6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 6. sınıf öğrencileri için Türkçe ders kitabı, dil becerilerini geliştirmek ve edebi anlayışlarını artırmak amacıyla kapsamlı bir içerik sunmaktadır. 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitap, çeşitli metin türleri ve etkinliklerle öğrencilerin dil bilgisi ve okuma-anlama yeteneklerini güçlendirmeyi hedefler.

Bu bağlamda, 6. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları öğrencilerin kitap içindeki metinlere dair anlayışlarını pekiştirmelerine yardımcı olur. Metin etkinlikleri, öğrencilerin metinlerdeki ana fikri kavramalarını, detayları analiz etmelerini ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarını sağlar.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları ise ders kitabındaki soruların ve etkinliklerin çözümünü içerir. Bu cevaplar, öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmelerine ve eksik oldukları noktaları belirlemelerine olanak tanır. Ayrıca, öğretmenler için de öğrencilerin hangi konularda yardıma ihtiyaç duyduğunu tespit etme konusunda faydalı bir kaynak sağlar.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ise kitabın tüm bölümlerindeki soruların ve aktivitelerin yanıtlarını sunar. Bu kapsamlı cevaplar, öğrencilerin doğru öğrenmelerini destekler ve öğretmenlerin ilerlemeyi değerlendirmelerine yardımcı olur.

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarını sağlamak için önemli bir rol oynar. Öğrenciler bu cevapları kullanarak kendi kendilerine çalışabilir, öğretmenler ise bu bilgileri kullanarak dersleri daha etkili bir şekilde yönlendirebilir.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı”


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Bir Sıcak Çorbada Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39


Anadolu Adı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 42, 43, 44


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Vatan Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Kastamonulu Şerife Bacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Atatürk Çiçeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : DOĞA VE EVREN


İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103


3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105, 106


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


Gülbik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


Adsız Çeşme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119


Aslan ile Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Keloğlan’ın Sihirli Tası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


İnsanla Güzel Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131


4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 132, 133, 134


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


İnsansı Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Uçmanın Tarihi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Zaman Bisikleti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


Akıl Aydınlığında Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Matematikle Uçuran Astronot Ali Kuşçu (1400-1474) Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161


5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 162, 163, 164


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : ÇOCUK DÜNYASI


Yılların Emeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


Pulsuz Dilekçe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


Bilmecе Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189


Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


Kentlerde Yaşayan Çocuklar da Oyun Oynamak İster Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195


6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 196, 197, 198


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR


Spor ve Kültür Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


Bocut Nine ve Yoğurdun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


Nedir Şu GDO Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221


Yiyeceğin Serüveni-Ekmek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


Stresten Arındıran Hobî Doğa Yürüyüşü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228


7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 229, 230, 231, 232


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Pisagor ve Müzik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236


Simit ve Peynir’le “Bilim İnsanı Öyküleri” Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


Şirin Evler Müzesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254


Herkes Sanatkâr Olamaz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


Kemal Sunal Güldürüsünün Türk Sinemasındaki Yeri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259


8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261, 262



 

Our Score

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-54-55-56-57 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


6. Sınıf Türkçe Kitabı Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57 Cevapları”, Türkçe dersinin önemli konularını içeren bölümlerden biridir. Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, metin anlama ve çözümleme yeteneklerini geliştirirken olaylar arasındaki neden-sonuç ilişkilerini kavrama becerilerini de artırır. Bu etkinliklerle öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme fırsatları sunulmaktadır.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-54-55-56-57 MEB Yayınları”

Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-54-55-56-57 MEB Yayınları anahtar kelimeleri üzerinden yapılan çalışmalar, metindeki anlamları daha iyi kavramaya ve Türkçe dil bilgisi kurallarını pekiştirmeye yardımcı olur. Bu etkinlikler, öğrencilerin dil gelişimlerine katkı sağlar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-54-55-56-57


HAZIRLIK


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişiyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.

