7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM 


Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


 Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


İyilik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Üç Oğul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


İnsanlık Gelip Çalar Kapınızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Yanardağlar Misali Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137


Vatan Toprağı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 140, 141


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türküler Dolusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


Ninemin Gözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Köçürme (Mangala) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Türk Halk Edebiyatı: Neşet Ertaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


Mânici Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 172, 173


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN 


Kuşların Güzel Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Beyaz Gemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195


İnsanları da Küçültebilir misin? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Anadolu’da Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 202, 203


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR 


Azı Karar Çoğu Zarar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Doğa Yürüyüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


Canım Arkadaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Sol Ayağım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231


7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Sanat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241


İki Dirhem Bir Çekirdek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Dişçiden Korkan Picasso Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Klasik Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


Atatürk ve Sanatçı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102, 103 Cevapları, bilim ve doğa arasındaki güçlü bağı ele alan etkinlikler sunar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin doğanın bilimsel keşiflerdeki önemini anlamalarına katkıda bulunur. Bu metin, doğadaki olayların bilimsel açıdan nasıl incelendiğini ve bu bilgilerin günlük yaşantımıza nasıl yansıdığını keşfetmelerine olanak tanır.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu önemli konudaki anlayışlarını pekiştirir ve derinleştirir. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları, doğanın sunduğu ilhamın bilimin gelişimindeki rolünü vurgulayarak öğrencilerin çevrelerine daha duyarlı ve bilinçli bir şekilde yaklaşmalarını sağlar.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103


BİLİMİN İÇİNDE DOĞA VAR

Bilim insanları, mühendisler ve tasarımcılar pek çok konuda doğadan esinleniyor. Rüzgâr türbinlerinden planörlere, trenlerden yüzey kaplamalarına kadar pek çok ürünün tasarımında doğadaki canlılardan yola çıkılıyor. Var olan ürünlerse yine doğadaki canlıların özellikleri keşfedildikçe geliştiriliyor. İşte içinde doğadan esintilerin yer aldığı ürünlerden yalnızca birkaçı…

Dört metreye ulaşabilen kanat açıklığıyla, kanatlarını neredeyse hiç çırpmadan açık denizlerin üzerinde saatlerce uçabilen albatrosların, robotik bir planöre esin kaynağı olduğunu biliyor musunuz? Bunu havanın hareket hızından yararlanarak yapıyorlar ve uçuş süresince süzülerek çok az enerji harcıyorlar. Albatroslar yükseklerde bulunan ve hızlı hareket eden hava katmanlarına girip bir itme gücü kazanarak, yükseldikten sonra da dalışa geçerek yavaş hareket eden hava katmanlarına iniyor. Böylece kanatlarını çırpma gereksinimi duymadan ilerleyebiliyorlar. İşte bu benzersiz özellikleriyle dikkat çeken albatroslar sayesinde ABD’de (Amerika Birleşik Devletleri) hem havada hem de suda ilerleyebilen bir robot planör geliştirildi. Geliştirilen robot planör, bota bağlanmış bir oltanın ucuna takıldı. Bot yeterince hızlandığında robot planör havalanıp havada süzülmeyi başardı. Uzaktan kontrol edilerek tekrar suya daldırılan robot planör, sonrasında da uzaktan kontrolle tekrar havalanabildi.

