8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 8. Sınıf Türkçe dersi, öğrencilerin dil bilgisi ve metin yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlayan önemli bir derstir. Bu kapsamda, 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin dil zenginliğini artırmak için çeşitli metinler, etkinlikler ve alıştırmalar içerir. Hecce Yayıncılık tarafından hazırlanan Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık kitabı, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını öğrenmeleri, kelime dağarcıklarını geliştirmeleri ve metinleri etkili bir şekilde analiz etmeleri için titizlikle hazırlanmıştır.


“8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”

Kitapta yer alan metinler ve sorular, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur. Ancak, kimi zaman 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Metin Etkinlik Cevapları gibi kaynaklara ihtiyaç duyulabilir. Bu cevaplar, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına ve sorulara uygun cevaplar vermelerine rehberlik eder.

Öğrencilerin kitapta yer alan 8. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları üzerinden eksiklerini gidermesi ve kendilerini değerlendirmesi, onların daha başarılı bir öğrenim süreci geçirmelerini sağlar. Sonuç olarak, 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin anlamadıkları noktalarda yol gösterici bir araç olabilir ve onların Türkçe dil becerilerini daha üst seviyelere taşımasına yardımcı olabilir.


“8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı”


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: ERDEMLER 


Tuzağa Düşen Ceylan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Forsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Anadolu’da Tuzun da Bir Sözü Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43


1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: DOĞA VE EVREN 


Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


Son Kuşlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


Kestane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81


2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ 


Türk Plastik Sanatları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Ergenekon Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112


Atasözleri Üzerine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116


 Güldüren Gerçek: Nasrettin Hoca Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120


3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 


Duatepe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


Şu Sonsuz Koşu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Atatürk ve Millî Eğitim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Türk İstiklâl Marşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


Mustafa Kemal’in Kağnısı Serbest Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: VATANDAŞLIK 


Selim’i Anarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


Bebeklerin Ulusu Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175


Birey-Toplumsallık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183


Kurtla Köpek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186


Çömlekçi Baba Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 187, 188, 189


5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: SAĞLIK VE SPOR 


Kahvaltının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203


Güreş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


Lokman Hekim’in Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217


Obezite ile Mücadele Etmenin Altı Yolu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220


Hastahane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: SANAT 


Ressam İçin Zili Çalın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238


Geleneksel El Sanatları Çarşısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


San’at Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251


Armağan Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 252, 253, 254


Bir Kış Öyküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


7. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274


Akıl Aydınlığında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281


Pastör’ün Savaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288


Harezmî Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 289, 290, 291


Sosyal Medya Bağımlılığı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 292, 293, 294


8. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 295, 296, 297, 298



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


8. Sınıf Türkçe Kitabı Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38, 39, 40” bölümleri, Hecce Yayıncılık tarafından hazırlanmış ve özellikle “Dostluğun Değeri” metni üzerine yoğunlaşmıştır. Bu metin, dostluğun insanlar üzerindeki olumlu etkilerini, ilişkilerin hayatımızdaki yerini vurgular. Özellikle metnin dinlenmesi ve ardından yapılan etkinliklerle öğrencilerin okuma-anlama becerileri geliştirilir. “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları” rehber niteliğinde olup, öğrencilerin bu etkinliklere verdikleri cevaplar üzerinden kendilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu cevaplar, metinle ilgili soruların analiz edilmesi, ana fikrin ve metnin alt mesajlarının çıkarılması üzerine odaklanır.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40 Hecce Yayıncılık”

Ayrıca, “8. Sınıf Türkçe Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” öğrencilere dostluğun ne kadar değerli olduğunu anlamaları için yardımcı olur. Metni dikkatle dinleyen öğrenciler, dostlukla ilgili kendi fikirlerini oluşturarak bu değerli kavram üzerine düşünme fırsatı bulurlar. “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40 Hecce Yayıncılık” bu konuyu derinlemesine işlerken, öğrencilerin dostluk hakkındaki düşüncelerini yazılı etkinliklerle ifade etmelerini sağlar.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya
ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.


Kısa  Cevap :

Dostluk, güven, sadakat ve karşılıklı anlayış üzerine kurulu bir ilişkidir. İnsanlar, yalnız hissetmemek, duygusal destek almak ve hayatlarını paylaşmak için dostluk kurmaya ihtiyaç duyarlar. Dostluk, zor zamanlarda dayanışmayı, mutlu anlarda ise paylaşmayı sağlar.

Uzun  Cevap :

Dostluk, insan hayatında çok önemli bir yer tutan, güven ve karşılıklı saygı temellerine dayanan bir ilişkidir. İnsanlar dostluk kurarak yalnızlık duygusundan kurtulurlar ve kendilerini daha güvende hissederler.

