Okul bayram törenlerine hazırlarken güzel bir şekilde hazırlanmamız ve çok çalışmamız gerekmektedir. Okul bayram törenlerinde güzel bir şekilde performansını sergilememiz gerekmektedir. Ciddi olmamız ve güzel bir şekilde performansı sergilememiz gerekmektedir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 31 Cevapları
Soru : Öğrenciler görevleri adil paylaşmak için hangi yöntemi kullanıyorlar? Söyleyiniz.
Cevap:
Öğrenciler görevleri adil paylaşmak istiyorsa belirli ve düzgün bir kararla görevler paylaştırılmalıdır. Bu şekilde de görevler adil bir şekilde paylaştırılmış olacaktır.
Soru : Öğrencilerden biri sorumluluklarını yerine getirmezse ne olur? Açıklayınız.
Cevap:
Öğrencilerden biri sorumlularını yerine getirmezse bu hoş ve doğru bir durum olmayacaktır. O öğrencinin sorumluluğunu yerine getirmeyi öğrenmesi en iyi ve doğru bir yol olacaktır.
Soru : Grupla çalışma kuralları nelerdir? Söyleyiniz.
Grupla çalışma yapılınca görevlerin adil bir şekilde dağıtılması gerekmektedir. Grupla çalışmak grup arasındaki birlik ve dayanışmayı arttırmaktadır. Grup arasında gerginlik olmamalı ve yardımlaşma içinde görev tamamlanmalıdır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyelim. Resimlerdeki öğrencilere grupla çalışma kuralları hakkında neler önerirsiniz? Yazınız.
Cevap:
Resimlerdeki öğrenciler grup çalışma kurallarına uymamaktadır. İş bölümüne, arkadaşlarına saygı ve sevgi göstermeye, birbirlerine karşı nazik olmaya ve güven ortamına dikkat etmemişlerdir.
Her alanda farklı meslekler bulunmaktadır. Her alanda farklı meslekler vardır ve bu meslekler farklı alanlara ayrılmaktadır. Her meslekte ve alanda farklı farklı eğitimler ve bir takım çalışmalar bulunmaktadır.
Diş Hekimi
Doktor
Hemşire
Teknisyen
Laborant
Ebe
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 88 Cevapları
Mustafa Kemal Atatürk ilk olarak Harp Akademisine daha sonra Harp Okuluna daha sonra Manastır Askeri İdadisine daha sonra Şemsi Efendi Mektebine gitmiştir. Bu şekilde okul hayatını tamamlamıştır.
Mustafa Kemal Atatürk ülkemiz için ve bizim için elinden gelen her şeyin en iyisini ve en güzelini yapmaya büyük bir özen göstermiştir. Askerlerimizin bu konuda büyük bir önemi de bulunmaktadır. Askerlerimize ve şehitlerimize, Mustafa Kemal Atatürk’e her zaman saygı ve sevgi duymalıyız. Her zaman kalbimizde onlar için büyük bir yer açmalıyız ve onları asla ama asla unutmamalıyız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 137 Cevapları
Soru : Atatürk’ün çocukluğu hakkında öğrendiklerinizi söyleyiniz.
1888 yılında Ali Rıza Efendi’nin ölmesi üzerine, sekiz yaşında yetim kalan Mustafa Kemal Atatürk büyütülmesi ve yetiştirilmesi görevi, büyük Türk kadını Zübeyde Hanım’a kalmıştı.
Bunun üzerine, Zübeyde Hanım, üç çocuğu ile bir süre Selânik yakınlarındaki Rapla çiftliğinde subaşılık yapan kardeşi Hüseyin Efendi’nin yanına taşınmıştır. Çiftlik hayatı nedeniyle küçük Mustafa’nın öğrenimi ister istemez bir süre aksamıştı. Fakat çok geçmeden Selânik’e dönerek halasının yanında, bıraktığı yerden öğrenimine devam etti.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 138 Cevapları
Soru : Atatürk’ün çocukluğu ile ilgili bir anıyı araştırarak ayrılan yere yazınız.
Mustafa Kemal Atatürk Şemsi paşa okulundayken bir yarış yarışmasına katılmış ve okullar arası yarışmada okulu temsil etme hakkını elde etmişti.
