Ortaokul 7. SınıfTürkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
7. Sınıf Türkçe Kitabı Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 Cevapları” üzerine yapılan çalışmalar, öğrencilerin tarih bilincini geliştirmek ve Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı’ndaki rolünü anlamak için önemli bir fırsat sunar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları, Kurtuluş Savaşı’nın ulusal birlik ve beraberlik açısından ne denli hayati bir öneme sahip olduğunu vurgulamaktadır. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile desteklenen bu kaynak, öğrencilere tarihi olayları daha etkili bir şekilde öğrenme olanağı tanır.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-56-57-58-59-60-61 MEB Yayınları”
Öğrenciler, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-56-57-58-59-60-61 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinliklerle, Atatürk’ün barışa olan inancını ve bu inancın nasıl bir mücadeleye dönüştüğünü kavrayabilirler. Bu etkinlikler, hem tarihi bilgilerin pekiştirilmesine hem de öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine katkı sağlar.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-56-57-58-59-60-61
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : “Atatürk ve Millî Mücadele” ile ilgili araştırdığınız şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap:
“Zalım Düşman”
Yazar: Arif Nihat Asya
Zalım düşman, vatanımın üstüne yürüdü,
Türk’üm, ben Atatürk’üm, yolumuzu sürdü.
Kahraman ordum, selam durarak girdi,
Kurtuluş mücadelesi, milletim için doğdu.
Özgürlük, bağımsızlık, benim en değerli,
Atatürk, sana minnet, saygı sonsuz elbet.
Senin açtığın yolda, yürümek şerefim,
Türk milleti, hür yaşayacak, ebedi zaferim.
Uzun Cevap:
Şiir: “Milli Mücadele”
Yazar: Halide Edib Adıvar
Bir destandır, varoluşumuzun simgesi,
Kurtuluş Savaşı, senin önderliğinle.
Atatürk, senin izindeyiz hep birlikte,
Özgürlük ve bağımsızlık, bizim en büyük dilek.
Düşmanı yenip, toprakları kurtardık,
Senin önderliğinde, bir millet olduk biz.
Her zaman hatırlayacağız seni daima,
Atatürk, ışığımız, yolumuz, kahramanımız.
“Barış” kelimesi, huzur, sevgi, dostluk ve bir arada yaşama isteği gibi olumlu duyguları çağrıştırır. Barış, insanların birbirleriyle uyum içinde yaşamasını ve çatışmalardan uzak durmasını sağlar.
Uzun Cevap:
“Barış” kelimesi, bana huzur ve güven duygusunu çağrıştırır. Barış, savaşların sona ermesi, insanların birbirlerine saygı göstermesi ve sorunların diyalog yoluyla çözülmesi anlamına gelir.
Barış ortamında insanlar, sevgi ve hoşgörü ile bir arada yaşayabilir. Ayrıca, barış kavramı, sadece ülkeler arasındaki ilişkilerle sınırlı değildir; aile içinde, arkadaşlık ilişkilerinde ve toplumda da büyük bir öneme sahiptir. Barış, bireylerin ruhsal sağlığını olumlu yönde etkileyen bir durumdur.
Barışın sağlanması, eğitimde ve sosyal hayatta olumlu değişimlere yol açar. Bu nedenle, barış, herkesin ortak hedefi olmalı ve sürekli olarak korunması gereken bir değer olarak görülmelidir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Kutularda harfleri karışık hâlde verilen kelimelerin doğru biçimlerini açıklamalardan hareketle bulup örnekteki gibi yazınız.
Uğurlamak – Gideni esenlik ve sevgi dilekleriyle geçirmek, yolcu etmek.
İşgal – Bir yeri ele geçirme.
Cephane – Ateşli silahlarla atılmak için hazırlanan her türlü patlayıcı madde, mühimmat.
Tutsak – Savaşta ele geçen düşman, esir.
Rıhtım – Bir akarsu veya deniz kıyısında yapılmış, gemilerin indirme bindirme veya yükleme boşaltma yapabileceği yer.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Barış’ın öğretmeni nasıl bir ödev vermiştir? Anlatınız.
Cevap:
Barış’ın öğretmeni, Atatürk’ün İstanbul’dan Samsun’a gidişiyle ilgili bir ödev vermiştir.
