8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 8. Sınıf Türkçe dersi, öğrencilerin dil bilgisi ve metin yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlayan önemli bir derstir. Bu kapsamda, 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin dil zenginliğini artırmak için çeşitli metinler, etkinlikler ve alıştırmalar içerir. Hecce Yayıncılık tarafından hazırlanan Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık kitabı, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını öğrenmeleri, kelime dağarcıklarını geliştirmeleri ve metinleri etkili bir şekilde analiz etmeleri için titizlikle hazırlanmıştır.


“8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”

Kitapta yer alan metinler ve sorular, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur. Ancak, kimi zaman 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Metin Etkinlik Cevapları gibi kaynaklara ihtiyaç duyulabilir. Bu cevaplar, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına ve sorulara uygun cevaplar vermelerine rehberlik eder.

Öğrencilerin kitapta yer alan 8. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları üzerinden eksiklerini gidermesi ve kendilerini değerlendirmesi, onların daha başarılı bir öğrenim süreci geçirmelerini sağlar. Sonuç olarak, 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin anlamadıkları noktalarda yol gösterici bir araç olabilir ve onların Türkçe dil becerilerini daha üst seviyelere taşımasına yardımcı olabilir.


“8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı”


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: ERDEMLER 


Tuzağa Düşen Ceylan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Forsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Anadolu’da Tuzun da Bir Sözü Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43


1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: DOĞA VE EVREN 


Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


Son Kuşlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


Kestane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81


2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ 


Türk Plastik Sanatları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Ergenekon Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112


Atasözleri Üzerine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116


 Güldüren Gerçek: Nasrettin Hoca Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120


3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 


Duatepe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


Şu Sonsuz Koşu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Atatürk ve Millî Eğitim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Türk İstiklâl Marşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


Mustafa Kemal’in Kağnısı Serbest Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: VATANDAŞLIK 


Selim’i Anarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


Bebeklerin Ulusu Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175


Birey-Toplumsallık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183


Kurtla Köpek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186


Çömlekçi Baba Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 187, 188, 189


5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: SAĞLIK VE SPOR 


Kahvaltının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203


Güreş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


Lokman Hekim’in Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217


Obezite ile Mücadele Etmenin Altı Yolu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220


Hastahane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: SANAT 


Ressam İçin Zili Çalın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238


Geleneksel El Sanatları Çarşısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


San’at Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251


Armağan Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 252, 253, 254


Bir Kış Öyküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


7. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274


Akıl Aydınlığında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281


Pastör’ün Savaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288


Harezmî Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 289, 290, 291


Sosyal Medya Bağımlılığı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 292, 293, 294


8. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 295, 296, 297, 298



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-114-115-116 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Atasözleri Üzerine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113,114, 115, 116


8. Sınıf Türkçe Kitabı Atasözleri Üzerine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 Cevapları”, “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Ergenekon Destanı Metni Etkinlik Cevapları” üzerinde yoğunlaşmaktadır. Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayınları Kitabı Cevapları, özellikle destan türünün Türk kültüründeki yerini ve önemini inceleyen sorularla doludur.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-114-115-116 Hecce Yayıncılık”

“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-108-109-110-111-112 Hecce Yayıncılık” bölümleri, destanın kahramanları, olayları ve tarihsel arka planını anlamaya yönelik etkinliklerle desteklenmiştir. 8. Sınıf Türkçe Kitabı sayfalarda yer alan metinler, destanların milletlerin hafızasındaki önemi ve kültürel değerlerin aktarımı üzerinde durur. Ayrıca, öğrencilere okuma, anlama ve analiz becerilerini geliştirme fırsatı sunar.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-114-115-116


Soru : “El el ile, değirmen yel ile” atasözünden ne anlıyorsunuz? Anlatınız.


Kısa  Cevap :

“El el ile, değirmen yel ile” atasözü, işbirliği ve dayanışmanın önemini vurgular. Birlikte çalışmanın ve yardımlaşmanın, başarıya ulaşmada etkili olduğunu ifade eder.

Uzun  Cevap :

“El el ile, değirmen yel ile” atasözü, işbirliğinin ve dayanışmanın hayattaki önemini gösterir. İnsanlar birlikte çalışarak, zorlukların üstesinden daha kolay gelebilirler. “El” ifadesi, insanların birbirine yardım etmesini simgelerken, “değirmen” ortak çabanın önemini ifade eder.

Bu atasözü, bireysel çabanın yeterli olmadığı durumlarda, grup olarak hareket etmenin ve dayanışmanın ne kadar değerli olduğunu anlatır. Sonuç olarak, birlikte çalışmanın ve yardımlaşmanın, başarı için gerekli olduğu mesajını taşır.


Soru : Metni, not alarak dinleme yöntemiyle dinleyerek metin içerisinde geçen atasözlerini 5. Etkinlik’e yazınız. Dinleme çalışmasının sonunda 5. Etkinlik’e not ettiğiniz atasözlerini arkadaşlarınızın not ettikleriyle karşılaştınırız.


Cevap : Sınıf arkadaşlarınızla bu etkinliği yapmanız gerekmektedir. 


