Ortaokul 7. SınıfTürkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89
7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89 Cevapları, Jules Verne’in bilim kurgu eserlerine odaklanarak öğrencilerin hayal gücünü geliştirir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları, edebi metinlerin analizini yaparken, aynı zamanda gelecekteki teknolojik gelişmelere dair fikirler sunar. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu bağlamda öğrencilerin anlamalarını pekiştirir.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89 MEB Yayınları”
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları soruları, öğrencilerin bilim kurgu ile gerçek dünya arasındaki bağlantıları kurmalarını sağlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini artırırken, aynı zamanda geleceğe dair umut ve beklentilerini de şekillendirir. Jules Verne’in vizyonu, genç zihinlere ilham vererek onları düşünmeye teşvik eder.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Günümüzdeki teknolojik gelişmelerle ilgili araştırdığınız haber metnini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Son yıllarda teknolojik gelişmeler, sağlık, ulaşım ve eğitim gibi birçok alanda önemli değişikliklere yol açmıştır. Yapay zekâ, hastalıkların erken teşhisinde kullanılırken, otonom araçlar trafik güvenliğini artırmaktadır.
Uzaktan eğitim uygulamaları ise, eğitimi daha erişilebilir hale getirmiştir. Bu gelişmeler, bireylerin yaşam kalitesini artırırken, toplumsal yapıları da dönüştürmektedir.
Uzun Cevap :
Günümüzde teknolojik gelişmeler, yapay zekâ, robot teknolojileri ve dijitalleşme ile hayatımızı etkilemektedir. Yapay zekâ, sağlıkta hastalıkların hızlı teşhisinde önemli bir rol oynamakta; otonom araçlar, trafik kazalarını azaltma potansiyeline sahiptir.
Uzaktan eğitim platformları ise, eğitimde eşitliği artırarak, herkesin erişimine olanak tanımaktadır. Tüm bu yenilikler, yaşam kalitesini yükseltirken, toplumsal yapıları da değiştirmektedir.
Soru : Sizce hayal kurmakla bilim ve teknoloji arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Kısa Cevap :
Hayal kurmak, bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir role sahiptir. Bilim insanları, yeni fikirler ve çözümler geliştirmek için hayal güçlerini kullanırlar.
Örneğin, Einstein’ın görelilik teorisi, hayal gücünün bir ürünüdür. Bu nedenle, hayal kurmak bilim ve teknoloji için temel bir unsurdur.
Uzun Cevap :
Hayal kurmak, bilim ve teknoloji arasında güçlü bir bağ kurar. Tarih boyunca birçok mucit, hayal ederek yenilikçi çözümler üretmiştir.
Örneğin, Nikola Tesla’nın kablosuz iletişim hayali, günümüz teknolojilerini etkilemiştir. Hayal gücü, yaratıcı düşünmeyi teşvik ederek, toplumsal sorunlara çözüm bulma yolunda da kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, hayal etmek, daha iyi bir gelecek inşa etmek için gereklidir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metinde geçen, anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız.
Cevap :
Mermi benzeri: Mermilere benzeyen, mermi şekline sahip olan. Genellikle hızlı ve aerodinamik bir tasarımı ifade eder.
Fırlatıldı: Uzay aracı veya roketin havaya veya uzaya gönderilmesi, başlatılması anlamında kullanılmaktadır.
Patlayan: Bir nesnenin aniden parçalanması veya yok olması durumu. Genellikle bir patlama veya arıza anlamına gelir.
Denizaltı: Su altında çalışan, denizlerde hareket edebilen bir araç. Askeri veya keşif amaçlı kullanılabilir.
Gazete haberciliği: Gazeteler aracılığıyla haberlerin iletilmesi ve yayımlanması süreci.
Haberlerin sözlü olarak aktarılması: Bilgilerin veya haberlerin sözlü bir iletişimle, yani konuşarak paylaşılması durumu.
Alternatif: Bir şeyin yerine başka bir seçenek veya yol sunan, farklı olan.
Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz
Cevap :
Mermi benzeri: TDK’da “mermi” kelimesi, “ateşli silahlar için yapılan ve barutla ateşlenerek hedefe ulaşan metal veya plastik nesne” olarak tanımlanır. “Benzeri” ise “bir şeye benzeyen” anlamında kullanılır. Mermi benzeri, mermilere benzer bir tasarımı ifade eder.
Fırlatıldı: “Fırlatmak” kelimesi, “bir şeyi bir yere atmak, savurmak” anlamına gelir. Fırlatıldı, bir nesnenin belirli bir yön ve güçle atıldığı anlamını taşır.
Patlayan: “Patlamak” kelimesi, “bir şeyin aniden parçalanarak içindeki gazın veya sıvının dışarı çıkması” olarak tanımlanır. Patlayan, bu eylemin gerçekleştiğini belirtir.
