7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM 


Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


 Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


İyilik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Üç Oğul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


İnsanlık Gelip Çalar Kapınızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Yanardağlar Misali Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137


Vatan Toprağı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 140, 141


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türküler Dolusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


Ninemin Gözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Köçürme (Mangala) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Türk Halk Edebiyatı: Neşet Ertaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


Mânici Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 172, 173


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN 


Kuşların Güzel Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Beyaz Gemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195


İnsanları da Küçültebilir misin? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Anadolu’da Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 202, 203


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR 


Azı Karar Çoğu Zarar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Doğa Yürüyüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


Canım Arkadaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Sol Ayağım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231


7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Sanat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241


İki Dirhem Bir Çekirdek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Dişçiden Korkan Picasso Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Klasik Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


Atatürk ve Sanatçı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Cevapları, Türkçe dersinde işlenen konuları pekiştirmek için önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, özellikle öğrencilerin okuma, anlama ve dil bilgisi becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili soruları çözerek dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları, öğrencilerin zorlandığı konulara çözüm sunar ve derslerde daha başarılı olmalarını destekler.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları”

İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, hem dil becerilerini geliştirme hem de ahlaki değerleri öğrenme açısından önemli bir kaynaktır. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları, Türkçe dersini en iyi şekilde anlamak için temel bilgileri sunar. Bu kitap ve cevaplar, öğrencilerin sınavlarda başarılı olmalarına katkı sağlar ve derslere hazırlanmalarına yardımcı olur.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Yazdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısmı kendi anınıza göre yapınız.


2. Sizce hayallerimizin peşinden gitmek yaşamımızı nasıl etkiler? Tartışınız.


Kısa  Cevap :

Hayallerimizin peşinden gitmek bize motivasyon ve hedef verir. Bu, hayatımıza anlam katar ve zorluklarla daha kolay başa çıkmamızı sağlar.

Uzun  Cevap :

Hayallerimizin peşinden gitmek, yaşamımıza yön veren en önemli etkenlerden biridir. Bir insanın hayatında belirli bir amacı ve tutkusu olması, ona hem motivasyon sağlar hem de yaşamını daha anlamlı kılar.

Hayallerimize ulaşmak için çaba sarf ettiğimizde, zorluklarla karşılaşsak bile bu zorluklar bizi pes ettirmez. Aksine, başarıya daha da yaklaşmamıza yardımcı olur.

Ayrıca, hayallerin peşinden gitmek kendimize olan güvenimizi artırır, sabır ve azim gibi değerleri öğrenmemizi sağlar. Bu da bizi hem kişisel hem de profesyonel hayatta daha güçlü bireyler yapar.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime
gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

Kelime veya Kelime Grubu = Zirai
Tahminim = Tarım ile ilgili

Kelime veya Kelime Grubu = Paraşüt
Tahminim = Uçaktan atlamak için kullanılan bir güvenlik aracı

Kelime veya Kelime Grubu = İlaçlama
Tahminim = Bitkileri hastalıklardan korumak için yapılan işlem

Kelime veya Kelime Grubu = Yük taşımak
Tahminim = Taşıma aracıyla malları bir yerden başka bir yere götürmek

Kelime veya Kelime Grubu = Terfi
Tahminim = Bir işte daha yüksek bir pozisyona yükselmek


Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Kelime veya Kelime Grubu = Zirai
Sözlük Anlamı = Tarım ile ilgili, tarıma dair; tarımsal.

Kelime veya Kelime Grubu = Paraşüt
Sözlük Anlamı = Uçak veya yüksek bir yerden atlayan kişiyi, düşerken yavaşlatan bir aygıt; genellikle geniş bir kumaş ve iplerden oluşur.

Kelime veya Kelime Grubu = İlaçlama
Sözlük Anlamı = Tarımda bitki hastalıkları ve zararlılarıyla mücadele amacıyla yapılan kimyasal veya biyolojik müdahale işlemi.

Kelime veya Kelime Grubu = Yük taşımak
Sözlük Anlamı = Bir yerden başka bir yere yük veya eşya götürmek; taşıma işlemi.

