Ortaokul 7. SınıfTürkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97
7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilerin Yerin Dayanılmaz Çekiciliği temasını anlamalarına yardımcı olan önemli içeriklere sahiptir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikrini kavramak ve yorumlamak için fırsatlar sunar.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları”
Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu konu üzerindeki bilgilerini pekiştirmelerine katkıda bulunur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları etkinlikleri, doğanın güzellikleri ve insanın bu güzelliklere olan ilgisi hakkında derinlemesine düşünmeyi teşvik eder. Böylece, öğrenciler çevre bilinci kazanarak doğayla olan bağlantılarını güçlendirir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Araştırdığınız “bilim” konulu vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşarak bu vecizeler üzerinde tartışınız.
Kısa Cevap :
Bilim Konulu Vecizeler:
Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir.”
Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum.”
Marie Curie: “Bilim, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir.”
Uzun Cevap :
Bilim Konulu Vecizeler:
Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir. Çünkü bilim, insanın aklına ulaşabileceği en yüksek hedefi gösterir.”
Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum, deniz kenarında yürüyen, bazen güzel bir taş ya da bir kabuk bulmanın sevincini yaşayan bir çocuk.”
Marie Curie: “Bilim, keşfettiklerimizle değil, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir. Bilim, doğru olanı bulma çabasıdır.”
Albert Einstein: “Hayal gücü, bilgiden daha önemlidir. Bilimsel keşiflerin çoğu, hayal gücünün bir ürünüdür.”
Richard Feynman: “Bilim, bilgi değildir; bilgiye ulaşma yoludur.”
Isaac Asimov: “Bilim, insanın öğrenme ve gelişme arzusunun bir ürünüdür.”
Niels Bohr: “Bilim, sorularımızın sınırlarını zorlar; her cevap yeni sorular doğurur.”
Stephen Hawking: “Bilim, evreni anlamamıza yardımcı olur. Ama bu, onu sevmemizi engellemez.”
Bu vecizeler, bilimin gücünü, doğasını ve insanlık üzerindeki etkisini yansıtır. Arkadaşlarımla bu vecizeleri paylaşarak, bilimin toplumdaki rolünü ve önemini tartışabiliriz.
Soru : Metnin görsellerinden ve başlığından hareketle konusunu tahmin ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Metnin başlığı ve görselleri dikkate alındığında, yer çekimi ve yaşamımızdaki önemi üzerine bir içerik olduğunu varsayıyorum. Görseller arasında Newton’un yer çekimi kanununu keşfi, astronotlar ve yer çekimsiz ortam gibi ögeler bulunuyor.
Bu durum, metnin yer çekimi yasasının keşfi, etkileri ve bu yasanın yokluğunun hayatımızı nasıl şekillendirebileceği konusunda bir tartışma sunduğunu akla getiriyor.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metinden alınmış bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını okuyunuz.
Cevap :
1. Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
2. Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
3. Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
4. Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
5. Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
6. Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
7. Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
8. Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.
Soru : Aşağıda bazı harfleri verilen kelimeler yer almaktadır. Yukarıdaki anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak aşağıya yazınız. Kelimeleri, anlamların numaralarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap :
Galaksi – (1) Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
Cisim – (2) Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
Atom – (3) Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
Kütle – (4) Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
Astronot – (5) Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
Dramatik – (6) Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
Netice – (7) Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
Kainat – (8) Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Newton, yer çekimi kanununu nasıl keşfetmiştir? Anlatınız.
Cevap:
Newton, bir elma düştüğünde bu olayın arkasındaki çekim kuvvetini düşünerek yer çekimi kanununu keşfetti.
2. Metinde yer çekimi kanunuyla ilgili hangi bilgiler yer almaktadır? Örneklerle açıklayınız.
Cevap:
Yer çekimi, cisimlerin kütleleri ve aralarındaki mesafeye bağlı olarak birbirlerini çekmesini sağlar. Örneğin, Dünya ve gezegenler Güneş’in etrafında döner.
3. Yer çekimi kanununun keşfedilmesi ne gibi sonuçlar ortaya çıkarmıştır? Açıklayınız.
Cevap :
Yer çekimi kanunu, insanların Dünya’nın yuvarlaklığına inanmalarını sağladı ve cisimlerin boşluğa düşmemesini anlamalarına yardımcı oldu.
