8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 8. Sınıf Türkçe dersi, öğrencilerin dil bilgisi ve metin yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlayan önemli bir derstir. Bu kapsamda, 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin dil zenginliğini artırmak için çeşitli metinler, etkinlikler ve alıştırmalar içerir. Hecce Yayıncılık tarafından hazırlanan Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık kitabı, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını öğrenmeleri, kelime dağarcıklarını geliştirmeleri ve metinleri etkili bir şekilde analiz etmeleri için titizlikle hazırlanmıştır.


“8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”

Kitapta yer alan metinler ve sorular, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur. Ancak, kimi zaman 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Metin Etkinlik Cevapları gibi kaynaklara ihtiyaç duyulabilir. Bu cevaplar, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına ve sorulara uygun cevaplar vermelerine rehberlik eder.

Öğrencilerin kitapta yer alan 8. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları üzerinden eksiklerini gidermesi ve kendilerini değerlendirmesi, onların daha başarılı bir öğrenim süreci geçirmelerini sağlar. Sonuç olarak, 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin anlamadıkları noktalarda yol gösterici bir araç olabilir ve onların Türkçe dil becerilerini daha üst seviyelere taşımasına yardımcı olabilir.


“8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı”


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: ERDEMLER 


Tuzağa Düşen Ceylan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Forsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Anadolu’da Tuzun da Bir Sözü Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43


1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: DOĞA VE EVREN 


Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


Son Kuşlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


Kestane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81


2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ 


Türk Plastik Sanatları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Ergenekon Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112


Atasözleri Üzerine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116


 Güldüren Gerçek: Nasrettin Hoca Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120


3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 


Duatepe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


Şu Sonsuz Koşu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Atatürk ve Millî Eğitim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Türk İstiklâl Marşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


Mustafa Kemal’in Kağnısı Serbest Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: VATANDAŞLIK 


Selim’i Anarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


Bebeklerin Ulusu Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175


Birey-Toplumsallık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183


Kurtla Köpek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186


Çömlekçi Baba Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 187, 188, 189


5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: SAĞLIK VE SPOR 


Kahvaltının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203


Güreş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


Lokman Hekim’in Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217


Obezite ile Mücadele Etmenin Altı Yolu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220


Hastahane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: SANAT 


Ressam İçin Zili Çalın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238


Geleneksel El Sanatları Çarşısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


San’at Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251


Armağan Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 252, 253, 254


Bir Kış Öyküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


7. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274


Akıl Aydınlığında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281


Pastör’ün Savaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288


Harezmî Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 289, 290, 291


Sosyal Medya Bağımlılığı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 292, 293, 294


8. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 295, 296, 297, 298



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


8. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124, 125 Cevapları”, öğrencilere “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları” ile Türkçe dersinde işledikleri konuları tekrar etme fırsatı verir. Bu sayfalarda dil bilgisi, okuduğunu anlama ve yorumlama gibi becerileri geliştirmek amaçlanmaktadır.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125 Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayınları Kitabı Cevapları yardımıyla etkinliklerde doğru yanıtları bulabilir ve bilgilerini pekiştirebilir. “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125 Hecce Yayıncılık”, üniteyi başarıyla tamamlamaya yönelik önemli ipuçları sağlar.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125


Soru : Aşağıdaki soruları “Kültür Dili” adlı metne göre cevaplayınız.


KÜLTÜR DİLİ

Kültür dili tabirini, günlük konuşma ve ilim dili dışında geniş mânâda yazılı ve sözlü edebiyat dili karşılığı olarak kullanıyorum. Günlük konuşma dilinin başlıca özelliği, günlük ihtiyaçlara cevap vermesidir. İçine bazı unsunlar karışsa bile o ilmi ve edebî bir maksat gütmez. Sözlü halk edebiyatı, şekli ve muhtevası bakımından günlük dilden farklıdır. Bundan dolayı o kültür diline girer.

Okuma-yazma bilmeyen nice halk hikâyecisi ve şairleri vardır ki, günlük dili estetik bir maksatla kullanırlar ve böylece toprağa altın yaparlar. Halk kültürü ile beslenmiş bir köylünün dilinde onlar pırıl pırıl parlar.