Denizaltı: TDK’da “denizaltı” kelimesi, “suda gidebilen, su altında hareket edebilen gemi” olarak tanımlanır.
Gazete haberciliği: “Haber” kelimesi, “bir olayın, durumu veya gelişmenin yazılı olarak veya sözlü olarak bildirilmesi” anlamında kullanılır. “Gazete” ise, “her gün veya haftada bir yayınlanan, haber, makale ve ilanları içeren basılı veya dijital yayın” anlamına gelir. Gazete haberciliği, bu iki kelimenin birleşiminden oluşur.
Haberlerin sözlü olarak aktarılması: TDK’da “aktarılmak” kelimesi, “bir şeyin bir yerden başka bir yere, birine iletilmesi” anlamında tanımlanır. Sözlü olarak aktarma, haberlerin konuşarak iletilmesi anlamına gelir.
Alternatif: “Alternatif” kelimesi, “bir şeyin yerine kullanılabilecek diğer seçenekler” anlamında kullanılır.
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metinde hangi yazarın roman ve öykülerinden örnekler yer almaktadır? Daha önce bu yazara ait bir eser okudunuz mu? Anlatınız.
Cevap:
Metinde Jules Verne’in eserlerinden örnekler var. Daha önce “Seksen Günde Dünya Gezisi” romanını okudum. Romanda, bir adamın dünyayı 80 günde dolaşma macerası anlatılıyor.
2. “Ay’a Yolculuk” adlı romanda bahsedilen uzay aracı, gerçek hayatta ne zaman ve nasıl karşımıza çıkmıştır? Anlatınız.
Cevap:
“Ay’a Yolculuk” romanındaki uzay aracı, 1958’de fırlatılan “Pioneer 0” ile gerçek oldu. Ancak bu araç, fırlatıldıktan kısa süre sonra patladı.
3. Elektrik motoruyla çalışan ilk başarılı denizaltı hangi tarihte yapılmıştır? Jules Verne; bu tarihten ne kadar zaman önce, hangi eserinde bu denizaltıdan bahsetmiştir? Açıklayınız.
Cevap:
İlk başarılı elektrikli denizaltı 1887’de yapıldı. Jules Verne, bu denizaltıyı 1870’de “Denizler Altında Yirmi Bin Fersah” adlı eserinde bahsetmiştir.
4. Jules Verne 1889 yılında yazdığı öyküde nelerden bahsetmiştir? Bunlar, gerçek hayatta ne zaman ve ne şekilde karşımıza çıkmıştır? Anlatınız.
Cevap:
Verne, 1889’da gökyüzüne yazı yazarak reklam yapmaktan bahsetti. Bu, 1915’te San Francisco’da gerçekleşti. Bugün uçaklar gökyüzünde şekil ve yazılar oluşturuyor.
5. “Bugün, dünün öğrencisidir.” sözünün sizde uyandırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız.
Kısa Cevap :
“Bugün, dünün öğrencisidir.” sözü, geçmişteki deneyimlerin ve öğrenimlerin, bugünkü başarı ve kişilik üzerinde büyük etkisi olduğunu hatırlatıyor. Bu, sürekli öğrenmenin önemini vurguluyor ve geçmişten ders alarak daha iyi bir geleceğe yönelmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Uzun Cevap :
“Bugün, dünün öğrencisidir.” ifadesi, geçmiş deneyimlerimizin bugünkü kimliğimizi ve bilgi birikimimizi şekillendirdiğini vurgular. Her gün yaşadığımız olaylar, aldığımız dersler, kararlarımızı ve davranışlarımızı etkiler. Geçmişte yaptığımız hatalardan ders alarak daha dikkatli oluruz, başarılarımız ise özgüvenimizi artırır.
Bu söz, hayatın sürekli bir öğrenme yolculuğu olduğunu hatırlatıyor. Her gün, bir öncekinden daha iyi olmak için bir fırsat sunar. Geçmişi unutmadan ama ona takılıp kalmadan ilerlemek, kişisel gelişimimiz için önemlidir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Elektronik posta hesabı oluşturmak isteyen Mert, dijital formda gerekli bilgileri doldurduktan sonra şifre oluşturacaktır. Şifre oluşturma ölçütlerine göre Mert’in oluşturacağı şifre aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) m7545638 B) m.5774528 C) 234497.m D) 17938261
Cevap : C) 234497.m
4. Etkinlik
Soru : Aşağıda verilen elektronik posta örneğini, noktalama işaretlerine dikkat
ederek sessiz okuyunuz.
