6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 6. sınıf öğrencileri için Türkçe ders kitabı, dil becerilerini geliştirmek ve edebi anlayışlarını artırmak amacıyla kapsamlı bir içerik sunmaktadır. 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitap, çeşitli metin türleri ve etkinliklerle öğrencilerin dil bilgisi ve okuma-anlama yeteneklerini güçlendirmeyi hedefler.

Bu bağlamda, 6. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları öğrencilerin kitap içindeki metinlere dair anlayışlarını pekiştirmelerine yardımcı olur. Metin etkinlikleri, öğrencilerin metinlerdeki ana fikri kavramalarını, detayları analiz etmelerini ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarını sağlar.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları ise ders kitabındaki soruların ve etkinliklerin çözümünü içerir. Bu cevaplar, öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmelerine ve eksik oldukları noktaları belirlemelerine olanak tanır. Ayrıca, öğretmenler için de öğrencilerin hangi konularda yardıma ihtiyaç duyduğunu tespit etme konusunda faydalı bir kaynak sağlar.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ise kitabın tüm bölümlerindeki soruların ve aktivitelerin yanıtlarını sunar. Bu kapsamlı cevaplar, öğrencilerin doğru öğrenmelerini destekler ve öğretmenlerin ilerlemeyi değerlendirmelerine yardımcı olur.

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarını sağlamak için önemli bir rol oynar. Öğrenciler bu cevapları kullanarak kendi kendilerine çalışabilir, öğretmenler ise bu bilgileri kullanarak dersleri daha etkili bir şekilde yönlendirebilir.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı”


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Bir Sıcak Çorbada Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39


Anadolu Adı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 42, 43, 44


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Vatan Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Kastamonulu Şerife Bacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Atatürk Çiçeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : DOĞA VE EVREN


İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103


3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105, 106


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


Gülbik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


Adsız Çeşme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119


Aslan ile Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Keloğlan’ın Sihirli Tası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


İnsanla Güzel Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131


4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 132, 133, 134


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


İnsansı Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Uçmanın Tarihi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Zaman Bisikleti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


Akıl Aydınlığında Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Matematikle Uçuran Astronot Ali Kuşçu (1400-1474) Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161


5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 162, 163, 164


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : ÇOCUK DÜNYASI


Yılların Emeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


Pulsuz Dilekçe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


Bilmecе Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189


Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


Kentlerde Yaşayan Çocuklar da Oyun Oynamak İster Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195


6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 196, 197, 198


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR


Spor ve Kültür Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


Bocut Nine ve Yoğurdun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


Nedir Şu GDO Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221


Yiyeceğin Serüveni-Ekmek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


Stresten Arındıran Hobî Doğa Yürüyüşü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228


7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 229, 230, 231, 232


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Pisagor ve Müzik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236


Simit ve Peynir’le “Bilim İnsanı Öyküleri” Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


Şirin Evler Müzesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254


Herkes Sanatkâr Olamaz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


Kemal Sunal Güldürüsünün Türk Sinemasındaki Yeri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259


8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261, 262



 

Our Score

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


6. Sınıf Türkçe Kitabı Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102 Cevapları”, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla düzenlenen etkinlikleri içermektedir. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, bu metne yönelik sorular ve detaylı cevaplar sunarak öğrencilerin anlayışını pekiştirmeye yardımcı olur. Metin, öğrencilerin hayal gücünü harekete geçirirken, dinleme sırasında dikkatlerini nasıl yoğunlaştıracaklarını da öğretir.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 MEB Yayınları”

Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ders içerikleri ile etkileşimde bulunarak, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine olanak tanır. Ayrıca, “6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 MEB Yayınları”, öğrencilerin dinleme etkinlikleri aracılığıyla daha geniş bir kelime dağarcığına sahip olmalarını sağlarken, dinleme ve anlama becerilerini de geliştirmelerine katkı sunar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102


HAZIRLIK


1. Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Şiirin size hissettirdiklerini arkadaşlarınızla paylaşınız.