“Mevzubahis vatansa gerisi teferruattır.” Mustafa Kemal ATATÜRK


Kısa  Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün “Mevzubahis vatansa gerisi teferruattır.” sözü, vatan sevgisinin ve ulusal bağımsızlığın önemini vurguluyor.

Bu özdeyiş, her şeyin önünde vatanın gelmesi gerektiğini anlatıyor. Bu bakış açısı, birlik ve beraberlik içinde olmanın gerekliliğini de gözler önüne seriyor.

Uzun  Cevap :

Atatürk’ün “Mevzubahis vatansa gerisi teferruattır.” sözü, vatan sevgisinin her şeyin önünde olduğunu ifade ediyor. Bu söz, vatan için verilen mücadelenin ve fedakarlıkların ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

Vatan uğruna her türlü zorluğa katlanmanın, bir arada durmanın ve birlik olmanın önemini vurguluyor. Günümüzde de bu özdeyiş, toplumun çeşitli kesimlerini bir araya getiren bir anlayış oluşturuyor. Bu nedenle, sadece savaş zamanlarında değil, barış dönemlerinde de vatanı korumanın gerekliliğini hatırlatıyor.

Bu duygu, Türk milletinin tarih boyunca göstermiş olduğu dayanışmanın temelinde yatan unsurlardan biridir.


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün başardıkları düşünüldüğünde onun hangi kişilik özelliklerine sahip olduğu söylenebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk, liderlik vasfı, kararlılığı ve vizyonu ile tanınan bir kişiliğe sahiptir. Yenilikçi ve modern düşünceleriyle, her alanda gelişimin öncüsü olmuştur. Ayrıca, cesareti ve vatanseverliği ile Türk milletine örnek olmuştur.

Uzun  Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün başardıkları düşünüldüğünde, onun birçok kişilik özelliğine sahip olduğu söylenebilir. Öncelikle, liderlik vasfı dikkat çekicidir. Kurtuluş Savaşı’nı başarılı bir şekilde yönlendirmiş ve yeni Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak tarih yazmıştır. Vizyoner bir lider olması, geleceği görebilme yeteneği ile birleşmiştir. Eğitim, hukuk, ekonomi ve sosyal alanlarda gerçekleştirdiği inkılaplar, onun çağdaş ve ilerici düşünce yapısının bir sonucudur.

Atatürk, aynı zamanda cesur ve kararlı bir kişiliğe sahipti. Zorlu koşullarda bile hedeflerinden sapmadan, milleti için en iyi olanı seçmiştir. Vatanseverliği, onun her eyleminde ve söyleminde kendini gösterir; her zaman milletinin bağımsızlığı ve refahı için mücadele etmiştir. Demokratik değerleri benimsemiş, halka güvenmiş ve onların fikirlerine değer vermiştir. Sonuç olarak, Atatürk, hem liderlik özellikleri hem de insani değerleri ile Türk milletinin gönlünde taht kurmuştur. Bu özellikleri sayesinde, Türk ulusunu modern dünyada yerini alması için cesaretle yönlendirmiştir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, metinden bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Belirtilen sayı aralıklarına, anlamlarından hareketle bulduğunuz sözcükleri yazarak bulmacayı doldurunuz.


Cevap :

  • İki merkez arasında, kararlaştırılmış işaretlerin yardımıyla yazılı haberlerin veya belgelerin iletimini sağlayan bir telekomünikasyon düzeni. : Telgraf
  • Bir yeri ele geçirme. : İstila
  • Telgraf işaretlerini göndermek için bir devredeki akımı kesmekte veya yeniden vermekte kullanılan araç, manipülatör. : Mikrofon
  • Yıldırımsavar, yıldırımkıran, yıldırımlık, yıldırım siper : Yıldırım (ya da Şimşek)
  • Kesinlikle, kesin bir biçimde, kesin, kesin olarak. : Kesin

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Ahmet Remzi’nin Antakya’ya gidememe sebebi nedir?


Cevap :

Ahmet Remzi, Antakya’dan ayrıldıktan sonra oraya gidememesinin sebebi, Antakya’nın Fransız işgali altında olmasıdır.