Kelime veya Kelime Grubu = Terfi
Sözlük Anlamı = Bir kişinin iş veya görevdeki konumunun yükseltilmesi; daha üst bir pozisyona getirilmesi.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Jean’in hayalleri hangi olaydan sonra yıkılmıştır? Anlatınız.


Cevap : Jean’in hayalleri, üçüncü sınıftaki öğretmeni onun pilot olma hayalini “peri masalı” olarak nitelendirdiğinde yıkılmıştır.


2. Bayan Slaton nasıl bir öğretmendir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Bayan Slaton, yüksek standartları olan, öğrencilerinden çok şey bekleyen, sert ama adil bir öğretmendir. Onlara yetişkin gibi davranır ve başarıya ulaşmaları için cesaret verir.


3. Bayan Slaton’ın, Jean’in sınıfına verdiği ödev nedir? Anlatınız.


Cevap : Bayan Slaton, öğrencilere gelecekte ne yapacaklarını düşündükleri bir ödev vermiştir. Ardından, sınırsız yeteneklere ve maddi olanaklara sahip olsalar ne yapacaklarını yazmalarını istemiştir.


4. Bayan Slaton’ın kâğıtları öğrencilere yeniden dağıtmasını nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap : Bayan Slaton, öğrencilerinin hayallerini kısıtlamadan düşünmelerini sağlamak istemiştir. Bu sayede, onları daha cesur olmaya ve hayallerinin peşinden koşmaya teşvik etmiştir.


5. “Eğer bir şeyi yeterince istersen elde edebilirsin.” cümlesinin size çağrıştırdığı duygu
ve düşünceler nelerdir?


Cevap : Bu cümle, kararlılığın ve inancın başarı için ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor. Eğer bir insan gerçekten ister ve çaba gösterirse, en büyük engelleri bile aşabilir.


6. Jean, pilot olma serüveninde sizce neler yaşamıştır? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.


Cevap : Jean, pilot olma yolunda birçok zorlukla karşılaşmış; özellikle cinsiyeti nedeniyle ayrımcılığa uğramış, alay edilmiş ve ailesinden bile destek görmemiştir. Ancak tüm bu engellere rağmen vazgeçmemiştir.


7. Yaşamınızda “olanaksız” gibi görünen bir şeyi başaran insanlar tanıdınız mı? Anlatınız.


Cevap : Evet, imkânsız gibi görünen zorlukları aşan birçok insan tanıdım. Onlar, azim ve sabırla büyük başarılar elde ettiler.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Gelecek ile ilgili hayallerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Kısa  Cevap :

Gelecek hayallerim, benim için umut dolu bir yolculuğun başlangıcını simgeliyor. İleride başarılı bir öğrenci olmak ve sevdiklerime faydalı bir birey olarak topluma katkıda bulunmak istiyorum.

Özellikle bir doktor olmayı hayal ediyorum; bu sayede insanların sağlık sorunlarına yardımcı olabileceğim. Bunun yanında, dünyayı gezip farklı kültürleri tanımak, yeni insanlarla tanışmak da hayallerim arasında yer alıyor. Her şeyin üstünde, mutlu bir yaşam sürmek en büyük dileğim.

Uzun  Cevap :

Gelecek ile ilgili hayallerim, yaşamımı şekillendiren ve bana yön veren bir rehber gibi. İlk olarak, akademik olarak başarılı olmayı hedefliyorum. İyi bir eğitim almak ve istediğim mesleği icra etmek, beni daha donanımlı bir birey haline getirecek. Özellikle doktor olmayı arzuluyorum; çünkü insanlara yardım etmek ve onların hayatlarını olumlu yönde etkileyebilmek benim için çok önemli. Bu hayalim, sağlıklı bir toplum için katkı sağlamanın yanı sıra, aynı zamanda beni sürekli öğrenmeye ve gelişmeye yönlendirecek.

Başka bir deyişle, hayalim sadece meslek sahibi olmakla sınırlı değil. İleriye dönük, farklı kültürleri tanımak ve dünya üzerinde seyahat etmek istiyorum. Özellikle, gezip gördüğüm yerlerde farklı yaşam biçimlerini deneyimlemek, insanlarla tanışmak ve onların hikayelerini dinlemek benim için oldukça değerli. Hayatım boyunca bu deneyimlerim sayesinde, daha geniş bir perspektife sahip olabileceğime inanıyorum.