YÜKSEK EVDE OTURANIM TÜRKÜSÜ

Evleri yüksek kurdular
Önlerinde uzun balkon
Sular aşağıda kaldı
Aşağıda kaldı ağaçlar

Evleri yüksek kurdular
On bin basamak merdiven
Bakışlar uzakta kaldı
Uzakta kaldı dostluklar

Evleri yüksek kurdular
Cama betona boğdular
Usumuzdaydı unuttuk
Topraktan uzakta kaldı
Toprağa bağlı olanlar

Gülten AKIN


Cevap :

Bu şiir, insanların modern yaşamla birlikte doğadan ve samimi ilişkilerden nasıl uzaklaştığını anlatıyor. Yüksek binalar, beton yapılar insanların toprakla, doğayla ve dostluklarla olan bağlarını koparıyor. Şiir, modernleşmenin getirdiği yalnızlık hissini ve doğaya olan özlemi hissettiriyor.


2. Metni, önemli gördüğünüz yerlerini defterinize not ederek dinleyiniz.


Cevap :

Metni önemli gördüğünüz kısımları not ederken şu ana fikirleri dikkate alabilirsiniz:

  1. Bitkilerin Zihinsel İletişimi ve Başkaldırısı: Bitkilerle iletişim kuran bir çocuk, çevresini yeşillendirdikten sonra doğanın bozulmasına karşı savaşan bir bilgin olur. Bitkiler insan savaşlarından ve çevresel kirlilikten bıktıkları için başkaldırırlar.
  2. İnsan ve Bitkiler Arasındaki Sevgi Bağı: Eskiden insanlar bitkilere sevgi ve saygıyla yaklaşırken, günümüzde betonlaşma, kirlilik ve modernleşme nedeniyle bu bağ kaybolmaktadır.
  3. Çevresel Kirlilik ve İnsan Bencilliği: İnsanlar, bencilce davranarak bitkilere zarar veriyor. Fabrikalar, yapay gübreler, tarım ilaçları ve orman yangınları bitkilere büyük zararlar veriyor.
  4. Bitkilerin İsyanı: Bitkiler, insanlardan kaynaklanan sorunlara karşı isyan eder ve başkaldırır. Fabrika atıkları, yapay gübreler, yangınlar, betonlaşma gibi insan faaliyetleri bitkileri ve doğayı tehdit ediyor.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, dinlediğiniz metinden bazı cümleler birer sözcük çıkarılarak verilmiştir. Her boşluğu, verilen sözcüklerden uygun olanıyla doldurunuz.


Cevap :

1. Yaprak kasırgası sona erdiğinde, yeryüzü kalın bir yaprak katmanıyla örtülmüştü.
2. Onlara neden böyle hırçınlaştıklarını sordular.
3. Bu dertleri dile getirirken yakınma yarışına girmiş gibiydiler.
4. Çiftçilerin toprağa karıştırdığı yapay tozlardan da hoşnut değiliz.
5. Bu yolla üretilen bitkiler doğal çeşnisini yitiriyor.
6. Kısacası, yeryüzü bitkileri binlerce yıldır süregelen insan savaşlarından bezmişlerdi.
7. Şifalı türlerimizle acılarını dindirip sağlığa kavuşturuyoruz.


Soru : b. Aşağıda, verilen sözcüklerden her birinin dinlediğiniz metindeki anlamı yer almaktadır. Anlamları okuyunuz ve her birinin karşısına verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

1. Rüzgâr çizelgesinde hızı 64 deniz mili olan rüzgâr: (kasırga)
2. Şikâyet, hoşnutsuzluk belirten söz veya yazı: (yakınma)
3. Hırçınlık etmek, hırçın davranmak: (hırçınlaşmak)
4. Hoşa giden tat, lezzet: (çeşni)
5. Bir davranış, bir durum veya bir kimseden memnun olan: (hoşnut)
6. Bezgin duruma gelmek, bezginlik getirmek, bıkıp usanmak: (bezmek)
7. Sağlığa yararlı olan: (şifalı)


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bitkileri ürküten şey nedir?


