7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM 


Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


 Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


İyilik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Üç Oğul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


İnsanlık Gelip Çalar Kapınızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Yanardağlar Misali Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137


Vatan Toprağı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 140, 141


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türküler Dolusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


Ninemin Gözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Köçürme (Mangala) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Türk Halk Edebiyatı: Neşet Ertaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


Mânici Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 172, 173


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN 


Kuşların Güzel Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Beyaz Gemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195


İnsanları da Küçültebilir misin? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Anadolu’da Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 202, 203


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR 


Azı Karar Çoğu Zarar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Doğa Yürüyüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


Canım Arkadaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Sol Ayağım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231


7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Sanat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241


İki Dirhem Bir Çekirdek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Dişçiden Korkan Picasso Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Klasik Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


Atatürk ve Sanatçı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101 Cevapları, öğrencilerin yapay zekâ kavramını anlamaları ve bu teknolojinin hayatımızdaki yerini keşfetmeleri için önemli etkinlikleri içerir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, dinleme becerilerini geliştiren sorular ve görevlerle yapay zekânın faydalarını ve risklerini tartışmalarını sağlar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu metindeki ana düşünceleri pekiştirerek öğrencilerin konuya daha bilinçli bir yaklaşım göstermelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları, öğrencilerin bu yeni teknolojiyi keşfetmelerini ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlar.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Bilgisayarın tarihçesi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Bilgisayarın temelleri 1800’lerde Charles Babbage tarafından atılmıştır. İlk modern bilgisayarlar 1940’larda geliştirilmiş ve zamanla daha küçük, hızlı ve güçlü hale gelmiştir.

Uzun  Cevap :

Bilgisayarın tarihçesi 19. yüzyılda Charles Babbage’ın mekanik hesap makinesi tasarımıyla başlar. 1940’larda elektronik bilgisayarların ortaya çıkmasıyla modern bilgisayarlar gelişmeye başladı.

ENIAC gibi makineler ilk büyük bilgisayarlardandı. 1970’lerden itibaren mikroişlemcilerin gelişimiyle bilgisayarlar daha küçük ve yaygın hale geldi. Günümüzde bilgisayarlar her alanda kullanılmaktadır.


Soru : Günlük yaşamınızda bilgisayarı hangi amaçlarla ve ne kadar süre kullanıyorsunuz? Açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Günlük yaşamımda bilgisayarı ders çalışmak, internette araştırma yapmak ve eğlence için kullanıyorum. Günde ortalama 3-4 saat bilgisayar başında vakit geçiriyorum.

Uzun  Cevap :

Bilgisayarı günlük yaşamımda birçok amaçla kullanıyorum. En çok ders çalışmak, internette araştırma yapmak ve projeler hazırlamak için kullanıyorum.

Ayrıca sosyal medya, film izleme ve oyun oynama gibi eğlence amaçlarıyla da kullanıyorum. Günde yaklaşık 3-4 saat bilgisayarla vakit geçiriyorum ve bu süre ders yoğunluğuna veya araştırma ihtiyaçlarıma göre değişiklik gösteriyor.


1. Etkinlik


Soru : Not aldığınız kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap

  • Kelime: Zeka
    Tahmin: Düşünme, anlama ve öğrenme yeteneği
    Sözlük Anlamı: Akıl, kavrama ve öğrenme yeteneği
  • Kelime: Yapay zeka
    Tahmin: İnsan gibi öğrenen ve karar veren bir bilgisayar sistemi
    Sözlük Anlamı: Bilgisayarların insan zekasını taklit edebilmesi ve öğrenme, akıl yürütme yeteneği kazandırılmaya çalışılan sistem
  • Kelime: Algoritma
    Tahmin: Bir işlemi adım adım çözen yol haritası
    Sözlük Anlamı: Bir sorunu çözmek veya belirli bir sonuca ulaşmak için izlenen yöntemler dizisi
  • Kelime: Teknoloji
    Tahmin: Bilimsel bilgilerin pratikte kullanımı
    Sözlük Anlamı: İnsanın çevresine hakim olma çabasında geliştirdiği araçlar, yöntemler ve bilgilerin tümü
  • Kelime: Hız
    Tahmin: Bir işin ne kadar hızlı yapıldığı
    Sözlük Anlamı: Bir olayın, hareketin birim zamandaki değişim miktarı
  • Kelime: İşlem kapasitesi
    Tahmin: Bilgisayarın aynı anda yapabildiği işlem sayısı
    Sözlük Anlamı: Bilgisayarların birim zamanda yapabileceği işlem miktarı