Yarış başladığı zaman hedefe hızlı bir şekilde koşan Mustafa Kemal Atatürk yarışmayı birinci götürürken yol kenarında yuvasından düşmüş Bir kuşu görmüş ve tehlikede olduğunu düşünerek yarışı bırakarak ona yardım etmiştir.
Bunun sonucunda arkadan gelen yarışmacı onu geçerek 1 olmuş Mustafa Kemal ise 2 olmuştur. 1 olan öğrenci durumu öğretmenini anlatarak böyle olmasaydı Mustafa birinci olacaktı dedi.
Bunun sonucunda öğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ü 1 ilan ederek onun mutlu olmasını sağlamıştır.
Bireysel olarak, saç rengimiz, gözlerimizin rengini, boyumuzu, ten rengimizi örnek olarak verebilirim. Mesela bir insan voleybol ile ilgilenirken diğer insan ise futbol ile ilgilenebilir.
Soru : Bir arkadaşınızın bireysel özelliklerini söyleyiniz.
Benim arkadaşım çok zekidir, satranç oynar, voleybol oynar, futbol oynar ve bilmece çözer . Bireysel özelliklerine gelecek olursak eğer ; saçları sarı, gözleri yeşil, boyu bizlerden daha uzun olarak veririz.
Bireysel özelliklerimiz bizleri diğer insanlardan ayıran temel özellikler olarak ifade edebiliriz. Bu bireysel özelliklerimiz toplumda, aile yapısında, çevremiz ve arkadaşlarımızla ilgili olarak gelişim göstermektedir.
Bireysel özellikler bir insan voleybol oynarken başka bir insan futbol oynar. Bir insan satrançla ilgileniyorken başka bir insan dama ile ilgilenebilir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 17 Cevapları
a) Aşağıdaki öğrenciler hoşlandıkları şeyleri söylediler. Siz de bu iki öğrencinin fiziksel özelliklerini yazınız.
Cevap:
1. Resim : 1. resimdeki erkek çocuğu kıvırcık, sarı saçlı ve kısa boyludur.
2. Resim : 2. resimdeki kız çocuğu düz, kahverengi saçlı ve uzun boyludur.
b) Bireysel farklılıklarımıza neden saygı göstermeliyiz? Yazınız.
Bireysel farklılıklarımıza saygı göstermek insanlara olan saygımızı göz önüne serer. İnsanların Bireysel farklılıklarına karşı saygı duymalıyız.
Bireysel farklılıklarımıza saygı duymamız hayati bir önem taşır. Bizleri bir arada tutan saygı bu bireysel farklarımız da ortaya çıkmaktadır. Bireysel farklılıklarımıza saygı duymamız bizleri bir arada güçlü bir toplum olmamızı sağlayacak olan en önemli etkendir.
Ramazan ve Kurban Bayramı gelince insanların içinde heyecan ve mutluluk olur. Herkes birbirine yardım eder ve birlik ve dayanışma içinde işlerini tamamlarlar. Ramazan Bayramında büyüklerin elleri öpülür, para ve şekerler verilir.
Misafirlere tatlı ve yemek ikram edilir. Kolonya da bayram için olmazsa olmazlardan bir tanesidir. Kurban bayramında ise kurbanlar kesilir ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılır. Bayramlar bu şekilde bayramdan bayrama devam etmektedir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 144 Cevapları
Soru : Dinî bayramlarımızın halkımız için önemi nedir? Söyleyiniz.
Dinî bayramlar halkımız için çok büyük bir önem taşımaktadır. Büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden öpülür. İnsanlar birlik ve dayanışma içinde olurlar. Misafirlere şeker ve kolonya ikram edilir. Küçüklere para ve şeker verilince çok mutlu olurlar.
Soru : Bayram öncesinde evinizde ne tür hazırlıklar yapılıyor? Anlatınız.