Cevap : Bitkileri ürküten şey, patlamak üzere olan savaşlardır. Savaşlar nedeniyle bitkiler zarar görmekte ve geçmiş savaşlarda yaşadıkları acıları hatırlamaktadırlar.


2. Bitkiler en çok nelerden yakınmaktadır?


Cevap : Bitkiler en çok insan savaşlarından, çevre kirliliğinden, insanların bitkilere olan ilgisizliğinden ve betonlaşma yüzünden doğal yaşam alanlarının yok edilmesinden yakınmaktadırlar.


3. İnsanlar, bitkileri neden gözden çıkarmışlardır?


Cevap : İnsanlar, şehirleşme ve modernleşme sürecinde bitkilerle aralarındaki sevgi bağlarını kaybetmiş, toprakla ilişkilerini koparmış ve betonlaşmaya yönelmişlerdir. Bu nedenle bitkileri gözden çıkarmışlardır.


4. Bitkilerin eskisi gibi tozlaşıp çoğalamamasının nedeni nedir?


Cevap : Bitkilerin tozlaşıp çoğalamamasının nedeni, yeryüzünü saran beton yığınlarının çiçek tozlarının yolunu kesmesidir. Bu durum, bitkilerin doğal tozlaşma süreçlerini engellemektedir.


5. Böcekler için kullanılan öldürücü ilaçların bitkilere zararı nedir?


Cevap : Böcekler için kullanılan öldürücü ilaçlar, bitkilere yararlı olan bazı canlıların da yok olmasına neden olmakta, bitkilerin doğal dengesini bozmakta ve ekosisteme zarar vermektedir.


6. Metinden çıkardığınız sonuçlar nelerdir?


Cevap : Metinden çıkarılan sonuçlar şunlardır: İnsanların savaşlar, betonlaşma, çevre kirliliği ve bencillik gibi sebeplerle doğaya ve bitkilere zarar vermesi, bitkilerin yaşam alanlarını daraltmakta ve onların sağlıklı gelişimini engellemektedir. İnsanların doğaya ve bitkilere daha fazla saygı göstermesi gerektiği sonucuna varılmaktadır.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki yazışmanın dâhil olduğunuz anlık mesajlaşma uygulaması grubunda gerçekleştiğini düşününüz. En alttaki boşluğu, uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap :

  • Kaymakamlık ve Belediye’ye dilekçe ile yardım isteyebilir.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Dinlediğiniz metinde kullanılan, aşağıdaki cümlelerden hareketle altları çizilmiş olan deyimlerin anlamlarını tahmin ediniz ve tahminlerinizi aşağıda ilgili yere yazınız. TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden deyimlerin anlamlarını bularak ilgili yere yazınız. Tahmininiz doğruysa deyimin üstündeki kutuya “✓” işareti koyunuz.


Cevap :

Can derdine düşmek

  • Tahminim: Kendi sağlığını ya da hayatını kurtarmaya çalışmak.
  • Sözlük Anlamı: Kişinin yaşamını kurtarma ya da hayatını koruma telaşına düşmesi.

Ağız birliği etmek

  • Tahminim: Birden fazla kişinin aynı konuda aynı şekilde konuşması ya da anlaşması.
  • Sözlük Anlamı: Birden fazla kişinin bir konuda önceden anlaşarak aynı şeyi söylemesi.

Gözden çıkarmak

  • Tahminim: Bir şeyin artık değersiz olduğunu düşünerek vazgeçmek.
  • Sözlük Anlamı: Bir şeyi kaybetmeyi ya da feda etmeyi göze almak.

Söküp atmak

  • Tahminim: Bir şeyi tamamen ortadan kaldırmak ya da çıkarmak.
  • Sözlük Anlamı: Bir şeyi bulunduğu yerden çıkarıp atmak, tamamen yok etmek.

