7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM 


Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


 Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


İyilik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Üç Oğul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


İnsanlık Gelip Çalar Kapınızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Yanardağlar Misali Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137


Vatan Toprağı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 140, 141


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türküler Dolusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


Ninemin Gözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Köçürme (Mangala) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Türk Halk Edebiyatı: Neşet Ertaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


Mânici Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 172, 173


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN 


Kuşların Güzel Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Beyaz Gemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195


İnsanları da Küçültebilir misin? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Anadolu’da Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 202, 203


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR 


Azı Karar Çoğu Zarar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Doğa Yürüyüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


Canım Arkadaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Sol Ayağım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231


7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Sanat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241


İki Dirhem Bir Çekirdek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Dişçiden Korkan Picasso Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Klasik Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


Atatürk ve Sanatçı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilerin Yerin Dayanılmaz Çekiciliği temasını anlamalarına yardımcı olan önemli içeriklere sahiptir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikrini kavramak ve yorumlamak için fırsatlar sunar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu konu üzerindeki bilgilerini pekiştirmelerine katkıda bulunur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları etkinlikleri, doğanın güzellikleri ve insanın bu güzelliklere olan ilgisi hakkında derinlemesine düşünmeyi teşvik eder. Böylece, öğrenciler çevre bilinci kazanarak doğayla olan bağlantılarını güçlendirir.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Araştırdığınız “bilim” konulu vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşarak bu vecizeler üzerinde tartışınız.


Kısa Cevap :

Bilim Konulu Vecizeler:

  1. Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir.”
  2. Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum.”
  3. Marie Curie: “Bilim, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
  4. Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
  5. Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir.”

Uzun Cevap :

Bilim Konulu Vecizeler:

  1. Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir. Çünkü bilim, insanın aklına ulaşabileceği en yüksek hedefi gösterir.”
  2. Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum, deniz kenarında yürüyen, bazen güzel bir taş ya da bir kabuk bulmanın sevincini yaşayan bir çocuk.”
  3. Marie Curie: “Bilim, keşfettiklerimizle değil, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
  4. Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
  5. Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir. Bilim, doğru olanı bulma çabasıdır.”
  6. Albert Einstein: “Hayal gücü, bilgiden daha önemlidir. Bilimsel keşiflerin çoğu, hayal gücünün bir ürünüdür.”
  7. Richard Feynman: “Bilim, bilgi değildir; bilgiye ulaşma yoludur.”
  8. Isaac Asimov: “Bilim, insanın öğrenme ve gelişme arzusunun bir ürünüdür.”
  9. Niels Bohr: “Bilim, sorularımızın sınırlarını zorlar; her cevap yeni sorular doğurur.”
  10. Stephen Hawking: “Bilim, evreni anlamamıza yardımcı olur. Ama bu, onu sevmemizi engellemez.”

Bu vecizeler, bilimin gücünü, doğasını ve insanlık üzerindeki etkisini yansıtır. Arkadaşlarımla bu vecizeleri paylaşarak, bilimin toplumdaki rolünü ve önemini tartışabiliriz.


Soru : Metnin görsellerinden ve başlığından hareketle konusunu tahmin ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Metnin başlığı ve görselleri dikkate alındığında, yer çekimi ve yaşamımızdaki önemi üzerine bir içerik olduğunu varsayıyorum. Görseller arasında Newton’un yer çekimi kanununu keşfi, astronotlar ve yer çekimsiz ortam gibi ögeler bulunuyor.

Bu durum, metnin yer çekimi yasasının keşfi, etkileri ve bu yasanın yokluğunun hayatımızı nasıl şekillendirebileceği konusunda bir tartışma sunduğunu akla getiriyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinden alınmış bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını okuyunuz.


Cevap :

1. Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
2. Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
3. Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
4. Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
5. Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
6. Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
7. Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
8. Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.


Soru : Aşağıda bazı harfleri verilen kelimeler yer almaktadır. Yukarıdaki anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak aşağıya yazınız. Kelimeleri, anlamların numaralarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Galaksi – (1) Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
  2. Cisim – (2) Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
  3. Atom – (3) Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
  4. Kütle – (4) Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
  5. Astronot – (5) Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
  6. Dramatik – (6) Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
  7. Netice – (7) Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
  8. Kainat – (8) Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Newton, yer çekimi kanununu nasıl keşfetmiştir? Anlatınız.


Cevap :

Newton, bir elma düştüğünde bu olayın arkasındaki çekim kuvvetini düşünerek yer çekimi kanununu keşfetti.


2. Metinde yer çekimi kanunuyla ilgili hangi bilgiler yer almaktadır? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi, cisimlerin kütleleri ve aralarındaki mesafeye bağlı olarak birbirlerini çekmesini sağlar. Örneğin, Dünya ve gezegenler Güneş’in etrafında döner.


3. Yer çekimi kanununun keşfedilmesi ne gibi sonuçlar ortaya çıkarmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi kanunu, insanların Dünya’nın yuvarlaklığına inanmalarını sağladı ve cisimlerin boşluğa düşmemesini anlamalarına yardımcı oldu.


