6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 6. sınıf öğrencileri için Türkçe ders kitabı, dil becerilerini geliştirmek ve edebi anlayışlarını artırmak amacıyla kapsamlı bir içerik sunmaktadır. 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitap, çeşitli metin türleri ve etkinliklerle öğrencilerin dil bilgisi ve okuma-anlama yeteneklerini güçlendirmeyi hedefler.

Bu bağlamda, 6. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları öğrencilerin kitap içindeki metinlere dair anlayışlarını pekiştirmelerine yardımcı olur. Metin etkinlikleri, öğrencilerin metinlerdeki ana fikri kavramalarını, detayları analiz etmelerini ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarını sağlar.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları ise ders kitabındaki soruların ve etkinliklerin çözümünü içerir. Bu cevaplar, öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmelerine ve eksik oldukları noktaları belirlemelerine olanak tanır. Ayrıca, öğretmenler için de öğrencilerin hangi konularda yardıma ihtiyaç duyduğunu tespit etme konusunda faydalı bir kaynak sağlar.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ise kitabın tüm bölümlerindeki soruların ve aktivitelerin yanıtlarını sunar. Bu kapsamlı cevaplar, öğrencilerin doğru öğrenmelerini destekler ve öğretmenlerin ilerlemeyi değerlendirmelerine yardımcı olur.

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarını sağlamak için önemli bir rol oynar. Öğrenciler bu cevapları kullanarak kendi kendilerine çalışabilir, öğretmenler ise bu bilgileri kullanarak dersleri daha etkili bir şekilde yönlendirebilir.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı”


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Bir Sıcak Çorbada Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39


Anadolu Adı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 42, 43, 44


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Vatan Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Kastamonulu Şerife Bacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Atatürk Çiçeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : DOĞA VE EVREN


İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103


3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105, 106


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


Gülbik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


Adsız Çeşme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119


Aslan ile Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Keloğlan’ın Sihirli Tası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


İnsanla Güzel Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131


4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 132, 133, 134


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


İnsansı Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Uçmanın Tarihi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Zaman Bisikleti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


Akıl Aydınlığında Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Matematikle Uçuran Astronot Ali Kuşçu (1400-1474) Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161


5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 162, 163, 164


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : ÇOCUK DÜNYASI


Yılların Emeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


Pulsuz Dilekçe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


Bilmecе Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189


Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


Kentlerde Yaşayan Çocuklar da Oyun Oynamak İster Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195


6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 196, 197, 198


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR


Spor ve Kültür Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


Bocut Nine ve Yoğurdun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


Nedir Şu GDO Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221


Yiyeceğin Serüveni-Ekmek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


Stresten Arındıran Hobî Doğa Yürüyüşü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228


7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 229, 230, 231, 232


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Pisagor ve Müzik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236


Simit ve Peynir’le “Bilim İnsanı Öyküleri” Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


Şirin Evler Müzesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254


Herkes Sanatkâr Olamaz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


Kemal Sunal Güldürüsünün Türk Sinemasındaki Yeri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259


8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261, 262



 

Our Score

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları” bölümü, Türkçe dersinde önemli bir yer tutan metin inceleme ve dil bilgisi sorularını içerir. Bu etkinlikler, öğrencilere okudukları metinleri daha iyi analiz etmeleri ve Türkçenin dil kurallarını öğrenmeleri konusunda yardımcı olur. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikirlerini anlamak, dil ve anlatım özelliklerini değerlendirmek için hazırlanmıştır.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları”

Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metin ve dil bilgisi sorularına doğru ve etkili şekilde cevap vermelerine destek sağlar. “6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları” ile öğrenciler, hem dil bilgisi kurallarını pekiştirir hem de metni derinlemesine anlama fırsatı bulur.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96


HAZIRLIK


1. Sizden güneşe iltifat etmeniz istenseydi ona ne söylerdiniz?


Kısa  Cevap :

Ey güneş, gökyüzünün en parlak ışığı, varlığınla dünyayı canlandırıyor, karanlığı aydınlığa çeviriyorsun. Her gün doğarken gökleri süslüyor, toprağı ısıtarak bitkilere hayat veriyorsun.

