8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 96 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Düzenli Ordunun Kurulması Metni Cevapları Sayfa 96


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Düzenli Ordunun Kurulması Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 96 Cevapları


1- Batı Cephesi’nde hangi devlete karşı savaşılmıştır? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Batı Cephesi’nde hangi devlete karşı savaşılmıştır? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Batı Cephesi’nde Türkiye Cumhuriyeti, Yunanlara karşı savaş yapılmıştır. Moskova Antlaşması ile son bulmuştur.


2- Millî Mücadele’de Batı Cephesi’nin açılmasında ve Kuvâ-yı Millîye birliklerinin yoğun olarak bu bölgede ortaya çıkmasında hangi olay etkili olmuştur? Söyleyiniz. 


Kısa Cevap : “Millî Mücadele’de Batı Cephesi’nin açılmasında ve Kuvâ-yı Millîye birliklerinin yoğun olarak bu bölgede ortaya çıkmasında hangi olay etkili olmuştur? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Millî Mücadele’de Batı Cephesi’nin açılmasında ve Kuvâ-yı Millîye birliklerinin yoğun olarak bu bölgede ortaya çıkmasında İzmir’in İşgali olayı etkili olmuştur.

İzmir’e karşı Yunanlar saldırı düzenlediği zaman da halk el ele verip Kuvayı Millîye birliklerinin oluşmasını göstermiştir.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 105 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Maarif Kongresi Metni Cevapları Sayfa 105


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Maarif Kongresi Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 105 Cevapları


 Soru : Mustafa Kemal’in “Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da esaret ve sefalete terk eder.” sözünü açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in “Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da esaret ve sefalete terk eder.” sözünü açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal’in “Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da esaret ve sefalete terk eder.” sözü ; bizlere eğitimin bir milletin kurtulması için gerekli olan en temel unsur olarak görüldüğü hakkında öğüt vermektedir.

Mustafa Kemal Atatürk eğitimin çok şanlı ve önemli bir şey olduğunu anlatmaya çalışmıştır. Eğitimin ülkeyi yükseleceğini ve şahlandıracağını anlatmak istemiştir.


1- Mustafa Kemal, “cahillikle, ilkellikle savaş” sözüyle ne anlatmak istemiştir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal, “cahillikle, ilkellikle savaş” sözüyle ne anlatmak istemiştir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal, “cahillikle, ilkellikle savaş” sözü bizlere her zaman ilimi ve feni yol gösterici olarak seçmemiz gerektiğini öğütlemektedir. Milletimize eğitimler verilerek cahillikten ve ilkellikten kurtarılması gerekmektedir.

Mustafa Kemal Atatürk hu sözünde kitapla kalemin savaştan önemli olduğunu vurgulamak istemiştir. Mustafa Kemal Atatürk savaştan sonra cahilliğin gitmesinin önemli olduğunu söylemiştir.


2- Mustafa Kemal’in 1921’deki Maarif Kongresi’ni savaş nedeniyle ertelemek isteyenlere karşı çıkmasının sebebi nedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in 1921’deki Maarif Kongresi’ni savaş nedeniyle ertelemek isteyenlere karşı çıkmasının sebebi nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal’in 1921’deki Maarif Kongresi’ni savaş nedeniyle ertelemek isteyenlere karşı çıkmasının sebebi ; eğitime ve tam bağımsızlığa verdiği önemi vurgulamaktadır.

Mustafa Kemal’in böyle bir şey yapmasının sebebi eğitimine, bağımsızlık savaşı kadar önem vermesidir.  Bu yüzden Maarif Kongresi’ni savaş nedeniyle ertelemek isteyenlere karşı çıkmıştır.


Soru : Aşağıda Maarif Kongresi’yle ilgili soruların cevaplarını boşluklara yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 105 MEB Yayınları”


 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 92 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Maraş Savunması Metni Cevapları Sayfa 92


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Maraş Savunması Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Maraş Kalesi’ndeki Türk bayrağının indirilmesi:

“…Maraş’ta Ulu Cami’de cuma namazı kılmak için toplanan halk, kalede dalgalanan Türk bayrağının indirildiğini görmüştür. Halktan ‘Bayraksız namaz kılınmaz.’ seslerinin yükselmesi üzerine, Ulu Cami İmamı Rıdvan Hoca halkın görüşlerine tercüman olmuş ve ‘hürriyeti elinden alınmış bir milletin cuma namazı kılamayacağını’ bildirmiştir. Bunun üzerine halk, Maraş Kalesi’ne doğru sel gibi akmaya ve kaleye tırmanmaya başlamıştır…”

(Yaşar Akbıyık, Millî Mücadelede Güney Cephesi Maraş, s.132) (Düzenlenmiştir.)