Soru : b. Anlamlarını öğrendiğiniz deyimlerin metnin anlamını nasıl etkilediğini, metnin anlamına nasıl bir katkı sağladığını açıklayınız. Siz de bu deyimleri birer cümlede kullanınız. Ardından kurduğunuz cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Metinde kullanılan deyimler, anlatımı daha güçlü ve etkili hale getirerek duyguları ve olayları daha derin bir şekilde ifade etmeye yardımcı olur. Her deyim, olayın ciddiyetini ya da karakterlerin hissettiklerini okuyucuya daha net bir şekilde aktarmayı sağlar. Bu deyimler, metnin akıcılığını artırırken, aynı zamanda okuyucunun metinle daha kolay bağ kurmasına katkı sağlar.

Deyimlerin cümlede kullanımı:

  1. Can derdine düşmek: Savaş patlak verince insanlar can derdine düştü ve hemen güvenli bir yere sığınmaya çalıştılar.
  2. Ağız birliği etmek: Toplantıda herkes ağız birliği etmişçesine aynı fikirde olduğunu belirtti.
  3. Gözden çıkarmak: Arabanın tamir masrafları çok fazla olunca onu gözden çıkardım ve yenisini almaya karar verdim.
  4. Söküp atmak: Eski alışkanlıklarını söküp atmak için çok çaba gösterdi ama sonunda başardı.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.


PENGUENLER İÇİN ÖRÜYORLAR

Dünya’nın en zorlu iklim koşullarında yaşıyor olabilirler ancak zaman zaman penguenlerin bile kendilerini saracak sıcacık bir kazağa ihtiyacı var. Gönüllülerin ördüğü minik kazaklar, yüzlerce pengueni deniz kazalarında denize yayılan petrolden ve kirliliğin zehirli etkilerinden korudu. Avustralya’daki Penguen Vakfının yürüttüğü “Doğa İçin Ör” kampanyasına katılan gönüllüler, Melbourne’ün (Melbörn) 140 km güneydoğusundaki Phillip (Filip) Adası’nda yaşayan penguenler için minik kazaklar örüyor. Phillip Adası Doğa Parkı’ndan Lyn Blom (Lin Blum), “İnsanlar, bu sevimli hayvanlara yardım etmeye bayılıyor.” diyor.

Adada, Avustralya ve Yeni Zelanda’ya özgü “kororo” cinsi penguenler yaşıyor. Kororolar, ortalama 33 cm’lik boyları ve ancak bir kilograma erişen ağırlıklarıyla penguen ailesinin en minyon ve belki de en komik yürüyüşlü üyeleri. Ancak bu sevimli canlılar için tüylerine tırnak büyüklüğündeki bir petrolün bulanması bile ölümcül olabiliyor. Çünkü petrol, hayvanın tüylerini keçeleştirerek tüylerin oluşturduğu su ve soğuk geçirmez korumada bir “delik” açıyor. Penguen Vakfı, yılda ortalama 20 kuşu kurtarıyor. 2001 yılında Phillip Adası açıklarında yaşanan benzer kazalara karşı ellerinde sıkı bir kazak stoku var. O kazada petrolden etkilenen 453 penguenin yüzde 96’sı penguen kazakları sayesinde kurtarıldı.


Soru : b.“Parpat Dağı’nın Esrarı” adlı metin ve “Penguenler İçin Örüyorlar” adlı gazete haberinden hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

Parpat Dağı’nın Esrarı:

  • Sorun: Çevre kirliliği ve insan savaşları nedeniyle bitkilerin zarar görmesi.
  • Çözüm: Bilginler, bitkilerle iletişime geçip sorunları çözmeye çalışır.
  • Öneri: Çevre koruma kampanyaları ve sürdürülebilir tarım yaygınlaştırılmalı.

Penguenler İçin Örüyorlar:

  • Sorun: Petrol sızıntısının penguenleri olumsuz etkilemesi.
  • Çözüm: Gönüllüler, penguenler için kazak örüyor.
  • Öneri: Deniz kirliliğini önleyici tedbirler alınmalı ve hızlı müdahale artırılmalı.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Sınıfta “betonlaşmanın zararları” ile ilgili bir tartışma gerçekleştiriniz. Tartışmadan elden edilen sonuçları tahtaya yazınız.