Dostluk, kişilerin birbirlerine destek olmalarını, sevinç ve üzüntülerini paylaşmalarını sağlar. Ayrıca dostluk, zor zamanlarda dayanışma gösterip birbirine yardımcı olmayı içerir. Bir insanın hayatındaki en değerli şeylerden biri, samimi bir dost ile kurduğu bağdır; bu bağ, hem duygusal hem de sosyal olarak insanı güçlendirir.

Bu nedenle insanlar, hayatlarının her döneminde dostluk ilişkileri kurmaya ihtiyaç duyarlar çünkü bu, hayatı daha anlamlı ve katlanabilir kılar.


Soru : Metni öğretmeninizden ya da “Dinleme/İzleme CD’sinden [Compact Disc (Kompakt Disk)]” dinleyeceksiniz. Metni dinlerken kaydı durdurarak olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulununuz. Tahminlerinizi defterinize yazınız. Dinleme sonunda tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla yapmanız gerekmektedir.


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız.

Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu: tasma
Tahminî Anlamı: Hayvanların boynuna takılan, genellikle kayış veya zincirle kontrol edilen bir aksesuar.
Cümlem: Köpeğimi parkta gezdirirken tasmayı sıkıca tutuyordum.

Kelime/Kelime Grubu: güvercin
Tahminî Anlamı: Genellikle şehirlerde yaşayan, beyaz ya da gri renkte kanatlı bir kuş türü.
Cümlem: Parkta otururken güvercinler yanımıza gelip etrafta dolaşmaya başladı.

Kelime/Kelime Grubu: fare
Tahminî Anlamı:Küçük, genellikle evlerde veya tarım alanlarında görülen kemirgen bir hayvan.
Cümlem: Mutfakta dolapların arkasında bir fare olduğunu fark ettim.

Kelime/Kelime Grubu: avcı
Tahminî Anlamı:Hayvanları yakalamak veya öldürmek için onları takip eden kişi.
Cümlem: Ormanda sessizce yürüyen avcı, geyik izlerini takip ediyordu.

Kelime/Kelime Grubu: ağ
Tahminî Anlamı: Balık tutmak veya hayvan yakalamak için kullanılan iplerden örülmüş bir tuzak.
Cümlem: Balıkçı, gölde büyük bir balık yakalayabilmek için ağını suya bıraktı.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39  Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Metinde anlatılan olay nedir? 


Cevap :

Avcının tuzağına yakalanan güvercinlerin, birlik olup ağdan kurtulmaları ve daha sonra fare dostlarının yardımıyla önce diğer güvercinlerin, ardından da lider olan tasmalı güvercinin özgürlüğüne kavuşması anlatılmaktadır.


2. Metinde size en çok etkileyen bölüm hangisidir? Açıklayınız.


Cevap :

Metnin sonunda, tasmalı güvercinin “Önce beni kurtarırsan çabuk yorulursun ama beni sona bırakırsan, yorulsan bile dostlarını yalnız bırakmaz ve beni kurtarırsın” demesi beni en çok etkileyen bölümdü. Çünkü bu söz, dostluğun ne kadar güçlü ve fedakarlık gerektiren bir bağ olduğunu ortaya koyuyor.


3. Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için ne yapmaya karar vermişlerdir? 


Cevap :

Güvercinler, birlikte hareket etmeye ve organize bir şekilde kurtulmaya karar vermişlerdir. Birlik olup uyum içinde çabaladıkları için kurtulmuşlardır.


4. Sizce güvercin neden tasmalıdır? Tartışınız.


Cevap :

Tasmalı güvercin, diğer güvercinlere liderlik eden, onları yönlendiren ve zor zamanlarda ne yapılması gerektiğini belirleyen biri olduğu için tasma taşımaktadır. Tasma, ona bu liderlik görevini simgesel olarak verir.


5. Tasmalı güvercin, farenin önce öteki güvercinleri kurtarmasını istemiştir. Böyle bir
durumda siz nasıl bir karar verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Ben de benzer bir karar verirdim. Çünkü tasmalı güvercin, gerçek dostluğun fedakarlık gerektirdiğini ve kendi çıkarlarını değil, dostlarının iyiliğini düşünmenin önemini göstermektedir. Bu da dostluğun gücünü ve anlamını en iyi şekilde yansıtır.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız.


Cevap :

Güvercinler avcının tuzağına yakalanır. Liderleri, birlikte hareket ederek uçup kurtulmayı önerir. Güvercinler, fare dostlarının yardımıyla ağdan kurtulmayı başarır. Fare, ilk olarak lideri kurtarmak ister; ancak lider, diğer güvercinlerin önce serbest bırakılmasını ister. Bu fedakarlık fareyi derinden etkiler ve sonunda tüm güvercinleri özgürlüğüne kavuşturur.