Soru : Yukarıdaki alıntıya göre bayrağın indirilmesine halk neden tepki göstermiştir? Bayrağın bir millet için önemini göz önüne alarak düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Bayrağın indirilmesine tepki göstermeleri çok normal ve doğaldır. Çünkü bayrak bir milletin egemenliğini ve bağımsızlığını temsil eder ve gösterir. Bayrağımıza her zaman sahip çıkmamız ve onu göklerde dalgalandırmamız gerekmektedir.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 97 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı I. İnönü Savaşı Metni Cevapları Sayfa 97


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı I. İnönü Savaşı Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 97 Cevapları


 Soru : I. İnönü Savaşı’nın sonuçlarından hangileri iç, hangileri dış politika ile ilgilidir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “I. İnönü Savaşı’nın sonuçlarından hangileri iç, hangileri dış politika ile ilgilidir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde 1. İnönü Savaşının İç Politikadaki Sonuçları Şunlardır ;

  1. TBMM’ye ve kurulan düzenli orduya güven artmış oldu.
  2. TBMM’nin otorite olarak gücü artmış oldu.
  3. İstiklal Marşı milli marşımız olarak kabul edilmiştir.
  4. Eskişehir-Afyon hattında Yunanlılar durduruldu.
  5. Düzenli ordu ilk zaferini elde etti.
  6. Çerkez Ethem’in oluşturduğu Kuva-i Seyyare birlikleri dağıtıldı.
  7. Albay İsmet Bey, General İsmet Paşa oldu.
  8. İlk anayasamız olan 1921 Anayasası ( Teşkilata Esasiye Kanunu) hazırlandı.


 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 98 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Teşkilat-ı Esasiye Kanunu Metni Cevapları Sayfa 98


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Teşkilat-ı Esasiye Kanunu Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 98 Cevapları


 Soru : Teşkilat-ı Esasiye Kanunu’nun bazı maddeleri aşağıda yer almaktadır. Buna göre verilen soruları cevaplayınız.

• Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir. Yönetim şekli, milletin geleceğini doğrudan kendisinin belirlemesi esasına dayanır.

• Yürütme gücü ve yasama yetkisi milletin tek ve gerçek temsilcisi olan Büyük Millet Meclisinde belirir ve toplanır.

• Türkiye Devleti, Büyük Millet Meclisince yönetilir ve hükûmeti Türkiye Büyük Millet Meclisi Hükûmeti adını alır.

• Büyük Millet Meclisi seçimleri iki yılda bir yapılır. Seçilen üyelerin üye kalma süresi iki yıldır.

• Şeriat hükümlerinin uygulanması, bütün kanunların yürürlüğe konması, değiştirilmesi, yürürlükten kaldırılması, antlaşma ve barış imzalanması ve vatan savunmasıyla ilgili savaş ilânı gibi temel haklar Büyük Millet Meclisi’ne aittir.


1- Bu anayasa maddelerinden hangisi gelecekte devletin yönetim şeklinin değişeceğini gösterir? Yazınız. 


Cevap :

Egemenlik millete aittir. Kayıtsız şartsız milletin seçimiyle ülke yönetilecektir.


2- Kuvvetler birliği ilkesinin uygulanmasının göstergesi olan maddeyi açıklayınız.


Cevap :

Yürütme gücü yaşama etkisi milletin temsilcisi olan Büyük Millet Meclisi tarafından belirlenmektedir.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 63 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Millî Mücadele Yolundaki İlk Adım: Mustafa Kemal’in Samsun’a Çıkışı Metni Cevapları Sayfa 63


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Millî Mücadele Yolundaki İlk Adım: Mustafa Kemal’in Samsun’a Çıkışı Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 63 Cevapları


 Soru : Rumların Karadeniz Bölgesi’ndeki güvenlik ortamını bozmalarının amacı nedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Rumların Karadeniz Bölgesi’ndeki güvenlik ortamını bozmalarının amacı nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Rumların  Karadeniz Bölgesindeki güvenlik ortamını bozmalarının amacı güvenliği bozup kargaşa çıkarmaktır.