Cevap :
Sevgili Arkadaşım,
Şehrimizde 10-14 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek teknoloji festivaliyle ilgili seni bilgilendirmek istedim. Festivalde teknoloji yarışmaları, hava gösterileri, konserler, çeşitli konularda gerçekleştirilecek etkinlikler ve söyleşiler gibi birçok faaliyete yer verilecek. Festivale katılım ücretsiz. On sekiz yaşından küçük ziyaretçiler, alana velileri ya da öğretmenleri ile kabul ediliyor. Ben ailemle gideceğim. Sen de katılmak ister misin?
Soru : ) Okuduğunuz elektronik postanın yakın bir arkadaşınızdan geldiğini hayal ederek ona bir cevap e-postası yazınız.
Cevap :
Sevgili Arkadaşım;
Mesajını aldım, teknoloji festivali hakkında verdiğin bilgiler için teşekkür ederim! Gerçekten çok heyecan verici görünüyor. Hava gösterileri ve etkinlikler hakkında duyduğumda aklıma hemen birçok soru geldi. Yarışmalara katılmayı düşünmüyor musun?
Ben de ailemle katılmayı çok isterim. Bu tür festivallerde yeni teknolojileri görmek ve ilginç insanlarla tanışmak harika olur. Orada seninle buluşmayı çok isterim. Hangi gün gideceksin? Orada buluşmayı planlayalım.
Cevabını dört gözle bekliyorum!
Sevgiler,
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.
Cevap :
İlk Fotoğraf
1826 yılında Fransız Niepce (Niyeps) tarafından çekildi. Bu ilk fotoğrafın çekilmesi 8 saat sürmüştür.
İlk Metro
1863’te Londra’da seferlere başladı.
İlk Otomobil
1769 yılında yolcu taşıyabilen bir buharlı otomobil yapılmış olsa da bugünkü otomobillerin teknik özelliklerine en yakını, İngiliz Samuel Brown (Semiyıl Bıravn) tarafından 1926’da insanlara tanıtılandır.
Soru : Siz de ilginizi çeken buluşlar hakkında bir araştırma yapınız. Bu buluşların ilk kez nerede ve kimler tarafından kullanıldığı ile ilgili bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Birçok ilginç buluş var, ancak benim en çok ilgimi çekenlerden biri telefon. Alexander Graham Bell, 1876 yılında telefonun patentini aldı. İlk kez Bell’in evinde denendi ve iletişimi büyük ölçüde kolaylaştırdı.
Uzun Cevap :
İlginç buluşlardan biri olan telefon, 1876 yılında Alexander Graham Bell tarafından icat edildi. İlk telefon konuşması, Bell’in laboratuvarında yapıldı ve bu, insanların iletişim kurma biçimini tamamen değiştirdi.
Telefon, başlangıçta sadece kısa mesafelerde kullanılabiliyordu; ancak zamanla geliştirilerek dünya genelinde yaygın bir iletişim aracı haline geldi. Bugün, telefon teknolojisi mobil cihazlarla evrim geçirerek, anında iletişimi sağlıyor. Bu buluş, günlük yaşamımızda büyük bir rol oynamaktadır.
6. Etkinlik
Soru : “Gelecekte hangi buluşların gerçekleştirileceğini düşünüyorsunuz?” sorusundan hareketle aşağıdaki plan doğrultusunda bir konuşma hazırlayınız.
Kısa Cevap :
Gelecekte birçok heyecan verici buluşun gerçekleştirileceğini düşünüyorum. Öncelikle yapay zeka, günlük hayatımızda daha fazla yer alacak. Akıllı evler ve kişisel asistanlar, yaşamımızı kolaylaştıracak.
Ayrıca sağlık alanında genetik mühendislik sayesinde hastalıklara karşı daha etkili tedavi yöntemleri geliştirilmesi bekleniyor. Son olarak, uzay teknolojilerinin ilerlemesiyle Mars’a insan gönderme projeleri gerçek olabilir. Bu buluşlar, insan yaşamını daha kaliteli ve verimli hale getirebilir.
Uzun Cevap :
Gelecekte gerçekleştirilecek buluşlar, insan hayatını köklü bir şekilde değiştirebilir. Öncelikle, yapay zekanın daha da gelişmesiyle birlikte, günlük yaşamımızda daha fazla yer alacağını düşünüyorum.
Akıllı ev sistemleri, bireylerin enerji tasarrufu yapmasına, güvenliği artırmasına ve yaşam konforunu yükseltmesine olanak tanıyacak. Ayrıca, sağlık alanında genetik mühendislik ve biyoteknoloji sayesinde birçok hastalığın tedavisi mümkün hale gelebilir. Örneğin, genetik modifikasyon ile kalıtsal hastalıkların önlenmesi, insanların daha sağlıklı bir yaşam sürmesine yardımcı olacaktır.
