4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 91-92

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. Ünite İnsanlar, Yerler ve Çevreler Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 91, 92


4. Sınıf Sosyal Bilgiler  Kitabı 3. Ünite İnsanlar, Yerler ve Çevreler Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 91-92


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

  1. Pusulanın renkli ucu her zaman KUZEY yönünü gösterir.
  2. Gökyüzünün bulutsuz olduğu bir gecede KUTUP YILDIZI yardımıyla yönümüzü bulabiliriz.
  3. Bir yerin KUŞBAKIŞI görünüşünün küçültülerek düzlem üzerine çizilmesine kroki denir.
  4. Hava sıcaklığı TERMOMETRE ile ölçülür.
  5. Dağlar FİZİKİ haritalarda kahverengi ve tonlarıyla gösterilir.
  6. Ülkemizde hava tahminleri Devlet METEROLOJİ İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılır.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Yanlış ) Krokilerde gerçek boyutları küçültme işlemi belli bir ölçeğe göre yapılır.
  2. ( Yanlış ) Akdeniz’in kıyı kesiminde en fazla görülen doğal afetlerden biri de heyelandır.
  3. ( Doğru ) Deprem sırasında bina dışına çıkılırken asansör kullanılmamalıdır.
  4. ( Doğru ) Ülkemizde birinci derece deprem bölgeleri vardır.
  5. ( Doğru ) Fiziki haritalarda yeşil rengin tonları doğal bitki örtüsünü gösterir.
  6. ( Doğru ) Dik yamaçların teraslanması sel baskınlarına karşı alınan önlemlerden biridir.
  7. ( Doğru ) Düdük, deprem çantasında mutlaka bulunması gereken eşyalardandır.
  8. ( Doğru ) Kara yolları beşerî unsurlardandır.
  9. ( Yanlış ) Trafik kazaları önemli doğal afetlerden biridir.

C. Aşağıda verilen her bir kutucuğun içine yanındaki kavramla ilişkili olduğunu düşündüğünüz kelime grubunun numarasını yazınız.


Cevap :

  1. 5
  2. 3
  3. 1
  4. 6
  5. 4
  6. 2

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevabı


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. I. Bulutlu gün sayısı
II. Yeryüzü şekilleri
III. Yağışların şekli

Hava gözlem grafiği incelenerek yukarıdakilerden hangisiyle ilgili bilgi edinilebilir?


A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III D) I, II ve III


2. Aşağıdakilerden hangisi yön bulmak için kullanılan yöntemlerden değildir?


A) GPS cihazı kulanmak B) Bulutlara bakmak C) Gölgeden yararlanmak D) Kutup Yıldızı’na bakmak


3. Aşağıdakilerden hangisi sel baskınlarını önlemeye yönelik uygulamalardan biridir?


A) Sağlık hizmetlerini yaygınlaştırmak B) Barajlar inşa etmek C) Az katlı binalar yapmak D) Enerji tasarrufu yapmak


4. Deprem çantasında aşağıdakilerden hangisinin bulunmasına gerek yoktur?


A) Cetvel B) Çikolata C) El feneri D) Islak mendil


5. Aşağıdaki varlıklardan hangisi beşeri unsurlardan biridir?


A) Ağaç B) Dere C) Kale D) Kedi


6. I. Eğim fazladır.
II. Killi toprak yapısı vardır.
III. Yağış miktarı fazladır.

Heyelanın sık görüldüğü bir yerde yukarıdaki özelliklerden hangilerine rastlanır?

A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III


7. I. Mobilyaları duvara sabitlemek
II. Deprem çantası hazırlamak
III. Binaları sağlam zeminler üzerine yapmak
IV. Acil servisten yardım istemek

Yukarıdakilerden hangisi depremden korunmaya yönelik önlemlerden biri değildir?


A) I B) II C) III D) IV


8. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Karınca yuvalarının ağzı doğuya bakar.
B) Ağaçların yosunlu tarafı kuzeyi gösterir.
C) Müslüman mezarlıklarında mezarın baş kısmı batıya bakar.
D) Öğle vaktinde gölgemizin yönü kuzeyi gösterir.


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Evinizin bulunduğu yerde gölge yöntemini kullanarak yönleri bulunuz. Yönleri bulduktan sonra evinizin doğusunda, batısında, kuzeyinde ve güneyinde kalan varlıkları yazınız.