Bayram öncesinde evlerde ufak bir telaş oluşur. İnsanlar birbirlerine yardım ederek işlerini de bayramdan önce tamamlarlar. Temizlik yapılır, tatlı ve yemek yapılır, atıştırmalık ve şeker, kolonya satın alınır. Bunun gibi çeşitli faaliyetler yapılarak insanlar bayramdan önce işlerini halletmiş olurlar.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 145 Cevapları
Soru : Resimlerde gördüğünüz durumlarla karşılaşmamak için ne yapmanız gerekir? Söyleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 143-144-145 ATA Yayıncılık”
Bitkiler gerekli oksijeni, suyu ve gerekli besinleri alarak yaşamlarını sürdürdüler. Bence bitkiler çok güzeldir. Dünyada her çeşitte bitki bulunmaktadır. Bitkiler etrafa renk ve çeşitlilik katarlar. İnsanlar her çeşitte bitkinin ne işe yaradığını öğrenmek isterler.
Kısacası insanların ilgisini bitkiler çeker. Bitkilerin zararlı olanı da yararlı olanı da vardır. O yüzden bazı konularda dikkatli olmakta gerekebilir. Bazı bitkiler insanların çok ilgisini çeker. Değişik yapıda olanlar da vardır. Bitkiler ilaç olarak yani tedavide kullanılır. Bu çok yaygın bir şeydir. Bitkiler kaynatılarak içilir. İnsanlara olan yararları gerçekten de çok fazladır.
Soru : Bir tohumun bitki olma aşamaları nelerdir? Söyleyiniz.
Bitkilerin oluşma aşamaları bulunmaktadır. Bunlar da çeşitlilik göstermektedir. İlk önce bitki tozlaşır. Daha sonra döllenme gerçekleşir. Daha sonra ise embriyo oluşumu gerçekleşir.
Daha sonra tohum oluşumu gerçekleşir. Daha sonra çimlenme bitki oluşumu olarak tamamlanmaktadır. Gördüğümüz üzere bitki oluşumu bu şekilde gerçekleşip tamamlanmaktadır. Yani bu belirli bir süre almaktadır. Bunlar bir süre ve aşama içermektedir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 169 Cevapları
Yandaki fotoğrafta fidan diken çocuklar görüyorsunuz. Onlar, fidan dikerek ve ağaçları koruyarak doğal dengenin korunmasına katkı sağlıyor.
Soru : Sizler de ağaç dikme kampanyalarına katılmak ister misiniz? Nedenini açıklayınız.
Evet, bende ağaç dikme kampanyalarına katılmak isterdim. Bu hem eğlenceli olur ve doğaya katkıda bulunmuş oluruz. Aslında her insanın doğaya katkısının olması gerekmektedir. İnsanlar doğaya katkıda bulundukça bu dünya daha da güzel ve hoş bir hâle gelecektir.
İnsanların bu durum için çabalaması gerçekten de çok güzel ve hoş bir durumdur. İnsanlar doğaya yardım ettikçe ve doğaya katkı da bulundukça dünya daha da yeşil olacaktır ve dünya daha da gençleşecektir.
Bu durumda herkesin hoşuna giden bir durum olur. Bu yüzden de elimizden geldiğince doğayı korumalı, doğaya yardım etmeli ve onu korumalıyız. Doğaya zarar veren kişileri de uyarmalıyız. Doğasever bir insan olmak her zaman çok hoş ve güzel bir şeydir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 170 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimlerde gördüklerinizi anlatınız.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 166-167-168-169-170-171 ATA Yayıncılık”
Cevap:
Gördüğüm resimde ki insanlar hayvan sever insanlardır. İnsanların bu şekilde hayvanlara şefkat göstermesi gerçekten de çok güzel ve hoş bir davranış ve faaliyettir. Hayvanlara iyi davranırsak onlar da bize iyi davranır.
Eğer hayvanlara kötü davranan ve onlara zarar veren birini görürsek o kişiyi uyarmalı ve o kişiye gerekeni söylemeliyiz. Hayanlar da bir canlıdır ve ezanlar da sevgi ve şefkat görmek isterler. Elimizden geldiğince hayvanlar için bir kap su ve bir kap mama bulundurmak onlar için gerçekten mutlu edici bir durum olacaktır. Kısacası hayvanlar aiui davranmalı ve onlaro koruyup kollamalıyız.
