Ortaokul 7. SınıfTürkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41
7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilere Türkçe dil bilgisi kurallarını anlamada ve uygulamada büyük kolaylık sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler ve sorular, öğrencilere dil bilgisi, anlam bilgisi ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmeleri için rehberlik eder. Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları bölümünde ise öğrencilerin dinleme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenir. Dinleme becerisi, Türkçe eğitiminde önemli bir yere sahip olup öğrencilerin söylenenleri anlamasını ve yorum yapmasını sağlar.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları”
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları ve İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı gibi kaynaklar, öğrencilerin konu tekrarı yapmalarına ve soruları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları üzerinden çalışmak, öğrencilere sadece sınavlara hazırlıkta değil, aynı zamanda günlük hayatta da dil becerilerini güçlendirme imkânı sunar. Bu kapsamda yapılan etkinlikler, öğrencilerin düşünce ve dil becerilerini entegre etmeyi amaçlar.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Defterinize yazdığınız şarkının sözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu sözleri neden sevdiğinizi açıklayınız.
Cevap: Bu kısmı kendi müzik zevkinize göre yapmanız gerekmektedir.
2. Sizce dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkiler? Tartışınız.
Kısa Cevap:
Dinlediğimiz şarkılar, ruh halimizi ve düşünce yapımızı derinden etkiler. Neşeli müzikler mutluluk ve coşku hissettirirken, hüzünlü parçalar ise melankoli ve nostalji duygularını uyandırabilir. Ayrıca, şarkı sözleri ve melodiler, kişisel anılarımızla bağ kurarak daha fazla duygusal etki yaratır.
Uzun Cevap:
Dinlediğimiz şarkılar, duygu ve düşüncelerimiz üzerinde önemli bir etki yapar. Müzik, evrensel bir dil olarak insanların ruh hallerini anlama ve ifade etme aracı haline gelir. Farklı müzik türleri ve melodiler, dinleyicinin duygusal durumunu doğrudan etkileyebilir. Örneğin, neşeli ve ritmik şarkılar dinlemek, kişinin mutluluk seviyesini artırabilir, enerji ve coşku hissi verebilir. Özellikle eğlenceli partilerde veya sosyal etkinliklerde çalınan müzikler, insanlar arasında iletişimi güçlendirir ve ortamın atmosferini olumlu yönde etkiler.
Öte yandan, hüzünlü veya yavaş tempolu şarkılar dinlemek, melankoli ve nostalji gibi duyguları uyandırabilir. Bu tür müzikler, bireylerin içsel dünyalarına derinlemesine dalmalarına ve duygusal yüklerini hafifletmelerine yardımcı olabilir. Aynı zamanda, bazı şarkılar kişisel anılarımızla ilişkilendirildiğinde, dinlerken geçmişte yaşanan duyguları yeniden canlandırabilir.
Şarkı sözleri de müziğin duygusal etkisini artıran önemli bir unsurdur. Sözler, dinleyicinin kendi hayatındaki durumlarla bağlantı kurmasına olanak tanır. Kimi zaman sevgi, ayrılık, özlem gibi evrensel temaları işlerken, kimi zaman da sosyal veya politik meselelere değinerek dinleyicinin düşüncelerini provoke edebilir.
Sonuç olarak, dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi şekillendiren güçlü bir etkendir. Müzik, bireylerin ruh hallerini, sosyal ilişkilerini ve hatta kimliklerini etkileme kapasitesine sahip bir araçtır. Bu nedenle, müzik seçimlerimiz, ruh halimizi ve genel yaşam deneyimimizi büyük ölçüde yansıtır.
1. ETKİNLİK
Soru : Metni dinlerken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Kelime veya Kelime Grubu: Evrensel
Tahminim: Herkes tarafından kabul edilen, tüm dünyada geçerli olan anlamına gelir.
Kelime veya Kelime Grubu: Aşinalık
Tahminim: Bir şeye alışık olma, o konuda bilgi sahibi olma durumu.
Kelime veya Kelime Grubu: Felsefi
Tahminim: Felsefeye, düşünmeye dayalı, derin düşünceleri ifade eden.