4. Yer çekiminin Dünya ve insanlara faydaları nelerdir? Anlatınız.
Cevap:
Yer çekimi, nesneleri yere bağlı tutarak yaşamı kolaylaştırır ve insanların dengede kalmasını sağlar.
5. Metindeki “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde beğendiğiniz ifadeler hangileridir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap:
“Ah, keşke yer bizi çekmese!” ifadesi, yer çekiminin hayatı ne kadar önemli kıldığını eğlenceli bir dille vurguluyor.
3. Etkinlik
Soru : Yazar “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde yer çekimsiz bir günü anlatmaktadır. Bu bölümün devamını hayal ederek aşağıya yazınız.
Cevap :
Yer çekiminin kalkmasıyla birlikte, eşyalar havada süzülmeye başlar. İnsanlar, her hareketlerinde zorluk çeker, odadaki her şey yerden yükselir.
Havada dönmek ve süzülmek eğlenceli görünse de, günlük işler karmaşık hale gelir; mürekkep şişeleri devrilir, eşyalar kaybolur. Sonuçta, yer çekimi olmadan hayat düşündüğümüz kadar eğlenceli değildir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki gazete haberlerini, önemli bulduğunuz yerlerin altını çizerek okuyunuz.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”
Soru : Gazete haberlerinde okuduklarınızdan hareketle aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap :
1. GAZETE
SavunulanDüşünce Göz sağlığını etkileyen yanlış bilgiler, çocuklar üzerinde korku yaratmaktadır. Uzun süreli odaklanma gerektiren işler göz sağlığına zarar verebilir.
Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Tanımlama Karşılaştırma
2. GAZETE
SavunulanDüşünce görüşlerine başvurulmuş, bilimsel açıklamalar verilmiştir. Göz zorlama belirtileri ve tedavi yöntemleri açıklanmıştır.
Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Örneklendirme
Soru : Okuduğunuz gazete haberlerindeki farklı bakış açıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi açıkladığınız eleştirel bir konuşma yapınız
Cevap :
Gazete haberlerinde göz sağlığıyla ilgili iki farklı bakış açısı ele alınıyor. İlk yazıda, yaygın inanışların aksine kitap okuma, televizyon izleme veya bilgisayar oyunu oynamanın gözlere ciddi zarar vermediği, sadece geçici zorlanmaya yol açtığı vurgulanıyor.
Bu, toplumdaki yanlış bilgileri düzeltmeye yönelik önemli bir adım. İkinci yazıda ise bilgisayar görme sendromu inceleniyor; bilgisayar kullanımının artmasıyla birlikte bu hastalığın yaygınlaştığı ve ihmal edildiğinde ciddi sorunlara yol açabileceği belirtiliyor.
Her iki yazı da göz sağlığını ele alıyor, biri yanlış bilgileri düzeltirken diğeri modern bir hastalığın tehlikelerine dikkat çekiyor. Bu çeşitlilik, göz sağlığı hakkında daha bilinçli olmamızı sağlıyor.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Aşağıda bazı gözlük çeşitleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.
Cevap :
Monokl
18 ve 19. yüzyıllarda, henüz saplı gözlükler geliştirilmeden önce kullanılan tek camlı bir gözlük tipiydi. Daire biçimli bir mercek camı ve çerçeveden oluşurdu. Kullanıcı, bu çerçeveye bağlı olan ipi boynuna geçirirdi. Gözlük, göz çukurunun çevresine yerleştirilip kullanılırdı.
Güneş Tutulması Gözlüğü
Güneş’e çıplak gözle bakmak, gözlerimizin zarar görmesine yol açar. Tam Güneş tutulması sırasında Ay, kısa bir süreliğine Güneş’in önünü kapatır. Bu sırada çok özel filtreler kullanılarak yapılmış bu gözlüklerle gözlem yapılabilir.
Laboratuvar Gözlüğü
Araştırma laboratuvarlarındaki çalışmalar sırasında kullanılan gözlüklerdir. Bu gözlükler, üzerinde çalışılan sıvıların göze sıçrama olasılığına karşı kullanılır. Gözleri gazlardan ve tozdan da korur.