Diğer bir önemli alan ise uzay teknolojileridir. Gelecekte Mars’a insan göndermeye yönelik projelerin hayata geçmesi, uzay araştırmalarını hızlandıracak ve insanlığın yeni yaşam alanları keşfetmesine zemin hazırlayacaktır. Bunun yanı sıra, uzayda kolonileşme çalışmaları, insanlığın sürdürülebilirliğini sağlamak için yeni fırsatlar sunabilir.
Soru : Konuşmanızı, yaptığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap : Yukarıda yer alan cevaplardan bir tanesini arkadaşlarınıza sunmanız yeterli olacaktır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin hangi dilek kipi ile çekimlendiğini yanındaki bölüme örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Gelecek kuşaklar için doğayı daha fazla korumalıyız. = Gereklilik Dilek Kipi
Projeniz için çalışmalara bir an önce başlayın. = Emir Dilek Kipi
Doğru bilgiye ulaşmak için sorgulayıcı bir zihinle düşünelim. = Öneri Dilek Kipi
Düzenli kitap okusa aradığı cevapların pek çoğunu bulacak. = Şart Dilek Kipi
Bilginin gücünü hiçbir zaman hafife almayın. = Emir Dilek Kipi
Öğrenciler teknolojinin sunduğu fırsatları değerlendirmeliler. = Gereklilik Dilek Kipi
Dünyadaki bilimsel gelişmeleri yakından takip edin. = Emir Dilek Kipi
Teknoloji bağımlılığının tehlikeleri konusunda bilinçli olalım. = Öneri Dilek Kipi
Gülhan, çalışmasını incelememiz için bize getirsin. = Emir Dilek Kipi
Büyük işler yapmak için büyük kâşiflerin peşinden gidin. = Emir Dilek Kipi
Kendimi geliştirmek için daha çok araştırma yapmalıyım. = Gereklilik Dilek Kipi
Bilimle sanatı birleştirsek dünya daha yaşanır olmaz mı? = Şart Dilek Kipi
Ben de sizinle yarın kütüphaneye geleyim. = Öneri Dilek Kipi
Çalışmalarınızdaki eksiklikleri siz de görmelisiniz. = Gereklilik Dilek Kipi
Bir gün çok büyük bir icat yapsanız bu icat ne olurdu? = Şart Dilek Kipi
Doğa dostu bir teknoloji geliştirsek çevreyi de korumuş oluruz. = Şart Dilek Kipi
Bilim insanları teknolojinin zararları konusunda bir çözüm bulmalılar. = Gereklilik Dilek Kipi
Tarihte büyük buluşlara imza atmış Türk bilim insanlarını tanıyalım. = Öneri Dilek Kipi
Büyük keşifleri ancak büyük hayalleri olanların yapabileceğini bilmelisin. = Gereklilik Dilek Kipi
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : “Bilim” konulu vecizeler araştırınız.
Kısa Cevap :
Bilim, insanlığın ilerlemesinde ve hayatın her alanında büyük bir öneme sahiptir. Einstein’ın “Bilim, bilgi için değil, hayatı anlamak için vardır.” sözü, bilimin amacını güzel bir şekilde ifade eder.
Ayrıca, Marie Curie’nin “Hayatta hiçbir şey korkulacak kadar değildir, sadece anlaşılması gereken şeyler vardır.” sözü, bilimin bilinmeyenleri anlama çabasını vurgular. Bu vecizeler, bilimin hem bilgi edinme hem de yaşamı anlama konusundaki rolünü gözler önüne serer.
Uzun Cevap :
Bilim, insanlığın bilgi ve anlayışını geliştiren sistematik bir çalışmadır. Albert Einstein, “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir. Çünkü bilim, insanın aklına ulaşabileceği en yüksek hedefi gösterir.” diyerek bilimin önemini vurgulamıştır. Isaac Newton ise, “Ben sadece bir çocuğum, deniz kenarında yürüyen, bazen güzel bir taş ya da bir kabuk bulmanın sevincini yaşayan bir çocuk.” sözüyle bilimin sınırsız araştırma alanını ifade etmiştir.
Marie Curie’nin “Bilim, keşfettiklerimizle değil, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.” sözü, keşiflerin sürekliliğini vurgular. Carl Sagan’ın “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.” sözü ise mantık ve gözlemlerle gerçeği bulma çabasını öne çıkarır.