Kargaşanın çıkması ile beraber Rumlar Karadeniz Bölgesi’nde burada Rum devleti kurmak istemişlerdir.

Karadeniz Bölgesi’nde güvenlik ortamının en temel Pontus Rum Krallığını yeniden kurmak istemelerinden kaynaklanmaktadır.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 67-68 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sivas Kongresi Metni Cevapları Sayfa 67, 68


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sivas Kongresi Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 67-68


 Soru : Sivas Kongresi, millî bir kongre olmasına rağmen kongredeki delege sayısının Erzurum Kongresi’ndeki delege sayısından daha az olmasının sebepleri nelerdir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Sivas Kongresi, millî bir kongre olmasına rağmen kongredeki delege sayısının Erzurum Kongresi’ndeki delege sayısından daha az olmasının sebepleri nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Erzurum Kongresinden daha az delege sahip olmasının sebebi Mustafa Kemalin tutuklama kararı  ve kongrenin engellenmeye çalışılmasıdır.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 68 Cevapları


 Soru : Mustafa Kemal’in “İstanbul Anadolu’ya egemen değil bağlı olmak zorundadır.” sözünü Damat Ferit Hükûmeti ile ilişkileri açısından değerlendiriniz.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in “İstanbul Anadolu’ya egemen değil bağlı olmak zorundadır.” sözünü Damat Ferit Hükûmeti ile ilişkileri açısından değerlendiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Artık Milletin kendi kendini yönetebilmektedir. Bu yüzden İstanbul’a bağlı değillerdir ve İstanbul’un onlara bağlı olmak zorunda olduğunu söylemiştir.

Mustafa Kemal’in İstanbul Anadolu’ya engelleyen değil bağlı olmak zorundadır sözü İstanbul hükümetinin milli Mücadele’ye destek vermesi gerektiğini ifade etmektedir.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 69-70 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Amasya Görüşmeleri Metni Cevapları Sayfa 69, 70


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Amasya Görüşmeleri Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 69-70


 Soru : Mustafa Kemal, İtilaf Devletleri ile yapılacak barış görüşmelerine niçin Temsil Heyeti’nin uygun gördüğü kişilerin katılmasını istemiştir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal, İtilaf Devletleri ile yapılacak barış görüşmelerine niçin Temsil Heyeti’nin uygun gördüğü kişilerin katılmasını istemiştir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çünkü Mustafa Kemal İtilaf devletleriyle yapılacak görüşmelerde kendisi gibi düşünmeyen kişilerin mücadeleye engel olabileceklerini düşünmüştür. Bu yüzden İstanbul Hükûmeti’nin değil de Temsil Heyetinden birinin temsil etmesini istemiştir.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70 Cevapları


 Soru : Mustafa Kemal Mebusan Meclisinin hangi nedenlerle İstanbul dışında toplanmasını istemiştir? Tartışınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal Mebusan Meclisinin hangi nedenlerle İstanbul dışında toplanmasını istemiştir? Tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Mebusan Meclisinin işgale en uzak Anadolu’nun ortasında her yere ulaşabileceği, ulaşma ve haberleşmenin iyi olduğu, batıya yakın ve işgal edilmemiş bir yer olmasını istemiştir.

Mustafa Kemal Atatürk Mebusan meclisinin İstanbul’da toplanmasının güvenlik açısından sorunlar yaratabileceğinden dolayı istememiştir.

Ayrıca İstanbul Anadolu’ya ulaşım açısından birçok sıkıntı barındırdığından dolayı Ankara’nın meclis için en doğru yer olacağını düşünmüş ve bu yönde hareket etmiştir.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 59 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı İşgaller Karşısında Osmanlı Yönetiminin, Mustafa Kemal’in ve Halkın Tutumu Metni Cevapları Sayfa 59


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı İşgaller Karşısında Osmanlı Yönetiminin, Mustafa Kemal’in ve Halkın Tutumu Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Mustafa Kemal’in işgaller karşısındaki düşünceleri şöyledir:

“…Türk ata yurduna ve Türk’ün bağımsızlığına saldıranlar kimler olursa olsun onlara bütün ulusça silahlı olarak karşı çıkmak ve onlarla savaşmak gerekiyordu. Bu önemli kararın bütün gereklerini ilk gününde açıklamak elbette yerinde olamazdı. Uygulamayı birtakım evrelere ayırmak ve olaylardan yararlanarak ulusun duygu ve düşüncelerini hazırlamak ve adım adım ilerleyerek amaca ulaşmaya çalışmak gerekiyordu…”

(M. Kemal Atatürk, Nutuk, s. 21)


1-Yandaki metne göre, Mustafa Kemal’in hangi kişilik özelliklerine ulaşılabilir? Açıklayınız.