Cevap :

Bizim evimizin salonuna Güneş doğduğu zaman pencerelerden içeri girmekte salonumuzun içine öğle saatine kadar Güneş vurmakta ve karşısında kalmakta öğle saatinden sonra mutfağımızın balkonundan Gün batımını izleyebiliyoruz bu durumda evimiz Güney tarafta salonumuz doğuya bakmakta mutfağımız güneyde anne ve babamın yatak odası batıda benim yatak oda ise kuzeyde


2. Sınıfınızın krokisini çiziniz.


Cevap : Bu etkinliği kendi sınıfınıza göre yapmanız gerekmektedir.


3. Yaşadığınız yerin bağlı olduğu ilin yer şekilleri ve nüfusu ile ilgili genel özellikleri nelerdir?


Cevap :

Yaşadığımız yerin bağlı olduğumuz ilin yer şekilleri şekilde oluşmaktadır. Doğusunda yüksek dağlar bulunmaktadır. Dağlar denize paralel uzandığı için yazları sıcaktır kışları ise ılık geçmektedir.

Ayrıca dağların yamaçlarında oluşan akıntılar birçok Dere yatağı oluşturmaktadır. Ayrıca ilimiz bir Körfez içinde bulunduğu için büyük bir limana sahiptir ithalat ve ihracat bu bölgeden yapılır ağır sanayi gelişmiştir buna bağlı olarak nüfusun yoğunluğu da hayli fazladır.


4. Yaşadığınız yerde bir hafta süreyle meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularınızı resimli grafik hâline getirerek sınıfınızda sununuz.


Cevap : Bu soruyu kendiniz yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 11-12-13-14-15

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Etkinlik Cevapları Sayfa 11, 12, 13, 14, 15


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Teması Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 11-12-13-14-15


Soru : İnsanları birbirinden ayıran fiziksel özellikler nelerdir?


Cevap :

İnsanları birbirinden ayıran fiziksel özellikler kişisel ve fiziksel özellikler bulunmaktadır.

Bunlar boy kilo, saç şekli saç rengi ten rengi göz şekli göz rengi yüz hatları çene yapısı kulak yapısı vücut şekli sesi parmak izi insanları birbirlerinden ayıran fiziksel özelliklerdir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevabı


Soru : Resmî kimlik belgenizdeki bilgilerden hareketle kişisel kimliğinize ilişkin çıkarımlarda bulununuz ve çıkarımlarınızı aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Resmi kimlik belgemizi incelediğimizde şu çıkarımlarda ortaya koyarız

  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyız
  • Bana ait bir T.C. numaram var
  • Doğduğum yerim Doğum tarihim
  • Anne baba adım soy ismim
  • Adım soy ismim ve kan grubu


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 44-45-46-47-48

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Geçmişten Bugüne Çocuk Oyunları Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geçmişten Bugüne Çocuk Oyunları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48


Soru :  Geleneksel çocuk oyunlarımızdan hangilerini biliyorsunuz?


Cevap :

Geleneksel çocuk oyunlarından birdirbir körebe üçtaş istop yakan top yağ satarım bal satarım çelik çomak gibi çok eskiden beri oynanan oyunları biliyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevabı,


Soru : Evde, okulda veya sokakta arkadaşlarınızla birlikte en fazla oynamak istediğiniz geleneksel çocuk oyunu hangisidir?


Cevap :

Evde okulda ve sokakta arkadaşlarımızla birlikte en fazla oynamak istediğimiz oyun çelik çomak ve de topaç çevirmek oyunuydu. Ayrıca Saklambaç ve körebe gibi oyunları da oynamayı severiz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevabı,


Soru : Geçmişten günümüze değişerek gelebilmiş oyuncaklara ve çocuk oyunlarına başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Geçmişten günümüze gelen oyunlar bilye oyunu bulunmaktadır. Gece oyunu alana bir çukur kazılarak oyuncuların diğer oyuncuların bilgilerine vurarak çukura en yakın olan oyuncunun kazandığı bir oyundur.

Ayrıca karşıya dizilen bilyeler oyuncular tarafından bulmaya çalışılır en çok rakibinin bilye sinek vuran kişi oyunu kazanır.


Soru : Geleneksel çocuk oyunlarını günümüzdeki oyunlarla karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Geleneksel çocuk oyunları genellikle sokaktaki çocukların oynadıkları o zamanki imkanlara göre oynanabilen oyunlardır. Günümüzde ise çocuklar sokaklarda oynamak yerine bilgisayar veya konsol başlarında zaman geçirmektedirler.