Kısa Cevap :

Örnek 1:

  • Kişi 1: Betonlaşma, şehirleşmenin kaçınılmaz bir sonucu olarak görülüyor. Ancak bu durum, doğal alanların yok olmasına ve ekosistemin zarar görmesine yol açıyor. Bitki örtüsü azalıyor, oksijen üretimi düşüyor ve hava kirliliği artıyor.
  • Kişi 2: Evet, ama modern yaşamın ihtiyaçları var. Gelişmiş şehirler, beton yapılar olmadan büyüyemez. Konut ve iş alanları için beton kaçınılmaz. Ancak yeşil alanlar yaratmak için projelerde doğaya daha fazla yer verilebilir.

Uzun Cevap :

Örnek 2:

  • Kişi 1: Betonlaşma, toprak verimliliğini yok ediyor. Tarım alanları azalıyor, bu da gıda üretiminde düşüşe ve fiyatların artmasına neden oluyor. Ayrıca, suyun toprağa sızmasını engelleyip sel riskini artırıyor.
  • Kişi 2: Haklısınız, ancak beton yapıların getirdiği altyapı ve güvenlik avantajları da var. Sel riskini azaltmak için drenaj sistemleri geliştirilebilir. Tarım alanlarını korumak ise devlet politikalarıyla mümkün.

7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki sloganları okuyunuz.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları”

Soru : b. Siz de “Doğa ve Evren” temasına uygun iki slogan üretip bunları aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

  • “Doğa varsa, hayat var!”
  • “Gelecek, doğayı koruyanların elinde!”
  • “Evrenin ritmi, doğanın dengesiyle uyumlu!”
  • “Dünyayı sev, yeşili koru!”

Uzun Cevap :

  • “Bir ağaç dik, bir geleceği kurtar!”
  • “Doğa, insanlığın en büyük mirasıdır!”
  • “Yaşanabilir bir dünya için doğaya saygı!”
  • “Evrenin sonsuzluğu, doğanın güzelliğinde gizli!”
  • “Yeşil bir gezegen, temiz bir yarın!”
  • “Doğayla uyumlu yaşa, evrenle barış içinde ol!”

8. ETKİNLİK 


Soru : a. “Parbat Dağı’nın Esrarı” adlı metni tekrar dinleyiniz. Sizce metnin bittiği yerden sonra neler olmuş olabilir? Kurgulayarak defterinize bir metin yazınız. Yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız yeniden düzenleyiniz.


Cevap :

Yaprak kasırgası sona erdikten sonra, bitkilerin sorunlarını anladıkça bilgin kalanlar insanlarla iletişime geçmeye karar verdiler. Doğanın yeniden yeşermesi için bir kampanya başlattılar. Çiftçiler, kimyasal gübreleri bırakarak doğal yöntemlere döndü. Orman yangınlarına karşı önlemler alındı ve doğayla barışık bir yaşam benimsendi.

Parbat Dağı’nın sırrı, insanların doğayı koruma bilincini artırdı. Bitkiler ve insanlar arasındaki bağ güçlendi, dünya yavaş yavaş yeşermeye başladı. Artık herkes, doğanın bir parçası olduklarını kabul ederek birlikte yaşamayı öğrendi.


Soru : Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yukarıdaki örneği sınıfta arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.