Son olarak, hayallerim arasında en önemli olanı ise mutlu bir yaşam sürmek. Sevgi dolu bir aileye sahip olmak, dostluklar kurmak ve insanlarla güzel anılar biriktirmek, yaşamımın anlamını derinleştirecek. Oysaki, bunların hepsi birbiriyle bağlantılı; iyi bir eğitim, sağlıklı bir yaşam ve güçlü ilişkiler, beni gelecekte arzuladığım hayata taşıyacak unsurlar. Bu nedenle, her gün hayallerimin peşinden koşarak çalışmaya devam edeceğim.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fiilleri, anlam özelliklerine göre ilgili başlıkların altına örnekteki
gibi yazınız.


Cevap :

İş (Kılış) Fiilleri: sev, yürü, düşün , iste, yaz

Durum Fiilleri: yorul, otur, zayıfla

Oluş Fiilleri: hastalan, araştır, büyü, düş


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Japonya’da bir çocuk on yaşlarındayken bir trafik kazası geçirmiş ve sol kolunu kaybetmiş. Oysa çocuğun büyük bir ideali varmış: Büyüyünce iyi bir judo ustası olmak istiyormuş. Sol kolunu kaybetmesiyle birlikte bu hayali de yıkılan çocuğunun büyük bir depresyona girdiğini gören babası belki bir ümit ışığı olabilir düşüncesiyle Japonya’nın ünlü bir judo hocasına gidip çocuğunun durumunu anlatarak yapılacak bir şey olup olmadığını sormuş. Judo hocası:

— Çocuğu getir bir bakalım, demiş.

Ertesi gün baba oğul çıkmışlar hocanın karşısına. Hoca çocuğu şöyle bir süzmüş ve:

— Tamam, demiş. Yarın çocuğun eşyalarını getir, çalışmalara başlıyoruz. Ertesi gün çocuk geldiğinde hocası ona bir hareket göstermiş ve “Bu harekete çalış.” demiş. Çocuk bir hafta aynı hareketi çalışmış. Sonra hocasının yanına gidip “Bu hareketi öğrendim, başka hareket göstermeyecek misiniz?” diye sormuş. Hocanın cevabı:

— Çalışmaya devam et, olmuş. İki ay, üç ay, altı ay derken çocuk okuldaki bir yılını doldurmuş. Bu bir yıl boyunca da hep o aynı hareketi tekrarlamış. Hocasının yanına tekrar gitmiş:

— Hocam bir yıldır aynı hareketi çalışıyorum, iyi de yapıyorum. Bana yeni bir hareket göstermeyecek misiniz?

— Sen aynı hareketi çalış oğlum. Zamanı gelince yeni harekete geçeriz. İki yıl, üç yıl derken çocuk hocasının nezaretinde beş yılını doldurmuş. Bir gün hocası çocuğun yanına gelip “Hazır ol!” demiş. “Seni büyük turnuvaya yazdırdım. Yarın maça çıkacaksın.” (…)

Ziya BARAN-Canten KAYA
(Kısaltılmıştır.)


Soru : Okuduğunuz bu hikâye sizce nasıl devam etmiştir? Hikâyenin kalan bölümünü kurgulayarak defterinize yazınız.


Cevap :

Ertesi gün çocuk, büyük turnuvaya gitmek için heyecanla yola koyuldu. İçinde hem korku hem de umut vardı. Turnuvaya geldiğinde, diğer yarışmacıların becerilerini görünce kendini biraz endişeli hissetti. Ancak, hocasının ona öğrettiği o tek hareketi düşünerek sakinleşmeye çalıştı.

Sıra geldiğinde, rakibi oldukça deneyimli ve güçlü görünüyordu. Hakem, maçı başlattığında çocuk, derin bir nefes aldı ve hocasının ona söylediği her şeyi hatırladı. Tekrar ettiği hareketi kullanmak için fırsat kolladı. Rakibi saldırdığında, çocuğun aklında hocasının sesi yankılanıyordu: “Sadece o hareketi düşün ve onu yap.”

