7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM 


Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


 Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


İyilik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Üç Oğul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


İnsanlık Gelip Çalar Kapınızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Yanardağlar Misali Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137


Vatan Toprağı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 140, 141


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türküler Dolusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


Ninemin Gözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Köçürme (Mangala) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Türk Halk Edebiyatı: Neşet Ertaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


Mânici Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 172, 173


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN 


Kuşların Güzel Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Beyaz Gemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195


İnsanları da Küçültebilir misin? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Anadolu’da Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 202, 203


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR 


Azı Karar Çoğu Zarar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Doğa Yürüyüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


Canım Arkadaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Sol Ayağım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231


7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Sanat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241


İki Dirhem Bir Çekirdek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Dişçiden Korkan Picasso Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Klasik Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


Atatürk ve Sanatçı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Cevapları” ile öğrenciler, Türkçe dersinde işlenen konuları pekiştirirken, farklı metin türleri üzerinde düşünme fırsatı bulurlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, dil becerilerini geliştirmeye yönelik sorular ve analizler içerir. Özellikle “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları”, Peyami Safa’nın edebi dünyasına adım atarak öğrencilerin öykü türü hakkında daha derinlemesine bilgi edinmelerine olanak tanır.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları”, öğrencilerin MEB yayınlarındaki sorulara ulaşarak öğrenimlerini desteklemelerine yardımcı olurken, “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı” ise hem Türkçe hem de dini içeriklerle öğrencilerin çok yönlü bir bakış açısı kazanmalarını sağlar. Ayrıca, “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları” etkinlikleri sayesinde, öğrenciler dil bilgisi ve anlam becerilerini geliştirme fırsatını bulur.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Araştırdığınız yazarın yaşam öyküsünü arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Benim araştırdığım yazar Ahmet Hamdi Tanpınar. 1901 yılında İstanbul’da doğmuştur. Edebiyat alanında özellikle roman, şiir ve deneme türlerinde eserler vermiştir. Huzur ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü gibi eserleri Türk edebiyatının önemli yapıtları arasında yer alır. Tanpınar, 1962 yılında vefat etmiştir. Eserlerinde zaman, mekan ve insan ilişkilerini derinlemesine ele almıştır.

Uzun  Cevap :

Benim araştırdığım yazar Ahmet Hamdi Tanpınar, 1901 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Eğitimine İstanbul Üniversitesi’nde başladığı felsefe bölümüyle devam etti. Edebiyatla erken yaşta tanıştı ve ilk eserlerini bu dönemde kaleme aldı. Roman, şiir, deneme ve makale türlerinde birçok eser yazdı. En bilinen eserleri arasında Huzur, Saatleri Ayarlama Enstitüsü ve Aydaki Kadın bulunmaktadır.

Tanpınar, eserlerinde özellikle zaman, mekan ve insan ilişkilerini derinlemesine ele alarak modernleşme sürecinin sancılarını yansıttı. Edebiyat anlayışı, özellikle psikolojik derinlik ve sosyal tahlil açısından Türk edebiyatında önemli bir yer edindi. 1962 yılında vefat eden Tanpınar, Türk edebiyatında önemli bir iz bıraktı ve hala günümüzde de eserleri okunmaya devam etmektedir.


2. Yaşamınızda kimleri kendinize örnek alıyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.

.


Kısa  Cevap :

Hayatımda kendime örnek aldığım kişiler arasında Mustafa Kemal Atatürk ve annelerim var. Atatürk, azmi ve liderlik özellikleriyle her zaman ilham kaynağım oldu. Annem ise sabrı ve fedakarlığı ile bana hayatı öğretmeye devam ediyor.