Bu daha aralarındaki iletişimin düşük olmasına yani asosyal çocuklar olmasına sebep olmaktadır. Eskiden oynanan oyunlar çocukların birbirleriyle iletişim sağlamasını kolaylaştırırken şimdi çocuklar birbirlerinden kopuk şekilde yaşamaktadırlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevabı,


Soru : Aile büyüklerinizden biriyle çocukken oynadığı oyunlar hakkında söyleşi yapınız. Ona konuyla ilgili olarak aşağıdaki soruları sorunuz. Aldığınız cevapları defterinize yazınız.


• Çocukluğunuzda hangi oyunları oynardınız?


Cevap : Çocukluğumuzda oynadığımız oyunlar mendil kapmaca kutu kutu pense Beştaş seksek körebe Saklambaç istop birdirbir topaç çevirme


• Oynamaktan en çok hoşlandığınız oyun hangisiydi?


Cevap : Oynamaktan en çok hoşlandığım Saklambaç oyunudur.


• Bu oyun nasıl oynanıyordu?


Cevap :

Saklambaç oyununda bir kişi Ebe olur gözlerini kapatarak bir sobeleme yerinde 100’e kadar Sayar diğer oyuncular ise bu arada saklanırlar.

Ebe olan kişi sayma işlemi bittikten sonra saklanan kişileri bulmaya çalışır saklanan kişiler Ebe görmeden Sobe ye dokunmak zorundadır Eğer Ebe görürse saklanan kişiden önce gidip sobaya dokunması gerekir.

Oyun içerisinde ebe gördüğü kişi başka birisi zanneder başka birisinin ismi ile sobeler s Pınar çömlek çatladı denir ve Ebe tekrar Ebe olur


• Oyunlarınız sırasında hangi oyuncakları ve araç gereçleri kullanıyordunuz?


Cevap : Oyunlarımız sırasında top Mendil gebe eşyaları kullandığımız gibi topaç Misket Çubuk sopa gibi araçlarını kullanmaktaydık


• Çocukluğunuzda oynadığınız oyunlardan günümüzde de devam edenler var mı? Varsa bu oyunlar hangileridir?


Cevap : Çocukluğumuzda oynanan ve de günümüzde de hala oynanan oyunlar Saklambaç Çelik çomak misket ve körebe oyunlarıdır



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 68-69

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yer Tarifi Yapalım Cevapları Sayfa 68, 69


4. Sınıf Sosyal Bilgiler  Kitabı Yer Tarifi Yapalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 68-69


Soru : Havadaki bir kuşun mu yoksa yerdeki bir kedinin mi gördüğü alan daha geniştir?


Cevap :

Havadaki kuş daha yüksekte olduğu için kediye göre Tabii ki gördüğü alan daha geniş olacaktır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevabı


Soru : Evinizin bulunduğu mahallede herkes tarafından bilinen belli yerler vardır. Okul, market, banka şubesi veya tarihî bir yapı bu tür yerlerdendir. Şimdi bunlardan birini seçiniz ve seçtiğiniz yerden evinize gelecek birine yardım etmek amacıyla bir kroki çiziniz. Krokinizde mahallenizdeki varsa acil toplanma ve sığınak yerini, evinizin acil çıkış kapısını göstermeyi unutmayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 68-69”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 34-35-36-37

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Ailemin Tarihi Metni Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemin Tarihi Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 34-35-36-37


Soru : Ailenizin tarihini yazmak için hangi yöntemleri kullanır, neler yaparsınız?


Cevap :

Ailemizin tarihini yazmak için dedelerimizin ninemizin yaşadığı hayatın nasıl olduğunu bilmemiz onları anlayıp ders çıkarmamız gerekmektedir. Yaşadığı hayata elde ettikleri tecrübeler neler kazandıkları neler kaybettikleri ve kimlerden öğüt aldıklarını öğrenerek.


Soru : Ailemizin tarihini yazarken evimizde bulunan yazılı ve görsel belgeler ile eşyalardan hangilerinin size yardımcı olacağını söyleyebilirsiniz? Neden?