Aniden rakibi bir hamle yaptı, çocuk anında cevap vererek hocasının öğrettiği hareketi uyguladı. Rakibini yere serdi. Kalabalıktan yükselen tezahürat sesi, çocuğun içindeki cesareti arttırdı. Maçın sonunda kazanmıştı! O an, yalnızca bir kolu olmamasına rağmen, içindeki potansiyeli keşfetti. Bu deneyim ona, azim ve inançla nelerin başarılabileceğini gösterdi.

Hoca, çocuğa yaklaşıp gülümsedi. “Artık yeni bir harekete geçme zamanı geldi,” dedi. Çocuk, hem mutluluk hem de gurur içinde hocasına sarıldı.

İşte bu gün, onun için yalnızca bir zafer değil, aynı zamanda yeniden doğuştu.


Soru : Tamamladığınız hikâyeye uygun bir başlık bularak aşağıya yazınız


Cevap :

Hikâyeye Uygun Başlık: “Azimle Başarıya Ulaşmak”


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki grafikte bir grup ortaokul öğrencisi tarafından 2018 yılında hazırlanan proje sayıları verilmiştir. Grafiği inceleyiniz.


Cevap :

Öğrenciler tarafından 2019 yılında hazırlanan proje sayıları hakkında şunlar bilinmektedir:
• En çok sayıda proje hazırlanan alan, 2018’den farklıdır.
• Bütün alanlardan farklı sayıda proje hazırlanmıştır.
• Sosyal bilimler alanından üç proje hazırlanmıştır.
• Bütün alanlardan en az iki, en fazla beş proje hazırlanmıştır.
• En az proje üretilen alan, sanat alanıdır.


Soru : Bu bilgilere göre öğrencilerin 2019 yılında hazırladıkları proje sayılarını gösteren grafiği aşağıdaki alana çiziniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Verilen görselin altındaki cümlelerden hangileri bu görselden hareketle yazılmış bir hikâyede yer alabilir? Bu cümleleri belirleyerek yanlarına çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Otuz yaşınızda olduğunuzu hayal ediniz. Bir gününüzü anlatacağınız hikâye
edici bir metin yazınız.

Metninizde iş (kılış), durum ve oluş anlamlı fiiller kullanınız. Kullandığınız fiillerin altını çizerek bu fiilleri anlam özelliklerine göre alttaki kutulara yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Kısa Cevap :

Otuz yaşında olduğum bir gün sabah erkenden uyandım. İşe gitmek için hazırlandım ve hızlıca kahvaltı yaptım. Ofise gittiğimde, yoğun bir gün beni bekliyordu. Toplantılar arasında koştururken bir yandan projeler üzerinde çalıştım. Akşam eve döndüğümde ailemle vakit geçirdim. Yorucu ama keyifli bir gündü.

Kullandığım Fiiller:

  • İş (Kılış) Fiilleri: yaptım, gittim, geçirdim
  • Durum Fiilleri: uyandım, bekliyordu
  • Oluş Fiilleri: yoruldum

Uzun Cevap :

Otuz Yaşında Bir Günüm

Otuz yaşında olduğum bir gün, sabahın erken saatlerinde alarm sesiyle uyandım. Yataktan kalkmak zor olsa da işin beni beklediğini bilmek beni motive etti. Yavaşça yataktan kalktım ve elimi yüzümü yıkayıp kahvaltı hazırladım. Kahvaltıdan sonra hızlıca giyinip evden çıktım.

Arabamla yola çıktığımda, trafikte biraz zaman geçirmek zorunda kaldım, ama bunu müzik dinleyerek eğlenceli hale getirdim. Ofise vardığımda, yoğun bir program beni bekliyordu. Gün boyunca sürekli toplantılara katıldım ve projeler üzerinde çalıştım. Bir yandan işlerle ilgilenirken, diğer yandan ekibimle yeni fikirler üretmek için beyin fırtınası yaptık.