Bu vecizeler, bilimin hayatımızdaki yerini ve sürekli gelişen doğasını anlatır; bireysel ve toplumsal ilerleme için vazgeçilmez bir araçtır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83
7. Sınıf Türkçe Kitabı Biruni Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83 Cevapları ile ilgili etkinliklerde, öğrenciler Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki Biruni Metni Etkinlik Cevapları ile Biruni’nin bilimsel çalışmalarını derinlemesine inceler. Bu etkinlikler, öğrencilerin okuduğu metni anlama becerilerini geliştirirken, bilim insanlarının dünya tarihine katkılarını anlamalarını sağlar. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları üzerinden yapılan değerlendirmeler, öğrencilere rehberlik eder.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları”
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83 MEB Yayınları soruları, Biruni’nin keşiflerini ve bilime olan katkılarını ele alarak, öğrencilere tarihsel bir bakış açısı kazandırır. Bu etkinlikler, hem bilim hem de dil becerilerini geliştirmek adına önemli bir katkı sunmaktadır.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılar ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Türkler, tarih boyunca bilime önemli katkılar sağlamışlardır. Özellikle İslam medeniyeti döneminde yetişen Türk bilim insanları matematik, astronomi, tıp ve coğrafya gibi alanlarda öne çıkmıştır.
Örneğin, Uluğ Bey, kurduğu rasathane ile astronomi alanında önemli çalışmalar yapmış, Ali Kuşçu da gök biliminde önemli keşifler gerçekleştirmiştir. Farabi ise felsefe ve mantık alanındaki çalışmalarıyla tanınmaktadır. Bu bilim insanları, hem kendi çağlarına hem de gelecekteki bilimsel gelişmelere önemli katkılar sunmuşlardır.
Uzun Cevap :
Türkler, tarih boyunca bilimin gelişmesine önemli katkılar yapmışlardır. Özellikle İslam medeniyeti döneminde birçok Türk bilim insanı, tıp, astronomi, matematik ve felsefe gibi alanlarda önemli çalışmalar gerçekleştirmiştir.
Bu bilim insanlarından bazıları, çağdaş bilimin temellerini atarak, dünya çapında tanınmıştır. Uluğ Bey, Semerkand’da bir rasathane kurarak astronomi alanında çok sayıda gök cismi ve yıldız haritası oluşturmuştur. Ali Kuşçu, gök biliminde yaptığı hesaplamalarla Osmanlı astronomisine katkıda bulunmuştur.
Ayrıca, Farabi, Aristoteles’in eserlerini yorumlayarak mantık ve felsefe alanında derinlemesine çalışmalar yapmış ve İslam düşüncesinin temel taşlarından biri haline gelmiştir. İbni Sina, tıp alanında yazdığı eserlerle Batı dünyasında “Avicenna” adıyla tanınmış ve modern tıbbın temellerini atmıştır. Bu isimler, bilim dünyasında hem kendi dönemlerinde hem de sonrasında büyük etkiler yaratmıştır.
Soru : Sizce tarihteki en çarpıcı buluş hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız.
Kısa Cevap :
Tarihteki en çarpıcı buluş bence yazının icadıdır. Yazı, insanlık tarihini kaydetme, bilgi paylaşma ve ilerleme açısından büyük bir devrim olmuştur. Bu sayede kültürel miraslar korunmuş, bilim ve teknolojide ilerleme sağlanmış ve insanlar arasındaki iletişim gelişmiştir.
Uzun Cevap :
Bence tarihteki en çarpıcı buluş yazının icadıdır. Yazı, insanlık tarihinde bir dönüm noktasıdır çünkü insanların düşüncelerini, bilgilerini ve kültürel miraslarını nesilden nesile aktarmalarını mümkün kılmıştır.
Yazının icadı, insanlığın hafızası olarak değerlendirilebilir, çünkü tarihsel olayların, bilimsel gelişmelerin ve toplumsal yapıların kaydedilmesi yazıyla sağlanmıştır. Ayrıca, yazının icadı sayesinde ticaret, hukuk ve devlet yönetimi gibi birçok alanda düzenlemeler yapılmış, toplumların gelişimi hızlanmıştır.
Bu buluş, bilim ve teknolojinin temelini oluşturmuş, farklı coğrafyalar ve kültürler arasında bilgi alışverişine imkan tanımıştır. Özellikle Mezopotamya’da Sümerler tarafından bulunan çivi yazısı, medeniyetlerin şekillenmesinde büyük bir rol oynamıştır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Anlamlardan hareketle kelimeleri bularak aşağıdaki bulmacaya yerleştiriniz.