Cevap :

Ailemizin tarihini yazarken evimizde bulunan büyüklerimizin birbirlerine yazdıkları mektupları kullanabilir. Eski kullandıkları eşyaları kullanabilir aile fotoğraflarından ve kimlik belgelerinden faydalanabiliriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevabı,


Soru : Aile büyüklerinizden biriyle ailenizin tarihini yazmak amacıyla bir sözlü tarih çalışması yapınız. Çalışmanız sırasında aşağıdaki soruları kullanabilirsiniz.


• Nerede ve ne zaman doğdunuz?


Cevap : İstanbul’da 1952 yılında doğdum


• Kaç kardeşiniz var?


Cevap : 7 kardeşim var


• Geçiminizi nasıl sağlıyordunuz?


Cevap : babamız inşaatta çalışmaktaydı


• Nerelerde oturdunuz?


Cevap : Ümraniye ve Küçükçekmece taraflarında oturduk


• Soyadınız nereden geliyor?


Cevap : soyadımız köyümüzdeki bağın adından gelmektedir


• Hangi okulları bitirdiniz?


Cevap : liseye okuyabildim


• Kiminle, ne zaman ve nerede evlendiniz?


Cevap : Hayrunisa hanımla 75 yılında İstanbul’da evlendim


• Kaç çocuğunuz oldu?


Cevap : 3 çocuğumuz oldu


• Annem ve babam nerede ne zaman doğdu?


Cevap : 1977 yılında babam doğdu İstanbul’da doğdum
1981 yılında annem İzmir’de doğdu


• Annemle babam nerede ve ne zaman evlendiler?


Cevap : Anneme Babam İstanbul’da 2005 yılında evlendi



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 49-50-51-52-53-54-55-56-57-58

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Bir Kahramanlık Destanı : Milli Mücadele Metni Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bir Kahramanlık Destanı : Milli Mücadele Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54-55-56-57-58


Soru : Vatanımızı ve özgürlüğümüzü borçlu olduğumuz kahramanlar hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Vatanımızı ve özgürlüğümüzü borçlu olduğumuz kahramanlar sayesinde bugün vatanımızda özgürce yaşamamızı sağlamaktadır.

Kahramanlar bizim milli değerlerimizin olduğu karşılıksız bir fedakarlığın vatanperverlik ve millet sevgisi olan milli insanlardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevabı,


Soru : Mustafa Kemal’in yerinde siz olsaydınız millî bilinci uyandırmak amacıyla neler yapardınız?


Cevap :

Mustafa Kemal’in yerinde ben olsaydım milli bilinci canlandırma kazandırmak amacıyla Mustafa Kemal Atatürk’ün izlediği aynı yolları isterdim.

Çünkü Mustafa Kemal Atatürk milli bilinç uyandırarak Türk insanına Türk halkı olduğunu bilincine oluşturmayı başarmıştır. Osmanlı döneminde bir millet duygusu ulaşamadığı için birlik ve beraberlik ulaşamamıştır. Fakat Mustafa Kemal Atatürk Türk milletine milli bilinci oluşturmayı başarmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevabı,


“Kâzım Karabekir Paşa, anne babaları Erzurum ve Erzincan bölgelerinde öldürülen iki bin kadar yetim Türk çocuğunu evlat edinmişti. Bunlar, 4-14 yaş arasında çocuklardı. Kâzım Karabekir, çocukları özellikle birer sanat ve meslek sahibi olacak şekilde yetiştiriyordu. Bunlardan bazıları gayet iyi marangozluk öğrenmişti. Güzel resim çizmeyi, çocukça fakat sanatkârca oymalar yapmayı biliyorlardı. Kâzım Paşa, ceza usulünü kaldırmıştı. Bununla birlikte çocukların kişiliklerinin serbestçe gelişmesini önlemeyecek bir disiplin kurmuştu. Kötü hareketi görülen çocuğu karşısına alıp onunla tek başına konuşurdu. “Paşa Baba”nın bir kenara çekip öğüt verdiği çocuğun bir daha kötü bir şey yaptığı olmazdı. Çocuklarda en çok göze çarpan şey dürüstlük, doğru sözlülüktü. Bu özellikleri öğütlerle değil içinde yaşadıkları çevreden, havadan almaktaydılar.” (2)


Soru : Yukarıdaki metinden hareketle Kâzım Karabekir’in kişilik özellikleri hakkında hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?