Soru : Bir mucit olsaydınız nasıl bir gözlük icat etmek isterdiniz? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek formu doldurup icadınızın resmini çiziniz.
Kısa Cevap :
İcadımın Adı: Akıllı Gözlük
Kullanacağım Malzemeler:
Hafif plastik çerçeve
Akıllı lensler
Sensörler
Mavi ışık filtresi
İcadımın Özellikleri:
Göz yorgunluğunu izleme
Mavi ışık koruması
Otomatik ayar fonksiyonu
İcadımın Açıklaması:
Akıllı gözlük, uzun süre ekran kullanan kişilerin göz sağlığını korumak için tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu izleyen sensörler sayesinde kullanıcıya anında geri bildirim verir ve gerektiğinde dinlenme önerisi sunar. Ayrıca, mavi ışık filtresi ile gözlerin zarar görmesini engeller.
Uzun Cevap :
İcadımın Adı: Göz Sağlığı İzleme Gözlüğü
Kullanacağım Malzemeler:
Dayanıklı plastik çerçeve
Akıllı lensler
Göz yorgunluğunu ölçen sensörler
Mavi ışık filtresi
Bluetooth modülü
İcadımın Özellikleri:
Uzun süreli ekran kullanımında göz yorgunluğunu anlık olarak izler.
Mavi ışık filtresi ile ekranın zararlı ışınlarını azaltır.
Otomatik lens ayarı ile kullanıcıyı rahatsızlık hissettiğinde korur.
Akıllı telefon uygulaması ile entegre çalışır ve göz sağlığı raporları sunar.
İcadımın Açıklaması:
Göz sağlığı izleme gözlüğü, modern yaşamda yaygınlaşan ekran bağımlılığını dikkate alarak tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu ölçen sensörler, kullanıcının göz sağlığını sürekli izler ve gerektiğinde uyarılar gönderir. Mavi ışık filtresi sayesinde gözleri korurken, Bluetooth bağlantısı ile kullanıcıya detaylı göz sağlığı raporları sunar. Gözlüğün akıllı özellikleri, kullanıcıların göz sağlığını daha iyi yönetmelerine yardımcı olur.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan çekimli fiillerin altını çiziniz. Bu fiillerin hangi haber kipiyle çekimlendiğini bularak cümlenin karşısındaki ilgili bölüme örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Yüksek bir tepede kurulan rasathanede gözlem yapıyoruz. Şimdiki zaman
Bilim insanları yakın zamanda büyük buluşlar yaptılar. Geçmiş zaman
Okulu bitirdiğinde bilimsel çalışmalar yapmaya başlayacak. Gelecek zaman
Merakımdan dolayı geceleri yıldızları seyrederim. Geniş zaman
Evren, olağanüstü bir denge içinde çalışır. Geniş zaman
Üniversitede yakıt teknolojisi üzerine bir çalışma başlatılmış. Geçmiş zaman
Laboratuvarımızı düzenlemek için hep birlikte çalışacağız. Gelecek zaman
Bilimsel çalışmaların sonuçları kanıtlara dayanır. Geniş zaman
Her şeye rağmen Mars’a gidişimiz 100 yılı bulacak. Gelecek zaman
Kütüphanedeki kitaplar türlerine göre düzenlendi. Geçmiş zaman
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlam kayması olanların başındaki kutuyu
çarpı (X) ile işaretleyiniz.
Cevap : (X) 1. Proje yarışmasının sonuçları gelecek hafta açıklanıyor.
2. Yaptığı buluşun patentini geçen yıl almış. (X) 3. İcatların bir kısmı, 20. yy. başında büyük ses getirir.
4. Gelecekte sürdürülebilir enerji kaynaklarına daha çok ihtiyaç duyacağız. (X) 5. Bilim insanları, asırlardır büyük bir gayretle çalışıyor.
6. İbni Sina, fikirleriyle sadece çağını değil geleceği de etkiledi.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Bilgisayarın tarihçesini araştırınız.