2. Barış, ödevini hazırlamak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap:
Barış, bilgisayarın başına geçerek Atatürk ile ilgili fotoğraflar aramış, ancak istediği gibi bir fotoğraf bulamamıştır. Sonunda “Atatürk’ü Yaşamak” adlı bir web sitesine ulaşmıştır.
3. Mustafa Kemal Paşa’nın Barış’ın ismiyle ilgili yorumu ne olmuştur? Açıklayınız.
Cevap:
Mustafa Kemal Paşa, Barış’ın isminin güzel olduğunu söylemiş ve barışın önemini vurgulamıştır.
4. Mustafa Kemal Paşa, Bandırma Vapuru’yla rıhtımdan ayrılırken nasıl bir haber almıştır? Açıklayınız.
Cevap:
Paşa, vapurun İngilizler tarafından izleneceği ve batırılmaya çalışılacağı uyarısını almıştır.
5. “Biz Anadolu’ya silah ve cephane değil ideal ve inanç götürüyoruz.” cümlesinin sizde
uyandırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Anlatınız.
Kısa Cevap:
“Biz Anadolu’ya silah ve cephane değil ideal ve inanç götürüyoruz.” cümlesicümle, mücadelenin sadece maddi değil, manevi değerlerle de desteklenmesi gerektiğini hatırlatır.
Uzun Cevap:
“Biz Anadolu’ya silah ve cephane değil ideal ve inanç götürüyoruz.” cümlesi ifade, özgürlük mücadelesinin azim ve inançla desteklenmesi gerektiğini anlatıyor. Barış, bu düşünceyle cesaret buluyor ve gerçek mücadelenin sadece silahlarla değil, ideallerle kazanılacağını anlıyor.
6. Barış’ın yerinde siz olsaydınız Atatürk’e Millî Mücadele’yle ilgili neler sormak isterdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap:
Millî Mücadele’nin zor anlarında neler hissettiniz? (Duygusal deneyimlerini öğrenmek isterdim.)
Anadolu halkının desteği sizin için ne ifade ediyordu? (Halkın rolünü anlamak için.)
Gelecek Türkiye’yi nasıl hayal ediyordunuz? (Atatürk’ün vizyonunu kavramak için.)
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki deyimlerin anlamlarını Türk Dil Kurumunun https://sozluk.gov.tr adresindeki Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden araştırarak öğreniniz.
Cevap:
Deyimlerin Anlamları:
Gözleri dolmak: Duygusal bir durumdan dolayı gözlerinin yaşarması.
Göğsü kabarmak: Gurur veya sevinç nedeniyle kişinin kendini büyük hissetmesi.
Göze almak: Risk veya tehlikeyi kabul etmek, bir şeyin olumsuz sonuçlarına katlanmak.
Dize getirmek: Karşısındaki kişiyi, durumu veya durumu kontrol altına almak.
Yola koyulmak: Bir işe başlamak, harekete geçmek.
Soru : Aşağıdaki cümleleri, anlamını öğrendiğiniz deyimlerden uygun olanları kullanarak neden sonuç ilişkisi oluşturacak şekilde tamamlayınız.
Cevap:
Cümle Tamamlamaları:
Türk milleti, bağımsızlığına olan düşkünlüğünden dolayı bütün işgalcileri dize getirmiştir.
Askerler sabah erkenden yola koyulmak için akşam olmadan cepheye ulaşmışlardı.
Kahraman bir ecdadın torunları olduğumuz için göğsümüz kabarıyor.
Millî Mücadele gazisi dedem, anılarını anlatırken gözleri dolardı çünkü o günleri hatırladıkça çok duygulanırdı.
Millet, Millî Mücadele’ye bütün varlığıyla destek oluyordu çünkü göze almıştı.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
4 . ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki bölümleri okuduğunuz metinden hareketle doldurunuz.
Cevap:
Gerçek Hayatta Karşılaşılabilecek Olaylar:
Atatürk’ün İstanbul’dan Samsun’a gitmesi.
Millî Mücadele sırasında zorluklar ve savaş.
Barış’ın öğretmeninden ödev alması.
Gerçek Hayatta Karşılaşılamayacak Olaylar:
Barış’ın Mustafa Kemal Paşa ile aniden karşılaşması.