Cevap :

Metin’le ismi geçen Kazım Karabekir Paşa kişilik özelliği olarak çocukları seven çocuklara önem veren çocukların başarısı için elinden geleni yapan Türkiye Cumhuriyeti’nin şerefli ve başarılı ve komutanıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevabı,


Soru : Tayyar Rahmiye Hanım’a bir dörtlük ile seslenmek isteseydiniz ona neler söylerdiniz? Söylemek istediklerinizi yandaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Tayyar Rahmi’e Hanım

  • Sen bizim geleceğimiz özgürlüğümüz
  • Vatanımızı bağımsızlığımızı kazandıran kadın
  • Senin gibi büyük kahramanlar Analar
  • Cennetin başucunda olsun

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevabı,


1885’te doğan Ali Saip Bey Harp Okulunu bitirdi. 1919 yılında Urfa Jandarma Komutanlığına getirildi. İşgalden sonra şehrin ileri gelenleri ile bir millî teşkilat kurarak Fransızların Urfa’dan atılmasında önemli rol oynadı. Bu katkılarından dolayı Atatürk tarafından kendisine “Ursavaş” soyadı verildi. Ali Saip Ursavaş 1939’da Adana’da vefat etti. Ali Saip Bey, Fransızlarla girdiği bir çarpışmanın ardından savaş alanını gezerken şu duygulu sözleri söylemiştir: “Şimdi toprağa serilip kalmış bu bahtsız Fransız delikanlıları ne arıyorlardı burada? Niye geldiler, burada ne işleri vardı? Urfa nere, Paris nere? Neden gelip yaşamlarını burada bıraktı bu genç insanlar. Türk yurdunu ele geçirmek, Türk istiklalini yok etmek için buraya gönderilen bu bahtsızları oymakların ve çevre köylerin savaşçıları öldürmedi. Hayır, onları buraya gönderenler öldürdü.” (2)


Soru : Yukarıdaki sözlerinden yola çıkarak Ali Saip Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Ali Saip Bey’in sözlerinden yola çıkarak kişilik özellikleri hakkında şu şekilde bilgiler elde edebiliriz O teşkilatçı Vatansever ve de başarılı bir komutandır


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevabı,


Şahin Bey kendisinden Antep yolunu açmasını isteyen Fransız Komutanlığına şu mektubu yazmıştır: “Kirli ayaklarınızın bastığı şu toprakların her zerresinde Türk kanı vardır. Her bucağında bir atanın mezarı vardır. Eski zamanlardan beri Türkler bu topraklarda yaşamaktadır. Türk bu topraklara, bu topraklar da Türk’e ısındı, kaynadı. Sadece siz değil bütün dünya bir araya gelse bizi bu topraklardan ayıramaz. Sonra sen, Türk esir yaşamaz, diye duymadın mı? Namus ve hürriyeti için ölüme atılmak bize, ağustos ayı sıcağında soğuk su içmekten daha tatlı gelir. Sizler canı kıymetli insanlarsınız. Bize çatmayınız. Bir gün evvel topraklarımızdan savuşup gidiniz. Yoksa kıyarız canınıza.” (2)


Soru : Mektubunda yazdıklarına bakarak Şahin Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Mektubunda yazdıklarına baktığımızda Şahin Bey’in kişilik özellikleri şu şekilde oluşmaktadır.

Şahinbey Vatansever birisidir başarılı bir komutandır milliyetçidir Vatanını milletini sever özgürlüğüne düşkündür ve de kahraman bir karaktere sahiptir Lider özelliği vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevabı,


Soru : Millî mücadelenin ülkemiz ve milletimiz için önemi hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Milli Mücadele ülkemiz ve milletimiz için bir varoluş Hikayesi 4 milli mücadele ile birlikte yok olmak üzere olan bir millet yüzyıllardır kayıplar veren bir millet devleti yıkılmak üzere olan özgür son Türk yurduna koruyarak tek başına büyük devletlere karşı gelerek kahraman bir şekilde mücadele ederek yeni Devleti’nin kurmuş millet olma bilincini oluşturmuş uyuyan türkü yeniden uyandırmıştır


Soru : Büyük Taarruz’u gösteren aşağıdaki resim Anıtkabir’deki Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesinden alınmıştır. Resmi inceleyiniz ve altta verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Dumanların arasında koşan askerlerin ortak amacı nedir?


Cevap : Dumanların arasında koşan askerlerin ortak amacı vatanı düşman işgalinden temizlemektir.