Uzun  Cevap :

Yaşamımda kendime örnek aldığım birçok kişi var, ancak en çok Mustafa Kemal Atatürk ve annem öne çıkıyor. Atatürk, Türk milletinin bağımsızlığı için verdiği mücadele, ileri görüşlülüğü ve eğitim konusundaki reformları ile bana ilham veriyor. Onun liderlik özellikleri ve azmi, karşılaştığım zorluklarla başa çıkmamda bana cesaret veriyor. Ayrıca, Atatürk’ün bilim ve akıl yolunu benimseyen bir yaşam tarzını teşvik etmesi, beni daima daha iyi bir birey olmaya teşvik ediyor.

Diğer bir örnek ise annemdir. Annesi, ailemizdeki en güçlü figürlerden biridir. Onun sabrı, fedakarlığı ve özverisi, bana hayatta başarılı olmanın ne demek olduğunu gösterdi. Her zaman sevdiklerine yardım etmeyi ve onları desteklemeyi öğretmiştir. Hayatım boyunca bu değerleri göz önünde bulundurarak yaşamaya çalışıyorum. Bu iki figür, yaşamımda her zaman ilham kaynağı oldu ve onların değerleri benim kişisel gelişimime büyük katkı sağladı.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimelerin altına, verilen anlamlardan uygun olanların numaralarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

tesir 5. Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki gücü, etki.

teşvik 12. İsteklendirme, özendirme.

imtihan 11. Öğrencilerin veya bir işe girmek isteyenlerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama, sınav.

üslup 3. Anlatma, oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz.

telkin 7. Bir duyguyu, bir düşünceyi aşılama.

zaruret 13. Zorunluluk, gereklilik.

nükte 14. İnce anlamlı, düşündürücü ve şakalı söz, espri.

muvaffak olmak 8. Bir işi istenilen bir biçimde bitirmek, başarmak.

tercüme 1. Bir dilden başka bir dile aktarma, çevirme; çeviri.

müstakil 6. Kullanış yönünden başka bir yapı ile bağlantısı olmayan, bağımsız.

neşretmek 4. Yayımlamak, kitap, gazete, dergi vb. şeyleri basmak ve dağıtmak.

tecessüs 2. Merakını gidermeye çalışma, görme, anlama merakı.

mecmua 9. Siyaset, edebiyat, teknik, ekonomi vb. konuları inceleyen ve belirli aralıklarla çıkan süreli yayın, dergi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinle ilgili 5N1K sorularını kullanarak örnekteki gibi sorular
hazırlayınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.


Cevap :

Kim?

  • Peyami Safa kimdir?
  • Peyami Safa’nın babası kimdir?

Niçin?

  • Peyami Safa, erken yaşta çalışmaya neden başladı?
  • Peyami Safa, yazdığı eserlerden pişmanlık duyduğunu neden belirtmiştir?

Nasıl?

  • Peyami Safa, Fransızcayı nasıl öğrenmiştir?
  • Peyami Safa’nın yazdığı eserlerin etkisi nasıl olmuştur?

Ne Zaman?

  • Peyami Safa ne zaman doğmuştur?
  • Peyami Safa, ilk romanını ne zaman yazmıştır?

Ne?

  • Peyami Safa’nın ilk romanının adı nedir?
  • Peyami Safa’nın en bilinen eserlerinden bazıları nelerdir?

Nerede?

  • Peyami Safa nerede doğmuştur?
  • Peyami Safa’nın yazdığı eserlerin etkisi nerelerde hissedilmektedir?

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen özelliklerden hangileri okuduğunuz metinde görülmektedir? Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

Soru : Tabloda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.


Cevap : Biyografi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bazı atasözleri verilmiştir. Bu atasözlerini okuyunuz.


Cevap :

Sen işten korkma, iş senden korksun.

Akıl kişiye sermayedir.

Zahmetsiz rahmet olmaz.


Soru : Arkadaşlarınızla başarı ve çalışma konulu atasözleri araştırarak aşağıya yazınız. Bulduğunuz atasözlerinden beğendiklerinizi velinizin onayını alarak uygun bir sosyal medya ortamında paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Başarı ve çalışma konulu birkaç atasözü şunlardır:

  1. “Çalışan kazanır.”
  2. “Acele işin şeytanı.”
  3. “İşleyen demir ışıldar.”