Sıcaklığınla denizleri ısıtır, rüzgarları harekete geçirir, her bir canlıya enerji sunarsın. Seninle birlikte doğa uyanır, insanlar yeni bir güne umutla başlar.

Uzun  Cevap :

Ey güneş, gökyüzünün parlak ışığı, karanlık geceleri sabaha, soğuk günleri sıcaklığa çeviriyorsun. Işığınla doğayı canlandırıyor, her canlıya hayat veriyorsun.

Bitkiler seninle büyüyor, denizler seninle ısınıyor, insanlık senin varlığınla huzur buluyor. Gökyüzündeki muhteşem ihtişamınla her gün doğarken, yeni bir başlangıcın habercisi oluyorsun.


2. Aşağıdaki şiirin başlığını okuyunuz ve görselini inceleyiniz. Ardından şiirde ne anlatılıyor olabileceğini, hangi duygunun verilmek istendiğini tahmin ediniz?


Cevap : Güneşin ilk ışıklarını, doğuşunu anlatıyor olabilir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Bu sözcükleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Sözcük 1: Bilmecelerin Kelimesi

Tahminim: Anlamı kapalı, çözülmesi gereken olaylar veya durumlar.
Cümlem: Hayat bazen çözülmesi zor bilmecelere benzer.
TDK Sözlük Anlamı: Anlamı kapalı, çözülmesi gereken muamma.

Sözcük 2: Atmacalar Kelimesi

Tahminim: Bir tür avcı kuş.
Cümlem: Atmacalar, gökyüzünde süzülerek avlarını takip ederler.
TDK Sözlük Anlamı: Küçük ve çevik bir avcı kuş türü.

Sözcük 3: Hacim Kelimesi

Tahminim: Bir cismin kapladığı alan veya büyüklük.
Cümlem: Odanın hacmi, yeni eşyaları yerleştirmeye yetecek kadar genişti.
TDK Sözlük Anlamı: Bir cismin uzayda kapladığı yer, büyüklük.

Sözcük 4: Kımıldıyor Kelimesi

Tahminim: Hareket etmeye başlamak, küçük bir hareket yapmak.
Cümlem: Uyandığında yavaşça kımıldayıp yatağında doğruldu.
TDK Sözlük Anlamı: Hafifçe, yavaşça hareket etmek.

Sözcük 5: Hücum Kelimesi

Tahminim: Ani ve güçlü bir saldırı.
Cümlem: Takım, ikinci yarıda rakip kaleye hücum etti.
TDK Sözlük Anlamı: Bir yeri ya da kişiyi hızla ve güçle saldırarak ele geçirme girişimi.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Metinde, günün doğmasıyla birlikte meydana gelen hangi değişiklikler anlatılmaktadır?


Cevap : Gün doğarken gece sona ermekte, gölgeler kaybolmakta, bacalar şekil almakta, kuşlar uyanmakta, doğa canlanmakta ve ışık her yeri aydınlatmaktadır.


2. Şairin “Bembeyaz gece çiçeklerine / Sabahla düşüyor bir damla yaş.” dizeleriyle
anlatmak istediği nedir?


Cevap : Bu dizelerde şair, sabahın ilk saatlerinde çiçeklerin üzerine düşen çiy damlalarını betimleyerek doğanın uyanışını anlatmaktadır.


3. Sizce toprak, kımıldadığını nasıl gösteriyor olabilir?


Cevap : Toprak, sabahın ilk ışıklarıyla birlikte filizlenmeler, böceklerin hareketlenmesi ve bitkilerin canlanmasıyla kımıldadığını gösteriyor olabilir.


4. Etrafın rengârenk olduğu şiirin hangi dizesinden anlaşılmaktadır?


Cevap : “Renk renk hacimle doluyor her yer” dizesi, etrafın rengârenk olduğunu anlatmaktadır.


5. “Gün Doğuyor” adlı metni etkileyici buldunuz mu? Açıklayınız. 


Cevap : Evet, etkileyici buldum. Şair, günün doğuşunu çok canlı ve ayrıntılı bir şekilde betimlemiş, doğanın uyanışını güzel bir dille anlatmış.