Kelime veya Kelime Grubu:Melankoli
Tahminim: Hüzün, içe dönük üzüntü hali.
Kelime veya Kelime Grubu: Sadık
Tahminim: Güvenilir, vefalı, bağlı olan.
Kelime veya Kelime Grubu: Nasihat
Tahminim: Öğüt, tavsiye anlamına gelir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : Anlamlarını öğrendiğiniz kelime veya kelime gruplarını kullanarak müziğin yaşamınızdaki yerini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap:
Müzik, hayatımın her anında önemli bir yere sahip. Farklı kültürlerden melodiler, duygularımı derinleştirir ve düşüncelerimi zenginleştirir. Özellikle klasik müzik ve Anadolu türkülerinde bulduğum felsefi derinlik, bana yaşamın anlamını sorgulama fırsatı sunar. Müzik, sadece eğlence değil, aynı zamanda iç dünyamı anlamama yardımcı olan güçlü bir rehberdir. Her nota, hayatın ritmini yansıtarak bana ilham verir ve duygularımı ifade etmemi sağlar.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazar, müziğin hangi özelliklerinden söz etmektedir? Anlatınız.
Cevap:Yazar, müziğin evrensel bir dil olduğundan, insanların duygularını ifade ettiğinden ve farklı toplumları birleştirdiğinden söz etmektedir.
2. Yazara göre aile ve toplum, müziğin evrensel dilinden nasıl yararlanır? Açıklayınız.
Cevap: Aile ve toplum, müzikle çocuklarının ve vatandaşlarının duygusal ve insani gelişimlerine katkıda bulunur.
3. Farklı toplumlara ait müziklerin ne tür ortak yönleri bulunmaktadır?
Cevap: Tüm müzikler, insanın duygularını, hüznünü, mutluluğunu ve özlemlerini evrensel olarak ifade eder.
4. Yazar, hangi tür müziklerden hoşlanmaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Yazar, klasik batı müziği, halk müzikleri ve Anadolu türküleriyle ilgilenmektedir.
6. Yazarın Âşık Veysel ile ilgili düşünceleri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Yazar, Âşık Veysel’in derin bir felsefeye sahip olduğunu ve yalnızlık ile dünya görüşünü şiirlerine yansıttığını düşünmektedir.
7. Âşık Veysel’in “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.” dizesinden ne anladığınızı hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Hayatta güzel şeyler zorluklarla gelir. Örneğin, başarıya ulaşmak için çok çalışmak gerekir.
8. Âşık Veysel’in dizeleri sizde hangi duygu ve düşünceleri uyandırmaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Dizeler, hayatın zorluklarına sabretmeyi ve insanın içsel gücünü hatırlatıyor.
9. Türkülerimizin yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin önemi sizce nedir?
Cevap: Türküler, kültürel mirasımızı korur ve duygularımızı gelecek nesillere aktarır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Bu bölümde yer alan sözler üzerinde düşünerek metnin altındaki sorulardan hareketle bir konuşma planı hazırlayınız.
Gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim.” sözünden ne anladığını duymak isterdim. Ne anlıyorlar, “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.”dan? Bu tür sohbetlerle çocukların iç dünyasının zenginleşeceğinden eminim.
Cevap:
Konuşmama hangi hitap ile başlayacağım?= Konuşmama “Sevgili arkadaşlar” ya da “Değerli dinleyiciler” gibi bir hitapla başlayacağım.
Konuşmamın içeriğinde neler olacak? = Konuşmamda, gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim” ve “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz” sözlerinden ne anlam çıkarabilecekleri üzerinde duracağım. Hayatın zorlukları, sabır ve acıların insanı olgunlaştırması konularına değineceğim. Bu sözlerin gençlerin iç dünyalarını nasıl zenginleştirdiğini anlatacağım.
Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım? = Ses tonumu vurgulamak istediğim kısımlarda yavaşlatacak, önemli mesajları verirken daha güçlü bir şekilde kullanacağım. Beden dilimle dinleyicilere yakınlık ve samimiyet göstereceğim; el hareketleri ve göz teması ile dikkatlerini canlı tutacağım.