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Metinde bilgisayarların son elli yıldaki gelişimi nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Metinde, bilgisayarların son 50 yılda işlem kapasitelerinin çok hızlı geliştiği ve başlangıçta basit matematiksel işlemler yapabilen makinelerken, günümüzde saniyede milyonlarca işlem gerçekleştiren cihazlar haline geldikleri anlatılmıştır.


2. Bilgisayarları niçin “zeki” olarak nitelendiremiyoruz? Açıklayınız.


Cevap :

Bilgisayarlar zeki olarak nitelendirilemiyor çünkü onlar sadece hızlı işlem yapabilirler, ancak insanlar gibi deneyimlerden ders çıkarma ve kendini geliştirme yeteneğine sahip değillerdir.


3. Yapay zekânın gelişimi için yapılan uygulamalar nelerdir? Örnekler veriniz.


Kısa  Cevap :

Bilgisayarlara birçok deneme yaptırarak öğrenmelerini sağlama, örneğin fotoğraflardaki nesneleri tanımayı öğretme uygulamaları yapılmaktadır.

Uzun  Cevap :

Yapay zeka, bilgisayarların öğrenme yeteneği kazandırılarak geliştiriliyor. Örneğin, bir bilgisayara binlerce fotoğraf gösterilip, arabalara dair tahminlerde bulunması isteniyor.

Hatalarından ders çıkararak daha doğru sonuçlara ulaşması sağlanıyor. Bu şekilde yapay zeka, öğrenme yeteneği kazanıyor.


4. “Öğrenmeyi öğrenmek” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Bir kişinin veya sistemin nasıl öğrenileceğini öğrenmesi, gelişim için önemlidir.

Uzun  Cevap :

“Öğrenmeyi öğrenmek”, bir bireyin ya da sistemin sadece bilgi edinmesi değil, aynı zamanda bu bilgiyi nasıl edineceğini, öğrenme sürecini nasıl iyileştireceğini anlamasıdır.

Bu, bireyin veya yapay zekanın, hatalarından ders çıkararak kendini sürekli olarak geliştirebilme kapasitesine sahip olması demektir.


5. İnsanlar yapay zekânın geleceğiyle ilgili hangi düşüncelere sahiptir? Bu düşünceleri nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Kısa  Cevap :

İnsanlar, yapay zekanın hayatı kolaylaştırabileceğini ya da insanlığın sonunu getirebileceğini düşünüyor.

Uzun  Cevap :

Bazı insanlar yapay zekanın hayatı büyük ölçüde kolaylaştıracağını ve teknolojik gelişmelerin faydalı olacağını savunurken, diğerleri yapay zekanın insanlık için tehdit oluşturabileceğini düşünüyor.

Bu görüşler, teknolojinin hem faydalarını hem de olası risklerini göz önünde bulundurmak gerektiğini gösteriyor.

Ben, yapay zekanın doğru bir şekilde kullanıldığında insanlığa büyük katkılar sağlayacağına inanıyorum, ancak etik sınırların da korunması gerektiği kanaatindeyim.


Soru : Dinlediğiniz metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap :

Metinde karşılaştırma ve örnekleme kullanılmıştır. Bilgisayarların 50 yıl önceki durumu ile günümüzdeki durumları karşılaştırılarak gelişim süreçleri anlatılmıştır. Ayrıca, bilgisayara fotoğraf gösterip nesneleri tanımasını sağlamak gibi örnekler verilmiştir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Teknolojinin yararları ve zararları ile ilgili bir münazara gerçekleştiriniz. Bunun için öncelikle öğretmeninizle belirleyeceğiniz grubunuz için bir konu seçiniz.


Kısa  Cevap :

Teknolojinin yararları, yaşamımızı kolaylaştırması, bilgiye hızlı erişim sağlaması ve sağlık gibi alanlarda gelişmeler sunmasıdır. Ancak zararları arasında bağımlılık, sosyal izolasyon ve çevreye verdiği zararlar da bulunmaktadır.