Akşam işten çıkınca, spor salonuna uğradım ve kısa bir antrenman yaptım. Eve döndüğümde ailem beni karşıladı ve birlikte akşam yemeği yedik. Yemekten sonra biraz kitap okudum ve günü düşünerek kapattım.

Kullandığım Fiiller:

  • İş (Kılış) Fiilleri: hazırladım, çıktım, katıldım, yaptım, karşıladı, yedik
  • Durum Fiilleri: uyandım, bekledi, düşündüm
  • Oluş Fiilleri: yoruldum, motivasyon buldum, gelişmek

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevdiğiniz bir şarkının sözlerini sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.


Cevap : Bu kısmı kendi müzik zevkinize göre yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Cevapları” ile öğrenciler, Türkçe dersinde işlenen konuları pekiştirirken, farklı metin türleri üzerinde düşünme fırsatı bulurlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, dil becerilerini geliştirmeye yönelik sorular ve analizler içerir. Özellikle “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları”, Peyami Safa’nın edebi dünyasına adım atarak öğrencilerin öykü türü hakkında daha derinlemesine bilgi edinmelerine olanak tanır.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları”, öğrencilerin MEB yayınlarındaki sorulara ulaşarak öğrenimlerini desteklemelerine yardımcı olurken, “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı” ise hem Türkçe hem de dini içeriklerle öğrencilerin çok yönlü bir bakış açısı kazanmalarını sağlar. Ayrıca, “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları” etkinlikleri sayesinde, öğrenciler dil bilgisi ve anlam becerilerini geliştirme fırsatını bulur.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Araştırdığınız yazarın yaşam öyküsünü arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Benim araştırdığım yazar Ahmet Hamdi Tanpınar. 1901 yılında İstanbul’da doğmuştur. Edebiyat alanında özellikle roman, şiir ve deneme türlerinde eserler vermiştir. Huzur ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü gibi eserleri Türk edebiyatının önemli yapıtları arasında yer alır. Tanpınar, 1962 yılında vefat etmiştir. Eserlerinde zaman, mekan ve insan ilişkilerini derinlemesine ele almıştır.

Uzun  Cevap :

Benim araştırdığım yazar Ahmet Hamdi Tanpınar, 1901 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Eğitimine İstanbul Üniversitesi’nde başladığı felsefe bölümüyle devam etti. Edebiyatla erken yaşta tanıştı ve ilk eserlerini bu dönemde kaleme aldı. Roman, şiir, deneme ve makale türlerinde birçok eser yazdı. En bilinen eserleri arasında Huzur, Saatleri Ayarlama Enstitüsü ve Aydaki Kadın bulunmaktadır.

Tanpınar, eserlerinde özellikle zaman, mekan ve insan ilişkilerini derinlemesine ele alarak modernleşme sürecinin sancılarını yansıttı. Edebiyat anlayışı, özellikle psikolojik derinlik ve sosyal tahlil açısından Türk edebiyatında önemli bir yer edindi. 1962 yılında vefat eden Tanpınar, Türk edebiyatında önemli bir iz bıraktı ve hala günümüzde de eserleri okunmaya devam etmektedir.


2. Yaşamınızda kimleri kendinize örnek alıyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.

.


Kısa  Cevap :

Hayatımda kendime örnek aldığım kişiler arasında Mustafa Kemal Atatürk ve annelerim var. Atatürk, azmi ve liderlik özellikleriyle her zaman ilham kaynağım oldu. Annem ise sabrı ve fedakarlığı ile bana hayatı öğretmeye devam ediyor.

Uzun  Cevap :

Yaşamımda kendime örnek aldığım birçok kişi var, ancak en çok Mustafa Kemal Atatürk ve annem öne çıkıyor. Atatürk, Türk milletinin bağımsızlığı için verdiği mücadele, ileri görüşlülüğü ve eğitim konusundaki reformları ile bana ilham veriyor. Onun liderlik özellikleri ve azmi, karşılaştığım zorluklarla başa çıkmamda bana cesaret veriyor. Ayrıca, Atatürk’ün bilim ve akıl yolunu benimseyen bir yaşam tarzını teşvik etmesi, beni daima daha iyi bir birey olmaya teşvik ediyor.