Uzun  Cevap :

Madde Madde Başarı ve çalışma ile ilgili araştırdığım bazı atasözleri şunlardır:

  1. “Çalışan kazanır.” – Bu atasözü, başarıya giden yolun düzenli ve disiplinli çalışmaktan geçtiğini vurgular.
  2. “Acele işin şeytanı.” – Hızlı yapılan işlerin kalitesiz olabileceğini anlatan bu söz, dikkatli ve planlı çalışmanın önemini belirtir.
  3. “İşleyen demir ışıldar.” – Sürekli çalışan ve kendini geliştiren kişilerin her zaman daha başarılı olacağını ifade eder.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Zaman şeridinde verilen tarihler Peyami Safa’nın hayatındaki önemli tarihlerden bazılarıdır. Bu tarihlerde gerçekleşen olayları, okuduğunuz metinden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • 1899: Peyami Safa dünyaya geldi.
  • 1911: On iki yaşında Posta-Telgraf Nezareti’nin açtığı imtihanı kazanarak memuriyet hayatına başladı.
  • 1912: Daha on üç yaşındayken ilk roman denemesini gerçekleştirdi.
  • 1914: Kendi kendine Fransızca öğrenerek Fransızcadan çeviriler yapmaya başladı.
  • 1918: “Yirminci Asır” adlı bir gazete çıkardı.
  • 1921: İlk romanını yazıp yayımladı.
  • 1961: Türk edebiyatının usta kalemi Peyami Safa, 15 Haziran’da hayata veda etti.

6. ETKİNLİK


Soru : “Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan hangisinde onun yanında olmak
isterdiniz? Peyami Safa’ya o anda neler söylerdiniz?” sorularından hareketle
kısa bir konuşma yapınız.


Kısa  Cevap :

Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan biri, ilk romanını yazdığı dönemdir. O an yanında olmayı çok isterdim. Kendisine, “Eserlerinizi yazarken hissettiğiniz azim ve kararlılık, gelecekteki başarılarınızı müjdeleyecek. Yeteneklerinize güvenin ve yazmaya devam edin!” derdim.

Uzun  Cevap :

Peyami Safa’nın hayatında, onun ilk romanını yazmaya başladığı dönemde yanında olmayı çok isterdim. Bu dönem, onun edebi kariyerinin temelini atan bir süreçti ve heyecan verici bir yolculuğun başlangıcıydı.

Kendisine şu sözleri söylemek isterdim: “Sevgili Peyami, yazmak sadece bir yetenek değil, aynı zamanda bir tutku ve azim meselesidir. Hayatınızın zorluklarına rağmen, içindeki yaratıcılığı dışa vurmak için cesur olmalısın. Eserlerin, birçok insana ilham verecek ve Türk edebiyatının önemli bir parçası olacak. İnan bana, gelecekteki başarıların bunun bir yansıması olacaktır.”

Peyami Safa’ya, yaşamının zorlukları karşısında bile sürekli kendini geliştirmeye ve öğrenmeye açık olduğunu hatırlatırdım. Onun azmi ve kararlılığı, yalnızca kendi hayatını değil, aynı zamanda pek çok insanın hayatını da etkileyecekti. Bu nedenle, yazma aşkının peşinden gitmesi gerektiğini vurgulardım.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : A) Bir öğrenci, hafta içinde evde çalışacağı dersleri planlamak için bir tablo oluşturmuştur. Bu tabloyla ilgili bilinenler şunlardır:


Cevap :

Türkçe, matematik, fen bilimleri, İngilizce, sosyal bilgiler, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde çalışma yapılacaktır.
Her gün iki farklı dersin çalışması yapılacaktır.
Matematik dersi için üç gün, Türkçe ve fen bilimleri dersleri için ikişer gün, diğer dersler için birer gün çalışma planı yapılmıştır.
Fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersleri birinci ders; Türkçe, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri ise ikinci ders olarak planlanmıştır.
Türkçe dersinin biri, perşembe günü için planlanmıştır.
İngilizce dersi pazartesi günü için planlanmıştır.
Pazartesi ve çarşamba günleri fen bilimleri, salı ve perşembe günleri ise matematik dersi planlanmıştır.
Sosyal bilgiler ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersi aynı gün için planlanmıştır.