Bilgisayarın, Barış’ı geçmişe götürmesi.
Mustafa Kemal Paşa’nın Barış’a doğrudan hitap etmesi ve onunla konuşması.
5 . ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, Barış’ın defterine yazdığı yazılardan bazıları yer almaktadır. Bu
yazıları önemli gördüğünüz yerleri işaretleyerek okuyunuz.
Bugün 29 Mayıs 1919. On gün oldu biz Samsun’a ay ak basalı. Dört gün önce Havza’ya geldik. Her taraftan işgal haberleri geliyor. Ama iyi haberler de var. Çeşitli yörelerde askerlerimiz düşmanla savaşıyor. Direniş için dernekler kuruluyor. Gönüllüler cepheye koşuyor. (…) Buralarda her yer yemyeşil. Öyle güzel ki… Keşke bu savaş olmasaydı.
Bugün 10 Ocak 1921. Rüzgârlı bir geceydi. Pencereden gökyüzüne baktığımda hızla akan parçalı bulutları gördüm. Kılıçlarını çekmiş, düşmanın üstüne doğru akan atlılara benziyordu bulutlar.
En öndeki bulut parçası ona, Mustafa Kemal Paşa’mıza benziyordu. Hemen çağırıp gösterdim. Bu görüntüler onu da çok heyecanlandırdı. Gökyüzünü kaplayan bulutlar bir anda uçup gitti. Işıl ışıl yıldızlarla dolu bir gökyüzü kaldı geriye. “İşte, geleceğimiz böyle yıldızlarla kaplı olacak.” dedi başımı okşayarak. “Keşke ben de silah kuşanıp cephede savaşanların yanında yerimi alabilsem.” dedim. Bu dileğimi duyduğunda “Savaşmak için çok küçüksün Barış.” dedi, “Senin savaşın zaferden sonra başlayacak. Bilgi savaşı, ilerleme savaşı…” Söylemek istediklerini anladığımı sanıyorum. (…) Ben yatmaya giderken “Yarın büyük bir gün olacak.” dedi Mustafa Kemal Paşa.
Cevap:
Önemli Yerler:
“On gün oldu biz Samsun’a ay ak basalı.”
Bu ifade, Barış’ın Millî Mücadele’nin başlangıcını ve tarihi bağlamını gösteriyor.
“Her taraftan işgal haberleri geliyor.”
Ülkenin içinde bulunduğu zor durumu ifade ediyor.
“Direniş için dernekler kuruluyor. Gönüllüler cepheye koşuyor.”
Halkın direniş için bir araya geldiğini ve mücadele ruhunu yansıtıyor.
“Buralarda her yer yemyeşil. Öyle güzel ki… Keşke bu savaş olmasaydı.”
Doğa güzelliği ve savaşın getirdiği acıların çelişkisini ortaya koyuyor.
“Kılıçlarını çekmiş, düşmanın üstüne doğru akan atlılara benziyordu bulutlar.”
Barış’ın hayal gücünü ve savaş ruhunu sembolize ediyor.
“Savaşmak için çok küçüksün Barış.”
Mustafa Kemal Paşa’nın gençliğin savaşta yer alması için bilgi ve eğitimle hazırlanması gerektiğini vurguluyor.
“Senin savaşın zaferden sonra başlayacak. Bilgi savaşı, ilerleme savaşı…”
Barış’ın gelecekteki rolüne dair umut ve beklentilerini gösteriyor.
“Yarın büyük bir gün olacak.”
Umut dolu bir bekleyiş ve geleceğe dair olumlu bir bakış açısı içeriyor.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen özelliklerden hangileri Barış’ın defterine yazdığı yazılarda görülmektedir. Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.
Cevap:
1. Dizelerden oluşmuştur. (X) 2. Yaşanan olaylar günü gününe yazılmıştır. (X) 3. Birinci kişi ağzından yazılmış kısa yazılardır.
4. Bir tekerleme ile başlamıştır. (X) 5. Yazarın duygu ve düşüncelerini yansıtmaktadır.
Soru : Yukarıda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.
Cevap: Günlük
Soru : Yukarıda özelliklerini öğrendiğiniz metin türüne uygun bir yazı yazınız. Yazınızı öğretmeninizle kontrol ederek gerekli düzenlemeleri yapınız.