Diğer bir örnek ise annemdir. Annesi, ailemizdeki en güçlü figürlerden biridir. Onun sabrı, fedakarlığı ve özverisi, bana hayatta başarılı olmanın ne demek olduğunu gösterdi. Her zaman sevdiklerine yardım etmeyi ve onları desteklemeyi öğretmiştir. Hayatım boyunca bu değerleri göz önünde bulundurarak yaşamaya çalışıyorum. Bu iki figür, yaşamımda her zaman ilham kaynağı oldu ve onların değerleri benim kişisel gelişimime büyük katkı sağladı.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimelerin altına, verilen anlamlardan uygun olanların numaralarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

tesir 5. Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki gücü, etki.

teşvik 12. İsteklendirme, özendirme.

imtihan 11. Öğrencilerin veya bir işe girmek isteyenlerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama, sınav.

üslup 3. Anlatma, oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz.

telkin 7. Bir duyguyu, bir düşünceyi aşılama.

zaruret 13. Zorunluluk, gereklilik.

nükte 14. İnce anlamlı, düşündürücü ve şakalı söz, espri.

muvaffak olmak 8. Bir işi istenilen bir biçimde bitirmek, başarmak.

tercüme 1. Bir dilden başka bir dile aktarma, çevirme; çeviri.

müstakil 6. Kullanış yönünden başka bir yapı ile bağlantısı olmayan, bağımsız.

neşretmek 4. Yayımlamak, kitap, gazete, dergi vb. şeyleri basmak ve dağıtmak.

tecessüs 2. Merakını gidermeye çalışma, görme, anlama merakı.

mecmua 9. Siyaset, edebiyat, teknik, ekonomi vb. konuları inceleyen ve belirli aralıklarla çıkan süreli yayın, dergi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinle ilgili 5N1K sorularını kullanarak örnekteki gibi sorular
hazırlayınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.


Cevap :

Kim?

  • Peyami Safa kimdir?
  • Peyami Safa’nın babası kimdir?

Niçin?

  • Peyami Safa, erken yaşta çalışmaya neden başladı?
  • Peyami Safa, yazdığı eserlerden pişmanlık duyduğunu neden belirtmiştir?

Nasıl?

  • Peyami Safa, Fransızcayı nasıl öğrenmiştir?
  • Peyami Safa’nın yazdığı eserlerin etkisi nasıl olmuştur?

Ne Zaman?

  • Peyami Safa ne zaman doğmuştur?
  • Peyami Safa, ilk romanını ne zaman yazmıştır?

Ne?

  • Peyami Safa’nın ilk romanının adı nedir?
  • Peyami Safa’nın en bilinen eserlerinden bazıları nelerdir?

Nerede?

  • Peyami Safa nerede doğmuştur?
  • Peyami Safa’nın yazdığı eserlerin etkisi nerelerde hissedilmektedir?

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen özelliklerden hangileri okuduğunuz metinde görülmektedir? Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

Soru : Tabloda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.


Cevap : Biyografi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bazı atasözleri verilmiştir. Bu atasözlerini okuyunuz.


Cevap :

Sen işten korkma, iş senden korksun.

Akıl kişiye sermayedir.

Zahmetsiz rahmet olmaz.


Soru : Arkadaşlarınızla başarı ve çalışma konulu atasözleri araştırarak aşağıya yazınız. Bulduğunuz atasözlerinden beğendiklerinizi velinizin onayını alarak uygun bir sosyal medya ortamında paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Başarı ve çalışma konulu birkaç atasözü şunlardır:

  1. “Çalışan kazanır.”
  2. “Acele işin şeytanı.”
  3. “İşleyen demir ışıldar.”