Bir yüksek hızlı trenin tasarımına yalıçapkınlarının ne gibi bir katkısı olabilir diye düşünebilirsiniz. Japon bilim insanları yüksek hızlı trenleri ilk tasarladıkları zamanlarda bir sorunla karşı karşıya kaldılar. Bu trenler tünellerden çıkarken hava basıncında meydana gelen ani değişiklik nedeniyle çok yüksek bir ses çıkıyordu. Öyle ki bu ses kilometrelerce uzaktan bile rahatlıkla duyulabiliyordu. İşte tam da bu sorunu çözmek için yalıçapkınlarının gaga biçimini örnek aldılar. Yalıçapkınları avlanmak için suya dalış yaparken gagaları sayesinde suyu “yarar”. Bilim insanları da yüksek hızlı trenin ön kısmını, havayı yarmasını sağlayacak biçimde yeniden tasarladılar. Tıpkı yalıçapkınlarının gagasının suyu yardığı gibi… Böylece trenler tünelden çıkarken ortaya çıkan yüksek sesin önüne geçilmiş oldu.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Peki, su altı dünyasının en büyüklerinden biri olan kambur balinaların bir rüzgâr türbini tasarımına esin kaynağı olabileceği hiç aklınıza gelir miydi? Kambur balinalar kocaman vücutlarına rağmen çok hızlı hareket edebiliyor. Bu dev balinalar bu özelliklerini yüzgeçlerinin yapısına borçlu. Çünkü yüzgeçlerinde tüberkül adı verilen tümsekler bulunuyor. Yüzerken bu tümsekler suyun içinde bir hava akımı oluşturuyor. Böylece suyun kaldırma kuvvetine ek bir kaldırma kuvveti oluşuyor. Kambur balinalar da bu sayede az enerji harcayarak suyun içinde hızla ilerleyebiliyor. ABD’li bilim insanlarıysa kambur balinaların yüzgeçlerinin bu özelliğinden yararlanarak rüzgâr türbini pervanesi tasarladı. Bu sayede rüzgârın şiddetinin az olduğu havalarda bile yüksek verimle enerji elde edebilen rüzgâr türbinleri hayata geçmiş oldu.

Bilim insanlarına esin kaynağı olan canlılar yalnızca yalıçapkını, albatros ve kambur balina değil elbette. Bilim ve teknolojinin doğadan esinlendiği sayısız örnek var. Örneğin daha bu yıl küçücük bir böceğin bir özelliğinden yola çıkılarak yeni bir ürün geliştirildi. Tayland ve Endonezya’da görülen ve kınkanatlılar takımından olan bu böcek çok sıcak ortamlarda bile yaşayabiliyor. Böceğin bu özelliği kanatlarının üzerindeki piramit benzeri yapılardan kaynaklanıyor. Bu yapılar güneş ışığını yansıtıyor ve böceğin vücut ısısını çevresine yaymasını sağlıyor. Böylece böceğin vücut ısısı düşüyor. İşte Çin ve ABD’den bilim insanları da bir tür polimer kullanarak bu böceğin kanat yapısına benzeyen esnek bir yüzey kaplama malzemesi üretti. Yapılan deneylerde bu malzemeyle kaplanan ürünlerin güneş ışığı altındaki sıcaklıklarının yaklaşık 9 santigrat derece düştüğü gözlendi.

Tuğçe INROGA-Nihan YAPICI



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101 Cevapları, öğrencilerin yapay zekâ kavramını anlamaları ve bu teknolojinin hayatımızdaki yerini keşfetmeleri için önemli etkinlikleri içerir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, dinleme becerilerini geliştiren sorular ve görevlerle yapay zekânın faydalarını ve risklerini tartışmalarını sağlar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu metindeki ana düşünceleri pekiştirerek öğrencilerin konuya daha bilinçli bir yaklaşım göstermelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları, öğrencilerin bu yeni teknolojiyi keşfetmelerini ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlar.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Bilgisayarın tarihçesi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Bilgisayarın temelleri 1800’lerde Charles Babbage tarafından atılmıştır. İlk modern bilgisayarlar 1940’larda geliştirilmiş ve zamanla daha küçük, hızlı ve güçlü hale gelmiştir.

Uzun  Cevap :

Bilgisayarın tarihçesi 19. yüzyılda Charles Babbage’ın mekanik hesap makinesi tasarımıyla başlar. 1940’larda elektronik bilgisayarların ortaya çıkmasıyla modern bilgisayarlar gelişmeye başladı.

ENIAC gibi makineler ilk büyük bilgisayarlardandı. 1970’lerden itibaren mikroişlemcilerin gelişimiyle bilgisayarlar daha küçük ve yaygın hale geldi. Günümüzde bilgisayarlar her alanda kullanılmaktadır.


Soru : Günlük yaşamınızda bilgisayarı hangi amaçlarla ve ne kadar süre kullanıyorsunuz? Açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Günlük yaşamımda bilgisayarı ders çalışmak, internette araştırma yapmak ve eğlence için kullanıyorum. Günde ortalama 3-4 saat bilgisayar başında vakit geçiriyorum.