6. Güneşin doğuş vakti sizi nasıl etkiler, sizde hangi duyguları uyandırır?


Cevap : Güneşin doğuşu bende huzur ve yenilenme duygusu uyandırır. Günün başlangıcında doğanın canlanışını izlemek, bana yeni bir başlangıç hissi verir.


3. ETKİNLİK 


Soru : 83. sayfadaki “Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü” adlı metnin yazı karakteriyle (yazı tipiyle) 92. sayfadaki “Gün Doğuyor” adlı metnin yazı karakterini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. a. Hangi metnin yazı karakterini daha çok beğendiniz? Niçin?


Cevap : “Gün Doğuyor” metninin yazı karakterini daha çok beğendim çünkü şiirsel bir yazı tarzı, metnin duygusunu daha iyi yansıtıyor.


2. b. “Gün Doğuyor” adlı metnin ders kitabında görmeye alışmış olduğunuz yazı karakterinden farklı karakterde yazılmış olması, bu metnin anlaşılmasını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.


Cevap : Farklı yazı karakteri metne estetik bir hava katmış olabilir, ancak alışılmadık bir yazı tipi, metnin okunmasını zorlaştırabilir ve dikkat dağıtıcı olabilir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.


Cevap :

Metnin Konu: Güneşin doğuşuyla birlikte doğada meydana gelen değişiklikler.

Metnin Ana Duygu: Yenilenme ve uyanış.


5. ETKİNLİK 


Soru : “Gün Doğuyor” adlı şiirin devamı olabilecek bir dörtlük tasarlayınız. Dörtlüğü tasarlarken şiirdeki ahenk unsurlarına dikkat ediniz. Dörtlüğünüzü aşağıya yazınız ve sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Gün yükselir dağların üstünden,
Yarılır bulutlar, gökyüzü aydınlanır,
Uyanır tüm canlılar yeryüzünde,
Doğa, ışığın sıcaklığına sarılır.


6. ETKİNLİK 


Soru : “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Kısa Cevap :

Saygıdeğer dinleyiciler,

Bugün sizlere “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar” sözünden bahsetmek istiyorum. Güneşin doğuşu, her sabah hayatın yeniden canlanışını simgeler. Doğa bu ışıkla uyanır; kuşlar öter, çiçekler açar ve insanlar yeni bir güne adım atar. Güneşin ilk ışıkları, sadece doğayı değil, biz insanları da aydınlatır, enerji verir ve bizi yeni başlangıçlara hazırlar. Bu yüzden güneşin doğuşu, yaşamın ve umudun en güzel ifadesidir.

Teşekkür ederim.

Uzun Cevap :

Değerli dinleyiciler,

“Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar” ifadesi, aslında yaşamın her yeni günle yenilendiğini hatırlatır. Güneş her sabah doğduğunda, doğa uyanır ve yaşam hareketlenir. İnsanlar da bu ışıkla birlikte yeni bir güne adım atar. Güneşin doğması, sadece günün değil, ruhumuzun da aydınlanması demektir. Her doğan güneş, bize yeni fırsatlar, umutlar ve güzel başlangıçlar sunar.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK 


Soru : Şiir dinletisi etkinliği gerçekleştireceksiniz. Bunun için sınıfa getirdiğiniz “doğa ve evren” temalı şiirleri öğretmen masasının üstüne koyunuz. Bütün şiirleri inceleyiniz ve getirdikleriniz dışındakilerden bir tanesini seçip ezberlemeye çalışınız. Öğretmeninizin rehberliğinde bir şiir okuması sırası belirleyiniz. Öğretmeniniz fon müziğini başlatınca sıranız geldiğinde şiirinizi okuyunuz.


Cevap :

1. Orhan Veli Kanık – “Gün Doğuyor”

Dili çözülüyor gecelerin,
Gölgeler kaçışıyor derine.
Alıp sihrini bilmecelerin,
Gün doğuyor şehrin üzerine.

Korkarak şekil alıyor bacalar,
Gün doğuyor şehrin üzerine.
Dalıyorlar günün üzerine,
Gözleri uykulu atmacalar.