Atasözleri bunların başında gelir. Atasözleri “ata” kelimesinden de anlaşılacağı üzere geçmiş asırlardan kalmadır. Bunlarda bugün kullanılmayan Öztürkçe, Arapça ve Farsça kelime ve deyimlere rastlanır. “Aba altında sultan yatar”, “Abanın kadri yağmurda bilinir”, “Abdestsiz sofuya namaz dayanmaz”, “Acele ile kalkan nedametle oturur”, “Adam ahbabından bellidir”, “Belaya sabır gerek”, “Bin nasihattan bir musibet yeğdir” vs…

Binlerce yıllık mâzisi olan sözlü halk kültüründe, her biri ayrı mânâ ve hikmet taşıyan binlerce atasözü vardır. İçlerindeki Arapça, Farsça kelimeler dolayısıyla bunları Türk kültür dilinden çıkarmaya veya değiştirmeye kalkan biri boşuna emek harcamış olur. Kültür eserlerinin başlıca özelliği geniş kitleye mal oluşlarıdır. Öztürkçe yeni atasözleri uydurabilirsiniz. Fakat onları halka mal etmek elinizde değildir. Halka mal olmuş, yazı diline girmiş deyimler de öyle. İçlerinde Arapça ve Farsça kelimeler var diye bunları yabancı saymak, bin yıllık kültürü hiçe saymak demektir. Bir milletin kültürü binlerce yıllık hayatının mahsulüdür. Kültüre saygısı olan insan onları yıkmaya değil, anlamaya ve onlardan istifade etmeye çalışır.

Yazılı edebiyat kültür dilinin en büyük hazinesini teşkil eder. Yazılı edebiyat, günlük dilden ve sözlü edebiyattan yüzlerce defa daha zengindir. Bunun sebebi, yazının binlerce yıllık sözleri saklaması ve biriktirmesidir. Kültür denilince bilhassa yazılı eserler anlaşılır. Bunların arasında hâlis edebiyatın dışında, eski çağlara ait inanç ve ilim kitapları da vardır. Bunlarda yazılı olan inançlar ve fikirler, bugüne uymasalar bile, kültür tarihi bakımından değer taşırlar. Zira onlar bize eski çağda yaşamış olan insanları tanıtırlar.

(…) Mehmet KAPLAN Kültür ve Dil (Kısaltılmıştır.)


1. Yazar, kültür dilini hangi anlamda (manada) kullanmıştır?


Cevap :

Yazar, “kültür dili” terimini günlük konuşma ve bilim dili dışında, geniş anlamda yazılı ve sözlü edebiyat dili olarak kullanmıştır. Bu anlamda, kültür dili estetik ve ilmi bir amaç taşıyan dil olarak tanımlanır ve halkın kültürel değerlerini ifade eden unsurları içerir.


2. Yazara göre sözlü halk edebiyatı niçin kültür diline girer?


Cevap :

Yazara göre, sözlü halk edebiyatı günlük dilden farklı bir şekil ve muhtevaya sahiptir. Günlük konuşma dili genellikle basit ve estetik bir amaç taşımadan kullanılırken, sözlü halk edebiyatı estetik bir maksat güder ve bu nedenle kültür dilinin bir parçası olarak kabul edilir.


3. Yazara göre içinde Arapça ve Farsça kelimeler bulunan atasözlerini Türk kültür
dilinden çıkarmak niçin boşuna bir çabadır?


Cevap :

Yazar, içinde Arapça ve Farsça kelimeler bulunan atasözlerini Türk kültür dilinden çıkarmanın boşuna bir çaba olduğunu belirtmektedir. Çünkü bu atasözleri, Türk kültürünün binlerce yıllık geçmişinin bir parçasıdır ve bu kültürel mirası hiçe saymak, geçmişten gelen derin anlam ve hikmetleri yok saymak anlamına gelir. Kültüre saygı, bu sözlerin anlamını ve değerini anlamak ve onlardan yararlanmakla sağlanır.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Atasözü olan cümlelerin yanına (  ) , olmayan cümlelerin yanına ( x ) işareti koyunuz.


Cevap :

(✓) 1. Az kazanan çok kazanır, çok kazanan hiç kazanır.
(✓) 2. Kimi bağ bozar, kimi bostan bozar.
(X) 3. Atı olan Üsküdar’ı geçti.
(✓) 4. Mum dibine ışık vermez.
(✓) 5. Herkes kaşık yapar ama sapını yapamaz.
(X) 6. Dostlar alışverişte görsün.