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu: Tümce

Cümlem: Bu tümce, kitabın ana fikrini özetliyor.

Kelime/Kelime Grubu: İmbik
Cümlem: Parfüm yapımında, imbikten geçirilen çiçek özleri kullanılır.

Kelime/Kelime Grubu: Kanı
Cümlem: Kanımca, bu sorunun çözümü daha fazla araştırma gerektiriyor.

Kelime/Kelime Grubu: Duyuş
Cümlem: Onun duyuş yeteneği, müzikteki en ince detayları bile fark edebilmesini sağlar.

Kelime/Kelime Grubu: Yargı
Cümlem: Karşı tarafı dinlemeden aceleci bir yargıya varmak yanlış olur.

Kelime/Kelime Grubu: Özgün
Cümlem: Sanatçının bu eseri, özgün bir bakış açısını yansıtıyor.

Kelime/Kelime Grubu: Töre
Cümlem: Töreler, toplumun değer yargılarını şekillendirir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Atasözünün sözlük anlamı nedir? 


Cevap : Atasözleri, ataların uzun deneyimlerine ve gözlemlerine dayanan, genel yargılar veya öğütler içeren, kalıplaşmış ve toplum tarafından benimsenmiş özlü ifadelerdir.


2. Deyimlerle atasözlerinin ortak özelliği nedir? 


Cevap : Hem deyimler hem de atasözleri, dilin kalıplaşmış ifadeleri olarak kabul edilir.


3. Atasözlerinin söz dizimi neden değiştirilemez? 


Cevap : Atasözlerinin söz dizimi değiştirildiğinde, özgün anlamlarını kaybederler ve bu da onların kalıplaşmış özelliğini ortadan kaldırır.


4. Atasözleri nasıl ortaya çıkmış? 


Cevap : Atasözleri genellikle tek bir birey tarafından söylenir ve zamanla insanlar tarafından benimsenip kullanılmaya başlanır. Kullanım sırasında yapılan küçük değişikliklerle kalıplaşarak günümüze kadar gelirler.


5. Metinde bu zamana kadar duymadığınız atasözleri var mı? Açıklayınız. 


Cevap : “Acıklı başta akıl olmaz.” atasözünü ilk kez duyduğumu belirtmek isterim.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Atasözlerinin anlamı, kökeni, kalıplaşması ve değişmezliği.

Metnin Ana Fikri: Atasözlerinin önemi ve değeri.


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili aşağıdaki formda verilen ölçütlerden doğru olanlar için
“Evet”, yanlış olanlar için “Hayır” yazan kutuyu işaretleyiniz. Formu doldurduktan sonra
dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi yazınız.


Cevap :

  • Yazar, metne kişisel düşüncelerini katmıştır. (H)
  • Dinlediğim metin, bilgilendirici türde bir metindir. (E)
  • Yazar; yer, zaman ve şahıs öğelerine yer vermemiştir. (E)
  • Neden-sonuç, amaç-sonuç ve benzetme cümlelerine yer vermiştir. (E)
  • Sade ve anlaşılır cümlelere yer vermiştir. (E)

Metinle İlgili Görüşlerim

Cevap: Ali Püsküllüoğlu’nun kaleme aldığı metin, atasözleri ve deyimlerin anlamlarına dair açıklamalar ve örnekler sunmaktadır. Metin, sade ve anlaşılır bir dille yazılmıştır ve okuyucuya bilgi vermeyi amaçlamaktadır.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metni dinlerken not ettiğiniz atasözlerinin anlamını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’den bularak aşağıya yazınız.


Cevap :

Atasözü: Acıklı başta, akıl olmaz.

Anlamı: Büyük bir sıkıntı veya zor durumda olan insanlar mantıksız ve düşünmeden hareket edebilirler.

Atasözü: Acından kimse ölmemiş.

Anlamı: İnsanlar zor ekonomik koşullarda kalabilirler, ancak aç kalmazlar; her zaman bir şekilde geçimlerini sağlamanın yolunu bulurlar.

Atasözü: Bir ağaçta gül de biter, diken de.

Anlamı: Bir aileden hem iyi hem de kötü insanlar çıkabilir; her bireyin karakteri farklıdır.

Atasözü: Fazla mal göz çıkarmaz.

Anlamı: Mal varlığı ne kadar fazla olursa olsun, elden çıkarılmamalıdır; çünkü bir gün mutlaka ihtiyacınız olabilir.

Atasözü: Bakmakla usta olunsa kediler kasap olurdu.

Anlamı: Sadece bakarak veya izleyerek bir şeyler öğrenilemez; pratik yapmadan gerçek ustalık kazanılamaz.

Atasözü: Bir ağızdan çıkan bin ağza yayılır.

Anlamı: Bir kişi, gizli kalmasını istediği bir durumu kimseye anlatmamalıdır; aksi takdirde, bu bilgi hızla yayılabilir.

Atasözü: Baba koruk yer, oğlunun dişi kamaşır.