2. Cahit Külebi – “Hikâye”

Yeşil çimenler üstünde,
Bir rüya gibi,
Açık yeşil gözleriyle,
Bir kadın güler…

Güneş damla damla süzülür,
Zaman, bir ırmak gibi akar…
Doğa ve evren, bu sonsuz oyun,
Sessizce izler her şeyi uzaktan…


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.


Dünya mirası Nemrut ziyaretçilerini ağırlamaya başladı

UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi’nde yer alan, “güneşin doğuşu ve batışının dünyada en güzel izlendiği yer” olarak nitelendirilen Nemrut Dağı’nı her gün yaklaşık 1000 kişi ziyaret ediyor.

Dünyanın dört bir yanında gelen ziyaretçiler, Nemrut’ta bir yandan tarihî görme imkânı bulurken bir yan- dan da güneşin doğuşu ve batışı sırasındaki eşsiz manzaranın keyfini sürüyor.


Soru : b. Siz de güneşin doğuşunu izlemek için sınıfça Adıyaman’a gezi düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Aşağıdaki formu doldurarak bu gezinin planını yapınız.


Cevap :

Okulun Adı: Atatürk Ortaokulu

Gezi Tarihi: 10.02.2025

Kafile Başkanı:  Ümran Öğretmen

Gezinin Amacı: Güneşin doğuşunu izlemek, doğa ile iç içe olmak, Adıyaman’ın doğal güzelliklerini keşfetmek ve çevre bilincini artırmak.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda verilen cümleleri devam ettirerek bir hikâye yazınız. Hikâyenizi zaman, mekân, olay ve varlık kadrosu unsurlarını dikkat ederek yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık bulunuz.

Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu…


Cevap :

Başlık: Yolculuğun Başlangıcı

Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu. Heyecanla koltuğuma oturdum ve pencereden dışarı bakmaya başladım. Güneşin ilk ışıkları, doğayı altın rengiyle kaplamıştı. Yanımda oturan yaşlı bir amca, “Nereye gidiyorsun?” diye sordu. “Şehre,” dedim. O gülümseyerek, “Hayat yolculuklarla güzelleşir,” dedi.

Tren hareket ettiğinde, kırsal alanlar hızla geçti. Çocuklar sokakta oynuyor, kadınlar bahçelerde çalışıyordu. Her şey huzurluydu. Bir süre sonra tren, büyük bir ormanın içine girdi. Ağaçların gölgelerinde kaybolmuş patikaları takip ederek bir gölete ulaştım. Su, güneş ışınlarıyla parlıyor, balıklar su yüzeyinde zıplıyordu.

O an, yolculuğun sadece bir yerden bir yere gitmek olmadığını anladım. Doğa, hayatın güzelliklerini keşfetmemiz için bize sunuyordu. Tren vaktinin geldiğini hissettirdi. Geri dönerken içimde yeni keşifler için bir özlem vardı.


Soru : b. Metnin yazımının tamamlanmasının ardından varsa metindeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. 


Cevap : Gür bir sesle okuyunuz.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü getiriniz.


Cevap : Gelecek derse hazırlık için  TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü unutmayınız.



 

Our Score

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları”, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik zengin etkinliklerle dolu bir bölüm sunmaktadır. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları, doğa ve hayvanlar arasındaki ilişkiyi konu alan bu hikaye üzerinde derinlemesine düşünme ve analiz etme fırsatı sağlar. Bu metin, doğanın dengesi ve ekosistemler hakkında önemli mesajlar verirken, öğrencilerin bu kavramları anlamalarına katkıda bulunur.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları”

Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, metinle ilgili sorulara yönelik rehberlik sunarak öğrencilerin metni daha iyi anlamalarını sağlar. “6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları” ise öğrencilerin metinle ilgili etkinliklere aktif katılımını teşvik eder ve okuma-anlama becerilerini geliştirmeye yönelik sorular içerir. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin doğa ve çevre bilinci geliştirmelerine de yardımcı olur.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91


HAZIRLIK


1. “Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Bu söz, doğanın güzelliklerini ve hayat dolu yapısını simgeler. Çiçekler, ağacın estetik yanını temsil ederken kuşlar, doğanın canlı ve sesli yanını ifade eder.