Cevap:
Bugün 3 Ekim 1921.
Bugün çok heyecanlı bir gündü. Sabah erkenden uyanıp pencereden dışarı baktım. Hava güneşli ve sıcak, gökyüzü mavi. Okuldan dönerken arkadaşlarımla parka gittik. Oynamak için en güzel yerleri seçtik.
Birden parkın kenarındaki ağaçların altında bir grup insanı gördük. Hepsi savaş hikayelerini anlatıyordu. Ben de yanlarına gittim. Dinlerken içimde bir gurur hissettim. Atalarımız, vatanımız için savaşıyor. Onların cesareti bana ilham verdi.
Akşam eve dönerken düşündüm: “Bir gün ben de bu kahramanların yanında olacağım!” Bu dileğimi Mustafa Kemal Paşa ile paylaştım, “Savaşım bilgi savaşı olacak” dedi. Bu düşünce beni çok mutlu etti.
Yarın yeni bir gün, yeni hayaller.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
6 . ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.
Cevap:
(…) 1923 yılının Ekim ayı idi. Ekim ayının da 29. günü. Toplar atılmaya başladı. Tam yüz bir pare top… Memleket, bayram sevinci içindeydi. Cumhuriyet’in ilan edildiğini duyan büyük küçük, kadın erkek, çoluk çocuk, tanıdık tanımadık birbirini kucaklıyor; yurt çapında Cumhuriyet onuruna şenlikler yapılıyordu. (…)
Mükerrem Kâmil SU (Kısaltılmıştır.)
Soru : Okuduğunuz metinden hareketle “Cumhuriyet coşkusu” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda, anlamlarını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarından yararlanınız.
Kısa Cevap:
Sayın konuklar,
Bugün burada Cumhuriyet coşkusunu kutlamak için toplandık. 29 Ekim 1923’te ilan edilen Cumhuriyetimiz, ulusumuz için büyük bir bayram ve sevinç kaynağıdır. Herkesin kucaklaştığı, mutlulukla şenlikler düzenlediği bir gün olmuştur.
Cumhuriyet, bizlere özgürlük, eşitlik ve adalet sunan bir sistemdir. Bu nedenle Cumhuriyetimize sahip çıkmalı ve onu yüceltmeliyiz. Teşekkür ederim.
Uzun Cevap:
Sayın konuklar, değerli arkadaşlar,
Bugün burada, 29 Ekim 1923’te ilan edilen Cumhuriyetimizin coşkusunu kutlamak için bir araya geldik. Cumhuriyet, sadece bir yönetim biçimi değil; aynı zamanda halkın egemenliğinin simgesidir. Bu özel gün, ülkemizin tarihinde bir dönüm noktası olmuş ve bize özgürlük, eşitlik ve adalet getirmiştir.
Cumhuriyetimizin ilanı, ulusumuzun bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin bir sonucudur. O gün, hepimizin sevinçle kucaklaştığı, coşkuyla kutladığı bir bayram günüydü. Her yaştan insanın, büyük-küçük, kadın-erkek hep birlikte bayram havasında kutladığı bu gün, ülkemizde şenliklerin yapıldığı bir dönüm noktasıydı.
Cumhuriyet, bizlere düşünce özgürlüğü, demokrasi ve insan hakları gibi değerleri kazandırdı. Bugün, bu değerlerin korunması ve geliştirilmesi için elimizden geleni yapmalıyız. Gelecek nesillerimize daha aydınlık bir Türkiye bırakmak için Cumhuriyetimize sahip çıkmalıyız.
Son olarak, Cumhuriyetimizi kuran, bize bu güzel ülkeyi bırakan başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm kahramanlarımızı rahmetle ve minnetle anıyorum. Hep birlikte, Cumhuriyet coşkusunu yaşatmaya ve yüceltmeye devam edeceğiz. Teşekkür ederim.
Soru : Aşağıya “Cumhuriyet” konulu akrostiş bir şiir yazınız. Şiirinize uygun bir başlık koyunuz.
Kısa Cevap:
Başlık: Cumhuriyetin Işığı
Cennette bir bayrak, dalgalanır özgürlük,
Ulusun, bir arada, yürekten yükselir ses,
Mücadeleyle kazanılan bu büyük zafer,
Huzur ve adalet, Cumhuriyet’le gelir elbet.