Soru : Bitkiler büyümek için nelere ihtiyaç duyar? Söyleyiniz.
Bitkiler büyümek için oksijene, suya, gübreye ve gerekli bazı şeylere ihtiyaç duymaktadır. Bitkiler gerekli bakıma ihtiyaç duyarlar. Çeşitli bitkiler bulunmaktadır. Bazı bitkiler zararlıdır bazı bitkiler işe zararlı olabilir.
Bu konuda da dikkatli olmamız gereken bazı durumlar olabilir. Bitkiler tedavi için de kullanılabilir. Kaynatılarak içilen bitkiler bulunmaktadır. İnsanlar günümüzde hâlen tedavi için bitkileri tercih tercih etmektedirler.
Bitkiler toprağın sağlığında katkıda bulunurlar. Aynı zamanda bitkiler erozyonu da önlemler. Hem de bitkiler su tasarrufu sağlarlar. Bitkiler doğal tozlaşma da sağlarlar. Bitkiler aynı zamanda etrafı ve çevreyi güzelleştiriyor.
İnsanlar çiçeklere baktıkları zaman mutlu olurlar. Aynı zamanda da bitkiler gerçekten de güzel kokarlar. Örneğin gül, Lavanta , Yasemin, Hanımeli, Yabani Orkide, Portakal çiçeği, Vanilya, Manolya, Lotus vb. Çiçeklerin gerçekten de güzel kokuları bulunmaktadır.
Soru : Ağaç dikmenin ve ağaçları korumanın önemi nedir? Açıklayınız.
Ağaç dikmek her bireyin yapması ve gerçekleştirmesi gereken bir faaliyettir. Ağaçlara zarar vermemeye kesinlikle önem vermeli ve dikkat etmeliyiz. Orman yangınları olduğu zaman maalesef ağalar yanar.
Çoğu ağaç bu şekilde kül olabilmektir. Aynı zamanda da ağaç dikmek erozyonu engeller. Aynı zamanda ağaç dikmek su tasarrufu sağlar ve karbondioksiti oksijene dönüştürür. Meyve üretirler ve toprağın verimliliğini arttırırlar.
Soru : Bitki ve hayvanları korumazsak gelecekte hangi sorunlarla karşılaşabiliriz? Söyleyiniz.
Çevremizde görmüş olduğumuz bitki ve hayvanlar hayatımızın bir parçasıdır. bitki ve hayvanlar insanların genel besin ve gereksinimlerini karşılayabilirler. Bunlara örnek vermek istediğimiz zaman yemiş olduğumuz temel besin kaynakları bitkilerden gelmektedir. Bunlara örnek vermek istediğimiz zaman meyve , sebzeler ve bakliyatlar ve çeşitli birçok ürünler bitkilerden karşılanmaktadır.
Bunun yanı sıra doğal güzellikler bitkiler sayesinde karşılanmaktadır Çevrenizde görmüş olduğunuz hayvanlar ise bizlerle yaşayan özel varlıklardır hayvanlar bazen yabani bazen evcil bazen sokak hayvanları olarak bilinmektedir.
Birçok hayvan etinden, sütünden ve yumurtasından faydalanmaktadır .Hayvanlar ve bitkiler korunması gereken özenli yaklaşılması gereken sevilmeye ve ilgi göstermeye korunmaya İhtiyaç olan canlılardır. Bu sebepten dolayı hayvanları ve bitkileri sevmeli ,korumalı zarar vermemeli doğal ortamlarında yaşamalarına sağlamalıyız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 171 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Resimlerde anlatılmak isteneni ayrılan yere yazınız.
Cevap:
Birinci resimde : Su canlılar için hayat kaynağıdır. Su, biz canlıların hayatını devam ettirmesi için hayati önem taşımaktadır.
İkinciresimde : Ormanlar bizler için çok önemlidir. Bizlere temiz oksijen vererek nefes almamızı sağlar. Bitkiler, kirli havayı alarak bizlere temiz bir hava sağlar.