Kısa Cevap :
Bilgisayarın tarihçesi, 1940’lı yıllara kadar uzanır. İlk bilgisayarlar, büyük boyutları ve karmaşık yapılarıyla bilinir.
1946 yılında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak kabul edilir. 1950’lerde transistörlerin kullanılmasıyla bilgisayarlar daha küçük ve daha hızlı hale geldi. Günümüzde ise bilgisayarlar, kişisel cihazlardan süper bilgisayarlara kadar geniş bir yelpazeye yayılmaktadır.
Uzun Cevap :
Bilgisayarın tarihçesi, 19. yüzyılda Charles Babbage’ın mekanik hesap makineleri üzerine yaptığı çalışmalarla başlamaktadır. Babbage, “Analitik Makine” adlı bir tasarım geliştirmiştir; ancak bu tasarım hiç inşa edilmemiştir. 1930’lu yıllarda Alan Turing, hesaplamanın teorik temellerini atarak modern bilgisayar biliminin öncüsü olmuştur.
1940’larda, II. Dünya Savaşı sırasında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak tarihe geçmiştir. 1950’lerde transistörlerin icadı, bilgisayarların boyutunu küçültüp hızını artırmıştır. Bu dönemde UNIVAC gibi ilk ticari bilgisayarlar ortaya çıkmıştır.
1960’lar ve 1970’lerde mikroişlemcilerin gelişimi ile birlikte kişisel bilgisayarların temelleri atılmıştır. 1975 yılında Altair 8800 ile başlayan kişisel bilgisayar devrimi, Apple ve IBM gibi firmaların ortaya çıkmasıyla hız kazanmıştır.
Günümüzde bilgisayarlar, günlük yaşamda, iş dünyasında ve bilimsel araştırmalarda vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Bilgisayar teknolojisi sürekli olarak gelişmekte, yapay zeka ve kuantum bilgisayarlar gibi yeniliklerle gelecekte daha da önemli bir rol oynaması beklenmektedir.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89
7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89 Cevapları, Jules Verne’in bilim kurgu eserlerine odaklanarak öğrencilerin hayal gücünü geliştirir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları, edebi metinlerin analizini yaparken, aynı zamanda gelecekteki teknolojik gelişmelere dair fikirler sunar. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu bağlamda öğrencilerin anlamalarını pekiştirir.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89 MEB Yayınları”
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları soruları, öğrencilerin bilim kurgu ile gerçek dünya arasındaki bağlantıları kurmalarını sağlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini artırırken, aynı zamanda geleceğe dair umut ve beklentilerini de şekillendirir. Jules Verne’in vizyonu, genç zihinlere ilham vererek onları düşünmeye teşvik eder.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Günümüzdeki teknolojik gelişmelerle ilgili araştırdığınız haber metnini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Son yıllarda teknolojik gelişmeler, sağlık, ulaşım ve eğitim gibi birçok alanda önemli değişikliklere yol açmıştır. Yapay zekâ, hastalıkların erken teşhisinde kullanılırken, otonom araçlar trafik güvenliğini artırmaktadır.
Uzaktan eğitim uygulamaları ise, eğitimi daha erişilebilir hale getirmiştir. Bu gelişmeler, bireylerin yaşam kalitesini artırırken, toplumsal yapıları da dönüştürmektedir.
Uzun Cevap :
Günümüzde teknolojik gelişmeler, yapay zekâ, robot teknolojileri ve dijitalleşme ile hayatımızı etkilemektedir. Yapay zekâ, sağlıkta hastalıkların hızlı teşhisinde önemli bir rol oynamakta; otonom araçlar, trafik kazalarını azaltma potansiyeline sahiptir.
Uzaktan eğitim platformları ise, eğitimde eşitliği artırarak, herkesin erişimine olanak tanımaktadır. Tüm bu yenilikler, yaşam kalitesini yükseltirken, toplumsal yapıları da değiştirmektedir.
Soru : Sizce hayal kurmakla bilim ve teknoloji arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Kısa Cevap :
Hayal kurmak, bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir role sahiptir. Bilim insanları, yeni fikirler ve çözümler geliştirmek için hayal güçlerini kullanırlar.