Konuşmamı hangi ifadelerle bitireceğim? = Konuşmamı, “Unutmayalım ki, her zorluk bir tecrübe, her tecrübe ise bir ders verir. Hepimiz bu dersleri doğru anlamaya çalışalım” gibi bir kapanış cümlesiyle bitireceğim.
Soru : Konuşmanızı, hazırladığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap : Yukarıda yer alan bilgileri sunabilirsiniz.
Dinlediğim metnin başlığı “Ne Dinleyelim?” içerikle oldukça uyumlu. Metinde müziğin evrensel dili, kültürel zenginlikleri ve insanların duygularını ifade etme biçimleri üzerinde durulmuş.
Başlık, müziğin dinlenmesi ve anlamı üzerinde bir sorgulama yapmaya davet ediyor. Bu da metnin temel temasını yansıtıyor. Arkadaşlarımla bu başlık ve içeriğin ilişkisini tartışarak müziğin hayatımızdaki yerinin önemini vurgulayabiliriz.
Soru : Dinlediğiniz metnin başlığında bir iş eylemi olan “dinlemek” kelimesi kullanılmıştır. Siz de dinlediğiniz metne, durum ya da oluş eylemlerini kullanacağınız farklı başlıklar öneriniz.
Cevap :
“Müziğin Duygusal Yansımaları”
“Kültürlerin Sesleri”
“Müzik ve Yaşam: İçsel Bir Yolculuk”
“Müzikle Zenginleşen Duygular”
“Melodiler Arasında Büyümek”
5. ETKİNLİK
Soru : “Kelime Bulutu” isimli elektronik içeriği yapınız.
Cevap :
Kelime bulutu, belirli bir metin veya konu üzerine sıkça geçen kelimelerin görsel bir temsilidir. Aşağıda, “Müzik” temalı bir kelime bulutu örneği oluşturdum:
Müzik
Duygular
Ritim
Melodi
Hüznü
Kültür
Evrensel
Anadolu
Kardeşlik
Gelenek
Anılar
Hayat
Hüzün
Coşku
İfade
Dinleme
Türkü
Edebiyat
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek yazıyı anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız.
Cevap :
Müzik, kişisel gelişimimizde bizi özgür kılar. Ayrıca ruhumuz üzerinde derin bir etki bırakır. Yaşamımızla iç içe olan her türlü duyguyu içerir. O, düşlerin alanıdır. Düşlerimiz müzikle daha anlamlı hale gelir. Bu nedenle müzik eğitimi, bireylerin hayal dünyasını zenginleştirir ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine olanak sağlar.
Müzik, sadece bir sanat dalı değil, aynı zamanda insanın iç dünyasıyla olan bağlantısının güçlü bir ifadesidir. Kişinin kendini ifade etme biçimlerinden biri olan müzik, insanları bir araya getirir ve toplumları kaynaştırır. Bu yüzden müzik, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmalıdır.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen öznel ve nesnel yargılara örnekler
bularak cümlelerin numaralarınız metnin altındaki ilgili bölümlere yazınız.
(1) Ben Silifke yörüklerindenim. (2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden. (3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana. (4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri. (5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum. (6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm. (7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret… (8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır. (…)
Cevap :
Öznel Yargılar:
(3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana.
(5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum.
(6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm.
(7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret…
(8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır.
Nesnel Yargılar:
(1) Ben Silifke yörüklerindenim.
(2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden.
(4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda “Nane Limon Kabuğu” isimli şarkının sözleri yer almaktadır. Bu şarkı sözlerinde geçen bazı atasözü ve deyimler metnin altındaki panoda verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle bu atasözü ve deyimleri uygun boşluklara örnekteki gibi yazınız.