2. “Hilâli kucaklar her vatandaşın.” dizesinde, “hilâl” diye bahsedilen hangi varlıktır?


Cevap :

“Hilâl” dizesinde bahsedilen varlık, Türk bayrağındaki ay ve yıldızdır. Bu ifade, bayrağın sembolik anlamını ve milletin bağımsızlık sembolünü temsil etmektedir.


3. Mustafa Kemal telgrafhaneden ayrıldıktan sonra Ahmet Remzi niçin uzun süre yerinden kalkamamış olabilir?


Cevap :

Ahmet Remzi, Mustafa Kemal’in telgrafhaneden ayrılmasından sonra uzun süre yerinden kalkamamış olabilir çünkü onun vatan için gösterdiği cesaret ve kararlılık, Ahmet Remzi üzerinde derin bir etki bırakmış ve bu anı unutulmaz bir hale getirmiştir.


4. Metinde Mustafa Kemal Atatürk’ün hangi kişilik özellikleri ön plana çıkmaktadır?


Cevap :

Metinde Mustafa Kemal Atatürk’ün cesareti, kararlılığı, liderlik vasfı ve vatanseverliği ön plana çıkmaktadır. Vatanın kurtuluşu için yaptığı cesur bir eylem ve gerektiğinde tehlikeleri göze alabilme yeteneği, onun güçlü kişilik özellikleri arasındadır.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Ardından cümlelerde tırnak içinde verilen ifadelerin her birini karşılayan sözcükleri bulunuz.

1. “Kalemle yazılmış şeyleri silmeye yarayan nesne”yi bana uzatır mısın?
2. Öğretmen “yazı yazmak için bir araya tutturulmuş kağıt yapraklar”ı kontrol etti.
3. Ben giderim adım kalır “sevilen, güvenilen, yakın arkadaş”lar beni hatırlasın.


Cevap :

  1. “Kalemle yazılmış şeyleri silmeye yarayan nesne”yi bana uzatır mısın?
    Cevap: Silgi
  2. Öğretmen “yazı yazmak için bir araya tutturulmuş kağıt yapraklar”ı kontrol etti.
    Cevap: Defter
  3. Ben giderim adım kalır “sevilen, güvenilen, yakın arkadaş”lar beni hatırlasın.
    Cevap: Dostlar

Soru : b. a maddesinin birinci cümlesinde yer alan tırnak içindeki ifadeyi karşılayan sözcük “silgi”; ikinci cümlede “defter”; üçüncü cümlede ise “dost”tur. Şimdi soruları cevaplayınız.


1. Bulduğunuz sözcüklerin ortak özellikleri nelerdir?


Cevap :

Bulduğumuz sözcüklerin ortak özellikleri, hepsinin yazı ile ilgili nesneleri veya kavramları tanımlıyor olmalarıdır. Ayrıca, her biri belirli bir nesne ya da kavramı ifade eden isimlerdir. Tüm bu sözcükler, yazma ve iletişim süreçlerinde kullanılan önemli öğeleri temsil eder.


2. Bulduğunuz sözcüklerin kullanıldıkları cümlelerde anlama olan katkısı, cümle içindeki görevi nedir?


Cevap :

Bulduğumuz sözcükler, cümlelerde nesneleri tanımlayarak anlamı zenginleştirir. Her bir sözcük, cümledeki yükleme veya eyleme doğrudan bağlanarak, cümledeki anlamın netleşmesine yardımcı olur.

Örneğin, “silgi” cümlede yazılmış şeyleri silme eylemiyle ilişkilidir; “defter” yazı yazma eyleminin gerçekleştiği yeri belirtir; “dost” ise kişisel ilişkilerin önemli bir parçasını ifade eder. Bu şekilde, cümlelerin daha anlaşılır ve etkili olmasına katkıda bulunurlar.


Soru : c. Aşağıdaki cümlelerden bulduğunuz sözcüklerin ortak bir özelliğini anlatanların sonundaki kutuya “✔” koyunuz.