Uzun  Cevap :

Teknolojinin yararları arasında iletişimde hız kazandırması, eğitime ve bilgiye erişimi kolaylaştırması, tıp alanında hayat kurtaran yenilikler sağlaması ve iş dünyasında verimliliği artırması gibi birçok olumlu etkisi vardır. Bununla birlikte, teknolojinin zararları da göz ardı edilmemelidir.

Teknolojiye aşırı bağımlılık, sosyal ilişkilerde kopukluklara yol açabilir. Özellikle çocuklar ve gençler için dijital oyun bağımlılığı ve uzun süre ekran karşısında kalmak sağlık sorunlarına neden olabilir. Ayrıca, teknolojik atıklar ve enerji tüketimi de çevreyi olumsuz etkileyen faktörlerdir. Teknoloji, doğru kullanıldığında büyük faydalar sunabilir; ancak, aşırı ve kontrolsüz kullanımı ciddi zararlara yol açabilir.


4. Etkinlik


Soru : Kip ekleri ile ilgili elektronik içeriği yapınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Otuz yıl sonraki dünyada en iyi arkadaşınızın bir robot olduğunu hayal ediniz. Konuşturma sanatını kullanacağınız öyküleyici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Kısa  Cevap :

Başlık: Gelecekteki En İyi Arkadaşım

Oturduğum masada yanıma yaklaşan robot arkadaşım bana her zamanki gibi günün nasıl geçtiğini sordu. Onunla her konuşmamızda farklı şeyler öğreniyor, zamanın nasıl geçtiğini anlamıyordum. Robotlar duyguları tam olarak anlamasa da bana her zaman yardımcı oluyordu. İyi bir arkadaş olmayı öğrenmişti.

Uzun  Cevap :

Başlık: Gelecekteki En İyi Arkadaşım RoboMax

Sabah uyandığımda RoboMax, her zamanki gibi “Günaydın!” dedi. Onunla kahve yapmayı teklif ettim ama robot olduğundan buna gerek olmadığını söyledi. Yine de benimle zaman geçirmesi keyifliydi.

Yürüyüşe çıktığımızda ona “İnsanların hissettiklerini anlayabiliyor musun?” diye sordum. “Ben hissetmem, ama analiz edebilirim,” dedi. Onunla her konuşmamda, duyguları olmasa da iyi bir arkadaş olduğunu daha çok fark ediyordum.


6. Etkinlik


Soru : Dijital çağda bireylerin yaratıcılığını artırmak için algoritmaya dayalı kodlama eğitimi verilmektedir. Aşağıda bir arabanın takip etmesi gereken yolla ilgili bir kodlama örneği verilmiştir.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Aşağıdaki arabanın komutlarını belirleyerek kodlamaya bir adım atmaya ne dersiniz? Arabanın hedefe ulaşmak için takip etmesi gereken yolu işaretleyiniz


Cevap : D Şıkkı


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin haber (bildirme) kipiyle mi, dilek kipiyle mi çekimlendiğini belirleyerek tablodaki ilgili yere örnekteki gibi çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

  1. Bu yıl düzenlenecek teknoloji festivaline biz de katılacağız. = Haber kipi
  2. Programlı çalışsanız daha verimli sonuçlara ulaşırsınız. = Dilek kipi
  3. Merkezimizdeki bilimsel çalışmalar titizlikle yürütülür. = Haber kipi
  4. Bilgisayar başında geçireceğiniz zamanı iyi programlamalısınız. = Dilek kipi
  5. Çalışmalarımızın buraya kadar olan bölümünü gözden geçirelim. = Dilek kipi
  6. Türk bilim insanları dünya tarihinde önemli bir yer edindi. = Haber kipi
  7. Bilim, olaylar ve olgular arasındaki neden-sonuç ilişkilerini açıklar. = Haber kipi
  8. Çağımızın iletişim teknolojileri çok hızlı gelişiyor. = Haber kipi
  9. Bilim insanları, doğanın korunması gerektiğini unutmamalılar. = Dilek kipi
  10. Bilgisayarlar pek çok alanda işlerimizi kolaylaştırdı. = Haber kipi
  11. Okuldaki birkaç projede çalışmak için ben de seçilmişim. = Haber kipi
  12. Arkadaşlarımız bizi yurt dışında başarıyla temsil etmeli. = Dilek kipi

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevgi, dostluk ve kardeşlik konulu şiirler araştırınız.