 

Our Score

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları” bölümü, Türkçe dersinde önemli bir yer tutan metin inceleme ve dil bilgisi sorularını içerir. Bu etkinlikler, öğrencilere okudukları metinleri daha iyi analiz etmeleri ve Türkçenin dil kurallarını öğrenmeleri konusunda yardımcı olur. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikirlerini anlamak, dil ve anlatım özelliklerini değerlendirmek için hazırlanmıştır.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları”

Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metin ve dil bilgisi sorularına doğru ve etkili şekilde cevap vermelerine destek sağlar. “6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları” ile öğrenciler, hem dil bilgisi kurallarını pekiştirir hem de metni derinlemesine anlama fırsatı bulur.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96


HAZIRLIK


1. Sizden güneşe iltifat etmeniz istenseydi ona ne söylerdiniz?


Kısa  Cevap :

Ey güneş, gökyüzünün en parlak ışığı, varlığınla dünyayı canlandırıyor, karanlığı aydınlığa çeviriyorsun. Her gün doğarken gökleri süslüyor, toprağı ısıtarak bitkilere hayat veriyorsun.

Sıcaklığınla denizleri ısıtır, rüzgarları harekete geçirir, her bir canlıya enerji sunarsın. Seninle birlikte doğa uyanır, insanlar yeni bir güne umutla başlar.

Uzun  Cevap :

Ey güneş, gökyüzünün parlak ışığı, karanlık geceleri sabaha, soğuk günleri sıcaklığa çeviriyorsun. Işığınla doğayı canlandırıyor, her canlıya hayat veriyorsun.

Bitkiler seninle büyüyor, denizler seninle ısınıyor, insanlık senin varlığınla huzur buluyor. Gökyüzündeki muhteşem ihtişamınla her gün doğarken, yeni bir başlangıcın habercisi oluyorsun.


2. Aşağıdaki şiirin başlığını okuyunuz ve görselini inceleyiniz. Ardından şiirde ne anlatılıyor olabileceğini, hangi duygunun verilmek istendiğini tahmin ediniz?


Cevap : Güneşin ilk ışıklarını, doğuşunu anlatıyor olabilir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Bu sözcükleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Sözcük 1: Bilmecelerin Kelimesi

Tahminim: Anlamı kapalı, çözülmesi gereken olaylar veya durumlar.
Cümlem: Hayat bazen çözülmesi zor bilmecelere benzer.
TDK Sözlük Anlamı: Anlamı kapalı, çözülmesi gereken muamma.

Sözcük 2: Atmacalar Kelimesi

Tahminim: Bir tür avcı kuş.
Cümlem: Atmacalar, gökyüzünde süzülerek avlarını takip ederler.
TDK Sözlük Anlamı: Küçük ve çevik bir avcı kuş türü.

Sözcük 3: Hacim Kelimesi

Tahminim: Bir cismin kapladığı alan veya büyüklük.
Cümlem: Odanın hacmi, yeni eşyaları yerleştirmeye yetecek kadar genişti.
TDK Sözlük Anlamı: Bir cismin uzayda kapladığı yer, büyüklük.

Sözcük 4: Kımıldıyor Kelimesi

Tahminim: Hareket etmeye başlamak, küçük bir hareket yapmak.
Cümlem: Uyandığında yavaşça kımıldayıp yatağında doğruldu.
TDK Sözlük Anlamı: Hafifçe, yavaşça hareket etmek.

Sözcük 5: Hücum Kelimesi

Tahminim: Ani ve güçlü bir saldırı.
Cümlem: Takım, ikinci yarıda rakip kaleye hücum etti.
TDK Sözlük Anlamı: Bir yeri ya da kişiyi hızla ve güçle saldırarak ele geçirme girişimi.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Metinde, günün doğmasıyla birlikte meydana gelen hangi değişiklikler anlatılmaktadır?


Cevap : Gün doğarken gece sona ermekte, gölgeler kaybolmakta, bacalar şekil almakta, kuşlar uyanmakta, doğa canlanmakta ve ışık her yeri aydınlatmaktadır.


2. Şairin “Bembeyaz gece çiçeklerine / Sabahla düşüyor bir damla yaş.” dizeleriyle
anlatmak istediği nedir?


Cevap : Bu dizelerde şair, sabahın ilk saatlerinde çiçeklerin üzerine düşen çiy damlalarını betimleyerek doğanın uyanışını anlatmaktadır.