Soru : Aşağıdaki cümlelerden amaç-sonuç belirtenlerin yanına “A”, neden-sonuç belirtenlerin yanına “N” yazınız.


Cevap :

(N) 1. Seni hastanede ziyaret ettiğim için işe geç gittim.
(N) 2. Çok okuyor ki iyi yazıyor.
(A) 3. Ders çalışmak üzere kütüphaneye gitti.
(A) 4. Şiir yazmak için hayal etmek gerekir.
(N) 5. Tiyatroyu çok sevdiğinden her hafta bir oyuna gider.
(A) 6. Kitap almak için para biriktiriyor.
(A) 7. İstanbul’a okumaya gitti.
(N) 8. Çok hızlı konuştuğu için söyledikleri anlaşılmıyordu.


Soru : Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde abartılı bir ifade yoktur?


A) Çok zayıflamışsın, üflesem uçacaksın.
B) Dünya kadar ödevim var.
C) Ağzımla kuş tutsam da yaranamam.
D) Bülbül, güle küsmüş.

CevapD) Bülbül, güle küsmüş.


2. Başka sanat bilmeyiz, karşımızda dururken
Yazılmamış bir destan gibi Anadolu’muz.
Arkadaş, biz bu yolda türküler tuttururken
Sana uğurlar olsun… Ayrılıyor yolumuz.

Yukarıdaki dörtlüğün teması, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Anadolu sevgisi
B) Destan
C) Türküler
D) Batı sanatı

CevapA) Anadolu sevgisi


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


3. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yüklem geçişlidir?


A) Ağaca büyük bir dikkatle baktı.
B) Evdeki çiçeklerimizin hepsi kurumuş.
C) Erkenden bütün ödevlerimi bitirdim.
D) Yolda eski bir arkadaşımla karşılaştık.

Cevap: C) Erkenden bütün ödevlerimi bitirdim.


4. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yüklem etkendir?


A) Evleri depremde yıkılmıştı.
B) İftar hazırlığı tamamlandı.
C) Birdenbire kapı açıldı.
D) Konuşması beni çok etkiledi.

CevapD) Konuşması beni çok etkiledi.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yüklem geçişli olduğu hâlde nesne kullanılmamıştır?


A) Arka taraftaki pencerenin camını kırmışlar.
B) Hasta, şikâyetlerini uzun uzun anlattı.
C) Ne zaman aradın?
D) Tahtadaki yazılan hızlıca sildi.

CevapC) Ne zaman aradın?


6. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin yüklemi özne-yüklem ilişkisine göre edilgen, nesne-yüklem ilişkisine göre geçişsizdir?


A) Kitap okumayı seviyorum.
B) Eşyaların fazlası, ihtiyaç sahiplerine verildi.
C) Tıkanan mutfak lavabosunu açtırdık.
D) Akşam misafirlerimiz gelecek.

CevapB) Eşyaların fazlası, ihtiyaç sahiplerine verildi.


7. Aşağıdakilerden hangisi isim cümlesidir?


A) İşim gücüm budur benim.
B) Gökyüzünü boyarım her sabah.
C) Deniz yırtılır, kimi zaman.
D) Bilmezsiniz kim diker, ben dikerim.

CevapA) İşim gücüm budur benim.


8. Aşağıdakilerden hangisi fiil cümlesidir?


A) Bugünlerde bir akım var.
B) Tiyatro bir eğlencedir.
C) Tiyatro, kişinin sınırlarını genişletir.
D) Tiyatro, sanatın tümü gibi bir okuldur.

CevapC) Tiyatro, kişinin sınırlarını genişletir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


9. Aşağıdakilerden hangisinde bitmemiş bir cümle vardır?


A) Can çıkmayınca huy çıkmaz
B) Kır atın yanında duran ya huyundan ya suyundan
C) Yuvarlanan taş yosun tutmaz
D) Adam, adamdan korkmaz

CevapB) Kır atın yanında duran ya huyundan ya suyundan


10. Yüklemi isim soylu sözcükten oluşan cümlelere “isim cümlesi”, yüklemi fiil olan cümlelere ise “fiil” cümlesi” denir. Buna göre aşağıdaki cümlelerin hangisi yükleminin türü yönüyle diğerlerinden farklıdır?