Örneğin, Einstein’ın görelilik teorisi, hayal gücünün bir ürünüdür. Bu nedenle, hayal kurmak bilim ve teknoloji için temel bir unsurdur.
Uzun Cevap :
Hayal kurmak, bilim ve teknoloji arasında güçlü bir bağ kurar. Tarih boyunca birçok mucit, hayal ederek yenilikçi çözümler üretmiştir.
Örneğin, Nikola Tesla’nın kablosuz iletişim hayali, günümüz teknolojilerini etkilemiştir. Hayal gücü, yaratıcı düşünmeyi teşvik ederek, toplumsal sorunlara çözüm bulma yolunda da kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, hayal etmek, daha iyi bir gelecek inşa etmek için gereklidir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metinde geçen, anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız.
Cevap :
Mermi benzeri: Mermilere benzeyen, mermi şekline sahip olan. Genellikle hızlı ve aerodinamik bir tasarımı ifade eder.
Fırlatıldı: Uzay aracı veya roketin havaya veya uzaya gönderilmesi, başlatılması anlamında kullanılmaktadır.
Patlayan: Bir nesnenin aniden parçalanması veya yok olması durumu. Genellikle bir patlama veya arıza anlamına gelir.
Denizaltı: Su altında çalışan, denizlerde hareket edebilen bir araç. Askeri veya keşif amaçlı kullanılabilir.
Gazete haberciliği: Gazeteler aracılığıyla haberlerin iletilmesi ve yayımlanması süreci.
Haberlerin sözlü olarak aktarılması: Bilgilerin veya haberlerin sözlü bir iletişimle, yani konuşarak paylaşılması durumu.
Alternatif: Bir şeyin yerine başka bir seçenek veya yol sunan, farklı olan.
Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz
Cevap :
Mermi benzeri: TDK’da “mermi” kelimesi, “ateşli silahlar için yapılan ve barutla ateşlenerek hedefe ulaşan metal veya plastik nesne” olarak tanımlanır. “Benzeri” ise “bir şeye benzeyen” anlamında kullanılır. Mermi benzeri, mermilere benzer bir tasarımı ifade eder.
Fırlatıldı: “Fırlatmak” kelimesi, “bir şeyi bir yere atmak, savurmak” anlamına gelir. Fırlatıldı, bir nesnenin belirli bir yön ve güçle atıldığı anlamını taşır.
Patlayan: “Patlamak” kelimesi, “bir şeyin aniden parçalanarak içindeki gazın veya sıvının dışarı çıkması” olarak tanımlanır. Patlayan, bu eylemin gerçekleştiğini belirtir.
Denizaltı: TDK’da “denizaltı” kelimesi, “suda gidebilen, su altında hareket edebilen gemi” olarak tanımlanır.
Gazete haberciliği: “Haber” kelimesi, “bir olayın, durumu veya gelişmenin yazılı olarak veya sözlü olarak bildirilmesi” anlamında kullanılır. “Gazete” ise, “her gün veya haftada bir yayınlanan, haber, makale ve ilanları içeren basılı veya dijital yayın” anlamına gelir. Gazete haberciliği, bu iki kelimenin birleşiminden oluşur.
Haberlerin sözlü olarak aktarılması: TDK’da “aktarılmak” kelimesi, “bir şeyin bir yerden başka bir yere, birine iletilmesi” anlamında tanımlanır. Sözlü olarak aktarma, haberlerin konuşarak iletilmesi anlamına gelir.
Alternatif: “Alternatif” kelimesi, “bir şeyin yerine kullanılabilecek diğer seçenekler” anlamında kullanılır.
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metinde hangi yazarın roman ve öykülerinden örnekler yer almaktadır? Daha önce bu yazara ait bir eser okudunuz mu? Anlatınız.
Cevap:
Metinde Jules Verne’in eserlerinden örnekler var. Daha önce “Seksen Günde Dünya Gezisi” romanını okudum. Romanda, bir adamın dünyayı 80 günde dolaşma macerası anlatılıyor.
2. “Ay’a Yolculuk” adlı romanda bahsedilen uzay aracı, gerçek hayatta ne zaman ve nasıl karşımıza çıkmıştır? Anlatınız.