NANE LİMON KABUĞU
Eski adamlar doğruyu söylemiş
Bir çiçekle bahar olmaz
Kişi kendin bilip sağa sola sormalı
Can pazarı bu, oyun olmaz
Zürefanın düşkünü
Beyaz giyer kış günü
Sonunda şifayı kapıp da şaşırınca
Bana gel, beni dinle, iyi yaz
Defteri kalemi al, iyi yaz
Nane limon kabuğu bir güzel kaynasın
İçine hatmi çiçeği, biraz çörek otu katasın
Hatta biraz tarçın, bir tutam zencefil
Bin derde deva geliyor, biraz daha sabret güzelim
Hapşu, çok yaşa, sen de gör, rahat ve iyi yaşa
Sen tedbirini al, önünü kış tut
Bırak yine de yaz gelsin
Çoğu zaman hesap çarşıya uymaz
Sonra dizini döversin
Barış iğneyi kendine batırır
Çuvaldızı başkasına
Bol keseden aklı ona buna dağıtır
Darısı kendi başına
Barış MANÇO
Cevap :
Bir çiçekle bahar olmaz: Tek bir şeyin yeterli olmadığını, bir bütünün tamamlanması gerektiğini anlatır.
Can pazarı bu, oyun olmaz: Gerçek hayatta ciddi durumların yaşandığını ve bunun ciddiye alınması gerektiğini ifade eder.
Defteri kalemi al, iyi yaz: Önemli şeyleri kaydetmek veya unutmamak gerektiğini belirtir.
Hesap çarşıya uymaz: Planların ya da hesapların her zaman beklenen şekilde sonuçlanmayabileceğini ifade eder.
Dizini döversin: Sonradan pişman olacağın bir durumla karşılaşmak, geç kalındığında duyulan üzüntü.
Çuvaldızı başkasına, iğneyi kendine batır: Eleştirinin önce kendine yapılması gerektiğini, önce kendi hatalarını görmek gerektiğini belirtir.
Bol keseden aklı ona buna dağıtır: Cömert davranarak, herkesle paylaşımda bulunmak anlamına gelir.
Darısı kendi başına: Bir başkasının başına gelen iyi bir olayın, bir gün sizin de başınıza gelmesini istemek.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Soru : Anlamı verilen atasözü ve deyimlerin nota şeklindeki sembollerini inceleyiniz. Atasözü ve deyimlerin “Nane Limon Kabuğu” şarkısındaki kullanım sırası düşünüldüğünde bu atasözü ve deyimlere karşılık gelen notaların sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları”
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili bir araştırma yapınız.
Kısa Cevap:
Türk bayrağının kırmızı rengi, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük tutkusunu simgelerken; beyaz ay ve yıldız ise barış, saflık ve kardeşliği temsil eder. Ay, Türk milletinin tarihi boyunca süregelen mücadele ruhunu, yıldız ise aydınlık bir geleceği sembolize eder.
Uzun Cevap:
Türk bayrağı, Türk milletinin bağımsızlık, özgürlük ve onurunu simgeleyen önemli bir semboldür. Bayrağın ana rengi olan kırmızı, Türk tarihinin ve kültürünün derinliklerinden gelen bir renktir. Bu renk, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük uğruna verdiği mücadelelerin, kanlarının ve fedakarlıklarının bir göstergesi olarak kabul edilir. Kırmızı, aynı zamanda cesaret, güç ve kararlılığı da simgeler.
Bayrağın merkezinde yer alan beyaz ay ve yıldız, barış ve saflığın sembolleridir. Ay, tarih boyunca Türk milletinin mücadele azmini ve kararlılığını temsil ederken, yıldız ise Türk milletinin geleceğe umutla bakışını ifade eder. Ay ve yıldız birlikte, Türk milletinin aydınlık bir geleceğe sahip olma arzusunu simgeler.
Türk bayrağının tasarımı, Osmanlı İmparatorluğu dönemine kadar uzanmaktadır. Osmanlı Devleti’nin bayrağında da benzer semboller yer alıyordu. Cumhuriyetin ilanıyla birlikte bayrağın şekli ve rengi resmen belirlenmiş ve Türk milletinin ulusal kimliğini yansıtan bir simge haline gelmiştir.