A) Küs olan kardeşler birbiriyle anlaştı.
B) Dünyanın en güzel kokusu gül kokusudur.
C) Bana hediyesi bir kutu kalemmiş.
D) Heyecan verici bir yarıştı.

CevapA) Küs olan kardeşler birbiriyle anlaştı.


11. Aşağıdakilerden hangisi kurallı cümledir?


A) Eğlence, eğlence diyoruz boyuna.
B) Biz de hazin bir kaderi var dergilerin.
C) Çoğu bir mevsim yaşar, çiçekler gibi.
D) Hayatı, eseri, davranışları zıtlıklarla doludur.

CevapD) Hayatı, eseri, davranışları zıtlıklarla doludur.


12. Edilgen Fiiller Cümlede gerçek öznesi belli olmayan; eylemin bildirdiği işi yapan değil, işten etkilenen durumunda öznesi bulunan fiillere ”edilgen çatılı fiiller” denir.

1. Tüm çamaşırlar yıkandı.
2. Akşama kadar soru çözdüm.
3. Tüm param çalındı.
4. Mülakat için hazırlandı.
5. Giriş işlemleri yapıldı.

Numaralı cümlelerden hangileri edilgen çatılı değildir?


A) 1,3,5
B) 1,4,5
C) 2 ve 3
D) 2 ve 4

Cevap: D) 2 ve 4


13. Geçişli fiiller, nesne alabilen fiillerdir. Cümlede nesne varsa veya cümleye sonradan nesne eklenebiliyorsa cümlenin yüklemi geçişli bir fiildir. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde buna benzer bir kullanım vardır?


A) Babam seni sordu.
B) Ara tatilde üç kitap okudum.
C) Öğrenciler okul bahçesinde bekliyor.
D) Bu sınavı geçtim.

CevapC) Öğrenciler okul bahçesinde bekliyor.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” sözünden
yararlanarak “Millî kültürün oluşmasında dilin önemi nedir?” sorusuna cevap olacak bir
metni aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” sözü, dilin millî kültürün temel taşlarından biri olduğunu vurgular. Dil, bir toplumun düşünce yapısını, değerlerini ve kültürel mirasını taşır. Bu nedenle, dilin korunması ve geliştirilmesi, millî kimliğin yaşatılması açısından büyük önem taşır.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” sözü, dilin millî kültürün oluşmasındaki kritik rolünü açık bir şekilde ortaya koymaktadır. Dil, bir toplumun düşünce dünyasını, duygularını ve değerlerini ifade eden en temel araçtır. Kültür, dil aracılığıyla nesilden nesile aktarılır ve bu süreç, bir milletin kimliğini oluşturan unsurlardan biridir.

Dil, aynı zamanda bir milletin tarihiyle de yakından ilişkilidir. Geçmişten gelen atasözleri, deyimler ve hikâyeler, toplumun ortak deneyimlerini yansıtır. Türk dili, bu anlamda, Türk milletinin tarihî birikimini ve kültürel zenginliğini barındırır. Bu nedenle, dilin yaşatılması ve geliştirilmesi, millî kimliğin korunmasında önemli bir görev üstlenir.

Millî kültürün oluşmasında dilin önemi, sadece geçmişle sınırlı değildir. Bugünkü toplumsal ilişkilerimizde de dil, iletişimi sağlamakla kalmaz; aynı zamanda toplumun değer yargılarını ve normlarını da şekillendirir. İyi bir iletişim, toplumda birlik ve beraberlik sağlar, farklı düşüncelerin ve kültürel zenginliklerin bir araya gelmesine olanak tanır. Bu durum, millî kültürü daha da zenginleştirir.