Uzun  Cevap :

Madde Madde Başarı ve çalışma ile ilgili araştırdığım bazı atasözleri şunlardır:

  1. “Çalışan kazanır.” – Bu atasözü, başarıya giden yolun düzenli ve disiplinli çalışmaktan geçtiğini vurgular.
  2. “Acele işin şeytanı.” – Hızlı yapılan işlerin kalitesiz olabileceğini anlatan bu söz, dikkatli ve planlı çalışmanın önemini belirtir.
  3. “İşleyen demir ışıldar.” – Sürekli çalışan ve kendini geliştiren kişilerin her zaman daha başarılı olacağını ifade eder.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Zaman şeridinde verilen tarihler Peyami Safa’nın hayatındaki önemli tarihlerden bazılarıdır. Bu tarihlerde gerçekleşen olayları, okuduğunuz metinden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • 1899: Peyami Safa dünyaya geldi.
  • 1911: On iki yaşında Posta-Telgraf Nezareti’nin açtığı imtihanı kazanarak memuriyet hayatına başladı.
  • 1912: Daha on üç yaşındayken ilk roman denemesini gerçekleştirdi.
  • 1914: Kendi kendine Fransızca öğrenerek Fransızcadan çeviriler yapmaya başladı.
  • 1918: “Yirminci Asır” adlı bir gazete çıkardı.
  • 1921: İlk romanını yazıp yayımladı.
  • 1961: Türk edebiyatının usta kalemi Peyami Safa, 15 Haziran’da hayata veda etti.

6. ETKİNLİK


Soru : “Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan hangisinde onun yanında olmak
isterdiniz? Peyami Safa’ya o anda neler söylerdiniz?” sorularından hareketle
kısa bir konuşma yapınız.


Kısa  Cevap :

Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan biri, ilk romanını yazdığı dönemdir. O an yanında olmayı çok isterdim. Kendisine, “Eserlerinizi yazarken hissettiğiniz azim ve kararlılık, gelecekteki başarılarınızı müjdeleyecek. Yeteneklerinize güvenin ve yazmaya devam edin!” derdim.

Uzun  Cevap :

Peyami Safa’nın hayatında, onun ilk romanını yazmaya başladığı dönemde yanında olmayı çok isterdim. Bu dönem, onun edebi kariyerinin temelini atan bir süreçti ve heyecan verici bir yolculuğun başlangıcıydı.

Kendisine şu sözleri söylemek isterdim: “Sevgili Peyami, yazmak sadece bir yetenek değil, aynı zamanda bir tutku ve azim meselesidir. Hayatınızın zorluklarına rağmen, içindeki yaratıcılığı dışa vurmak için cesur olmalısın. Eserlerin, birçok insana ilham verecek ve Türk edebiyatının önemli bir parçası olacak. İnan bana, gelecekteki başarıların bunun bir yansıması olacaktır.”

Peyami Safa’ya, yaşamının zorlukları karşısında bile sürekli kendini geliştirmeye ve öğrenmeye açık olduğunu hatırlatırdım. Onun azmi ve kararlılığı, yalnızca kendi hayatını değil, aynı zamanda pek çok insanın hayatını da etkileyecekti. Bu nedenle, yazma aşkının peşinden gitmesi gerektiğini vurgulardım.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : A) Bir öğrenci, hafta içinde evde çalışacağı dersleri planlamak için bir tablo oluşturmuştur. Bu tabloyla ilgili bilinenler şunlardır:


Cevap :

Türkçe, matematik, fen bilimleri, İngilizce, sosyal bilgiler, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde çalışma yapılacaktır.
Her gün iki farklı dersin çalışması yapılacaktır.
Matematik dersi için üç gün, Türkçe ve fen bilimleri dersleri için ikişer gün, diğer dersler için birer gün çalışma planı yapılmıştır.
Fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersleri birinci ders; Türkçe, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri ise ikinci ders olarak planlanmıştır.
Türkçe dersinin biri, perşembe günü için planlanmıştır.
İngilizce dersi pazartesi günü için planlanmıştır.
Pazartesi ve çarşamba günleri fen bilimleri, salı ve perşembe günleri ise matematik dersi planlanmıştır.
Sosyal bilgiler ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersi aynı gün için planlanmıştır.


Soru : Bu bilgilere göre öğrenciye ait aşağıdaki çalışma planı tablosunu doldurunuz.