Uzun  Cevap :

“Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözü, doğanın hem görsel hem işitsel güzelliklerini vurgular. Çiçekler, ağaçların en güzel yanlarını ortaya çıkaran renkli ve zarif parçalardır; adeta ağacın dünyaya açılan gözleridir.

Kuşlar ise, doğanın sesi ve hareketidir. Kuşların cıvıltıları, doğanın canlandığını ve yaşamın sürdüğünü anlatır. Bu sözle, doğadaki her bir varlığın bir rolü olduğu ve birlikte bir bütünlük oluşturdukları ifade ediliyor.


2. Yaşadığınız çevrede hangi ağaç ve kuş türleri bulunmaktadır? Bu türlerin gözlemleyebildiğiniz özellikleri nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Çevremde çam, meşe ağaçları ve serçeler, güvercinler bulunur. Çam ağaçları her daim yeşil kalırken, meşe ağaçları büyük yapraklarıyla dikkat çeker. Serçeler ve güvercinler ise genelde toplu halde uçar.

Uzun  Cevap :

Çevremde çam, meşe ve akasya gibi ağaç türleri bulunmaktadır. Çam ağaçları yıl boyunca yeşil kalan ve dayanıklı yapısıyla dikkat çeken ağaçlardır.

Meşe ağaçları ise geniş yaprakları ve sağlam gövdesiyle bilinir. Kuş türleri arasında serçeler ve güvercinler en çok gördüğüm türlerdir. Serçeler genellikle hızlı ve hareketli kuşlardır, her sabah cıvıltılarıyla güneşin doğuşunu haber verirler. Güvercinler ise genelde toplu halde uçmayı severler ve sakin bir doğaları vardır. Bu türleri gözlemlemek, doğayla bağ kurmamı sağlıyor.


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğe aittir. Aşağıda, sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı yapraktaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili yere yazınız.


Cevap :

1. Öfke, kızgınlık. (Hiddet)
2. Kozalaklıların, genellikle dibi yuvarlak, tepesi koni biçiminde ve odunsu dokulu meyvesi, kozak. (Kozalak)
3. Övünmek işi, övünç, iftihar. (Kıvanç)
4. Dalından yeni koparılmış, tazeliği üstünde, daha büyümemiş (bitki), kart karşıtı. (Körpe)
5. Yurdumuzda yetişen meşe türlerinin uzunca, fındığa benzeyen, sert ve pürüzlü, bir yüksük içinde bulunan, tanen bakımından zengin meyvesi, pelit. (Palamut)
6. Çimlenmek işi. (Çimlenme)
7. Elinden iş gelme durumu, ustalık, beceri. (Maharet)
8. İnsanların içinde yaşadıkları ev, apartman vb. yer, ikametgâh. (Mesken)
9. İnsan gövdesi. (Cüsse)


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Yeryüzünün ilk sahibi kimlerdir?


Cevap : Yeryüzünün ilk sahipleri ağaçlardır.


2. Ağaçlar nesillerini sürdürmek için neler yapmıştır?


Cevap : Ağaçlar, dallarında kozalaklar, palamutlar, meyveler ve tohumlar vücuda getirip toprağa, suya ve rüzgâra salarak nesillerini sürdürmeye çalışmıştır.


3. Adsız kuş adsız ağacın hâline üzülünce nasıl davranmıştır?


Cevap : Adsız kuş, adsız ağaca yardım edebilmek için onun tohumlarını yemiş ve yanında olarak ona kendini iyi hissettirmeye çalışmıştır.


4. Ardıç ağacı ile kuşun dostluğu nasıl başlamıştır?


Cevap : Adsız kuş, adsız ağacın yalnızlığına ve kederine üzülmüş, ona dostça yaklaşarak tohumlarını yemeye başlamış ve böylece dostlukları başlamıştır.


5. Ardıç ağacının asırlardır gerçekleşmeyen dileği bir mevsimde nasıl gerçekleşmiştir?


Cevap : Adsız kuş, ağacın tohumlarını yedikten sonra sevgi ve sabırla bu tohumları çimlenmeye hazır hâle getirmiş ve ağacın dileği bu şekilde gerçekleşmiştir.


6. İnsan dışındaki canlıların birbirleriyle iletişim hâlinde olduğunu düşünüyor musunuz?