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Güvercinlerin avcının tuzağından kurtulmak için fareden yardım alması ve dostluğun gücüyle zorluğun üstesinden gelmeleri.

Metnin Ana Fikri: Gerçek dostluk, her şeyden daha değerlidir; zor anlarda dostlar birbirine destek olur ve birlikte güç kazanırlar.


5. ETKİNLİK


Soru :“Dostluğun Değeri” adlı metindeki varlık sayısı kadar öğrencinin bulunduğu gruplar oluşturunuz. Gruplarda rol dağılımı yaparak metni canlandırınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla yapmanız gerekmektedir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40  Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.


Kısa Cevap :

Dostluk, hayatımızda önemli bir yere sahiptir. Gerçek bir dost, zor zamanlarımızda yanımızda olan, bizi anlayan ve destekleyen kişidir. Dostluğun değeri, paylaşılan güzel anılar ve birbirimize duyduğumuz güvende yatar. Bu yüzden dostluk, yalnızca güzel zamanlarda değil, zor anlarda da var olmalıdır.

Uzun Cevap :

Dostluk, insan hayatında yeri doldurulamaz bir değerdir. Bir insanın yaşamında ne kadar maddi zenginlik ya da başarı olursa olsun, gerçek dostları yoksa hayatı eksik kalır. Dostluk, güven ve samimiyet üzerine kurulu, karşılıklı fedakarlıklarla güçlenen bir ilişkidir. Bir dost, sadece sevinçlerimizi değil, üzüntülerimizi de paylaşan kişidir. Bu yüzden dostluğun değeri, sadece güzel anlarda değil, zor zamanlarda da kendini gösterir.

Gerçek dostluklar, zamanla olgunlaşır ve güçlenir. Günlük hayatımızda karşılaştığımız zorluklar, bazen bizi yalnız hissettirebilir. Ancak yanımızda bize destek olan dostlarımız varsa, bu zorlukları aşmamız çok daha kolay olur. Örneğin, bir sınavda başarısız olduğunuzda sizi teselli eden, moralinizi yükselten bir dost, hayattaki en büyük zenginliklerden biridir. Dostluğun kıymeti, bu tür zor zamanlarda ortaya çıkar ve bu bağlar ömür boyu sürer.

Sonuç olarak, dostluk sadece bir arkadaşlık değil, derin bir bağ ve karşılıklı güven ilişkisidir. İnsanlar dostları sayesinde kendilerini daha güçlü ve güvende hissederler. Dostlar, bizi olduğumuz gibi kabul eden, hatalarımızı görmezden gelen ve her daim yanımızda olan kişilerdir. Bu yüzden dostluğun değerini anlamalı ve dostlarımızı hayatımızın en önemli parçası olarak görmeliyiz.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız.

Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.

Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz.

Yazdığınız metni yazım, noktalama ve anlatım bozuklukları açısından gözden geçirerek düzenleyiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Kısa Cevap :

Bir gün en iyi arkadaşım Ayşe ile bir oyun oynarken, aramızda küçük bir tartışma çıktı. Bir süre konuşmadık, ama sonra birbirimizi özlediğimizi fark ettik. Olayı büyütmek yerine, oturup konuştuk ve barıştık. Gerçek dostluk, anlayış ve sabırla çözülebilecek güçlü bir bağdır.

Uzun Cevap :

Bir gün okulda, en yakın arkadaşım Ayşe ile oynadığımız bir oyun sırasında aramızda küçük bir anlaşmazlık oldu. İlk başta, ikimiz de çok sinirlendik ve bir süre konuşmamaya karar verdik. Fakat akşam eve gittiğimde, Ayşe ile paylaştığımız güzel anıları düşündüm. Onun ne kadar iyi bir dost olduğunu ve bu küçük tartışmanın dostluğumuzu bozmasına izin vermemem gerektiğini fark ettim. Çünkü dostluk, küçük sorunları aşmayı gerektirir.

Ertesi gün Ayşe ile oturup aramızdaki sorunu konuştuk. İkimiz de yanlış anlaşılmalar yüzünden tartıştığımızı fark ettik ve birbirimizden özür diledik. Bu olay, dostluğun ne kadar değerli olduğunu bir kez daha anlamamı sağladı. Çünkü gerçek dostlar, sorunlar ne olursa olsun, birbirlerini anlamak için çaba sarf eder ve ilişkilerini daha da güçlendirirler.

Bu olayın ardından dostluğumuz daha da sağlamlaştı. Zor zamanlar, dostlukları test eder ama aynı zamanda güçlendirir. Ayşe ile olan arkadaşlığımda öğrendiğim en önemli şey, sabırlı ve anlayışlı olmanın, dostluk bağlarını her zaman daha güçlü kıldığıdır.



 

Our Score
error: Content is protected !!