4. Yer çekiminin Dünya ve insanlara faydaları nelerdir? Anlatınız.


Cevap :

Yer çekimi, nesneleri yere bağlı tutarak yaşamı kolaylaştırır ve insanların dengede kalmasını sağlar.


5. Metindeki “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde beğendiğiniz ifadeler hangileridir? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

“Ah, keşke yer bizi çekmese!” ifadesi, yer çekiminin hayatı ne kadar önemli kıldığını eğlenceli bir dille vurguluyor.


3. Etkinlik


Soru : Yazar “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde yer çekimsiz bir günü anlatmaktadır. Bu bölümün devamını hayal ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

Yer çekiminin kalkmasıyla birlikte, eşyalar havada süzülmeye başlar. İnsanlar, her hareketlerinde zorluk çeker, odadaki her şey yerden yükselir.

Havada dönmek ve süzülmek eğlenceli görünse de, günlük işler karmaşık hale gelir; mürekkep şişeleri devrilir, eşyalar kaybolur. Sonuçta, yer çekimi olmadan hayat düşündüğümüz kadar eğlenceli değildir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki gazete haberlerini, önemli bulduğunuz yerlerin altını çizerek okuyunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

Soru : Gazete haberlerinde okuduklarınızdan hareketle aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

1. GAZETE

Savunulan Düşünce Göz sağlığını etkileyen yanlış bilgiler, çocuklar üzerinde korku yaratmaktadır. Uzun süreli odaklanma gerektiren işler göz sağlığına zarar verebilir.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Tanımlama Karşılaştırma

2. GAZETE

Savunulan Düşünce görüşlerine başvurulmuş, bilimsel açıklamalar verilmiştir. Göz zorlama belirtileri ve tedavi yöntemleri açıklanmıştır.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Örneklendirme


Soru : Okuduğunuz gazete haberlerindeki farklı bakış açıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi açıkladığınız eleştirel bir konuşma yapınız


Cevap :

Gazete haberlerinde göz sağlığıyla ilgili iki farklı bakış açısı ele alınıyor. İlk yazıda, yaygın inanışların aksine kitap okuma, televizyon izleme veya bilgisayar oyunu oynamanın gözlere ciddi zarar vermediği, sadece geçici zorlanmaya yol açtığı vurgulanıyor.

Bu, toplumdaki yanlış bilgileri düzeltmeye yönelik önemli bir adım. İkinci yazıda ise bilgisayar görme sendromu inceleniyor; bilgisayar kullanımının artmasıyla birlikte bu hastalığın yaygınlaştığı ve ihmal edildiğinde ciddi sorunlara yol açabileceği belirtiliyor.

Her iki yazı da göz sağlığını ele alıyor, biri yanlış bilgileri düzeltirken diğeri modern bir hastalığın tehlikelerine dikkat çekiyor. Bu çeşitlilik, göz sağlığı hakkında daha bilinçli olmamızı sağlıyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıda bazı gözlük çeşitleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

Monokl
18 ve 19. yüzyıllarda, henüz saplı gözlükler geliştirilmeden önce kullanılan tek camlı bir gözlük tipiydi. Daire biçimli bir mercek camı ve çerçeveden oluşurdu. Kullanıcı, bu çerçeveye bağlı olan ipi boynuna geçirirdi. Gözlük, göz çukurunun çevresine yerleştirilip kullanılırdı.

Güneş Tutulması Gözlüğü
Güneş’e çıplak gözle bakmak, gözlerimizin zarar görmesine yol açar. Tam Güneş tutulması sırasında Ay, kısa bir süreliğine Güneş’in önünü kapatır. Bu sırada çok özel filtreler kullanılarak yapılmış bu gözlüklerle gözlem yapılabilir.

Laboratuvar Gözlüğü
Araştırma laboratuvarlarındaki çalışmalar sırasında kullanılan gözlüklerdir. Bu gözlükler, üzerinde çalışılan sıvıların göze sıçrama olasılığına karşı kullanılır. Gözleri gazlardan ve tozdan da korur.


Soru : Bir mucit olsaydınız nasıl bir gözlük icat etmek isterdiniz? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek formu doldurup icadınızın resmini çiziniz.


Kısa  Cevap :

İcadımın Adı: Akıllı Gözlük

Kullanacağım Malzemeler:

  • Hafif plastik çerçeve
  • Akıllı lensler
  • Sensörler
  • Mavi ışık filtresi

İcadımın Özellikleri:

  • Göz yorgunluğunu izleme
  • Mavi ışık koruması
  • Otomatik ayar fonksiyonu

İcadımın Açıklaması:
Akıllı gözlük, uzun süre ekran kullanan kişilerin göz sağlığını korumak için tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu izleyen sensörler sayesinde kullanıcıya anında geri bildirim verir ve gerektiğinde dinlenme önerisi sunar. Ayrıca, mavi ışık filtresi ile gözlerin zarar görmesini engeller.