3. Sizce toprak, kımıldadığını nasıl gösteriyor olabilir?


Cevap : Toprak, sabahın ilk ışıklarıyla birlikte filizlenmeler, böceklerin hareketlenmesi ve bitkilerin canlanmasıyla kımıldadığını gösteriyor olabilir.


4. Etrafın rengârenk olduğu şiirin hangi dizesinden anlaşılmaktadır?


Cevap : “Renk renk hacimle doluyor her yer” dizesi, etrafın rengârenk olduğunu anlatmaktadır.


5. “Gün Doğuyor” adlı metni etkileyici buldunuz mu? Açıklayınız. 


Cevap : Evet, etkileyici buldum. Şair, günün doğuşunu çok canlı ve ayrıntılı bir şekilde betimlemiş, doğanın uyanışını güzel bir dille anlatmış.


6. Güneşin doğuş vakti sizi nasıl etkiler, sizde hangi duyguları uyandırır?


Cevap : Güneşin doğuşu bende huzur ve yenilenme duygusu uyandırır. Günün başlangıcında doğanın canlanışını izlemek, bana yeni bir başlangıç hissi verir.


3. ETKİNLİK 


Soru : 83. sayfadaki “Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü” adlı metnin yazı karakteriyle (yazı tipiyle) 92. sayfadaki “Gün Doğuyor” adlı metnin yazı karakterini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. a. Hangi metnin yazı karakterini daha çok beğendiniz? Niçin?


Cevap : “Gün Doğuyor” metninin yazı karakterini daha çok beğendim çünkü şiirsel bir yazı tarzı, metnin duygusunu daha iyi yansıtıyor.


2. b. “Gün Doğuyor” adlı metnin ders kitabında görmeye alışmış olduğunuz yazı karakterinden farklı karakterde yazılmış olması, bu metnin anlaşılmasını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.


Cevap : Farklı yazı karakteri metne estetik bir hava katmış olabilir, ancak alışılmadık bir yazı tipi, metnin okunmasını zorlaştırabilir ve dikkat dağıtıcı olabilir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.


Cevap :

Metnin Konu: Güneşin doğuşuyla birlikte doğada meydana gelen değişiklikler.

Metnin Ana Duygu: Yenilenme ve uyanış.


5. ETKİNLİK 


Soru : “Gün Doğuyor” adlı şiirin devamı olabilecek bir dörtlük tasarlayınız. Dörtlüğü tasarlarken şiirdeki ahenk unsurlarına dikkat ediniz. Dörtlüğünüzü aşağıya yazınız ve sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Gün yükselir dağların üstünden,
Yarılır bulutlar, gökyüzü aydınlanır,
Uyanır tüm canlılar yeryüzünde,
Doğa, ışığın sıcaklığına sarılır.


6. ETKİNLİK 


Soru : “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Kısa Cevap :

Saygıdeğer dinleyiciler,

Bugün sizlere “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar” sözünden bahsetmek istiyorum. Güneşin doğuşu, her sabah hayatın yeniden canlanışını simgeler. Doğa bu ışıkla uyanır; kuşlar öter, çiçekler açar ve insanlar yeni bir güne adım atar. Güneşin ilk ışıkları, sadece doğayı değil, biz insanları da aydınlatır, enerji verir ve bizi yeni başlangıçlara hazırlar. Bu yüzden güneşin doğuşu, yaşamın ve umudun en güzel ifadesidir.

Teşekkür ederim.

Uzun Cevap :

Değerli dinleyiciler,

“Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar” ifadesi, aslında yaşamın her yeni günle yenilendiğini hatırlatır. Güneş her sabah doğduğunda, doğa uyanır ve yaşam hareketlenir. İnsanlar da bu ışıkla birlikte yeni bir güne adım atar. Güneşin doğması, sadece günün değil, ruhumuzun da aydınlanması demektir. Her doğan güneş, bize yeni fırsatlar, umutlar ve güzel başlangıçlar sunar.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK 


Soru : Şiir dinletisi etkinliği gerçekleştireceksiniz. Bunun için sınıfa getirdiğiniz “doğa ve evren” temalı şiirleri öğretmen masasının üstüne koyunuz. Bütün şiirleri inceleyiniz ve getirdikleriniz dışındakilerden bir tanesini seçip ezberlemeye çalışınız. Öğretmeninizin rehberliğinde bir şiir okuması sırası belirleyiniz. Öğretmeniniz fon müziğini başlatınca sıranız geldiğinde şiirinizi okuyunuz.