Kısa  Cevap :

Sevgi ve Dostluk (1 Kıta)

Sevgi bir çiçek gibi açar,
Dostluk güneş gibi saçar,
Kardeşlik bir bağdır güçlü,
Her zorlukta yanımda durur sevgili dostum.

Sevgi ve Kardeşlik (2 Kıta)

Sevgi bir ateş, içimizi ısıtan,
Dostluk bir şarkı, gönlümüzde yankılanan.
Kardeşlik bir köprü, engelleri aşan,
Hayatın zorluklarında birbirimize güç veren.

Birlikte güleriz, birlikte ağlarız,
Her anı paylaşır, dertleri unuturuz.
Sevgi ve dostluk, en güzel hediye,
Kardeşlik bağlarıyla, büyütürüz hayatı sevgiyle.

Uzun  Cevap :

(2 Kıtalı): Sevgi ve Kardeşlik

Sevgi bir deniz, derin ve engin,
Dostluk bir liman, huzurun kaynağı.
Kardeşlik bir yoldaş, her an benimle,
Gönül köprüleri, kalpleri bağlayarak.

Bir gülüşte başlar dostluk, sıcak ve samimi,
Sevgiyle sarar kalpleri, unutturur dertleri.
Kardeşlikte buluruz her zorluğa direnç,
Bir arada güçlüyüz, sevgimiz sonsuz bir çeşme.


(3 Kıtalı): Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik

Sevgiyle başlar her güzel dostluk,
Kalplerde açan bir çiçek gibi,
Kardeşlik bir bağ, kuvvetli ve derin,
Her an yanımda, her durumda benimle.

Bir gülüşte anlaşılır dertler,
Sevgiyle sarılır tüm yaralar,
Dostluk her zorluğu aşar birlikte,
Hayatın güzel anlarını paylaşırız.

Kardeşlikte buluruz gerçek mutluluğu,
Sevgi dolu kalpler, neşemizin kaynağı.
Dostluk, kardeşlik ve sevgiyle dolsun dünya,
Birlikte yürüyelim, sevgiyle dolu yarına.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilerin Yerin Dayanılmaz Çekiciliği temasını anlamalarına yardımcı olan önemli içeriklere sahiptir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikrini kavramak ve yorumlamak için fırsatlar sunar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu konu üzerindeki bilgilerini pekiştirmelerine katkıda bulunur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları etkinlikleri, doğanın güzellikleri ve insanın bu güzelliklere olan ilgisi hakkında derinlemesine düşünmeyi teşvik eder. Böylece, öğrenciler çevre bilinci kazanarak doğayla olan bağlantılarını güçlendirir.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Araştırdığınız “bilim” konulu vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşarak bu vecizeler üzerinde tartışınız.


Kısa Cevap :

Bilim Konulu Vecizeler:

  1. Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir.”
  2. Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum.”
  3. Marie Curie: “Bilim, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
  4. Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
  5. Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir.”

Uzun Cevap :

Bilim Konulu Vecizeler:

  1. Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir. Çünkü bilim, insanın aklına ulaşabileceği en yüksek hedefi gösterir.”
  2. Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum, deniz kenarında yürüyen, bazen güzel bir taş ya da bir kabuk bulmanın sevincini yaşayan bir çocuk.”
  3. Marie Curie: “Bilim, keşfettiklerimizle değil, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
  4. Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
  5. Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir. Bilim, doğru olanı bulma çabasıdır.”
  6. Albert Einstein: “Hayal gücü, bilgiden daha önemlidir. Bilimsel keşiflerin çoğu, hayal gücünün bir ürünüdür.”
  7. Richard Feynman: “Bilim, bilgi değildir; bilgiye ulaşma yoludur.”
  8. Isaac Asimov: “Bilim, insanın öğrenme ve gelişme arzusunun bir ürünüdür.”
  9. Niels Bohr: “Bilim, sorularımızın sınırlarını zorlar; her cevap yeni sorular doğurur.”
  10. Stephen Hawking: “Bilim, evreni anlamamıza yardımcı olur. Ama bu, onu sevmemizi engellemez.”