Sonuç olarak, Türk bayrağı, milli birlik ve beraberliğin, özgürlük ve bağımsızlığın sembolüdür. Her birey için duygusal bir anlam taşırken, ulusun geçmişine ve geleceğine dair güçlü bir bağ kurar. Bu nedenle, Türk bayrağı her zaman saygı ile karşılanmalı ve korunmalıdır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35
7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Cevapları, Türkçe dersinde işlenen konuları pekiştirmek için önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, özellikle öğrencilerin okuma, anlama ve dil bilgisi becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili soruları çözerek dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları, öğrencilerin zorlandığı konulara çözüm sunar ve derslerde daha başarılı olmalarını destekler.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları”
İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, hem dil becerilerini geliştirme hem de ahlaki değerleri öğrenme açısından önemli bir kaynaktır. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları, Türkçe dersini en iyi şekilde anlamak için temel bilgileri sunar. Bu kitap ve cevaplar, öğrencilerin sınavlarda başarılı olmalarına katkı sağlar ve derslere hazırlanmalarına yardımcı olur.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Yazdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu kısmı kendi anınıza göre yapınız.
2. Sizce hayallerimizin peşinden gitmek yaşamımızı nasıl etkiler? Tartışınız.
Kısa Cevap:
Hayallerimizin peşinden gitmek bize motivasyon ve hedef verir. Bu, hayatımıza anlam katar ve zorluklarla daha kolay başa çıkmamızı sağlar.
Uzun Cevap:
Hayallerimizin peşinden gitmek, yaşamımıza yön veren en önemli etkenlerden biridir. Bir insanın hayatında belirli bir amacı ve tutkusu olması, ona hem motivasyon sağlar hem de yaşamını daha anlamlı kılar.
Hayallerimize ulaşmak için çaba sarf ettiğimizde, zorluklarla karşılaşsak bile bu zorluklar bizi pes ettirmez. Aksine, başarıya daha da yaklaşmamıza yardımcı olur.
Ayrıca, hayallerin peşinden gitmek kendimize olan güvenimizi artırır, sabır ve azim gibi değerleri öğrenmemizi sağlar. Bu da bizi hem kişisel hem de profesyonel hayatta daha güçlü bireyler yapar.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime
gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap:
Kelime veya Kelime Grubu = Zirai Tahminim = Tarım ile ilgili
Kelime veya Kelime Grubu = Paraşüt Tahminim = Uçaktan atlamak için kullanılan bir güvenlik aracı
Kelime veya Kelime Grubu = İlaçlama Tahminim = Bitkileri hastalıklardan korumak için yapılan işlem
Kelime veya Kelime Grubu = Yük taşımak Tahminim = Taşıma aracıyla malları bir yerden başka bir yere götürmek
Kelime veya Kelime Grubu = Terfi Tahminim = Bir işte daha yüksek bir pozisyona yükselmek
Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Kelime veya Kelime Grubu = Zirai Sözlük Anlamı = Tarım ile ilgili, tarıma dair; tarımsal.
Kelime veya Kelime Grubu = Paraşüt Sözlük Anlamı = Uçak veya yüksek bir yerden atlayan kişiyi, düşerken yavaşlatan bir aygıt; genellikle geniş bir kumaş ve iplerden oluşur.
Kelime veya Kelime Grubu = İlaçlama Sözlük Anlamı = Tarımda bitki hastalıkları ve zararlılarıyla mücadele amacıyla yapılan kimyasal veya biyolojik müdahale işlemi.
Kelime veya Kelime Grubu = Yük taşımak Sözlük Anlamı = Bir yerden başka bir yere yük veya eşya götürmek; taşıma işlemi.
Kelime veya Kelime Grubu = Terfi Sözlük Anlamı = Bir kişinin iş veya görevdeki konumunun yükseltilmesi; daha üst bir pozisyona getirilmesi.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Jean’in hayalleri hangi olaydan sonra yıkılmıştır? Anlatınız.
Cevap : Jean’in hayalleri, üçüncü sınıftaki öğretmeni onun pilot olma hayalini “peri masalı” olarak nitelendirdiğinde yıkılmıştır.