2. Askerin elinde bulunan Türk bayrağı hangi değerleri simgelemektedir?


Cevap :
Askerin elindeki Türk bayrağı devletimizin bağımsızlığına milletimizin özgürlüğünü simgelemektedir. Ayrıca Türk bayrağı kırmızı rengini şehidimizin kanından Hilal İslam’ı Yıldız ise Hz Muhammed’i ve de özgürlüğü simgelemektedir


3. Mustafa Kemal’in en üstte çizilmesinin nedenleri neler olabilir?


Cevap :
Mustafa Kemal’in en üstte çizilmesinin sebebi onun milli mücadelenin lideri büyük taarruz’un başkomutanı Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu son yüzyılın gelmiş geçmiş en iyi lideri olmasından kaynaklanmaktadır.


4. Resimdeki kişilerden hangisiyle konuşmak ve ona neler söylemek isterdiniz?


Cevap :
Resimdeki kişilerden askerlerle görüşmek isterdim. Askerlere vatan için canlarını verdiler. Bu sayede bugünlere geldiğimizi onların toprağa düşerken geride kalan milletin onlardan razı olduğunu onlara bir minnet borcumuz olduğunu söylemek isterdim.


5. Sizden resme bir ad vermeniz istenseydi hangi adı verirdiniz?


Cevap :
Bu resme isim vermek istenseydi. Ben Bu resme isim olarak Bir Millet Uyanıyor ismini verirdim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 73-74-75-76

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hava Durumu Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hava Durumu Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru : Televizyonlarda yayımlanan hava durumu haberlerini izliyor musunuz? Neden?


Cevap :

Televizyonlarda yayınlanan hava durumlarını haberlerini izlemekteyim.

Türkiye genelinde Dünyadaki hava durumlarını ve şehrinle ilgili hava durumlarını almaktayım. Bu sayede bir gün sonra okula giderken nasıl giyinmem gerektiğini Yanıma şemsiye alıp almamam gerektiğini öğrenebiliyorum.


Soru : Aşağıdaki diyagramda bir yerin hava durumunda iki gün boyunca yaşanan değişiklikler sembollerle anlatılmıştır. Şekli inceleyiniz ve sembollerin sıralanışından hareketle söz konusu yerin hava durumu hakkında bilgi veriniz. Daha sonra siz de yaşadığınız yerin son iki günlük hava durumunu benzer bir diyagram çizerek anlatınız.


Cevap :

Bir gün sabah Güneşli öğlen saatlerinde parçalı bulutlu ikindi saatlerinde hava kapalı akşam yağmurlu, İki gün sabah hava kapalı Öğle üzeri kar yağışlı öyle den sonra ikindi saatlerinde rüzgarlı akşam soğuk


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevabı


Soru : Yandaki tabloda belli başlı hava olayları yazılı olarak ifade edilmiştir. Bu hava olaylarından her birinin karşısındaki boşluğa, o hava olayıyla ilgili kendi sembolünüzü çiziniz. Daha sonra bir hafta boyunca yaşadığınız yerde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyiniz. Ayrıca balkonunuza ya da pencerenizin önüne bir termometre koyarak sabahları okula gitmeden mevcut sıcaklık değerini ölçünüz. Gözlemlediğiniz hava olaylarına ait sembolleri aşağıdaki tablo üzerine çiziniz. Ölçümleriniz sonucunda elde ettiğiniz günlük sıcaklık değerlerini de yine aynı tabloya yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 73-74-75-76”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevabı


Soru : Sizce Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünün verdiği bilgiler başka hangi amaçlarla kullanılabilir?


Cevap :

Devlet Meteoroloji işlerinin verdiği bilgiler bizim hayatımızda birçok amaçla kullanılabilir.

Günlük hayatımız içerisinde gün içerisindeki hava sıcaklığına göre giysilerimizi havaya göre giyer Yanımıza şemsiye girip eşyalar alabiliriz.

Meteorolojinin verdiği bilgilere göre şehrimizde oluşabilecek sel baskınları heyelan tehlikesi fırtına gibi doğal afetlerden korunabiliriz.
Yolculuğa çıkmak isteyen insanların hava şartlarına göre tekbirler alarak yola bu şekilde çıkarlar.