Cevap :

Cesaretli, sabırlı, lider ruhlu ve asker dahasının iyi olduğunu göstermektedir.


2-Ülkenin kurtarılması konusunda Mustafa Kemal’in çözüm önerileri nelerdir? Açıklayınız. 


Cevap :

Mustafa Kemale göre ayrı ayrı yerlerde yapılan vatan mücadelerinin toplu vur şekilde yapılması gerekiyordu. Bunun için gerekli uygulamalar yapmak ve milletin düşüncesini toplamak gerekiyordu.


“…Ana hatlarıyla Kuvâ-yı Millîye’yi oluşturan gruplar şunlardır: İstanbul, 1919 1- Subaylar ve bürokratlar 2- Efeler ve zeybekler 3- Çeşitli mesleklere mensup gönüllüler 4- Din adamları ve halkın ileri gelenleri 5- Köylüler…”

(Kadir Kasalak, “Kuvâ-yı Millîye’nin Askeri Açıdan Etüdü”, s.993)


Soru : Kuvâ-yı Millîye’nin çoğunluğunun sivil halktan oluşmasının sebebini açıklayınız. 


Cevap :

Çünkü işgal edilen bölgelerde halka zulüm yapılmaktaydı. Halk kendi başına kendini yönetmek zorunda kaldı. Bu mücadelede halkın her biri tüm varlığını ortaya koydu.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Mondros Ateşkes Antlaşması’nın İmzalanması ve Uygulanması Metni Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Mondros Ateşkes Antlaşması’nın İmzalanması ve Uygulanması Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58


Soru : Soruları, Mondros Ateşkes Antlaşması’nın yandaki maddelerine göre cevaplayınız.


1-Antlaşmanın Wilson İlkeleri’yle çelişen yönleri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Her ülke kendi kaderine tayin etmektedir.

Wilson ilkesinin anlamı budur.

Wilson ülkeleri her ülkenin kendi kaderini tayin hakkını ile çelişmektedir.

Ancak Osmanlı Devletinin kaderini İltifat Devleti belirlemiştir.


2-Osmanlı ordusunun terhis edilmek istenmesinin sebeplerini açıklayınız.


Cevap :  İşgalleri kolaylaştırmak istemişlerdir.

İşgalleri kolaylaştırmak ve daha kısa halde bitirmek istemişlerdir.

İşgalleri kolaylaştırmak ve savunma gücünü engellemektir.

İşgalleri daha kolay hale getirmeye çalışmışlardır.

İşgal zamanında işgali daha da kolay hale getirmeye özen göstermeye çalışmışlardır.

Osmanlı ordusunun terhis edilmek istenemesinin sebebi de işgalleri kolaylaştırmak ve daha kısa hale getirip bitirmek istemeleridir.


3-Antlaşmanın hangi maddeleri Osmanlı Devleti’ni askeri olarak kısıtlama amacı taşımaktadır? Açıklayınız.


Cevap : Karadeniz’e geçiş için Çanakkale ve İstanbul Boğazları açılacak.

Karadeniz ve Çanakkale istikhamları İtilaf Devletlerince işgal edilecek.

İtilaf Devletleri güvendiklerini tehdit edecek bir durumun ortaya çıkması halinde herhangi bir stratejik noktayı işgal etme hakkına sahip olacak.

Sınırların korunması ve iç güvenliğin sağlanması dışında Osmanlı ordusu derhal terhis edilecek.

Altı vilayette karışıklık çıkma durumuna karşı İtilaf Devletleri bu vilayetleri işgal etme hakkına sahip olacaktır.


4-Antlaşmanın 7. maddesinin ortaya çıkardığı en önemli sonuç nedir? Açıklayınız.


Cevap : Tehdit gördükleri yerleri kolayca işgal edebilme hakkına sahipler.

Tehdit gördükleri yerleri işgal edebilme hakkına sahipler.

Anadolu’nun işgalinin temelini oluşturdu.

Tehdit gördükleri halde o yeri işgal etme özgürlüğüne ve hakkına sahiptirler.