Soru : Bu bilgilere göre öğrenciye ait aşağıdaki çalışma planı tablosunu doldurunuz.


Cevap :

  • Pazartesi: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders İngilizce.
  • Salı: 1. ders Matematik, 2. ders Türkçe.
  • Çarşamba: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders Matematik.
  • Perşembe: 1. ders Türkçe, 2. ders Din Kültürü.
  • Cuma: 1. ders Sosyal Bilgiler, 2. ders Matematik.

Soru : B) Siz de hafta sonu çalışacağınız dersleri planlayacağınız bir tablo oluşturarak bu tabloyu aşağıya çiziniz. Hazırladığınız tabloyu arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bu kısmı kendi ders programınıza göre hazırlamanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya “çalışkan olmak” konulu, açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız
bir metin yazınız.

Yazınızı yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini uygun yerlerde kullanınız. Bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.


Kısa  Cevap :

Çalışkan olmak, hayatta başarılı olmanın temel taşlarından biridir. Oysaki, yalnızca çalışmak yeterli değildir; verimli bir çalışma biçimi de gereklidir. Özellikle hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak için sürekli çaba göstermek önemlidir.

Uzun  Cevap :

Çalışkan olmak, bireyin yaşamında elde edeceği başarıların anahtarıdır. İlk olarak, çalışkanlık, düzenli bir şekilde hedefler belirlemeyi ve bu hedeflere ulaşmak için sürekli çaba sarf etmeyi içerir. Oysaki, sadece çalışkan olmak yetmez; aynı zamanda verimli bir çalışma şekli de geliştirilmelidir.

Özellikle planlı bir çalışma programı oluşturarak, zaman yönetimi konusunda da dikkatli olunması gerekir. Zamanı iyi değerlendirmek, hedeflere ulaşmayı kolaylaştırır. Son olarak, çalışkanlığın getirdiği azim ve irade, bireyin karşılaştığı zorlukları aşmasına yardımcı olur. Çalışkan olmak, sadece iş hayatında değil, eğitim hayatında da önemli bir rol oynar. Başarı, çoğu zaman çalışkanlığın bir sonucudur ve bu nedenle her bireyin hayatında çalışkanlığa yer vermesi gerekmektedir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Bir öğretmeninizle yaşadığınız ve sizi olumlu yönde etkilediğini düşündüğünüz
bir anınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.


Kısa  Cevap :

Bir öğretmenimle yaşadığım en güzel anılardan biri, yıl sonu projemiz için bize ilham vermesiydi. Proje sunumlarımız öncesinde her öğrencinin kendine güvenmesini sağlamak için pozitif geri dönüşlerde bulundu. Bu destek, beni cesaretlendirdi ve daha iyi bir sunum yapmamı sağladı.

Uzun  Cevap :

Bir öğretmenimle yaşadığım anılardan biri, beni derin bir şekilde etkiledi. Bir yıl, edebiyat dersinde bir proje ödevi vermişti. Her öğrencinin kendi ilgi alanına göre bir konu seçmesini ve sunum yapmasını istiyordu. Benim için bu, hem heyecan verici hem de korkutucuydu çünkü sınıf arkadaşlarımın önünde konuşmak beni her zaman gerginleştiriyordu.