Cevap :

  • Bu sözcükler; iş, oluş veya hareket bildirmektedir.
  • Bu sözcüklere “-mek / -mak” eki getirilemez.
  • Bu sözcüklere “-mek / -mak” eki getirilebilir.
  • Bu sözcükler; varlık, duygu, düşünce veya kavramların karşılığıdır.

Açıklama: Bulduğumuz sözcükler (silgi, defter, dost) somut nesneleri veya kavramları ifade ettikleri için “varlık, duygu, düşünce veya kavramların karşılığıdır” ifadesi doğru bir özellik taşır. Ayrıca, isimler oldukları için “-mek / -mak” eki getirilmesi mümkün değildir.


Soru : ç. “Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de!” adlı metinde kullanılan isimleri bulup bu isimlerin metnin anlamına olan katkısını belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Metinde, isimlerin yerine etkinliğin a maddesindeki cümlelerde olduğu gibi isimlerin
karşıladığı varlık, duygu, düşünce ya da kavramları açıklayan, anlatan ifadeler yazılsaydı metin nasıl etkilenirdi, değişirdi?


Cevap :

Eğer metinde isimlerin yerine tanımlayıcı ifadeler kullanılsaydı, metin daha belirsiz hale gelir ve karakterlerin kimliği ve motivasyonları kaybolurdu. Bu da okuyucunun hikaye ile duygusal bir bağ kurmasını zorlaştırırdı.


2. Metinde, isim türünde sözcükler olmasaydı metnin anlamı nasıl etkilenirdi, değişirdi?


Cevap :

İsim türünde sözcükler olmasaydı, metin anlamını kaybederdi. Olayların aktörleri ve bağlamı belirsizleşir, okuyucunun metindeki karakterlerle bağlantı kurması zorlaşırdı. Bu durum, hikayenin etkisini azaltırdı.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, Mors alfabesindeki işaretlerin harf, sayı ve işaret karşılıkları verilmiştir. Bunları inceleyiniz.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

Soru : b. Mors alfabesi ile yazılmış aşağıdaki şifreyi çözünüz. Ardından defterinize bulduğunuz şifreyi başlık olarak kullandığınız bir şiir yazınız.


Cevap :

Vatan Sevdası

Bir güneş gibi doğar içimde vatan sevdası,
Her karış toprağında akar şehit kanı,
Kahramanlar yazdı tarihimizi, nice destan,
Kollarımda sarılırken bu kutsal vatana.

Dağları, denizleri, her köşesi cennet,
Gözümde bir düş gibi, özgürlük için kıyamet,
Sonsuz bir aşkla dolup taşar yüreğim,
Vatanım, her zaman benim en büyük sevdam.


Soru : c. “Dalgalan sen de al bayrak.” cümlesini, Mors alfabesiyle aşağıya yazınız.


Cevap :

  • -.. .- .-.. –. .-.. .- -. / … . -. / -.. . / .-.. .- -. / -… .- -.– .-. .- -.-. 

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden yararlanarak Atatürk’ün gerçekleştirdiği inkılaplar ve bu inkılapların önemiyle ilgili bir konuşma yapınız.


Kısa Cevap :

Sayın dinleyiciler,

Bugün burada, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün gerçekleştirdiği inkılaplar ve bu inkılapların öneminden bahsetmek için bir araya geldik. Atatürk, ülkemizin çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşması için bir dizi devrim gerçekleştirmiştir. Bu inkılaplar, yalnızca siyasi değişiklikler değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel alanlarda da büyük dönüşümler sağlamıştır.

Eğitim alanında yapılan reformlar, okuma yazma oranını artırmış ve genç nesillerin bilimsel düşünce ile yetişmesini sağlamıştır. Medeni Kanun’un kabulü, hukuk alanında yenilikler getirmiştir. Bu sayede, kadınlarımıza tanınan haklarla birlikte toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda önemli bir adım atılmıştır.