Cevap :
Padişah, kral, hakan gibi taht sahibi devlet başkanı = Hükümdar
Yeryüzündeki altı büyük kara parçasından her biri, ana kara = Kıta
Sonsuzdaki bir nesnenin gerçek görüntüsünü, içbükey bir aynadan yapılmış merceğinin odak düzleminde veren ve gök bilimiyle ilgili gözlemlerde kullanılan optik aygıt = Teleskop
Olağanüstü yeteneği ve yaratıcı gücü olan kimse, deha = Dahi
Bir cismi iki eşit parçaya bölen çizgi, mihver = Eksen
Ay ve Güneş’in yer yuvarlağı üzerindeki çekim güçleri sebebiyle deniz yüzünde, özellikle ana denizlerde su düzeyinin alçalması, kabarması olayı, metcezir = Gelgit
Evrenle ilgili, bütün insanlığı ilgilendiren = Evrensel
Felsefe ile uğraşan ve felsefenin gelişmesine katkıda bulunan kimse, felsefeci = Filozof
Bilinen bilgilerden yararlanarak daha önce bilinmeyen yeni bir bulguya ulaşma veya yöntem geliştirme, buluş = İcat
Kendine özgü bir nitelik taşıyan zaman parçası, dönem, devir = Çağ
Cisimlerin genişliği = Çap
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Biruni’nin sarayın ileri gelenleri tarafından fark edilmesini sağlayan özellikleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap:
Biruni’nin öğrenmeye olan merakı ve yetenekleri, özellikle bitkiler ve gök bilimi gibi bilimsel alanlara olan ilgisi, sarayın ileri gelenleri tarafından fark edilmesini sağlamıştır. Küçük yaşta bu alanlardaki ilgisi ve bilgisi onu diğerlerinden ayırmıştır.
2. Öğrendiklerini kendisinden sonra yaşayanlara aktarabilmek için Biruni ne yapmıştır? Açıklayınız.
Cevap:
Biruni, öğrendiklerini ve keşfettiklerini kitaplar hâline getirerek kendisinden sonra yaşayanlara aktarmıştır. Bunun için çeşitli diller öğrenmiş ve çok sayıda bilimsel eser yazmıştır.
3. Biruni, hangi olaydan sonra ünlü bir bilim insanı olmuştur? Anlatınız.
Cevap:
Biruni, Gazneli Devleti’nin hükümdarı Sultan Mesut’un gözlerini iyileştirdikten sonra ünlü bir bilim insanı olmuştur. Sultan Mesut, gözlerinin iyileşmesine çok sevinmiş ve Biruni’yi sarayın baş bilgini yapmıştır. Bu olay, Biruni’nin bilim dünyasında tanınmasını sağlamıştır.
4. X. yüzyıla neden “Biruni Çağı” denilmektedir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap:
X. yüzyıla “Biruni Çağı” denilmesinin nedeni, Biruni’nin bilim alanında yaptığı önemli çalışmalar ve katkılardır. Astronomi, matematik, tıp, coğrafya, felsefe gibi birçok alanda yaptığı keşifler ve yazdığı 180 kitap, dönemin bilimine damga vurmuş ve bu nedenle o döneme “Biruni Çağı” adı verilmiştir.
5. Tıp ve bilim alanındaki başarılarından dolayı ödüllendirilen Biruni’nin bu ödülleri kabul etmemesini nasıl yorumluyorsunuz? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap:
Biruni’nin ödülleri kabul etmemesini, bilime olan bağlılığı ve maddi zenginliklerin bilimsel çalışmalarını olumsuz etkileyebileceği düşüncesiyle açıklayabiliriz. O, bilimden uzaklaşmamak ve çalışmalarına odaklanmak için bu ödülleri reddetmiştir. Bu, onun bilimsel ahlakına ve sade yaşamına olan bağlılığını gösterir.
6. Metinde geçen “Sorgulamak bilimin anahtarıdır.” cümlesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap:
Bu cümle, bilimsel ilerlemenin sorular sormakla başladığını ifade eder. Yeni bilgilere ulaşmak ve doğru sonuçlara varmak için sürekli sorgulamak ve neden-sonuç ilişkilerini araştırmak gereklidir. Bilimde ilerlemek, mevcut bilgileri sorgulamak ve yeni sorular sorarak cevaplarını aramakla mümkündür.
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki metinden hareketle bilim dallarıyla ilgili bir araştırma yapınız. Araştırmanızda farklı kaynaklardan bilgi edinerek bunları “Kaynakça” bölümünde belirtiniz. Araştırma sonuçlarınızı öğretmeninize yazılı şekilde sununuz.
BİLİM DALLARI
Bilim insanı olmaya karar verdiysen sana bir de bilim dalı seçmek gerek. Çok geniş bir yelpaze var önünde. Zevkine uygun bir şeyler bulacağından eminim. İşte seçenekler! Hayır, bir dakika! Önce bir ayrım yapmalıyız. Ben şimdi aşağıya bakkal listesi gibi bilimleri sıralayacağım ama bilim dallarını incelemenin bilimsel bir yöntemi var aslında, bilimlerin gruplanması ciddi bir iş. Ne yazık ki şu an çok ciddi olmak istemiyorum. Ciddisini öğrenmek için senin ayrıca bir araştırma yapman gerekecek. Şimdilik sadece doğal bilimler, sosyal bilimler, insani bilimler ve formal bilimler gibi üst gruplar olduğunu söyleyebilirim. (…)
Toprak IŞIK (Kısaltılmıştır.)