İnsanların düşüncelerini merak etmek çok önemli ve doğru bir düşüncedir. İnsanların düşüncelerini dinlersek onlarda bize saygı duyar ve insanlar birbirine saygı duymuş olur. Bu ise çok güzel ve doğru olacaktır.
Soru : Mete’nin yerinde siz olsaydınız fikriniz ne olurdu? Söyleyiniz.
Cevap:
Ben de Mete gibi kendi okuluma devam etmek isterdim.
Soru : Mete’nin, aile içindeki karar verme sürecine katıldığını düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap:
Evet, Mete aile içindeki karar verme sürecine katılıyor. Anne ve babası Mete’ye düşüncesini soruyor.
Soru : Aile içinde karar alınırken nelere dikkat edilmelidir?
Aile içinde karar alınırken diğer bireylerin de fikirlerinin ve düşüncelerinin alınması gerekmektedir.
Aile içindeki bireylerin nasıl düşündüklerine ve nasıl karar verdiklerine dikkat edilmesi gerekmektedir. Çünkü her insanın düşüncesi ve fikri farklı olabilir ve bunların paylaşılması güzel bir durum olacaktır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 60 Cevapları
Soru : Çilek ailesi, tatile gidecekleri şehri belirlemek için bir araya gelmiş. Aşağıdaki konuşma balonlarını tatil için alınacak kararı belirtecek şekilde doldurunuz.
Cevap:
Anne : Salı günü tatile gitmeye ne dersiniz?
Baba : Salı günü tatile gitmek nasıl olur bilemem.
Çocuk : Benimde babam gibi bir süre düşünmem gerekecek.
–
Anne : Karar verdiniz mi?
Baba : Bence tatile gitmek güzel bir fikir olabilir!
İnsanın kendi ayakları üzerinde durması, durabilmesi çok önemli bir şeydir. İnsanın kendi sorumluluğunu üstlenebilmesi, kendi işlerini kendi yapması çok önemlidir.
Her insan bir yaştan sonra olgunlaşır ve kendi ayaklarının üstünde durmaya çalışır yani kendi işlerini ve sorumluluğunu kendi üstlenir ve gerçekleştirir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 57 Cevapları
Soru : Evde aldığınız sorumluluklar nelerdir? Bu sorumlulukları yerine getirirken neler hissediyorsunuz? Açıklayınız.
Evde kendi odamı toplarım, diğer aile bireylerine yardım ederim ve çöpü atarım. Bu gibi sorumluluklar bana aittir.
Kendi sorumluluğumu yerine getirince kendimi olgun ve gururlu hissediyorum. Her bireyin kendi sorumluluğunu üstlenmesi gerekmektedir. Her birey kendi sorumluluğunu üstlendiği zaman bir düzen oluşur ve o düzen sayesinde de işler ilerlemiş olacaktır.
Soru : Evde kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? Söyleyiniz.
Kişisel eşyalar bireyin kendine özgü olan bir şeydir. İnsanlar başkalarının kişisel eşyalarını kullanmamalıdır. Çünkü kişisel eşyalar bireyin kendine özgü eşyalarıdır.
Çorap, eldiven, diş fırçası, tarak, makyaj malzemesi, ayakkabı gibi eşyalar kişinin kendine ait olan kişisel eşyalarındandır. Bir şey daha ekleyecek olursak kişisel temizlik malzemelerinin ortak kullanımı ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir.
Kısacası başkalarına ait olan kişisel eşyaları kullanmamalıyız. Kullanırsak hastalık ya da alerji kapabiliriz.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 58 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimlerden hangileri, öğrencinin belirttiği sorumlulukların yerine getirildiğini gösterir? Kutucuğu boyayarak belirleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 56-57-58 ATA Yayıncılık”
Çevremizi temiz tutmak için etrafa çöp atmamalıyız. Etrafa çöp atan kişileri kesinlikle uyarmalıyız ve bunun kötü bir davranış olduğunu onlara belirtmeliyiz.
Geri dönüşüm yapmak çok önemli ve doğru bir şeydir. Bu yüzden çöpleri ayırmak bizim de bir görevimiz sayılmaktadır. Etrafı kirleterek dünyaya zarar vermiş oluruz. Denize çöp atmak çok kötü bir davranıştır.