Sonuç olarak, Atatürk’ün ifadesiyle Türk dili, sadece bir iletişim aracı değil, aynı zamanda Türk milletinin kalbi ve zihnidir. Dilin önemi, millî kültürün oluşumunda ve yaşatılmasında yadsınamaz bir gerçektir. Bu sebeple, Türk dilinin korunması ve geliştirilmesi, sadece bireylerin değil, toplumun geleceği açısından da büyük bir sorumluluktur.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118-119-120 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı  Güldüren Gerçek: Nasrettin Hoca Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120


8. Sınıf Türkçe Kitabı Güldüren Gerçek: Nasrettin Hoca Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117, 118, 119, 120 Cevapları”, “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Güldüren Gerçek: Nasrettin Hoca Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” bölümünde yer alan sorulara cevapları içermektedir. Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayınları Kitabı Cevapları, Nasrettin Hoca’nın mizahi hikayeleri üzerinden toplumsal mesajları analiz etmektedir.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118-119-120 Hecce Yayıncılık”

Özellikle “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118-119-120 Hecce Yayıncılık” bölümlerindeki etkinlikler, öğrencilere güldürürken düşündüren bu hikayelerin derin anlamlarını çözme fırsatı sunar. Bu sayfalar, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra kültürel mirası da daha iyi anlamalarını sağlar.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118-119-120


Türk esprisinin büyük zekâsı, tanınmış filozofumuz Nasrettin Hoca’yı yalnız Türk toplumu değil, doğudan batıya her millet sever. Herkes bu büyük Türk’ün her devirde güncelliğini koruyan güzel fıkralarına hayrandır.

Çoğumuz onun nerede doğduğunu, nerede, hangi şartlar içinde yaşadığını, ne yaptığını düşünmeyiz bile… Üçümüz-beşimiz bir araya gelerek neşeli bir söz alışverişine girdik mi çoğu zaman Nasrettin Hoca da aramızda olur. Ondan bir fıkra, bir hikâye anlatır; ya onu yerer ya da zekâ çarkından dökülen esprilerle sohbetimizi süsleriz. Biliriz ki Nasrettin Hoca toplum yaralarına neşter atan, fıkra büyüteci altında kusurlarımızı yüze çıkaran yaman adamdır. Gerçekleri çekinmeden söyleyen, doğru yolu eğri yoldan gösteren tok sözlü kişidir. Nasrettin Hoca, bu yüzden yalnız bir ad, bir fıkra, bir espri olarak önem kazandığı için çoğumuz yaşadığı çağı, hayatını sormayız bile… Ama o da bir insandır, onun da bir hayat hikâyesi vardır.

Bakınız şöyle:

Tarihî kaynakların verdiği bilgilere göre Nasrettin Hoca, Anadolu Selçuklu Devri’nde, 1206 yılında, bugün Eskişehir’e bağlı Sivrihisar ilçesinin Hortu köyünde doğmuştur. İlk öğrenimini Hortu’da bir süre babası Abdullah Hoca’nın medresesinde yapmış, çocukluk yıllarını Hortu’da geçirmiştir. Söylentiler ve onun gerçek fıkralarından çıkarılan sonuçlara göre Hortu’da çıkan kıtlık yüzünden ailesi ile birlikte Sivrihisar’a yerleşmiş, öğrenimini burada sürdürmüştür.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Sivrihisar, o zamanlar Selçuklu Devri’nin küçük fakat şirin bir kasabasıdır. Küçük Nasrettin, minareyi ilk kez burada görmüş, arkadaşlarıyla hamama gitmiş, bahçelerde çağla yolmuştur (…) Nasrettin Hoca, bir zaman sonra öğrenimini ilerletmek amacıyla başşehir Konya’ya yolcu olmuştur.

Nasrettin Hoca, Konya’da bir medreseye yerleşmiş ve öğrenimine başlamıştır. (…) Nasrettin Hoca’nın Konya’da medrese öğrenimini tamamladıktan sonra bir ara gölge kadılığı yaptığını görüyoruz. Gölge kadıları, tecrübeli hâkimlerin yanında çalışan ve bazı küçük davalara bakan kadı adaylarıdır. Odun kıran bir adamın karşısında “Hınk!” diyen birinin oduncudan hak istemesi, veremeyince mahkemeye başvurması, Nasrettin’in bu davayı görürken bir kese parayı şıngırtadarak “Hadi, sen de paraların sesini al!” diye hüküm vermesi, onun kadılık günlerindeki hatıralarından biridir. Bir süre sonra kadılıktan ayrılan üstadı büyük bilgin Seyit Mahmut Hayrani’nin Akşehir’e yerleşmesiyle Konya’yı terk eden ve Akşehir’e göçen Nasrettin Hoca, artık kişiliğini bulmaya ve usta bir sosyolog gözüyle olaylara neşter vurmaya başlar.