Kısa Cevap :
Bilim dalları, insanlığın doğayı ve evreni anlama çabasının bir sonucudur. Başlıca bilim dalları şunlardır:
Fizik: Maddenin ve enerjinin temel özelliklerini inceler.
Kimya: Maddelerin bileşimi, yapısı ve özelliklerini araştırır.
Biyoloji: Canlı organizmaları ve yaşam süreçlerini inceleyen bir bilim dalıdır.
Astronomi: Evreni ve gökcisimlerini inceleyen bilim dalıdır.
Matematik: Sayılar, şekiller ve düzenlerle ilgilenen bir bilimdir.
Her bilim dalı, kendi alanında dünyayı ve evreni anlamamıza yardımcı olur.
Uzun Cevap :
Bilim dalları, evrenin işleyişini, doğanın kurallarını ve insan hayatını anlamak için çeşitli kategorilere ayrılmıştır. Başlıca bilim dalları şunlardır:
Fizik: Maddenin, enerjinin ve onların etkileşimlerinin temel yasalarını inceleyen bilimdir. Fizik sayesinde yerçekimi, ışık, hareket gibi temel olaylar anlaşılabilir. Albert Einstein’ın izafiyet teorisi ve Isaac Newton’un hareket yasaları fizik biliminin önemli kilometre taşlarındandır.
Kimya: Maddelerin bileşimi, yapısı, özellikleri ve bu maddeler arasındaki tepkimeleri inceleyen bilim dalıdır. Kimya, yaşamın temel taşı olan elementleri ve molekülleri anlamamızı sağlar. Kimyanın alt dalları arasında organik kimya ve analitik kimya yer alır.
Biyoloji: Canlıları, yaşam süreçlerini, evrimsel gelişimleri ve ekosistemleri inceleyen bilimdir. Bu bilim dalı, hücre biyolojisinden genetiğe, ekolojiden zoolojiye kadar geniş bir alanı kapsar. Biyoloji sayesinde insanların, hayvanların ve bitkilerin yaşam döngüsü anlaşılabilir.
Astronomi: Evreni, yıldızları, gezegenleri ve diğer gök cisimlerini inceleyen bilimdir. Galileo’nun teleskopla gökyüzünü incelemesi astronomi alanındaki en önemli gelişmelerden biridir. Astronomi, insanlığın evrenin büyüklüğünü ve yapısını anlamasına katkıda bulunur.
Matematik: Sayılar, şekiller, simetriler ve düzenlerle ilgilenen bir bilim dalıdır. Matematik, diğer bilim dallarının temelini oluşturur ve onların gelişmesine katkı sağlar. Matematiksel yöntemler, özellikle mühendislik ve teknolojide yaygın olarak kullanılır.
Bu bilim dalları, insanlık tarihinin her döneminde önemli keşifler yaparak, toplumların bilimsel gelişmesine ve yaşam kalitesinin artmasına katkıda bulunmuştur.
Soru : “Bir bilim insanı olsaydınız hangi alanda, nasıl bir çalışma yapmak isterdiniz?” sorusundan hareketle defterinize açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız bir metin yazınız.
Kısa Cevap :
Bir bilim insanı olsaydım, astronot olmak ve uzayı incelemek isterdim. Gezegenlerin oluşumu, yıldızların yaşam döngüsü ve evrenin gizemleri üzerine araştırmalar yaparak insanlığa yeni bilgiler sunmak en büyük hayalim olurdu. Uzayda yaşamın mümkün olup olmadığını araştırarak gelecekte insanlığın farklı gezegenlerde yaşayabilmesine katkı sağlamak isterdim.
Uzun Cevap :
Bir bilim insanı olsaydım, biyoloji alanında çalışmak ve özellikle genetik üzerine araştırmalar yapmak isterdim. Genetik bilimi, insan vücudunun işleyişini anlamamızda çok önemli bir role sahiptir. Ben de genetik hastalıkları önlemek için yeni tedavi yöntemleri geliştirmek isterdim.
Özellikle, kalıtsal hastalıkların önlenmesi ve tedavi edilmesi üzerine çalışmalar yaparak insan sağlığına katkı sağlamak hedefim olurdu. Bu sayede, genetik bozuklukların önüne geçerek gelecek nesillerin daha sağlıklı bir yaşam sürmesine yardımcı olabilirdim.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki koşul ifadelerini sonuç ifadeleriyle örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap :
Bilimsel çalışmalar yaparsam → ç. insanlığa hizmet etmiş olurum.
Sorgulamadığımızda → e. yeni şeyler keşfedemeyiz.
Çok çalıştın mı → a. başarıya ulaşırsın.
Teleskop icat edilmeseydi → c. yıldız ve gezegenleri detaylarıyla gözlemleyemezdik.
Buraya bir kütüphane kurulursa → d. öğrenciler daha çok kitap okuyacak.