Projemi hazırlamak için çok çalıştım ve sonunda sunum gününe geldik. Sıra bana geldiğinde, öğretmenim, “Kendine güven ve bu bilgileri paylaş, buradaki herkes seni destekliyor,” dedi. Bu sözleri duyduğumda kendimi çok daha rahat hissettim. Sunumum boyunca öğretmenimin yüzündeki destekleyici gülümseme, bana güç verdi. Sunumdan sonra öğretmenim, projemi çok beğendiğini ve bu konuda benim yeteneklerimi geliştirmem gerektiğini söyledi.

Bu an, bana sadece akademik başarı değil, aynı zamanda kendime güvenme konusunda da büyük bir motivasyon sağladı. Öğretmenimin destekleyici tavrı, hayatım boyunca beni olumlu yönde etkilemeye devam etti. O günden sonra, sadece derslerde değil, sosyal hayatımda da daha cesur olmaya başladım. Bu deneyim, öğretmenlerin öğrencilerin yaşamında ne kadar önemli bir rol oynayabileceğini bir kez daha gösterdi.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları” öğrencilerin Türkçe dersine olan ilgisini artırırken, “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları” ile de metin okuma ve anlama becerilerini pekiştirir. “Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları” kullanılarak yapılan etkinlikler, öğrencilerin farklı bakış açıları kazanmalarına yardımcı olur. Özellikle “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı” gibi kaynaklar, öğrencilerin dini ve kültürel konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları” ise, dil bilgisi kurallarını öğrenmek ve yazma becerilerini geliştirmek için önemli bir kaynak sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin düşünme yeteneklerini güçlendirirken, aynı zamanda etkili iletişim becerilerini de artırır. Bu nedenle, Türkçe dersi, 7. sınıf öğrencileri için hem akademik hem de kişisel gelişim açısından büyük bir öneme sahiptir.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

“Sınırlarını zorlamak” deyimi bana, insanın kendi potansiyelini keşfetme arzusunu ve rahat alanından çıkıp yeni başarılara ulaşma çabasını çağrıştırıyor. Bu, insanın kendini geliştirmek için gösterdiği cesaret ve kararlılığı ifade eder.

Uzun  Cevap :

“Sınırlarını zorlamak” deyimi, bana insanın kendini tanıma ve sınırlarını keşfetme sürecini hatırlatıyor. Her bireyin belirli yetenekleri ve kapasitesi vardır; ancak bu kapasitenin farkına varabilmek için kişinin kendi rahat alanından çıkması, alıştığı düzenden vazgeçmesi gerekir.

Sınırlarını zorlayan insanlar, yeni zorluklarla karşılaştıklarında pes etmek yerine daha çok çaba sarf ederler. Bu süreç genellikle zorlu olabilir, fakat sonunda elde edilen başarı, kişiye büyük bir özgüven ve tatmin duygusu kazandırır. Bu deyim, aynı zamanda cesaret ve kararlılığı da temsil eder. Kendine inanarak sınırlarını zorlayan insanlar, hem kendi yeteneklerini geliştirirler hem de başarıya ulaşma ihtimallerini artırırlar.


2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız. 


Kısa  Cevap :

Azim, başarıya ulaşmanın temel unsurudur. Başarılı olmak için sadece yetenek değil, sürekli çaba göstermek, pes etmemek ve kararlılıkla çalışmak gerekir. Azimli insanlar, başarısızlıklardan ders çıkararak hedeflerine ulaşırlar.

Uzun  Cevap :

Azim ve başarı arasında doğrudan bir ilişki vardır. Birçok kişi başarının sadece yetenekle elde edileceğini düşünse de asıl önemli olan sürekli çalışmak, karşılaşılan zorluklara rağmen pes etmemektir.

Azim, insanın karşılaştığı engellere karşı direnme gücü verir. Başarı yolunda pek çok iniş çıkış olabilir, ancak azimle hareket eden kişiler bu zorlukları aşarak yollarına devam ederler. Çoğu zaman başarısızlıklar, başarıya giden yolda önemli dersler barındırır ve bu dersler, azimli bireylerin daha güçlü bir şekilde ilerlemesini sağlar.