Cevap :

  • Pazartesi: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders İngilizce.
  • Salı: 1. ders Matematik, 2. ders Türkçe.
  • Çarşamba: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders Matematik.
  • Perşembe: 1. ders Türkçe, 2. ders Din Kültürü.
  • Cuma: 1. ders Sosyal Bilgiler, 2. ders Matematik.

Soru : B) Siz de hafta sonu çalışacağınız dersleri planlayacağınız bir tablo oluşturarak bu tabloyu aşağıya çiziniz. Hazırladığınız tabloyu arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bu kısmı kendi ders programınıza göre hazırlamanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya “çalışkan olmak” konulu, açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız
bir metin yazınız.

Yazınızı yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini uygun yerlerde kullanınız. Bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.


Kısa  Cevap :

Çalışkan olmak, hayatta başarılı olmanın temel taşlarından biridir. Oysaki, yalnızca çalışmak yeterli değildir; verimli bir çalışma biçimi de gereklidir. Özellikle hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak için sürekli çaba göstermek önemlidir.

Uzun  Cevap :

Çalışkan olmak, bireyin yaşamında elde edeceği başarıların anahtarıdır. İlk olarak, çalışkanlık, düzenli bir şekilde hedefler belirlemeyi ve bu hedeflere ulaşmak için sürekli çaba sarf etmeyi içerir. Oysaki, sadece çalışkan olmak yetmez; aynı zamanda verimli bir çalışma şekli de geliştirilmelidir.

Özellikle planlı bir çalışma programı oluşturarak, zaman yönetimi konusunda da dikkatli olunması gerekir. Zamanı iyi değerlendirmek, hedeflere ulaşmayı kolaylaştırır. Son olarak, çalışkanlığın getirdiği azim ve irade, bireyin karşılaştığı zorlukları aşmasına yardımcı olur. Çalışkan olmak, sadece iş hayatında değil, eğitim hayatında da önemli bir rol oynar. Başarı, çoğu zaman çalışkanlığın bir sonucudur ve bu nedenle her bireyin hayatında çalışkanlığa yer vermesi gerekmektedir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Bir öğretmeninizle yaşadığınız ve sizi olumlu yönde etkilediğini düşündüğünüz
bir anınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.


Kısa  Cevap :

Bir öğretmenimle yaşadığım en güzel anılardan biri, yıl sonu projemiz için bize ilham vermesiydi. Proje sunumlarımız öncesinde her öğrencinin kendine güvenmesini sağlamak için pozitif geri dönüşlerde bulundu. Bu destek, beni cesaretlendirdi ve daha iyi bir sunum yapmamı sağladı.

Uzun  Cevap :

Bir öğretmenimle yaşadığım anılardan biri, beni derin bir şekilde etkiledi. Bir yıl, edebiyat dersinde bir proje ödevi vermişti. Her öğrencinin kendi ilgi alanına göre bir konu seçmesini ve sunum yapmasını istiyordu. Benim için bu, hem heyecan verici hem de korkutucuydu çünkü sınıf arkadaşlarımın önünde konuşmak beni her zaman gerginleştiriyordu.

Projemi hazırlamak için çok çalıştım ve sonunda sunum gününe geldik. Sıra bana geldiğinde, öğretmenim, “Kendine güven ve bu bilgileri paylaş, buradaki herkes seni destekliyor,” dedi. Bu sözleri duyduğumda kendimi çok daha rahat hissettim. Sunumum boyunca öğretmenimin yüzündeki destekleyici gülümseme, bana güç verdi. Sunumdan sonra öğretmenim, projemi çok beğendiğini ve bu konuda benim yeteneklerimi geliştirmem gerektiğini söyledi.

Bu an, bana sadece akademik başarı değil, aynı zamanda kendime güvenme konusunda da büyük bir motivasyon sağladı. Öğretmenimin destekleyici tavrı, hayatım boyunca beni olumlu yönde etkilemeye devam etti. O günden sonra, sadece derslerde değil, sosyal hayatımda da daha cesur olmaya başladım. Bu deneyim, öğretmenlerin öğrencilerin yaşamında ne kadar önemli bir rol oynayabileceğini bir kez daha gösterdi.



 

Our Score
error: Content is protected !!