Kodlama eğitimi alırsam → g. bilgisayar programlama becerisi kazanırım.
Konferansa katılabilirsek → f. çalışmamızı sunma şansı bulabiliriz.
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki dizelerden hareketle öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla defterinize bir konuşma metni yazınız.
İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsen ya nice okumaktır Yunus Emre
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlerle paylaşacağımız konuşmada, Yunus Emre’nin dizelerinden yola çıkarak kendini bilmenin önemi üzerinde duracağız. “İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir” sözünde, ilim öğrenmenin sadece dış dünyayı anlamak değil, kendi iç dünyamızı da tanımak olduğunu vurguluyor.
Kendimizi tanımadığımızda, sahip olduğumuz bilgiyi anlamlandırmak zor olabilir. Örneğin, okuduğumuz kitaplar, öğrendiğimiz teoriler hayatımıza katkı sağlamayabilir. Ancak, kendimizi bilerek öğrendiğimiz bilgileri, daha verimli ve anlamlı bir şekilde kullanabiliriz. İşte bu noktada Yunus Emre’nin sözleri bize bilginin esas amacının insanın kendi özünü bulması olduğunu anlatıyor.
Sonuç olarak, sadece dış dünyaya yönelik bilgi edinmenin yetmediğini, aynı zamanda içsel bir farkındalık kazanmamız gerektiğini hep birlikte fark edelim. Teşekkür ederim.
Soru : Hazırladığınız konuşmayı bir grup sözcüsü belirleyerek arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız.
Cevap : Yukarıda yer alan konuşmayı, aranızdan bir arkadaşınızı seçerek sınıfta diğer arkadaşlarınıza okumanız gerekiyor.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Bir Türkçe öğretmeni; Ayla, Burcu, Cemil ve Davut adlı öğrencilerine aşağıdaki cümleleri vermiştir. Cümleleri inceleyiniz.
Cevap :
1. Bilim insanları, hayatımızı kolaylaştıran pek çok buluş yaptı.
2. Şu anda geri dönüşümle ilgili bir projemizi tartışıyoruz.
3. Bilimsel buluşların bazıları Türk bilim insanları tarafından gerçekleştirilmiş.
4. Okulumuzdaki projelerden birine siz de katılacaksınız.
5. 7/A sınıfı öğrencileri laboratuvarda öğretmenleriyle deney yapıyorlar.
6. Bazı teknolojik buluşlar yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlar.
7. Bilimsel çalışmalar, insanlığı geliştirir.
8. Doğadaki denge, bilim insanlarına ilham verir.
9. Soruyu çok farklı bir yoldan çözmüşsün.
10. Gelecekte çok daha farklı bir dünyada yaşayacağız.
Soru : Bu bilgilere göre aşağıdaki kutulara gerekli cümle numaralarını ve kutuların altına hangi öğrenci tarafından doldurulduğunu örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları”
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Günümüzdeki teknolojik gelişmelerle ilgili bir haber metni araştırınız.
Kısa Cevap :
Günümüzdeki teknolojik gelişmelerin en dikkat çekici örneklerinden biri yapay zekâ ve otonom sistemlerdir.
Yapay zekâ, birçok sektörde devrim yaratmış, tıp, ulaşım, eğitim ve üretim gibi alanlarda yenilikler getirmiştir. Otonom araçlar ise insan müdahalesi olmadan hareket edebilen sistemler olarak geleceğin ulaşımını şekillendirmektedir.
Uzun Cevap :
Teknolojideki hızlı gelişmeler, günümüzde yaşamımızın her alanına büyük etkiler yapmaktadır. Yapay zekâ (AI) ve otonom sistemler bu gelişmelerin başında geliyor. Özellikle yapay zekâ, sağlık sektöründen eğitime, üretimden finansa kadar birçok alanda önemli yeniliklere kapı açmıştır. Örneğin, yapay zekâ sayesinde hastalık teşhisleri daha hızlı ve doğru bir şekilde yapılabilmekte, eğitimde ise kişiye özel öğrenme programları geliştirilmektedir.
Bir diğer önemli gelişme ise otonom araçlardır. Bu araçlar, insan müdahalesi olmadan kendi kendine hareket edebilmekte, böylece trafik kazalarını azaltma ve ulaşımı daha güvenli hâle getirme potansiyeline sahiptir. Google, Tesla ve birçok otomotiv firması bu alanda büyük yatırımlar yapmaktadır. Gelecekte, otonom araçların günlük hayatımızda daha fazla yer bulacağı tahmin edilmektedir.
Sonuç olarak, teknolojideki bu gelişmeler, hem bireysel hem de toplumsal açıdan büyük fırsatlar sunarken, aynı zamanda yeni etik ve güvenlik sorularını da gündeme getirmektedir.