Atatürk’ün inkılapları, Türkiye’nin uluslararası alanda saygın bir yer edinmesine de katkı sağlamıştır. Bugün, modern Türkiye olarak dünya sahnesinde varlığımızı sürdürüyoruz. Bu devrimler, bize bırakılan en değerli miraslardır.

Teşekkür ederim.

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün Mustafa Kemal Atatürk’ün gerçekleştirdiği inkılaplar üzerine konuşmak istiyorum. Atatürk, Türk milletinin çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşabilmesi için cesur adımlar atmıştır. Bu adımlar, yalnızca devlet yönetimini değil, bireylerin hayatlarını da derinden etkilemiştir.

Eğitim alanındaki reformlar, Türkiye’nin geleceği için kritik öneme sahiptir. Yeni eğitim sisteminin oluşturulmasıyla birlikte, gençlerimiz nitelikli bir eğitim almış ve ülkemizin gelişimine katkıda bulunabilecek bireyler olarak yetişmişlerdir.

Kültürel alanda yapılan inkılaplar, Türk milletinin kendi kimliğini bulmasına yardımcı olmuştur. Atatürk, halkın milli değerlerini ön plana çıkarmış ve modernleşme sürecini desteklemiştir.

Atatürk’ün bu inkılapları, sadece geçmişte kalmamış, aynı zamanda geleceğimizi de şekillendirmiştir. Bizler, bu değerleri korumalı ve geliştirmeliyiz.

Teşekkür ederim.


6. ETKİNLİK


Soru : “Millî Mücadele ve Atatürk” temasına uygun bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık bulunuz.


Kısa Cevap :

Hikaye Başlığı: “Umudun Sesi”

Bir zamanlar Anadolu’nun bir köyünde yaşayan Ali, Millî Mücadele döneminde, işgallere karşı direnişin simgesi olan bir gençti. Köydeki arkadaşlarıyla birlikte, Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde bağımsızlık mücadelesine katılmaya karar verdiler. Bir gece, düşman askerlerinin köylerine girmesiyle birlikte, halkın birlik içinde durması gerektiğini düşündü.

Ali, arkadaşlarına cesaret vererek, köydeki herkesin bir araya gelmesini sağladı. Topladıkları malzemelerle bir direniş planı yaptılar. Atatürk’ün liderliğinde, köyü korumak için mücadele etmeye başladılar. Bu süreçte, birlik ve beraberliğin önemini anladılar. Nihayet, düşman köyü terk etti ve köy yeniden huzura kavuştu. Ali, Millî Mücadele’nin sadece askeri değil, manevi bir savaş olduğunu keşfetti.

Uzun Cevap :

Umudun Sesi

Küçük bir Anadolu köyünde yaşayan Ali, gün geçtikçe artan işgallerden endişeliydi. Bir akşam, köyün gençleri toplanarak, düşmanla mücadele etmeye karar verdiler. Ali, Atatürk’ün bağımsızlık mücadelesi için verdiği cesur mücadeleleri hatırlatarak, “Biz de vatanımız için direneceğiz!” dedi.

Köydeki herkes bir araya geldi ve düşmana karşı nasıl bir direniş sergileyeceklerine dair planlar yapmaya başladılar. Ali, köyün ihtiyarlarıyla birlikte malzeme topladı ve savunma hazırlıklarını tamamladı. Düşman köye girdiğinde, cesaretle karşı koydular.

Ali ve arkadaşları, birlik ve beraberlik içinde hareket ederek düşmanı köyden attı. Bu mücadele sırasında, herkesin vatan sevgisinin önemini anladılar. Ali, Millî Mücadele’nin sadece askeri bir savaş değil, aynı zamanda umudun, cesaretin ve sevginin savaşı olduğunu fark etti.

Artık, Ali’nin hikayesi, köydeki herkes için bir umut kaynağıydı. Atatürk’ün izinden giden Ali, “Umudun sesi” olmayı başarmıştı.



 

Our Score
error: Content is protected !!