Cevap : Evet, metin örneğinde de görüldüğü gibi doğadaki canlılar, birbirlerine yardım ederek ve dostluklar kurarak iletişim hâlinde olabilirler. Canlılar birbirlerinin ihtiyaçlarını karşılayarak, çevrelerinde uyumlu bir yaşam sürdürebilirler.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Metnin konusu nedir? 


Cevap : Ardıç ağacı ile ardıç kuşu arasındaki dostluk ve bu dostluğun sonucu olarak ağacın dileğinin gerçekleşmesi anlatılmaktadır.


2. Metnin ana fikri nedir?


Cevap : Sevgi, dostluk ve sabır ile her zorluğun üstesinden gelinebileceği ve umudun her zaman canlı tutulması gerektiğidir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki boşlukları metne göre doldurunuz.


Cevap :

Metinde Anlatılan Olay : Ardıç ağacı ile ardıç kuşu arasındaki dostluğun başlangıcı ve ağacın uzun zamandır gerçekleşmeyen dileğinin kuşun yardımıyla gerçekleşmesi olayı anlatılmaktadır.

Metinde Yer veya Yerlerle İlgili Bilgiler : Olay, ormanlık bir alanda, ağaçların ve hayvanların birlikte yaşadığı doğal bir çevrede geçmektedir.

Metinde Zamanla İlgili Yer Alan Bilgiler  : Olay, asırlar boyunca devam eden bir bekleyiş sürecinden sonra bir mevsim içinde gerçekleşmektedir.

Metindeki Şahıs ve Varlık Kadrosu : Adsız ağaç (ardıç ağacı) ve adsız kuş (ardıç kuşu) metindeki ana varlıklardır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda bir ek eklenerek yeni bir anlam kazandırılmış olan sözcükleri I numaralı alana, aldığı ekle anlamı değişmemiş veya ek almamış sözcükleri II numaralı alana yazınız.


Cevap :

I. Anlamı değişmiş sözcükler (Ek alarak yeni bir anlam kazanmış olanlar):

  • yaprağın (Yaprak + ın: Yaprağa ait)
  • fidanı (Fidan + ı: Fidana ait)
  • tohumda (Tohum + da: Tohum içinde veya üzerinde)
  • ağaca (Ağaç + a: Ağaca yönelme)
  • ormancı (Orman + cı: Ormanda çalışan kişi)

II. Anlamı değişmemiş sözcükler (Aldığı ekle anlamı değişmemiş ya da ek almamış olanlar):

  • yağmur
  • güzellik
  • adsız
  • sevgi
  • bilge
  • kuşlar
  • balık

Soru : b. “Atatürk, Şanlıurfa, bilgisayar, Kırıkkale, ayakkabı, hanımeli” sözcüklerinin ortak özelliği nedir? Açıklayınız.


Cevap : Bu sözcüklerin ortak özelliği, hepsinin birleşik sözcük olmasıdır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin basit mi, türemiş mi yoksa birleşik mi olduğunu belirleyerek bunları ilgili yere yazınız.


Cevap :

Basit Sözcükler: kuştan, orman, bulut, denizler

Türemiş Sözcükler: ağaçlık, oduncu, köylü, simitçi

Birleşik Sözcükler: hanımefendi, Eskişehir, başkent, ağabey


7. ETKİNLİK 


Soru : İstediğiniz konuda bir konuşma metni hazırlayınız ve bu metinde 1. etkinlik sırasında öğrendiğiniz sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanınız. Metninizi yazdıktan sonra konuşmanızı yapmaya hazırlanınız ve konuşmanızı yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün doğanın gücünden bahsetmek istiyorum. Bahar geldiğinde körpe yaprakların çimlenmesiyle doğa yeniden canlanır. Kozalaklar ve palamutlar yeni ağaçların habercisidir. Doğada her varlık, küçük ya da büyük olsun, büyük bir maharetle yaşamını sürdürür. Ancak doğa, hiddetini de gösterir ve bu bize ona duyduğumuz saygının önemini hatırlatır. Doğa bize mesken olur ve yaşamımız için her şeyi sunar. Bu yüzden onu korumalı ve ona sahip çıkmalıyız.

