, çok sevdiğim bir türkü var: “Uzun İnce Bir Yoldayım.” Bu türkü, hayatın yolculuğunu ve insanın yaşadığı zorlukları çok anlamlı bir şekilde ifade ediyor.

Her dinlediğimde hayatın geçiciliğini, karşılaştığımız zorlukları ve bu yolculukta her anın kıymetini bilmemiz gerektiğini hatırlatıyor. Türkünün hem melodisi hem de sözleri insanı derinden etkileyen bir özelliğe sahip. Bu nedenle benim için çok özel bir yeri var.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını yazınız. Ardından bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek tablodaki ilgili yere yazınız.


Cevap :

  • Horasan göçeri: Horasan’dan göç eden bir grup.
    Sözlük Anlamı: Horasan bölgesinden göç eden ve göçebe yaşam süren Türkmen toplulukları.
  • Abdallık Geleneği: Halk ozanlığına benzer bir gelenek.
    Sözlük Anlamı: Anadolu’da halk ozanları tarafından sürdürülen bir kültürel ve dinsel gelenek.
  • Gönüller yapmak: İnsanların sevgisini kazanmak.
    Sözlük Anlamı: İnsanları mutlu etmek, kalplerde sevgi ve saygı kazanmak.
  • Sazım sözüm hep doğruyu söyledi: Hep doğruları dile getirmek.
    Sözlük Anlamı: Çalgısıyla ve söylediği sözlerle daima doğruyu ifade etmek.
  • Tezene: Bağlama çalmak için kullanılan araç.
    Sözlük Anlamı: Bağlama veya saz gibi telli çalgıları çalmak için kullanılan küçük mızrap veya pena.
  • Birlik köprüsü: Birlik sağlayan bir bağ.
    Sözlük Anlamı: İnsanlar arasında birlik ve beraberlik sağlayan manevi bir bağ.

2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Neşet Ertaş ne zaman, nerede dünyaya gelmiştir?


Cevap : Neşet Ertaş, 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesine bağlı Kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.


2. Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı nedir?


Cevap : Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı, Türk Halk Müziği ve Türkmen kültürünü gelecek kuşaklara aktarmaktır.


3. Neşet Ertaş, müzikteki başarısını neye bağlamıştır?


Cevap : Neşet Ertaş, müzikteki başarısını, türkülerini ün, para, mevki gibi kaygılar gütmeden, yüreğinden geldiği gibi söylemesine bağlamıştır.


4. Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması neden önemlidir?


Cevap : Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması önemlidir çünkü türkülerimiz, milletimizin tarihini, kültürünü, duygu ve düşüncelerini yansıtır. Bu değerlerin gelecek nesillere aktarılması, milletimizin kimliğinin korunması açısından gereklidir.


5. Metinden öğrendiklerinizden hareketle, Neşet Ertaş’ı üç sözcükle anlatmanız istenseydi neler söylerdiniz?


Cevap : Alçakgönüllü, halk ozanı, kültür elçisi.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metinde bazı sözcükler koyu yazılmıştır. Bu sözcüklerden hangileri sayı bakımından tek bir varlığı, hangileri birden çok varlığı karşılamaktadır? Belirleyerek ilgili kutuya yazınız.

Türkülerimizi bilmeyen, yüce milletimizin tarihini, millî kimliğini, duygu ve düşüncelerini de bilemez. Halkını anlayamaz. Milletimizin zengin kültürü ve gelenekleri, türkülerimizle yaşar. Bir milleti var eden, o milletin kültürel değerleridir. Müzik ise bir kültürün en büyük gücüdür. Bu yüzden türkülerimizin yaşatılması, gelecek kuşaklara aktarılması çok önemli.


Cevap :

 

Tek bir varlığı karşılayanlar: milletimizin, tarihini, kimliğini, kültürü, gücü, milleti.

Birden çok varlığı karşılayanlar: türkülerimizi, düşüncelerini, gelenekleri, değerleridir, kuşaklara.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan “-ler, -lar” çoğul ekinin cümleye kattığı anlamları karşılarına yazınız.


Cevap :

• Bu millet nice Kemaller nice Fatihler yetiştirmiştir. (Çok)
• Otuz yaşlarında ya vardı ya yoktu. (Belirsiz)
• Finlandiyalılar eğitim alanında çok ilerlemiş. (Çok)
• Bayramda teyzemler bize gelecek. (Çok)
• Mutfakta dağlar kadar bulaşık birikmiş. (Çok)


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilen eklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

• Akşam salon -da kardeşimle temizledik.
• Deniz -e sakın çöp atmayın, hayvanlar zarar görüyor.
• Avludaki kedi -ye sütle besledim.
• Kolundaki sepet -te bir sürü elma var.
• Ağabeyim bugün Ankara’ -dan dönecek.
• Sınıf -da kimseyi bulamadım.
• Ayşe’yi bugün evin -den aldık.
• Kenan bayramda Van’ -a gidecekmiş.


Soru : Boşluklara yazdığınız eklerin cümleye kattığı anlamları açıklayınız.


Cevap :

  • -da: Yer belirtir. (Örneğin: salon da)
  • -e: Hedefi gösterir. (Örneğin: deniz e)
  • -ye: Hedefi gösterir. (Örneğin: kedi ye)
  • -te: Yer belirtir. (Örneğin: sepet te)
  • -dan: Çıkış noktasını belirtir. (Örneğin: Ankara dan)
  • -da: Yer belirtir. (Örneğin: sınıf da)
  • -den: Kaynağı gösterir. (Örneğin: evin den)
  • -a: Hedefi gösterir. (Örneğin: Van a)

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Emine, Nazlı, Onur, Ali ve Öykü bağlama, davul ve keman kursuna gidecektir. Kimin hangi kursa gideceği ile ilgili bilgileri okuyunuz.