Ayrıca insanların tatile gitmek isteyecekleri şehirlerde oluşacak hava şartlarına göre tatil planlarını yaparlar.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 28-29-30

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Farkındayım, Farklılıklara Saygılıyım Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farkındayım, Farklılıklara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 28-29-30


Soru : Bütün insanlar aynı özelliklere sahip olsaydı dünya nasıl bir yer olurdu?


Cevap :

Bütün insanlar aynı özelliklerde olsalardı farklılıklar nasıl insanların kaynaşmasını ve güzel bir hayat olmasını sallıyorsa bir o kadar da sıkıcı olmasına sebep olurdu.

Tüm dünyada insanların aynı özellikleri olduğunu düşündüğümüz takdirde herkes doktor olabilirdi veya herkes terzi herkes polis herkes eczacı olduğu gibi herkes aynı düşüncede olurdu.


Farklılıklarımız

Farklılıklardır güzelleştiren her şeyi
Sevmemizi sağlayan birbirimizi
Aslında bir arada tutan bizi
Öğreten bize farklı görmeyi.
Hiçbirimiz daha iyi değilizdir
Ne kadar farklı olsak da.
Sevmeyi, saymayı öğreniriz
Biz birlikte yaşadıkça.
Ne kadar farklı olsak da
Oluştururuz bir bütünü.
Aramıza bir şey giremez;
Bozamaz bu büyüyü.
Türkan Nur ACAR


Soru : Şiire göre farklılıklarımızın sağladığı faydalar nelerdir?


Cevap :

Şiire göre farklılıklar bizi bir arada tutmaktadır birbirimizi sevmeye ve saymayı farklılıklar sayesinde öğreniriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevabı,


Soru : Farklılıklara saygı gösterilmez ise bunun sonuçları neler olabilir?


Cevap :

Farklılıklara saygı gösterilmemesi durumunda toplumsal ayrışma başlar.

Öncelikle insanlar arasında anlaşmazlıklar doğar daha sonra toplum içerisinde kargaşa oluşmaya başlar. Olağanüstü bir durum oluştuğu zaman kenetlenme gibi gerçekleşen durumlar oluşmaz millet duygusu yok olmaya başlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevabı,


Farklılıklar ve Birliktelikler

Elbette hepimizin farklı bir yanı var
Birlikte yaşadığımız bir dünyada
Hepimiz farklı yerlerde yaşasak da
Birbirimize karşı duyduğumuz bir
saygı var.
Düşünceler, ırklar, diller
Bizi birbirimizden ayıran özellikler
Tek bir ortak yanımız
Bizim insan olmamız.

Birlikte güvendeyiz hepimiz
Farklılıklarla anlaşılıyor özelliklerimiz
Bir güç olursak eğer
Her işi yapabiliriz beraber.
Neden el ele tutuşmayalım
Önümüzdeki engel farklılıklarımız olamaz
Hadi beraber olalım yine
Hep birlikteyiz bunu unutmayalım.
Elif ŞAHNA


Soru : Şiire göre farklı ve ortak yanlarımız nelerdir?


Cevap :

Şiire göre farklı ve ortak yanlarımız şekildedir hepimiz farklı yerlerde yaşıyoruz ancak hepimiz birbirimize karşı saygı duyuyoruz.


Soru : Şair, insanlardan neler istemektedir?


Cevap :

Şair insanlardan hep beraber olmamızı istemektedir.


Soru : Bireylerin farklı özelliklere sahip olmalarının sağlayacağı faydalar neler olabilir?


Cevap :

Bireylerin Farklı özelliklere sahip olmalarının sağlayacağı faydalar bir güç olarak el işi yapabiliriz hep birlikte olmamız bir güç oluşturur


Soru : Aşağıda farklılıklara saygının çeşitli tanımları verilmiştir. Siz de bu konuyla ilgili iki tanım yapınız ve noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Farklılıklara saygı: insanı insan olmasından dolayı sevmektir.
  • Farklılıklara saygı: insanlara empati kurabilmedir.
  • Farklılıklara saygı: insanların birbirlerine karşı anlayışlı olmasıdır.
  • Farklılıklara saygı: insanların birlikte yaşama isteğini oluşturur.
  • Farklılıklara saygı: insanların birbirlerine anlayabilmesidir.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 70-71-72

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Çevremizde Neler Var? Cevapları Sayfa 70, 71, 72


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremizde Neler Var? Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71-72


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları iki gruba ayırmanız istenseydi nasıl bir gruplandırma yapardınız? Neden?