2. Bayan Slaton nasıl bir öğretmendir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Bayan Slaton, yüksek standartları olan, öğrencilerinden çok şey bekleyen, sert ama adil bir öğretmendir. Onlara yetişkin gibi davranır ve başarıya ulaşmaları için cesaret verir.
3. Bayan Slaton’ın, Jean’in sınıfına verdiği ödev nedir? Anlatınız.
Cevap: Bayan Slaton, öğrencilere gelecekte ne yapacaklarını düşündükleri bir ödev vermiştir. Ardından, sınırsız yeteneklere ve maddi olanaklara sahip olsalar ne yapacaklarını yazmalarını istemiştir.
4. Bayan Slaton’ın kâğıtları öğrencilere yeniden dağıtmasını nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bayan Slaton, öğrencilerinin hayallerini kısıtlamadan düşünmelerini sağlamak istemiştir. Bu sayede, onları daha cesur olmaya ve hayallerinin peşinden koşmaya teşvik etmiştir.
5. “Eğer bir şeyi yeterince istersen elde edebilirsin.” cümlesinin size çağrıştırdığı duygu
ve düşünceler nelerdir?
Cevap: Bu cümle, kararlılığın ve inancın başarı için ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor. Eğer bir insan gerçekten ister ve çaba gösterirse, en büyük engelleri bile aşabilir.
6. Jean, pilot olma serüveninde sizce neler yaşamıştır? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.
Cevap: Jean, pilot olma yolunda birçok zorlukla karşılaşmış; özellikle cinsiyeti nedeniyle ayrımcılığa uğramış, alay edilmiş ve ailesinden bile destek görmemiştir. Ancak tüm bu engellere rağmen vazgeçmemiştir.
7. Yaşamınızda “olanaksız” gibi görünen bir şeyi başaran insanlar tanıdınız mı? Anlatınız.
Cevap: Evet, imkânsız gibi görünen zorlukları aşan birçok insan tanıdım. Onlar, azim ve sabırla büyük başarılar elde ettiler.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Gelecek ile ilgili hayallerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Kısa Cevap :
Gelecek hayallerim, benim için umut dolu bir yolculuğun başlangıcını simgeliyor. İleride başarılı bir öğrenci olmak ve sevdiklerime faydalı bir birey olarak topluma katkıda bulunmak istiyorum.
Özellikle bir doktor olmayı hayal ediyorum; bu sayede insanların sağlık sorunlarına yardımcı olabileceğim. Bunun yanında, dünyayı gezip farklı kültürleri tanımak, yeni insanlarla tanışmak da hayallerim arasında yer alıyor. Her şeyin üstünde, mutlu bir yaşam sürmek en büyük dileğim.
Uzun Cevap :
Gelecek ile ilgili hayallerim, yaşamımı şekillendiren ve bana yön veren bir rehber gibi. İlk olarak, akademik olarak başarılı olmayı hedefliyorum. İyi bir eğitim almak ve istediğim mesleği icra etmek, beni daha donanımlı bir birey haline getirecek. Özellikle doktor olmayı arzuluyorum; çünkü insanlara yardım etmek ve onların hayatlarını olumlu yönde etkileyebilmek benim için çok önemli. Bu hayalim, sağlıklı bir toplum için katkı sağlamanın yanı sıra, aynı zamanda beni sürekli öğrenmeye ve gelişmeye yönlendirecek.
Başka bir deyişle, hayalim sadece meslek sahibi olmakla sınırlı değil. İleriye dönük, farklı kültürleri tanımak ve dünya üzerinde seyahat etmek istiyorum. Özellikle, gezip gördüğüm yerlerde farklı yaşam biçimlerini deneyimlemek, insanlarla tanışmak ve onların hikayelerini dinlemek benim için oldukça değerli. Hayatım boyunca bu deneyimlerim sayesinde, daha geniş bir perspektife sahip olabileceğime inanıyorum.