Bu vecizeler, bilimin gücünü, doğasını ve insanlık üzerindeki etkisini yansıtır. Arkadaşlarımla bu vecizeleri paylaşarak, bilimin toplumdaki rolünü ve önemini tartışabiliriz.


Soru : Metnin görsellerinden ve başlığından hareketle konusunu tahmin ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Metnin başlığı ve görselleri dikkate alındığında, yer çekimi ve yaşamımızdaki önemi üzerine bir içerik olduğunu varsayıyorum. Görseller arasında Newton’un yer çekimi kanununu keşfi, astronotlar ve yer çekimsiz ortam gibi ögeler bulunuyor.

Bu durum, metnin yer çekimi yasasının keşfi, etkileri ve bu yasanın yokluğunun hayatımızı nasıl şekillendirebileceği konusunda bir tartışma sunduğunu akla getiriyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinden alınmış bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını okuyunuz.


Cevap :

1. Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
2. Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
3. Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
4. Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
5. Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
6. Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
7. Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
8. Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.


Soru : Aşağıda bazı harfleri verilen kelimeler yer almaktadır. Yukarıdaki anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak aşağıya yazınız. Kelimeleri, anlamların numaralarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Galaksi – (1) Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
  2. Cisim – (2) Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
  3. Atom – (3) Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
  4. Kütle – (4) Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
  5. Astronot – (5) Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
  6. Dramatik – (6) Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
  7. Netice – (7) Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
  8. Kainat – (8) Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Newton, yer çekimi kanununu nasıl keşfetmiştir? Anlatınız.


Cevap :

Newton, bir elma düştüğünde bu olayın arkasındaki çekim kuvvetini düşünerek yer çekimi kanununu keşfetti.


2. Metinde yer çekimi kanunuyla ilgili hangi bilgiler yer almaktadır? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi, cisimlerin kütleleri ve aralarındaki mesafeye bağlı olarak birbirlerini çekmesini sağlar. Örneğin, Dünya ve gezegenler Güneş’in etrafında döner.


3. Yer çekimi kanununun keşfedilmesi ne gibi sonuçlar ortaya çıkarmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi kanunu, insanların Dünya’nın yuvarlaklığına inanmalarını sağladı ve cisimlerin boşluğa düşmemesini anlamalarına yardımcı oldu.


4. Yer çekiminin Dünya ve insanlara faydaları nelerdir? Anlatınız.


Cevap :

Yer çekimi, nesneleri yere bağlı tutarak yaşamı kolaylaştırır ve insanların dengede kalmasını sağlar.


5. Metindeki “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde beğendiğiniz ifadeler hangileridir? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

“Ah, keşke yer bizi çekmese!” ifadesi, yer çekiminin hayatı ne kadar önemli kıldığını eğlenceli bir dille vurguluyor.


3. Etkinlik


Soru : Yazar “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde yer çekimsiz bir günü anlatmaktadır. Bu bölümün devamını hayal ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

Yer çekiminin kalkmasıyla birlikte, eşyalar havada süzülmeye başlar. İnsanlar, her hareketlerinde zorluk çeker, odadaki her şey yerden yükselir.

Havada dönmek ve süzülmek eğlenceli görünse de, günlük işler karmaşık hale gelir; mürekkep şişeleri devrilir, eşyalar kaybolur. Sonuçta, yer çekimi olmadan hayat düşündüğümüz kadar eğlenceli değildir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki gazete haberlerini, önemli bulduğunuz yerlerin altını çizerek okuyunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

Soru : Gazete haberlerinde okuduklarınızdan hareketle aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

1. GAZETE

Savunulan Düşünce Göz sağlığını etkileyen yanlış bilgiler, çocuklar üzerinde korku yaratmaktadır. Uzun süreli odaklanma gerektiren işler göz sağlığına zarar verebilir.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Tanımlama Karşılaştırma

2. GAZETE

Savunulan Düşünce görüşlerine başvurulmuş, bilimsel açıklamalar verilmiştir. Göz zorlama belirtileri ve tedavi yöntemleri açıklanmıştır.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Örneklendirme


Soru : Okuduğunuz gazete haberlerindeki farklı bakış açıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi açıkladığınız eleştirel bir konuşma yapınız


Cevap :

Gazete haberlerinde göz sağlığıyla ilgili iki farklı bakış açısı ele alınıyor. İlk yazıda, yaygın inanışların aksine kitap okuma, televizyon izleme veya bilgisayar oyunu oynamanın gözlere ciddi zarar vermediği, sadece geçici zorlanmaya yol açtığı vurgulanıyor.