Dolayısıyla, başarıya ulaşmak isteyen birinin önce azmi, yani kararlılığı ve sürekli çabasını geliştirmesi gerekir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.


Cevap :

  1. Dengesi bozularak düşecek gibi olmak. (Sendelemek)
  2. Karada 1609, denizde 1852 metre olarak kabul edilen bir uzaklık ölçü birimi. (Mil)
  3. Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası, savaşım. (Mücadele)
  4. Bir tür küçük deniz taşıtı. (Tekne)
  5. Karanın deniz, göl, ırmak boyunca uzanan bölümü, kıyı. (Sahil)
  6. Varılması istenen bir amaca doğru geçilmesi gerekli dönemlerden her biri, evre, basamak, adım, merhale. (Aşama)
  7. Yuvarlak biçimde sarılmış iplik, yün vb. şey. (Yumağı)
  8. Bir eğrinin sınırlı bir kısmı, eğmeç. (Kavis)
  9. 30,5 santimetrelik İngiliz uzunluk ölçüsü birimi. (Fit)
  10. Rüzgârla dönen, çember biçiminde çocuk oyuncağı. (Fırıldak)
  11. İrade ve yargıları aşan güçlü bir coşku, ihtiras. (Tutku)

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru :  A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız. 


1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.


Cevap : Sahildeki martılar, hayatlarını yiyecek bulma mücadelesi içinde geçirirler. Onlar için uçmak sadece karınlarını doyurmanın bir yoludur ve başka bir amacı yoktur. Hayatları rutin bir şekilde yiyecek aramak ve hayatta kalmak üzerine kuruludur.


2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.


Cevap : Diğer martılar uçmayı sadece yiyecek bulmak için kullanırken, Martı Jonathan Livingston uçmayı bir tutku olarak görür. Diğer martılar, sadece hayatta kalma odaklı yaşarken, Jonathan öğrenmeye ve kendini geliştirmeye çalışır. Benzerlikleri ise hepsinin uçmayı bilmesi ve martı olmalarıdır. Farklılıkları ise Jonathan’ın uçuş teknikleri üzerinde çalışması ve sıradan olmaktan kaçınmasıdır.


3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.


Cevap : Martı Jonathan Livingston kendine hızlı uçmayı hedef olarak belirlemiştir. Bu hedefe ulaşmak için sürekli çalışmış, uçuş tekniklerini geliştirmeye çalışmış, defalarca denemiş ve başarısız olsa da pes etmemiştir. Sürekli daha hızlı ve kontrollü uçmayı denemiş, sonunda bir hız rekoru kırmıştır.


4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.


Cevap : Jonathan, suya çakıldıktan sonra “Tüm mesele yüksek bir hızda kanatları dümdüz tutabilmek” diyerek kendini motive etmiştir. Ben de başarısız olduğumda “Başarısızlık, başarının basamak taşıdır” veya “Denedikçe daha iyi olacaksın” gibi ifadeler kullanarak kendimi ve arkadaşlarımı motive edebilirim.


5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Kendimi yabancı dil öğrenme ve spor yapma konularında geliştirmek istiyorum.

Uzun  Cevap :

Kendimi özellikle yabancı dil öğrenme ve spor alanlarında geliştirmek istiyorum. Yabancı dil öğrenerek farklı kültürleri tanımak ve kendimi uluslararası alanda daha iyi ifade etmek istiyorum.

Spor yaparak ise hem fiziksel sağlığımı koruyup hem de disiplinli bir yaşam tarzı sürdürmek istiyorum. Bu alanlarda sürekli çalışarak kendimi daha iyi bir noktaya taşımayı hedefliyorum.


Soru : B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.


Cevap :

  1. Martı Jonathan Livingston’ı diğer martılardan ayıran en önemli özelliği nedir?
  2. Jonathan, uçmayı geliştirmek için hangi stratejileri kullanmıştır?

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : “Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.