Cevap:
“Ay’a Yolculuk” romanındaki uzay aracı, 1958’de fırlatılan “Pioneer 0” ile gerçek oldu. Ancak bu araç, fırlatıldıktan kısa süre sonra patladı.
3. Elektrik motoruyla çalışan ilk başarılı denizaltı hangi tarihte yapılmıştır? Jules Verne; bu tarihten ne kadar zaman önce, hangi eserinde bu denizaltıdan bahsetmiştir? Açıklayınız.
Cevap:
İlk başarılı elektrikli denizaltı 1887’de yapıldı. Jules Verne, bu denizaltıyı 1870’de “Denizler Altında Yirmi Bin Fersah” adlı eserinde bahsetmiştir.
4. Jules Verne 1889 yılında yazdığı öyküde nelerden bahsetmiştir? Bunlar, gerçek hayatta ne zaman ve ne şekilde karşımıza çıkmıştır? Anlatınız.
Cevap:
Verne, 1889’da gökyüzüne yazı yazarak reklam yapmaktan bahsetti. Bu, 1915’te San Francisco’da gerçekleşti. Bugün uçaklar gökyüzünde şekil ve yazılar oluşturuyor.
5. “Bugün, dünün öğrencisidir.” sözünün sizde uyandırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız.
Kısa Cevap :
“Bugün, dünün öğrencisidir.” sözü, geçmişteki deneyimlerin ve öğrenimlerin, bugünkü başarı ve kişilik üzerinde büyük etkisi olduğunu hatırlatıyor. Bu, sürekli öğrenmenin önemini vurguluyor ve geçmişten ders alarak daha iyi bir geleceğe yönelmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Uzun Cevap :
“Bugün, dünün öğrencisidir.” ifadesi, geçmiş deneyimlerimizin bugünkü kimliğimizi ve bilgi birikimimizi şekillendirdiğini vurgular. Her gün yaşadığımız olaylar, aldığımız dersler, kararlarımızı ve davranışlarımızı etkiler. Geçmişte yaptığımız hatalardan ders alarak daha dikkatli oluruz, başarılarımız ise özgüvenimizi artırır.
Bu söz, hayatın sürekli bir öğrenme yolculuğu olduğunu hatırlatıyor. Her gün, bir öncekinden daha iyi olmak için bir fırsat sunar. Geçmişi unutmadan ama ona takılıp kalmadan ilerlemek, kişisel gelişimimiz için önemlidir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Elektronik posta hesabı oluşturmak isteyen Mert, dijital formda gerekli bilgileri doldurduktan sonra şifre oluşturacaktır. Şifre oluşturma ölçütlerine göre Mert’in oluşturacağı şifre aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) m7545638 B) m.5774528 C) 234497.m D) 17938261
Cevap : C) 234497.m
4. Etkinlik
Soru : Aşağıda verilen elektronik posta örneğini, noktalama işaretlerine dikkat
ederek sessiz okuyunuz.
Cevap :
Sevgili Arkadaşım,
Şehrimizde 10-14 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek teknoloji festivaliyle ilgili seni bilgilendirmek istedim. Festivalde teknoloji yarışmaları, hava gösterileri, konserler, çeşitli konularda gerçekleştirilecek etkinlikler ve söyleşiler gibi birçok faaliyete yer verilecek. Festivale katılım ücretsiz. On sekiz yaşından küçük ziyaretçiler, alana velileri ya da öğretmenleri ile kabul ediliyor. Ben ailemle gideceğim. Sen de katılmak ister misin?
Soru : ) Okuduğunuz elektronik postanın yakın bir arkadaşınızdan geldiğini hayal ederek ona bir cevap e-postası yazınız.
Cevap :
Sevgili Arkadaşım;
Mesajını aldım, teknoloji festivali hakkında verdiğin bilgiler için teşekkür ederim! Gerçekten çok heyecan verici görünüyor. Hava gösterileri ve etkinlikler hakkında duyduğumda aklıma hemen birçok soru geldi. Yarışmalara katılmayı düşünmüyor musun?