Uzun  Cevap :

Bilgisayarı günlük yaşamımda birçok amaçla kullanıyorum. En çok ders çalışmak, internette araştırma yapmak ve projeler hazırlamak için kullanıyorum.

Ayrıca sosyal medya, film izleme ve oyun oynama gibi eğlence amaçlarıyla da kullanıyorum. Günde yaklaşık 3-4 saat bilgisayarla vakit geçiriyorum ve bu süre ders yoğunluğuna veya araştırma ihtiyaçlarıma göre değişiklik gösteriyor.


1. Etkinlik


Soru : Not aldığınız kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap

  • Kelime: Zeka
    Tahmin: Düşünme, anlama ve öğrenme yeteneği
    Sözlük Anlamı: Akıl, kavrama ve öğrenme yeteneği
  • Kelime: Yapay zeka
    Tahmin: İnsan gibi öğrenen ve karar veren bir bilgisayar sistemi
    Sözlük Anlamı: Bilgisayarların insan zekasını taklit edebilmesi ve öğrenme, akıl yürütme yeteneği kazandırılmaya çalışılan sistem
  • Kelime: Algoritma
    Tahmin: Bir işlemi adım adım çözen yol haritası
    Sözlük Anlamı: Bir sorunu çözmek veya belirli bir sonuca ulaşmak için izlenen yöntemler dizisi
  • Kelime: Teknoloji
    Tahmin: Bilimsel bilgilerin pratikte kullanımı
    Sözlük Anlamı: İnsanın çevresine hakim olma çabasında geliştirdiği araçlar, yöntemler ve bilgilerin tümü
  • Kelime: Hız
    Tahmin: Bir işin ne kadar hızlı yapıldığı
    Sözlük Anlamı: Bir olayın, hareketin birim zamandaki değişim miktarı
  • Kelime: İşlem kapasitesi
    Tahmin: Bilgisayarın aynı anda yapabildiği işlem sayısı
    Sözlük Anlamı: Bilgisayarların birim zamanda yapabileceği işlem miktarı

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Metinde bilgisayarların son elli yıldaki gelişimi nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Metinde, bilgisayarların son 50 yılda işlem kapasitelerinin çok hızlı geliştiği ve başlangıçta basit matematiksel işlemler yapabilen makinelerken, günümüzde saniyede milyonlarca işlem gerçekleştiren cihazlar haline geldikleri anlatılmıştır.


2. Bilgisayarları niçin “zeki” olarak nitelendiremiyoruz? Açıklayınız.


Cevap :

Bilgisayarlar zeki olarak nitelendirilemiyor çünkü onlar sadece hızlı işlem yapabilirler, ancak insanlar gibi deneyimlerden ders çıkarma ve kendini geliştirme yeteneğine sahip değillerdir.


3. Yapay zekânın gelişimi için yapılan uygulamalar nelerdir? Örnekler veriniz.


Kısa  Cevap :

Bilgisayarlara birçok deneme yaptırarak öğrenmelerini sağlama, örneğin fotoğraflardaki nesneleri tanımayı öğretme uygulamaları yapılmaktadır.

Uzun  Cevap :

Yapay zeka, bilgisayarların öğrenme yeteneği kazandırılarak geliştiriliyor. Örneğin, bir bilgisayara binlerce fotoğraf gösterilip, arabalara dair tahminlerde bulunması isteniyor.

Hatalarından ders çıkararak daha doğru sonuçlara ulaşması sağlanıyor. Bu şekilde yapay zeka, öğrenme yeteneği kazanıyor.


4. “Öğrenmeyi öğrenmek” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Bir kişinin veya sistemin nasıl öğrenileceğini öğrenmesi, gelişim için önemlidir.

Uzun  Cevap :

“Öğrenmeyi öğrenmek”, bir bireyin ya da sistemin sadece bilgi edinmesi değil, aynı zamanda bu bilgiyi nasıl edineceğini, öğrenme sürecini nasıl iyileştireceğini anlamasıdır.

Bu, bireyin veya yapay zekanın, hatalarından ders çıkararak kendini sürekli olarak geliştirebilme kapasitesine sahip olması demektir.