Ulusça el ele, geleceğe umutla,
Rengimiz hep aynı, özgürlük aşkıyla,
İleriye doğru, atılırız kararlılıkla,
Ebediyen sürecek, Cumhuriyet coşkusuyla.
Uzun Cevap:
Başlık: Cumhuriyetin Gücü
Cumhuriyet, aydınlık bir ufuk demek,
Ulusunla, bir arada, yürümek,
Mücadelelerin, bir sonucu olarak,
Huzuru ve barışı, sunar halkına,
Uyanış ve direniş, ruhunu besler,
Renkleri, özgürlüğün simgesiyle parlar,
İleriye doğru, umutla adım atarız,
Ebedi değerimiz, Cumhuriyet, daima yanımızda.
Cumhuriyet, bizlere düşen en büyük mirastır.
Hep birlikte bu mirasa sahip çıkmalıyız.
Yüz yıllar boyu, ilelebet yaşayacak,
Hür ve bağımsız, genç nesillerle yükselecek.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
7 . ETKİNLİK
Soru : Atatürk’ün “Dünyada her şey için; uygarlık için, hayat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir; fendir.” sözünden hareketle bilgilendirici bir metin yazınız.
Kısa Cevap:
Atatürk’ün “Dünyada her şey için; uygarlık için, hayat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir; fendir.” sözü, bilimin ve teknolojinin toplumların gelişimindeki önemini vurgular. İlim, insanları aydınlatan, sorunları çözen ve ilerlemeyi sağlayan bir kaynaktır.
Uygarlığın temeli olan bilim, bireylerin yaşam kalitesini artırırken, toplumları da daha refah bir geleceğe taşır. Bu nedenle, eğitimde bilime dayalı bir yaklaşım benimsemek, toplumsal gelişim açısından kritik bir öneme sahiptir.
Uzun Cevap:
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Dünyada her şey için; uygarlık için, hayat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir; fendir.” sözü, bilim ve eğitimin insan yaşamındaki yerini ve önemini açık bir şekilde ortaya koymaktadır. Atatürk, bilimsel düşüncenin, toplumların ilerlemesi ve kalkınması için vazgeçilmez olduğunu vurgulamaktadır. Uygarlığın temel taşı olan bilim, insanların yaşam standartlarını yükseltmekte, yeni teknolojilerin ve buluşların kapısını aralamaktadır.
İlim, bireyleri eğiterek onların bilinçli kararlar almasına yardımcı olur. Eğitimde bilime dayalı bir yaklaşım benimsemek, genç nesillerin daha donanımlı bireyler olarak yetişmesini sağlar. Bu da toplumsal ilerlemenin, ekonomik gelişmenin ve kültürel zenginliğin artmasına olanak tanır. Ayrıca, bilimsel bilgiye sahip olan bireyler, toplumlarının karşılaştığı sorunlara daha etkili çözümler üretebilirler.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Çanakkale Savaşı kahramanlarının fedakârlıklarıyla ilgili araştırma yapınız.
Kısa Cevap:
Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında gerçekleşmiştir. Bu savaşta, Türk askerleri büyük fedakârlıklar göstermiştir.
Özellikle Anafartalar, Conkbayırı ve Koca Çimen gibi cephelerdeki kahramanlıklarıyla öne çıkan isimler arasında Mustafa Kemal Atatürk, Seyit Onbaşı ve Hasan Tahsin yer alır. Türk askerleri, imkânsız koşullara rağmen vatanlarını savunmak için canlarını ortaya koymuş, bu süreçte birçok şehit vermiştir. Bu fedakârlıklar, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin simgesi olmuştur.
Uzun Cevap:
Çanakkale Savaşı, 18 Mart 1915’te deniz savaşlarıyla başlayıp, Nisan 1915’te kara savaşlarına dönüşen ve 1916’ya kadar devam eden bir çatışmadır. Osmanlı İmparatorluğu, bu savaşta önemli bir direnç göstermiş ve İtilaf Devletleri’nin planlarını boşa çıkarmıştır. Türk askerleri, fedakârlıklarıyla savaş tarihine damga vurmuşlardır.