Kısa  Cevap :

Başarı, azim, hedef, kararlılık, sabır, çalışkanlık ve motivasyon gibi kavramları çağrıştırıyor. Başarıya ulaşmak için disiplinli çalışmak, yılmadan denemek ve hedeflere odaklanmak önemlidir.

Uzun  Cevap :

Başarı kelimesi bana birçok önemli kavramı çağrıştırıyor: azim, hedef, kararlılık, sabır, çalışkanlık ve motivasyon. Başarılı olmak için her şeyden önce bir hedef belirlemek gerekir. Bu hedef doğrultusunda kararlı bir şekilde ilerlemek, karşılaşılan zorluklar karşısında sabırlı olmak çok önemlidir.

Başarı, genellikle uzun vadeli bir süreçtir; bu yüzden düzenli çalışmayı ve motivasyonu kaybetmemeyi gerektirir. Çalışkanlıkla birlikte azim gösteren bir kişi, ne kadar zor görünse de istediği başarıya ulaşabilir. Bu süreçte yaşanılan başarısızlıklar bile birer ders niteliğindedir ve gelecekteki başarıların temellerini atar. Kısacası, başarı sadece sonuca değil, aynı zamanda süreçte öğrenilenlere de değer vermektir.


4. ETKİNLİK


Soru : A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.


Cevap :

Okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının (insan dışı varlıklara insan özellikleri verme) kullanıldığı bazı cümle örnekleri şunlardır:

  1. “Denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi…”
    • Burada “tekne” insana özgü bir eylem olan “kucaklamak” ile kişileştirilmiştir.
  2. “Rüzgâr hafifçe yüzünü yalıyordu.”
    • “Rüzgâr”, insan gibi bir “yüz yalama” eylemi yapıyor gibi betimlenmiştir.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.


Kısa  Cevap :

Başlık: Yalnız Kedi

Minik bir kedi olan Mia, her gün insanların onu sevmesini isterdi. Sokakta oynarken bazen kimse ona bakmaz, bu da onun içini hüzünle doldururdu. Yine de Mia pes etmez, kuyruğunu sallayarak neşeli bir şekilde yanlarına giderdi.

Uzun  Cevap :

Başlık: Yalnız Kedi Mia’nın Macerası

Mia, koca şehirde küçük bir kedi olarak yalnız başına yaşam mücadelesi verirdi. Her sabah güneş doğduğunda, patilerini uzatarak sokaklarda dolaşmaya başlardı. O gün de alışık olduğu gibi parkın yolunu tuttu. Ama içinde bir boşluk vardı; sanki kimse onu fark etmiyormuş gibi hissediyordu. “Neden kimse beni sevmiyor?” diye düşündü kendi kendine. Kuyruğunu usulca yere bırakarak bir ağacın altına yattı.

Çocukların peşinden koşmak, onlarla oynamak istiyordu ama kimse ona bakmıyordu. İçinde bir sızı hissetti. “Belki de daha neşeli olursam beni severler,” diye düşündü. Kendi kendine cesaret verdi ve kuyruğunu sallayarak çocukların yanına gitti. Sonunda bir çocuk ona elini uzattı ve Mia’nın yüreği mutlulukla doldu. “İşte,” dedi, “ben de sevilebilirim.” O günden sonra Mia, her sabah aynı parka gitmeye devam etti, çünkü artık yalnız olmadığını biliyordu.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.


Cevap :

  • I., III ve IV.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

Her sabah binlerce martı bir lokma yiyecek bulmak için mücadeleye girişiyordu.
Martı Jonathan Livingston ona acı veren kavisi oluşturabilmek için kanatlarını iyice geriyordu.
Çoğu martı sadece yiyecek bulmak ve karınlarını doyurmak için uçar.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 Cevapları”

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.