5. İnsanlar yapay zekânın geleceğiyle ilgili hangi düşüncelere sahiptir? Bu düşünceleri nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Kısa  Cevap :

İnsanlar, yapay zekanın hayatı kolaylaştırabileceğini ya da insanlığın sonunu getirebileceğini düşünüyor.

Uzun  Cevap :

Bazı insanlar yapay zekanın hayatı büyük ölçüde kolaylaştıracağını ve teknolojik gelişmelerin faydalı olacağını savunurken, diğerleri yapay zekanın insanlık için tehdit oluşturabileceğini düşünüyor.

Bu görüşler, teknolojinin hem faydalarını hem de olası risklerini göz önünde bulundurmak gerektiğini gösteriyor.

Ben, yapay zekanın doğru bir şekilde kullanıldığında insanlığa büyük katkılar sağlayacağına inanıyorum, ancak etik sınırların da korunması gerektiği kanaatindeyim.


Soru : Dinlediğiniz metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap :

Metinde karşılaştırma ve örnekleme kullanılmıştır. Bilgisayarların 50 yıl önceki durumu ile günümüzdeki durumları karşılaştırılarak gelişim süreçleri anlatılmıştır. Ayrıca, bilgisayara fotoğraf gösterip nesneleri tanımasını sağlamak gibi örnekler verilmiştir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Teknolojinin yararları ve zararları ile ilgili bir münazara gerçekleştiriniz. Bunun için öncelikle öğretmeninizle belirleyeceğiniz grubunuz için bir konu seçiniz.


Kısa  Cevap :

Teknolojinin yararları, yaşamımızı kolaylaştırması, bilgiye hızlı erişim sağlaması ve sağlık gibi alanlarda gelişmeler sunmasıdır. Ancak zararları arasında bağımlılık, sosyal izolasyon ve çevreye verdiği zararlar da bulunmaktadır.

Uzun  Cevap :

Teknolojinin yararları arasında iletişimde hız kazandırması, eğitime ve bilgiye erişimi kolaylaştırması, tıp alanında hayat kurtaran yenilikler sağlaması ve iş dünyasında verimliliği artırması gibi birçok olumlu etkisi vardır. Bununla birlikte, teknolojinin zararları da göz ardı edilmemelidir.

Teknolojiye aşırı bağımlılık, sosyal ilişkilerde kopukluklara yol açabilir. Özellikle çocuklar ve gençler için dijital oyun bağımlılığı ve uzun süre ekran karşısında kalmak sağlık sorunlarına neden olabilir. Ayrıca, teknolojik atıklar ve enerji tüketimi de çevreyi olumsuz etkileyen faktörlerdir. Teknoloji, doğru kullanıldığında büyük faydalar sunabilir; ancak, aşırı ve kontrolsüz kullanımı ciddi zararlara yol açabilir.


4. Etkinlik


Soru : Kip ekleri ile ilgili elektronik içeriği yapınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Otuz yıl sonraki dünyada en iyi arkadaşınızın bir robot olduğunu hayal ediniz. Konuşturma sanatını kullanacağınız öyküleyici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Kısa  Cevap :

Başlık: Gelecekteki En İyi Arkadaşım

Oturduğum masada yanıma yaklaşan robot arkadaşım bana her zamanki gibi günün nasıl geçtiğini sordu. Onunla her konuşmamızda farklı şeyler öğreniyor, zamanın nasıl geçtiğini anlamıyordum. Robotlar duyguları tam olarak anlamasa da bana her zaman yardımcı oluyordu. İyi bir arkadaş olmayı öğrenmişti.

Uzun  Cevap :

Başlık: Gelecekteki En İyi Arkadaşım RoboMax

Sabah uyandığımda RoboMax, her zamanki gibi “Günaydın!” dedi. Onunla kahve yapmayı teklif ettim ama robot olduğundan buna gerek olmadığını söyledi. Yine de benimle zaman geçirmesi keyifliydi.

Yürüyüşe çıktığımızda ona “İnsanların hissettiklerini anlayabiliyor musun?” diye sordum. “Ben hissetmem, ama analiz edebilirim,” dedi. Onunla her konuşmamda, duyguları olmasa da iyi bir arkadaş olduğunu daha çok fark ediyordum.