Anlamı: Bir babanın yaptığı olumsuz bir davranışın sonuçları, en çok çocuğunu etkiler ve bu sıkıntıyı çocuk çeker.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerin yüklemi sondaysa cümlenin yanına “kurallı cümle”, başta ya da ortadaysa “devrik cümle” yazınız. Yüklemi olmayana ise “eksiltili cümle” yazınız.


Cevap :

  • Birkaç sözcükle kurulu olanlar olduğu gibi uzun bir cümle biçiminde olanlar da vardır. (kurallı cümle)
  • Acından ölmemiş kimse. (eksiltili cümle)
  • Görüldüğü üzere bu durumlarda genellikle eş anlamlılar ya da yakın anlamlılar kullanılmaktadır. (kurallı cümle)
  • Gün eksilmesin penceremden. (eksiltili cümle)
  • Ayrıca kimi atasözümüzün bölgelere göre değişik biçimler aldığı da olur. (kurallı cümle)
  • Üstünde yıllanmış bir ceket, altında ise yamalı bir pantalon (eksiltili cümle)

Soru : Yukarıda yaptığınız çalışmadan yararlanarak kurallı, devrik ve eksiltili cümleler arasındaki farkları söyleyiniz.


Cevap :

Kurallı, Devrik ve Eksiltili Cümleler Arasındaki Farklar

  • Kurallı Cümle: Yüklemi cümlenin sonunda bulunan, dil bilgisi kurallarına uygun şekilde tamamlanmış cümlelerdir. Cümlenin anlamı, yüklemle tamamlandığı için tam olarak ifade edilir.
  • Devrik Cümle: Yüklemi cümlenin başında ya da ortasında bulunan, normal sıralamadan farklı bir düzenle kurulan cümlelerdir. Bu tür cümlelerde anlamı vurgulamak veya anlatımda bir değişiklik yapmak amacıyla yüklem yer değiştirir.
  • Eksiltili Cümle: Yüklemi bulunmayan veya yüklemi tam olarak ifade edilmeyen cümlelerdir. Bu cümlelerde bazı unsurlar eksiktir ve bağlamdan anlamı çıkarılabilir. Genellikle gündelik konuşmalarda kullanılır.

7. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “Keskin sirke küpüne zarar.” atasözünün anlamıyla ilgili bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda ikna etme stratejisini uygulayınız. Fikirlerinizin arkadaşlarınız tarafından kabul edilmesini sağlamak için fikirlerinizi destekleyen kaynaklardan, güvenilir delillerden ve verilerden yararlanınız.


Kısa Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere “Keskin sirke küpüne zarar.” atasözünden bahsetmek istiyorum. Bu atasözü, öfke ve fevri davranışların insanın kendisine ve çevresine nasıl zarar verebileceğini anlatır. Öfke anında düşünmeden hareket etmek, çoğu zaman pişmanlık yaratır.

Örneğin, öfkemizle söylediklerimiz, arkadaşlık ilişkilerimizi zedeleyebilir ve geri dönüşü olmayan sonuçlar doğurabilir. Ayrıca, bilimsel araştırmalar da gösteriyor ki, sürekli öfke hali sağlığımızı olumsuz etkileyebilir. Dolayısıyla, bu atasözü bize duygularımızı kontrol etmeyi ve sakin kalmayı öğretmektedir.

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Hepinizin bildiği gibi, “Keskin sirke küpüne zarar.” atasözü, öfkenin ve aşırı tepkilerin sonuçlarıyla ilgili önemli bir mesaj taşır. Bu atasözü, öfke anında verilen tepkilerin hem birey için hem de çevresi için yıkıcı olabileceğini vurgular.

Örneğin, iş yerinde ya da okulda öfkeyle alınan kararlar, hem insan ilişkilerini bozabilir hem de iş verimliliğini düşürebilir. Psikologlar, öfkeyi kontrol etmenin, bireylerin mental sağlığı için hayati önem taşıdığını belirtmektedir. Bu nedenle, duygularımızı yönetmeyi öğrenmek, daha sağlıklı ve huzurlu ilişkiler kurmamıza yardımcı olacaktır.


8. ETKİNLİK


Soru : Yandaki karikatürü inceleyiniz. Çizerin bu karikatürde ne anlatmak istediğini “duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak defterinize yazınız. Yazdığınız metni zenginleştirmek amacıyla atasözü, deyim ve özdeyişler kullanınız.

Soru : Yazdığınız metni gözden geçirirken metindeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Karikatürde, iki kişinin kafasından çıkan karmaşık yönlendirilmiş oklar yer almakta. “Dilin söylediği bir söz, yaydan fırlayan oka benzer.

Atılan ok geri dönmez.” ifadesiyle birlikte değerlendirildiğinde, bu görsel, sözlerin ve düşüncelerin ne denli etkili ve kalıcı olduğunu vurguluyor.

Bir kez dile getirilen bir söz, tıpkı fırlatılan bir ok gibi, geri dönüşü olmadan etkisini sürdürerek insanları derinden etkileyebilir. Bu da, konuşmalarımızda dikkatli olmamız gerektiğini hatırlatıyor.



 

Our Score
error: Content is protected !!