Kısa  Cevap :

Oğuz Atay’ın Yaşam Öyküsü

Oğuz Atay, 1934 yılında İnebolu’da dünyaya geldi. Babası, Cumhuriyet döneminin önemli isimlerinden biriydi ve bu durum Atay’ın eğitimine ve entelektüel birikimine büyük katkı sağladı. İstanbul Teknik Üniversitesi’nde inşaat mühendisliği eğitimi aldı, ancak edebiyat tutkusu her zaman hayatında ön plandaydı. Atay, Türk edebiyatında postmodernizmin öncülerinden biri olarak kabul edilir.

Atay’ın en bilinen eseri Tutunamayanlar, Türk edebiyatında önemli bir dönüm noktasıdır. Roman, toplumun beklentilerine uyum sağlayamayan bireylerin iç dünyasını, mizahi ve eleştirel bir üslupla işler. Bu eseri, yayınlandığı dönemde hem edebi çevrelerde büyük ilgi gördü hem de geniş bir okuyucu kitlesine ulaştı. Tutunamayanlar, modern insanın içsel yalnızlığı ve bunalımlarını anlatırken, aynı zamanda toplumsal eleştiriler de içerir.

Atay’ın diğer önemli eserleri arasında Tehlikeli Oyunlar ve Bir Bilim Adamının Romanı yer alır. Özellikle Bir Bilim Adamının Romanı, Türkiye’nin yetiştirdiği önemli bilim insanlarından biri olan Prof. Dr. Mustafa İnan’ın hayatını anlatır ve biyografik roman türünde önemli bir eserdir.

Kısa yaşamına rağmen Türk edebiyatına büyük katkılar sunan Oğuz Atay, 1977 yılında beyin tümörü nedeniyle henüz 43 yaşında hayata veda etti. Eserleri, bugün de geniş bir okuyucu kitlesi tarafından ilgiyle okunmakta ve birçok edebi tartışmanın konusu olmaktadır. Atay, modern Türk edebiyatında derin izler bırakmış ve “tutunamayanlar” kavramını edebiyatımıza kazandırmıştır.

Uzun  Cevap :

Sabahattin Ali’nin Yaşam Öyküsü

Sabahattin Ali, 25 Şubat 1907’de Edirne’nin Gümülcine sancağına bağlı Eğridere köyünde dünyaya geldi. Çocukluk yılları Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerine denk gelen Sabahattin Ali, eğitim hayatına İstanbul’da başladı. Almanya’da bir süre eğitim aldıktan sonra Türkiye’ye dönen yazar, Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde öğretmenlik yaptı. Bu dönemde Anadolu insanının sorunlarına daha yakından şahit oldu ve eserlerinde bu gözlemlerini ustaca işledi.

Sabahattin Ali, sadece bir yazar değil, aynı zamanda toplumcu gerçekçi bir sanatçıydı. Romanlarında ve hikâyelerinde bireyin içsel çatışmalarını, aşklarını, yalnızlığını işlerken, bir yandan da toplumsal eşitsizlikleri ele almıştır. En ünlü eseri Kürk Mantolu Madonna, yalnız bir adamın geçmişte yaşadığı büyük bir aşkı anlatırken, insanın içsel dünyasına dair derin bir analiz sunar. İçimizdeki Şeytan adlı romanı ise bireyin toplumla olan çatışmasını ve bireyin içindeki kötülükle mücadelesini işler.

Sabahattin Ali’nin hayatı, yazdığı eserler ve siyasi görüşleri nedeniyle birçok zorlukla geçti. Düşüncelerinden dolayı birçok kez tutuklandı, eserleri sansüre uğradı. 1948 yılında Bulgaristan sınırını geçmeye çalışırken gizemli bir şekilde öldürüldü. Cinayetinin ardındaki gerçekler hiçbir zaman tam olarak aydınlatılamadı. Bugün, Sabahattin Ali edebiyatımızın en önemli yazarlarından biri olarak kabul edilmekte ve eserleri, güncelliğini koruyarak geniş kitleler tarafından okunmaktadır.



 

Our Score
error: Content is protected !!