Son olarak, hayallerim arasında en önemli olanı ise mutlu bir yaşam sürmek. Sevgi dolu bir aileye sahip olmak, dostluklar kurmak ve insanlarla güzel anılar biriktirmek, yaşamımın anlamını derinleştirecek. Oysaki, bunların hepsi birbiriyle bağlantılı; iyi bir eğitim, sağlıklı bir yaşam ve güçlü ilişkiler, beni gelecekte arzuladığım hayata taşıyacak unsurlar. Bu nedenle, her gün hayallerimin peşinden koşarak çalışmaya devam edeceğim.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fiilleri, anlam özelliklerine göre ilgili başlıkların altına örnekteki
gibi yazınız.
Cevap :
İş (Kılış) Fiilleri: sev, yürü, düşün , iste, yaz
Durum Fiilleri: yorul, otur, zayıfla
Oluş Fiilleri: hastalan, araştır, büyü, düş
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
Japonya’da bir çocuk on yaşlarındayken bir trafik kazası geçirmiş ve sol kolunu kaybetmiş. Oysa çocuğun büyük bir ideali varmış: Büyüyünce iyi bir judo ustası olmak istiyormuş. Sol kolunu kaybetmesiyle birlikte bu hayali de yıkılan çocuğunun büyük bir depresyona girdiğini gören babası belki bir ümit ışığı olabilir düşüncesiyle Japonya’nın ünlü bir judo hocasına gidip çocuğunun durumunu anlatarak yapılacak bir şey olup olmadığını sormuş. Judo hocası:
— Çocuğu getir bir bakalım, demiş.
Ertesi gün baba oğul çıkmışlar hocanın karşısına. Hoca çocuğu şöyle bir süzmüş ve:
— Tamam, demiş. Yarın çocuğun eşyalarını getir, çalışmalara başlıyoruz. Ertesi gün çocuk geldiğinde hocası ona bir hareket göstermiş ve “Bu harekete çalış.” demiş. Çocuk bir hafta aynı hareketi çalışmış. Sonra hocasının yanına gidip “Bu hareketi öğrendim, başka hareket göstermeyecek misiniz?” diye sormuş. Hocanın cevabı:
— Çalışmaya devam et, olmuş. İki ay, üç ay, altı ay derken çocuk okuldaki bir yılını doldurmuş. Bu bir yıl boyunca da hep o aynı hareketi tekrarlamış. Hocasının yanına tekrar gitmiş:
— Hocam bir yıldır aynı hareketi çalışıyorum, iyi de yapıyorum. Bana yeni bir hareket göstermeyecek misiniz?
— Sen aynı hareketi çalış oğlum. Zamanı gelince yeni harekete geçeriz. İki yıl, üç yıl derken çocuk hocasının nezaretinde beş yılını doldurmuş. Bir gün hocası çocuğun yanına gelip “Hazır ol!” demiş. “Seni büyük turnuvaya yazdırdım. Yarın maça çıkacaksın.” (…)
Ziya BARAN-Canten KAYA
(Kısaltılmıştır.)
Soru : Okuduğunuz bu hikâye sizce nasıl devam etmiştir? Hikâyenin kalan bölümünü kurgulayarak defterinize yazınız.
Cevap :
Ertesi gün çocuk, büyük turnuvaya gitmek için heyecanla yola koyuldu. İçinde hem korku hem de umut vardı. Turnuvaya geldiğinde, diğer yarışmacıların becerilerini görünce kendini biraz endişeli hissetti. Ancak, hocasının ona öğrettiği o tek hareketi düşünerek sakinleşmeye çalıştı.
Sıra geldiğinde, rakibi oldukça deneyimli ve güçlü görünüyordu. Hakem, maçı başlattığında çocuk, derin bir nefes aldı ve hocasının ona söylediği her şeyi hatırladı. Tekrar ettiği hareketi kullanmak için fırsat kolladı. Rakibi saldırdığında, çocuğun aklında hocasının sesi yankılanıyordu: “Sadece o hareketi düşün ve onu yap.”
Aniden rakibi bir hamle yaptı, çocuk anında cevap vererek hocasının öğrettiği hareketi uyguladı. Rakibini yere serdi. Kalabalıktan yükselen tezahürat sesi, çocuğun içindeki cesareti arttırdı. Maçın sonunda kazanmıştı! O an, yalnızca bir kolu olmamasına rağmen, içindeki potansiyeli keşfetti. Bu deneyim ona, azim ve inançla nelerin başarılabileceğini gösterdi.