Bu, toplumdaki yanlış bilgileri düzeltmeye yönelik önemli bir adım. İkinci yazıda ise bilgisayar görme sendromu inceleniyor; bilgisayar kullanımının artmasıyla birlikte bu hastalığın yaygınlaştığı ve ihmal edildiğinde ciddi sorunlara yol açabileceği belirtiliyor.

Her iki yazı da göz sağlığını ele alıyor, biri yanlış bilgileri düzeltirken diğeri modern bir hastalığın tehlikelerine dikkat çekiyor. Bu çeşitlilik, göz sağlığı hakkında daha bilinçli olmamızı sağlıyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıda bazı gözlük çeşitleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

Monokl
18 ve 19. yüzyıllarda, henüz saplı gözlükler geliştirilmeden önce kullanılan tek camlı bir gözlük tipiydi. Daire biçimli bir mercek camı ve çerçeveden oluşurdu. Kullanıcı, bu çerçeveye bağlı olan ipi boynuna geçirirdi. Gözlük, göz çukurunun çevresine yerleştirilip kullanılırdı.

Güneş Tutulması Gözlüğü
Güneş’e çıplak gözle bakmak, gözlerimizin zarar görmesine yol açar. Tam Güneş tutulması sırasında Ay, kısa bir süreliğine Güneş’in önünü kapatır. Bu sırada çok özel filtreler kullanılarak yapılmış bu gözlüklerle gözlem yapılabilir.

Laboratuvar Gözlüğü
Araştırma laboratuvarlarındaki çalışmalar sırasında kullanılan gözlüklerdir. Bu gözlükler, üzerinde çalışılan sıvıların göze sıçrama olasılığına karşı kullanılır. Gözleri gazlardan ve tozdan da korur.


Soru : Bir mucit olsaydınız nasıl bir gözlük icat etmek isterdiniz? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek formu doldurup icadınızın resmini çiziniz.


Kısa  Cevap :

İcadımın Adı: Akıllı Gözlük

Kullanacağım Malzemeler:

  • Hafif plastik çerçeve
  • Akıllı lensler
  • Sensörler
  • Mavi ışık filtresi

İcadımın Özellikleri:

  • Göz yorgunluğunu izleme
  • Mavi ışık koruması
  • Otomatik ayar fonksiyonu

İcadımın Açıklaması:
Akıllı gözlük, uzun süre ekran kullanan kişilerin göz sağlığını korumak için tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu izleyen sensörler sayesinde kullanıcıya anında geri bildirim verir ve gerektiğinde dinlenme önerisi sunar. Ayrıca, mavi ışık filtresi ile gözlerin zarar görmesini engeller.

Uzun  Cevap :

İcadımın Adı: Göz Sağlığı İzleme Gözlüğü

Kullanacağım Malzemeler:

  • Dayanıklı plastik çerçeve
  • Akıllı lensler
  • Göz yorgunluğunu ölçen sensörler
  • Mavi ışık filtresi
  • Bluetooth modülü

İcadımın Özellikleri:

  • Uzun süreli ekran kullanımında göz yorgunluğunu anlık olarak izler.
  • Mavi ışık filtresi ile ekranın zararlı ışınlarını azaltır.
  • Otomatik lens ayarı ile kullanıcıyı rahatsızlık hissettiğinde korur.
  • Akıllı telefon uygulaması ile entegre çalışır ve göz sağlığı raporları sunar.