6. Etkinlik


Soru : Dijital çağda bireylerin yaratıcılığını artırmak için algoritmaya dayalı kodlama eğitimi verilmektedir. Aşağıda bir arabanın takip etmesi gereken yolla ilgili bir kodlama örneği verilmiştir.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Aşağıdaki arabanın komutlarını belirleyerek kodlamaya bir adım atmaya ne dersiniz? Arabanın hedefe ulaşmak için takip etmesi gereken yolu işaretleyiniz


Cevap : D Şıkkı


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin haber (bildirme) kipiyle mi, dilek kipiyle mi çekimlendiğini belirleyerek tablodaki ilgili yere örnekteki gibi çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

  1. Bu yıl düzenlenecek teknoloji festivaline biz de katılacağız. = Haber kipi
  2. Programlı çalışsanız daha verimli sonuçlara ulaşırsınız. = Dilek kipi
  3. Merkezimizdeki bilimsel çalışmalar titizlikle yürütülür. = Haber kipi
  4. Bilgisayar başında geçireceğiniz zamanı iyi programlamalısınız. = Dilek kipi
  5. Çalışmalarımızın buraya kadar olan bölümünü gözden geçirelim. = Dilek kipi
  6. Türk bilim insanları dünya tarihinde önemli bir yer edindi. = Haber kipi
  7. Bilim, olaylar ve olgular arasındaki neden-sonuç ilişkilerini açıklar. = Haber kipi
  8. Çağımızın iletişim teknolojileri çok hızlı gelişiyor. = Haber kipi
  9. Bilim insanları, doğanın korunması gerektiğini unutmamalılar. = Dilek kipi
  10. Bilgisayarlar pek çok alanda işlerimizi kolaylaştırdı. = Haber kipi
  11. Okuldaki birkaç projede çalışmak için ben de seçilmişim. = Haber kipi
  12. Arkadaşlarımız bizi yurt dışında başarıyla temsil etmeli. = Dilek kipi

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevgi, dostluk ve kardeşlik konulu şiirler araştırınız.


Kısa  Cevap :

Sevgi ve Dostluk (1 Kıta)

Sevgi bir çiçek gibi açar,
Dostluk güneş gibi saçar,
Kardeşlik bir bağdır güçlü,
Her zorlukta yanımda durur sevgili dostum.

Sevgi ve Kardeşlik (2 Kıta)

Sevgi bir ateş, içimizi ısıtan,
Dostluk bir şarkı, gönlümüzde yankılanan.
Kardeşlik bir köprü, engelleri aşan,
Hayatın zorluklarında birbirimize güç veren.

Birlikte güleriz, birlikte ağlarız,
Her anı paylaşır, dertleri unuturuz.
Sevgi ve dostluk, en güzel hediye,
Kardeşlik bağlarıyla, büyütürüz hayatı sevgiyle.

Uzun  Cevap :

(2 Kıtalı): Sevgi ve Kardeşlik

Sevgi bir deniz, derin ve engin,
Dostluk bir liman, huzurun kaynağı.
Kardeşlik bir yoldaş, her an benimle,
Gönül köprüleri, kalpleri bağlayarak.

Bir gülüşte başlar dostluk, sıcak ve samimi,
Sevgiyle sarar kalpleri, unutturur dertleri.
Kardeşlikte buluruz her zorluğa direnç,
Bir arada güçlüyüz, sevgimiz sonsuz bir çeşme.


(3 Kıtalı): Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik

Sevgiyle başlar her güzel dostluk,
Kalplerde açan bir çiçek gibi,
Kardeşlik bir bağ, kuvvetli ve derin,
Her an yanımda, her durumda benimle.

Bir gülüşte anlaşılır dertler,
Sevgiyle sarılır tüm yaralar,
Dostluk her zorluğu aşar birlikte,
Hayatın güzel anlarını paylaşırız.

Kardeşlikte buluruz gerçek mutluluğu,
Sevgi dolu kalpler, neşemizin kaynağı.
Dostluk, kardeşlik ve sevgiyle dolsun dünya,
Birlikte yürüyelim, sevgiyle dolu yarına.



 

Our Score
error: Content is protected !!