Mustafa Kemal Atatürk, bu savaşta büyük bir liderlik göstermiştir. “Ben size taarruzu değil, ölmeyi emrediyorum!” sözü, onun cesaretini ve kararlılığını simgeler. Seyit Onbaşı, 276 kilogramlık mermiyi kaldırarak düşman zırhlısını batırmasıyla öne çıkmış ve savaşın seyrini değiştiren kahramanlardan biri olmuştur. Hasan Tahsin ise, düşmana karşı direnişi simgeleyen ilk kurşunu atan isimdir ve bu nedenle “Çanakkale Şehitleri” arasında anılmaktadır.
Çanakkale Savaşı’nda Türk askerleri, yokluk içinde, yiyecek ve mühimmat sıkıntısı çekerek vatanlarını savunmak için mücadele etmiştir. Aynı zamanda cephede yer alan hemşireler ve doktorlar, yaralı askerlerin tedavisinde büyük özveri göstermiştir. Bu savaş, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin bir simgesi haline gelmiş ve Türk ulusunun birlik ve beraberlik duygusunu pekiştirmiştir. Çanakkale’deki fedakârlıklar, Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerinin atılmasında önemli bir rol oynamıştır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53
7. Sınıf Türkçe Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53 numaralı sayfalarda yer alan Olamam Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlamalarını ve yorumlamalarını geliştirmek için hazırlanmıştır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları, bireyin kendini keşfetme sürecini ele alırken, toplumsal beklentiler ile bireysel kimlik arasında denge kurmanın önemine vurgu yapar.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53 MEB Yayınları”
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere metinle ilgili sorular sorarak onların düşüncelerini paylaşmalarını sağlar ve metni daha derinlemesine anlamalarına katkı sunar. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53 MEB Yayınları‘nda yer alan sorular ve etkinlikler, metin inceleme, ana fikir bulma ve sözcük bilgisi geliştirme odaklı olup, öğrencilerin dil becerilerini destekleyici niteliktedir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap:
Türk bayrağının kırmızı rengi, şehitlerin kanını; ay ve yıldız ise bağımsızlık, aydınlık ve özgürlüğü simgeler.
Uzun Cevap:
Türk bayrağının kırmızı rengi, Kurtuluş Savaşı ve Osmanlı döneminde vatan için canlarını feda eden şehitlerin kanını simgeler.
Bayraktaki hilal, İslam’ı ve Türk milletinin bağımsızlığını temsil ederken, yıldız ise Türk milletinin aydınlık geleceğini ve özgürlüğünü ifade eder.
Bayrağımız, şehitlerimizin hatırasını ve ülkemizin bağımsızlık mücadelesini sembolize eden çok önemli bir değerdir.
Soru : Bayraklar milletler için neden önemlidir? Tartışınız.
Kısa Cevap:
Bayraklar, milletlerin bağımsızlığını, birliğini ve kimliğini simgeler; ulusal gurur kaynağıdır.
Uzun Cevap:
Bayraklar, bir milletin kimliğini, bağımsızlığını ve tarihini temsil eder. Bayraklar, o milletin yaşadığı acıları, kazandığı zaferleri ve birlikteliği sembolize eder. Bir ülkenin bayrağı, dünya üzerinde o milletin varlığının ve egemenliğinin bir simgesidir.
Ayrıca bayrak, ulusal bir gurur kaynağıdır; önemli günlerde, milli bayramlarda ve uluslararası etkinliklerde dalgalandırıldığında milletin birlik ve beraberliğini pekiştirir. Her milletin bayrağı, o ülkenin değerlerini, kültürünü ve tarihini yansıtan önemli bir semboldür.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu
anlamlardan hareketle kelimeleri bularak bulmaca üzerinde örnekteki gibi işaretleyiniz.
İslam dinini korumak veya yaymak amacıyla Müslüman olmayanlara karşı yapılan kutsal savaş. → Cihat
Büyük ve gösterişli ev. → Köşk
Gelinin başını, bazen de yüzünü örten dantel veya tülden örtü. → Duvak
Rüzgâr gücünden yararlanarak geniş bir yüzey oluşturacak biçimde yan yana dikilen ve teknenin direğine uygun bir biçimde takılarak onu hareket ettiren kumaş veya şeritlerin tümü. → Yelken
Düz arazide veya açık denizde gökle yerin birleşir gibi göründüğü yer, çevren. → Ufuk
Sınır boyu. → Serhat
Evlenme talihi. → Kısmet
Kale duvarlarından daha yüksek, yuvarlak, dört köşe veya çok köşeli kale çıkıntısı. → Burç
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle cevaplayınız.