Teşekkür ederim.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden hareketle “ormanın faydaları” konulu istediğiniz türde bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz.


Kısa Cevap :

Ormanın Faydaları

Ormanlar, doğal yaşam alanları oluşturarak ekosistem dengesini koruyan önemli alanlardır. Temiz hava sağlayarak atmosferdeki karbondioksiti emer ve oksijen üretirler. Bu süreç, insanların ve diğer canlıların sağlıklı bir şekilde yaşaması için hayati öneme sahiptir. Ayrıca, ormanlar su döngüsünü düzenler, yer altı su kaynaklarını besler ve erozyonu önleyerek toprak verimliliğini artırır. Bununla birlikte, ormanlar birçok hayvan türüne yuva sunarak biyolojik çeşitliliği destekler ve doğal yaşam alanlarını korur.

Ekonomik açıdan da ormanlar büyük faydalar sağlar. Odun, meyve, reçine gibi ürünlerin yanı sıra, ormanlar aynı zamanda turizm faaliyetleri için de bir kaynak oluşturur. Doğal güzellikleri ve temiz hava arayışı içindeki insanların ilgisini çeker. Ekoturizm sayesinde yerel ekonomilere katkıda bulunur. Sonuç olarak, ormanlar sadece doğal kaynaklarımızı korumakla kalmaz, aynı zamanda sağlıklı bir yaşam sürdürmemizi sağlayan unsurlar arasında yer alır. Bu nedenle, ormanları korumak ve sürdürülebilir yönetimini sağlamak, geleceğimiz için son derece önemlidir.

Uzun Cevap :

Ormanların Hayatımızdaki Önemi

Ormanlar, yalnızca doğal güzellikler sunmaz; aynı zamanda yaşamımızın sürdürülebilirliği için hayati önem taşır. İlk olarak, ormanlar atmosfere salınan karbondioksiti emer ve oksijen üreterek temiz hava sağlar. Bu, hem insanların hem de hayvanların sağlıklı bir çevrede yaşaması için kritik bir rol oynar.

Su kaynaklarını koruma konusunda da ormanlar büyük fayda sağlar. Ormanlar, yeraltı su kaynaklarının yenilenmesine yardımcı olur ve nehirlerin taşmasını engeller. Erozyonun önlenmesi ve toprak verimliliğinin korunması da ormanların önemli katkılarından biridir.

Bunun yanı sıra, ormanlar birçok hayvan türüne doğal bir yuva sunar. Bu ekosistem, yaban hayatını korur ve biyolojik çeşitliliği artırır. Aynı zamanda odun, meyve ve ilaç gibi birçok faydalı ürün sağlar. Ormanlar, insan yaşamına ekonomik ve sosyal katkılar da sunar, ekoturizmi destekler.

Sonuç olarak, ormanlar doğanın bir dengesidir ve yaşamımızı her anlamda destekleyen temel kaynaklardan biridir. Ormanları korumak, kendi geleceğimizi korumak anlamına gelir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : “Doğa ve evren” temalı şiirler bulunuz. Bulduğunuz şiirleri fotokopi ile çoğaltarak veya yazarak sınıfa getiriniz.


Kısa Cevap :

Ağaç

Yükseklerde bir ağaç,
Gölgesinde dinlenir hayvan,
Kuşlar cıvıldar dalında,
Huzur verir her bir yaprak.

Rüzgarın şarkısı,
Dallarda dans eder,
Kökleri derinlerde,
Toprağın bağrında gizli.

Uzun Cevap :

Gecenin Sırrı

Gecenin karanlığında yıldızlar,
Parıldar, gözlerimizi kamaştırır,
Evrenin derinliklerinde gizli,
Her bir nokta bir hayal, bir umut.

Ay, geceye rehber,
Sıcak bir ışık saçar,
Doğa ve evren bir bütün,
Güzellikleriyle ruhumuzu besler.


ÖĞRETMENDEN İSTENEN HAZIRLIK 


Soru : Şiir dinletisi etkinliği için fon müziği ve gerekli araç gereci hazırlayınız.


Cevap : Gelecek ders için araç gereçlerini unutmayınız.



 

Our Score
error: Content is protected !!