İcadımın Açıklaması:
Göz sağlığı izleme gözlüğü, modern yaşamda yaygınlaşan ekran bağımlılığını dikkate alarak tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu ölçen sensörler, kullanıcının göz sağlığını sürekli izler ve gerektiğinde uyarılar gönderir. Mavi ışık filtresi sayesinde gözleri korurken, Bluetooth bağlantısı ile kullanıcıya detaylı göz sağlığı raporları sunar. Gözlüğün akıllı özellikleri, kullanıcıların göz sağlığını daha iyi yönetmelerine yardımcı olur.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan çekimli fiillerin altını çiziniz. Bu fiillerin hangi haber kipiyle çekimlendiğini bularak cümlenin karşısındaki ilgili bölüme örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Yüksek bir tepede kurulan rasathanede gözlem yapıyoruz. Şimdiki zaman
  2. Bilim insanları yakın zamanda büyük buluşlar yaptılar. Geçmiş zaman
  3. Okulu bitirdiğinde bilimsel çalışmalar yapmaya başlayacak. Gelecek zaman
  4. Merakımdan dolayı geceleri yıldızları seyrederim. Geniş zaman
  5. Evren, olağanüstü bir denge içinde çalışır. Geniş zaman
  6. Üniversitede yakıt teknolojisi üzerine bir çalışma başlatılmış. Geçmiş zaman
  7. Laboratuvarımızı düzenlemek için hep birlikte çalışacağız. Gelecek zaman
  8. Bilimsel çalışmaların sonuçları kanıtlara dayanır. Geniş zaman
  9. Her şeye rağmen Mars’a gidişimiz 100 yılı bulacak. Gelecek zaman
  10. Kütüphanedeki kitaplar türlerine göre düzenlendi. Geçmiş zaman

7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlam kayması olanların başındaki kutuyu
çarpı (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :
(X) 1. Proje yarışmasının sonuçları gelecek hafta açıklanıyor.
2. Yaptığı buluşun patentini geçen yıl almış.
(X) 3. İcatların bir kısmı, 20. yy. başında büyük ses getirir.
4. Gelecekte sürdürülebilir enerji kaynaklarına daha çok ihtiyaç duyacağız.
(X) 5. Bilim insanları, asırlardır büyük bir gayretle çalışıyor.
6. İbni Sina, fikirleriyle sadece çağını değil geleceği de etkiledi.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Bilgisayarın tarihçesini araştırınız.


Kısa  Cevap :

Bilgisayarın tarihçesi, 1940’lı yıllara kadar uzanır. İlk bilgisayarlar, büyük boyutları ve karmaşık yapılarıyla bilinir.

1946 yılında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak kabul edilir. 1950’lerde transistörlerin kullanılmasıyla bilgisayarlar daha küçük ve daha hızlı hale geldi. Günümüzde ise bilgisayarlar, kişisel cihazlardan süper bilgisayarlara kadar geniş bir yelpazeye yayılmaktadır.

Uzun  Cevap :

Bilgisayarın tarihçesi, 19. yüzyılda Charles Babbage’ın mekanik hesap makineleri üzerine yaptığı çalışmalarla başlamaktadır. Babbage, “Analitik Makine” adlı bir tasarım geliştirmiştir; ancak bu tasarım hiç inşa edilmemiştir. 1930’lu yıllarda Alan Turing, hesaplamanın teorik temellerini atarak modern bilgisayar biliminin öncüsü olmuştur.

1940’larda, II. Dünya Savaşı sırasında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak tarihe geçmiştir. 1950’lerde transistörlerin icadı, bilgisayarların boyutunu küçültüp hızını artırmıştır. Bu dönemde UNIVAC gibi ilk ticari bilgisayarlar ortaya çıkmıştır.

1960’lar ve 1970’lerde mikroişlemcilerin gelişimi ile birlikte kişisel bilgisayarların temelleri atılmıştır. 1975 yılında Altair 8800 ile başlayan kişisel bilgisayar devrimi, Apple ve IBM gibi firmaların ortaya çıkmasıyla hız kazanmıştır.

Günümüzde bilgisayarlar, günlük yaşamda, iş dünyasında ve bilimsel araştırmalarda vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Bilgisayar teknolojisi sürekli olarak gelişmekte, yapay zeka ve kuantum bilgisayarlar gibi yeniliklerle gelecekte daha da önemli bir rol oynaması beklenmektedir.



 

Our Score
error: Content is protected !!