Cevap :

1. Orhan Veli Kanık – “Gün Doğuyor”

Dili çözülüyor gecelerin,
Gölgeler kaçışıyor derine.
Alıp sihrini bilmecelerin,
Gün doğuyor şehrin üzerine.

Korkarak şekil alıyor bacalar,
Gün doğuyor şehrin üzerine.
Dalıyorlar günün üzerine,
Gözleri uykulu atmacalar.

2. Cahit Külebi – “Hikâye”

Yeşil çimenler üstünde,
Bir rüya gibi,
Açık yeşil gözleriyle,
Bir kadın güler…

Güneş damla damla süzülür,
Zaman, bir ırmak gibi akar…
Doğa ve evren, bu sonsuz oyun,
Sessizce izler her şeyi uzaktan…


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.


Dünya mirası Nemrut ziyaretçilerini ağırlamaya başladı

UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi’nde yer alan, “güneşin doğuşu ve batışının dünyada en güzel izlendiği yer” olarak nitelendirilen Nemrut Dağı’nı her gün yaklaşık 1000 kişi ziyaret ediyor.

Dünyanın dört bir yanında gelen ziyaretçiler, Nemrut’ta bir yandan tarihî görme imkânı bulurken bir yan- dan da güneşin doğuşu ve batışı sırasındaki eşsiz manzaranın keyfini sürüyor.


Soru : b. Siz de güneşin doğuşunu izlemek için sınıfça Adıyaman’a gezi düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Aşağıdaki formu doldurarak bu gezinin planını yapınız.


Cevap :

Okulun Adı: Atatürk Ortaokulu

Gezi Tarihi: 10.02.2025

Kafile Başkanı:  Ümran Öğretmen

Gezinin Amacı: Güneşin doğuşunu izlemek, doğa ile iç içe olmak, Adıyaman’ın doğal güzelliklerini keşfetmek ve çevre bilincini artırmak.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda verilen cümleleri devam ettirerek bir hikâye yazınız. Hikâyenizi zaman, mekân, olay ve varlık kadrosu unsurlarını dikkat ederek yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık bulunuz.

Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu…


Cevap :

Başlık: Yolculuğun Başlangıcı

Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu. Heyecanla koltuğuma oturdum ve pencereden dışarı bakmaya başladım. Güneşin ilk ışıkları, doğayı altın rengiyle kaplamıştı. Yanımda oturan yaşlı bir amca, “Nereye gidiyorsun?” diye sordu. “Şehre,” dedim. O gülümseyerek, “Hayat yolculuklarla güzelleşir,” dedi.

Tren hareket ettiğinde, kırsal alanlar hızla geçti. Çocuklar sokakta oynuyor, kadınlar bahçelerde çalışıyordu. Her şey huzurluydu. Bir süre sonra tren, büyük bir ormanın içine girdi. Ağaçların gölgelerinde kaybolmuş patikaları takip ederek bir gölete ulaştım. Su, güneş ışınlarıyla parlıyor, balıklar su yüzeyinde zıplıyordu.

O an, yolculuğun sadece bir yerden bir yere gitmek olmadığını anladım. Doğa, hayatın güzelliklerini keşfetmemiz için bize sunuyordu. Tren vaktinin geldiğini hissettirdi. Geri dönerken içimde yeni keşifler için bir özlem vardı.


Soru : b. Metnin yazımının tamamlanmasının ardından varsa metindeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. 


Cevap : Gür bir sesle okuyunuz.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü getiriniz.


Cevap : Gelecek derse hazırlık için  TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü unutmayınız.



 

Our Score
error: Content is protected !!