Cevap :

Gördün mü fotoğrafları 2 ayrı gruba ayırmak istediğimiz zaman Bunlar doğal ve yapay eserler olarak iki ayrı grupta sınıflandırılması mümkün olacaktır


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevabı


Mayıs ayının ilk günleriydi. Baharın gelişiyle birlikte ağaçlar canlanmaya başlamıştı. Odamın penceresini açmış dışarıyı seyrederken apartmanımızın bahçesindeki vişne ağacının dallarının kıpırdadığını fark ettim. Dikkatli bakınca iki serçenin bahçemizdeki vişne ağacına yuva yapmaya çalıştığını gördüm. Manzara etkileyiciydi. Hemen kalemimi, defterimi alıp gördüklerimi yazmaya başladım. Gözlemlerimi öğretmenim ve arkadaşlarımla da paylaşmalıydım. Çalışkan serçeler yuvanın yapımını birkaç günde tamamladı. Sonraki günlerde serçelerden biri yuvaya oturdu ve bir daha da kalkmadı. Onun bir anne adayı olduğundan emindim. Yumurtlamıştı ve şimdi de sabırla yavrularının yumurtadan çıkacağı günü bekliyordu. Günler sonra bir sabah kalktığımda serçeleri telaş içinde gördüm. Biri yuvada beklerken diğeri dışarı çıkıyor, yuvaya her gelişinde ağzında bir şeyler getiriyordu. Anlaşılan yavrular yumurtadan çıkmıştı.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen beşerî ve doğal unsurların neler olduğunu metnin sonunda verilen noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Doğal Unsurlar : Doğal unsurlar serçelerin ağaç üzerine yuva yapması ve anne serçenin yuvada beklemesidir.

Beşerî Unsurlar : öğrencinin minik serçelerin görünce kalem ve defteri alıp not etmesi ve her gün dikkatlice kontrol etmesidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevabı


Soru : Evinizden okulunuza giderken gördüklerinizi düşününüz. Bunlardan hangileri doğal, hangileri beşerî unsurdur? Neden?


Cevap :

Evimizden okulumuza giderken gördüklerim şekildedir. Evinden çıktığım anda Kaldırımda karşılaşırım kaldırımda yürürken cadde ulaşırım caddede levhalar ve trafik lambaları vardır yol üzerinde yaya geçidi çizgileri binalar dükkanlar ve mağazalar bulunmaktadır.

Okula doğru yürürken olukla ulaşmak için üst geçitten geçerim üst geçitten geçerken arabalar otobüs tramvay deniz otobüsünü görür. Doğa olaraktan Deniz ve dağları ağaçları kuşları sokaktaki köpekleri kedileri görürüz.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 62-63-64-65-66-67

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yönlerimiz Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yönlerimiz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


Soru : Yönleri bilmenin bizlere sağlayacağı faydalar neler olabilir?


Cevap :

Yönleri bilmemiz bizlere sağlayacağı birçok fayda bulunmaktadır. Bu faydalar pusulayı kullanmamızı sağlar bir yere tarif etmemizi sağlar harita üzerinde gideceğimiz yeri görmemizi sağlar. Yönleri bildiğimiz takdirde kaybolmayız.


Soru : Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydiniz ona hangi önerilerde bulunurdunuz?


Cevap :

Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydim ellere ne kullanmasını tavsiye ederim güneşin doğuşunda sol kolunu doğuya uzatırsan sağ kolun Batı’yı önünüz güneye sırtınızı ise kuzeyi gösterir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevabı


Soru : Aşağıda Ender’in tepeden görünüşünü ve durduğu yerde öğle vakti oluşan gölgesini görüyorsunuz. Gölgesinden hareketle Ender’in çevresindeki mekânlara gitmek için hangi yönlerde ilerlemesi gerektiğini belirleyiniz. Elde ettiğiniz sonuçlara göre cümlelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :
  • 1. Ender futbol sahasına gitmek için önce BATIYA, daha sonra da GÜNEY  yönünde ilerlemelidir.
  • 2. Ender okula gitmek için önce KUZEYE, daha sonra da DOĞU  yönünde ilerlemelidir.
  • 3. Ender büfeye gitmek için önce BATIYA, daha sonrada KUZEY yönünde ilerlemelidir.
  • 4. Ender eve gitmek için önce GÜNEY, daha sonrada DOĞU yönünde ilerlemelidir.
Our Score
error: Content is protected !!