Çünkü denizler bizim su kaynağımızdır. Denizin içinde bulunan balıklar da zarar görmüş olur ve zarar görmeleri hiç hoş olmayan bir olaydır. Bu yüzden elimizden geldiğince etrafı kirletmemeliyiz, kirleten kişileri ise uyarmalıyız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Soru : Kendinizin ve başkalarının sağlığını korumak için neler yapabilirsiniz?
Kendimizin ve başkalarının sağlığını korumak için etrafa çöp ve atıklarımızı atamamız gerekmektedir.
Kendi sağlığımızı düşündüğümüz gibi başkalarının sağlığını da düşünmemiz gerekmektedir. Mesela yere sakız atmamamız gerekmektedir, yere tükürmememiz gerekmektedir. Geri dönüşüm yapmakta hem bizim hem de başkalarının sağlığını için de önemlidir.
Soru : Ortak kullanım alanlarına örnekler veriniz.
Okullar, spor salonları, parklar, hastaneler, piknik alanları, ormanlar, kütüphaneler vb. gün içerisinde birçok kişinin yararlandığı toplu kullanım alanlarıdır. Bunların yanı sıra toplu taşıma araçlarını, otobüs duraklarını da ortak kullanırız.
Bu gibi alanları elimizden geldiğince temiz kullanmaya özen göstermemiz gerekmektedir. Çünkü bunlar ortak kullanım alanlarıdır. Biz kullandıktan sonra başkaları da kullanacaktır.
Soru : Kişisel temizlik ve temiz bir çevrede yaşamak ile ilgili doğru olduğunu düşündüğünüz ifadelerin başındaki kutucuğu “✓” işareti ile işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 85-86 ATA Yayıncılık”
Taşıtlarla yolculuk yaparken araç durmadan araçtan inmemeliyiz. Toplu taşıma araçlarına zarar veren davranışlardan uzak durmalıyız.
Toplu taşıma araçlarının koltuklarına zarar vermemeliyiz. Boş yer varda boş yerlere oturmalıyız eğer boş yer yoksa tutunacak bir yer bulup tutunup yola devam etmemiz gerekmektedir.
Soru : Yolculuk sırasında şoförün dikkatini dağıtanları ve araç içinde gezenleri nasıl uyarırsınız? Açıklayınız.
Yolculuk sırasında şoförün dikkatini dağıtanları ve araç içinde gezenleri doğru ve düzgün bir dille uyarmak en iyisi olacaktır.
Toplu taşıma araçlarını kullanırken şoförün dikkatini dağıtacak herhangi bir şey yapmamalıyız. Şoförle konuşmamalı, bilgi almamalıyız. Sadece inecekken konuşmalıyız.
Soru : Araç içinde neden emniyet kemeri takılması gerekir? Açıklayınız.
Araç içinde emniyet kemeri takmak gerçekten de çok önemlidir. Araç içinde emniyet kemeri takarak kendimizi daha fazla güvence altına almış oluruz.
Araç içinde emniyet kemerini kesinlikle kullanmalı, kullanmayan kişileri de güzel bir dille uyarmalıyız. Bu hem bizim için hem de başkalarını uyarmak en iyisi olacaktır. Emniyet kemerini takarsak oluşabilecek kazalara karşı önlem almış oluruz ve kendimizi güvence altına alarak en doğrusunu ve en iyisini yapmış oluruz.
Soru : Çocuklar, kaç yaşına kadar çocuk koltuğunda oturmalıdır? Araştırınız.
Çocuklar, 12 yaşına kadar arka koltukla oturmalıdır. Çocukların araba içinde güvende olmaları gerçekten de önemli bir durumdur.
Araç içinde bulunurken çocukların güven altında olmaları gerçekten de çok önemli bir durumdur. Çocuklar araç içindeyken ebeveyn kontrolünde olmaları gerekmektedir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 105 Cevapları
Araçlara iniş ve binişlerimizi araç durduktan sonra yapmalıyız. Yoksa düşebiliriz ya da aracın kapısına sıkışabiliriz. Toplu taşıma araçlarına duraklardan ve sırayla binmeliyiz. Araçlara binerken ön kapıyı, araçlardan inerken orta veya arka kapıyı kullanmalıyız. Yoksa yandaki resimde gördüğümüz durumlarla karşılaşabiliriz.