Hoca, çocuğa yaklaşıp gülümsedi. “Artık yeni bir harekete geçme zamanı geldi,” dedi. Çocuk, hem mutluluk hem de gurur içinde hocasına sarıldı.
İşte bu gün, onun için yalnızca bir zafer değil, aynı zamanda yeniden doğuştu.
Soru : Tamamladığınız hikâyeye uygun bir başlık bularak aşağıya yazınız
Cevap :
Hikâyeye Uygun Başlık: “Azimle Başarıya Ulaşmak”
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki grafikte bir grup ortaokul öğrencisi tarafından 2018 yılında hazırlanan proje sayıları verilmiştir. Grafiği inceleyiniz.
Cevap :
Öğrenciler tarafından 2019 yılında hazırlanan proje sayıları hakkında şunlar bilinmektedir:
• En çok sayıda proje hazırlanan alan, 2018’den farklıdır.
• Bütün alanlardan farklı sayıda proje hazırlanmıştır.
• Sosyal bilimler alanından üç proje hazırlanmıştır.
• Bütün alanlardan en az iki, en fazla beş proje hazırlanmıştır.
• En az proje üretilen alan, sanat alanıdır.
Soru : Bu bilgilere göre öğrencilerin 2019 yılında hazırladıkları proje sayılarını gösteren grafiği aşağıdaki alana çiziniz.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Verilen görselin altındaki cümlelerden hangileri bu görselden hareketle yazılmış bir hikâyede yer alabilir? Bu cümleleri belirleyerek yanlarına çarpı (X) işareti koyunuz.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Otuz yaşınızda olduğunuzu hayal ediniz. Bir gününüzü anlatacağınız hikâye
edici bir metin yazınız.
Metninizde iş (kılış), durum ve oluş anlamlı fiiller kullanınız. Kullandığınız fiillerin altını çizerek bu fiilleri anlam özelliklerine göre alttaki kutulara yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Kısa Cevap:
Otuz yaşında olduğum bir gün sabah erkenden uyandım. İşe gitmek için hazırlandım ve hızlıca kahvaltı yaptım. Ofise gittiğimde, yoğun bir gün beni bekliyordu. Toplantılar arasında koştururken bir yandan projeler üzerinde çalıştım. Akşam eve döndüğümde ailemle vakit geçirdim. Yorucu ama keyifli bir gündü.
Kullandığım Fiiller:
İş (Kılış) Fiilleri: yaptım, gittim, geçirdim
Durum Fiilleri: uyandım, bekliyordu
Oluş Fiilleri: yoruldum
Uzun Cevap:
Otuz Yaşında Bir Günüm
Otuz yaşında olduğum bir gün, sabahın erken saatlerinde alarm sesiyle uyandım. Yataktan kalkmak zor olsa da işin beni beklediğini bilmek beni motive etti. Yavaşça yataktan kalktım ve elimi yüzümü yıkayıp kahvaltı hazırladım. Kahvaltıdan sonra hızlıca giyinip evden çıktım.
Arabamla yola çıktığımda, trafikte biraz zaman geçirmek zorunda kaldım, ama bunu müzik dinleyerek eğlenceli hale getirdim. Ofise vardığımda, yoğun bir program beni bekliyordu. Gün boyunca sürekli toplantılara katıldım ve projeler üzerinde çalıştım. Bir yandan işlerle ilgilenirken, diğer yandan ekibimle yeni fikirler üretmek için beyin fırtınası yaptık.
Akşam işten çıkınca, spor salonuna uğradım ve kısa bir antrenman yaptım. Eve döndüğümde ailem beni karşıladı ve birlikte akşam yemeği yedik. Yemekten sonra biraz kitap okudum ve günü düşünerek kapattım.
Kullandığım Fiiller:
İş (Kılış) Fiilleri: hazırladım, çıktım, katıldım, yaptım, karşıladı, yedik