Cevap :

Her öğrenci sadece bir kursa gidecektir.
Onur ve Öykü aynı kursa gidecektir.
Bağlama kursuna üç öğrenci gidecektir.
Onur ve Ali farklı kurslara gidecektir.
Davul kursuna sadece Nazlı gidecektir.
Emine ve Nazlı farklı kurslara gidecektir.
Öykü ne davul ne keman kursuna gidecektir.


Soru : Verilen bilgilere göre, aşağıdaki bilgilerden doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.


Cevap :

• Emine bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Ali keman kursuna gidecektir. (Doğru)
• Öykü keman kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Emine ve Onur aynı kursa gidecektir. (Yanlış)
• Ali bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)


6. ETKİNLİK 


Soru : Öğrendiğiniz türkü hikâyesini sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Türküsü, Türk milletinin Çanakkale Savaşı sırasında gösterdiği kahramanlıkları ve fedakarlıkları anlatan duygusal bir eserdir.

Türkü, cephedeki askerlerin cesaretini ve ailelerine duydukları özlemi dile getirir. Özellikle, annelerin çocuklarına olan sevgisi ve vatan için yapılan fedakarlıklar ön plana çıkar.

Bu türkü, Türk milletinin birlik ve beraberliğini simgeler; dinleyenlere vatan sevgisi aşılar ve milli bilinç oluşturur. Her dinlendiğinde, geçmişte yaşananları hatırlatır ve güçlü duygular uyandırır.


7. ETKİNLİK 


Soru : Defterinize, “millî kültürümüz ve müzik” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz. Metninizi yazdıktan sonra gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız düzenleyiniz. Metninizi sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Kısa Cevap :

Başlık: Millî Kültürümüzde Müziğin Yeri

Millî kültürümüz, geçmişten gelen değerlerimizin ve geleneklerimizin birleşimidir. Müziğimiz, bu kültürün önemli bir parçasını oluşturur. Türküler, halkın duygularını ve yaşamını yansıtan güçlü anlatımlardır. Örneğin, “Çanakkale Türküsü” gibi eserler, tarihi olayları ve kahramanlıkları dile getirir.

Müzik, toplumsal birlikteliği güçlendirirken, gelenekleri de yaşatır. Düğünler, bayramlar ve diğer etkinliklerde müzik, kutlamaların vazgeçilmezidir. Bu nedenle, millî müziğimizi korumak ve gelecek nesillere aktarmak büyük önem taşır. Müziğimiz, kültürel kimliğimizin bir ifadesidir ve ona sahip çıkmalıyız.

Uzun Cevap :

Başlık: Millî Kültürümüzde Müziğin Önemi

Millî kültürümüz, tarihimizin, değerlerimizin ve geleneklerimizin bir yansımasıdır. Bu kültürün önemli bir parçası da müziktir. Müzik, insanların duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yanı sıra toplumsal birlik ve beraberliği de güçlendirir.

Türk müziği, zengin melodileri ve ritimleriyle dikkat çeker. Türkülerimiz, halkın yaşamını, sevinçlerini ve acılarını dile getirir. Örneğin, “Çanakkale Türküsü,” savaş döneminin kahramanlıklarını anlatırken dinleyeni derinden etkiler.

Sonuç olarak, müzik, millî kültürümüzün temel taşlarından biridir. Onu korumak ve yaşatmak, kültürel kimliğimizi gelecek nesillere aktarmak açısından büyük önem taşır. Her birey, kendi müzikal mirasına sahip çıkmalı ve bu mirası zenginleştirerek gelecek kuşaklara iletmelidir.


 GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : 8. etkinlikte kullanmak üzere boya kalemleri ve A3 ebadında çizgisiz birkaç tane kâğıt getiriniz.


Cevap : Gelecek ders için istenenleri getirmeyi unutmayınız.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


 HAZIRLIK


Soru : Hangi görselin ülkemizdeki hangi tarihî veya turistik yere ait olduğunu biliyor musunuz? Çerçeve içinden seçerek ilgili görselin altına yazınız.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”

Soru : “Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, niçin böyle düşünüyor olabilir? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

“Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, Türkiye’nin doğal güzelliklerini, tarihi zenginliklerini, kültürel çeşitliliğini ve misafirperver insanlarını öne çıkararak bu şekilde düşünüyor olabilir. Türkiye, deniz, dağ, orman gibi çeşitli doğal güzelliklere sahip olduğu için bu ifadenin arkasında yatan düşünceler arasında yer alabilir.

Uzun Cevap :

“Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, Türkiye’nin doğal güzellikleri, tarihi ve kültürel zenginlikleri nedeniyle bu düşünceye sahip olabilir. Ülke, Kapadokya’nın peri bacaları, Pamukkale’nin travertenleri ve Ege ile Akdeniz’in güzel plajları gibi birçok eşsiz doğal güzellik sunar.

Tarihi yapılar, Efes, Hattuşaş ve Göbekli Tepe gibi alanlarla doludur ve bu zenginlikler Türkiye’yi turizm açısından cazip kılar. Ayrıca, farklı etnik kökenler, dinler ve gelenekler bir arada yaşamakta ve zengin bir kültürel mozaik oluşturmaktadır. Türk toplumunun misafirperverliği de, ziyaretçilerin kendilerini evlerinde hissetmelerini sağlar.

Sonuç olarak, doğal güzellikler, tarihi zenginlikler ve kültürel çeşitlilik, Türkiye’yi eşsiz kılar ve bu yüzden “Türkiye, dünyadaki cennettir.” düşüncesi ortaya çıkar.



 

Our Score
error: Content is protected !!