1. Şiirin birinci bölümünde şair kimlerle hangi konularda empati kurmuştur? Açıklayınız.
Cevap:
Şair, bir çocukla oyuncaksız ve kucaksız kalma, bir delikanlıyla atsız ve silahsız olma gibi zor durumlar yaşayan kişilerle empati kurmuştur. Her iki durumda da insanların zor koşullara karşı savunmasız kalabileceğini vurgulamaktadır, ancak bu zor durumlarda bile bayraksız olmanın düşünülemeyeceğini ifade eder.
2. Şair ikinci bölümde kendini neye benzetmiştir? Anlatınız.
Cevap:
Şair, ikinci bölümde kendisini rüzgarsız ve yelkensiz bir gemiye benzetmiştir. Burada, hayatının yolculuğunda eksik ve zorluklar içinde olsa bile bayraksız olamayacağını vurgular. Gemiyi bayrağa ihtiyaç duyan bir varlık olarak görür.
3. Sizce şair “Gazada can borcuyum.” ifadesiyle ne anlatmak istemektedir? Millî değerlerimizden hareketle açıklayınız.
Cevap:
“Gazada can borcuyum” ifadesiyle şair, vatanı ve bayrağı için gerektiğinde hayatını feda etmekten çekinmeyeceğini belirtmektedir. Türk milletinin milli değerlerinden olan vatanseverlik ve şehitlik kavramlarına atıfta bulunarak, her vatandaşın vatanı uğruna mücadele etmekle yükümlü olduğunu anlatır.
4. Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap:
En beğendiğim bölüm “Her şeysiz kalabilirim, her şeysiz olabilirim; Bayraksız olamam!” dizesidir. Çünkü bu dizeler, şairin bayrağa olan derin bağlılığını ve bayrağın yaşamındaki vazgeçilmez yerini çok güçlü bir şekilde ifade etmektedir. Her şeyini kaybedebileceğini fakat bayrağın kaybını asla kabullenemeyeceğini dile getirir.
5. Şairin bayrak sevgisi ve fedakârlığını nasıl yorumluyorsunuz? Düşüncelerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Şairin bayrak sevgisi çok derindir ve bayrağı hayatının en önemli unsuru olarak görmektedir. Bayrak uğruna her türlü fedakârlığı yapmaya hazır olduğunu, vatanın bağımsızlığı ve onuru için canını vermekten çekinmeyeceğini vurgular. Bu da Türk milletinin vatanseverlik ve bayrak sevgisinin bir yansımasıdır.
Vazgeçemeyeceğim değerler arasında ailem, vatan sevgim ve dürüstlük bulunmaktadır.
Uzun Cevap:
Hayatımda vazgeçemeyeceğim değerlerin başında ailem gelir. Aile, bana hem sevgi hem de güven kaynağıdır. Aynı zamanda vatan sevgisi de benim için en önemli değerlerden biridir.
Ülkemin bağımsızlığı ve refahı için çalışmayı bir borç bilirim. Son olarak, dürüstlük her zaman yaşam felsefem olmuştur. Dürüst olmak, hem kendime hem de çevremdekilere saygı duymamı sağlar.
3. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Şiirinkonusu, bayrağın bir milletin onuru ve bağımsızlığı olduğu;
Ana duygusu ise vatan sevgisi ve bayrağa bağlılıktır.
Soru : Okuduğunuz şiire farklı bir başlık önererek aşağıya yazınız. Niçin bu başlığı önerdiğinizi açıklayınız.
Cevap :
Başlık: “Bayraksız Olamam”
Bu başlığı önerdim çünkü şiirin her bölümünde şairin bayraktan vazgeçemeyeceği vurgulanmaktadır. Bu başlık, şiirin ana fikrini en iyi yansıtan ifade olarak öne çıkmaktadır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirle aynı konu ve ana duyguya sahip bir şiir yazınız. Şiirinize
başlık koymayı unutmayınız.