Soru : Resimdeki yolcuların yaptığı yanlış davranışları söyleyelim.
Cevap:
Resimdeki yolcuların sırayla girmeden toplu taşıma aracına binmeyi denemekle hata yapmışlardır.
Yandaki resimde görülen öğrencinin toplu taşıma aracında yaptığı davranışı doğru buluyor musunuz? Açıklayınız. Araç içinde yolculuk yaparken pencereden dışarı sarkmamız araçtan düşmemize ya da yoldan geçen araçların bize çarpmasına neden olabilir.
Soru : Yukarıdaki resimde görülen çocuğu, bu davranışı için nasıl uyarırsınız? Açıklayınız.
Cevap:
Resimdeki öğrencini toplu taşıma aracında yapmış olduğu davranışı doğru bulmuyorum. Arabanın camından sarkan öğrenciye başka bir araç çarpabilir ve aynı zamanda bu öğrenci araçtan düşebilir.
Soru : Resimdeki çocuğun davranışını gören şoför nasıl davranmalıdır? Açıklayınız.
Cevap:
Resimdeki çocuğun davranışını gören şoför arabayı sağa çekip çocuğu uygun bir dille uyarmalı, çocuğun açık olan camını kapatmalı ve çocuğun emniyet kemeri takmasını sağlamalıdır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 106 Cevapları
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 ATA Yayıncılık”
Soru : Yukarıdaki resimlerde görülen yolcuları bekleyen tehlikeleri söyleyiniz.
Cevap:
Yukarıdaki yolcular köprüye çarpabilir. Diğer yolcular ise fazla yük yüzünden aşağıya düşebilirler. Bu iki durumda gerçekten kötü sonuçlar verebilecek durumlar arasında yer almaktadır.
Soru : Ulaşım araçlarıyla yolculuk yaparken uyulması gereken güvenlik kuralları nelerdir? Açıklayınız.
Ulaşım araçları ile yolculuk yaparken konulan kurallara kesinlikle uymamız ve görevli kişilerin önlemlerini dikkate almalıyız. Ulaşım araçları ile yolculuk yaparken kesinlikle şoförün dikkatini dağıtmamamız gerekmektedir. Şoförün dikkatini dağıtmamalıyız, yoksa kaza olması hem bizim için hem de yolcular için kötü bir durum olacaktır.
Ulaşım araçları ile yolculuk yaparken ayakta durmamamız gerekmektedir. Toplu taşıma araçlarını kullanırken boş yer varsa boş yere oturmalıyız eğer boş yer yoksa tutunacak yer bulup, tutunarak yolculuğumuzu gerçekleştirmeliyiz. Toplu taşıma araçlarını kullanırken koltugu yırtmamalı, kirletmemeli, karalamamalıyız. Çünkü bizden sonra koltukları başka insanlar da kullanacaktır.
Bu yüzden de koltukları elimizden geldiğince temiz ve düzgün kullanmaya özen göstermeliyiz. Yolculuk sırasındayken şoförü asla rahatsız etmemeliyiz. Araç seyir halindeyken şoförle iletişim kurmamalıyız. Sadece önemli durumlarda ve inecekken şoförle iletişim kurmalıyız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 107 Cevapları
a) Aşağıda araçlarla yolculuk yapan bazı kişilerin davranışları verilmiştir. Bu kişilerin davranışları doğru ise , yanlış ise sütununu işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 108 Cevapları
b) Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Resimlerdeki doğru veya yanlış davranışların neler olduğunu yazınız.
Cevap:
1. resimde : Sırasıyla toplu taşımaya binmişlerdir. Doğru bir davranıştır.
2. resimde : Çocuk arabadan sarkmıştır. Yanlış bir davranıştır.
3. resimde : Yolcular otobüsün arka kapısından sırayla inmişlerdir. Doğru bir davranıştır.
4. resimde : Sırayı beklemeden otobüse binmişlerdir. Yanlış bir davranıştır.