Uzun  Cevap :

İcadımın Adı: Göz Sağlığı İzleme Gözlüğü

Kullanacağım Malzemeler:

  • Dayanıklı plastik çerçeve
  • Akıllı lensler
  • Göz yorgunluğunu ölçen sensörler
  • Mavi ışık filtresi
  • Bluetooth modülü

İcadımın Özellikleri:

  • Uzun süreli ekran kullanımında göz yorgunluğunu anlık olarak izler.
  • Mavi ışık filtresi ile ekranın zararlı ışınlarını azaltır.
  • Otomatik lens ayarı ile kullanıcıyı rahatsızlık hissettiğinde korur.
  • Akıllı telefon uygulaması ile entegre çalışır ve göz sağlığı raporları sunar.

İcadımın Açıklaması:
Göz sağlığı izleme gözlüğü, modern yaşamda yaygınlaşan ekran bağımlılığını dikkate alarak tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu ölçen sensörler, kullanıcının göz sağlığını sürekli izler ve gerektiğinde uyarılar gönderir. Mavi ışık filtresi sayesinde gözleri korurken, Bluetooth bağlantısı ile kullanıcıya detaylı göz sağlığı raporları sunar. Gözlüğün akıllı özellikleri, kullanıcıların göz sağlığını daha iyi yönetmelerine yardımcı olur.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan çekimli fiillerin altını çiziniz. Bu fiillerin hangi haber kipiyle çekimlendiğini bularak cümlenin karşısındaki ilgili bölüme örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Yüksek bir tepede kurulan rasathanede gözlem yapıyoruz. Şimdiki zaman
  2. Bilim insanları yakın zamanda büyük buluşlar yaptılar. Geçmiş zaman
  3. Okulu bitirdiğinde bilimsel çalışmalar yapmaya başlayacak. Gelecek zaman
  4. Merakımdan dolayı geceleri yıldızları seyrederim. Geniş zaman
  5. Evren, olağanüstü bir denge içinde çalışır. Geniş zaman
  6. Üniversitede yakıt teknolojisi üzerine bir çalışma başlatılmış. Geçmiş zaman
  7. Laboratuvarımızı düzenlemek için hep birlikte çalışacağız. Gelecek zaman
  8. Bilimsel çalışmaların sonuçları kanıtlara dayanır. Geniş zaman
  9. Her şeye rağmen Mars’a gidişimiz 100 yılı bulacak. Gelecek zaman
  10. Kütüphanedeki kitaplar türlerine göre düzenlendi. Geçmiş zaman

7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlam kayması olanların başındaki kutuyu
çarpı (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :
(X) 1. Proje yarışmasının sonuçları gelecek hafta açıklanıyor.
2. Yaptığı buluşun patentini geçen yıl almış.
(X) 3. İcatların bir kısmı, 20. yy. başında büyük ses getirir.
4. Gelecekte sürdürülebilir enerji kaynaklarına daha çok ihtiyaç duyacağız.
(X) 5. Bilim insanları, asırlardır büyük bir gayretle çalışıyor.
6. İbni Sina, fikirleriyle sadece çağını değil geleceği de etkiledi.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Bilgisayarın tarihçesini araştırınız.


Kısa  Cevap :

Bilgisayarın tarihçesi, 1940’lı yıllara kadar uzanır. İlk bilgisayarlar, büyük boyutları ve karmaşık yapılarıyla bilinir.

1946 yılında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak kabul edilir. 1950’lerde transistörlerin kullanılmasıyla bilgisayarlar daha küçük ve daha hızlı hale geldi. Günümüzde ise bilgisayarlar, kişisel cihazlardan süper bilgisayarlara kadar geniş bir yelpazeye yayılmaktadır.

Uzun  Cevap :

Bilgisayarın tarihçesi, 19. yüzyılda Charles Babbage’ın mekanik hesap makineleri üzerine yaptığı çalışmalarla başlamaktadır. Babbage, “Analitik Makine” adlı bir tasarım geliştirmiştir; ancak bu tasarım hiç inşa edilmemiştir. 1930’lu yıllarda Alan Turing, hesaplamanın teorik temellerini atarak modern bilgisayar biliminin öncüsü olmuştur.

1940’larda, II. Dünya Savaşı sırasında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak tarihe geçmiştir. 1950’lerde transistörlerin icadı, bilgisayarların boyutunu küçültüp hızını artırmıştır. Bu dönemde UNIVAC gibi ilk ticari bilgisayarlar ortaya çıkmıştır.

1960’lar ve 1970’lerde mikroişlemcilerin gelişimi ile birlikte kişisel bilgisayarların temelleri atılmıştır. 1975 yılında Altair 8800 ile başlayan kişisel bilgisayar devrimi, Apple ve IBM gibi firmaların ortaya çıkmasıyla hız kazanmıştır.

Günümüzde bilgisayarlar, günlük yaşamda, iş dünyasında ve bilimsel araştırmalarda vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Bilgisayar teknolojisi sürekli olarak gelişmekte, yapay zeka ve kuantum bilgisayarlar gibi yeniliklerle gelecekte daha da önemli bir rol oynaması beklenmektedir.



 

Our Score
error: Content is protected !!