Cevap :
“Vatanımın Bayrağı”
Kuşatılmış kalsam bir başıma,
Herkes gelse karşımda,
Vatanımdır bu yerler,
Bayrağım dalgalanır göklerde.
Bir gece yarısı sessiz,
Gözlerimde umut ışıksız,
Ama bayrağım varsa,
Her şey aydınlık, sonsuz.
Vatan aşkıyla yanarım,
Bayrağımla hep yaşarım,
Bayraksız bir yaşam,
Benim için olmamalı, olamaz yarım!
5. ETKİNLİK
Vurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor! Mehmet Âkif ERSOY
Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un “Çanakkale Şehitlerine” isimli şiirinde geçen aşağıdaki dizeleri okuyunuz. Öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla bu dizelerden hareketle bir konuşma metni hazırlayınız.
Cevap :
Değerli Arkadaşlar,
Mehmet Âkif Ersoy’un dizelerinde “Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor!” ifadesiyle vatan uğruna canını veren kahramanlarımızı görüyoruz. Bu şehitler, bağımsızlığımız için hayatlarını feda eden Mehmetçiklerdir. Çanakkale, sadece bir savaş değil, milletimizin birlik ve bağımsızlık mücadelesinin simgesidir.
Bugün özgürce yaşıyorsak, bunu Çanakkale’de toprağa düşen şehitlerimize borçluyuz. Onların fedakârlığını unutmamalı, bayrağımıza ve vatanımıza sahip çıkmalıyız.
Teşekkür ederim.
Soru : Hazırladığınız konuşma metnini bir grup sözcüsü belirleyerek arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap : Bu etkinliği sınıfta ekipler halinde birbirinize sunmanız gerekmektedir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Bayrakları verilen ülkelerin kadın ve erkek güreşçilerinin katıldığı bir turnuvada sporcuların aldıkları madalyalar aşağıdaki tabloda verilmiştir. Tabloyu inceleyiniz.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları”
Soru : Bu tablodaki bilgilere göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız
Cevap :
1. (Doğru)Özbekistanlı sporcuların aldıkları toplam altın madalya sayısı ile başka bir ülkenin sporcularının aldığı toplam bronz madalya sayısı eşittir.
2. (Yanlış)Kadın sporcuların bütün madalya türlerinde aynı sayıda madalya aldığı tek ülke Kırgızistan’dır.
3. (Yanlış) Kadın sporcuları en çok gümüş madalya alan ülke aynı zamanda erkek sporcuları en az bronz madalya alan ülkedir.
4. (Doğru) Erkek sporcuları altın madalya alamayan KKTC’nin kadın sporcuları bütün madalya türlerinden kazanmıştır.
5. (Doğru)Kadın ve erkek sporcuları eşit sayıda bronz madalya kazanan ülkelerden biri, kadın sporcuları en fazla gümüş madalya kazanan ülkedir.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : “Atatürk ve Millî Mücadele” konulu bir şiir araştırınız.
Kısa Cevap:
Atatürk’ün İzinde
Samsun’dan doğdu güneş,
Kurtuluş için bir sefer,
Milletine umut oldu,
Atatürk’ün yiğit nefer.
Anadolu’da bayrak açtı,
Bağımsızlık ateşiyle,
Savaş meydanında destan yazdı,
İmanla, millet sevgisiyle.
Cephede cesaret, masada akıl,
Milletin kaderi yeniden yazıldı,
Atatürk’le doğan umut,
Cumhuriyetle taçlandı.
Uzun Cevap:
Şiir: Millî Mücadele Rüzgârı
Bir rüzgâr esti Anadolu’da,
Bağımsızlık haykırışıydı bu,
Atatürk’ün öncülüğünde,
Millet uyandı, zincirleri kırdı.
Dağlar taşlar şahitti savaşa,
Bayrak inmeyecekti, vatan bölünmeye,
Düşman kaçtı, zafer bizim oldu,
Millî Mücadele’de yeni bir güneş doğdu.
Kazanılan her zafer, her direniş,
Milletin gücüyle yükseldi göğe,
Atatürk ve halk el ele verdi,
Türkiye sonsuz bir özgürlüğe erdi.