5-Halkın örgütlenmesini engellemeye yönelik maddeler hangileridir? Açıklayınız.


 Cevap : Toros tünelleri İtilaf Devletlerince işgal edilecek.

Haberleşmeler, ulaşım araç ve gerçekleri İtilaf Devletlerinin elinde bulunacaktır.

Hükûmet haberleşmesi dışında bütün haberleşme, ulaşım araç ve gereçleri İtilaf Devletelerinin kontrolünde olacak.

Toros Tünelleri İtilaf Devletlerince işgal edilmeye açık hale getirilmiştir.


6-Mondros Ateşkes Antlaşması’nı Osmanlı Devleti’nin geleceği açısından kısaca değerlendiriniz.


Cevap : Mondros Ateşkes Antlaşması ile Osmanlı Devleti fiilen sona ermiş olacaktı.

Osmanlı az sayıda kuvvet bulundurmak zorunda olacak, İstanbul ve Boğazlar işgal edilmek için açık hale gelmiştir.

Osmanlı’nın içerisinde İtilaf Devletlerinin güvenliğini tehdit eden her yer işgal edilebilecek.

Postane gibi tüm kurumlar denetlenecek ticaret İtilaf Devletleri tarafından gerçekleştirilecektir.

Küçük gemiler dışında tüm Savaş gemileri teslim edilecek.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : Mustafa Kemal’in antlaşmayla ilgili görüşlerinde Osmanlı Devleti’nin nasıl bir tehlikeyle karşı karşıya bırakıldığından söz edilmektedir? Açıklayınız.


Cevap :  Türk milletinin hazır olmayacağını ve işgal edileceğini söylemektedir.Tüm vatanın işgale hazır hale geleceğini ve kendini savunamayacağını ifade etmiştir.

Bunun sonucunda da Türklerin bağımsızlığının bitip yenileceğini söylemiştir.

Türk milletinin savaşa karşı hazır ve korunaklı halde olmayacağını ve kendini savunamayacağını ve koruyamayacağını ifade etmiştir.


Soru : Yukarıda, Mondros Ateşkes Antlaşması ile ilgili metinler verilmiştir. Antlaşmaya, yoruma açık maddeler niçin konulmuştur? Yazınız.


Cevap : Kavgalar ve huzursuzluklar çıkararak Osmanlı devletine olan işgali kolaylaştırmak ve sömürge haline getirilmesi için  konulmuştur.

Osmanlı devletine sömürge yapmak için ve onu etkisiziz halde olmasını istedikleri için kavgalar ve huzursuzluklar çıkararak Osmanlı Devletini kötü duruma koymuşlardır.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Konuyla ilgili bilgilerinizden yararlanıp yukarıdaki gazete manşetlerini okuyunuz ve soruları cevaplayınız.


İzmir ne zaman işgal edildi?


Cevap : 15 Mayıs 1919 sabahı İngiliz gemilerinin desteğindeki Yunan savaş gemileri İzmir Limanına demirledi ve Yunanlar şehri işgal etmeye başladı.

İzmir işgal edildiği zaman İngiliz ve Yunanlar buna birlikte girişmişlerdir. Yani hem Yunanlar heme de İngilizler tarafından İzmir  işgal edilmiştir.


İzmir’in işgali nerede kararlaştırıldı?


Cevap : Paris Barış Konferansı’nda alınan karar doğrultusunda Yunanlar, İzmiri işgal etmek üzere hazırlık yapmak için çalıştılar.


İzmir Yunanlar tarafından neden işgal edildi?


Cevap :  Rum nüfusunun fazla olduğu, Tarihi olarak Rumların olan gibi asılsız iddialar yüzünden işgal edilmiştir.

Rumların tehlike altında bulunduğuna da dile getirip asılsız bir iddia ortaya koymuşlardır.


İzmir’in işgaline İstanbul Hükûmeti’nin tepkisi ne oldu?


Cevap :  Mondros Ateşkes Antlaşması yüzünden ortada kalmışlardır. Ahmet İzzet Paşa istifa etmiştir.


İzmir’in Yunanlar tarafından işgaline halk nasıl tepki gösterdi?


Cevap : Mondros Ateşkes Antlaşması yüzünden halk çaresiz kalmıştır.


İşgale karşı ilk tepkiyi kim gösterdi?


Cevap : İşgale karşı ilk tepkiyi Osman Nevres göstermiştir.



 

Our Score
error: Content is protected !!