Ben de ailemle katılmayı çok isterim. Bu tür festivallerde yeni teknolojileri görmek ve ilginç insanlarla tanışmak harika olur. Orada seninle buluşmayı çok isterim. Hangi gün gideceksin? Orada buluşmayı planlayalım.
Cevabını dört gözle bekliyorum!
Sevgiler,
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.
Cevap :
İlk Fotoğraf
1826 yılında Fransız Niepce (Niyeps) tarafından çekildi. Bu ilk fotoğrafın çekilmesi 8 saat sürmüştür.
İlk Metro
1863’te Londra’da seferlere başladı.
İlk Otomobil
1769 yılında yolcu taşıyabilen bir buharlı otomobil yapılmış olsa da bugünkü otomobillerin teknik özelliklerine en yakını, İngiliz Samuel Brown (Semiyıl Bıravn) tarafından 1926’da insanlara tanıtılandır.
Soru : Siz de ilginizi çeken buluşlar hakkında bir araştırma yapınız. Bu buluşların ilk kez nerede ve kimler tarafından kullanıldığı ile ilgili bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Birçok ilginç buluş var, ancak benim en çok ilgimi çekenlerden biri telefon. Alexander Graham Bell, 1876 yılında telefonun patentini aldı. İlk kez Bell’in evinde denendi ve iletişimi büyük ölçüde kolaylaştırdı.
Uzun Cevap :
İlginç buluşlardan biri olan telefon, 1876 yılında Alexander Graham Bell tarafından icat edildi. İlk telefon konuşması, Bell’in laboratuvarında yapıldı ve bu, insanların iletişim kurma biçimini tamamen değiştirdi.
Telefon, başlangıçta sadece kısa mesafelerde kullanılabiliyordu; ancak zamanla geliştirilerek dünya genelinde yaygın bir iletişim aracı haline geldi. Bugün, telefon teknolojisi mobil cihazlarla evrim geçirerek, anında iletişimi sağlıyor. Bu buluş, günlük yaşamımızda büyük bir rol oynamaktadır.
6. Etkinlik
Soru : “Gelecekte hangi buluşların gerçekleştirileceğini düşünüyorsunuz?” sorusundan hareketle aşağıdaki plan doğrultusunda bir konuşma hazırlayınız.
Kısa Cevap :
Gelecekte birçok heyecan verici buluşun gerçekleştirileceğini düşünüyorum. Öncelikle yapay zeka, günlük hayatımızda daha fazla yer alacak. Akıllı evler ve kişisel asistanlar, yaşamımızı kolaylaştıracak.
Ayrıca sağlık alanında genetik mühendislik sayesinde hastalıklara karşı daha etkili tedavi yöntemleri geliştirilmesi bekleniyor. Son olarak, uzay teknolojilerinin ilerlemesiyle Mars’a insan gönderme projeleri gerçek olabilir. Bu buluşlar, insan yaşamını daha kaliteli ve verimli hale getirebilir.
Uzun Cevap :
Gelecekte gerçekleştirilecek buluşlar, insan hayatını köklü bir şekilde değiştirebilir. Öncelikle, yapay zekanın daha da gelişmesiyle birlikte, günlük yaşamımızda daha fazla yer alacağını düşünüyorum.
Akıllı ev sistemleri, bireylerin enerji tasarrufu yapmasına, güvenliği artırmasına ve yaşam konforunu yükseltmesine olanak tanıyacak. Ayrıca, sağlık alanında genetik mühendislik ve biyoteknoloji sayesinde birçok hastalığın tedavisi mümkün hale gelebilir. Örneğin, genetik modifikasyon ile kalıtsal hastalıkların önlenmesi, insanların daha sağlıklı bir yaşam sürmesine yardımcı olacaktır.
Diğer bir önemli alan ise uzay teknolojileridir. Gelecekte Mars’a insan göndermeye yönelik projelerin hayata geçmesi, uzay araştırmalarını hızlandıracak ve insanlığın yeni yaşam alanları keşfetmesine zemin hazırlayacaktır. Bunun yanı sıra, uzayda kolonileşme çalışmaları, insanlığın sürdürülebilirliğini sağlamak için yeni fırsatlar sunabilir.