Nasrettin Hoca’yı bundan sonra Akşehir’de gösterişsiz yaşayışı içinde, dert çeken, uman, isteyen, efkârlanan, sonunda efkârını bir nüktede boğan bir halk adamı olarak görüyoruz. Bir ziyafete yeni kürkü ile gitmiş, gördüğü itibar üzerine “Ye kürküm ye!” deyişinde insanı yalnızca dış görünüşü ile değerlendiren toplumun, doğuran kazan hikâyesinde aç gözlülüğün Akşehir Gölü’ne yoğurt çalarken “Göl yoğurt tutar mı?” diyenlere karşı “Ya bir tutarsa?”


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


cevabındaki gerçek yönleri… Bir gün kürsüye çıkıp da “Ey ahali! Ne söyleyeceğimi biliyor musunuz?” diye sorduğunda çevresindekilerden bazılarının “Biliyoruz.” bazılarının da “Bilmiyoruz.” cevabı vermeleri üzerine “O hâlde bilenler bilmeyenlere öğretsin!..” diyerek kürsüden inmesi, az ders mi insanoğluna?.. Eğitimin temel yapısı, bilenin bilmeyene öğretmesi demek değil midir?

Akşehir’deyken Moğol şehzadesi Keygatu ile aralarında geçen, sonraları yanlışlıkla Timur’a mal edilen olaylar, pek iyi bilinen fil hikâyeleri, Akşehir’de medrese hocalığı yaptığı günlerde tanınmış mollası İmad ve yanından hiç ayırmadığı sevgili eşeği Bozoğlan, Nasrettin Hoca’nın yaşayışında önemini her zaman korumuştur. Eşeğinden düştüğü zaman gülenlere “Ne gülüyorsunuz yahu, düşmeseydim zaten inecektim!” deyişi, yitirdiği eşeğini türkü söyleye söyleye ararken bunun sebebini soranlara “Bir umudum şu dağın ardında, orada da bulamazsam o zaman seyredin bendeki ağıdı.” cevabını vermesi, onun renkli ve çok yönlü hayatının anekdotları arasında yer alır.

Nasrettin Hoca, Akşehir’de evlenmiş, çoluk çocuğa karışmıştır. Onun iki kızından Fatma Hatun’la Dürrü Melek’in mezar taşları son yıllarda bulunmuş ve Akşehir Müzesi’ne kaldırılmıştır.
(…)


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Nasrettin Hoca, yaşının seksene yaklaştığı bir sırada 1284 yılında Akşehir’de ölmüş, mezarı üzerine altı sütuna oturan kubbeli bir türbe yaptırılmıştır. Kubbe’nin altında Nasrettin Hoca’ya ait mermer bir sanduka görülür. Bu sandukanın baş tarafındaki kitabede Hoca’nın ölüm tarihi olan 683 hicri yılı tuhaflık olsun diye ters yazılmıştır. Burada, her yönü açık olan türbeyi kilitleyen Selçuklu devri kilidi bir sembol olarak yer alır.

Nasrettin Hoca’nın ölümü, onun yeniden doğumu olmuştur. Onun toplumun temeline oturan sağlam fikir yapısı, her geçen yılla geçerli olmuş; yüzyıllar onu daha dinç, daha diri yapmış, şöhreti Türkiye sınırlarını da aşarak dünyayı sarmıştır. Nasrettin Hoca bugün tüm insanlığın malıdır.

Akşehirliler çok sevdikleri Nasrettin Hocaları için her yıl temmuz ayında festivaller düzenler. Bu festivaller de bir türlü huzura kavuşamayan dünyamıza iyilik ve mutluluk mesajları yayınlanır Nasrettin Hoca’nın ağzından. Bu arada Akşehir Gölü’ne yoğurt çalmayı da unutmazlar.

Türk büyükleri zincirinin ölümsüz halkası aydın insan Nasrettin Hoca’ya selam olsun.

Mehmet ÖNDER
Anadolu’yu Aydınlatanlar
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score
error: Content is protected !!