Soru : Konuşmanızı, yaptığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap : Yukarıda yer alan cevaplardan bir tanesini arkadaşlarınıza sunmanız yeterli olacaktır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin hangi dilek kipi ile çekimlendiğini yanındaki bölüme örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Gelecek kuşaklar için doğayı daha fazla korumalıyız. = Gereklilik Dilek Kipi
Projeniz için çalışmalara bir an önce başlayın. = Emir Dilek Kipi
Doğru bilgiye ulaşmak için sorgulayıcı bir zihinle düşünelim. = Öneri Dilek Kipi
Düzenli kitap okusa aradığı cevapların pek çoğunu bulacak. = Şart Dilek Kipi
Bilginin gücünü hiçbir zaman hafife almayın. = Emir Dilek Kipi
Öğrenciler teknolojinin sunduğu fırsatları değerlendirmeliler. = Gereklilik Dilek Kipi
Dünyadaki bilimsel gelişmeleri yakından takip edin. = Emir Dilek Kipi
Teknoloji bağımlılığının tehlikeleri konusunda bilinçli olalım. = Öneri Dilek Kipi
Gülhan, çalışmasını incelememiz için bize getirsin. = Emir Dilek Kipi
Büyük işler yapmak için büyük kâşiflerin peşinden gidin. = Emir Dilek Kipi
Kendimi geliştirmek için daha çok araştırma yapmalıyım. = Gereklilik Dilek Kipi
Bilimle sanatı birleştirsek dünya daha yaşanır olmaz mı? = Şart Dilek Kipi
Ben de sizinle yarın kütüphaneye geleyim. = Öneri Dilek Kipi
Çalışmalarınızdaki eksiklikleri siz de görmelisiniz. = Gereklilik Dilek Kipi
Bir gün çok büyük bir icat yapsanız bu icat ne olurdu? = Şart Dilek Kipi
Doğa dostu bir teknoloji geliştirsek çevreyi de korumuş oluruz. = Şart Dilek Kipi
Bilim insanları teknolojinin zararları konusunda bir çözüm bulmalılar. = Gereklilik Dilek Kipi
Tarihte büyük buluşlara imza atmış Türk bilim insanlarını tanıyalım. = Öneri Dilek Kipi
Büyük keşifleri ancak büyük hayalleri olanların yapabileceğini bilmelisin. = Gereklilik Dilek Kipi
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : “Bilim” konulu vecizeler araştırınız.
Kısa Cevap :
Bilim, insanlığın ilerlemesinde ve hayatın her alanında büyük bir öneme sahiptir. Einstein’ın “Bilim, bilgi için değil, hayatı anlamak için vardır.” sözü, bilimin amacını güzel bir şekilde ifade eder.
Ayrıca, Marie Curie’nin “Hayatta hiçbir şey korkulacak kadar değildir, sadece anlaşılması gereken şeyler vardır.” sözü, bilimin bilinmeyenleri anlama çabasını vurgular. Bu vecizeler, bilimin hem bilgi edinme hem de yaşamı anlama konusundaki rolünü gözler önüne serer.
Uzun Cevap :
Bilim, insanlığın bilgi ve anlayışını geliştiren sistematik bir çalışmadır. Albert Einstein, “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir. Çünkü bilim, insanın aklına ulaşabileceği en yüksek hedefi gösterir.” diyerek bilimin önemini vurgulamıştır. Isaac Newton ise, “Ben sadece bir çocuğum, deniz kenarında yürüyen, bazen güzel bir taş ya da bir kabuk bulmanın sevincini yaşayan bir çocuk.” sözüyle bilimin sınırsız araştırma alanını ifade etmiştir.
Marie Curie’nin “Bilim, keşfettiklerimizle değil, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.” sözü, keşiflerin sürekliliğini vurgular. Carl Sagan’ın “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.” sözü ise mantık ve gözlemlerle gerçeği bulma çabasını öne çıkarır.
Bu vecizeler, bilimin hayatımızdaki yerini ve sürekli gelişen doğasını anlatır; bireysel ve toplumsal ilerleme için vazgeçilmez bir araçtır.